Komentáře a diskuze

  • Míra 26. 11. 2022 v 09:19 k KomentujemeŠkoda, že trh a vkus nejsou nastaveny jinak. Škoda že je takový problém, sponzorovat menší rozhlasové stanice. Raději se cpou...
  • Oviradio.cz 26. 11. 2022 v 08:08 k KomentujemeČínskou lidovou republikou placený pořad Barevný svět (Color, Hey) se dostal i do bakalářské práce "Analýza čínské propagandy v České republ...
  • Oviradio.cz 25. 11. 2022 v 23:43 k KomentujemeJe ve vlastním zájmu nového rádia maximálně tlačit svůj brand, aby mohl žít svým životem a nebyl považován za pouhou...
  • MichalP 25. 11. 2022 v 23:29 k KomentujemeKvůli E2 a Blaníku to fakt nebylo. 106,5 neprošlo přes německou BNA kvůli ochraně 106,4 MDR Aktuell v Zittau. Vzdušnou...
  • Franz 25. 11. 2022 v 22:51 k KomentujemeZaujalo mě vyhýbání se slovu Helax na sociálních sítích Fresh rádia. Snaha o vyvolání vzpomínek na úspěšnou éru je zřejmá,...
  • Hony 25. 11. 2022 v 20:22 k KomentujemeŘekl bych že kvůli Evropě 2 na 106.4 a Blaníku na 106.5
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 25. 11. 2022 v 20:19 k KomentujemeZamítnuto, neprošlo na mezinárodní. Bojujeme dál.
  • Jarda 25. 11. 2022 v 20:06 k Komentujemejakto? :O ona jim ta koordinace nevyšla? zatím je pořad ještě i ve fmscanu.

Články

Co přinese Český rozhlas v roce 2014 do pražského éteru?

Český rozhlas 2014Začátek roku 2014 bude znamenat nejen pro pražský rozhlasový prostor několik důležitých inovací z dílny Českého rozhlasu.

Nejatraktivnější novinkou se stane živé ranní vysílání na Českém rozhlase Plus, které bude zároveň přebíráno stanicí ČRo Regina na kmitočtu 92,6. Půjde o první zpravodajsko-publicistický program bez hudby na FM v klasickém ranním slotu od 6:00 od zrušení Dobrého rána s BBC před dlouhými osmi lety. Radost jistě mít nebude tým současného BBC s programem Studio ZET na 101,1, který tak v klíčové lokalitě hlavního města dostane daleko zkušenějšího a prestižnějšího konkurenta s lepším načasováním programu. Plus totiž poběží na VKV také v druhém prime time od 17:00 do 20:00, kdy se potenciální posluchači vracejí z práce.

Samotná Regina se od ledna hudebně výrazně změní, měla by hrát místo aktuálních popových hitů především pop-rockovou produkci ze 70. až 90. let. Na rozdíl od silně konzervativního Českého rozhlasu Region, který se vrátí na Cukrák 100,7, mají být ve vysílání Reginy tuzemské písně v menšině. Otázka je, jak se podaří na 92,6 skloubit náročnější mluvené slovo s duchem Miloše Skalky a do jaké míry se bude playlist R-REGINA krýt s R-ZURNAL.

Český rozhlas Region, Středočeský kraj bude spolu s dalšími regionálními studii od Nového roku jedinou veřejnoprávní možností poslechu dechové a lidové hudby. Z ČRo Dvojka totiž zmizí nejen lidovky, ale rovněž písničky na přání, což je sympatické rozhodnutí. V Praze bude možné dechovku slyšet vedle Regionu 100,7 také na středovlnném Radiu Dechovka 1233 a na novém Signál rádiu 95,7.

Resumé: Pražská rádia včetně veřejnoprávních se houfně obracejí do minulosti, ale přeci jen to bude mít jedno velké Plus.

