Komentáře a diskuze

  • Ondra Mištera 22. 5. 2019 at 23:22 on Pohled do historie: FM bandscan Olomoucko 1993Váš text...Dobrý den, Jakube. Pokud byste přidal odkaz na nějaké staré rádiové nahrávky, byl bych moc rád a ur...
  • Jakub DXer (http://www.facebook.com/dabczechplus ) 22. 5. 2019 at 22:39 on Pohled do historie: FM bandscan Olomoucko 1993Dávám 11 hvězdiček z 10 :-) Něco takového - nebo spíše staré jingly z té doby bych taky někde našel......
  • JM. 22. 5. 2019 at 22:27 on KomentujemeOd doby, co tam neotravuje vzduch normalizační zombie Michal David se ten pořad dá poslouchat a Hájek, ač jeho...
  • Noobish 22. 5. 2019 at 22:10 on Pohled do historie: FM bandscan Olomoucko 1993Nie je v článku preklep? Resp. U riadku s rádiom alfa - nemalo sa jednať o Impuls namiesto F1 podľa...
  • Noobish 22. 5. 2019 at 22:08 on KomentujemeTak dnes sa mi konečne podarilo zachytiť s priateľkou vo východných čechách Hitrádio FM Plus.. Takisto ešte aj...
  • Lukáš 22. 5. 2019 at 19:53 on KomentujemeMáte pravdu, také jsem poslouchal. V Diskopříběhu je hudba vždycky méně tuctová. Martin Hájek si s tím dává op...

Články

Německá skupina Bauer Media Group chce koupit česká rádia

Skupina Bauer Media, jeden z nejvýznamnějších vydavatelů časopisů v tuzemsku, se poohlíží po českých rádiích. Informoval o tom web MediaGuru. Rozhlasové vysílání je totiž v zahraničí další důležitou aktivitou této globálně působící společnosti se sídlem v Hamburku. V jejím portfoliu jsou desítky rádií v různých zemích, mezi jinými i slovenská jednička trhu Rádio Expres, nejposlouchanější rádio v Polsku RMF FM nebo velké britské značky Absolute, Kiss a Magic.

Základní otázka je, jaké rádio či skupina rádií by připadaly v úvahu. Největší podíl na českém trhu privátních rozhlasových stanic má domácí společnost Media Bohemia (Blaník, Hitrádio) a francouzský Lagardere (Frekvence 1, Evropa 2). Každá z firem ovládá zhruba pětinu trhu. Trojkou jsou s větším odstupem rádia holdingu Agrofert vicepremiéra Babiše (Impuls) a jen mírně nižší je podíl české společnosti Ivana Zacha Radio United (Kiss, Country, Beat). V případě Bauer Media lze očekávat zájem spíše o mainstreamově postavená rádia s významnějším zásahem populace. Pozice ostatních hráčů na trhu je o dost slabší, jde většinou o solitérní broadcastery bez velkého pokrytí. Bauer by o ně mohl mít zájem, pokud by bylo možné z dosud nezávislých rozhlasových sítí (např. Radima Pařízka, Michala Plachého nebo Ivana Záboje) poskládat větší celek.

Nejméně pravděpodobná je změna vlastníka v případě Rádia Impuls, RockZone 105,9 a Českého Impulsu. Oligarcha Andrej Babiš je v kombinaci se svými dalšími mediatypy důkladně využívá k ovlivňování české veřejnosti a posilování svého postavení. Důležitou roli budou hrát také před letošními volbami do poslanecké sněmovny. Relativně úspěšné a rozvíjené jsou značky ve skupině Media Bohemia Daniela Sedláčka, která sama postupně skupuje konkurenční stanice (nejnovějším přírůstkem je Černá Hora). Proto ani v tomto případě by případná akviziční aktivita Baueru nedávala valný smysl. Ivan Zach, majitel Radio United, patří mezi nejbohatší Čechy a nově má většinu v televizi Prima. Jeho rádia si vedou také dobře. Určitý potenciál prodeje by mohl být v méně úspěšných stanicích firmy Lagardere vedené veteránem éteru Michelem Fleischmannem (příkladem může být stagnující Bonton).

V každém případě by vstup německého investora do rozhlasového sektoru příjemně oživil poměry na trhu a šel by proti negativnímu trendu nakupování českých médií jako prostředků vlivu a moci.

Komentáře