Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 30. 6. 2022 v 15:12 k KomentujemeDěkuji za info, nepsal.
  • Jerry 30. 6. 2022 v 09:05 k KomentujemeSignál rádio vysílá na FM v radiotextu info o hrané skladbě, podobně jako v dab. Nevím, zda to tu již...
  • Míra 29. 6. 2022 v 20:15 k KomentujemeMůže to být dáno místními provozními podmínkami....Setkával jsem se i s tím, že úroveň signálu LTE 800 postupně slábne se...
  • Jirkas 29. 6. 2022 v 19:47 k KomentujemeNesmysl provozovat dinosaura i treba jen se snizenym vykonem. Je dobre, ze AM je pryc. Netreba se inspirovat nejakym Spanelskem...
  • frkotou 29. 6. 2022 v 19:10 k KomentujemePíšu čerstvou zkušenost. Ve Znojmě dnes velmi silně pršelo a během toho žádný výpadek čehokoliv. Dokonce internet (přenos přes venkovní...
  • Jiří 29. 6. 2022 v 18:29 k KomentujemeZa sebe jsem dnes po silném dešti spozoroval zlepšení příjmu AM stanic,tak jim to asi dobře "zalilo" zemní síť u...
  • Jiří 29. 6. 2022 v 18:18 k KomentujemeTak to je solidní dosah při použití rádia s vestavěnou feritovou anténou.
  • Jiří 29. 6. 2022 v 18:17 k KomentujemeMáte pravdu pro Český rozhlas bylo vysílání na AM v takovém rozsahu výkony součtem v cca 2MW již neúnosné,ale mohl...
  • Jarda 29. 6. 2022 v 11:45 k Komentujemeexpres vary koordinuje taky, takže by tam měl taky double :D Max se vzdají te koordinace.

Články

Poznámka k M Radiu

V dubnu letošního roku vznikla internetová stanice M Radio hrající vcelku zaměnitelný proud pop music. Zprvu lákala na známé baviče proslavené pořadem HBO Na stojáka a také plány na vstup do digitálního vysílání DAB. Baviči se z programu brzy vytratili, kolem vstupu do digitálu je ticho. Stanice má jistě své příznivce a právo svobodně vysílat cokoliv, ale co každého soudného člověka zarazí, je fakt, že i když M Radio na portálu Play.cz má denní maximum poslechovosti pod deset lidí (vysílá i na ABradiu, kde jsou čísla pravděpodobně vyšší), na Facebooku posbírala těžko uvěřitelných 115 tisíc fanoušků. Bylo by zajímavé se této obrovské masy lidí zeptat, kdo z nich vůbec někdy o M Radiu slyšel nebo si ho dokonce pustil.

O čem píšete?
14 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jirkas
11. 3. 2015 18:50

To není nic nepřejícího, prostě to nemá v zobrazování RDS co dělat.A když si provozovatel dělá co chce, tak je to potřeba uzákonit.To není nic nepřejícího ani nic k léčení.Ani mě neznáte, takže víte prd co jsem kdy dokázal.

10. 3. 2015 22:02

Nevím zda se někdy dožiji toho, aby podobní nenávistní demagogové, zlí a nepřející lidé, kteří dovedou jen urážet a pomlouvat ostatní, všem přejí to nejhorší a přitom nikdy nic sami nedokázali, naleznou odvahu k tomu navštívit odborné pracoviště a nechat se léčit.

To by byl skvělý a nečekaný úspěch. Je mi takových lidí líto, ale z vlastní zkušenosti vím, že se jim většinou nedá nikterak pomoci.

Jirkas
10. 3. 2015 20:13

Ruší to strašně, je to prasárna, nemá to tam co dělat.
Snad se to brzy zanese do zákona a dané stanice budou za tento prohřešek pokutované.

DJ Basslicker
10. 3. 2015 20:13

Mám to u Škodovky úplně stejně a bojuju už rok a půl za to, aby se to na našich rádiích obnovilo, protože je to opravdu pohodlné.. Naopak když chci zjistit RadioText, musím koukat doprostřed na samotné rádio a to odvádí od pozornosti více než samotné psko.
Velmi se mi líbí nastavení , které mají německé stanice. Asi používají tzv. Radiotext+ nebo nevím, jak to dělají, ale přímo uprostřed displaye u Škodovky přímo nad volantem se zobrazuje jednak název stanice, tak i nad stanicí menším písmem název právě hrané skladby. Což je vážně super, ale setkal jsem se s tím pouze u německých stanic jak na FM , tak DAB. nevím, proč to u nás nikdo nemá, ani v DAB, tohle mi přijde úplně nej, ale je to spíše novinka u dražších rádií podle mě..

