Menu teď najdete pod tlačítkem ☰ vlevo nahoře.

Komentáře a diskuze

  • frkotou 20. 2. 2019 at 21:34 on KomentujemeMělo. Možná proto, že spolumajitelem byl zároveň majitel Blaníku. Vranov byl ale o 2 roky později než Blaník.
  • Honza K. 20. 2. 2019 at 21:27 on KomentujemeMně se ta přednáška dnes moc líbila. Byla velmi stručně a přehledně shrnuta do 2 hodin a dozvěděl jsem se
  • Michal 20. 2. 2019 at 19:37 on Komentujeme:-D U studentů to asi skutečně nějak takhle funguje. Ale třeba já, jakožto člověk v produktivním věku nemám vž
  • H. 20. 2. 2019 at 19:09 on KomentujemeNo já nevím, jestli je to důvod k optimismu. Má někdo nějaké informace, jaké ty přednášky o DABu ve školách
  • Moje Dvojka 20. 2. 2019 at 18:17 on Jak se změní Český rozhlas Dvojka v roce 2019?Zdravím, pořad Káva o 4 - "Kavárna o 4" by se mohl vysílat např. ve čtvrtek živě z připravované kavárny
  • Hony 20. 2. 2019 at 18:16 on Free Radio chce do Prahy na 107,9 aneb Ukažme PražákůmAle na 107.9 je dalnice ale frekvrence 102.3 a 107 je volna

Články

Německá skupina Bauer Media Group chce koupit česká rádia

Skupina Bauer Media, jeden z nejvýznamnějších vydavatelů časopisů v tuzemsku, se poohlíží po českých rádiích. Informoval o tom web MediaGuru. Rozhlasové vysílání je totiž v zahraničí další důležitou aktivitou této globálně působící společnosti se sídlem v Hamburku. V jejím portfoliu jsou desítky rádií v různých zemích, mezi jinými i slovenská jednička trhu Rádio Expres, nejposlouchanější rádio v Polsku RMF FM nebo velké britské značky Absolute, Kiss a Magic.

Základní otázka je, jaké rádio či skupina rádií by připadaly v úvahu. Největší podíl na českém trhu privátních rozhlasových stanic má domácí společnost Media Bohemia (Blaník, Hitrádio) a francouzský Lagardere (Frekvence 1, Evropa 2). Každá z firem ovládá zhruba pětinu trhu. Trojkou jsou s větším odstupem rádia holdingu Agrofert vicepremiéra Babiše (Impuls) a jen mírně nižší je podíl české společnosti Ivana Zacha Radio United (Kiss, Country, Beat). V případě Bauer Media lze očekávat zájem spíše o mainstreamově postavená rádia s významnějším zásahem populace. Pozice ostatních hráčů na trhu je o dost slabší, jde většinou o solitérní broadcastery bez velkého pokrytí. Bauer by o ně mohl mít zájem, pokud by bylo možné z dosud nezávislých rozhlasových sítí (např. Radima Pařízka, Michala Plachého nebo Ivana Záboje) poskládat větší celek.

Nejméně pravděpodobná je změna vlastníka v případě Rádia Impuls, RockZone 105,9 a Českého Impulsu. Oligarcha Andrej Babiš je v kombinaci se svými dalšími mediatypy důkladně využívá k ovlivňování české veřejnosti a posilování svého postavení. Důležitou roli budou hrát také před letošními volbami do poslanecké sněmovny. Relativně úspěšné a rozvíjené jsou značky ve skupině Media Bohemia Daniela Sedláčka, která sama postupně skupuje konkurenční stanice (nejnovějším přírůstkem je Černá Hora). Proto ani v tomto případě by případná akviziční aktivita Baueru nedávala valný smysl. Ivan Zach, majitel Radio United, patří mezi nejbohatší Čechy a nově má většinu v televizi Prima. Jeho rádia si vedou také dobře. Určitý potenciál prodeje by mohl být v méně úspěšných stanicích firmy Lagardere vedené veteránem éteru Michelem Fleischmannem (příkladem může být stagnující Bonton).

V každém případě by vstup německého investora do rozhlasového sektoru příjemně oživil poměry na trhu a šel by proti negativnímu trendu nakupování českých médií jako prostředků vlivu a moci.

Napište komentář (na mobilu, prosím, vícekrát ťukněte do bílé plochy pod tímto textem nebo zvolte zobrazení webu pro počítač)