Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Já ty dekadovký (v podání TV stanic na satelitu) rád nemám, protože to vnímám jako omezení… Jo, rád si připomenu…
    16:01 26.07.2024
  • PVo: a mají repertoár od Bacha po Vlacha? .. odhaduju (resp. nechce se mi to na netu hledat) že jde o…
    13:13 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Absolute 80s, Heart 70s, 80s80s, Nation 90s atd., základem vždy mainstreamové hity.
    11:36 26.07.2024
  • PVo: „dekádově vymezené formáty“ moc nechápu (pokud jsou tedy vymezené JEN dekádově) a nevěřím v jejich úspěch.
    10:58 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Samozřejmě, ale počítám jen subjekty, které mají nějaké profesionální zázemí, obchod, strukturu. Color je v kategorii nadšeneckých projektů, smysluplné pokrytí…
    10:11 26.07.2024
  • Jakub DXer: Abych byl objektivni, tak mimo mainstream je hudebně i Color rádio, takže to.ukousava taky z pomyslného koláče možných nových projektů…
    09:50 26.07.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
24.7K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Michal
4. 1. 2020 10:50

Před nějakou dobou tu padla zmínka o budoucím stěhování jedné z frekvencí Dance rádia na jinou kótu. O kterou frekvenci šlo? A nevíte k tomu nějaké podrobnosti, třeba na jakou novou kótu by to bylo?

Jakub Melin
Reply to  Michal
4. 1. 2020 11:23

Jde o 89,0 FM, která vysílá z ÚTB na Olšanech v Praze (věž Cetinu). Celý areál včetně věže půjde k zemi a vyrostou tam nové bytovky. Stěhovat se bude muset i vysílač DVB-T multiplexu 4. Přímo v okolí moc možností není, leda budova Casablanca, odkud jede Beat+Country, případně vedlejší Crystal Palace, ale tam asi nebudou chtít antény na střeše.

Michal
Reply to  Jakub Melin
4. 1. 2020 11:37

Pokud by to dali na kótu Country/Beat, polepšili by si zhruba o 20 m výšky, otázka je jestli se stejným výkonem a diagramem. Podařil se mi tady v Liberci poměrně stabilní příjem 102,9 MHz, ale je to hrozně slabé (respektive do toho občas leze Kleť), poslouchat se to moc nedá. 89 MHz je tady čistá a Country 89,5 z Prahy mi tu jede jak z praku, tak třeba bude šance tu zachytit i tu 89 z nové kóty. 🙂
Tak díky za info.

Jakub Melin
Reply to  Michal
4. 1. 2020 12:58

Dnes vysílá Dance na 89,0 FM z UTB z dipólu umístěného na JZ rohu ochozu věže – tedy je signál směrem zejména na S až SV výrazně tlumený. Frekvence 102,9 FM je na velmi dobré kótě, anténa je stejně vysoko, jako je Strahov, takže její dosah zejména na SV a V je velmi značný, není problém ji zachytit a v Kolíně. Na jih výrazně limituje dosah Kleť, podobně jako u Coloru na 90,7 FM Javořice.

Hony
Reply to  Jakub Melin
4. 1. 2020 16:08

Já myslel že mají pouze dipól na boku věže ne j8nde ?!

Insader
2. 1. 2020 20:41

Společný program Hitrádií bude brzy 12 až 15 a víkend během dne.

