Komentáře a diskuze

  • Marek 5. 8. 2021 v 20:38 k KomentujemeJá jsem byl včera v hospodě v Kylešovicích na kofole a tam měli naladěno jisté německé internetové rádio, jejíž název...
  • Míra 5. 8. 2021 v 17:53 k KomentujemeZ tlampačů na trávnících termálních lázní Sárvár vyhrává jakési Sárvár Rádió 96,5. Hraje pop-dance-rock i maďarské kousky....
  • LiborV 5. 8. 2021 v 16:34 k KomentujemeObčas se tu píše o zaslechnutí menšinových rádií na veřejnosti. Dnes v pražské lince 240 Classic Praha, v čekárně u...
  • PVo 5. 8. 2021 v 11:16 k KomentujemePodle dat z Radioprojektu se rozděluje přes 1,5mld korun (za rok 2017 jestli si dobře vzpomínám) Ty připomínky jdou napříč...
  • JM. 5. 8. 2021 v 09:44 k KomentujemeMě fascinuje, kolik lidí tady stále věří Radioprojektu a bere ta čísla za reálná. Pokud sledujete rozhlasový trh, tak vám...
  • PVo 4. 8. 2021 v 22:08 k KomentujemeZaujalo mě že 10,6% posluchačů rádio poslouchá i přes DAB to by při jiném údaji o týdenní poslechovosti 82,6% z...
  • PVo 4. 8. 2021 v 16:36 k KomentujemeTabulku jen 10 rádii s % věrných posluchačů nelze takto hodnotit protože nevíš jestli Impus má 84% nebo 48% věrných...
  • Oviradio.cz 4. 8. 2021 v 16:13 k KomentujemeKoncem listopadu v fmlistu, v půlce dubna v db ČTÚ, anténa na místě, odhadem do čtyř týdnů on air. "Gottwaldov"...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 4. 8. 2021 v 15:58 k KomentujemeKdy se Zlín 101,8 objevil v databázi ČTÚ netuším, ale v databázi FMlist, kde se frekvence objeví zpravidla dříve, je...
  • Václav 4. 8. 2021 v 15:54 k KomentujemeAno ale v závěru prezentace je že z Impulsu na F1 přešlo o 4 tis posluchačů víc než obráceným směrem,...
  • Poslouchac 4. 8. 2021 v 15:26 k KomentujemeDocela me fascinuje ten postupny propad Frekvence 1.
  • PVo 4. 8. 2021 v 14:16 k KomentujemeUž jsou výsledky za 1+2 kvartál - dost rádií je na minimu od zahájení Radioprojektu (od 2006) https://www.median.eu/cs/wp-content/uploads/docs/RP_prez...

Články

Oldies Radio končí na FM, upravuje licenci směrem k rocku: Do Prahy míří Rock Radio

Oldies Radio

Rozhlasová značka Oldies působí v pražském a táborském éteru přes deset let. Vždy představovala nenápadnou stanici s množstvím méně známých hudebních titulů, takže byla celou dobu hodnotným doplňkem k mainstreamovým stanicím pro střední a starší generaci. Už delší dobu bylo zřejmé, že v rámci portfolia rozhlasové skupiny Media Bohemia dříve či později dojde k redukci solitérních formátů a začlenění dosavadních výjimek pod čtyři hlavní značky, kterými jsou Radio Blaník, Hitrádio, Rock Radio a Fajn radio.

Nyní se věci začínají hýbat a Oldies Radio žádá Radu pro rozhlasové a televizní vysílání o změnu licenčních podmínek, jejichž podstatou je úprava věkového rozpětí cílové posluchačské skupiny směrem dolů a zpřesnění hudebního zaměření rádia na rockové žánry. Tato požadovaná změna nemůže v kontextu ostatních kroků skupiny Media Bohemia znamenat nic jiného než konec dosavadního spíše popovějšího Oldies Radia a jeho výměnu za expandující lidově rockový brand Rock Radio. Media Bohemia tak půjde v Praze do přímé konfrontace se zavedenými rádii Beat a RockZone 105,9 s tím, že podobné publikum oslovuje i letošní nováček v metropoli Hey Radio.

Zůstává otázkou, zda studio Rock Radia zůstane v Českých Budějovicích, nebo se přesune do Prahy.

V hlavním městě se tak pro jiná rádia otevírá možnost nasadit kultivovaný pop oldies formát s širokým playlistem, s jádrem v angloamerické hudbě šedesátých až osmdesátých let, s minimem české a slovenské tvorby. Tímto směrem by se čistě teoreticky mohly ubírat relativně méně úspěšné stanice jako například Bonton, Zet nebo Hey.

