Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Já ty dekadovký (v podání TV stanic na satelitu) rád nemám, protože to vnímám jako omezení… Jo, rád si připomenu…
    16:01 26.07.2024
  • PVo: a mají repertoár od Bacha po Vlacha? .. odhaduju (resp. nechce se mi to na netu hledat) že jde o…
    13:13 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Absolute 80s, Heart 70s, 80s80s, Nation 90s atd., základem vždy mainstreamové hity.
    11:36 26.07.2024
  • PVo: „dekádově vymezené formáty“ moc nechápu (pokud jsou tedy vymezené JEN dekádově) a nevěřím v jejich úspěch.
    10:58 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Samozřejmě, ale počítám jen subjekty, které mají nějaké profesionální zázemí, obchod, strukturu. Color je v kategorii nadšeneckých projektů, smysluplné pokrytí…
    10:11 26.07.2024
  • Jakub DXer: Abych byl objektivni, tak mimo mainstream je hudebně i Color rádio, takže to.ukousava taky z pomyslného koláče možných nových projektů…
    09:50 26.07.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
24.7K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
MichalP
15. 5. 2024 11:01

Rádia Color a Hey se dnes na svých stránkách pochlubila poslechovostí na portálu play.cz a současně oznámila, že se po více než dvou letech vrátila zpět do výzkumu Radioprojektu, jehož výsledky budou zveřejněny dnes.
Shodou okolností jsem byl dva měsíce nazpět vylosován do průzkumu, tak uvidím, zda se to projeví nějakým procentem ve prospěch Coloru v Ústeckém kraji, potažmo v bývalém okrese Ústí n/Labem.

Míra
Reply to  MichalP
15. 5. 2024 11:28

Bylo to poprvé? Pokud ne, je průběh průzkumného hovoru stále tak zkostnatělý?

PVo
Reply to  Míra
15. 5. 2024 12:24

To nebyly Pýchovy rádia v RP rok (byly do vlny III+IV 2022) … zajímavý je že denní poslechovost pro Jiné české stanice po započítání výsledků Hey+Color nenarostla… ba naopak klesla,nejvyšší byla během roku 2022, narostla od začátku roku 2021 to konce roku 2022 o cca 100 tisíc. v roce 2023 se snížila o cca 40tisíc.
Vede mě to k domněnce, že průzkumný hovor svým charakterem výsledky nezúčastněných stanic potlačuje a že ve skutečnosti mají nezúčastněná rádia (a to jak česká tak zahraniční) více posluchačů, než jim RP přisuzuje.

Jinak k aktuálnímu průzkumu: Kiss je in a Fajn opakovaně out nebo Impuls out a E2 in, i když u toho druhého nevím jestli mě to má těšit.

Last edited 2 měsíců před by PVo
MichalP
Reply to  Míra
15. 5. 2024 14:35

Ano, bylo to poprvé.
Průběh přesně odpovídal tomu, co tu PVo nebo Acivévoda popsal.
První půlka vyloženě připomínala lehce manipulativní průzkum znalosti názvů jednotlivých rozhlasových stanic, kdy paní průzkumnice podsouvala konkrétní názvy stanic.
Díky tomu a i proto se rozhovor protáhl skoro na 40 minut, kdy jsem paní nutil, aby opravdu zapisovala to, co jí říkám.
V druhé části pak už rozhovor připomínal něco, co by se dalo označit jako zjišťování poslechu konkrétních stanic v určitém dni a čase.
Nakonec jsem souhlasil s možností, že mi v budoucnu aspoň ještě jednou na toto téma mohou zavolat.

Míra
Reply to  MichalP
15. 5. 2024 14:51

Nic se nezměnilo, jak vidno.

Václav
Reply to  Míra
15. 5. 2024 16:26

podrobně jsem popsal před třičtvrtě rokem, kdy jsem byl dotazován https://www.oviradio.cz/postrehy/komentujeme-aneb-misto-pro-vas-prispevek/comment-page-401/#comment-28812. A jsou už aktuální výsledky? Na Medianu stále nic nevidím.

