Nejnovější komentáře

  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Oficiálně 30m nad zemí, reálně tak o cca 8m níž.
    12:38 03.10.2024
  • Ondřej: https://www.oviradio.cz/jidxc/ctu-mapka_ostrava-klimkovice_88,6.png
    10:23 03.10.2024
  • Václav: U nás je cesta k navýšení poplatků a držení velkého počtu stanic, západní sousedé se zabývají efektivitou. https://digital.rozhlas.cz/otazniky-nad-verejnopravnimi-rozhlasovymi-okruhy-ard-skoncit-mohou-dve-desitky-9321374?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3gIfhql9M3luXErVhmcfNAz5Uswkih8_FrBIRmHAXv6_Dpe3niWq1Bcus_aem_eUq0lHIfpPKed7aclsHCDg
    22:23 02.10.2024
  • Oviradio.cz: Dálnice to měla takto: https://mapy.cz/s/fujafahoca
    22:18 02.10.2024
  • Macek: Fotka vysílače, byl jsem tam dnes v 15:30. Zároveň jsem nikde nemohl najít fotku vysílače s anténou Rádia Dálnice, je…
    21:21 02.10.2024
  • Macek: Anténa je natočená směrem na Ostravu, z telefonu mi nejde přidat fotka, byl jsem vysílač omrknout kolem třetí odpoledne. Za…
    21:09 02.10.2024

Všechny komentáře

Oldies Radio končí na FM, upravuje licenci směrem k rocku: Do Prahy míří Rock Radio

Oldies Radio

Rozhlasová značka Oldies působí v pražském a táborském éteru přes deset let. Vždy představovala nenápadnou stanici s množstvím méně známých hudebních titulů, takže byla celou dobu hodnotným doplňkem k mainstreamovým stanicím pro střední a starší generaci. Už delší dobu bylo zřejmé, že v rámci portfolia rozhlasové skupiny Media Bohemia dříve či později dojde k redukci solitérních formátů a začlenění dosavadních výjimek pod čtyři hlavní značky, kterými jsou Radio Blaník, Hitrádio, Rock Radio a Fajn radio.

Nyní se věci začínají hýbat a Oldies Radio žádá Radu pro rozhlasové a televizní vysílání o změnu licenčních podmínek, jejichž podstatou je úprava věkového rozpětí cílové posluchačské skupiny směrem dolů a zpřesnění hudebního zaměření rádia na rockové žánry. Tato požadovaná změna nemůže v kontextu ostatních kroků skupiny Media Bohemia znamenat nic jiného než konec dosavadního spíše popovějšího Oldies Radia a jeho výměnu za expandující lidově rockový brand Rock Radio. Media Bohemia tak půjde v Praze do přímé konfrontace se zavedenými rádii Beat a RockZone 105,9 s tím, že podobné publikum oslovuje i letošní nováček v metropoli Hey Radio.

Zůstává otázkou, zda studio Rock Radia zůstane v Českých Budějovicích, nebo se přesune do Prahy.

V hlavním městě se tak pro jiná rádia otevírá možnost nasadit kultivovaný pop oldies formát s širokým playlistem, s jádrem v angloamerické hudbě šedesátých až osmdesátých let, s minimem české a slovenské tvorby. Tímto směrem by se čistě teoreticky mohly ubírat relativně méně úspěšné stanice jako například Bonton, Zet nebo Hey.

 

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
292 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Čechák
26. 3. 2021 16:34

Mně tedy to, že na FM 103,7 v Praze není Oldies ale Rock dost vadí. Naše rodina i kamarádi ho jako posluchači měli rádi (zvláště Lukáše Berného), s výhradou k prezentacvi 80. let (kdy muzika jako taková šla vepsí). Dali bychom přednost 50. – 70. létům. Jinak jsme taky rádi poslouchali rádio Beat sem tam i Country dokonce i Rock Zone. Nemusím snad přece pořád kvůli rádiu otvírat počítač, který nemám prostě rád.
Rádio Rock je paskvil, ve kterém má zase drápy nejen skupina Media Bohemia, ale zejména i politicky zkorumpovná Rada pro televizní a rozhlasové vysílání, jinak shluk nepotřebných a odporných dobytků.
Dokonce si dovoluji upozornit, že Blaník, Hitrádio. Frekvence 1 i Impuls, které obsadily všechny kraje jsou totálně neposlouchatelné frekvence,ve kterých hnije a vždy hnily uplně na dně Evropa 2 a Kiss – ty prosím klidně zrušit. Nehrajte proboha všude to samé!!!! Po přečtení ostatních příspěvků odávám, že dávám velký plus všem, kdo zde přispěli se svým roztrpčením nad betonováním rozhlasového prostoru skupinu Media Bohemia.