 

O čem píšete?
291 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Čechák
26. 3. 2021 16:34

Mně tedy to, že na FM 103,7 v Praze není Oldies ale Rock dost vadí. Naše rodina i kamarádi ho jako posluchači měli rádi (zvláště Lukáše Berného), s výhradou k prezentacvi 80. let (kdy muzika jako taková šla vepsí). Dali bychom přednost 50. – 70. létům. Jinak jsme taky rádi poslouchali rádio Beat sem tam i Country dokonce i Rock Zone. Nemusím snad přece pořád kvůli rádiu otvírat počítač, který nemám prostě rád.
Rádio Rock je paskvil, ve kterém má zase drápy nejen skupina Media Bohemia, ale zejména i politicky zkorumpovná Rada pro televizní a rozhlasové vysílání, jinak shluk nepotřebných a odporných dobytků.
Dokonce si dovoluji upozornit, že Blaník, Hitrádio. Frekvence 1 i Impuls, které obsadily všechny kraje jsou totálně neposlouchatelné frekvence,ve kterých hnije a vždy hnily uplně na dně Evropa 2 a Kiss – ty prosím klidně zrušit. Nehrajte proboha všude to samé!!!! Po přečtení ostatních příspěvků odávám, že dávám velký plus všem, kdo zde přispěli se svým roztrpčením nad betonováním rozhlasového prostoru skupinu Media Bohemia.

TÉMA
Rádia, mějte každé svoji cílovou skupinu a nemyslete jen na byznys. To raději všechna hudební vysílání zrušte.
Zden. Haj.
Reply to  Tomáš Čechák
4. 4. 2021 18:36

Naprostý souhlas. Jsem ročník 44 a program Oldies radia mi plně vyhovoval zřejmě z důvodů nostalgických /vzpomínky na mládí/. Je to tudíž generační záležitost. Mnohokrát jsem si říkal, že by se prezentace mohla přesunout od 80. let směrem, úplně klidně, k 50. 40. ale i 30.letům. Teď to je ale asi jedno. Moc mně to mrzí, protože zde vznikla díra, která zřejmě již nebude napravena.

TÉMA
Zrušení Oldies radia.
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
4. 3. 2021 19:17

Nevíte jestli se na Strahově nějak hýbalo s anténou, nebo se měnila technologie? Někdo z posluchačů na fb Rock rádia psal, že Oldies mělo menší dosah, než má teď Rock rádio. Nechci hned MB obviňovat, že překračuje povolený výkon, ale minimálně to stojí za pozornost.

Jirkas

Je to porad stejne, blaf. Jezdim mista, kde Oldies zaprskal nebo lehce ztratilo stereo a stejne je to i u Rock Radia. Spise to nekomu prepnulo logicky na jinou frekvenci Rock Radia, takze proto pro nej amatersky vetsi dosah.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
4. 3. 2021 19:55

Psal, že jel na Beroun, tam to nemá moc na co přepínat, ale asi to bude jak říkáš. Třeba mu to skočilo na nějaký vzdálený vysílač, tak to vyhodnotil jako lepší dosah 103,7 aniž by si všiml, že už je na jiné frekvenci.

Jarda

v berouně rock radio nehraje, ale jak tedka byli krasné příjmové podmínky, tak věřím tomu, že i ta pražská mohla dolétnout mnohem dále, stejně tak i jiné vzdálenější. Když mě při těchto meteorologických podmínkých šlo chytit 5B rti z klatov, nebo dokonce dánský multiplex 😉

Tomáš

Ahoj, bydlím na vesnici mezi Prahou a Berounem. Doma jsem měl vždy Oldies rádio problém naladit, signál skoro žádný. Od přeměny na rock rádio na frekvenci 103,7 signál je, už pět dní v kuse.

Míra
Reply to  Tomáš
5. 3. 2021 22:40

Jak říká Martin Kolomý: „Topit, topit.“

Tomáš

Každopádně v západním okolí Prahy rocková stanice hodně chyběla. V Praze je sice výborný Rockzone, ale ten má bohužel tak slabý vysílač, že ho za Prahou nechytíme. Rock rádio na západ od Prahy z žádného jiného vysílače signál nemá (za to zde naladite 4x Evropu 2, Kiss, Blanik, Impuls a Frekvenci 1) Za Rock rádio jsem zde osobně velmi rád, jen mě mrzí, že je to na úkor Oldies rádia, které v Praze nemá obdobnou alternativu.

