Nejnovější komentáře

  • R.: S regiony naprostý souhlas. Našel jsem si poslechovost u JIDXC. ČRo Zlín neustále klesá, ve Zlínském kraji už poslouchá Brno…
    12:02 05.05.2025
  • JM.: Právě o tom rozsahu té nesrovnatelně širší služby se ale měla vést diskuze, která se nevedla. V roce 2025 je…
    09:44 05.05.2025
  • Marek: Impuls má od dnešní půlnoci nový zvukový obal a nové znělky.
    09:41 05.05.2025
  • Marek: Nejen na ostravském, ale později i brněnském.
    09:40 05.05.2025
  • Petr: Tak právě teď na rádiu Čas vysílá Magda Otáhalová.
    09:38 05.05.2025
  • Václav: Ušetřit se na to může když vypnuli AM. K literárním pořadům je omezený přístup jen pár dnů po odvysílání. V…
    23:32 04.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
frkotou
15. 2. 2019 23:21

Color ve Znojmě má výpadek. Je slyšet jen ticho.

frkotou
Reply to  Oviradio.cz
16. 2. 2019 10:36

Ano, díky. 🙂

David Pražák
15. 2. 2019 19:52

Je škoda, že na žádném českém rádiu neuslyším tuhle skladbu z 80 let od Lucky bílé. Vadí mi, že česká rádia hrají stále dokolečka stejné písničky, ale tuhle vůbec. Kdysi jsem jí slyšel na československém rozhlase Hvězda a tím to pak skončilo. https://www.youtube.com/watch?v=IuK1fPRLIl8

PV
Reply to  David Pražák
15. 2. 2019 21:29

ta je dobrá (neznal jsem).. z tohoto jejího období tuším hrají jen Neposlušné tenisky (nejspíš ale dost zřídka ale slyšel jsem ji někde.. jestli to teda nebylo v TV)… po sametovce si LB holt zkazila vkus 🙂 ..až teda na zpěv k Requiem pro panenku, kde je úchvatná ač ne v mém rytmu.

Lukáš
Reply to  David Pražák
15. 2. 2019 22:38

Tak tuhle písničku jsem už několikrát slyšel na rádiu Blaník. Ač tento žánr moc neposlouchám, tak si myslím že rádio Blaník má z tohoto druhu rádií nejširší a nejzajímavější playlist.

frkotou
Reply to  Lukáš
16. 2. 2019 00:42

Petrov je zajímavější. 😉

PV
14. 2. 2019 10:20

důsledek zasíťování… ještě na konci v 90.let kdy se vysílalo na méně frekvencích, ale víc rádii, tak třeba v magazinu MF Dmes pamatuju článek Ke kávě VKV, kde si autor pochvaloval, že výběr je u nás lepší než v mnohých západoenropských zemích, ale to už dávno není pravda. Nejspíš se na tom nejvíc podepsala RRTV za místopředsedy „tajdrdlíka“ Štepánka s tou jejich koncepcí posilování silných. Mimochodem žije v Bělečku, to abych se styděl že jsem taky z východních Čech. Důsledkem je mizerný výběr a celková poslechovost rádia o 10 % nižší než v Německu (viz https://digital.rozhlas.cz/nemci-vyuzili-svetovy-den-radia-k-pripomenuti-dab-jeho-dulezitou-roli-vnima-i-7761420). Nedávno mě tady někdo (evidentně z branže!) přesvědčoval že je rozhlasové vysílání je vlastně zastaralé a přitom za to mohou právě lídři trhu jako MB nebo Active.. V Německu poslech rádia totiž roste. Management z branže by se měl stydět. Mají za co.

PV
Reply to  PV
14. 2. 2019 10:22

pardon – to mělo být k předchozímu příspěvku Honzy Kavana

Honza Kavan
Reply to  PV
14. 2. 2019 11:51

Už kolikrát jsem chtěl založit svoje vlastní internetový rádio. V současnosti o tom stále přemýšlím. Snažím se teď dělat hudební knihovnu. Podle mě je 1000 písniček málo, chce to ještě více songů. Rádio chci udělat tak, aby se na něm hrála muzika od 90. let až po současnost. Ne jen ohraný hity, ale taky songy, které se moc nehrají. Žánrově by to byl mix popu, rocku, hip hopu, taneční muziky (Trance, občas slabší drum n bass, hands up atd.). Zatím je to v ranný fázi.

