Komentáře a diskuze

  • Hony 24. 3. 2023 v 11:09 k KomentujemeV Hyskově a Nižboře je to hned po vysílači Záhrabská nejsilnější stanice. V Berouně ta intenzita mírně klesla a už...
  • PPK, jidxc 24. 3. 2023 v 10:49 k KomentujemeNic nepropadlo proboha. Jde o pouhou administrativní záležitost na RRTV. Licencování části vysílačů podle nových podmínek. Bylo je a bude,...
  • Jarda 24. 3. 2023 v 10:14 k Komentujemedocela mě překvapuje, že country se nepřihlásilo o svoje frekvence, co mu propadli. Zatím se tedy nikde nic neobjevilo.
  • Jarda 24. 3. 2023 v 10:11 k Komentujemea pak že bude pokračování :D jen kecy to byly. Tohoto rádia asi škoda nebude.
  • David Pražák 24. 3. 2023 v 08:41 k KomentujemeTakže projekt Dálnice je definitivně pohřbený.
  • Míra 24. 3. 2023 v 06:01 k KomentujemeDálnice. Vrácení dig.licence je všeříkající....
  • Oviradio.cz 24. 3. 2023 v 00:22 k KomentujemeRRTV news: Fajn radio může znovu zapnout Brno 96,4, které je off téměř 9 měsíců. Rádio Dálnice vrací k 31....
  • Ondřej 23. 3. 2023 v 22:08 k KomentujemeAhoj lidi, sice se tu teď skoro vše točí okolo rádia Dálnice, ale přeci jen...Máte někdo zkušenosti s příjmem rádia...

Články

Komentujeme

O čem píšete?
19.9K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Soundwaver
25. 5. 2021 09:19

jinak dneska jedou dost čistě na nymbursku od rána zřejmě turecké stanice.. 87.7 104,3 106,8. ta na frekvenci 87,7 hrála song od zpěvačky Funda Arar – Cik Aradan..
no a ted když to píšu, tak se mi na frekvenci 87,7 rozeznělaa stanice mluvící francouzsky. dbeska to bude možná v éteru pestré. 🙂

TÉMA
Tropo - středočeský kraj
Last edited 1 rok před by Soundwaver
Míra
Reply to  Soundwaver
25. 5. 2021 15:43

U nás zase španělsky mluvící FM éter….

Noobish
Reply to  Soundwaver
25. 5. 2021 20:26

U mňa počas dnešného dňa snáď všetko…
Španielsko, Alžírsko, Tunis, Rusko, Fínsko, Estónsko…
A dokonca aj Kanárske ostrovy na cca 3400km.

Libor D.X
Reply to  Noobish
26. 5. 2021 06:12

Nejen u tebe. Včerejší vliv sporadické vrstvy E byl svou intenzitou, rozsahem a délkou trvání v jednom dnu snad největší, jaký pamatuji.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Libor D.X
26. 5. 2021 08:06

Nalézáte podobné úlovky náhodným naladěním, nebo používáte nějaký scanner celého pásma, který vás upozorní na případnou odchylku? Včera jsem zběžně proseekoval celé FM a kde nic tu nic, více jsem neměl čas se tomu věnovat.

Libor D.X

Je třeba si uvědomit na jakém principu Es funguje. Ta včerejší byla rekordní v síle a délce jejího výskytu od časných ranních hodin až do pozdního večera. Nejsilnější byla kolem poledne, kdy bylo možno něco zachytit hlavně ze Španělska i jen na teleskopickou anténu. Samozřejmě na volných frekvencích, kde nevysílají žádná silná místní rádia by byla šance větší. Možná jste v místě, kam se zrovna nic neodráželo. Většina běžných posluchačů vnímá tyto anomálie spíše jako rušení jejich oblíbené stanice.

Soundwaver
Reply to  Libor D.X
11. 6. 2022 17:36

ladíte dnes někdo dalky? kousek od Milovic mi Fajn Praha 97.2 asi před 30 minutama vymazala Španělská Los40 i s RDS

TÉMA
dálky
Vojta
Reply to  Soundwaver
12. 6. 2022 13:18

No jeje. Je to v techto dnech docela silny. V tydnu v Podebradech jsem mel nejaky Spanelsko a Turecko, to jsem bliz nezkoumal, neni to zas takova vyjimka. Ale z ceho jsem mel fakt radost – tenhle patek celou D2 mezi Brnem a Breclavi jsem si uzil Finske YleX na 92,8, slo i Yle Yxi 88,5. Oboje vysilac Anjalankoski/Kouvola-Liikkala, Sopasenpolku 40 (ky)

Soundwaver
Reply to  Vojta
12. 6. 2022 13:54

zajimave je, že dxinfocentre (predikce dx) davala na tyto dny max. pouze 1 fialovo zeleny flíček do středu republiky

TÉMA
tropo
Vojta
Reply to  Soundwaver
12. 6. 2022 14:43

Myslis stred CR? Ja se tu predpoved ucil spis pozorovanim, s nikym, kdo by mi rekl jak to cist, jsem se o tom nebavil, ale nabyl jsem dojmu, ze je spis dulezite kde jsou ty fleky s vysokou urovni – ted jsou na jihu Evropy, jdou nam teda jizni staty… Nebo je potreba, aby byl flek jak u nas, tak v miste vysilani?

TÉMA
tropo
Soundwaver
Reply to  Vojta
12. 6. 2022 16:07

ano, střed ČR.
tomu právě nerozumím taky. ale přimo tam píšou v nápovědě:
Vyšší index na malé ploše = silnější signály či rušení na kratší vzdálenosti

TÉMA
tropo
Míra
Reply to  Soundwaver
13. 6. 2022 09:15

Dáte mi sem prosím odkaz na mapu s fleky ? Díky.

