Komentáře a diskuze

  • Michał PL 22. 5. 2018 at 14:52 on KomentujemeMichal ma pravdu. Jde to tak. Doma mam vysilac WI-Fi /pevne pripojeni internetu/ k nemu "pripnu" mobil s andro
  • Matyas 21. 5. 2018 at 12:21 on KomentujemeAž na to, že Luboš Novák, je hudebně orientován daleko přede všemi terestrickými stanicemi v Čr a do jejich ko
  • Lukáš 21. 5. 2018 at 01:31 on KomentujemeNáhodou, já považuji Diskopříběh za nejlepší pořad na Kissu. V něm lze slyšet ty největší hudební lahůdky. Z p
  • Jarda 20. 5. 2018 at 20:13 on Komentujemeproto se aac+ použiva v dab+ jen škoda že nejsme nekde na urovni nemecka nebo podobných zemích... v našem přep
  • Michal 20. 5. 2018 at 16:54 on KomentujemeTak jistě, není 32kbps jako 32kbps. Aac+ je oproti mp3 úplně jinde.
  • Jarda 20. 5. 2018 at 15:40 on Komentujemeněktere tam maji pouze mp3 128 nebo mp3 32/64 a to se poslouchat neda :D

Články

Německá skupina Bauer Media Group chce koupit česká rádia

Skupina Bauer Media, jeden z nejvýznamnějších vydavatelů časopisů v tuzemsku, se poohlíží po českých rádiích. Informoval o tom web MediaGuru. Rozhlasové vysílání je totiž v zahraničí další důležitou aktivitou této globálně působící společnosti se sídlem v Hamburku. V jejím portfoliu jsou desítky rádií v různých zemích, mezi jinými i slovenská jednička trhu Rádio Expres, nejposlouchanější rádio v Polsku RMF FM nebo velké britské značky Absolute, Kiss a Magic.

Základní otázka je, jaké rádio či skupina rádií by připadaly v úvahu. Největší podíl na českém trhu privátních rozhlasových stanic má domácí společnost Media Bohemia (Blaník, Hitrádio) a francouzský Lagardere (Frekvence 1, Evropa 2). Každá z firem ovládá zhruba pětinu trhu. Trojkou jsou s větším odstupem rádia holdingu Agrofert vicepremiéra Babiše (Impuls) a jen mírně nižší je podíl české společnosti Ivana Zacha Radio United (Kiss, Country, Beat). V případě Bauer Media lze očekávat zájem spíše o mainstreamově postavená rádia s významnějším zásahem populace. Pozice ostatních hráčů na trhu je o dost slabší, jde většinou o solitérní broadcastery bez velkého pokrytí. Bauer by o ně mohl mít zájem, pokud by bylo možné z dosud nezávislých rozhlasových sítí (např. Radima Pařízka, Michala Plachého nebo Ivana Záboje) poskládat větší celek.

Nejméně pravděpodobná je změna vlastníka v případě Rádia Impuls, RockZone 105,9 a Českého Impulsu. Oligarcha Andrej Babiš je v kombinaci se svými dalšími mediatypy důkladně využívá k ovlivňování české veřejnosti a posilování svého postavení. Důležitou roli budou hrát také před letošními volbami do poslanecké sněmovny. Relativně úspěšné a rozvíjené jsou značky ve skupině Media Bohemia Daniela Sedláčka, která sama postupně skupuje konkurenční stanice (nejnovějším přírůstkem je Černá Hora). Proto ani v tomto případě by případná akviziční aktivita Baueru nedávala valný smysl. Ivan Zach, majitel Radio United, patří mezi nejbohatší Čechy a nově má většinu v televizi Prima. Jeho rádia si vedou také dobře. Určitý potenciál prodeje by mohl být v méně úspěšných stanicích firmy Lagardere vedené veteránem éteru Michelem Fleischmannem (příkladem může být stagnující Bonton).

V každém případě by vstup německého investora do rozhlasového sektoru příjemně oživil poměry na trhu a šel by proti negativnímu trendu nakupování českých médií jako prostředků vlivu a moci.

Vložte komentář