Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 4. 6. 2023 v 10:45 k KomentujemeAktualizoval jsem seznam frekvencí a stanic vysílaných v minulosti z právě bourané věže ÚTB v Praze na Žižkově podle cenných...
  • Hony 4. 6. 2023 v 09:03 k KomentujemeJe tu nějaký pravidelný posluchač Relax rádia ? Jelikož tam postupně přidávají nové znělky jestli si nekdo všiml.
  • Lohen1 2. 6. 2023 v 23:21 k KomentujemeTak to je nádhera. Jen tsk jsem zkusmo zabloudil do ledna 1993 (12let) a mrkl na program Rozhlasu. Praha celkem...
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 13:56 k KomentujemeBude zajímavé sledovat, jak rychle se změní RDS při blížícím se přejmenování Zet na Prostor. Loňská změna PS na "RadioZET"...
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 10:59 k KomentujemeV databázi ČTÚ se objevilo krátkodobé oprávnění Praha - Eden 104,2 pro "PRAHA FORTUNA TRENING TEMP".
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 09:21 k KomentujemeNa obsah vysílání to vliv nemá, ale na vnímání stanice = značky určitě ano, zvlášť když v posledních letech je...
  • Václav 2. 6. 2023 v 08:59 k KomentujemeAha, díky. Uvidíme co ten Fajn, logo na obsah vysílání vliv mít asi nebude, v tomto případě logo nehraje (roli)....
  • Oviradio.cz 2. 6. 2023 v 08:45 k Komentujeme1999-2018, 2018-dosud Zdroj: mediaguru.cz a pro srovnání staré logo londýnského Capital FM z konce 80. let: Zdroj: wikipedia.org

Články

Komentujeme

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
20.6K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
1. 8. 2021 18:09

Jj, k avizovane vymene koncoveho procesoru na vysilaci jeste nedoslo a to udajne z duvodu, ze nakoec probehne udajne u vsech vysilacu, aby byl zvuk naprosto stejny vsude. Slibem nezarmoutis.

PetrPe
Reply to  Jirkas
1. 8. 2021 19:12

Si myslim, ze Zetko neni pro ne prioritni. Vzdyt ani nevysila reklamu. Z ceho vlastne zije. Asi ty debaty jsou placene promo 🤔

Míra
Reply to  Oviradio.cz
2. 5. 2021 09:13

Občas poslouchám ráno kolem 5.30 a někdy jsou tam zajímavé věci, co si lidi přejí. Ale pokud je to pravda, tak asi nejtvrdší Jukebox, co jsem zaslechl a nezaslech.

DJ Basslicker
Reply to  Oviradio.cz
2. 5. 2021 09:33

Ano, hrajeme velice často v jukeboxu i v kazetovce, dále i voodoo People nebo i mash up s enyou.

Jakub
1. 5. 2021 20:57

rádio Blatná – tedy pardon, rádio Otava už poodhalilo svojí první znělku 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=yLZaU7D1JQg

TÉMA
rádio Otava
Míra
Reply to  Oviradio.cz
2. 5. 2021 09:11

Hm, husťárna. Hodí se na znělku časového znamení na rádiu s elektronickou hudbou.

Míša
1. 5. 2021 17:06

zde nahraji odkaz na záznam zpráv hitrádia černá hora
file:///C:/Users/mkubi/Downloads/Zpravy_hitradia_cerna_hora.mp3

TÉMA
hitrádio nový zvukový obal
Žorž
Reply to  Oviradio.cz
1. 5. 2021 19:18

Přes program typu AnyDesk určitě 😄

Milda
1. 5. 2021 16:55

Moje dětství je v čudu Moje 11 lete já co poslouchalo r. City 93,7 více hudby méně rádio City 93,7 FM a dnes tohle ?

TÉMA
Hitrádio
Míša
Reply to  Milda
1. 5. 2021 17:09

To nikdo nečekal. Já o tom ani nevěděl. Nevím co na to mám říct

LiborV
1. 5. 2021 16:01

Mají podle vás i v dnešní době smysl zprávy na komerčním rádiu?

Žorž
Reply to  LiborV
1. 5. 2021 21:10

Smysl podle mě mají na kterémkoli radiu v jakékoli době, v dnešní obzvlášť 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Žorž
1. 5. 2021 21:24

Jsem nesmírně vděčný za to, že na R1 a Coloru zprávy NEJSOU.

JM.

Zprávy na hudebním rádiu mi vadí. Velmi špatně nesu třeba výrazné zvýšení podílu zpráv na Expres FM, bez nich (dříve měli fakt jen rychlý přehled titulků jednou do hodiny) to bylo výrazně lepší.

Pokud si chci naladit zprávy, pustím si Plus nebo Radiožurnál. Chápu i soukromé zpravodajské rádio jako je Radio Z a nebo zprávy na stanici typu Impuls, ale třeba na Expresu, Spinu a podobných stanicích mi zprávy přijdou nadbytečné.

Žorž
Reply to  JM.
1. 5. 2021 22:28

Já zvýšený podíl zpravodajství na Expresu naopak vítám. Nemusím si teď vždy pouštět Plus a Radiožurnál… Naopak bych je uvítal i o víkendech

Yenkee
1. 5. 2021 09:35

Hitrádia mají od půlnoci nový zvukový obal. V pozici staničního hlasu nahradil Jana Maxiána (a pány ze City a Černé Hory, na jejichž jména si nemůžu vzpomenout) herec a dabér Oldřich Hajlich. O produkci se postaral moderátor večerního vysílání Roman Straka.

TÉMA
nový zvuk Hitrádií
CryXia
Reply to  Yenkee
1. 5. 2021 12:13

To je hruza. horší to snad být ani nemuže… (Orion)

TÉMA
nový zvuk Hitrádií
Vaclav
Reply to  CryXia
1. 5. 2021 13:10

Kdyby se tu nepsalo, ani bych si nevšiml teto kosmetické změny. Znelka v celou a její melodie je stále jak ze zvejkaneho magnetofoveho pásku, ale tato identifikace hitradia je nerozlucna.

Martin
Reply to  Yenkee
1. 5. 2021 14:58

Je to hůrza

TÉMA
hitrádio znělky
Archivní znělky
Reply to  Yenkee
1. 5. 2021 16:25

Ty voe to jsou hnusy, nedá se to poslouchat
(City 937)

TÉMA
Hitradio
Milda
Reply to  Archivní znělky
1. 5. 2021 16:40

Tohle je crazy prostě city 93,7 moje 11 léty já bylo city krásný když bylo hitrádio byl jsem v šoku ale zvyknul jsem si ale neposloucham už city 5 roku spíše rap stanice
pořád když jsem já měl to city jak bylo čistý ale jak teď 1 .5 21 tak to je v hajzlu

TÉMA
Hitrádio
Míša
Reply to  Archivní znělky
1. 5. 2021 17:11

Dokonce hitrádio černá hora ( dříve rádio černá hora)

CryXia
Reply to  Archivní znělky
1. 5. 2021 17:47

Ted už snad jen City Praha 🙂

Archivní znělky
Reply to  CryXia
1. 5. 2021 17:49

Říkáj tam 937 FM ale jenom při dopravě…😭 😞

TÉMA
Hitradio
Milda
Reply to  Oviradio.cz
1. 5. 2021 19:20

Jak hodit člověku co měl v dětství rád

TÉMA
Hitrádio
Míša
Reply to  Yenkee
1. 5. 2021 16:27

fakt hnus. Dělám poslední nahrávku. Pak jí sem pošlu. Míša

TÉMA
hitrádio nový zvukový obal
Míša
Reply to  Míša
1. 5. 2021 16:33

file:///C:/Users/mkubi/Downloads/Zvuk_hitradia.mp3
Zde je krátký záznam Hitrádia černá hora.