PVo
24. 5. 2021 20:27

S rádii to má společného málo (snad jen trendy/vize do budoucna) : Sledovali jste Eurovision? Já ne, protože mě podobné pořady nudí ale pak jsem si na idnes přečetl fňuky jak Ben Cristovao měl song „bujarý, hybný a chytlavý“ že to hlasující neprávem neocenili….
Poslechl jsem si ho na YT a samozřejmě to byla nuda až na půdu, ale vzápětí mí YT nabídl song GoA – Shum který ty tří slova splňoval dobře a koukám že byli celkově pátí
… což je víc než kdy měl jakýkoliv reprezentant ČR. No když tam cpeme furt takový sr..jdy,,,kdo to vlastně vybírá?

PVo
Reply to  PVo
25. 5. 2021 13:21

btw: rozporoval jsem označení „bujarý, hybný a chytlavý“ k našemu songu Omaga právě příkladem tohoto ukrajinského songu – v diskuzi pod článkem hned po uveřejnění a kupodivu autor to upravil (jméno autora si už nepamatuju, nebyla to Spáčilová).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
25. 5. 2021 14:58

Tenhle bizár nesleduju, ale vystoupení českého reprezentanta jsem si dohledal a bylo mi krapet hanba. Pěvecký výkon tak mizerný, že by nepostoupil ani v Superstar natož v tomhle. Přijde mi, že je to spíš celé postavené na vizuální stránce věci než na hudbě samotné. Taky by mě zajímalo kdo ty interprety vybírá, protože tohle byl fakt průšvih.

Míra
Reply to  PVo
25. 5. 2021 15:44

GoA – líbí se mi ta píseň Shum….

PVo
Reply to  Míra
25. 5. 2021 20:08

jojo, Shum mi už YT zařadil do „mého“ mixu (mimochodem s dalším objevem posledních 14 dní Andrew Rayel – My harmony (tip pro Vaška Votavu)
A je na YT víckrát, jednou taky s titulkama, kdyby někoho zajímalo o čem se v Shum zpívá . Jsem zvědavý jestli to nějaká naše rádia zařadí do playlistu i když žánrově (? dancefolk 😛 ) se to tak nějak vymyká..Zajimavé bylo že v diskuzi pod tím článkem se lidi o jednotlivých sonzích skoro vůbec nebavili, dvakrát kladný ohlas na jeden (kromě mě ještě jedna diskutující zmínila že Shum je super) neměl žádný jiný…

Zanalyzoval bych radší výsledky rádií, ale když nejsou podrobné k dispozici tak holt melu o ničem… 😀

Last edited 1 rok před by PVo
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
23. 5. 2021 10:54

Jak hodnotíte hudební dramaturgii na novém okruhu ČRo Radiožurnál Sport? Za mě docela příjemná směsice popu, poprocku až rocku bez zbytečných tuneout faktorů typu Mirai, Slza, Kryštof atd. Kupodivu se to dá docela poslouchat a to se obvykle mainstreamu vyhýbám jako čert kříži.
https://sport.rozhlas.cz/playlisty

TÉMA
Hudba na Radiožurnál Sport
Žorž

Jedním slovem klišé. Playlist je natolik fádní, že pro mě nemá ani žádné tunein faktory…

Poslouchac
Reply to  Žorž
24. 5. 2021 09:39

Tak musim uznat, ze kombinace por-rockove stanice+sportu a zpravodajstvi z Radiozurnalu mi naopal dost vyhovuje. Asi bych trosku pritvrdil, ale nevadi. Minuly tyden jsem dva dny poslouchal HEY a uz asi nikdy vice. Hudebne lepsi, ale moderatori me proste drtili. Proste clovek chce nejakou kvalitu. Krome toho tento rozjuchany styl mi k rockove stanici nejak nesedi (podobne u Rocka radia v ranni show)

Míra
Reply to  Poslouchac
24. 5. 2021 09:49

Výběr hudby zařízli většinový posluchači, pokud jsem dobře četl. Nechtěli nic riskovat, tak udělali průzkum …

Poslouchac
Reply to  Míra
24. 5. 2021 10:07

Ale to je snad dobre. Bavime se tu o sportovni zpravodajske stanici, ktera je primarne zamerena na sport. Hudba by se mela co nejvic trefit do vkusu tech, co tyto informace konzumuji. Neumim si moc predstavit nejakou hudebni fajnovost, kterou oceni uzka skupina lidi. Nikdy nelze mit vsechno

Míra
Reply to  Poslouchac
24. 5. 2021 11:50

Jo, bylo to konstatování.

Žorž
Reply to  Poslouchac
24. 5. 2021 16:06

Fajnový a poslouchatelný můžou jít ruku v ruce 🙂 Dal jsem dohromady pár neohraných songů z letoška a loňska, které by mi ke Sportu seděly daleko víc: https://open.spotify.com/playlist/4DbaDF0yCmP2clmsVC5X5d?si=278b9d70c5da4b25
To by šlo, ne? 😀

Last edited 1 rok před by Žorž
PVo
Reply to  Žorž
24. 5. 2021 17:03

Mně by ke sportu seděl třeba rave a hardstyle. Pro úplně neznalé o čem mluvím: například kapela Scooter, aby to mělo správné grády! 😀

Last edited 1 rok před by PVo
Soundwaver
Reply to  PVo
24. 5. 2021 19:12

že? navíc např. právě Scooter navíc dělali hymnu pro MS v Německu , teď nevím v jakém roce. 😀 ale jak už tu několikrát zaznělo, fakt je hodně těžký se zavděčit všem. někdo jinej zase třeba muze tvrdit, že ke sportu patří třeba rock a hiphop, protože ho casto i poslouchaj a poslouchali hokejisti v kabinách. fakt těžký, no.