Marek Berger
Reply to  Tomáš
21. 3. 2021 09:06
Petr
4. 3. 2021 10:08

No jasně! Opustíme to, co nás odlišovalo a co mělo své posluchače a narveme se tam, kde je přeplněno.
Fakt rozhodnutí génia. No patrně v tom rádiu došlo ke změně vedení a nastoupila mladá „dravá“ generace. Jen tak dál. To vaše Rock rádio je jen další z nadbytku stejně zaměřených stanic a navíc je dost divná, poslouchat to nemá cenu. Je mnoho lepších.

TÉMA
Oldies
LiborV
Reply to  Petr
4. 3. 2021 17:57

V Media Bohemia je vedení stále stejné. Před několika lety dostali manažeři odpovědní za Hellax a Oldies rádio, „zamakat“ tak, aby dokázala obě rádia vydělat tolik peněz, že nebude nutné dotovat ze zisku ekonomicky úspěšnějších produktů skupiny provoz fm vysílačů těchto rádií. Měli na to čas do loňského roku. To se nestalo. Obě rádia byla při nákladech na FM pokrytá posledních několik let ztrátová. Proto se vedení skupiny rozhodlo jejich FM vysílače využít pro rádia, které na svůj provoz dokáží vydělat. Rock rádio je pro mne velmi nezajímavé. A dle mého nepřináší do Prahy nic nového. Podnětného. Jenže si v celkových nákladech na sebe na rozdíl od Oldies rádia dokáže vydělat a přináší majiteli i mírný zisk (oproti ekonomicky mnohem úspěšnějšímu Blaníku a Hitrádiu).

PetrPe
Reply to  LiborV
4. 3. 2021 18:39

Radeji se tu napisu jako jiny Petr, jelikoz nas tu je dost 🙂

Komentuje tu jak mnoho fanousku tak dost lidi z oboru. Resi se tu mnohonasobny prekryv radii MB a jejich zabetonovani eteru. Taktez se resi jejich „nelogicke“ rozhodnuti. Za celou dobu mi je divne, ze lidi z MB se tu k teto problematice nemaji jakkoliv chut obhajovat. Vypada to pote, jakoze mlceni je souhlas… Nebo se pletu? Skupina dokaze utahnout mnohonasobne duplicitni vysilace, ale nedokaze utahnout vysilace pro dve radia u kterych dokaze vysilat na internetu program ve skoro nemennem rezimu. Ja to fakt nechapu.

LiborV
Reply to  PetrPe
4. 3. 2021 19:45

Samozřejmě, že by skupina Media Bohemia byla schopná i nadále dotovat z jiných příjmů i silné vysílače jako jsou 103,7 v Praze a 93,7 v Ostravě, i tehdy kdy si na jejich provoz tam vysílaný program nevydělá. Peníze na to má. Ekonomicky a podnikatelsky je to však trochu jiné. Pouze program, který si dokáže vydělat na svůj provoz, včetně množství duplicitních vysílačů a ještě přinést zisk je ekonomicky úspěšný. Pokud podniká někdo čistě pro peníze (Media Bohemia), nedává ekonomický smysl udržovat v éteru na FM program, který nedokáže vydělat sám o sobě na svůj vysílač. Pokud podnikáte pro zisk a ne pro ideály a rozmanitost éteru, tak vám drahý provoz vysílače pro rádio, které moc nevydělává a vy ho dotujete výdělky od jinud nedává smysl. Při šíření pouze po internetu může být třeba i +/- na nule, nebo v lehkém zisku. Pro srdcaře, kterých ještě pár rádia v ČR vlastní by to samozřejmě smysl dávalo. Možná někdo tuší kolik stojí takový provoz pražské frekvence 103,7 FM.

PetrPe
Reply to  LiborV
4. 3. 2021 20:31

Diky za nazor 🙂 Samozrejme si nedelam iluze a vim, ze radio je dneska business jako kazdy jiny. A my sice radiim fandime, ale v podstate to jsou „reklamni plochy podel cest“ ktere se snazi nejak zaujmout. Kazdopadne nemohu MB krivdit, jelikoz zachovala alespon digitalni online verze. Snad to neni jen kvuli toho, aby jen utlumili posluchacsky sok v eteru a pak dojde i k jejich zruseni. Pevne verim, ze v lepsich casech se dostanou jako zanrove radia do snad uz rozjetych DAB muxu.

