Komentáře a diskuze

  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 6. 10. 2022 v 12:42 k KomentujemeTipuji, že když si tu 99,5 uložíš znovu, začne to při slabším signálu přelaďovat na 93,3 MHz z Pradědu.
  • PetrPe 6. 10. 2022 v 10:54 k KomentujemeChlapci a chlapi, je to tak. Opravdu RDS a identifikace Proglas 😀 Proto jsem mel slabsi signal pri jizde Ostravou....
  • PVo 6. 10. 2022 v 08:16 k Komentujemekampaň Expresu Nicméně já tohle rádio mám zařazené tam co to rádio svou konkurenci :-)
  • Oviradio.cz 5. 10. 2022 v 23:55 k Přehled AM vysílačů v Praze a okolí"Kabala nařídila", tento dezinformační slovník na náš web netahejte, prosím.
  • Milan 5. 10. 2022 v 23:36 k Přehled AM vysílačů v Praze a okolíJohny, ty jseš moc zaujatej proti AM vysílání. Nevíš ale jednu věc a tou je svoboda! AM vysílaní je svobodné....
  • Milan 5. 10. 2022 v 23:31 k Přehled AM vysílačů v Praze a okolíSprávně Jiři, vono totiž Radek nezdůraznil jednu vynikající vlastnost AM na SV, a to dosah! Střední vlny pokryjí půl zeměkoule....
  • Jirkas 5. 10. 2022 v 20:50 k KomentujemeA ty to Signal radiu zaplatis?
  • David Pražák 5. 10. 2022 v 19:38 k KomentujemeUvítal bych tam Signal radio. Když už ho má rti cz, tak proč by ho tam nezařadilo Teleko? Signál by...
  • Jarda 5. 10. 2022 v 12:15 k KomentujemeTak ještě nějaká radia do toho muxu ;) výběr je akorát u rti a color.
  • Oviradio.cz 5. 10. 2022 v 10:43 k KomentujemeDAB mux Teleko připravuje další vysílač: 5D Hradec Králové - Stěžery 1 kW. https://mapy.cz/s/fuhefuvume

Články

Poslechovost rádií v Praze v období Q2-Q3/2011

Měřeno parametrem Weekly Reach (poslechovost v posledních sedmi dnech), vychází v hlavním městě poslední příčka tradičně na Radio Ethno. Stanice s unikátním hudebním formátem zasáhla tři tisíce posluchaček a posluchačů. Celostátní výsledek je dvakrát vyšší, přesto jde o druhý nejhorší výkon hned po libereckém Rádiu Dobrý den. Ethnu se ani po třech letech v éteru nedaří dostat alespoň přes deset tisíc týdně. Zůstává tak undergroundovou lahůdkou pro zasvěcené ve středních Čechách a na jižní Moravě.
Druhým rádiem odspodu je Dance Radio. Bezmála dva roky na FM fungující značka skupiny Lagardère sice vykazuje násobně lepší výsledky než předchůdce Radio DJ, ale očekávaných padesáti tisíc posluchačů týdně zatím nedosahuje. Aktuálně 28 tisíc (Praha 14 tisíc), maximum 38 tisíc.
Velmi podobnou poslechovost má třetí nejméně vyhledávaná stanice, vážnohudební Classic FM z mediální skupiny MAFRA.
Žádné skvělé výsledky nevykazuje v Praze podstatně masovější Radio Hey! Více posluchačů má i Vltava. Naopak velmi nenápadné Oldies Radio předčilo RockZone 105,9 a blíží se k Rádiu Bonton. Pražská poslechovost této tradiční rozhlasové značky (nedávno již dvacetileté) nyní odpovídá číslům tzv. alternativního Radia 1. Zatímco 91,9 má v posledních několika výstupech stabilní zásah kolem 75 tisíc, Bonton setrvale padá do hlubin. Celostátně 81 tisíc je dlouhodobě nejslabší číslo. Jasně se projevuje posun formátu do inteligentnější, méně konzumní podoby.
Komunita vyznavačů hip-hopové kultury soustředěná kolem Radia Spin se dle měření ztenčila na dlouhodobé minimum 39 tisíc týdně.

O čem píšete?
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
JM
13. 11. 2011 21:02

Trvalý pokles je patrný vedle Bontonu také u Kissu 98, a to i přes spuštění nových frekvencí v Berouně a na severu Čech. Zatímco ve „zlatých časech“ roku 2008 měla stanice weakly reach 108 tisíc posluchačů, dnes má 94 a stále klesá.

Troufnu si tvrdit, že je to naprosto nekoncepčními změnami formátu, kdy se po slušném naformátování z roku 2008 stanice vrátila k otřesnému „českému“ mixu, který je tam teď. Je to škoda, protože v polovině roku 2008 se už Kiss hudebním výběrem blížil i zahraničním stanicím, ve vysílání se objevovaly zajímavé skladby, které se jinde nehrály a celkový mix byl vyrovnaný, při poslechu nerušil. Pak ovšem nejprve přišel Michal David, poté stanice v rámci této „akvizice“ začala do vysílání nasazovat normalizační pop, který předtím Kiss nehrál, no a nakonec se na 98,1 FM začala v druhé polovině roku 2009 objevovat Rihanna, Lady Gaga a další. Přitom poslechovost rostla, naformátování bylo úspěšné, stanice i spustila kampaň zaměřenou na to, že hraje 80s+90s, a tak asi jediným důvodem změny formátu bylo typicky české „ostatní tak hrají, tak tak budeme hrát taky“.