PVo
Reply to  Soundwaver
24. 5. 2021 19:36

jojo rok 2010 -song Stuck On Replay, Rok na to hymna na MS v hokeji nebyla taky žádný poprock ale slovenská Kristina a její song Life Is a Game, čili docela slušnej dancepop. To se k sportu taky hodí náramně a ke každému! 🙂

Last edited 1 rok před by PVo
Žorž
Reply to  PVo
24. 5. 2021 20:06

Pro mě je nejhokejovější song „Heroes“ od Davida Bowieho – titulka k PC hře NHL 99 😛

Last edited 1 rok před by Žorž
PVo
Reply to  Žorž
24. 5. 2021 20:33

k nějaký PC hře třeba ale za „Scootra“ jsme naposled vyhráli… Dobrá muzika a půl výhry bylo v kapse 😛

Soundwaver
Reply to  PVo
24. 5. 2021 20:31

zajímavé by bylo udělat ve spojitosti s mistrovstvím (fotbal, hokej) a sportovnim radiem to, že by playlist radia tvořili sami hráči, kteří by poslali svuj určitý počet songů, které by to radio hrálo.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
25. 5. 2021 09:14

k jistým hokejistům: že se mi nelíbí nějaká hudba co se líbí někomu jinému neznamená že bych měl právo jej kvůli tomu dehonestovat, To bych o většině lidí tady musel špatně smýšlet ale takto smýšlím leda jen kvůli netoleranci nebo hloupým nesmyslům v projevovaným názorech.

Lohen1

Hrůza, ještě horší než Radiožurnál. Naprosto příšerná muzika v podstatě v každém songu. Aneb, co člověk to vkus 😉

Míra
Reply to  Oviradio.cz
22. 5. 2021 11:50

Čtyři kmitočty: Blatná, Písek, Strakonice a Horažďovice. To jsou především brutální měsíční náklady….
Snad pan Týc ví, co dělá.

Last edited 1 rok před by Míra
Šeryf
Reply to  Míra
22. 5. 2021 14:19

Pokud vysílače neprovozují CRA a bylo dohodnuto rozumné nájemné za lokality, co bude brutálního na měsíčních nákladech?

Míra
Reply to  Šeryf
22. 5. 2021 17:12

Narůstá to jako celek. OSA, Intergram, za výkon, pronájem místa, elektřina, vysílací HW…Chce to atraktivní program, posluchače a dobře zvládnoutý marketing. A jestli jsem napsal měsíční, tak stačí vzít roční a vydělit 12. Pronájem a elektrika zadobře bude maximálně u dobrého známého.

Jiříkovo
Reply to  Míra
22. 5. 2021 19:56

Dokázal by někdo tady ty brutální náklady vyčíslit? Často tady čtu „náklady na vysílač…“ Ale co si mám pod tím reálné představit?

jouda
Reply to  Míra
22. 5. 2021 20:36

+ pravidelný poplatek pro ČTÚ za každý vysílač dle vyzařovacího diagramu

Last edited 1 rok před by jouda
Míra
Reply to  jouda
22. 5. 2021 22:01

Poplatek ČTÚ, to je ta položka ,,za výkon,,.
Musíš taky vyrobit MPX (v podststě analogový multiplex). To můžeš udělat například v modulačním procesoru. Buď máš na každém vysílači tuhle věc na desítky až stovky tisíc a dopravuješ tam zvuk a rds data po ip, nebo ho vyrobíš jednou, ale potřebuješ si zaplatit pásmo pro jeho přenos na vysílače, což má svá technická omezení.
Modulační procesor stojí desítky až stovky tisíc. Vysílač (budič + výkonový stupeň povětšinou stovky tisíců). Záleží na kvalitě a výrobci. Antény, kabely….montážní firma a tak bych mohl pokračovat ve ve vstupních nákladech.
Pronájem místa se pohybuje klidně v horních desítkách tisíců za rok i víc…
Autorské poplatky řádově desítky tisíců měsíčně….v případě rozšíření rádia Otava.
Některé tyto poplatky se dají snížit.
Dá se vysílat s vysloužilou, nebo poloprofi technikou, vysílat z vlastního objektu atd…
Není to sranda. Jde jen o to, kolik do toho chceš utopit a jestli se ti to vrátí.

Jarda
Reply to  Míra
23. 5. 2021 09:25

a nebo pokud jsou ty vysílače „poblíž“ tak mužou použít ještě ballempfang 😉 to hodně využíva radio hey. Ušetří se tak za externí přenos, internet na každy vysílač nebo modulační fm procesor na každem vysílači, stačí tam dostat dostatečný fm signal, kvalitní fm tuner a připojit ho na vysílač.

Míra
Reply to  Jarda
23. 5. 2021 14:03

Pokud to bude vysílač all in one se vstupem na dva cinče a vstupem na rds data, tak ano….

Jarda
Reply to  Míra
22. 5. 2021 21:35

rádio orlicko bude mít 3 vysílače, tk proč by blatná nemohla mít 4. Když si je zajišťují sami a né přes předražené čra a spol…

Míra
Reply to  Jarda
22. 5. 2021 22:06

Může mít klidně 10 vysílačů. Je to jen ne něm. Přeji mu hodně peněz z marketingu, páč jiné příjmy mě nenapadají. Ale tady se nechám poučit, jak se nechají získat prachy, když pominu dotování z výdělku z jiného podnikání.

