Komentáře a diskuze

  • Michal 16. 10. 2019 v 22:02 k KomentujemeTento způsob RDS zdá se mi poněkud nešťastným. :-) Ale je fajn, že inovujou. Předpokládám, že to není finální ...
  • Ovi 16. 10. 2019 v 19:45 k KomentujemePrudká inovace u jedné z nejkonzervativnějších stanic v Česku: Radio Contact Liberec testuje dynamický PS v RD...
  • Jarda 16. 10. 2019 v 16:06 k Komentujemeto by me taky zajimalo :D ani web nic jem nikde nezaznamenal.
  • Ovi 16. 10. 2019 v 15:14 k KomentujemeO chystaném plzeňském rádiu Like FM zatím ani vidu, ani slechu. Přitom slibovali rychlý start...
  • DjK 16. 10. 2019 v 06:42 k KomentujemeTak už je vše v pořádku... kromě toho Zlína, tam jedou pořád se sníženým výkonem
  • Jarda 16. 10. 2019 v 06:40 k KomentujemeTo zas budou protesty o zachování těch vysílačů :D no treba z některých bude muzeum. ;)

Články

Polovina Rádia Zet míří do skupiny Media Bohemia

Rádio Zet. Zdroj: www.zet.czZajímavá informace se dnes objevila na webu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Před třemi lety převzala skupina Lagardère českou síť rádia BBC od jeho původního provozovatele, britské veřejnoprávní korporace BBC, která se stáhla z českého trhu. Lagardère v čele se známou osobností české rozhlasové scény Michelem Fleischmannem rádio po vleklých potížích s RRTV a Českým rozhlasem postupně programově reformoval a přejmenoval na Rádio Zet. Transformace stanice byla završena v září loňského roku, kdy najela na celodenní proud vlastního informačně hudebního vysílání v češtině.

Mezitím Lagardère, resp. jeho firma RRM začal na poli prodeje rozhlasové reklamy spolupracovat s do té doby konkurenčním subjektem MMS ze skupiny Media Bohemia. Od podzimu 2014 společně rovným dílem provozují nové mediazastupitelství Radiohouse. Spolupráce byla zahájena v reakci na přestup nejposlouchanějšího Rádia Impuls a jeho menších sesterských stanic z RRM do jiného mediazastupitelství Radio United.

Nyní se chystá podobná spolupráce, tentokrát přímým majetkovým vstupem Media Bohemia do společnosti provozující Rádio Zet. Šlo by o první případ takovéto spolupráce dvou rozhlasových skupin. Dosud Media Bohemia ve svých rádiích držela obvykle 100 procent a vedle toho spolupracovala s broadcasterem Petrem Dvořákem na projektech Oldies Radio (45 procent) a nově také Hitrádio Vysočina (50procentní podíl).

 

21
Komentáře

8 Comment threads
13 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
Marcel

Historie se opakuje….Pamatujete osud Rádia Lion 105,5? Původně zpravodajské rádio, které slibovalo než začalo vysílat zpravodajství a po spuštění se stalo lokálkou Evropy 2, po 2 letech, kolem roku 1996 zmizelo i odpojované zpravodajství a stala se z toho středočeská 2 frekvence Evropy 2.

Matyas

Podobně to bylo i ve Východních Čechách, kdy mělo na 93.9 vstoupit do éteru projekt Radio Party, ale nakonec to bylo Radio Ok, které nakonec také padlo do stáje.

JM

Dodnes nechápu, jak je tohle celé vůbec možné.

Síť BBC byla kdysi v 90. letech přiklepnuta politicky, lobbovala za to tehdy i Thatcherová. Cílem bylo umožnit tehdy po revoluci vysílání anglického zpravodajského rádia v ČSFR. BBC si zde k tomu založilo místní firmu, která dostala licenci. Síť se postupně rozšířila na všechna krajská města, v některých případech (zejména Praha, Jihlava, Plzeň, Hradec Králové) se jedná o dost lukrativní kmitočty.

Když se před pár lety BBC rozhodlo tato zahraniční vysílání na FM zrušit z důvodu šetření, mělo se postupovat jen jednou možnou cestou. Místní firma BBC měla licenci vrátit a nebo měla být odebrána a kmitočty pak měly být buď jednotlivě nebo jako síť nabídnuty do licenčního řízení. Takto to proběhlo i na Slovensku, kde dnes na kmitočtech po BBC vysílají různé stanice, které je dostaly přiklepnuty v LŘ.

Fakt, že se u nás stalo toto, kdy si síť prostě jen „koupil“ jeden z místních dominantních provozovatelů vysílání (a následně se o ni majetkově podělil s ještě větším monopolním provozovatelem), původní účel licence se naprosto změnil (z vysílání zahraničního rozhlasu na obyčejné komerční rádio) a postupně se z toho stává a zřejmě i stane další komerční kolovrátek s nudným hudebním výběrem, reklamami a občas nějakým mluveným slovem pokládám za skandální. Je to naprosté selhání regulátora, tedy RRTV. Tím spíše, pokud tyto návrhy na změny schválí. Je to nechutné.

Marcel

Tedy zpravodajství bude vyplňovat POUZE 35 % času, zbytek času bude vyplňovat zábava /zábavu Michael myslí hudbu – haha to se pobavíme,přátelé…../…..

Za chvíli to dopadne tak že v roce 2018, požádá o radu o snížení zpravodajství na 10 a pak na 2 a pak z toho bude 2. levný Bonton….. Škoda, že to tenkrát nedostal Český rozhlas Plus…..

JM

Když chci informace a publicistiku, třeba v autě, jednoznačně Plus. I proto mne štve to dost problematické pokrytí na trase Liberec-Praha, kde je půlku cesty signál sice silný, ale i na ultraselektivním rádiu rušený.

Radiožurnál si občas naladím, když nic rozumnějšího naladit nejde, ale také jej vyloženě nevyhledávám.