Nejnovější komentáře

  • Jirkas: To je pěkná blbost, poslouchal jsem až do úplného konce, skoncili na konci července a hned tam bez prodlevy naběhnul…
    18:47 25.10.2025
  • Jakub Melin: Triangl určitě do podzimu nevysílal, skončil po té letní smyčce, sám si to pamatuji. Následně odstartoval z antén ČRa Proglas.…
    14:16 25.10.2025
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: V bakalářské práci „Soukromé rozhlasové vysílání v Libereckém kraji v letech 1989-1999“ se píše: „Přestože licence vypršela Trianglu 29. července…
    10:33 25.10.2025
  • H.: Pamatuji si, že na konci 90. let (asi na školním výletě) jsem chtěl Triangl naladit u Varnsdorfu, ale bylo to…
    08:58 25.10.2025
  • Pevy: Od Fiery klasika. Tam, kde by to hrát mělo, to chodí mizerně a hraje to naopak tam, kde by to…
    08:20 25.10.2025
  • Oviradio.cz: Podle časopisu DX Revue 12/1996 byla 97,9 Trianglu kvůli dluhům na konci listopadu 1996 přesunuta z hlavního vysílače ČRa na…
    07:11 25.10.2025

Všechny komentáře

Německá skupina Bauer Media Group chce koupit česká rádia

Ivo Harvánek

Skupina Bauer Media, jeden z nejvýznamnějších vydavatelů časopisů v tuzemsku, se poohlíží po českých rádiích. Informoval o tom web MediaGuru. Rozhlasové vysílání je totiž v zahraničí další důležitou aktivitou této globálně působící společnosti se sídlem v Hamburku. V jejím portfoliu jsou desítky rádií v různých zemích, mezi jinými i slovenská jednička trhu Rádio Expres, nejposlouchanější rádio v Polsku RMF FM nebo velké britské značky Absolute, Kiss a Magic.

Základní otázka je, jaké rádio či skupina rádií by připadaly v úvahu. Největší podíl na českém trhu privátních rozhlasových stanic má domácí společnost Media Bohemia (Blaník, Hitrádio) a francouzský Lagardere (Frekvence 1, Evropa 2). Každá z firem ovládá zhruba pětinu trhu. Trojkou jsou s větším odstupem rádia holdingu Agrofert vicepremiéra Babiše (Impuls) a jen mírně nižší je podíl české společnosti Ivana Zacha Radio United (Kiss, Country, Beat). V případě Bauer Media lze očekávat zájem spíše o mainstreamově postavená rádia s významnějším zásahem populace. Pozice ostatních hráčů na trhu je o dost slabší, jde většinou o solitérní broadcastery bez velkého pokrytí. Bauer by o ně mohl mít zájem, pokud by bylo možné z dosud nezávislých rozhlasových sítí (např. Radima Pařízka, Michala Plachého nebo Ivana Záboje) poskládat větší celek.

Nejméně pravděpodobná je změna vlastníka v případě Rádia Impuls, RockZone 105,9 a Českého Impulsu. Oligarcha Andrej Babiš je v kombinaci se svými dalšími mediatypy důkladně využívá k ovlivňování české veřejnosti a posilování svého postavení. Důležitou roli budou hrát také před letošními volbami do poslanecké sněmovny. Relativně úspěšné a rozvíjené jsou značky ve skupině Media Bohemia Daniela Sedláčka, která sama postupně skupuje konkurenční stanice (nejnovějším přírůstkem je Černá Hora). Proto ani v tomto případě by případná akviziční aktivita Baueru nedávala valný smysl. Ivan Zach, majitel Radio United, patří mezi nejbohatší Čechy a nově má většinu v televizi Prima. Jeho rádia si vedou také dobře. Určitý potenciál prodeje by mohl být v méně úspěšných stanicích firmy Lagardere vedené veteránem éteru Michelem Fleischmannem (příkladem může být stagnující Bonton).

V každém případě by vstup německého investora do rozhlasového sektoru příjemně oživil poměry na trhu a šel by proti negativnímu trendu nakupování českých médií jako prostředků vlivu a moci.

HOME
0
Přidejte komentář, prosím.x