Jarda
2. 3. 2021 18:48

Komu by chybí stanice věnovaná oldies a má dab+ rádio a je v dosahu Německé celoplošné sítě na 5D a nevadí mu němčina, tak si může naladit stanici Absolut Oldie, která je tomuto žánru věnovaná, program nemají špatný.

Žorž
Reply to  Jarda
2. 3. 2021 20:08

Ale Oldies Radio přece hraje dál online… Stačí data, pro řidiče příslušná apka v mobilu k propojení s autem (pro starší auta bez infotainmentu přenosný bluetooth reprák) a máte vystaráno! 🙂

Jarda
Reply to  Žorž
2. 3. 2021 20:50

ale tady šlo o terestriální příjem pomocí klasického rádia dab+/fm. Nikoli o internetové streamy, pokud by šlo o internetové streamy, tak těch rádií bude obrovské množství z celého světa.

Žorž
Reply to  Jarda
2. 3. 2021 21:10

Mám taky jeden zahraniční tip: britský Gold | http://www.mygoldmusic.co.uk 📻

Last edited 5 měsíců před by Žorž
Jirkas
Reply to  Žorž
2. 3. 2021 21:27

To je reseni uplne k nicemu a silne out oproti terestru.

Petr
Reply to  Jirkas
3. 3. 2021 10:12

Out pro duchodce, ale my mladi s novymi technologiemi umime. Mam jiz predobjednanou vez s internetovymi radii, spotify, dezeer atd. Holt je treba jit s dobou 🙂

Míra
Reply to  Petr
3. 3. 2021 11:00

Bohužel, v poslední době je stabilita internetového připojení u nás v obci horší a horší.

Jirka
Reply to  Žorž
19. 3. 2021 23:18

Milej zlatej, to tedy moc vystaráno není. V autě stačilo nastartovat a už to na FM hrálo. Ne každý má poslední model auta plný nesmyslů. Než spustím apku na mobilu, všechno to nastavím a ještě k tomu nějakej další přiblblej bluetooth reprák, tak bych byl s FM už 5km daleko. Nehledě na to, že to žere data. A ve městě – každou chvíli někde zastavím, jdu do krámu a jedu dál a to tak 10x. To to jako budu pořád vypínat a zase nahazovat? Prostě z jednoduchosti se stala docela komplikace.

TÉMA
Konec Oldies Radia
Míra
Reply to  Jirka
20. 3. 2021 07:39

Pod to se podepíšu. Dokonce i DAB není bůh ví co. Hodně dlouho trvá manuální přepnutí z FM do DAB a hodně dlouho trvá přepnutí mezi předvolbami v rámci DAB a to i v rámci multiplexu. Jediné, co je jakž takž svižné je přepínání mezi pozicemi multiplexu v rámci ručního ladění.
Dokud nebude v autě plně právně ošetřený a technucky spolehlivý autopilot, tak bude i DAB už z tohoto důvodu otloukánek….bohužel…Bude vyhovovat jen v případě nepřelétavého posluchače.
A ještě jedna věc, která se týká ovládání tlačítky na volantu. V mém případě mi například u FM nejdou z volantu přepínat předvolby, ale jen balíčky FM1 až FM3 a dále jde posouvat frekvenci po 0,05 MHz toť vše. Takže ono se nepřemýšlí tam, kde by se přemýšlet potřebovalo, ani v případě výrobců automobilu. Troufnu si říci, že by z volantu mělo jít přepínat předvolby v rámci balíku (napřiklad FM1) a dále poloautomat. Máčknu – popojede ne nejbližší použitelný signál dle frekvence….

Míra
Reply to  Míra
20. 3. 2021 13:40

A ještě se doplním. Používá se kodek mp3, který špatně hraje, kvůli tomu je doplněm různými nastaveními, low-pass, high-pass…….je možné ho hnát do nesmyslných extrémů (nízké bitrate) takže v rukou běžného uživatele se jedná o ničivou atomovku. Ke všemu je ještě náročná na výpočet a dodneška nechápu, proč se používá v reálném čase (například distribuce na vysílače).
Použití BT v autě je korunovaným nesyslem, neboť BT neobsahuje kodek mp3, takže dochází k převodu na některý ze podporovaných (například aptX – 48 kHz/16-bit 352 kbps). Už by to měl někdo vážně sjednotit. Tyto převody jsou o ničem.