TÉMA
hitrádio nový zvukový obal
Last edited 2 let před by Míša
Marek
Reply to  Míša
1. 5. 2021 16:35

Tyto znělky vůbec nejsou hezký, to i ty před tím byli lepší(2016 – 2020) a ještě před tím(2010 – 2016) btw nejhorší znělky zní u (City Brno)

TÉMA
Zvukový obal Hitradio
Míša
Reply to  Marek
1. 5. 2021 16:51

Souhlasím, proto už hitrádio neposlouchám.

Žorž
Reply to  Yenkee
1. 5. 2021 17:57

Mně cesta sweeperů naprosto vyhovuje. Zbytečně neruší, vzhledem k relativně širokému žánrovému rozptylu Hitek (od Linkinů po Davida Guettu) přijde vhod i jejich univerzálnost. V případě Faktoru ale působí až nemastně, neslaně. Chybí mi předchozí ženský hlas, pan Hajlich je sám o sobě celkem nevýrazný.

Last edited 2 let před by Žorž
Žorž
Reply to  Žorž
1. 5. 2021 18:04

Před chvílí jsem si kvůli nové zvukové grafice pustil Faktor a vypadá to, že v 17:59-18:00 měli trable při přepínání z Budějc na Prahu.
Nejdřív prvních pár sekund zpráv s Michalem Merendou, do toho faktorácký jingle v celou a pak Mattafix v kombinaci s podkresem??? Po zhruba půlminutě další jingle a Sigala s Jamesem Arthurem, jako by se nechumelilo 😀
UPDATE: A pak zas ti samí Mattafix… Hirtádio – srdce, které blbne 😀

Last edited 2 let před by Žorž
>>CryXia<<
Reply to  Žorž
1. 5. 2021 18:59

Včera když jsem poslouchal Orion tak když to přepínali na Prahu v 19:00 tak jsem slyšel naposled v životě starý jingl City 93,7 :/

Archivní znělky
Reply to  >>CryXia<<
1. 5. 2021 20:31

Taky jsem to včera slyšel, je mi to hodně líto celkem ale nedá se nic dělat. Hitrádio už není jako dřív, tak to je a tak to bude….
Sázím si že za 2 měsíce Hitrádio bude mít málo posluchačů….

TÉMA
Zvukový obal Hitradio
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Oviradio.cz
2. 5. 2021 09:52

…ano, souhlasím se vším. Teda skoro 🙂 Posluchači opravdu odcházejí nebo naopak přicházejí kvůli hudebnímu formátu, ZAJÍMAVÝM moderátorům a ZAJÍMAVÉMU obsahu PRO DANOU CÍLOVKU. Ale jingly a zvuková grafika v tom nehrají zanedbatelnou roli. Jsou podle mého názoru pro pocit z konkrétního rádia stejně důležité, jako všechno ostatní. Možná nejdůležitější. Protože mohou z průměrného playlistu udělat „něco víc“. A k tomu jak se tu hejtuje nový obal Hitek? Za mě je to jednoznačně první krok správným směrem… pocitově mi teď Hitrádio „hraje“ mnohem současněji a zpátky do minulosti ať se dívají jinde 🙂

Franz

Tak na nových jinglech Hitrádií je zcela jasně slyšet inspirace Fajnem. Zvuková grafika na Fajnu je top a jasně definuje hudební formát rádia. Souhlasím, že pro image rádia je zvuková grafika velice důležitá. Jen mi vždy vadily nekonečně dlouhé (minimálně 30 sekund, pravděpodobně více) mashupy s hudbou, která na Fajnu hraje. Kdyby měly 10, max 15 sekund, bylo by tempo vysílání podle mě plynulejší. Některé mashupy byly opravdu utahané. Poslední dobou se mi subjektivně zdá, že jich naštěstí ubylo. Jelikož poslouchám na olomoucké mutaci, zajímalo by mě, zda tyto dlouhé jingly slouží jako výplň reklamního času. Proto jsou možná ve vysílání častěji než v Praze. Jinak, co se týče olomoucké mutace, škoda, že není zajištěna lepší synchronizace mezi vysílači.

Libor Červinka
Reply to  Franz
2. 5. 2021 10:50

…nejdřív díky za pochvalu, vážím si toho. A je to přesně tak. Mashupy nám přišly jako nejlepší možná možnost, jak vyplnit reklamní čas. Ale udržet něco takového při takovém množství „up to date“ je fakt skoro mission impossible 🙁 A ano, ubylo jich. Zkoušíme totiž nový způsob, jak si s tím poradit trochu líp. Tedy tak, aby to z hlediska posluchače méně obtěžovalo…

Žorž

Souhlas. Kdybych měl volit mezi E2 a Fajnem, vyhraje u mě Fajn. Od odchodu Johana a Ondry už pro mě není obsahově tak zajímavý, ale ukvičenou zvukovou grafiku „Éévropy dvěěě“ fakt nedávám 🤯
Navíc ta slečna na Fajnu mívá často vtipný hlody, což mě baví 😃

Libor Červinka
Reply to  Žorž
2. 5. 2021 10:54

…to je asi skoro pochvala 🙂 Moc díky. I když upřímně řečeno Fajn s Evropou srovnávat snad ani moc nejde. Respekt k tomu co třeba Leoš dokázal, ale… btw o ty „hlody“ té slečny se samozřejmě stará obrovský tým copywriterů 🙂 A je to Monika Timková BTW…

Žorž
Reply to  Libor Červinka
2. 5. 2021 11:01

Samozřejmě, E2 a Fajn srovnávat nelze z více důvodů. Ale většina lidí to bůhvíproč dělá, tak jsem se výjimečně připojil 🙂
A jinak souhlasím s Franzem: zvuková hra grafika Fajnu je na světové úrovni, Hitrádio na dobré cestě 😁

Míra
Reply to  Žorž
2. 5. 2021 18:16

Zeptal hych se, jak dlouho už jsou v kurzu ostré zvuky, kdy můžeme očávat změnu a jakým směrem…
Jinak power intra jsou leckdy fajn, ale pro mě osobně by bylo hodnotnější oslovit nějakého hudebníka a nechat ho složit vlastní muziku. Možná je to staromódní, nevím.