O čem píšete?
40 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
honza
7. 1. 2014 23:38

Už jsem taky zaregistroval, že Bezstarostná jízda zmizela v propadlišti dějin. Škoda – denně desítky a desítky živých telefonátů a tisíce posluchačů. Teď o dalšího méně, mažu Reginu z nastavených stanic. Srdečný dík managementu 🙁

JM
7. 1. 2014 21:16

Tak on je zasadni problem, ze alespon podle toho, co jsem od zacatku roku na 92,6 FM slysel (byl jsem zvedavy a chvilemi jsem si 92,6 FM ladil) se z toho doopravdy stal druhy Radiozurnal, tedy kockopes mluveneho slova a hudby jako doplnku. A ta hudba je zas takova o nicem, zadne rozumne formatovani, podobne jako na Radiozurnalu. Takze CRo zas promrhal sanci postavit zajimavou stanici, pritom v zahranici je inspiraci spousta.

Beat
7. 1. 2014 09:35

100 lidí 100 chutí,radio ani veřejná služba nemůže vyhovit všem.

Aleš
7. 1. 2014 09:21

Až do ukončení Bezstarostné jízdy jsem měl pocit, že svůj koncesionářský poplatek dostávám nějakou protislužbu a že proto platím poplatky, aby stanice mohla poskytovat službu, která nemá vysokou poslechovost.
Určitě bych pochopil, kdyby se dopravní servis částečně omezil a nahradil lepším zpravodajstvím a analýzami, ale současné dopravní zpravodajství je naprosto nedostatečné.
Takhle již nemám důvod Reginu dál poslouchat…

Ivan
6. 1. 2014 23:22

Škoda zrušené Bezstarostné jízdy. Mají o posluchače míň 🙁
Byl to super pořad, nevíte o podobném dobrém dopravním zpravodajství?
Nebo pojďme si nainstalovat waze a tam budeme sdílet dopravní informace. Když ty inf cedule za miliony jsou na nic.

Alfred Greco
6. 1. 2014 13:11

Bezstarostná jízda byla kvalitní, kultivovaný, poslouchatelný a dobře sloužící pořad veřejné služby.

Petr
6. 1. 2014 10:13

Uf, Bezstarostná jízda byla nutnost pro ranní džungli. Ve chvilkách mezi bylo BBC Studio ZET. Změnu nevítám, Reginu opouštím. Nevíte o podobně kvalitním pořadu? Popř. kam, kolegové řidiči, voláte nyní – abych si to naladil 🙂 Díky Petr

LiborV
3. 1. 2014 10:28

Mě bezstarostná jízda vždy nudila. Jsem neřidič. Rozumím tomu, že je dobré pro dopravní zpravodajství budovat v rámci Rozhlasu jednu značku. A tu rozvíjet. Je logické, že nyní je doprava pod hlavičkou Zelené vlny i na Regině. A 3x za hodinu není málo. Umím si představit delší stopáž tohoto vstupu. Přidání analýz, doporučených objízdných tras a telefonátů. Vstup by mohl mít třeba i 3-4 minuty. Prostor k vývoji a vylepšení 🙂

Lidé budou poslouchat Reginu, ale možná trochu jiní než dosud. Dneska se mě moc líbilo ranní vysílání. Některá témata byla i pražská 🙂 To je fajn. Jinak bych doporučovat přes den tematicky odlišit od Radiožurnálu. Obsahem vstupů. Rád bych je viděl víc provázané s jednotlivými složkami v Praze, podporou zajímavých obč. projektů a iniciativ spojených s jednotlivými částmi Prahy apod. 🙂

Lukas
3. 1. 2014 08:45

To se mi snad zdá – proč z Reginy dělají druhý Radiožurnál? Naprosto nepochopitelné pro mě je zrušení Bezstarostné jízdy. Poslouchalo to bezpochyby mnoho lidí, jak bylo vidět z telefonátů, apod. A proč to ty lidi poslouchali a volali tam? Protože se vždy dozvěděli aktuální dopravní informace. Poslouchal jsem to každé ráno i odpoledne. Kdo ve vedení Reginy je tak naivní, že by si myslel, že když místo bloku dopravních informací dá zpravodajství, že to lidi budou poslouchat dál?