PV
Reply to  Honza Kavan
14. 2. 2019 12:08

nechci strašit, nicméně bude dost těžké (časově a finančně), pokud by to mělo přesáhnot rozsah minirádijka třeba přes http://www.radioo.cz/. Jsou vyjímky, třeba takové Clubradio se drží už dost let a slyšel jsem jej i ve veřejném prostoru…

Honza Kavan
Reply to  PV
14. 2. 2019 12:35

Zkusit se má vše 😉

PV
Reply to  Honza Kavan
14. 2. 2019 19:59

vyzkoušet minirádijko nebude problém a fandím, jen si myslím že překročit rámec poslechu v max 10-20 osob nárázově je třeba nějaké zaměření…v hudbě nebo na nějakou komunitu (třeba s ohledem na tu fabriku) atp prostě nosné téma co nabalí posluchače… dalším faktorem pro určení nosného téma jsou peníze, jen z nadšení několika jedinců to vydrží maximálně několik měsíců.

Anonym
Reply to  Honza Kavan
15. 2. 2019 00:06

Zdraví anonymní provozovatel internetového Rádia Hády. O stejnou věc se také pokouším. Zatím mám tak 5 posluchačů za den v průměru. Mám cca 2000 songů, ale i tak si myslím, že to není ještě dost… Nicméně hodně štěstí. 😉

Honza Kavan
Reply to  Anonym
16. 2. 2019 14:40

Zdravím, to je právě ono. Teď se stále snažím formovat tu knihovnu. Chtěl bych to pojmout stejně, jako to bylo na Kiss JC, ale do toho přidat i muziku, kterou hrála i naše východočeská Černá hora (před vstupem Media Bohemia).

Žorž
Reply to  Honza Kavan
16. 2. 2019 21:35

Zdravím, Honzo! Tisíc skladeb je na multižánrové radio hrající hudbu posledních třiceti let zatraceně málo. Záleží ovšem na tom, jak si svůj hudební formát představujete – jaké množství současné muziky chcete do playlistů přidávat, jak často chcete muziku točit… Aby se nejpozději po několika měsících vaše radio posluchačům neoposlouchalo proto, že budete ty samé skladby a interprety hrát dokola 🙂

PV
Reply to  Oviradio.cz
14. 2. 2019 11:55

tak to je ten článek starší než jsem myslel. Byl jsem přesvědčen že v té době jsem už byl posluchačem Zlaté Prahy a to jsem začal být až když tam přišel Karel Knechtl (’94-95)

H.
Reply to  PV
14. 2. 2019 11:38

Na základě PR článku od DABové lobby přece nemůžete tvrdit, že poslech rádia roste. To by vám, jako člověku znalému médií, snad mělo být jasné.

PV
Reply to  H.
14. 2. 2019 11:50

Vás jsem myslel, člověk z branže by neměl mluvit o jakémsi zastarání jenom proto že mu vyhovuje zabetonovaný stav v současnosti. A ohledně lobby je mluvit dost směšné vzhledem k dlouhodobé činnosti APSV. A pokud třeba „Poslech rozhlasového vysílání se (v Německu) za posledních deset let výrazně zvýšil a dosáhl ke čtyřem hodinám denně“ je lež tak to můžete doložit.

H.
Reply to  PV
14. 2. 2019 15:04

Když už chcete někoho citovat, buďte přesný. Já jsem nepsal o tom, že rádio jako takové je zastaralé, audio obsah se bude poslouchat dál, i když stále více na jiných platformách a ve stále větším splynutí s jinými formami.
Psal jsem o tom, že konkrétně DAB je zastaralý, a na tom trvám. DAB je principiálně záležitost konce 90. let, nevyhovuje dnešním preferencím konzumentů obsahu a v blízké budoucnosti se stane zcela zbytným. To je můj názor. Vy si myslíte, že DAB by vyřešil stav rádií v ČR (který mimochodem popisujete dobře), já myslím, že DAB by byl posledním hřebíkem do rakve terestrického rádia. My už jsme tu šanci s rádiem něco udělat propásli. Je mi jedno, jak to v ČR dopadne, já jsem dříve také psal protesty proti tomu, co se tu děje, také jsem to emocionálně prožíval, postupně jsem ale nad rádiem v ČR zlomil hůl. Nějak mi nechybí, doba a možnosti se posunuly.