Žorž
Reply to  Míra
3. 5. 2021 16:22

Z mých zkušeností se hudebníci radiím často nabízejí sami. Většinou jsou ale moc zaslepeni svou tvorbou na to, aby ji srovnali se zbytkem interpretů ve vysílání… 🙂

Last edited 2 let před by Žorž
Jakub Melin
Reply to  Žorž
3. 5. 2021 23:34

Asi tak nějak.

Kdybyste viděli, co nám chodí na COLOR Music Radio do mailu…

Míra
Reply to  Jakub Melin
4. 5. 2021 06:32

Takže u začínajících umělců převládá snaha se zviditelnit ? To bych celkem očekával.
U pokročilejších snaha si vydělat ? Pokud kvalita a duševní hodnota díla pokulhává, tak maj skrze vás alespoň zpětnou vazbu.
Ve finále pozitivní, akorát máme i horší případy (Adolf Hitler, kterého nevzali na uměleckou školu).

Martin
Reply to  Yenkee
1. 5. 2021 20:43

Straka dělal znělky Černé Hory. Takže teď komplet. Na jeho soundcloudu mi vyskočil nový obal HITRADIA. https://soundcloud.com/soundbyromanstraka/hitradio-production-highlights-sound-refresh-2021-new-vo

Žorž
Reply to  Martin
1. 5. 2021 21:14

Líbí se mi Romanova power intra a hook koláže, to je jednoznačně krok kupředu! Teď už jenom obměnit muziku… 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2021 19:17

Jaký je dosah? 107,6 budou hádám mazat Němci, 107,1 by mohla doletět daleko.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2021 22:32

Na 107,1 je i v Praze celkem silný ČRo Dvojka ze Strážníku, asi tak podobně, jako ti Němci.

Naladit něco v Říčanech na 107,6 je totální idiotismus. Zaprvé je tam silný Lausitz, který tam všude kolem chodí i s RDS, i v samotných Říčanech, a také je tam velmi silný Beat na 107,5 FM z Kladna, na jehož vysílač je tam přímý výhled.

Kdybych v Říčanech hledal volnější frekvenci, tak je mnohem výhodnější např. 97,0 nebo 102,2 FM.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2021 07:26

tak by mohli ještě vyřešit ten bonton a zet.

Jirkas
Reply to  Jarda
30. 4. 2021 18:14

Nevyresi, neni kapacita, mux neni nafukovaci.

Míra
29. 4. 2021 06:41

Hudebně zase hrůza ?
Radiožurnál Sport má vysílat denně od 6:00 do půlnoci, od půlnoci do šesté ranní bude přejímat vysílání Radiožurnálu. Cílí na všechny české sportovní fanoušky, především ale muže ve věku 35 až 50 let. Sportovní vysílání doplní hudba v žánru pop-rock, a to jak české, tak zahraniční produkce. ČRo původně zamýšlel postavit hudební složku na tvrdším rocku, ale od tohoto záměru na základě posluchačského výzkumu odstoupil. Z mateřského Radiožurnálu bude také nová sportovní stanice přejímat všechny vysílané zprávy.

Žorž
Reply to  Míra
29. 4. 2021 08:10

Trochu se bojím, že „pop-rock české a zahraniční produkce“ znamená další hospodu typu Rock Radia. Předem skepticky říkám „Ach jo“…
Zajímavé by bylo nasazovat novinky ze Spotify a ty kombinovat s kytarovkami z Orlicka a Expresu. To bych se možná i začal zajímat o sporty 😃

Ivanek
Reply to  Žorž
29. 4. 2021 10:37

Spíš půjde o totožný playlist s Radiožurnálem s ohledem na plánované společné noční vysílání.

JM.
Reply to  Žorž
29. 4. 2021 12:41

A pro koho by to bylo? Typický sportovní fanoušek je právě ta česká hospoda. Tady opravdu nedává smysl nějaký specifický lepší playlist. Ona tedy vlastně moc nedává smysl celá ta stanice, ale to je na jinou debatu.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
29. 4. 2021 17:45

Název ? Taky otázka…Na jednu stranu sděluje, že posluchač nepřijde o základní zpravodajství. Na druhou stranu může být slovo Radiožurnál v názvu matoucí.

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2021 17:26

Zde kompletní prezentace k vzniku rozhlasové stanice Radiožurnál Sport : https://digital.rozhlas.cz/podivejte-se-na-obsahlou-prezentaci-nove-digitalni-stanice-radiozurnal-sport-8480745

TÉMA
Radiožurnál Sport
LiborV
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2021 19:17

Velmi zajímavá prezentace. Souhlasím s Ovim. Velkou část moderátorů Radiožurnálu Sport je členy sportovní redakce České televize ( Vojtěch šafář, Markéta Svozilová, Ondřej Prokop, a mnozí z nich jsou k vidění na ČT Sport. Karel Janů byl k slyšení byl nejen programovým ředitelem Oldies radia, ale současně moderoval (moderuje) i sportovní přenosy na Eurosportu. V týmu jsou i některé známé rádiové hlasy. Největším překvapením je pro mě Martin Minha ve večerním bloku. Je to moderátor narozený v roce 1991.Začínal jako reportér a noční moderátor na Dvojce, nyní moderuje na radiu Wave pořad Rozhovor Martina Minhy. Nikdy zatím nemoderoval sportovní přenosy apod. Je však autorem podcastu o sportu a absolvent FTVS. Z Odpoledního Radiožurnálu je znám hlas Štěpána Pokorného. Není poznat zda bude ke slyšení na střídačku na obou okruzích, nebo nově jen na Radiožurnálu Sport. Zajímavé jsou personální náklady. Rozhlas počítá, že s rozpočtem na honoráře pro moderátory všech 4 moderovaných bloků vyplatí ročně 3 700 000 Kč. Na rozhovory, které se budou vysílat pouze ve všední dny je pak připraveno na honoráře 500 000 Kč. Jestli je to v branži hodně nebo málo. To nevím. Stejně jako v tabulce uvedené platy začínajících a zkušených redaktorů. Hezky je vidět v prezentaci i graf se strukturou modelové hodiny proudového vysílání Radiožurnálu Sport. Skladba hodiny je velmi podobná (shodná?) s Radiožurnálem. Jen obsah příspěvků se bude lišit.

TÉMA
Radiožurnál Sport
Michal R.
28. 4. 2021 16:20

Tak dneska na jednání Rady ČRo byl shválen vznik staronové stanice Radiožurnál Sport . V níže uvedeném článku jsou první informace o programu a obsazení stanice . Tentokrát však stanice už bude vysílat trvale , za mě určitě palec nahoru . Stanice tohoto formátu zkrátka nejen v CZ ale i SK éteru chybí . Jak píšou v článku Český rozhlas si nechal udělat průzkum na reprezentativním vzoru několika set posluchačů, ze kterého jednoznačně vyplynul zájem o program tohoto typu.
https://digital.rozhlas.cz/start-stanice-radiozurnal-sport-doplni-kampan-poslouchejsport-okruh-naladite-v-8478729

TÉMA
Radiožurnál Sport
Last edited 2 let před by Michal R.
jouda
28. 4. 2021 13:49

Už je to tady: Rádio Zlín -> Hitrádio Zlín.