Šeryf
Reply to  Míra
22. 5. 2021 23:14

Je tady provozovatel rádií Color a Hey, taky Mirek s cca 30 vysílači 50 – 200 W ERP a ten v jiných (pro-digitálních:) fórech rozhlašuje, jak je VKV-FM super. 🙂 Ze zmíněného mě děsí jen OSA poplatky, ostatní jsou fixní náklady, na které buď na začátku mám (nebo mi někdo půjčí) nebo ne. A prosím, proč to nedělat pro radost, pokud na to mám :). ČTÚ poplatek za 100 W určitě není nic likvidačního a pokud jsem low-cost, určitě nejdu do vysokých desítek tisíc za nájem za jeden klacek se sice velikou, ale tenkou a lehkou anténou a dvěma – třema U-moduly někde v zázemí. Efektivita provozování 100 W ERP je samozřejmě někde jinde (pokud se opravdu dodržuje:), než třeba 2 kW ERP, byť je snaha se tvářit, že rozdíl v pokrytí prostě není …

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
21. 5. 2021 21:52

Díky za další tipy k prozkoumání, Ovi! 🙂

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
21. 5. 2021 11:19
Jarda
20. 5. 2021 19:01

rádio blatná se může zmnit na radio otava, zároven rrtv posvětila konec radia zlín, bude z neho hitradio. Tak brzy mužeme očekavat přepnutí.

Marek
Reply to  Jarda
20. 5. 2021 21:02

A myslíte, že rádio Zlín zůstane online jako Helax a Oldies radio?

Benny
Reply to  Oviradio.cz
21. 5. 2021 15:48

Kdyz jsem viděl nahled tech stranek, tak prakticky vsichni moderatoei zustavaji, vysilaci schema bude stejne, jen posunute o ranni vysilanii, vetsina posluchacu co ma radio jen jako kulisu si ani nevsimne nejake zmeny, predpokladam, ze zmena nastane 1.6.

Franz
19. 5. 2021 16:56

Na webu jihlavského DX clubu se stále neobjevila nová data Radioprojektu. Nemá někdo informace, kdy dojde k aktualizaci? Popřípadě nemá někdo odkaz na nějaký jiný web, kde by bylo možné najít přehled poslechovosti v jednotlivých okresech?

TÉMA
Radioprojekt 2021
Míra
Reply to  Franz
19. 5. 2021 19:27

Republika a kraje už byly zveřejněny. Okresy mám pár dní doma. Ale stejně bych to neřešil. Jedná se o nulté vydání. Byly změněny některé parametry výzkumu…. Bude mít cenu řešit Q3 + Q4 a to jen za předpokladu, že Covid bude utlumený….Do té doby, ať se ČRo chvástá, jak chce. Buď jak buď, tohle je nulté vydání….

PVo
Reply to  Míra
19. 5. 2021 20:34

A kde? na stránkách Medianu v prezentaci jsou přece jen částečné výsledky..

Míra
Reply to  PVo
19. 5. 2021 21:50

Obstaral jsem si jen okresy, páč mě obecně nic jiného nezajímá. Netuším, proč ještě nejsou ke stažení. Poměrně dost dostal na prdel komerční sektor, ale já bych to neřešil. Prostě jen založit do archivu jako číslo nula, nic víc. Nádledující Q1+Q2 taky neřešit, Q2+Q3 dejme tomu se podívat, ale porovnávat až s Q3+Q4, takže do února 2022 je čas.
To je můj soukromý názor, akorát to čekání soukromníkům nezávidím.
Jestli někdo chcete ty okresy, tak sem hoďte někaké spam only maily a já vám to pošlu…

PVo
Reply to  Míra
20. 5. 2021 10:52

škoda, mě zajímá hlavně celek. .. průzkum za žádné nulté vydání snad považovat nelze, pokaždý reflektuje aktuální dobu

Míra
Reply to  PVo
20. 5. 2021 11:03

Ale je k ničemu, když se změní metodika a nemůžeš ho s ničím srovnat….

PVo
Reply to  Míra
20. 5. 2021 13:11

metodika se přece nemění – a odkaz na tu prezentaci z medianu jsem sem už dával

Míra
Reply to  PVo
20. 5. 2021 13:45

Podle toho, co jsem četl, jsou změny dost zásadní. Aspoň mě to tak přijde.
Ne, že by nezáleželo na výsledcích, ale teď bude důležitá hlavně delta vůči dalším výsledkům…
Pokud bych vlastnil rozhlasovou stanici a uvažoval o vstupu do průzkumu, počkal bych půl roku…

Václav
Reply to  Míra
20. 5. 2021 14:06

na co čekat? hned v dalším výstupu, kdy se budou sbírat data v červenci a tehdy již bude navrácen původní život, budou čísla zákonitě růst, růst může být významný, bude to vděčný výstup, prostě změna z lockdownu na normal, nevím kdy jindy by byl tak velký potenciál k růstu. Otázkou samozřejmě je , jak v podstatě za ten roční lockdown se mohli změnit návyky ohledně konzumace zdrojů audia, a tak delta ukáže kolik se k tomu lidí vrátí. Předcovidová čísla by byl optimismus, ale totální nula to nebude, když teď rozjíždíte život a během Covidu se všechny přijímače nevyhodili. Ale pokud by se ukázal komerční pokles, tzn přestalo by se to vyplácet těm co chcou vydělávat astronomické částky, Křetínskému by to pozbylo smyslu, účelu vlastnit; tak já bych se docela těšil.

PVo
Reply to  Václav
20. 5. 2021 22:32

jak by covid / lockdown jakkoliv omezoval poslouchání rádia?… vyjma nuceného poslechu (někde jsem a slyším co bych si sám z vlastní vůle nepustil), ale tento typ poslechu jakýkoliv průzkum, založený na dotazech zpětně, stejně moc nevykazuje. Logicky o takovém poslechu respondenti referují minimálně..

