• Petr 16. 8. 2018 at 18:02 on KomentujemeJeště doplním, že odstávku hlásili předem. Její přesný čas ale nemohli ovlivnit, vzhledem k tomu, že vysílání
  • Petr 16. 8. 2018 at 17:59 on KomentujemeAktualita: Expres FM teď hodinu nebude vysílat. Podle Facebooku i vysílání kvůli výpadku proudu, webkamera ve
  • Jarda 16. 8. 2018 at 16:36 on Komentujemetaké nechapu proč přesunují rádio dálnice do pelhřimova, kde žadna dalnice nevede ani planovaná není.
  • Jarda 16. 8. 2018 at 16:33 on KomentujemeJihlavu koordinují asi rok nebo jak dlouho, liberec tak dlouho není. Tak se ješte letos nejspíš dočkáme rozšíř
  • Michal 16. 8. 2018 at 15:12 on KomentujemeTo rovnou mohli přesunout jednu z brněnských frekvencí a nemuseli vyžrat další.
  • Michal 16. 8. 2018 at 15:02 on KomentujemeKmitočty 94,1 MHz Liberec a 96,2 MHz Jihlava jdou do licenčního řízení. Oba kmitočty si nechalo zkoordinovat R

Články

Jaká FM rádia vysílala v Praze přesně před 20 lety?

FM vysílač PrahaZa dvacet let se toho v éteru metropole a jejího okolí hodně změnilo. Proti roku 1998 přibylo hned dvanáct nových VKV kmitočtů, jeden vysílač byl přeladěn. V seznamu figurují dnes již zrušené stanice – Radio Alfa, česká redakce BBC, Radio Vox, Rádio Limonádový Joe i méně známé Radio Rokko. Řada rádií v průběhu let kosmeticky upravila svůj název, například Radiožurnál, City nebo Classic. Ve zmíněném roce fungovala Evropa 2 na votické frekvenci 105,5 ještě v mutaci Lion, která byla pozůstatkem původního, ambiciózního a nikdy nerealizovaného projektu zpravodajského Radia Lion Oldřicha Šestáka. Významnější rebranding proběhl na 97,2, kde před dvaceti lety vysílala oblíbená Zlatá Praha.

Zajímavým vývojem prošel obsah na frekvenci 99,7. V roce 1998 na ní působilo jedno z nejznámějších devadesátkových rádií – Bonton. Obsah, značka i majitelé se za tu dobu několikrát vystřídali, dnes jde sice opět o Bonton, ale se zcela jiným charakterem, byť na něm vysílá i původní ranní moderátor Dan Kostka.

Classic FM, dnešní Classic Praha, vysílal před dvaceti roky nejen na 98,7, ale také z Cukráku na 97,7, až později z Mezivrat u Votic. Na votické frekvenci 103,2 se vystřídaly Vltava a Dvojka. Regina Praha původně disponovala dvěma FM vysílači. Cukrák 100,7 později připadl středočeskému studiu Region, poté načas i Radiu Wave a Praze/Dvojce. Vysílač Žižkov 92,6 stanice Regina odevzdala Plusu a přesunula se do DAB. Rádia Evropa 2, Country a Kiss se od roku 1998 postupně rozšířila na většinu území Česka.

Bez zásadních změn svého charakteru do dnešních dnů vydržely z celého seznamu pouze mainstreamová Frekvence 1, alternativní Radio 1 a širšímu publiku prakticky neznámé RFI.

Frekvence (MHz)StanovištěVýkon ERP (kW)Stanice
87,8Petřín1Radio Rokko
88,2Žižkov3,5 (max 5)Evropa 2
89,5Žižkov1,6Country Radio
90,3Stadion E. Rošického1Rádio Limonádový Joe
91,3Petřín0,5Český rozhlas 2 - Praha
91,9Petřín1Radio 1
92,6Žižkov3,5 (max 5)Český rozhlas Regina Praha
93,1Mezivrata95 (max 100)Český rozhlas 1 - Radiožurnál
93,7Motokov5Radio City
94,6Žižkov3,5 (max 5)Český rozhlas 1 - Radiožurnál
95,0Mezivrata95 (max 100)Radio Vox
95,3Stadion E. Rošického1Radio Vox
96,6Žižkov3,5 (max 5)Radio Alfa
97,2Ládví1Radio Zlatá Praha
97,7Cukrák12 (max 18)Classic FM
98,1Dlabačov1Kiss 98
98,7Stadion E. Rošického0,7 (max 1)Classic FM
99,3Petřín1RFI - Radio France Internationale
99,7Zelený pruh5Radio Bonton
100,7Cukrák22 (max 40)Český rozhlas Regina Praha
101,1Strahov - radiokomunikace1BBC
102,5Žižkov3,5 (max 5)Frekvence 1
103,2Mezivrata95 (max 100)Český rozhlas 3 - Vltava
105,0Žižkov3,5 (max 5)Český rozhlas 3 - Vltava
105,5Mezivrata95 (max 100)Evropa 2 - Lion

31 komentářů Jaká FM rádia vysílala v Praze přesně před 20 lety?

  • David Pražák

    U mě vedl sexíček live s Bubnem a Hrzalem. Bohužel na internátě nás neustále chodili vychovatelé kontrolovat, jestli už spíme. Já jsem čekal, až obejdou pokoje a já si mohl konečně v noci zapnout tento pořad. Tenkrát jsme to neměli jednoduché. Byli jsme ještě neplnoletí a rádia nám přes noc vzali, abychom mohli spát a ne poslouchat.

  • Ondra Mištera

    Ten pořad z Bubnem a Hrzalem, ten jsem nikdy neslyšel a nahrávky tohoto pořadu asi nikde nejsou. Vím, že ještě před pořadem Vyndejto byl pořad Zuzanight.

  • Ondra Mištera

    Vůbec nevím a zajímá mě, v kterých letech se pořad Sexíček live z dr Bubnem a Luďkem Hrzalem na Evropě dvě vysílal?

    • Matyas

      V 98 také frčel po internátech pořad na Alfě – „Červenání s Dr. Radimem Uzlem“ – co se týče Bubna, ten měl i své putovní show po českých discotékách, někdy 2003-04. Pak ten pořad šel načas i na Danceradiu, tehdy ještě internetovém.

  • David Pražák

    Ondro, našel jsem ukázku sexíčku Evropy 2. Nevím, zda-li mám sem hodit odkaz na video, protože, některé vstupy nejsou asi vhodné. Ten záznam trvá něco přes hodinu. Raději ti ho hodím do soukromé zprávy, pokud chceš.

  • Ondra Mištera

    Davide,
    určitě mi ten odkaz na to video pošli na facebook do soukromé zprávy. Moc ti děkuji.

  • Ondřej

    A jaké rádio preladilo FM ? Diky

    • Vojta(1)

      Někdejší Český rozhlas 2 – Praha se posunul o 100 kHz. Z f. 91,3 na 91,2 MHz. Asi z důvodu rušení Krašovem vysílajícím na 91,4 MHz. Také byl na f. 91,2 MHz navýšen výkon a zavedena kruhová polarizace.

  • Mirek

    A nebila taky radio colegium…..a taky radio kobra?

Napište komentář (na mobilu prosím vícekrát ťukněte do bílé plochy pod tímto textem nebo zvolte zobrazení webu pro počítač)