PV
Reply to  H.
14. 2. 2019 15:40

pokud jsem tu naši diskuzi špatně pochopil tak se omlouvám, já si ještě myslím že DAB bude naopak impuls (neplést s tím rádiem 🙂 ) pro rozvoj terestického audio vysílání a za tím si stojím. A i kdyby náhodou ne (pro což nevidím důvod)tak horší to být stejně nemůže.

PV
Reply to  PV
15. 2. 2019 10:30

jo a citoval jsem správně: H. 11. 1. 2019 at 21:50 · „Otázka je, zda DAB je „nová“ technologie. V dnešním tempu vývoje je i rok dlouhá doba. Pokud se zeptám lidí mimo obor, tak spíše řeknou něco ve smyslu, že terestrické rádio je zastaralé, aniž by vůbec řešili konkrétní technologii. A já proti tomu nemám argument. Nejspíš mají pravdu. DAB je podobně zastaralý jako FM, ale FM je pružnější, FM má tradici a zázemí a pro FM existují přijímače.“

H.
Reply to  PV
15. 2. 2019 14:02

Ano, terestrické rádio, nikoli rádio jako takové. Tedy DAB a FM. U FM je to bez diskuze, u DAB je to můj názor.

PV
Reply to  H.
15. 2. 2019 14:37

OK tak ať vráti mafie FM frekvence a vysílá jen přes net ať není tak „zastaralá“. Ale to se FM se drží jako klíště a dojí a dojí . Stejně je k 25/10/2025 budou muset vrátit. Z takového antiDAB lobbingu který nemá jiný cíl než udržení toho pohodlného byznys-smrádečku je mi špatně.

PV
Reply to  H.
14. 2. 2019 20:26

jen k té „konzumaci audia“ přes jiné platformy což je jistě myšlen net a hlavně ten mobilní (podotýkám že to není můj obor a ani mě tohle tak nezajímá jako třeba rádia 🙂 tak jen postřeh): S výstavbou 5G sítí sice přibude kapacita pro data ale stejně to stále dost stojí a pochybuju že to bude někdy „skoro zdarma“ aby výrazně nahradil terestický šířené rádio (https://www.blesk.cz/clanek/radce-penize/594968/cesi-volaji-nejdraz-expert-vzkazuje-nedivte-se-mate-skvely-signal-i-v-hlubokem-lese.html) Ono se mluví hlavně co dělá Babiš ale že Kellner tady vlastní infrastrukturu pro pevné linky, O2 a co jsem zaslechl tak i Nordic Telecom a že toto je nejpravděpodobnější důvod drahých dat se nějak moc nepíše. A pochybuju že se to proto v dohledné době výrazně zlepší.

H.
Reply to  PV
14. 2. 2019 20:48

Tak jedno půlhodinové video, což dnes už není nic extra, sežere stejně dat jako poslech rádia po dobu 5 hodin. Chci říct, že mobilní internet je dnes uvažován i na sledování videa, a pak je rádio jen nepatrný proud dat. Forma poslechu se ale drobí mnohem více – vlastní hudba, podcasty. Dopravní informace určitě nahradí různé aplikace. A tak by se dalo pokračovat. Každá taková věc ukusuje z poslechovosti terestrických rádií. A to je problém, když celá ekonomika DABu byla uvažována v době, kdy terestrické rádio bylo masovým a většinovým způsobem konzumace těchto typů informací a zábavy.

PV
Reply to  H.
14. 2. 2019 21:44

rádio je furt většinové jako je stále většinová lineární TV před online VOD … a u těch důvodů co píšete je spíš chyba oligopolu že třeba staví podobná rádia proti sobě (např Bonton a Signál k Blaníku) atp misto aby se snažili spíše vykrýt bílá místa. Viz včerejší poznámka že o mě jako posluchače nemá nikdo zájem… Pokud je pravda to že v posledních 10 letech poslechovost rádia v Německu vzrostla tak to drobení s ROSTOUCÍ nabídkou (v ČR klesá) není evidentně tak významné.