TÉMA
Rádia, mějte každé svoji cílovou skupinu a nemyslete jen na byznys. To raději všechna hudební vysílání zrušte.
Zden. Haj.
Reply to  Tomáš Čechák
4. 4. 2021 18:36

Naprostý souhlas. Jsem ročník 44 a program Oldies radia mi plně vyhovoval zřejmě z důvodů nostalgických /vzpomínky na mládí/. Je to tudíž generační záležitost. Mnohokrát jsem si říkal, že by se prezentace mohla přesunout od 80. let směrem, úplně klidně, k 50. 40. ale i 30.letům. Teď to je ale asi jedno. Moc mně to mrzí, protože zde vznikla díra, která zřejmě již nebude napravena.

TÉMA
Zrušení Oldies radia.
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
4. 3. 2021 19:17

Nevíte jestli se na Strahově nějak hýbalo s anténou, nebo se měnila technologie? Někdo z posluchačů na fb Rock rádia psal, že Oldies mělo menší dosah, než má teď Rock rádio. Nechci hned MB obviňovat, že překračuje povolený výkon, ale minimálně to stojí za pozornost.

Jirkas

Je to porad stejne, blaf. Jezdim mista, kde Oldies zaprskal nebo lehce ztratilo stereo a stejne je to i u Rock Radia. Spise to nekomu prepnulo logicky na jinou frekvenci Rock Radia, takze proto pro nej amatersky vetsi dosah.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
4. 3. 2021 19:55

Psal, že jel na Beroun, tam to nemá moc na co přepínat, ale asi to bude jak říkáš. Třeba mu to skočilo na nějaký vzdálený vysílač, tak to vyhodnotil jako lepší dosah 103,7 aniž by si všiml, že už je na jiné frekvenci.

Jarda

v berouně rock radio nehraje, ale jak tedka byli krasné příjmové podmínky, tak věřím tomu, že i ta pražská mohla dolétnout mnohem dále, stejně tak i jiné vzdálenější. Když mě při těchto meteorologických podmínkých šlo chytit 5B rti z klatov, nebo dokonce dánský multiplex 😉

Tomáš

Ahoj, bydlím na vesnici mezi Prahou a Berounem. Doma jsem měl vždy Oldies rádio problém naladit, signál skoro žádný. Od přeměny na rock rádio na frekvenci 103,7 signál je, už pět dní v kuse.

Míra
Reply to  Tomáš
5. 3. 2021 22:40

Jak říká Martin Kolomý: „Topit, topit.“

Tomáš

Každopádně v západním okolí Prahy rocková stanice hodně chyběla. V Praze je sice výborný Rockzone, ale ten má bohužel tak slabý vysílač, že ho za Prahou nechytíme. Rock rádio na západ od Prahy z žádného jiného vysílače signál nemá (za to zde naladite 4x Evropu 2, Kiss, Blanik, Impuls a Frekvenci 1) Za Rock rádio jsem zde osobně velmi rád, jen mě mrzí, že je to na úkor Oldies rádia, které v Praze nemá obdobnou alternativu.

Marek Berger
Reply to  Tomáš
21. 3. 2021 09:06
Petr
4. 3. 2021 10:08

No jasně! Opustíme to, co nás odlišovalo a co mělo své posluchače a narveme se tam, kde je přeplněno.
Fakt rozhodnutí génia. No patrně v tom rádiu došlo ke změně vedení a nastoupila mladá „dravá“ generace. Jen tak dál. To vaše Rock rádio je jen další z nadbytku stejně zaměřených stanic a navíc je dost divná, poslouchat to nemá cenu. Je mnoho lepších.

