Komentáře a diskuze

  • Tomáš z Mladé Boleslavi 22. 5. 2022 v 15:57 k KomentujemeTo nic nemění na tom, že jsou to stále samostatné stanice, které vysílají technicky non-stop z regionálního studia, i při...
  • Jirkas 22. 5. 2022 v 12:27 k KomentujemeKvalitni tuner da na vyber anebo preferuje stanici s lepsim datovym tokem.
  • jouda 22. 5. 2022 v 10:40 k KomentujemeMně to na tuneru bohužel automaticky přepisuje Classic Praha z muxu ČRa s příšerným zvukem.
  • Millhaus 22. 5. 2022 v 00:46 k KomentujemeNo to já vím,ale když hrají cca 15 hod a o víkendu 18 hodin z centrály,tak by to mohli spojit...
  • Oviradio.cz 21. 5. 2022 v 23:00 k KomentujemeZa čtyři roky se toho kolem festivalu eurodance hvězdiček 90s Explosion moc nezměnilo. Mediálním partnerem stále Evropa 2 a letošní...
  • GaN 21. 5. 2022 v 20:19 k KomentujemeUž jsem nad DAB+ lámal hůl (většinově kvalita pro vozidla, u CRo mnoho stanic se stejnou nabídkou po většinu dne),...
  • Jarda 21. 5. 2022 v 19:14 k Komentujemev děčíně je to jako hitradio contact, ale ustí, to už je north music, proto to tak je.
  • millhaus 21. 5. 2022 v 18:47 k KomentujemeTy hitradia by měly mít stejný kod abych to pořád nemusel přeladovat(Děčín-Ústí).A tak jsem to výřešil po svém,přestal jsem to...
  • jouda 21. 5. 2022 v 10:39 k KomentujemeJj, modulace opakovaně vypadávala už při příchodu a přechodu fronty a úplný výpadek modulace nastal ve 23:07.
  • Oviradio.cz 21. 5. 2022 v 10:10 k KomentujemeRadiožurnál Sport má dnes 1. narozeniny. V prvním měření poslechovosti měl 9 tisíc týdně, v dalším už 16 tisíc, což...

Články

Poslechovost rádií v Praze v období Q2-Q3/2011

Měřeno parametrem Weekly Reach (poslechovost v posledních sedmi dnech), vychází v hlavním městě poslední příčka tradičně na Radio Ethno. Stanice s unikátním hudebním formátem zasáhla tři tisíce posluchaček a posluchačů. Celostátní výsledek je dvakrát vyšší, přesto jde o druhý nejhorší výkon hned po libereckém Rádiu Dobrý den. Ethnu se ani po třech letech v éteru nedaří dostat alespoň přes deset tisíc týdně. Zůstává tak undergroundovou lahůdkou pro zasvěcené ve středních Čechách a na jižní Moravě.
Druhým rádiem odspodu je Dance Radio. Bezmála dva roky na FM fungující značka skupiny Lagardère sice vykazuje násobně lepší výsledky než předchůdce Radio DJ, ale očekávaných padesáti tisíc posluchačů týdně zatím nedosahuje. Aktuálně 28 tisíc (Praha 14 tisíc), maximum 38 tisíc.
Velmi podobnou poslechovost má třetí nejméně vyhledávaná stanice, vážnohudební Classic FM z mediální skupiny MAFRA.
Žádné skvělé výsledky nevykazuje v Praze podstatně masovější Radio Hey! Více posluchačů má i Vltava. Naopak velmi nenápadné Oldies Radio předčilo RockZone 105,9 a blíží se k Rádiu Bonton. Pražská poslechovost této tradiční rozhlasové značky (nedávno již dvacetileté) nyní odpovídá číslům tzv. alternativního Radia 1. Zatímco 91,9 má v posledních několika výstupech stabilní zásah kolem 75 tisíc, Bonton setrvale padá do hlubin. Celostátně 81 tisíc je dlouhodobě nejslabší číslo. Jasně se projevuje posun formátu do inteligentnější, méně konzumní podoby.
Komunita vyznavačů hip-hopové kultury soustředěná kolem Radia Spin se dle měření ztenčila na dlouhodobé minimum 39 tisíc týdně.

O čem píšete?
1 Komentář
Inline Feedbacks
View all comments
JM
13. 11. 2011 21:02

Trvalý pokles je patrný vedle Bontonu také u Kissu 98, a to i přes spuštění nových frekvencí v Berouně a na severu Čech. Zatímco ve „zlatých časech“ roku 2008 měla stanice weakly reach 108 tisíc posluchačů, dnes má 94 a stále klesá.

Troufnu si tvrdit, že je to naprosto nekoncepčními změnami formátu, kdy se po slušném naformátování z roku 2008 stanice vrátila k otřesnému „českému“ mixu, který je tam teď. Je to škoda, protože v polovině roku 2008 se už Kiss hudebním výběrem blížil i zahraničním stanicím, ve vysílání se objevovaly zajímavé skladby, které se jinde nehrály a celkový mix byl vyrovnaný, při poslechu nerušil. Pak ovšem nejprve přišel Michal David, poté stanice v rámci této „akvizice“ začala do vysílání nasazovat normalizační pop, který předtím Kiss nehrál, no a nakonec se na 98,1 FM začala v druhé polovině roku 2009 objevovat Rihanna, Lady Gaga a další. Přitom poslechovost rostla, naformátování bylo úspěšné, stanice i spustila kampaň zaměřenou na to, že hraje 80s+90s, a tak asi jediným důvodem změny formátu bylo typicky české „ostatní tak hrají, tak tak budeme hrát taky“.