Nejnovější komentáře

  • Michal R.: Uvidíme necháme se překvapit. Každopádně díky příchodu Ondry Cikána jakožto programového ředitele lze usoudit že by mohli jít právě cestou…
    23:56 17.07.2025
  • Václav: Ani ten díl jak někdo správně označil inspiraci pro Mrázek ústředna nebyl po stránce obsahu a kreativity horší než originál…
    23:23 17.07.2025
  • Jakub DXer: Tak teď poslouchám „ostatní nahrávky Přepadení“ z projektu Radio Máma – Jiří Macháček se představuje jako „Doktor Viněta“ a v…
    21:34 17.07.2025
  • Oviradio.cz: Nemyslím, že název Impuls bude použit potřetí, protože to jednak dělá zmatek v průzkumech a jednak by tím mohli být…
    16:06 17.07.2025
  • Jakub DXer: Říkal taky, že až někam k Dačicím.. uvidíme… RTI prohlašuje, že tím chtějí pokrýt kus D1 a území Vysočiny.
    16:01 17.07.2025
  • Václav: Možné že jsem to psal já ve smyslu, že to bude jako Javořice posunuta na východ. podobu AS systému jsem…
    15:34 17.07.2025

Všechny komentáře

Ach ta hudba na Radiožurnálu

Ivo Harvánek

Na první prosincový den byl zorganizován veřejný seminář Rady Českého rozhlasu k hudbě na stanicích Radiožurnál a Dvojka. Zejména první program ČRo svým hudebním formátem budí vášně. Důležitým momentem akce bylo představení Radka Sedláčka, hlavního hudebního dramaturga stanice. Dosud se v této souvislosti hovořilo mlhavě o starším pánovi Jiřím Brodském, nyní již mohou nejen členové facebookové skupiny „Hudební dramaturg Radiožurnálu je idiot“ hudební problém jednoznačně personifikovat na „třicátníka s melírem“.

Hudební obsah na ČRo 1 mně osobně vlastně ani nevadí, protože se mu úspěšně již roky vyhýbám. V polovině devadesátých let jsem pravidelně poslouchal českou airplay hitparádu, v roce 2005 se na Radiožurnálu objevil nakrátko magazín Josefa Sedloně Alternativa. Tím pro mne poslech hudby na tomto rádiu skončil. Vím totiž, že dobrou hudbu pro ne zcela konvenčního muže 30+ hrají jiné FM stanice, kupodivu v drtivé většině soukromé. Také proto žiju v Praze, kde takové programy jsou. Ale chápu, že některé posluchačky a posluchači chtějí Radiožurnál poslouchat v delších časových úsecích a nepřelaďovat či vypínat.

Bohužel je tato stanice postavena na honbě za poslechovostí stejně jako komerční instituce. Vychází se z testingu posluchačských hudebních preferencí. Průměrný posluchač rádia je v otázce hudebního přehledu a požadavků poměrně hloupý a omezený. Proto jsou hloupé a omezené i playlisty rozhlasových stanic. Pokud toto přizpůsobování je základním principem práce i v médiu veřejné služby, výsledkem je, že jeho produkt není lepší než privátní. Pustil jsem si dnes ČRo 1 v náhodný čas mimo celou a půl, kdy běží zprávy. Měl jsem smůlu, narazil jsem na třicet let hranou skladbu Olympiku Okno mé lásky (LP Ulice, Supraphon 1981). Slova o vlajkové lodi, hlavní, prestižní a významné stanici potom zůstávají jenom slovy.

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
HOME
0
Přidejte komentář, prosím.x