Komentáře a diskuze

  • Jarda 19. 8. 2019 v 21:01 k Komentujemenebyl jsem si jist, myslel jsem si že teleko přeladí prahu a přibram a přidá beroun, ale ono vše rti....
  • PVo 19. 8. 2019 v 16:05 k Komentujemehm pravda ..tak jsem si to spletl s Miss Moskva od Korna (http://www.kornjiri.com/cz/song-text.php?cat=jiri-ko...
  • PVo 19. 8. 2019 v 15:03 k KomentujemeCosmoshop pamatuju ..zajímavý že to je asi jediná skladba od skupiny Kryštof která se mi relativně líbí/nevadí...
  • Ondřej 19. 8. 2019 v 15:00 k KomentujemeMichal David - Ruska Máša je rok 2002. PVo ty pamětníku 88-89🤣
  • hony 19. 8. 2019 v 14:24 k Komentujemeto se řekne pařezovi
  • Ovi 19. 8. 2019 v 13:47 k KomentujemeNení to úplná novinka, nové vysílače RTI cz jsou zveřejněny v databázi ČTÚ už několik týdnů, jsou vidět i na.....

Články

Německá skupina Bauer Media Group chce koupit česká rádia

Skupina Bauer Media, jeden z nejvýznamnějších vydavatelů časopisů v tuzemsku, se poohlíží po českých rádiích. Informoval o tom web MediaGuru. Rozhlasové vysílání je totiž v zahraničí další důležitou aktivitou této globálně působící společnosti se sídlem v Hamburku. V jejím portfoliu jsou desítky rádií v různých zemích, mezi jinými i slovenská jednička trhu Rádio Expres, nejposlouchanější rádio v Polsku RMF FM nebo velké britské značky Absolute, Kiss a Magic.

Základní otázka je, jaké rádio či skupina rádií by připadaly v úvahu. Největší podíl na českém trhu privátních rozhlasových stanic má domácí společnost Media Bohemia (Blaník, Hitrádio) a francouzský Lagardere (Frekvence 1, Evropa 2). Každá z firem ovládá zhruba pětinu trhu. Trojkou jsou s větším odstupem rádia holdingu Agrofert vicepremiéra Babiše (Impuls) a jen mírně nižší je podíl české společnosti Ivana Zacha Radio United (Kiss, Country, Beat). V případě Bauer Media lze očekávat zájem spíše o mainstreamově postavená rádia s významnějším zásahem populace. Pozice ostatních hráčů na trhu je o dost slabší, jde většinou o solitérní broadcastery bez velkého pokrytí. Bauer by o ně mohl mít zájem, pokud by bylo možné z dosud nezávislých rozhlasových sítí (např. Radima Pařízka, Michala Plachého nebo Ivana Záboje) poskládat větší celek.

Nejméně pravděpodobná je změna vlastníka v případě Rádia Impuls, RockZone 105,9 a Českého Impulsu. Oligarcha Andrej Babiš je v kombinaci se svými dalšími mediatypy důkladně využívá k ovlivňování české veřejnosti a posilování svého postavení. Důležitou roli budou hrát také před letošními volbami do poslanecké sněmovny. Relativně úspěšné a rozvíjené jsou značky ve skupině Media Bohemia Daniela Sedláčka, která sama postupně skupuje konkurenční stanice (nejnovějším přírůstkem je Černá Hora). Proto ani v tomto případě by případná akviziční aktivita Baueru nedávala valný smysl. Ivan Zach, majitel Radio United, patří mezi nejbohatší Čechy a nově má většinu v televizi Prima. Jeho rádia si vedou také dobře. Určitý potenciál prodeje by mohl být v méně úspěšných stanicích firmy Lagardere vedené veteránem éteru Michelem Fleischmannem (příkladem může být stagnující Bonton).

V každém případě by vstup německého investora do rozhlasového sektoru příjemně oživil poměry na trhu a šel by proti negativnímu trendu nakupování českých médií jako prostředků vlivu a moci.

Komentáře