PetrPe
Reply to  Míra
20. 3. 2021 15:59

Jak to tak ctu tak se musim pochvalit. Jiz nekolik let zvladam v aute poslouchat a prepinat DAB radio 🙂 Taktez jsem zacal poslouchat internetova radia pres BT 😉

Míra
Reply to  PetrPe
20. 3. 2021 17:23

Tak lidi se dělí na šťastné a divící se. PetrPe je šťastný, což je jeho velká výhoda…

Michał, PL
2. 3. 2021 13:46

Stream Rock Radia je stale s odpojovaky pro Ceske Budejovice. MB maji veselo kdyz jde o on-line vysilani. Jenom Fajn ma prazky centralni stream, Blanik ma stream s odpojovaky 95 FM s Votic a druhy s Ostavy. Podle meho nazoru stanice ktere maji lokalni mutace mely by mit ji vse na internetu nebo jeden centralni beze lokalnich okenek jako je u Evropy 2. Tam je jingl 88,2 a 105,5 nicmene nevysilaji reklamy pro Prahu a hraje hudba kdyz sit vysila lokalni reklamy.

Tenisák
28. 2. 2021 09:57

Možná pod tlakem a velkým vztekem jsem sepsal na blog takovou blbost, snad se tam v historii nepletu
Tak nám zrušili Oldies rádio. Místo něho je komerční sra§ka. A co tedy poslouchám?: tenisak — LiveJournal

TÉMA
oldies rádio
Petr
Reply to  Tenisák
28. 2. 2021 11:44

Otázka pro p. Mirka Pýchu: Nestálo by přeformátovat Hey Rádio a hrát zase více oldies a upustit od rocku? Myslím si, že by to zaplnilo díru, která od včerejška vznikla. Rockových stanic je tu nyní dost…..

TÉMA
Přerockováno....
Tenisák
Reply to  Petr
28. 2. 2021 11:46

Souhlas, byl bych pro.

Jarda
Reply to  Tenisák
28. 2. 2021 11:56

až na to že ty jine stanice, hraji stejný mainstreamový proud a je skoro jedno jakou ladíte a k tomu hodinove bloky reklam i mimo téma. Kdežto hey dava šanci i neznamim kapelam atd, reklamy nelezou na nervy a souvisí s tématem, takže reklamy na damske vložky tam nenajdete 😉 podle mě jedno z mala rockových radií, co se da poslouchat. Na pardubicku jde ještě orlicko.

Tenisák
Reply to  Jarda
28. 2. 2021 12:11

To je pravda , že dávají neznámému prostor.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Petr
28. 2. 2021 13:10

Stále marně čekám na výsledky ankety radia HEY, tam by se člověk dozvěděl, co jeho posluchači vlastně upřednostňují. Dělat z této stanice 100% oldies formát by bylo na úkor jiné zajímavé hudby asi škoda. Každopádně vyšší podíl oldies ve vysílání bych i já uvítal, klidně na úkor „classic rock hitů“, kterých si dosyta užiju na Beatu.

Václav

co se ke mě někde dostala zmínka z anket tak o starší věci lidi moc nestály bohužel, proto asi i konec rock n roll speciálů o víkendu dopoledne. Osobně bych na oldies song naladil, ale globálně by to byla víc pěst na oko kombinace nových čekých neznámých střídajích Everly Brothers, Takže buď převažující oldies nebo asi zůstane co je protože jsem pochopil že je to výsledkem moderátorů kteří jsou rockeři tak jak slyšíme, což je na jednu stranu výhoda že nemají od nekoho daný playlist, na druhou stranu spíš jsem se smířil s tím že se z lidí na sílu stávají rockeři protože podle nich je to jediný únik před mainstreamem; respektive aspon teda má beat zdravou netravující tolik reklamou konkurenci a vymizel i Melínův new wave nebo co to bylo , nebo šance na softrockovou indies neohranou cestu s možností oslovit více posluchačů podobně jako Expres FM, eventualně radio Wave, nebo pořad Vltavy sedmé nebe denně v 19 hod.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Jakub Melin
Reply to  Václav
28. 2. 2021 15:21

Pořad New Wave z Radia HEY nezmizel, vysílá se v pondělí od 21:00 (premiéra) a repríza je následující týden také v pondělí ráno od 5:00 😉

Jarda
27. 2. 2021 12:12

Rock Rádio má opět další zbytečný vysílač a to v táboře.
Tábor nyní pokrývá (po oldies) na 106,8 takže slabší 92,1 je navíc, pokrývá pokryté území.
Cheb 91,8 město je pokryto silnější 105,8
Sokolov 99,0, město je pokryto silnější 105,2
Karlovy vary 91,8 a 107,9 obě jsou se stejným výkonem na stejném místě, jedna je úplně zbytečná.
Ústí nad labem 99,3 město je pokryto 90,2. Místo odalování vysílačů od sebe, mohli jeden zrušit.
České budějovice 97,3 město je pokryto výrazně silnější 99,7.
Tak to máme 6 možných frekvencí, které mohli vrátit a bud přes licenčko dát jiný program, nebo to nechat někomu jinemu. Když mohli vratit ty hitradia černá hora.

