Komentáře a diskuze

  • Lohen1 28. 11. 2021 v 22:45 k KomentujemeRádo se stalo. Využiju příležitost a zeptám se. Je to jen můj pocit, nebo se z hitparády hraje v běžných...
  • frkotou 28. 11. 2021 v 22:22 k KomentujemeČasto se bavím u těchto spekulací...
  • PetrPe 28. 11. 2021 v 20:13 k KomentujemeAt tak ci onak moravska mutace Kissu by stala za hrich 😀
  • Oviradio.cz 28. 11. 2021 v 19:31 k KomentujemeDosah 104,2 je velký nezávisle na počasí, je to dáno umístěním autokina na strahovském kopci hned vedle regulérních FM vysílačů....
  • Jakub Melin 28. 11. 2021 v 19:05 k KomentujemeDost teda pochybuju, že by Vašek chtěl jezdit do Ostravy, to samé Roman, vždyť se kvůli tomu stěhovali do Prahy...
  • Oviradio.cz 28. 11. 2021 v 19:03 k KomentujemePecka by bylo, pokud byste sem psal pod jednou přezdívkou a při Vašem fantazírování nepoužíval jména, která Vám nepatří.
  • Monika Rozsypalová 28. 11. 2021 v 18:45 k KomentujemeV souvislosti s překvapivým odchodem moderátorky Tlučhořové mě napadá nová dlouhodobě sehraná dvojice aspirující na novou ranní show Kissu: Lukáš...
  • jouda 28. 11. 2021 v 18:44 k KomentujemeKdyby 5, povoleno bývá 0,5 W nebo 1 W.
  • Zuzana 28. 11. 2021 v 18:32 k KomentujemeMám indicie a dostala jsem info, že opak je pravdou. Regionální mutace táhnou a dokonce to vypadá tak, že pravděpodobně...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 28. 11. 2021 v 15:21 k KomentujemeJestli to nebude spíš tím inverzním počasím. Mě včera hrálo v garáži na 90,3 v šumu Expres FM na úkor...
  • Jarda 28. 11. 2021 v 14:29 k Komentujemetak to mají v kině pěkný "topení" to asi nebude mí 5W nebo kolik obvykle mají tyhle mini vysílače, kdy...
  • Oviradio.cz 28. 11. 2021 v 13:55 k KomentujemeAutokino Strahov 104,2 jde chytit například i v Suchdole a dokonce i poblíž exitu 1 dálnice D8 (téměř 12 kilometrů...

Články

Polovina Rádia Zet míří do skupiny Media Bohemia

Rádio Zet. Zdroj: www.zet.czZajímavá informace se dnes objevila na webu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Před třemi lety převzala skupina Lagardère českou síť rádia BBC od jeho původního provozovatele, britské veřejnoprávní korporace BBC, která se stáhla z českého trhu. Lagardère v čele se známou osobností české rozhlasové scény Michelem Fleischmannem rádio po vleklých potížích s RRTV a Českým rozhlasem postupně programově reformoval a přejmenoval na Rádio Zet. Transformace stanice byla završena v září loňského roku, kdy najela na celodenní proud vlastního informačně hudebního vysílání v češtině.

Mezitím Lagardère, resp. jeho firma RRM začal na poli prodeje rozhlasové reklamy spolupracovat s do té doby konkurenčním subjektem MMS ze skupiny Media Bohemia. Od podzimu 2014 společně rovným dílem provozují nové mediazastupitelství Radiohouse. Spolupráce byla zahájena v reakci na přestup nejposlouchanějšího Rádia Impuls a jeho menších sesterských stanic z RRM do jiného mediazastupitelství Radio United.

Nyní se chystá podobná spolupráce, tentokrát přímým majetkovým vstupem Media Bohemia do společnosti provozující Rádio Zet. Šlo by o první případ takovéto spolupráce dvou rozhlasových skupin. Dosud Media Bohemia ve svých rádiích držela obvykle 100 procent a vedle toho spolupracovala s broadcasterem Petrem Dvořákem na projektech Oldies Radio (45 procent) a nově také Hitrádio Vysočina (50procentní podíl).

 

O čem píšete?
21 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel (@marcello)
21. 1. 2017 22:49

Historie se opakuje….Pamatujete osud Rádia Lion 105,5? Původně zpravodajské rádio, které slibovalo než začalo vysílat zpravodajství a po spuštění se stalo lokálkou Evropy 2, po 2 letech, kolem roku 1996 zmizelo i odpojované zpravodajství a stala se z toho středočeská 2 frekvence Evropy 2.

Matyas
Reply to  Marcel
22. 1. 2017 12:23

Podobně to bylo i ve Východních Čechách, kdy mělo na 93.9 vstoupit do éteru projekt Radio Party, ale nakonec to bylo Radio Ok, které nakonec také padlo do stáje.