TÉMA
Hitrádio Zlín
Jarda
Reply to  jouda
28. 4. 2021 14:34

Bohuzel, uz zacina postupna likvodace.
Ješte brzy prijde likvidace rockmaxu a contactu. 1/3 killed.

Václav
Reply to  jouda
28. 4. 2021 15:54

To už tady bylo od 15.2. 2021 https://www.radiotv.cz/p_radio/rodina-hitradii-se-rozroste-o-radio-zlin/, tedy stále v očekávání, že to takto bylo v článku je celkem velká váha oproti tomu jak se to jindy tají. Takže od té doby dali vědět že to myslí vážně a cílili to na RRTV, která již před týdnem vyhověla. Zatím však nevíme datum abychom aspoň mohli naplánovat zvolání, natož jsem na ostro psát:“Už je to tady: Rádio Zlín -> Hitrádio Zlín.“ Ale samozřejmě dřív nebo později, spíš dřív se to stane.

Last edited 2 let před by Václav
jouda
Reply to  Václav
28. 4. 2021 16:54

Ano, ale nyní již na RRTV přistála žádost o tuto změnu.

Benny
Reply to  Václav
28. 4. 2021 17:01

RZ už ma schvalenu změnu názvu na Hitradio Zlin?

TÉMA
Radio Zlin
jouda
Reply to  Benny
28. 4. 2021 18:40
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
28. 4. 2021 18:34

Ten zvuk je masakr, to se jentak neslyší, slušný odpad v podání hrobaře DAB+ Čra s Procházkou v čele..

Honza K.
27. 4. 2021 20:15

Rádio Zelená hora opět ožívá, má pěkné nové studio, tak uvidíme jak dloho tento projekt vydrží, snad vstoupí do DAB+.

TÉMA
Rádio Zelená hora
Jarda
27. 4. 2021 17:13

color music radio liberec on air 😉

TÉMA
color lbc on air
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
27. 4. 2021 17:15

Vyzkoušej za kopcem. 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
27. 4. 2021 19:46

V Liberci úplně na pohodu, hraje překvapivě dobře, ta kóta je prostě skvělá. Calau není hrozba, to spíš ta Zvičina. Začíná se to mlátit u Žďárku, pak už je Zvičina dominantní. Color lze zaslechnout i v okolí Mnichova Hradiště, ale stabilní příjem to za jízdy rozhodně není. Jinak co mám zatím vyzkoušeno a hlášeno, tak hraje pěkně i v Hodkovicích n. M., Jablonci n. N., relativně dobře ještě v Českem Dubu a směrem na Frýdlant hraje až na Oldřichovské sedlo. Samotné Frýdlantsko zatím prozkoumané nemám.
Největší bolestí je aktuálně ještě nenastavený RDS kodér, který dost ruší modulaci, ale to je samozřejmě dočasná záležitost.

Marcel
Reply to  Oviradio.cz
27. 4. 2021 22:32

V Třebívlicích (Ústecký kraj) 95,1 i 107,3 taktéž chytám…..

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
27. 4. 2021 22:37

Nebýt Zvičiny, hraje Color dost možná až do Mladé Boleslavi, dál už pak jde dobře Strahov 90,7. Co naplat, byli tu dřív.

Hori97
Reply to  Oviradio.cz
28. 4. 2021 10:20

Ano, to je zásadní otázka. Podle mě tam někde bude pokrytí končit 😀

Last edited 2 let před by Hori97
Jarda
Reply to  Hori97
28. 4. 2021 10:37

+- tam končí vsechny vysílače z liberce.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
28. 4. 2021 10:58

Některé končí, některé si tam jen dávají pauzu, aby za kopcem zase začaly hrát. Jestli je to i případ Coloru těžko říct.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
1. 5. 2021 22:34

Většinou dost utopené v šumu a Němcích, nicméně už před Jítravou chytá druhý dech a hraje docela pěkně minimálně do Rynoltic. 🙂

Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
27. 4. 2021 23:25

Hlavně je ten vysílač v rámci sítě Hitrádia Černá hora naprosto zbytečný. To byla bývalá síť Metuje, tam smysl dával, jenže po sloučení se jeho pokrytí překrývá s jinými vysílači ČH. Překoordinovat to jako dokrývač do města dolů a je od něj klid.

Podobný extrém je 107,9 FM z Harrachova, hraje to po polovině Čech, přitom to má být místní dokrývač pro pár městeček a vesnic.

jouda
Reply to  Oviradio.cz
28. 4. 2021 09:50

Ono celkem není divu tomu, jaké pokrytí je jak ze Zvičiny, tak z Tábora. Viz mapky rádiové viditelnosti: https://uloz.to/file/hyi5VyRAp1au/radiova-viditelnost-dvur-kralove-nad-labem-zvicina-png#!ZGVmAmR2AGZ5LJWwL2RkBJL2Lwt3ZUIuZKO0qwAWrKxhqGRjBD==
https://uloz.to/file/yNuzYdvX97wS/radiova-viditelnost-jicin-tabor-png#!ZJLjLmR2AQV1Z2WvAQR2MQyzLwx4MIA3Amy0IxEyJUblpmN2ZN==
Pak opravdu nejsou potřeba kilowatty vyzářeného výkonu, ale i pár desítek Wattů dokáže udělat nečekaně dobré pokrytí. Zejména pokud není kmitočet rušen, tak hraje opravdu daleko.

jouda
Reply to  Jarda
27. 4. 2021 17:50

Jj, už to zase hraje. 🙂

Martin
Reply to  Jarda
27. 4. 2021 18:48

Vratislavice Borůvková ul. – hraje krásně čistě. RDS je aktuálně “ *RDS *“ 🙃.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Martin
29. 4. 2021 21:07

Tak v Liberci dnes už i s RDS. PS aktuálně „_COLOR_“ atypicky včetně těch podtržítek, radiotext statický „Color radio Liberec 95,1FM“, PI 2442, AF 90,7.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Ode dneška v Liberci plnohodnotná RDSka včetně dynamického PS a radiotextu, tabulka AF doplněna o další frekvence. 🙂

Jarda

škoda, že i hey tam nema dynamicke ps a radiotext. 😉

Míra
Reply to  Jarda
7. 5. 2021 09:35

Vysílat dynamický PS ve chvíli, kdy jako snad jediný v Čechách vysílám RT+ ? Překombinované, řekl bych…

Václav
Reply to  Míra
7. 5. 2021 12:46

nicméně zas nejsem asi jediný kdo nemá všude tuner s RT

Last edited 2 let před by Václav
Míra
Reply to  Václav
7. 5. 2021 13:10

Dynamické PS, než vám „odroluje“ po osmi znacích,
jste 10x ve stoce…Je to poměrně nebezpečná záležitost.
To je asi hlavní atgument proti….
Né všechny pořady Coloru mají vždy vypsané skladby do detailu. Často bývá jen název pořadu a jméno moderátora.
Nevím, no.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
7. 5. 2021 15:05

V PSku to samozřejmě není ideální. Ať už kvůli nemožnosti identifikovat naladěnou stanici, tak kvůli dělení slov a malému prostoru pro slova delší 8 znaků. Musí to být nastaveno s citem, aby to moc neotravovalo. Třeba Poláci v tomhle dost přehánějí. Tam chytit název stanice znamená půl minuty civět na displej, což je v autě dost o hubu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
24. 7. 2021 11:06

Dovolil jsem si na tvůj popud udělat si na FB takový menší průzkum. Až bude mít nějaká relevantní čísla, dám vědět.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Výsledky průzkumu Jak se to má v Liberci s poslechovostí

Zadání: Uveďte všechny stanice, které posloucháte alespoň jednou týdně.