Petr
Reply to  Jarda
27. 2. 2021 12:18

Má někdo zmapované všechny duplicitní vysílače Media Bohemia po republice? Pojďte to někdo zmapovat a vyvěste to tu na hlavní stránku, asi to bude dlouhý seznam…..

Jarda
Reply to  Petr
27. 2. 2021 12:40

tak blaník a rock radio jsem tu dal, ale u hitradia, tam zaleží jak se na to divate, zda je berete všecky jako jedno, nebo podle názvů či vyjímek v licenci.

Petr
Reply to  Jarda
27. 2. 2021 13:16

Bez vyjímek. Bral bych duplicitu např. Terezín 90,5 a 99,5 Litoměřice. Poněvadž 99,5 v plné síle pokrývá Terezín a původně to bylo pro 2 rádia – Most 90,5 a Labe 99,5

Jirka
Reply to  Jarda
27. 2. 2021 18:12

Od rána skáču z Rock Rádia na Beat. To se ale fakt nedá. Jsem na internetu na Oldies, abych si spravil náladu. Jenže takhle se to normálně provozovat nedá. To už není rádio.

Jarda
Reply to  Jirka
27. 2. 2021 21:24

Jsem spokojenej především s Hey, hlavně není tak mainstreamové a má minimum reklam, které nelezou krkem, jako v případě jiných komerčních stanic, oldies hrajou taky, ale není to stanice pro každeho.
Jinak v praglu ma babiš rockzone 105,9 😉

Poslouchac
Reply to  Jirka
1. 3. 2021 10:01

Ja rano zkusil asi 15 minut RR a souhlasim, ze hudebne neurazilo, ale ti moderatori! To byl des bes.Neskutecne vlezli, radoby vtipni. Za me palec dolu……

Benny
Reply to  Poslouchac
1. 3. 2021 11:19

Já poslouchal dnes dopoledne a ten moderátor byl úplně OK. Musím však říct, že ve srovnání s Rockmaxem, je to pro mě, jako nerockera, stravitelnější, ale rozdíl mezi RR a Rockm je obrovský….

Míra
Reply to  Benny
1. 3. 2021 12:26

Co říkáte na Kamila Drába ?

Žorž
Reply to  Míra
1. 3. 2021 21:56

Odborník na svém místě, velký hudební nadšenec s úctyhodným rockovým přehledem (i aktivní – bubnuje v kapele). Skromný člověk, který si nehraje na „slušnýho rockera“ – nemá to zapotřebí 🙂

Míra
Reply to  Žorž
2. 3. 2021 06:33

Souhlasím.

Poslouchac
Reply to  Benny
2. 3. 2021 11:24

Vcera jsem zkusil odpoledni vysilani a musim rict, ze o dost lepsi, nez tzv. ranni show! Moderator je opravdu pruvodce a moc (skoro vubec) do vysilani nezasahoval. Hudba se docela dala. Ale nejak mi stale neco vadi. Nevim, asi je to o pocitu, ktery mam u Beatu vyrazne jiny.

Žorž
Reply to  Poslouchac
2. 3. 2021 13:09

Já mám radši opačný přístup moderátorů – výrazné osobnosti, které jsou slyšet a nebojí se mluvit déle než „předepsaných“ 20 sekund 🙂

Míra
Reply to  Žorž
2. 3. 2021 13:29

S těhle kvót by mi prask… Akorát to vychovalo z posluchačů hňupi.
Jsem asi před rokem zavolal do studia Radia Faktor, že potřebuju udat kubík rozmíchaného betonu. Než se našla skulina ve vysílání, tak jsme stihli oběhnout obec kolem dokola a beton udat….