Insider
Reply to  Insader
2. 1. 2020 20:45

Viz.nová odpolední show na Orionu 15 až 18, kluci z Helaxu

Philmen
2. 1. 2020 20:40

Media Bohemia zřejmě provedla a ještě provede nějaké změny jak u Hitrádií, tak u Fajnu. Dle mého názoru, po sestěhování všech rádií do Bělehradské došlo na úspory, tj. někteří lidé museli odejít, a teď se tzv. optimalizuje. Trochu mi to potvrzují slova z dnešního rána od V.Matějovského (Fajn), kdy řekl, že plno lidí odešlo, vč. zprávařky a odpoledního dua a další změny přijdou a nové heslo Fajnu je teď Nový rok nový Fajn. Ono už min. poslední 2 měsíce na Fajnu začali přidávat zpět do playlistu písničky, které by už jinak zrecyklovatěli. Ono to má celkem logiku, protože těch „novinek“ na Fajnu zase tak moc nepřidávali/nepřidávají (v tom už je rychlejší DAB Praha, Relax a Helax). A dle slov dnes ráno bych se ani nedivil, kdyby nakonec došlo i k přeuspořádání frekvencí mezi Hitrádii a Fajnem. Pro Fajn by se vybrala frekvence Hitrádia, která není „nosná“, aby nedošlo ke ztrátě a naopak došlo k restartu dané frekvence Fajnem a k většímu záběru pro celou skupinu. Přínos v tom vidím hlavně pro Mladou Boleslav, Liberecko, Trutnovsko, Jičínsko.

Insider
Reply to  Philmen
2. 1. 2020 20:46

Přesně

Žorž
Reply to  Philmen
3. 1. 2020 11:41

To mě zaráží. I když už se o centralizaci Hitrádií mluví dlouho, pořád jsem jí nemohl uvěřit. A na Fajnu to se zrušením Odpolední show úplně zabili – dobrovolně se připravit o jeden ze dvou nosných programových prvků, no nic…
Co se týká muziky, někdy začátkem podzimu jsem psal šéfovi Fajnu Ondrovi Cikánovi, který mě tehdy ujistil, že nic nemění – a ejhle… Na druhou stranu, Fajn má pořád nejčerstvější hudební mix bez x let starých songů

J K
Reply to  Philmen
3. 1. 2020 12:25

Fajn přestal vysílat dopravu po regionech a nově zavedl „celoplošnou“.

PVo
Reply to  Philmen
3. 1. 2020 12:32

S výměnou frekvencí to není tak jednoduché : nelze rozdělit frekvence pod jednou licencí na dvě rádia a taky druhá věc je aby nepřesáhli pokrytí 300% (různé programy se do toho počítají na rozdíl pokud na víc frekvencích vysílají stejný program).

Jarda
Reply to  PVo
4. 1. 2020 15:45

změní licenční podmínky u konkretní frekvence, později pak udělají změnu, je jasné že to hned nevymění, ale pujdou cestou postupné změny licenčních podmínek, doufam že to bude co nejřív a že to nějak pujde, těch doublů mají už až příliž moc, mnohdy vysíla stejna stanice z jedne a te same koty.

PVo
Reply to  Jarda
4. 1. 2020 19:09

Nepamatuju na změnu nějaké licence kdy by se na ni přidělené frekvence rozdělily pod dvě rádia, ale třeba mě někdo opraví.

Michal
Reply to  PVo
4. 1. 2020 20:46

Country to například v České Lípě vyřešilo tak, že frekvenci vrátili, následně na ni bylo vyhlášeno licenčko, do kterého se poté přihlásili s Kissem. Naprosto transparentní a asi i jediné legální řešení.

PVo
Reply to  Michal
4. 1. 2020 20:57

Jestli je ochota přidělovat nějakou frekvenci znovu takové mafii tak možná. Ostatně za necelých 6 let končí všechny FM licence komerčních rádií tak je jedinečná příležitost spoustu věcí napravit. A taky je příležitost do té doby upravit nesmyslně pojaté zákony o rozhlasovém vysílání kdy kvůli tomu rozhlasový trh funguje hůře než ve více autoritářském Rusku.

Michal
Reply to  PVo
4. 1. 2020 21:14

Taky mohli na prasáka nechat 2x Country a pro Kiss zkoordinovat další frekvenci, že jo. Tohle mi přijde naprosto v pořádku. RU se aspoň snaží o nějakou programovou rozmanitost, narozdíl od MB, která vyloženě cíleně blokuje frekvence na úkor ostatních broadcasterů. Tohle naopak prasárna je a velká!

PVo
Reply to  Michal
4. 1. 2020 21:21

Mafií jsem myslel MB. O RU mám lepší mínění.