PROGRAM – POČET HLASŮ
Evropa 2 – 120x
Kiss – 81x
Radio Contact Liberec – 60x
ČRo Radiožurnál – 43x
Radio Beat – 37x
Hitrádio FM – 29x
Radio Blaník – 27x
Rock radio – 27x
Frekvence 1 – 19x
Radio Impuls – 18x
Country radio – 15x
ČRo Dvojka – 11x
Hey radio – 5x
ČRo Liberec – 5x
Rádio Dálnice – 4x
ČRo Plus – 4x
Radio 1 – 3x
Signál radio – 2x
Color Music Radio – 2x
Rádio Z – 1x
ČRo Vltava – 1x
ČRo Hradec Králové – 1x
ČRo Wave – 1x

Asi nikoho nepřekvapí, že Proglas, který tu obsadil lukrativní 20 kW Ženevu má i po 22 letech vysílání čistou nulu.

TÉMA
Výsledky FB průzkumu poslechovosti v Liberci
jouda
Reply to  Oviradio.cz
25. 7. 2021 21:31

Jistě ale Proglas platí pravidelně, narozdíl od jiných, kteří už ani v éteru nejsou.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
25. 7. 2021 23:19

Začnu tím, že rozhodně odsuzuju někomu neadekvátně brát frekvenci jako se právě stalo 97,9 Trianglu. Nicméně za celou historii FM nikdo nedokázal udělat, aby v případě konce původního provozovatele z toho nebyl mainstream. Je jedno jestli by to pak sežrala větší síť a nebo nový subjekt – hrajeme pro všechny, takže tehdy by to asi skončilo u E2 (než aby ona riskovala načerno přesouvání 88,1) a nebo Fajn. A kdyby se to v Čechách nestalo tehdy, tak víme jak je to teď s MB. Holt tehdy rrtv byla nakloněna Proglasu, možná na to byly nějaké směrnice, aby bylo křesťanské rádio.

Není pravda že 22 let nula, v některém výzkumu v některých okresech Lib. kraji se Proglas s 3tis objevil, navíc to je jeden z mála případů kdy dxer by měl ocenit, že to ladí i lidi nejen třeba ve východních Čechách, kde se taky objevoval třeba s těmi 3 tis v některých okresech. Osobně třeba po cestě z Vysočiny do Prahy mi kdysi právě ráno jako jediná sloužila 97,9 na D1, a když jsem to vzal kvůli kolonám přes čerčany – Jesenici, tak to přeplo na 96,0 (Příbram) Nebo i při cestě v autobuse z Orlických hor do ústí n Orlicí dokud nešel Praděd. Někdy i opodstatnění na cesty bychom museli hledat u R-Vltava na Vysočině kdy při zapnuté Javořici a RP nula WR se jaksi i u této stanice zapomnělo označit nejeden vysílač „pánu bohu do oken“ a stále je hudba zbytečně moc nestravitelná ve srovnání s Proglasem a to ať už v globále ta vážná , kdy pěkný pořad je v pátek na Proglase 16.55 – 17.55 a nebo i ta jiná, Proglas s takovými věcmi vadí málokdy, ve srovnání jedna z mnoha co jsem slyšel na Vltavě https://www.youtube.com/watch?v=Jlu13R4oVLo

Určitě je dobře že Hrdobec výzkum udělal, ale už i u prvních příček může být zkreslen tím, že zahrnuje jen uživatele FB, i když zdá se to jako progresivní vzorek. Nicméně třeba o Praze říct že Color ladí 100 tis by znamenalo že v polovině případech kam vlezeš by potěšil Color, což realita není. Slavoňov u Nového Města nad Metují má dřevěný kostel, mimo jiné turistická zajímavost, tak v něm na nástěnce měli právě rukou napsanou frekvenci 97,9, i já jako nemístní jsem hned nevěděl, že to by tam šlo chytnout a to je zas jen vzorek , reálně budou čísla jinde, tak jako vzorek na FB, který byl dost malý, i to mohlo nezahrnout Proglas.

Z hlediska nenáboženské části, proudového vysílání ve všední den je pod předsudky ukryt hudební proud, alternativa k čro , country, Ethna, Samsonu ale i klidnějšího mainstreamu. Kdo nepochopí že pár krátkých pozvánek se daleko snáz snese než dlouhé bloky řvavých reklam střídané s uřvanými shows, nebo zmechanizovanou rutinou Radiožurnálu, je dál něco zbytečného vysvětlovat a divit se že se do něj kope.
Až bude někdo schopný tam pustit místo Proglasu něco jako EThno, tak ano, tak tohle kopání bude mít smysl, že bych si hudební proud mohl pustit 24/7; ale i takto jsem rád aspoň za po – pá 6.30 – 9.00 a 13.30 -16; kdy to třeba vychází aspoň na cestu do práce a konec práce.

Nevím co se úplně myslelo konzervativním přístupem k vysílání, nicméně tím je právě cenný že neruší. Něco takového říkat o hudbě by byla lež, neboť ta je variabilní od skupin které by pro mainstreamové posluchače nepředstavovaly problém, jenom tyto skupiny neměly známé na to aby jako Ztraceného museli denně někteří trpět na Impulsu, nebo aspoň od těch ohraných zahrajou jinou věc; přes mnoho stravitelných žánrů. A vždy v 7.45-8.00 a 14.00-14.15 je představena nějaká skupina se třemi písněmi – spoustu neznámých , ale i známých například v uplynulém měsíci tam byl JAR. Tato hudební rozmanitost je díky hud. redaktorovi Milanovi Tesařovi, ktery je tam od počátku a má hitparádu snad už pomalu 1300.kolo a nedávno asi v uplynulém roce převzal vedení World Music Charts Europe, velmi prestižního žebříčku, vlivného na evropské dění v celém žánru.
Zdroj: https://www.lidovky.cz/orientace/kultura/dobra-hudba-se-hraje-vsude.A210308_154737_ln_kultura_bez

A i díky této skutečnosti jsem zaregistroval že se na Proglase nedávno začal objevovat ještě větší podíl worldmusic.

