Komentáře konečně můžete psát bez potíží i na mobilu. Menu teď najdete pod tlačítkem ☰ vlevo nahoře. Vyzkoušejte facelift webu Oviradio.cz.

Komentáře a diskuze

  • Ovi 22. 2. 2019 at 13:32 on KomentujemeDěkuji za upozornění, Dechovka se tedy přestěhovala k Culkům do baráku.
  • Jirka Tenisak 22. 2. 2019 at 13:11 on KomentujemeMáte v adresáři chybu, vím, že to sem asi nepatří, Dechovka je v Úvalech u Prahy
  • Ovi 22. 2. 2019 at 11:35 on KomentujemeCity sídlilo na těchto adresách: 1993 Prvního pluku 7 na Florenci, 1995 Budějovická 7 u Zelené lišky, 1997 Kor...
  • Ovi 22. 2. 2019 at 10:46 on KomentujemeNa Bělehrad! Ode dneška už je tam také Oldies Radio. Ve vysílání se to projevilo tak, že přestalo fungovat zob...
  • Michal 22. 2. 2019 at 10:36 on KomentujemeHitradio City 93.7 se stěhuje z korunní ulice.Dnes v korunní ulici vysílá naposledy.
  • Ovi 22. 2. 2019 at 07:51 on KomentujemeOd včerejška pozoruji mono na pražské Dvojce 91,2.

Články

VKV vysílač Olomouc – Pohořany: Stále druhá jakost?

VKV vysílač Olomouc - Pohořany

VKV vysílač Olomouc – Pohořany

V roce 2006 jsem psal o dlouhodobých neduzích hlavního FM vysílače pro Olomoucko v Pohořanech na vrcholu Jedová (633 m n. m.) – viz odkaz níže. S dostatečným odstupem čtyř let jsem se znovu zaměřil na nastavení parametrů stanic šířených z tohoto stanoviště.

Prakticky stejný zůstává dojem z frekvence 105,6 MHz ČRo Rádio Česko + BBC World Service. Přestože jde o vysílač o výkonu ERP 500 W se slušnou nadmořskou výškou, pokrytí tomu moc neodpovídá. Opět se mi podařilo v severní části Olomoucka na shodném kmitočtu naladit ve srozumitelné kvalitě polský vysílač Katowice (v roce 2006 šířil program Bis, nyní Dwójku), a to na FM tuner na mobilu. Vysílání na 105,6 z Pohořan trpí i nadále pískáním na pozadí, permanentními výpadky sterea a tradičně také nekvalitně nastaveným, tišším zvukem s výraznými středy a nedostatečnými výškami.

Stanice Český rozhlas 2 – Praha na frekvenci 107,2 MHz (1 kW) má oproti BBC hlasitější modulaci, kvalitnější zvuk, přesto však zvukového standardu na jiných vysílačích ČRo 2 nedosahuje (především chybějícími výškami). Je škoda, že se to provozovateli vysílače za dlouhých osm let nepodařilo doladit. Program stanice Praha obsahuje značné množství mluveného slova, v němž se bohužel projevuje brum na vysílači.

Radio Rubi 97,1 MHz (5 kW) vykazuje stejně jako BBC krátkodobé výpadky sterea. Pouze v případě Radia Haná 92,3 MHz o stejném výkonu jsem nezaregistroval žádnou anomálii. Tedy alespoň něco se povedlo.

Původní článek z roku 2006: VKV vysílač Olomouc – Pohořany 105,6 – „druhá jakost“

Komentáře