PVo
Reply to  Míra
20. 5. 2021 22:34

Míro, jaké změny máš na mysli? v denní poslechovosti (ty považuju za důležitější) prakticky žádné, a změna poměru pevných linek a mobilů spíš data upřesní

Míra
Reply to  PVo
21. 5. 2021 07:23

Ono celkově, je to především hodně nepřesné.
Platnost obrázku 1den.comment image

PVo
Reply to  Míra
21. 5. 2021 09:41

Obrázek jsem moc nepochopil, Ohledně průzkumu pochybuji že by si vysílatelé byli ochotní zaplatit přesnější výzkum pomocí audiometrů. Ať jsou jakkoliv nepřesné- podle nich se generuje většina příjmu v oboru. To je prostě fakt.

Míra
Reply to  PVo
21. 5. 2021 10:53

Weekly Reach x1000 v okresu.
Číslování radioprojektů, jaké používá pan Kružík.
Tedy zcela vpravo aktuální výsledky.

Last edited 1 rok před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
17. 5. 2021 12:47

ČRo našel nové dno, co se týče kvality zvuku, respektive to původní ještě dál vesele bagruje a považuje to za úspěch hodný obdivu. Fakt nemám radost, že tohle musím platit.

Marek
Reply to  Oviradio.cz
17. 5. 2021 12:54

A v kolik hodin to v pátek začne? Nikde se o tom nepíše.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
17. 5. 2021 13:37

kdyby to přepli na zabezpečení 3A tak by udělali lepe.

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
17. 5. 2021 16:05

Bože proč to tam cpou, když na to není místo. To chtějí takhle propagovat DaB? Mizernou kvalitou co každého odradí? Tak ať vyhodí celoplošné stanice, co jsou stejně všude na Fm a nechají tam ty zbylé v pořádné kvalitě.

David Pražák
Reply to  Lohen1
17. 5. 2021 16:45

Internetový stream zatím nespustili.

Jarda
Reply to  David Pražák
17. 5. 2021 17:48

ai nebude, nwm. V dabu to stačí. apon si to fandove koupí, když si mužou koupit drahe listky na sport neb nejaky předplatny, tak par korun za radio jim neubliži.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
17. 5. 2021 18:55

Bude.

Vaclav
Reply to  Oviradio.cz
17. 5. 2021 17:57

Kdyz se zeptam blbě , ty stávající maji tak cca rovnoměrně malo, protože jsou v jednom balíku? a zvlášť sportu se da nejvic; ale to snad ne, vyjmenované stanice vc sportu jsou snad jeden multiplex,ne? Jazz ma nejvic, protože je nejposlouchanejsi dab stanice?

Last edited 1 rok před by Vaclav
PVo
Reply to  Oviradio.cz
17. 5. 2021 19:56

Z celoplošné sítě by bylo záhodno vyhodit regiony – když stejně vysílají z části to samé.

Míra
Reply to  PVo
17. 5. 2021 21:10

Odpovědná osoba jasně řekla, že ČRo dva muxy vylučuje. Pokud je to definitivní rouhodnutí, tak jedině přechod na 3-A, což je především obecně ekonomický model, vhodný pro síť s HTHP. Zároveň je tím dáno že kvalitního zvuku se u ČRo v DAB nikdy nedočkáme.

Last edited 1 rok před by Míra
PVo
Reply to  Míra
17. 5. 2021 21:26

Mohli by mít danou pozici pro regiony v nějakém budoucím komerčním muxu, který bude mít rozdílné frekvence podle krajů, regiony ČRo celoplošně je pomalu stejně hloupé jako když ČT vysílá celoplošně 3 verze ČT1 kvůli pár minutám rozdílného vysílání

Jakub Melin
Reply to  PVo
17. 5. 2021 21:46

Jenže u ČT se rozděluje datový tok (a zhoršuje to kvalitu ostatních programů) jen na tu půlhodinu různého vysílání, u ČRo v DABu to jede staticky celou dobu. To je docela zásadní technický rozdíl.

DAB v podání ČRo je parodie na „lepší“ digitální rádio. Ten zvuk je o tolik horší než u FM že ty jejich reklamy vyznívají směšně.

Aneb jak zabít jinak dobrou a perspektivní technologii jejím naprosto špatným využitím.

Míra
Reply to  Jakub Melin
17. 5. 2021 22:22

Přesně tak.
Jinak ještě k DAB u Coloru. Je to zatím na dobré cestě, tak snad se trend nezmění. Řeknu to takhle. Pokud chcete ušetřit, tak si musíte mux sestavit sami, takže, žádná Enmuxa, Paneda, nebo Dabcast….
Pokud budete mux dopravovat na vysílač kompletně hotový, tak se bez placené linky neobejdete. Pokud ho budete skládat na vysílači, tak teoreticky můžete použít běžné připojení tak, jak to praktikujete u FM včetně neduhů… Akorát vy máte ty vysílače dva v SFN a tudíž musí být oba krmeny stejným muxem, takže bez placené linky se neobejdete, ledaže by byl Lbosín jen jako opakovač. V tom případě je to ale otázka latence toho použitého zařízení na Lbosíně a případně pak otočení antén ze západu na jih…..

