Nejnovější komentáře

  • Michal R.: Uvidíme necháme se překvapit. Každopádně díky příchodu Ondry Cikána jakožto programového ředitele lze usoudit že by mohli jít právě cestou…
    23:56 17.07.2025
  • Václav: Ani ten díl jak někdo správně označil inspiraci pro Mrázek ústředna nebyl po stránce obsahu a kreativity horší než originál…
    23:23 17.07.2025
  • Jakub DXer: Tak teď poslouchám „ostatní nahrávky Přepadení“ z projektu Radio Máma – Jiří Macháček se představuje jako „Doktor Viněta“ a v…
    21:34 17.07.2025
  • Oviradio.cz: Nemyslím, že název Impuls bude použit potřetí, protože to jednak dělá zmatek v průzkumech a jednak by tím mohli být…
    16:06 17.07.2025
  • Jakub DXer: Říkal taky, že až někam k Dačicím.. uvidíme… RTI prohlašuje, že tím chtějí pokrýt kus D1 a území Vysočiny.
    16:01 17.07.2025
  • Václav: Možné že jsem to psal já ve smyslu, že to bude jako Javořice posunuta na východ. podobu AS systému jsem…
    15:34 17.07.2025

Všechny komentáře

Německá skupina Bauer Media Group chce koupit česká rádia

Ivo Harvánek

Skupina Bauer Media, jeden z nejvýznamnějších vydavatelů časopisů v tuzemsku, se poohlíží po českých rádiích. Informoval o tom web MediaGuru. Rozhlasové vysílání je totiž v zahraničí další důležitou aktivitou této globálně působící společnosti se sídlem v Hamburku. V jejím portfoliu jsou desítky rádií v různých zemích, mezi jinými i slovenská jednička trhu Rádio Expres, nejposlouchanější rádio v Polsku RMF FM nebo velké britské značky Absolute, Kiss a Magic.

Základní otázka je, jaké rádio či skupina rádií by připadaly v úvahu. Největší podíl na českém trhu privátních rozhlasových stanic má domácí společnost Media Bohemia (Blaník, Hitrádio) a francouzský Lagardere (Frekvence 1, Evropa 2). Každá z firem ovládá zhruba pětinu trhu. Trojkou jsou s větším odstupem rádia holdingu Agrofert vicepremiéra Babiše (Impuls) a jen mírně nižší je podíl české společnosti Ivana Zacha Radio United (Kiss, Country, Beat). V případě Bauer Media lze očekávat zájem spíše o mainstreamově postavená rádia s významnějším zásahem populace. Pozice ostatních hráčů na trhu je o dost slabší, jde většinou o solitérní broadcastery bez velkého pokrytí. Bauer by o ně mohl mít zájem, pokud by bylo možné z dosud nezávislých rozhlasových sítí (např. Radima Pařízka, Michala Plachého nebo Ivana Záboje) poskládat větší celek.

Nejméně pravděpodobná je změna vlastníka v případě Rádia Impuls, RockZone 105,9 a Českého Impulsu. Oligarcha Andrej Babiš je v kombinaci se svými dalšími mediatypy důkladně využívá k ovlivňování české veřejnosti a posilování svého postavení. Důležitou roli budou hrát také před letošními volbami do poslanecké sněmovny. Relativně úspěšné a rozvíjené jsou značky ve skupině Media Bohemia Daniela Sedláčka, která sama postupně skupuje konkurenční stanice (nejnovějším přírůstkem je Černá Hora). Proto ani v tomto případě by případná akviziční aktivita Baueru nedávala valný smysl. Ivan Zach, majitel Radio United, patří mezi nejbohatší Čechy a nově má většinu v televizi Prima. Jeho rádia si vedou také dobře. Určitý potenciál prodeje by mohl být v méně úspěšných stanicích firmy Lagardere vedené veteránem éteru Michelem Fleischmannem (příkladem může být stagnující Bonton).

V každém případě by vstup německého investora do rozhlasového sektoru příjemně oživil poměry na trhu a šel by proti negativnímu trendu nakupování českých médií jako prostředků vlivu a moci.

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
HOME
0
Přidejte komentář, prosím.x