Michal
Reply to  PVo
4. 1. 2020 21:27

Pokud MB dá na duplicitní frekvence Hitrádií, Blaníku atd. Fajn a Rock radio a ty přebytečné (třeba v Liberci 4x Hitrádio a Rock už tam je) vrátí, nemám nic proti tomu. Mafie nemafie. Nejhorší situace je asi na Ústecku, tam je v duplicitách Hitrádio i Fajn a Rock i Blaník tam už vysílají, tam těch přebytečných frekvencí taky pár bude.

PVo
Reply to  Michal
4. 1. 2020 21:38

Vracet jistě nic nechtějí a opakuji že by pak mohli mít problém s více než 300% pokrytím pod jedním majitelem což je ze zákona nepovolené.

Michal
Reply to  PVo
4. 1. 2020 21:49

Jak je to vlastně s těmi 300%? U nás třeba RU vysílá Beat, Kiss, Country, Signál, co nevidět bude Radio 1. To už je 500%. Nebo jsem to jen nepochopil?

PVo
Reply to  Michal
4. 1. 2020 22:19

300% pokrytí regionálním vysílání je vztaženo na všechny obyvatele ČR, ne jen Liberec. Třeba -střílím od boku, čísla budou jiná, snad trefuju aspoň poměr (určuje/měří to ČTÚ pro nějakou úroveň dostupné síly signálu) – Kiss má 92%, Beat 77%, Country 63%, Signál 20% a R1 17%. To by dělalo dohromady 270% takže rezervu rozšířit něco nebo spolknout nějakou regionálku mají…

Michal
Reply to  PVo
4. 1. 2020 22:24

Jo vlastně, máš pravdu, nedávno si RRTV od ČTÚ nechala vypracovat nějakou takovou analýzu, koukal jsem na to.

PPK, JIDXC
Reply to  PVo
4. 1. 2020 22:42

Máš pravdu. Čísla jsou kapku jiná 🙂 Uber. A poměrově ještě ostatním vůči Kissu. Takže rezerva je celkem velká 😉 Koneckonců, má jí i Media Bohemia a Ti mají kolik překrývajících se sítí, že…

PVo
Reply to  PPK, JIDXC
4. 1. 2020 22:56

OK, překrývající program je počítaný do pokrytí jen jednou, a mám dojem že to mají „ošéfované“ taky tím že některá rádia ze sítě nevlastní Media Bohemia ale Dvořák ač vysílají stejný program.

Jarda
Reply to  PVo
5. 1. 2020 10:13

takže kdyby RU nebo MB měla jen 3 rádia se 100% pokrytím čr, tak to bude těch 300?
A jak je na tom tabulkově MB? To bude víc než má RU? nebo ne?

PVo
Reply to  Jarda
5. 1. 2020 11:37

pokud má MediaBohemia a RU licence jen k „neceloploškám“ (celoplošnou licenci mají jen Impuls a F1) tak taková situace 100% pokrytí na jeden program ani nenastane. Kiss tedy nemůže mít tolik kolik jsem psal – asi na to pokrytí se posuzuje hodně silná úroveň signálu protože reálně 80% pokrytí Kiss na standardní rádio bez externí antény natuty překračuje. A toto si myslím že právě MB obchází tím že některá rádia ze sítě Blaník (Ergensis – stačí najít na justice.cz firmu RTV Cheb, nebo budoucí člen sítě rádio Petrov (fa PS KŘÍDLA) nevlastní MB, ale Petr Dvořák) protože pochybuju že Blaník už teď nepokrývá 80% obyvatel i pro přijímače z ulomenou anténou…

vybírám ze zákona 231/2001 Sb.
§ 57 -Vytváření programových sítí
(1) Programová síť nesmí pokrývat rozhlasovým vysíláním více než 80 % a televizním vysíláním více než 70
% celkového počtu obyvatel České republiky, počítáno podle údajů vyplývajících z posledního sčítání lidu, přičemž
do celkového počtu obyvatel České republiky se započítává vždy každý pokrytý obyvatel pouze jednou.

