• Jarda 16. 8. 2018 at 20:50 on Rádio Dálnice – frekvenceTaková zajímavost, radio dálnice jsem parkrat slyšel u nas v nemocnici v liberci, hralo na "urgentu" na chiře.
  • Petr 16. 8. 2018 at 18:02 on KomentujemeJeště doplním, že odstávku hlásili předem. Její přesný čas ale nemohli ovlivnit, vzhledem k tomu, že vysílání
  • Petr 16. 8. 2018 at 17:59 on KomentujemeAktualita: Expres FM teď hodinu nebude vysílat. Podle Facebooku i vysílání kvůli výpadku proudu, webkamera ve
  • Jarda 16. 8. 2018 at 16:36 on Komentujemetaké nechapu proč přesunují rádio dálnice do pelhřimova, kde žadna dalnice nevede ani planovaná není.
  • Jarda 16. 8. 2018 at 16:33 on KomentujemeJihlavu koordinují asi rok nebo jak dlouho, liberec tak dlouho není. Tak se ješte letos nejspíš dočkáme rozšíř
  • Michal 16. 8. 2018 at 15:12 on KomentujemeTo rovnou mohli přesunout jednu z brněnských frekvencí a nemuseli vyžrat další.

Články

Frekvence 1 mění RDS

Frekvence 1. Zdroj: www.frekvence1.czFrekvence 1 hrající „To nejlepší z muziky“ (např. Michala Davida, Lucii Vondráčkovou, Kabát) má i nadále pouze na pražském kmitočtu 102,5 MHz dynamické RDS. Novinkou je tu změna v označení stanice, místo F1_102,5 se na displeji objevuje RADIO_F1. Je to návrat ke stavu před rokem 2002. Zobrazení kmitočtu v názvu stanice na její vysílací síti nikdy nebylo úplně dovedeno do jednotné podoby. Na různých vysílačích se zobrazují různé formáty – tu více, tu méně mezer, někde je místo desetinné čárky použita tečka, na některých stanovištích jsou použita data jiného vysílače, který slouží jako zdroj modulace. Na hlavních alternativních vysílačích pro Prahu jsou data následující (seřazeno ve směru hodinových ručiček):

F1__98,4

F1_97,4_

F1_104.1

F1_93,5_

15 komentářů Frekvence 1 mění RDS

  • H.

    Přechod na jednotné PS je z technických důvodů. Dynamická data jsou na RDS kodéry posílána jako sekvence jednotlivých PS. Příslušná aplikace by musela adresovat každý vysílač zvlášť, aby název stanice mohl být nadále pro každý vysílač unikátní, což je zbytečně technicky komplikované a celkový efekt za to asi nestojí. Teď už zbývá čekat, kdy dynamické PS nasadí ještě Impuls 🙂

  • JM

    To dynamicke PS s frekvencemi navic bylo casto matouci. Na nekterych vysilacich bylo uvedeno chybne PS ballovaneho vysilace…

  • Matyas

    Také jsem si toho dnes všiml,jen to sjednotit na ostatních kmitočtech.Podobným posunem Rdsky prošel nebo to zkoušel i Fajn – někdy před týdnem – kdy logo z prostřed šlo na levo – nyní je opět na prostřed.Sjednocení log je i v Rakousku,to je ale již dýl,kdy Radio Wien 89.9mhz – má už RDS jako krajské stanice,takže nově Radio-W.

  • H.

    Jednotné a dynamické PS bude na všech vysílačích F1 už brzy.

  • JM

    V Rakousku ale stale odolava OE2 Oberoesterreich, kde je stale PS „*RADIO*“ „**OOE**“.
    Na Radiu Wien to zmenili nekdy na jare.

    Jinak PS ma dle normy byt staticke. Nektere stanice maji dynamiku ve stylu „HITRADIO“ „_OE 3__“, coz se jeste da, ale napriklad nazvy skladeb do PS fakt nepatri…

  • Ovi

    Už minimálně 11 z 25 vysílačů ukazuje staronové PS „RADIO_F1“. Z uvedené čtyřky kolem Prahy byla dnes ráno postaru již jen krkonošská 98,4. Po updatu i na ní budou zobrazovány každý den stále dokola jména jako Chinaski, Kryštof, Mandrage či Tomáš Klus.

  • vasek

    Poladil jsem na moravě 104,3-5;105;91,94,1 a kde se mi načetlo rds, tak bylo nové. Staré troufnu si říct, nenajdeme. ,Předchozí verze byla lepší, protože tato stanice se nechodila k ničemu lepšímu, než sledování autorádia, kterou zenevu si vybere. Takže z toho nebudu chytřejší vzhledem k zmíněnému repertoáru.

    • Ovi

      Jedním z kritérií, která jsem zvažoval při výběru auta a tedy i autorádia, bylo paralelní zobrazení PS i kmitočtu, abych v každou chvíli věděl, jaký vysílač poslouchám. Toto sjednocení spíš vítám, odstranil se tím ten „hala bala“ styl jednou tečka, jednou čárka, mezera sem, mezera tam. Frekvenci 1 neposlouchám už přes 15 let, aspoň mě tímto krokem trošičku zaujala. Sesterské Rádio Zet je určitě snesitelnější, ale ta mainstreamová hudba (vyloženě mě zklamali s Queen – We Will Rock You) mi tam nevyhovuje, takže velmi vítám plánované rozšíření ČRo Plus na FM.

  • vasek

    Ale jinak pro konkurenceschopnost k impulsem kategorii, dobre.

  • Matyas

    Tak Benešovská 106.2mhz – má RDS stále po staru,u těch městských to asi ještě chvilku potrvá,stejně jako u Zet – kdy stále Českobudějovická 89.8mhz – má stále RDS – BBC –

  • Ovi

    Frekvence 1 nedávno zrušila dynamické PS, takže posluchač hned po naladění ví, že poslouchá „RADIO_F1“.

    • H.

      Nemění se ani RT, takže jde nejspíš o dočasný stav, kdy nefunguje distribuce textů na vysílače.

      • Ovi

        Také u Evropy 2 lze pozorovat jisté hrátky s RDS. Na pražské 88,2 je údaj PS statický, RT zamrzlý, na středočeské 105,5 je nezvyklý PS „EVROPA__“, rovněž statický. Bonton, Dance a Zet beze změny.

      • Ovi

        Evropě 2 zamrzá RDS v posledních měsících už téměř pravidelně. Aktuálně naprosto stejná situace jako 28. března. Naštěstí běžný konzument E2 tyto drobnosti nevnímá.

Napište komentář (na mobilu prosím vícekrát ťukněte do bílé plochy pod tímto textem nebo zvolte zobrazení webu pro počítač)