JM
21. 1. 2017 13:34

Dodnes nechápu, jak je tohle celé vůbec možné.

Síť BBC byla kdysi v 90. letech přiklepnuta politicky, lobbovala za to tehdy i Thatcherová. Cílem bylo umožnit tehdy po revoluci vysílání anglického zpravodajského rádia v ČSFR. BBC si zde k tomu založilo místní firmu, která dostala licenci. Síť se postupně rozšířila na všechna krajská města, v některých případech (zejména Praha, Jihlava, Plzeň, Hradec Králové) se jedná o dost lukrativní kmitočty.

Když se před pár lety BBC rozhodlo tato zahraniční vysílání na FM zrušit z důvodu šetření, mělo se postupovat jen jednou možnou cestou. Místní firma BBC měla licenci vrátit a nebo měla být odebrána a kmitočty pak měly být buď jednotlivě nebo jako síť nabídnuty do licenčního řízení. Takto to proběhlo i na Slovensku, kde dnes na kmitočtech po BBC vysílají různé stanice, které je dostaly přiklepnuty v LŘ.

Fakt, že se u nás stalo toto, kdy si síť prostě jen „koupil“ jeden z místních dominantních provozovatelů vysílání (a následně se o ni majetkově podělil s ještě větším monopolním provozovatelem), původní účel licence se naprosto změnil (z vysílání zahraničního rozhlasu na obyčejné komerční rádio) a postupně se z toho stává a zřejmě i stane další komerční kolovrátek s nudným hudebním výběrem, reklamami a občas nějakým mluveným slovem pokládám za skandální. Je to naprosté selhání regulátora, tedy RRTV. Tím spíše, pokud tyto návrhy na změny schválí. Je to nechutné.

JM
Reply to  Oviradio.cz
22. 1. 2017 19:54

Jasně, to souhlasím.

Nicméně u BBC se jedná ještě o mnohem křiklavější případ, kdy licenci neměl místní komerční subjekt, který byl koupen (jako např. v případě polykání stanic stájí Media Bohemia), ale zahraniční veřejnoprávní rozhlas, který měl licenci přiklepnutu politicky a vysílal prostřednictvím servisní společnosti držící licenci. Tam prostě neměl být jiný postup než znemožnění prodeje této společnosti bez nutnosti LŘ nebo odebrání licence. Část viny je samozřejmě i na BBC, že tuto společnost i s licencí vůbec dali k prodeji, ale konat měl hlavně regulátor.

Jirkas
Reply to  JM
23. 1. 2017 12:40

RRTV to tehdy posoudila, posvětila, tak to netřeba řešit.

jouda
Reply to  Jirkas
27. 1. 2017 12:16

Spíš to bylo vymyšleno tak, aby to u RRTV prošlo z pohledu zákona o vysílání …

Jirkas
Reply to  Jirkas
28. 1. 2017 14:20

V tomto pripade nebylo, k situaci se vyjadroval a bylo brano i stanovisko ceskeho rozhlasu.

Marcel (@marcello)
20. 1. 2017 18:53

Tedy zpravodajství bude vyplňovat POUZE 35 % času, zbytek času bude vyplňovat zábava /zábavu Michael myslí hudbu – haha to se pobavíme,přátelé…../…..

Za chvíli to dopadne tak že v roce 2018, požádá o radu o snížení zpravodajství na 10 a pak na 2 a pak z toho bude 2. levný Bonton….. Škoda, že to tenkrát nedostal Český rozhlas Plus…..

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
21. 1. 2017 11:28

A časem z toho udělá úplně jiné hudební rádio 😀

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
9. 3. 2017 18:40

Tak aspoň zatím Zet získalo možnost odstranit z licenčních podmínek všechny odkazy týkající se bloků BBC World Service v angličtině a v českém jazyce.Musí se hezky pomalu a postupně.

JM
8. 5. 2016 21:33

Když chci informace a publicistiku, třeba v autě, jednoznačně Plus. I proto mne štve to dost problematické pokrytí na trase Liberec-Praha, kde je půlku cesty signál sice silný, ale i na ultraselektivním rádiu rušený.

Radiožurnál si občas naladím, když nic rozumnějšího naladit nejde, ale také jej vyloženě nevyhledávám.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
9. 5. 2016 16:32

S těmi „nepopulárními“ tématy to vidím přesně naopak, ty jsou právě na ZET, z tohoto principu je jeho přítomnost v našem éteru přínosná. Je to tím, že ZET není součástí informačního monopolu Čro. Oproti RŽ jde Plus akorát víc do hloubky, informační základ podle mě je stejný.

Jirkas
Reply to  Václav
9. 5. 2016 19:03

Jsem rád jak za Cro Plus tak i Zet, poslouchám obojí a obě rádia jsou přínosem.