§ 56 Zajištění plurality informací v místním a regionálním rozhlasovém a televizním vysílání
(2) Jestliže je jedna právnická osoba nebo jedna fyzická osoba držitelem více licencí k provozování jiného
než celoplošného rozhlasového vysílání, nesmí pokrytí České republiky jejím vysíláním v celkovém součtu licencí k
provozování jiného než celoplošné-ho rozhlasového vysílání přesáhnout 300 % celkového počtu obyvatel

České republiky, počítáno podle údajů vyplývajících z posledního sčítání lidu, přičemž do celkového počtu obyvatel
České republiky se započítává vždy každý pokrytý obyvatel tolikrát, kolik programů vysílaných na základě všech jí
držených licencí k provozování jiného než celoplošného rozhlasového vysílání může přijímat.
(3) Jedna právnická osoba nebo jedna fyzická osoba se může majetkově podílet na podnikání více
provozovatelů jiného než celoplošného rozhlasového vysílání pouze v případě, že celkové pokrytí obyvatel České
republiky vysíláním všech provozovatelů jiného než celoplošného rozhlasového vysílání, na jejichž podnikání se
tato osoba podílí, nepřesáhne 300 % celkového počtu obyvatel
České republiky, počítáno podle údajů
vyplývajících z posledního sčítání lidu, přičemž do celkového počtu obyvatel České republiky se započítává vždy
každý pokrytý obyvatel tolikrát, kolik programů vysílaných všemi provozovateli jiného než celoplošného
rozhlasového vysílání, na jejichž podnikání se tato osoba podílí, může přijímat.

Jarda
Reply to  PVo
5. 1. 2020 12:01

takže dají každému rádiu jiného vlastníjka, aby mohli pokrýt víc %? :O No taky to podle toho vypadá, proladte si na liberecku, vychodnich čechach, zapadnich čechach a severozápadních čechách rádio a bude vam jen zle… krom ruznych hitrádií snad nechytnete nic jiného..

Jarda
Reply to  Jarda
5. 1. 2020 12:09

Jinak pokud bude z radia Petrov nakonec Blaník, tak krom expanze do Brna a zlepšení pokrytí v Jihlavě budou mít double v Třebíči, Znojmě a hodoníně… Pak už jim budou chybět jen olomouc a ostrava a měli by všechna krajská města pokryta.

PVo
Reply to  Jarda
5. 1. 2020 12:17

taktak.. pokud vlastník licence/majetková účast nepřekračuje 80% na programovou sít a 300 % na všechny svoje „regionální“ programy tak je všechno právně v pořádku… Hitrádia mají všechny licence na MB a jistě taky přesahují 80% tak proto k úplnému zasíťování na jeden program nikdy nemůže dojít, ne že by nechtěli ušetřit. Fajn 80% nepřekročí (proto je Helax samostatný) a Blaník mají ošéfovaný různými vlastníky jednotlivých licencí.

Franz
Reply to  PVo
5. 1. 2020 20:58

Fajn rádio už podle mapky na svých stránkách nepokrývá odhadem ani 40% procent obyvatel, navíc ani zákres není moc přesný, reálně je signál laditelný na ještě menším území, takže v jeho rozšíření o další území například do moravskoslezského kraje není právně sebemenší problém (zvlášť když v případě výpočtu pokrytí Kissu se muselo počítat jen s opravdu silným signál, jinak by 80% jistě překročil). A i kdyby Fajn, Hitrádio či Blaník přesáhli některé ze zmíněných limitů v zákoně, určitě by si to Media Bohemia dávno ošetřila. Pokud se rozhodnou rozšiřovat jmenované okruhy, tenhle zákon jim v tom bránit nebude.