Vaclav
Reply to  Oviradio.cz
17. 5. 2021 22:29

Díky. Pujdu zkusit jak to zni, protože tak nízké jsem ješte v prxaxi neslyšel ani na vytacenem internetu, zas pro data by to mohla byt inspirace pro usporu dat na netu, z čehož plyne otazka proc to na netu třebas uz u 32 huhla a srovnatelny tok v dabu ma ještě jakesi proporce?. Ještě je paradoxní že sport bude přebírat zpravy rz čímž se snizuje variabilita nabídky za cenu narvanosti muxu, stejně jak u plusu. čert vem treba nazev stanice, ale co dalsi grafické info když jsem viděl to označení dab +, už ani nevim co to vse zahrnuje ale budou to data navic, ne? A plán vyššího zabezpečení není? Nebo dalsi mux? , i když si o budoucnosti digitalu myslím své jako kdyby ste chtěli digitalizovat dráťák se kterým víme jak to dopadlo, protože by vlastně vznikla kopie internetu po dratu, což se teď děje u bezdratu a trestal je snad ještě dražší. Je snad proč se divit ze lidi nekupuji dab priimace vedle smartphone a pc? Aby jim draha dab krabička nabidla pevný steam nejake stanice navic bez treba jen prosté moznosti si ho pozastavit, a při úvaze dalších funkcí se vlastně dostavame k aplikacím které jsou schopny byt na digitalnich zarizenich (Phone, PC), které se rozšířili přirozeným vyvojem. Ohledně direktivy dab v autech, no už tim ze je to direktivum svědčí o neprirozenosti vyvoje technologie. Jak je možné ze direktivum FM v začátcích mít nemuselo? No ještě že to neplatí pro domácnosti s rozdílem povinnosti přijímač vlastnit, aby čro nepřišel na buben, coz do budoucna, které podle me stejně skončí tak ze nakonec nebude o vsechny živé stanice zajem, hlavně v případě regionálních stanic, které vytvářejí tu narvanost muxu, a tak rozhlas jak jinak by skoncil než ve forme jako spotify ale obavam se ze už ho nedozene jako solo platforma, ale rozhlas by mohl mit podkasty vramci spotify jinak nevidim jeho existenční otazku v kontextu hysterické digitalizace s rigidními streamy vždy v konečném počtu s kvalitou o jejíž dynamice, ktera zatim a obavam se ze ani nebude viz dnesni tendence, me zatím nikdo v dabu nepresvedcil, tedy i ti s max bitrate, ze je v lepší než jen url stream, natož analog. Snad jen ze se rozšíří treba Expres. Ale možná mě napadlo kdyby chtěla krize viz poslechovost v fm pokračovat by paradoxně mohlo byt zajímavé, ze by to opustili megalomani a prestal by to byt nastroj prehnaneho byznysu a mohl tam expres nebo alternativa byt.

Last edited 1 rok před by Vaclav
Pezos
Reply to  Vaclav
18. 5. 2021 07:47

Ony ty 32 kbps streamy na netu jsou většinou v MP3. Naproti tomu DAB na těchto bitratech vysílá v HE-AAC, což je o dvě generace novější kodek, navíc optimalizovaný pro nízké bitraty.

jouda
Reply to  Pezos
18. 5. 2021 08:17

A přitom nejde jen o datový tok, ale když na stejné sestavě přepnu stejné rádio z FM na DAB, tak na DABu nemá to rádio skoro žádnou dynamiku. Docela hrůza, je to takový plochý zvuk bez detailů a se sykavkami.

Jakub Melin
Reply to  jouda
18. 5. 2021 10:19

Joudo, to je ale dané jinou věcí. A to že u DAB (nebo DVB-T, DVB-S) je tam D/A převod, zatímco u FM ne. A D/A převodníky v dnešní elektronice jsou neskutečně ošulené, třeba proti 90. letům a MD nebo CD přehrávačům Sony apod. je to hrozná bída. I starý satelitní přijímač Nokia měl znatelně lepší zvuk než ty současné.

Mám TechniSat DAB tuner 143CD a k zesilovači ho mám zapojen cinchem a pak optikou přes externí HiFi D/A převodník. Jakmile přepnu přes převodník tak najednou rádia z DABu hrají úplně jinak, zejména ta s kvalitním datovým tokem (Bayern 1, Radio 1 apod.). Objeví se basy a výšky a rapidně se zlepší dynamika a prostor.

Ten poslech přes cinche tak používám jen jako kulisu, aby převodník nežral elektřinu navíc, jinak hraju přes něj.

Upřímně nechápu, proč se na převodnících tak strašně šetří a výrobci dodávají „HiFi“ výrobky, které hrají jak integrovaná zvukovka v PC.

Jirkas
Reply to  jouda
18. 5. 2021 10:19

A to dela u DA1 prave zasadne ten mizerny datovy tok, dale dalsi zpracovani zvuku. U Radia 1 tohle neslysis, tam zni Radio 1 v DAB+ primo ukazkove a lepe nez na FM.

Míra
Reply to  Pezos
18. 5. 2021 09:12

Já vždycky říkám, že ,,vynálezce,, běžného mp3 algoritmu ho měl v rámci mono i stereo režimu zpřístupnit jen od určité konkrétní minimální hranice, aby ho nemohl běžný plebejec zneužít ke zvěrstvům. U běžné mp3 mělo být tou hranicí 128kbps pro stereo a 64kbps pro mono. Bohužel tomu tak není a spolu s Advanced nastaveními + třemi základními variantami ABR, CBR, VBR + obecně bídným zvukem je mp3 v rukou běžného člověka vražedným nástrojem (mimo jiné pro svou nepřehlednost).
Pro nízké datové toky je už hezkou řádku let k dispozici kodek MP3 PRO, který používá „odhadování spektra vysokých zvukových kmitočtů (SBR)“.
Kodek AAC V1 používá také princip SBR (Spectral Band Replication).
Kodek AAC V2 pak ještě přidává k SBR tzv PS (Parametric Stereo).