10. 3. 2015 09:40

No krásně se tu rozproudila diskuse, jen ještě jednou za mě:
Mám název stanice ve VW uprostřed mezi „budíkama“ a koukám na něj přes volant, jako na ostatní přístroje. Když mi proběhne 1x max 2x název skladby a když si zrovna nemohu vzpomenout co to hraje, je to pohodlné, bezpečné, nemusím na nic sahat, nic přepínat, koukat se jinam atd. atd.

Prostě to neruší, naopak občas na to člověk koukne aniž by se rozptyloval od řízení – všechno ostatní již je v autě opravdu více méně rozptylování pozornosti řidiče. 🙂

H.
10. 3. 2015 09:04

Neexistuje žádný právní předpis, na základě kterého by bylo možné stanicím zakázat dynamické PS. Je sice pravdou, že norma RDS tento způsob použití PS zakazuje, ale normy nejsou závazné. ČTÚ může v této věci maximálně vydat nezávazné doporučení. Pokud se někdo cítí být dynamickým PS prokazatelně poškozen nebo má pocit, že je tím ohrožen tzv. veřejný zájem, může se obrátit na soud. To je asi vše.
Já souhlasím s tím, že dynamické PS může být při rozumném užití přínosem, byť relativně malým (dnes je často možné zjistit stejnou informaci i z radiotextu nebo z internetu). Zrovna bych se ale neoháněl argumentem, že autorádia nepodporují radiotext 🙂 Nepodporují ho záměrně, řidič nemá co zírat na displej.

DJ Basslicker
10. 3. 2015 00:18

k nam do radia prisla vyzva ( primo od ctu ) , abychom dynamicke rds zastavili ( radia kiss byla tenkrat jedna z prvnich , kdo dynamicke ps zavedl ).. proto se vse z nasi strany dodrzuje ( kiss, spin, apod. ) a info se vysila jen v radio textu.. ostatni radia to nedodrzuji a kdyz jsme se ptali na ctu, jak je to mozne, ze ostatni radia mohou a my ne, bylo odpovezeno, ze se o tom vi, ale zatim se to neresi .. slovo zatim znamena, ze se to asi resit proste nebude.. takze dovolene to neni, ale je to zatim proste tolerovano..

JM
9. 3. 2015 20:26

Ono dynamicke PS je dle RDS normy pokud vim vylouceno, PS ma byt staticky udaj… Pripadne mi jeste prijde rozumne dynamicke PS ve smyslu rotace dvou napisu, vyuzivaji to takto Rakusaci (HITRADIO _OE 3__) nebo se to vyuziva pokud ma stanice dlouhy nazev (treba to delal LAUSITZ_ 107,6__, ale tam to uz take opustili).

Nazvy skladeb tam nemaji co delat a uz vubec tam nemaji byt u verejnopravniho rozhlasu (komerce at si vysila jaky chce bordel, dynamicke RDS je to jeste nic ve srovnani s porusovanim vykonu a prisernou kvalitou programu).

Jirkas
9. 3. 2015 19:33

Dynamicke RDS je prasarna a casem by mělo byt v zakone osetreno/zakazano.

9. 3. 2015 11:10

No ono se to dá nastavit různě, např. my to máme tak, aby při změně názvu skladby to proběhlo 1x po 1 minutě opakovaně a pak už ne, tzn. že je zobrazen název stanice, kde vždy 2x proběhne název skladby. Mě osobně to takto přijde šikovné. Radiotext určitě nemají všechna rádia (např. ani navigace škoda/VW Columbus to nemá, Starší Amundsen Ano, novější s DAB už zase ano) No a ten radiotext se navíc načítá mnohem a mnohem hůře a pomaleji a když je jen trochu horší signál tak to píše bludy.

Takže za mě – dynamické RDS je to pohodlné, informativní, dobré řešení, jen to nesmí nikdo přehánět a nesmí názvy rotovat stále jako u E2 nebo Fajnu, kdy člověk fakt ani nestíhá zjistit jaký je název stanice. 🙂

H.
9. 3. 2015 09:24

Proměnné RDS spíše BYLA móda. Někdy před 10 až 15 lety. Nevěřil bych, že se to zase vrátí, byť jen u nás, v tom našem světově unikátním rozhlasovém absurdistánu. Dnes většina přijímačů umí radiotext a význam proměnného PS je proto diskutabilní. Občas to působí problémy, že člověk vlastně neví, jakou stanici teď poslouchá nebo uložil do paměti. Chápal bych to ještě na stanicích, které přinášejí opravdovou hudbu, ale nikoli tam, kde pouští milionkrát omletý popík.

Jirkas
7. 3. 2015 20:44

At uz s tim RDS jdou do háje.. to je moda.

JM
15. 12. 2014 22:30

Asi neco podobneho jako „interpreti“ Mista nebo ONDray – viz. web hudebnimasakry.cz…

Proste jednoduche „nakupovani“ like na Facebooku.