TÉMA
Oldies
LiborV
Reply to  Petr
4. 3. 2021 17:57

V Media Bohemia je vedení stále stejné. Před několika lety dostali manažeři odpovědní za Hellax a Oldies rádio, „zamakat“ tak, aby dokázala obě rádia vydělat tolik peněz, že nebude nutné dotovat ze zisku ekonomicky úspěšnějších produktů skupiny provoz fm vysílačů těchto rádií. Měli na to čas do loňského roku. To se nestalo. Obě rádia byla při nákladech na FM pokrytá posledních několik let ztrátová. Proto se vedení skupiny rozhodlo jejich FM vysílače využít pro rádia, které na svůj provoz dokáží vydělat. Rock rádio je pro mne velmi nezajímavé. A dle mého nepřináší do Prahy nic nového. Podnětného. Jenže si v celkových nákladech na sebe na rozdíl od Oldies rádia dokáže vydělat a přináší majiteli i mírný zisk (oproti ekonomicky mnohem úspěšnějšímu Blaníku a Hitrádiu).

PetrPe
Reply to  LiborV
4. 3. 2021 18:39

Radeji se tu napisu jako jiny Petr, jelikoz nas tu je dost 🙂

Komentuje tu jak mnoho fanousku tak dost lidi z oboru. Resi se tu mnohonasobny prekryv radii MB a jejich zabetonovani eteru. Taktez se resi jejich „nelogicke“ rozhodnuti. Za celou dobu mi je divne, ze lidi z MB se tu k teto problematice nemaji jakkoliv chut obhajovat. Vypada to pote, jakoze mlceni je souhlas… Nebo se pletu? Skupina dokaze utahnout mnohonasobne duplicitni vysilace, ale nedokaze utahnout vysilace pro dve radia u kterych dokaze vysilat na internetu program ve skoro nemennem rezimu. Ja to fakt nechapu.

LiborV
Reply to  PetrPe
4. 3. 2021 19:45

Samozřejmě, že by skupina Media Bohemia byla schopná i nadále dotovat z jiných příjmů i silné vysílače jako jsou 103,7 v Praze a 93,7 v Ostravě, i tehdy kdy si na jejich provoz tam vysílaný program nevydělá. Peníze na to má. Ekonomicky a podnikatelsky je to však trochu jiné. Pouze program, který si dokáže vydělat na svůj provoz, včetně množství duplicitních vysílačů a ještě přinést zisk je ekonomicky úspěšný. Pokud podniká někdo čistě pro peníze (Media Bohemia), nedává ekonomický smysl udržovat v éteru na FM program, který nedokáže vydělat sám o sobě na svůj vysílač. Pokud podnikáte pro zisk a ne pro ideály a rozmanitost éteru, tak vám drahý provoz vysílače pro rádio, které moc nevydělává a vy ho dotujete výdělky od jinud nedává smysl. Při šíření pouze po internetu může být třeba i +/- na nule, nebo v lehkém zisku. Pro srdcaře, kterých ještě pár rádia v ČR vlastní by to samozřejmě smysl dávalo. Možná někdo tuší kolik stojí takový provoz pražské frekvence 103,7 FM.

PetrPe
Reply to  LiborV
4. 3. 2021 20:31

Diky za nazor 🙂 Samozrejme si nedelam iluze a vim, ze radio je dneska business jako kazdy jiny. A my sice radiim fandime, ale v podstate to jsou „reklamni plochy podel cest“ ktere se snazi nejak zaujmout. Kazdopadne nemohu MB krivdit, jelikoz zachovala alespon digitalni online verze. Snad to neni jen kvuli toho, aby jen utlumili posluchacsky sok v eteru a pak dojde i k jejich zruseni. Pevne verim, ze v lepsich casech se dostanou jako zanrove radia do snad uz rozjetych DAB muxu.

Jarda
2. 3. 2021 18:48

Komu by chybí stanice věnovaná oldies a má dab+ rádio a je v dosahu Německé celoplošné sítě na 5D a nevadí mu němčina, tak si může naladit stanici Absolut Oldie, která je tomuto žánru věnovaná, program nemají špatný.

Žorž
Reply to  Jarda
2. 3. 2021 20:08

Ale Oldies Radio přece hraje dál online… Stačí data, pro řidiče příslušná apka v mobilu k propojení s autem (pro starší auta bez infotainmentu přenosný bluetooth reprák) a máte vystaráno! 🙂

Jarda
Reply to  Žorž
2. 3. 2021 20:50

ale tady šlo o terestriální příjem pomocí klasického rádia dab+/fm. Nikoli o internetové streamy, pokud by šlo o internetové streamy, tak těch rádií bude obrovské množství z celého světa.

Žorž
Reply to  Jarda
2. 3. 2021 21:10

Mám taky jeden zahraniční tip: britský Gold | http://www.mygoldmusic.co.uk 📻

Last edited 3 let před by Žorž
Jirkas
Reply to  Žorž
2. 3. 2021 21:27

To je reseni uplne k nicemu a silne out oproti terestru.