SBR způspbuje ve zvuku ony nepřirozené pronikavé syntetické výšky.
PS úplně mění charakter stereo prostoru do ,,sudového efektu,,.

Za minimální hranici slušné stereo kvality zvuku lze u základního AAC (bez použití SBR a PS) považovat hodnotu 88kbps.
Přesně takový ,,DAB zvuk,, je možné slyšet a porovnat s FM i v praxi (v Praze, Plzni, Českých Budějovicích) v rámci stanice Radio1. To jsou města, kde R1 vysílá jak v DAB, tak na FM.
Uváděných 96kbps je celkový datový tok služby. Na zvuk jde cca těch 88kbps a hraje to slušně.

DAB i internetové streamy by se měly krmit jinak upraveným signálem, než jaký se dostane do samotného budiče FM vysílače a DAB by mělo znít vždy jinak, než FM.

Last edited 1 rok před by Míra
David Pražák
Reply to  Míra
18. 5. 2021 19:12

Internetový stream se spustí v pátek v 11 hodin dopoledne.

Míra
17. 5. 2021 06:35

Nové schéma Colru je tu: https://radiocolor.cz/showpage.php?name=program Co na to říct. Schéma už je brutálně zahuštěné. Na funk, soul a smooth jazz už prostě musíte ,,ladit,, net. Navíc to pokrytí západně od CB je bídné :(( Nu což, oluptě.

TÉMA
Color
Pavel
Reply to  Míra
17. 5. 2021 13:47

Zkuste onlineradiobox.com/nl/dancegroove

TÉMA
Color
Míra
16. 5. 2021 02:07

Momentálně ve 2 v noci na radiu Smile: CHARLOTTE DE WITTE. Po delší době zase relaxace, tentokrát na vlnách acid techna :))

TÉMA
The Wave Of Acid Techno
Míra
Reply to  Míra
16. 5. 2021 15:10

Dnes od 21h na Netro Life bude mít set dvojice SS Tech Force Crew.

TÉMA
Techno jede !
Lohen1
Reply to  Míra
17. 5. 2021 16:11

Smile občas poslechnu, hudebně trošku kočkopes, ale kupodivu celkem zajímavý. Docela mi vyhovuje. Těší mě i snaha o moderovaný program, o tom podle mě rádio je, jinak si můžu pustit vlastní muziku. Ovšem nekvalita moderátorů je dost znát. Minimálně tedy ty dvě holčiny co vysílají odpoledne, jedna ve dvojci v jakési odpolední show a druhá od 18 do 20 jsou opravdu hrozný, mluvit neumí ani za mák. Jednou jsem to kvůli té první i vypnul, to se fakt nedalo.

Pavlus
14. 5. 2021 18:14

Nevíte někdo,už jak dopadlo dnešní licenčka na 87.6 fm?obávám se,že to vyhrál Blaník a zase samé doubly a triply budou zasírani fm pásma zbytečně

TÉMA
Licenčka 87.6
Jarda
Reply to  Pavlus
14. 5. 2021 19:27

to se dozvíme asi na zasedání, nevím, ješte musi vyhlasit veřejné slyšení. Ja typuju, že by to mohli dát fajnu. 😉

Lukáš
Reply to  Jarda
14. 5. 2021 20:09

Doufejme 🙂 Fajn by si to zasloužil z hlediska pokrytí.

jouda
Reply to  Pavlus
14. 5. 2021 21:02

Nemohlo dopadnout nijak, když teprve dnes byla uzávěrka pro zasílání žádostí.

Jarda
14. 5. 2021 16:37

čro konečně spustil po víc jak roce vysílače čro plus a dvojka v sokolově, no to to trvalo, ty koordinace byli snad dokonce dřív než nový bor, ted zbyva aktualně ještě ten zlín, který je samozřejmě i v databazi čtú. tak uvidíme jak dlouho jim to zas potrva, někdy to mají do půl roku, jinydy přes rok.

TÉMA
čro plus a dvojka v sokolově po vic jak roce
Karlos
Reply to  Jarda
14. 5. 2021 16:41

Jardo, pozoruji Tě dlouho i z jiných diskuzí, na Tobě si „cením“ faktu, že musí být všechno hned, nejlépe teď. Nechtěl bych být Tvou partnerkou…..Jsi až nezdravě netrpělivý až pedantský.

Jarda
Reply to  Karlos
14. 5. 2021 16:48

když ty vysílače koordinovali současně a o půl roku později už běžel nový bor, ale tyhle vysílače nikoli, da se to dohledat, kdy byli koordinovane, kdy byli v čtú, kdy spustili první z nich, tak pak už je něco špatně, když dokazali spustit i vysílače, které koordinovali mnohem později. Asi na tu lokalitu zapomněli.obvykle to bylo +- půl roku a vysílač běžel, samozřejmě vysledky jsou zaokrouhlené, nezapisuju si už přesna data, kdy se kde jaky vysílač objevil. Ale stačilo by dokrýt max jen nějaka krajska města, zejmena plus a dal propagovat dab, než pořad koordinovat malé fm bubláčky. Takhle ten dab postrada smysl, třeba ty koordinace čro v brně… nemuseli být vubec, naopak smysl dava ččro plus ve zlíně. čím víc kmitočtů v fm, tim větší guláš z toho bude a poslech bude skutečne možny snad jen u vysílače, protože dale se to bude všemožně rušit….

Jirkas
Reply to  Jarda
14. 5. 2021 19:52

Proc furt do toho motas DAB+? Sam Cro deklaroval, az jednou dojde k ukonceni na FM, on z FM jako verejnopravni subjekt odchazet nebude/nemusi, nema tu povinnost a ani neplanuje z FM odejit.
Bude sirit nadale FM i DAB+ soucasne, proto budou stale nove kordinace a kmitocty v FM pasmu.