Václav
Reply to  Míra
2. 3. 2021 14:22

I když pro tyto potřeby rádia dnes nejsou, regionální by mohly, takže o důvod míň je obhajovat, a brečet když se přejmenují, když se stejně už delší dobu byl program dělán, jako když by už v nějaké síti byli. Nedělám si iluze že by to odvysílali v nynějším Krokodýlu i když není Hitradiem. Na druhou stranu je spoustu vzkazů, kde takto posluchače nechají hojně promlouvat do vysílání do Kissu a nic by nepřekáželo že je celoplošný.

Míra
Reply to  Václav
2. 3. 2021 14:42

Jsem to zkusil schválně ze srandy, nečekal jsem ani, že vůbec na Faktoru ještě bude funkční číslo do studia. Nicméně ten beton jsem fakt potřeboval udat a tohle je prostě nejsnazší způsob. Samozřejmě netvrdím, že bleší trh je tím pravým ořechovovým obsahem.
Moderátor je vlastně dnes už jenom mezistupněm k audio robotovi….
Je tam úplně devátej….leckde….

Žorž
Reply to  Míra
2. 3. 2021 16:00

Míro, udat beton bych zkusil spíš přes budějcký Rozhlas. Písničky pro radost, beton s bonusem od Budvarky… 😁

Poslouchac
Reply to  Žorž
2. 3. 2021 14:29

Nejde o to, jak dlouho moderator mluvi. Jde o to, ze se s nim musi citi posluchac dobre a na stejny vlne. Poku placa jako sjetej, nebo musi po kazde pisnicce neco rict, tak mi to vadi. Asi bych to popsal terminem „nucena konverzace. To mi vadi a vicemene hned preladuju…..

Pezos
Reply to  Poslouchac
6. 3. 2021 22:10

Tzv. ranní show na komerčních stanicích je katastrofa na většině (alespoň „velkých“) stanic. „Vtipnost“ za každou cenu a vlezlí moderátoři, kteří nemají co říct, tak papouškují blbosti z internetu…

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
26. 2. 2021 07:57

takže od zítra už rock radio?

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
26. 2. 2021 10:01

Někdo tu chtěl nahrávky, tak budou dostupné zde. https://uloz.to/folder/ZSztp5OdYkiP

HONY
Reply to  frkotou
26. 2. 2021 13:18

Mohu říct že jsem poslední dva měsíce oldies poslouchal a myslím že fakt ho bude škoda.

TÉMA
Oldies
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
26. 2. 2021 15:17

a dokonce s tovarním dab+ radiem :O
Jinak zajímavé, že rock radio se nijak nehlasí k praze, na jejich webu o tom neni ani ň.

Last edited 5 měsíců před by Jarda
Honza K.
Reply to  Jarda
26. 2. 2021 21:43

Na webu Rock radia už jsou uvedeny „oldies“ frekvence.

TÉMA
Rock radio v Praze
Jarda
Reply to  Honza K.
26. 2. 2021 21:49

A mapka je tez nová, ale je černobílá 😮 drive byla rozdela podle regionálních verzí.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
3. 3. 2021 12:46

tak ještě aby je měli aktualizované

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
27. 2. 2021 09:21

na území čech je krom prahy již i v čb, plzni, kv, ústí, lbc, hk, chybí jen pardubice.
Z krajských měst na moravě mají jen jihlavu. Pokud se do budoucna změní rock max na rock radio, tak jich bude víc.

HONY
Reply to  Oviradio.cz
27. 2. 2021 08:42

Já oldies naposledy poslouchal na FM kdyz jsem byl v Praze 19 února na Nových Butovicích pěkně hráli škoda ho.

Jarda
Reply to  HONY
27. 2. 2021 09:28

dneska se posluchači v praze a okolí probudili a zjistili, že tam hraje něco jineho

Jirkas
Reply to  Jarda
27. 2. 2021 11:36

Nic, co by nebylo avizovano dlouho dopredu. Na 103.7 uz tak hraje Rock Radio.

TÉMA
103.7 Oldies Radio
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
25. 2. 2021 13:03

a pak změna na rock radio. Zajímalo by mě, jak dlouho ty stanice helax a oldies přežijou čistě jako webová rádia. Stejně jako radio zelena hora už nehraje.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
25. 2. 2021 13:56

Nebylo radio zelena hora založeno puvodnimi lidmi z egrenzisu?

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
21. 2. 2021 08:57

když se rozloučí 26. tak co bude o víkendu? Přes víkend bude rock radio?

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
27. 2. 2021 11:37

Dnes uz vikend plně pod taktovkou Rock Radia.