No například z mnoha složek té hudby třeba hrajou song Beat ve swingu

Prostě pravdivě tam mají jingl: Proglas – hudba kterou jinde nenajdete, nebo : Nestačí vám střední proud – zkuste vlny radia Proglas

Ve čtvrtek po 15. hod se mi tam líbila písnička, kdy na začátku byla pěkně výstižná narážka na rádio Impuls:

https://www.youtube.com/watch?v=dsU60y-Vj2s

No ne každé křesťanské rádio v Evropě je tak variabilní z hlaediska hudby, je i velké zastoupení těch co hrají mainstreamově, i slovenský Lumen mám dojem že takový je.

TÉMA
Proglas
Last edited 1 rok před by Václav
PVo
Reply to  Václav
26. 7. 2021 01:01

Otázka je k čemu to rádio je.. .Vzhledem k pokrytí na FM (a plus v DAB a v DVBT jde prakticky o celoplošku) je poslechovost silně podprůměrná ..a pod tou dárcovskou komunitou si myslím že nejde o nějaké babičky chodící pravidelně na nedělní mši… koukal jsem na výroční zprávu a Česká biskupská konference a pod, organizace je přes 4 mil v dárcích nad 10.000..
Hudební rozmanitost mě spíš odpuzuje než že bych to bral jako plus  a nevím jestli zrovna v tom nebude tak trochu problém v souvislosti s náboženským zaměřením toho rádia.. nějak se mi vybavila scéna z nedávno opakované normalizační komedie Bouřlivé víno, jak tam rockeři měli koncert v kostele a reakci těch typických babiček na to 🙂

PVo
Reply to  PVo
27. 7. 2021 15:09

jen abych to upřesnil proč nevěřím těm báchorkám o dárcovské komunitě:
Z výroční zprávy za rok 2019 je suma nasbíraných peněz 27 mil. ( pro porovnání připravované rádio ČRo Pohoda má mít náklady 8 mil,), 4 mil je od vyloženě přiznaných církevních institucí v dárcích nad 10 tis. takže 20 mil (= menší dary pod 10 t) nemůže být od posluchačů když denní poslechovost je teď po posledním nárůstu 31 tisíc.
To by každý musel poslat 650 Kč ročně a reálně mohou něco posílat něco tak nějaké nízké % z toho počtu a to zas nevychází že by teda poslali tak málo lidí nad 10ročně
odhaduji že drtivou většinu z toho zasílají církevní instituce a je to jen rozepsané na jejich lidi ochotných se pod to podepsat.
Václave posíláte Proglasu něco?

Last edited 1 rok před by PVo
Václav
Reply to  PVo
27. 7. 2021 19:08

Zdravím, neposílám. Ale jsem na vážkách. Před časem jsem měl nápad,že bych jednorázově něco poslal, ale uvědomil jsem si že oni primárně chtějí dary pro mluvené části , které nevyhledávám. Možná to ještě přehodnotím, neboť krom odpoledne některé hudební pořady asi taky nejsou za darmo. Když bych vyloženě nekřestansky uvažoval a zní to blbě, ale čím míň financí budou mít, tím víc budou hrát jako onehdy RFI 99,3.

Jako převážně je podporují asi starší, a tak jak rozhlas obecně klesá na popularitě, tak je zarážející že Proglas vybudoval nové větší sídlo včetně kaple, tak nevím jestli to úplně nepřehánějí , když to není médium budoucnosti. Navíc přibyly nové mluvené Pořady, jako je Dopoledne s Proglasem 9- 10 takový všeobecný pořad často s nějakým známým hostem, nebo 13-13.30 pořad snázvem 13+ což je rozhover na aktuální zpravodajské téma, jako např 20 min radiožurnálu; obojí pořady zase ve většině přípdech nejsou na církevní témata. Teď si nejsem jist, ale babička je asi členem klubu radia proglas a možná to souvisí s tím že něco dává.

Ještě k tvojí úvaze , samozřejmě 100% transparentně do toho nevidíme ale co se týče darů od smrtelníků, tak je třeba i podotknout že existuje i skupina lidí kteří darují, ale neposlouchají, byla v rádiu i tom řeč , v rámci toho když se probírají dopisy posluchačů před půl pátou v pondělí , je fakt že to se zas může vykompenzovat s tím, že někteří poslouchjí a nedarují. S tím souvisí i to že podle mě budou darovat i ti co poslouchají jednou týdně a to je např. 68 tis. A což si obecně myslím není to nejhorší číslo , pokud bychom uvažovali zbytečné vysílače, tak ne menší zásah má síť radia Zet a v RP krom bídného výsledku v Praze a možná Brně je téměř netknutá. Vždyt počet lidí kterí darují Proglasu by přece nemusel být tajné číslo, a nebo se jich zeptej.

Last edited 1 rok před by Václav
PVo

zajímavé… kolik bylo lidí odpovědělo a byla nějaká omezení? nebo mohli dát třeba 10 rádií najednou? A byl výběr jen z předem stanovených rádií nebo mohli uvést jakékoliv ? (že tam není poslech i nějakého dostupného v Liberci leda přes net…)

Odpověděl mi p. Kupka (asi mu to psal nějaký lobbista protože se odvolával na to že budoucnost rádií je ve vysílání přes net)

Míra
Reply to  PVo
26. 7. 2021 06:42

PVo, můžeš sem dát celé vyjádření pana poslance ?

PVo
Reply to  Míra
26. 7. 2021 10:13

Od: Martin Kupka <kupka@libeznice.cz>
Komu: —
Datum: 16. 7. 2021 17:41:53
Předmět: RE: dotaz

Vážený pane Voženílku,

 

děkuji za Váš mail. Dovolím si velmi stručně reagovat na Vaše dotazy.

 

Úprava zákona nic nebetonuje, ale ponechává další kroky v gesci vlády, která určí termín přechodu na DAB a od té doby běží lhůta 3 let, kdy se vysílání ukončí resp. dojde k přechodu.

 

Svým návrhem jsem reagoval především na aktuální vývoj, kdy v souvislosti s rozvojem digitálních sítí (optické sítě a 5G sítě) dochází k tomu, že posluchači stále ve větší míře využívají internetové rádio. Výrobci rozhlasových přijímačů zjevně dnes více investují do rozvoje internetových rádií než do rádií s DAB nebo se jedná o přijímače kombinované. Z tohoto hlediska je pak otázkou, zda investice do budování DAB vysílačů by byly efektivní, když by nakonec „vyhrála“ technologie internetových rádií. Proto se místo pevného data v zákoně zavedla „plovoucí“ lhůta a ponechalo se rozhodnutí na vládě, která může operativněji rozhodnout tak, aby investice soukromých provozovatelů vysílání byly efektivně vynaloženy v zájmu jejich posluchačů.

 

V současné době by plánovaný přechod na DAB přinesl provozovatelům vysílání vážné komplikace a s ohledem na počet DAB přijímačů by mohl významně omezit dostupnost rozhlasového vysílání pro běžné posluchače.