LiborV
14. 5. 2021 12:13

Jaké množství reklamy v hodině rádiu je pro vás přijatelné? Při jak dlouhém bloku reklam ladíte jinam?

TÉMA
Množství reklam
Marek
Reply to  LiborV
14. 5. 2021 12:22

Mě třeba na Impulsu vadí to, že po dvacáté hodině a dál jsou reklamy příliš dlouhé.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  LiborV
14. 5. 2021 14:37

Nejde jen o trvání, ale i o obsah. Třeba takový Alza mě dokáže dokonale otrávit. A cpou ho i na Classic, gauneři. To už je vyloženě neúcta k posluchači. Jinak ideální doba je žádná, ale buďme realisti. Vyhovuje mi model Coloru, kde občas zazní nějaká ta reklama v celou a sem tam zmíní nějakého sponzora přímo ve vysílání. Jako hraniční množství ještě toleruji reklamu na Radiu 1, ale už se upřímně těším, až tam budu místo banánů za 12,90 slýchat spíš upoutávky na festivaly a koncerty.

Žorž

Co do obsahu bych v případě spousty stanic radši poslouchal celodenní podcasty o banánech za 12,90 přerušované pouze zprávami v celou v podání pana Alzy 😄

Jirkas
Reply to  LiborV
14. 5. 2021 19:53

Nevim, jak je reklama kdekoliv, prepinam na jinou stanici.

Žorž
Reply to  LiborV
14. 5. 2021 21:27

Takové, které se pozitivně projeví na rozvoji dané stanice 😛

Last edited 1 rok před by Žorž
LiborV
Reply to  Oviradio.cz
15. 5. 2021 15:33

Plně souhlasím s Ovim. Velmi hezky popsal typ rozhlasového spotu ve stylu rozhovoru, který mě vytáčí. Srovnatelné z pohledu „strašnosti“ jsou pro mé ucho snad pouze spoty typu:

Klidný hlas: Nejlevnější taxi v Plzni
Agresivní hlas: http://WWW.supertaxi.cz
Klidný hlas: Přistavení zdarma.
Agresivní hlas: http://WWW.supertaxi.cz
Klidný hlas: 6tá jízda zdarma
Agresivní hlas: http://WWW.supertaxi.cz
Klidný hlas: Nejlevnější taxi v Plzni
Agresivní hlas: http://WWW.supertaxi.cz

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
15. 5. 2021 18:52

Momentálně nezvládám šílenou reklamu na trenýrkárna cz, u ní rádio zcela ztlumím. Nesnáším také zpívané reklamy.

Jakub Melin
Reply to  frkotou
15. 5. 2021 19:29

Trenýrkárna je mor. Občas ji zaslechnu na Expresu.

Zpívané reklamy jsou taky děs.

Nicméně nejvíc mne poslední dobou štvou „zpívané“ jingly do hudby, v Německu to začal Bayern 1 a bohužel se to dostalo už i na Schwarzwaldradio. Je to neskutečné prznění té hudby, je to nevkusné a trapné.

Nevím, jestli to dělá někdo i u nás, snad to tady nezačne někdo kopírovat.

PetrPe
Reply to  Jakub Melin
16. 5. 2021 08:35

Jde videt, ze ta reklama funguje, kdyz ji tady tak popisujete i s nazvem webovky 😆 Je to asi jako Alzak, kazdy na nej nadava, ale i zna ho. O co take v reklame jde 😉

LiborV
Reply to  PetrPe
16. 5. 2021 08:50

Fimu jsem si vymyslel myslel, abych na příkladu ukázsl co měštve.

frkotou
Reply to  PetrPe
16. 5. 2021 09:47

Jak jinak bych měl popsat, o kterou firmu jde? Každopádně i negativní reklama je reklamou, ovšem v tomto případě spíše odpuzuje, alespoň v tom mém.

PVo
12. 5. 2021 11:54

Koukám, že budou zase výsledky… mimochodem konečně upravili ten nesmysl s podílem pevných linek : „Přibývá dotazování prostřednictvím mobilních telefonů, podíl pevných linek snížen na pouhých 5 procent. “
a zase trochu poklesl celkový týdenní a denní zásah (což mi přijde logické při horšící se nabídce)

TÉMA
další vlna Radioprojektu
PVo
Reply to  PVo
12. 5. 2021 16:35

na pouhých 5 procent“ jsem citoval Lukáše Poláka, ale dle mě je to stále víc než je % pevných linek v populaci, nepočítáme-li firemní linky (odhadem dvojnásobně)
 Jinak oficiální prezentace už je na webu a musím říct že mě celkem potěšila… takový ty příšerný stanice jako Fajn/E2/F1 (=ze kterých při náhodném nuceném poslechu bolí leda hlava a jsem naštvaný na svět okolo) padají
Blaník sice vizuálně pád nemá, nicméně při faktu podstatného rozšíření pokrytí bude jeho faktický pád nejvyšší případně na „nových“ územích zaujal jen zanedbatelně.

PS dodatek pro Šimona: ano, do Fajnu si kopnu vždycky rád s chutí, ostatně první kopli oni do mě.
I když pro něj neplatí že mě z něj bolela hlava protože naštěstí jsem jej minimálně poslední 3 roky nezaslechl ani náhodně ani minutu, na rozdíl od těch dalších dvou rádií…tedy jen jednou jsem při kutění v dilně na takovým chrchlavým krumplu naladil 91,6 místo Basslickera z 91,1 a hned jsem nadával co to pouští za hnůj… než byla nějaká znělka a poznal jsem že chyba je před reproduktorem 🙂

TÉMA
První fáze postřehů z prezentace