MiKael
1. 2. 2021 08:47

Koukám na playlist RR a je to kýbl sraček. To si tam žádný posluchač Oldies nenechá. O vypatlaném moderování nemluvě

Václav
Reply to  MiKael
1. 2. 2021 09:31

nevím proč všichni si myslí že by posluchači měli zůstávat na frekvenci při změnách programu? To je provozovateli víc než jasné a jde mu o kvantitu že teoreticky může být posluchačů víc ale jiných, kdyby někdo nerozuměl, tak to znamená že může např 30 odladit stávající množina a jiná množina např 60 tis naladit, pozor čísla jsou ilustrační aby někdo nebral za slovo.

Míra
Reply to  Václav
1. 2. 2021 09:45

O Tábor se ucházelo R1, ale to je konkurence, taže bez debaty….

Poslouchac
Reply to  MiKael
25. 2. 2021 11:57

No, dneska jsem kolem desate poslouchal Hey radio, a moderator mi svym slovnim projevem lezl pekne na nervy. Takze jsem preladil na Beat, protoze projev ala diskoteka a vsichni jsme kamos opravdu NE!

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
30. 1. 2021 09:21

Poslechovost v hlavním městě rovna nule. Narozdíl od jiných, kteří tu taky nemají frekvenci. Ale Sedláček si společně s frekvencí kupuje i posluchače, jistě jich část zůstane. Zůstalo jich spousta po Egrensisu u Blaníku na západě, i velké množství po Agaře a North Music u Fajnu na serveru atd. Jen nevím jak původní posluchači Oldies zvládnou ten vidlácký styl moderace a jinglů.

Jakub Melin

Naprostá většina jich přeladí. RockRádio je program pro venkov a malá města, ten formát v Praze nemá šanci – Classic Rock má Beat, modernější rock má RockZone a je tu i Hey. Ten formátový rozdíl RockRadia vůči Oldies je mnohem větší než byl např. Egrensis/Blaník.

Většina posluchačů Oldies přejde na Beat nebo k jiným nerockovým rádiím, malá část možná k Hey a jen minimum zůstane.

Je celkem absurdní, že v celé ČR neexistuje slušné rádio hrající 70s/80s. Přitom třeba v Německu mají tato rádia majoritní podíl na trhu (Bayern 1, v DABu rychle rostoucí Schwarzwaldradio, saské R.SA…).

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub Melin
30. 1. 2021 11:44

R.SA mám to štěstí chytat na FM z Žitavy a hrají fakt dobře, něco takového by se mi tady líbilo, klidně hrající i dřívější dekády. Pořád tak nějak doufám, že se toho ujme Signál rádio. Po brutálním pádu poslechovosti by nějaká změna přijít mohla.

Jakub Melin

Ano, pokud by RU udělali ze Signálu namísto rádia vyhrabávajícího mnohdy ten největší komunistický odpad a předělávky takový „slušnější Blaník“, tak by mohli velmi zabodovat.

Něco jako R.SA, Bayern 1 nebo rakouské Radio Wien na našem trhu extrémně chybí.

Tomáš Praha
Reply to  Jakub Melin
14. 3. 2021 17:19

O změně frekvencí z Oldies 103,7 (+Tábor) na Rock doufám, že rozhodla RRTV, které pokud tuším, zákon určuje, že ve své podstatě musí v regionu pokrytí daného vysílače zajistit pro posluchače co nejširší programovou nabídku. Předmětné rozhodnutí by bylo v rozporu s uvedeným kodexem, jelikož rockovou hudbu již v Praze dávno nabízí Beat, RockZone, Hey a pro formát oldies bylo zde jen jedno rádio a nyní na FM žádné. Jestli je to s RRTV jak se domnívám, tak zbytečně čerpá státní peníze a kdo rozhodl v rozporu s kodexem by měl dostat pokutu a být automaticky odvolán. Korupce zřejmě kvete a ti radní jen mlaskají… Také mi chybí FM rádio ’70-’80s, jako Jakubovi a musím poslouchat přes internet rádia ’80 většinou z Německa.

Jarda
Reply to  Tomáš Praha
14. 3. 2021 18:27

úplně jednoduše se zde obchazí zákon, stačí nejprve pár úprav licenčních podmínek, takže pak jsou stejné jako s cílovou stanicí, no a následně se předloži pouze návrh na sloučení názvů, řeknou, mame tu 2 stanice se stejnými podmínkami, tak je chceme sloučit.
A tím se obejde zákon. Horší je, že je to tak jednoduché.