 

S pozdravem

 

Mgr. Martin Kupka

Poslanec Parlamentu České republiky

Sněmovní 176/4, 118 00 Malá Strana

telefon: +420 724 345 456, e-mail: kupkam@psp.cz

http://www.martinkupka.eu/

http://www.facebook.com/martin.kupka1/

PVo
Reply to  PVo
26. 7. 2021 10:17

a odpověděl jsem mu obratem:

Dobrý den, 
Vše co píšete o rádiu přes internet, tak je spíše nějaká možná vize a je to jen stále minoritní forma poslechovosti  
(viz strana 38:  https://www.median.eu/…pdf)
 – ostatně tu Vaši teorii nemáte v reálu o co opřít – neexistuje firma kterou by uživilo jen internetové vysílání plnohodnotného (=moderovaného) rádia jen přes internet.
A ani jedna z firem provozujících FM rádio neprovozuje nějaké plnohodnotné rádio jen přes internet (a tím opravdu nemyslím nízkorozpočtovou mizivě moderovanou samohrajku)
Prodloužení transformačních licencí podle Vašeho návrhu, kdy současní provozovatelé dostali bez soutěže právo na užívání daných frekvencí na dlouhou dobu je nejhorší možné řešení…
Ukončení těchto licencí neznamená, že se nemohla vypsat nová licenční řízení na uvolněné frekvence ( FM se nemusí opouštět a pro část populace která si DAB přijímač nechce nebo nemůže pořídit, se může vysílat také..)

Neodpověděl jste jak a kdo bude řešit problém duplicitních frekvencí a celkově dost bídný stav legislativy, kdy na FM frekvencích původně udělených pro regionální vysílání, vysílají sítě se studiem v Praze. 

Pokud je pásmo FM tak omezené tak regulace (=což jsou ty licence) musí být v zájmu maximálního výběru pro posluchače a to předpokládá důslednou koncepci, podle které se takový „netrh“ řídí
FM není tak kapacitní jako DAB kde množství subjektů bude regulovat jen uchopený podíl z reklamního trhu resp. jejich podnikatelské schopnosti – tam by šlo udělovat poměrně volné licence automaticky jako tomu je u televizí v DVBt.

Míra
Reply to  PVo
26. 7. 2021 11:32

Díky.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
26. 7. 2021 10:09

Zadání je myslím zřejmé, mohli vybrat z toho co zde má signál nebo v komentáři uvést cokoliv dalšího, čili prakticky bez omezení. Přesný počet respondentů neznám, budou to řádově stovky. Průzkum jsem zatím neukončil, hlasy stále přibývají, nepatrně se změnilo pořadí, například Radio 1 je na vzestupu. Můžu sem pak dát aktualizované výsledky až se to nějak stabilizuje.

PVo

takže nezahrnuje DAB a net rádia, ale jen místně dané FM.
Počet respondentů přesněji má význam vědět = už jen pro kolik průměrně hlasovali rádií jeden.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
26. 7. 2021 10:51

Zahrnul jsem z komentáře třeba ČRo Wave – tedy DAB a internet.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Po čtyřech dnech se to ustálilo na těchto číslech:

Evropa 2 – 135x
Kiss – 97x
Radio Contact Liberec – 73x
ČRo Radiožurnál – 47x
Radio Beat – 46x
Rock radio – 32x
Hitrádio FM – 32x
Rádio Blaník – 28x
Radio Impuls – 21x
Frekvence 1 – 20x
Country radio – 15x
ČRo Dvojka – 12x
Rádio Dálnice – 5x
Radio 1 – 5x
Hey radio – 5x
ČRo Liberec – 5x
ČRo Plus – 4x
Signál radio – 2x
Color Music Radio – 2x
ČRo Vltava – 2x
ČRo Hradec Králové – 2x
Rádio Z – 1x
Radio Proglas – 1x
ČRo Wave – 1x

Takže abych Ovimu odpověděl na původní otázku, podvědomí o existenci Coloru je po třech měsících vysílání zatím dle očekávání malé. Někteří dodnes nezaregistrovali, že zde rok a půl vysílá Radio 1. Ale ono to časem půjde. Všeobecně se dá říct, že lidé víc remcají než ladí.

TÉMA
Výsledky FB průzkumu poslechovosti v Liberci
Vaclav

Zajímavé by bylo zjistit, zda větší úspěch by mělo – víc lidí co zaregistrovalo – Radio 1 v Plzni kam se taky dostalo na malém vysílači později ale dřív než Liberec. Ono je vůbec zajímavé že ještě jsou lidi vůbec schopni zaregistrovat něco slabého v FM Již před časem se říkalo že FM upadá, kdo by to furt hlídal jak my, pokud vůbec chce radio, tak si stahne apku. Hlavně třeba Jarda by se mohl pochlubit jak sdílel zprávu na FB o konci Contactu na 101,4 s 80 komentáři a zkušenostmi s tím co nenajde autorádio automaticky, to si lidi ručně nenajdou u slabých rádií. Taky jsem narazil na existenci libereckého netového rádia Chill proklamuje od 80s dodnes, což se tu neprobíralo.
A nechyběl taky v anketě ČRO Sever? A ČRO Liberec výsledek nic moc, snad bude mít smysl pro toho, kdo chce mermomocí regionální radio po konci klasického Contactu.

Last edited 1 rok před by Vaclav
Míra
Reply to  Vaclav
28. 7. 2021 23:03

R1 v Plzni letos oslsví 5 let.

H.
Reply to  Míra
29. 7. 2021 20:48

A poslechovost v Plzni stále na úrovni statistické chyby. V tom jsem se nemýlil, když jsem právě tohle už před 5 lety předpovídal.

Last edited 1 rok před by H.
JM.
Reply to  H.
29. 7. 2021 20:50

Poslechovost dle čeho? Radioprojektu? Ale tomu už snad nikdo neveří.

Určitě nebude mít R1 zástupy plzeňských posluchačů, bude jich dost málo, ale to se u alternativní stanice dá čekat.

H.
Reply to  JM.
29. 7. 2021 21:12

Nejde o to, že je alternativní, ale že je to pražská stanice. A těch pár (stovek) lidí, kterým tohle v Plzni vyhovuje, si to zrovna tak umí „naladit“ i na internetu. Jo, čili R1 de fact nepotřebuje v Plzni FM, a jestli ho potřebuje kvůli regionálním reklamám, no tak právě tam je měřítkem úspěchu Radioprojekt, čím jiným by to měli měřit? Čili já to hodnotím jako neúspěch, nejsem škodolibý, naopak to beru celkem nezaujatě.

Václav
Reply to  H.
29. 7. 2021 23:06

No třeba případ Helax z FM do online je důkazem neúspěchu, proto FM jako bezbariérový příjem má opodstatnění auta atd., určitě byly lidi co po něm volali, třebaže nedosáhlo masovosti, neb i spodní příčky hovoří o počínající masovosti a v Hrdobcově FB výzkumu by ani v Plzni nezůstalo na nule. Zas prašť jak uhoď je to s těma reklama, když na FM už je jich tolik až je to neposlouchatelné, což pak vpravdě hovoří nesmyslně pro FM Plzeň, avšak i bez Plzně reklam by neubylo a ono je asi jedno když na mě budou řvát pražský nebo plzeňský reklamy. Respektive zaregistroval jste někdo reklamy z regionů, kde se začlo s FM pro R1? Ja vím akorát o rozšíření působnosti kulturního servisu.