H.
Reply to  PV
14. 2. 2019 22:20

Neměl byste věřit všemu, co se tváří jako seriózní informace. Tím spíš, když autorem je někdo, kdo je placen za propagaci DAB (nic osobního proti panu LP, svou práci dělá dobře). Procentuální příjmy z rozhlasové reklamy se v Německu celé roky drží na stejné úrovni. A má to ještě jeden háček, je v tom zahrnut i internetový poslech, ten je samozřejmě na vzestupu, takže podíl z terestrického poslechu klesá.

H.
Reply to  PV
15. 2. 2019 08:25

Tiskovou zprávu sdružení DAB+ komentovat nebudu, to opravdu není zdroj relevantních dat. Ale jinak je vidět, jak pracují novináři. Ze zprávy, že podíl DABu narůstá (aby taky ne, když začíná od nuly) oni udělají zprávu, že narůstá poslech rádia. Oni vyloženě nelžou, jen prostě vyzobou ty informace, které se zadavateli hodí, zamlčí souvislosti a omezující podmínky a tímto způsobem jsou schopni vyrobit článek s téměř libovolným vyzněním. Takhle to funguje všude, tímto způsobem je zpracována dobrá polovina obsahu, který čteme. Proto by měli lidé věřit zejména sami sobě a tomu, co kolem sebe vidí.

PV
Reply to  PV
15. 2. 2019 09:44

opakuji L.Polák nepíše nic jiného než je uvedeno v těch 2 zprávách ale od vás nevím stale proč je DAB hřebíčkem do rakve rozhlasového vysílání. Jen samé nesmyslné proklamace o DAB lobby a to co se vám nehodí do krámu je jen novinářská manipulace. Tak argumentujte fakty! Já veřím že DAB je pokrok právě proto co kolem sebe v radiovém byznysu jakožto „divák“ vidím.

Honza Kavan
14. 2. 2019 09:14

Já zde nechci špinit Fajn rádio. Ale ty jejich dvou hodinový rotace, to je vážně peklo. Poslouchal jsem ho celou odpolední a minimálně 4x za směnu jsem slyšel novej hit od zpěvačky LP. Tady na východě čech opravdu pro mě, jako 20 letýho týpka není žádnej výběr. Pak nám na stránkách Kissu může někdo psát o možnosti výběru, která zde absolutně neexistuje. Od tý doby, co už nevysílá Kiss Jižní Čechy na 97.7, ale ten celoplošnej balast a de facto zrušili Černou Horu a udělali z ní další s*ačkomet tu opravdu není rádio, který by za něco stálo.

Michał, PL
14. 2. 2019 08:25

Dnes kvuli svatku zamilovanych (14 unor) v Rannim Show na E2 hraji songy, ktere nejsou v beznem playlistu. 6:12 Bon Jovi – Always, pred sedmou zdalo se mi, ze hral Foreginer – I wanna know what love is v 8:09 hralo Rammstein – Du Hast (!). Vazim si toho, ze w Rannim Show moderatori obcas hraji neco mimo playlist. Libi se mi take, ze krome novych hit songu v playlistu objevuji sie recurrenty, coz jsou pisne, ktere uz dlohou dobu jsou mimo TOP 40. Posloucham na streamu – tam tech starsich pisnicek je vic, protoze nejsou tam lokalni odpojovaky a misto ni objevuji se skladby, ktere v beznem playlistu nejsou.

***

Nevim jestli nekdo otom psal. E2 rozsirila dal moderovane vysilani vecer. Ted moderovane Maximum Muziky je od 20 do 22 (pondeli az ctvrtek), 3v1 je od 22 k pulnoci. Take behem nedele mezi 20 a 22 je nove porad Brzda Evropy 2 nabo Jakoby Show.

PV
13. 2. 2019 18:26

Mimochodem k tomu programování playlistu: je zajímavé že umělá intelligence na youtube podle cookies mi udělá lepší playlist než všechna CZ rádia co znám s jejich týmy a výzkumy… radio Jih mezi nimi není aby se Honza neurazil :-)…..ze začátku jsem si vybíral jednotlivé songy které jsem měl máladu zrovna slyšet a hned mi nabízí mix 50+ podle mého vkusu kde jsou poslouchatelné věci které jsem pomalu ani neznal. Pravda že ze začátku jsem něco přeskakoval (tento týden jedu styl podle Caballero-Hymn /Akcent-Kylie … až budu chtít poměnit trocha víc do hardtrance tak bude stačit paměť smazat a zase něco příslušného vybrat…

HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x