LV
2. 1. 2014 21:18

Z vylepšené Reginy mám velmi dobrý pocit. Věřím, že se dopravní zpravodajství podaří sladit s celým ranním blokem. Je běžné, že i čistě zpravodajská rádia přinášejí dopravní zprávy. Dnes bylo nové ráno poprvé. Líbilo by se mi, kdyby v budoucnu více reflektovala pražská témata. Výborný je přes den výběr hduby. Jen mě mrzí, že není i přes den více mluveného slova. A když je, tak mě nepřijde moc kvalitní. Zdá se mě, málo odlišné od komerčních rádií. Jde v kontrastu s ranním a večerním programem málo do hloubky. A témata typu rodokmeny, jsou stejná jako na jakékoliv jiné stanici Rozhlasu 🙁 Doufal, jsem, že vylepší i obsah vstuppů během dne a více ej zaměří na Prahu. Vždyť se vní stále něco děje… Uvítal bych i mnohem širší kulturní servis… koná se toho tolik v Praze. A já každý měsíc strávím na mnoha různých webech 4 hodiny měsíčně hledáním… Kéž bych nemusel, a slyšel bych (a viděl na webu Reginy) program od Francouzského centra přes benefici pro mobilní hospic a divadelní představení po koncerty pop music. Zlepšení kvituji, i hudba je pro mě poslouchatelná (ta původní mě nudila), ale pořád je na čem pracovat. A Reginu bych se díky veliké nabídce rádií v PRaze nebál ještě více odlišovat a mířit na menšinového řekněme metropolitního intelektuála kolem 30ti 🙂

Buchar
2. 1. 2014 19:44

Tak, vedení Českého rozhlasu definitivně zařízlo výbornou metropolitní stanici pro Prahu. To co je nyní na Regině vysíláno je trapné a ubohé. A proč to všechno? Je to jen kvůli naprostému manažerskému selhání generálního ředitele pana Duhana, který si nechal ukradnout frekvence BBC, zrušil (sloučil) několik stanic a nahradil je stanicí Plus, která si v žádném případě nenašla tolik posluchačů, jako měli všechny zrušené stanice. Utekli tedy i Ti stálí posluchači těchto stanic! A protože toto své manažerské selhání potřebuje pan generální ředitel nějak zamaskovat, tak se stůj co stůj snaží zvýšit poslechovost tím, že stanici Plus dal v Praze na FM a obětoval metropolitní Reginu. Kombinace mluveného slova a dopravního zpravodajství je naprosto nepochopitelná a neprofesionální. Nespokojení jsou jak posluchači Reginy, kteří chtějí slyšet dobrou muziku a kvalitní dopravní informace (nyní jsou naprosto nedostatečné), tak posluchači stanice Plus, které dopravní zpravodajství obtěžuje po celé republice. A k údajné nízké poslechovosti Reginy jen to, že veřejnoprávní rozhlas je na rozdíl od soukromých rádií financován koncesionářskými poplatky a „poslechovost“ by měla být pouze doplňkovým ukazatelem při hodnocení stanice, nikoli hlavní metou!

Matyas
23. 12. 2013 08:12

Jsem velice zvědav,v jaké podobě vyjede v Novém roce do éteru R-Regina a R-Dvojka – a jestli z pořadů Reginy zmizne ranní Beztarostná jízda či ji zachovají. A v jaké podobě budou písničky na přání co jsou nyní od 17h na Dvojce a stěhují se od Nového roku na Region – zda-li pojmem Region je myšlena jen lokalita(Stř.Čechy) nebo celek jako Regionální studia Rozhlasu po celé Čr.

Matyas
22. 12. 2013 21:42

Díky za info,u mě ve Voticích(50km) to šumí a po odklonu antény je to pryč,ne že by mi to vadilo ba naopak,alespoň mohu poslouchat FM4 na 98.8mhz z Jauerlingu bez rušení,pokud je umoudřené počasí.

Jirkas
22. 12. 2013 16:10

U me za Prahou vse porad stejne.

Matyas
22. 12. 2013 09:39

Pozorujete nebo se mi to zdá,že Classic na 98.7mhz jede poněkud sníženým výkonem?