PVo
Reply to  JM.
29. 7. 2021 22:20

A podle čeho byste určoval poslechovost? Jinak už jsou totiž k dispozici jen dojmy…..
Ale zajímavé je, v souvislosti jak se mafie ohání že budoucnosti rádia je přenos přes internet, že Radioprojekt je exkluzivní klub kde internetové rádio jako člena nepřijmou. Protože Seejay mělo zájem vstoupit do RP (už je to pár let) ale neměli zájem…

TÉMA
exkluzivní klub Radioprojekt
Lohen1
Reply to  Vaclav
29. 7. 2021 21:53

O rádiu Chill vůbec nevím. Neměl by jste na něj link?

Václav
Reply to  Lohen1
29. 7. 2021 22:36

No tady na mě vykoukla stránka , ale po dalším zkoumání se zdá býti nefunkční , poslední zmínka před rokem.

https://www.radionomy.com/en/radio/chilliradioliberec/index

FB: https://www.facebook.com/Chilli-RADIO-Liberec-1382542421968303/

frkotou
Reply to  Václav
29. 7. 2021 22:55

Jen jedno z mnoha amatérských internetových rádií… Většinou mají takové stanice velmi krátkou životnost.

Míra

Media Bohemia až šesté místo. Pohlcením Contaktu jsou na bedně…
Snad…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
8. 8. 2021 21:30

Ty drobné výpadky Coloru jsou dvojího původu. Co jsem vypozorovat, tak někdy to zlobí, když v Liberci velmi hustě prší (na vině bude nejspíš zdroj modulace – bezdrátový internet), a pár výpadků/záseků jsem opět zaznamenal poté, co před pár dny na Strahově odešel novější streamovací počítač, který byl jinak spolehlivý, a asi byl (snad dočasně) nahrazen původním PC, který přesně takto zlobil.
Co se týče Impulsu, má to asi ten důvod, že obě 92,1čky mají v okolí relativně slušný signál (proto ta SFN v praxi moc dobře nefunguje) a velikostí písmen v PS se dá krásně poznat, zda ještě přijímáš Liberec nebo už Černou horu. Třeba v Jablonci už je dominantní IMPULS, kóta Matoušova je tam už téměř bez signálu.

Jarda

Color má zase dobře odladěný zvuk. Jinak nevim zda jede na nemocniční internet nebo má svůj, jinak pty none ma i hey rádio, tam ale perfektní zvuk nebude když jede ballem na uzky filtr s redukcí šumu, aby to dobře hralo, ale jestli tam je špičkový tuner, tak tam mohli dát flshku s pěknou zálohou, když čezakum kazdou chvíli nejde proud na 89,3 tak by na 97,5 najela zaloha, to samé mohla mit ceskac Lípa, nekde ty zalohy meli.

Jirkas
Reply to  Jarda
9. 8. 2021 17:38

Dobrý zvuk má, ale u nekterých nahranych poradu je ten zvuk desny, bez basu, prevyskovany se sumem ci bzucenim na pozadi. Takze zalezi co Color zrovna vysila a odkud.

Jarda
Reply to  Jirkas
9. 8. 2021 18:12

stejny jako u coloru je to na hey, zaleží co je to za zdroj at už pořadu nebo dane hudby.

Jakub Melin
Reply to  Jirkas
9. 8. 2021 20:37

Na Coloru se snažíme postupně odlaďovat i kvalitu jednotlivých autorských pořadů. Mnozí DJs jsou zároveň HiFi nadšenci (mimo jiné i já), takže si na kvalitě svých pořadů dávají záležet a mají kvalitní mikrofony, zvukové karty a domácí mixpulty. Jinde to postupně ladíme. Historicky tu byly třeba stížnosti na mono a horší kvalitu Světa podle Majkla, což je zároveň jeden z nejposlouchanějších pořadů na Coloru, tak i tam už je delší dobu kvalita v pohodě díky novým zvukovkám 🙂

Vaclav
Reply to  Jakub Melin
9. 8. 2021 21:28

A jak je to se zvukem Jendy Kulíka? Ten mě přijde zastřený ale možná to je zkresleno, že celé vysílání má bitrate vitráže ve ZL 105,8, i když k jakémusi zlepšení došlo, neboť je motivován že může převzít aspoň malou část posluchačů Rockmaxu, jehož konec se nezadržitelně blíží.

Last edited 1 rok před by Vaclav
Jarda
Reply to  Vaclav
10. 8. 2021 09:29

Tak pořady jendy kulíka byvaji často s low bitrate, zaleží ale co tam pouští, u nekterych songů mam nekdy pocit že to pouští ze starý nokie. Ale i na hey už se kvalita zvedla, nevím jak hraje který vysílač co jede přes internet, ale ty co jedou ballem, nebo přimo ze stream pc, tak maji tu kvalitu na pohodu. Hlavne došlo k obměne těch songů na vyšší bitrate a je to poznat, ale zaleží kdo zrovna sedí za mixákem, pokud to odbavuje v noci robot nebo tam je kulík, tak se tam low bitrate songy objevují, jinak paráda, výrazne zlepšení, posloucham hey od začátku, snad se ho podaří vyprofilovat v kvalitě zvuku hudby i na vysílačích, tak jako se to povedlo u coloru 😉

Vaclav
Reply to  Jarda
10. 8. 2021 20:27

U Jendy jsem měl spíš na mysli zmiňovaný mikrofon, kvalitu songů nepoznám, možná kvůli celkovému low streamu, ale u Jendy je pochopitelné když vytahuje nějakou starou nahrávku na archaickém nosiči,pokud je opravdu tomu tak jak to Jenda uvádí.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
10. 8. 2021 12:58

Hlavně proboha pořiďte na Strahov nějaký slušný PC, co bude mít na starost streaming na vysílače a ten šrot co tam aktuálně je odvezte do sběrného dvora. 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
9. 8. 2021 22:26

Můžeš být konkrétní o jaké pořady se jedná? Poslouchám jich dá se říct většinu a u žádného jsem si nevšiml nějakého výrazného rozdílu v kvalitě oproti normálu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
24. 8. 2021 15:00

Aktuálně i v Liberci _IMPULS_. Kóta Liberec/Matoušova má výpadek, za poslední týdny již druhý. Na 98,7 čistě v mono starý dobrý Classic Praha, na 94,1 pusto, o to lépe chodí Trójka ze Sněžných jam. ČEZ na této adrese chvíli evidoval poruchu, ale dle webu bezstavy.cz je již vše v pořádku, i webkamera na vedlejším paneláku se opět rozběhla, nicméně 92,1; 94,1 a 98,7 stále mlčí.