PVo
Reply to  Franz
5. 1. 2020 21:31

Jak je to u Kissu nerozumím, pokrytí by se mělo počítat podle této vyhlášky https://www.rrtv.cz/cz/static/cim-se-ridime/stavajici-pravni-predpisy/pdf/22-2011.pdf
K Fajnu: neříkal jsem že mají skoro 80% pokrytí i když jen Praha dává pokrytí 12% obyvatel a kromě Brna, Ostravy a Liberce mají pokrytá všechna krajská města, a pravděpodobně by se jim do pokrytí 80% Helax vešel. MB může mít problém spíš s tím limitem 300% pod jedním vlastníkem proto Blaník ZČ má v majetku Dvořák a asi se jim nemůže započítat ani část Ŕockrádia po Gama rádiu kde mají nevýznamný= 33% majetkový podíl.

Michal
Reply to  PVo
5. 1. 2020 22:12

Co se týče podílů Rock radia s licencí Gama, MB aktuálně žádá radu o schválení převodu podílů ostatních spoluvlastníků na sebe, čímž se stane 100% vlastníkem.

David
Reply to  Michal
5. 1. 2020 23:01

Ona to má Media Bohemia ošetřené, když to koupila od 1. spoluvlastníka v roce 2018. Ti 2 zatím současní podílníci už fakticky nemůžou rozhodovat o ničem a čekalo-čeká se jen na lhůtu u RRTV, aby to mohli 100%vlastnit……….

PVo
Reply to  Franz
5. 1. 2020 21:52

Tady jsem našel oficiální výpočty ČTÚ z roku 2015 a Kiss má uvedeno (po opravě na konci dokumentu!) 78,6%. Je zajímavý i zbytek: https://www.rrtv.cz/files/106/RRTV_2601_2015-STR.pdf. Od té doby ale spustili 107,1 Náchod a 89,4 Trutnov a přesunuli 91,1 na Hoděšovice jen ve východních Čechách (možná něco i jinde) tak je otázkou kolik vlastně tedy oficiálně má?

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
3. 1. 2020 16:19

ja se domníval, že už jsou všechna fajn radia sjednocena.

Hony
Reply to  Oviradio.cz
4. 1. 2020 16:11

Ještě nedávno měli rds North,M 🙂

jouda
Reply to  Oviradio.cz
5. 1. 2020 11:22
Michal R.
2. 1. 2020 20:06

Na hitradiu Orion se nevysílaji pořady devadesátka a milénium. Byly zrušeny ? Na hitradiu city 93,7 FM se to vysílá od 20 do 22 hodin.

Jirkas
Reply to  Michal R.
2. 1. 2020 20:07

Hitradio City je samostatne, jede odlisny program nez ostatni hitradia.

Vaclav
Reply to  Michal R.
2. 1. 2020 21:47

Jiz 30.12. nebyly devadedatka a milenium na orionu.

Michal R.
2. 1. 2020 16:15

Na hitradiu Orion je nová odpolední show s novými moderátory Jounasem a Radkolfem. Nevíte někdo co se stalo s Magdou a Radkem ? Skončily ? Magda ještě včera vysílala.

Martin
Reply to  Michal R.
2. 1. 2020 16:32

Magda zůstává jen víkendy, Radek se asi soustředí jen na TV.

Cryxia
Reply to  Michal R.
2. 1. 2020 18:09

dalsi duvod proč neposloucham Orion…

Michal R.
Reply to  Cryxia
2. 1. 2020 19:56

Nevysílaji se už ani pořady devadesátka a milénium

Funradio SK
Reply to  Michal R.
4. 1. 2020 12:14

Radek Erben byl stěžejním moderátorem Hitrádia Orion od roku 1994, jeho nahrazení „levnější“ moderátorskou (nevím zda tamně úspěšnou) dvojicí z menšího rádia je dalším dopadem úspor Media Bohemia. Větší moderátorské rošády se týkají všech jejich rádií. Svou roli pravděpodobně hraje i blížící se prudký pokles Radiohousu. Tato situace může ještě víc oslabit pozici zbývajících, dosud samostatně působících, rádií Media Bohemia. Sehnat kvalitní moderátory v regionech je stále těžší a poslechovost obecně klesá. Rozšiřování pokrytí Fajn radia, Blaníku a na jižní Moravě Hitrádia je ekonomicky nasnadě.