Petr
Reply to  Jirkas
3. 3. 2021 10:12

Out pro duchodce, ale my mladi s novymi technologiemi umime. Mam jiz predobjednanou vez s internetovymi radii, spotify, dezeer atd. Holt je treba jit s dobou 🙂

Míra
Reply to  Petr
3. 3. 2021 11:00

Bohužel, v poslední době je stabilita internetového připojení u nás v obci horší a horší.

Jirka
Reply to  Žorž
19. 3. 2021 23:18

Milej zlatej, to tedy moc vystaráno není. V autě stačilo nastartovat a už to na FM hrálo. Ne každý má poslední model auta plný nesmyslů. Než spustím apku na mobilu, všechno to nastavím a ještě k tomu nějakej další přiblblej bluetooth reprák, tak bych byl s FM už 5km daleko. Nehledě na to, že to žere data. A ve městě – každou chvíli někde zastavím, jdu do krámu a jedu dál a to tak 10x. To to jako budu pořád vypínat a zase nahazovat? Prostě z jednoduchosti se stala docela komplikace.

TÉMA
Konec Oldies Radia
Míra
Reply to  Jirka
20. 3. 2021 07:39

Pod to se podepíšu. Dokonce i DAB není bůh ví co. Hodně dlouho trvá manuální přepnutí z FM do DAB a hodně dlouho trvá přepnutí mezi předvolbami v rámci DAB a to i v rámci multiplexu. Jediné, co je jakž takž svižné je přepínání mezi pozicemi multiplexu v rámci ručního ladění.
Dokud nebude v autě plně právně ošetřený a technucky spolehlivý autopilot, tak bude i DAB už z tohoto důvodu otloukánek….bohužel…Bude vyhovovat jen v případě nepřelétavého posluchače.
A ještě jedna věc, která se týká ovládání tlačítky na volantu. V mém případě mi například u FM nejdou z volantu přepínat předvolby, ale jen balíčky FM1 až FM3 a dále jde posouvat frekvenci po 0,05 MHz toť vše. Takže ono se nepřemýšlí tam, kde by se přemýšlet potřebovalo, ani v případě výrobců automobilu. Troufnu si říci, že by z volantu mělo jít přepínat předvolby v rámci balíku (napřiklad FM1) a dále poloautomat. Máčknu – popojede ne nejbližší použitelný signál dle frekvence….

Míra
Reply to  Míra
20. 3. 2021 13:40

A ještě se doplním. Používá se kodek mp3, který špatně hraje, kvůli tomu je doplněm různými nastaveními, low-pass, high-pass…….je možné ho hnát do nesmyslných extrémů (nízké bitrate) takže v rukou běžného uživatele se jedná o ničivou atomovku. Ke všemu je ještě náročná na výpočet a dodneška nechápu, proč se používá v reálném čase (například distribuce na vysílače).
Použití BT v autě je korunovaným nesyslem, neboť BT neobsahuje kodek mp3, takže dochází k převodu na některý ze podporovaných (například aptX – 48 kHz/16-bit 352 kbps). Už by to měl někdo vážně sjednotit. Tyto převody jsou o ničem.

PetrPe
Reply to  Míra
20. 3. 2021 15:59

Jak to tak ctu tak se musim pochvalit. Jiz nekolik let zvladam v aute poslouchat a prepinat DAB radio 🙂 Taktez jsem zacal poslouchat internetova radia pres BT 😉

Míra
Reply to  PetrPe
20. 3. 2021 17:23

Tak lidi se dělí na šťastné a divící se. PetrPe je šťastný, což je jeho velká výhoda…

Michał, PL
2. 3. 2021 13:46

Stream Rock Radia je stale s odpojovaky pro Ceske Budejovice. MB maji veselo kdyz jde o on-line vysilani. Jenom Fajn ma prazky centralni stream, Blanik ma stream s odpojovaky 95 FM s Votic a druhy s Ostavy. Podle meho nazoru stanice ktere maji lokalni mutace mely by mit ji vse na internetu nebo jeden centralni beze lokalnich okenek jako je u Evropy 2. Tam je jingl 88,2 a 105,5 nicmene nevysilaji reklamy pro Prahu a hraje hudba kdyz sit vysila lokalni reklamy.

HOME
292
0
Přidejte komentář, prosím.x