Michal R.
1. 1. 2020 22:38

Hitrádio city 93,7 FM sjednotilo playlist s ostatními hitradii. Neví někdo o dalších změnách ? Co to má znamenat ? Že by náznaky sjednocení hitradii ?

J K
Reply to  Michal R.
2. 1. 2020 08:39

Nesjednotilo, alespoň teď běží na Hitrádiu FM a Hitrádiu City 93.7 FM jiný playlist

Martin
Reply to  J K
2. 1. 2020 08:49

Od konce loňského roku mají nového hudebního ředitele pro všechny okruhy, je jím Michal Klein (moderátor Hitrádia City), v minulosti vedl hudbu na Óčku

Ondřej
Reply to  Martin
2. 1. 2020 12:43

A já proč se nedá poslouchat a sledovat ocko

Jirkas
Reply to  Ondřej
2. 1. 2020 15:50

Asi tak.. 🙂

Jirkas
Reply to  Martin
2. 1. 2020 15:49

Horsiho reditele uz nemohou mit.. Vlastne muzou, takoveho Škodu. 😀

Petr S.
Reply to  Michal R.
2. 1. 2020 10:13

Nově bude centrální “odpolední” show 12-15, Havel s Mádrem (vysílali na Fajnu)
A k tomu snad i plošně Tajemný rok 18-19

LiborV
Reply to  Petr S.
2. 1. 2020 12:56

Zdá se, že Hitrádia postupně doputují k praxi, která je u podobných sítí s regionálním akcentem v zahraničí běžná. A to v tom, že lokální program bývá produkován jen ve „špičkové časy“. Obvykle v čase 6-9 a 15 – 18. Někdy, když vyžaduje licence větší podíl regionálního zpravodajství, tak se to řešívá poledním magazínem z daného regionu. Případně večer hodinu mezi 17tou a 19tou.To u Hitrádií nejspíš nebude nutné. Zbytek vysílání bývá u programových sítí, které si hrají na regionalitu společný. V ČR u Hitrádií očekávám dosažení tohoto stavu do 5ti let (postupně).

Bouber
Reply to  Petr S.
2. 1. 2020 14:53

Od kdy prosím to tak bude?

LiborV
Reply to  Bouber
2. 1. 2020 15:57

Ta centralizace bude postupná. Je to cesta ještě na několik let 😉

Žorž
Reply to  Petr S.
4. 1. 2020 17:06

Johan s Ondrou budou vysílat na Hitrádiích? 😯😯😯 Ty dva si na těchhle „rodinných“ stanicích neumím představit…

Karlos
Reply to  Žorž
4. 1. 2020 17:31

Souhlasím. I City začalo razantně omlazovat hudbu i moderátory, byť jsou pro mě neposlouchatelní, časem se ukáže, jak progres změn osloví tu jejich “rodinu”

Žorž
Reply to  Karlos
4. 1. 2020 17:37

Koukám, že z Fajnu tam přešla i Katka Pechová…

Karlos
Reply to  Žorž
4. 1. 2020 18:07

Ta už tam je od září…

Hony
1. 1. 2020 20:16

Jo triko zasahuje i beroun hraje zde praděd 20kw + 97.1 rubi

Michal
1. 1. 2020 18:51

Již několik dní pozoruji výborné příjmové podmínky převážně německých a polských stanic. Vysílače vzdálené cca 200 až 450 km spolehlivě mažou mnohem bližší a jindy běžně slabě hrající stanice. Neuvěřitelné, co všechno může hrát na metrovou prutovku uvnitř paneláku.

Noobish
Reply to  Michal
1. 1. 2020 18:54

Tropo no 😉 stačí mrknúť na nejakú tropo mapu a hneď je jasno. Sám plánujem počas večera skúšať so svojou smerovkou, čo sa bude dať chytiť. Dúfam, že vyjde Dánsko, pripadne Švédsko.

HOME
24.7K
0
Přidejte komentář, prosím.x