Last edited 2 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
15. 5. 2024 19:25

Aktuálně jsem našel na Mesiaguru. Údajně si polepšil ČRO. Viděl bych to spíš na návrat na původní čísla, protože v poslední vlně Cro klesal. Taky tomu pomohla zima, kdy se posluchači mohou věnovat náročnějším stanicím. Možná tomu může pomoci rozšiřující se počet vozů s dab.

Kiss obhájil ve většině výstupů průzkumů svůj vzrůstající trend, nyní na fb slaví vzestup z 1 000 003 na 1 000 052 (posluchačů, kteří znají jeho znacku).

F1 již poněkolikáté poklesla. Impuls nyní taky poklesl byť míň.

Last edited 2 měsíců před by Václav
PVo
Reply to  Václav
15. 5. 2024 21:11

Na mediaguru je taky článek o připravované PR kampani rádia Energic. Zaujaly mě 2 věci, 1)na kampani se podílí Radek Pešout, (neznám jej osobně ale přišel mi spíš jako neúspěšný mimoň (novinář na radiotv.cz, projekt mediashow.cz), 2) když slyším frázi „ i v Česku je možné vysílat rádio západního typu“ tak to je u mě leda synonynum pro neposlouchatelnou srágoru, ostatně podobně obhajoval koncepci Fajnu Libor Červinka.
Však je taky Energic dost Fajnu podobný.

TÉMA
Energic
Jakub Melin
Reply to  PVo
15. 5. 2024 21:24

Jestli je začátkem té kampaně ten snad nejtrapnější a nejzoufalejší krok, tedy nakoupení si virtuálních „lajků“ na jejich FB profil, tak podle toho asi bude vypadat celá ta kampaň.

A to proti Energicu nic nemám, každý nový počin si zaslouží šanci, ale nákup lajků, to je opravdu zoufalství.

Last edited 2 měsíců před by Jakub Melin
PVo
Reply to  Jakub Melin
16. 5. 2024 00:08

myslíš asi ty sledující na Instagramu, na FB mají malá čísla, která vypadají spíš nabraná samovolně.

Když už se do nich tak navážím tak jsem si to rádio -asi po půlroce- pustil a připadá mi za tu hodinku že zní o dost líp (ale přesto nic pro mne jako že bych snad měl pocit poslouchat pravidelně). Posuzuji jen hudbu, znělky jsou podprůměr, moderace nebyla
Radši si pustím zas nějaké rádia z východu jako DJ Retro z Ostravy nebo ruský Rekord 😀

David Pražák
Reply to  PVo
16. 5. 2024 00:24

Tak už jsem se konečně dokopal k tomu, abych si přes Apple carplay pustil nějaké internetové rádio. Dnes jsem to v autě dal do provozu pomocí USB kabelu na iphone a funguje to. Konečně už můžu v autě poslouchat taky ruský record z východu, nebo polské internetové rádio Interstacja Club. FM pásmu a Dabu jsem udělal pá pá. 🙂

PVo
Reply to  David Pražák
16. 5. 2024 00:32

jojo Interstacja Club je taky moc dobré východní rádio 🙂

Tomas
Reply to  David Pražák
16. 5. 2024 08:16

Ma smysl koupit si stolní internetové rádio? Je potřeba vyšší datový tok? Stačí model do 5000Kc? Dá se spočítat, kolik stanic tam vysílá z CR/světa? Zvládne všechna rádia napr. jen z Evropy nacist?

Míra
Reply to  Tomas
16. 5. 2024 08:49

Mám Lídláček (ten kvádřík) řadu let. Zvuk opravdu jen průměrný (repro, DA převodník).
Funguje spolehlivě. FM/DAB/IP.

IP:
Občas se některé stanici rozhodí nebo přeruši stream (distribuční řetězec), ale je to použitelné.
Je tam skupina pro CZ stanice, která sdružuje „všechny“ licencované (FM,DAB) i internetové. Píšu „všechny“, protože to budí ten dojem.
Pak je tam skupina zahraničních a taky mraky…Jestli jsou všechny, to nedokážu říct.

Některá rádia mají třeba mp3 192kbps a 48kHz. Některá jsou bídná. Ale důležitý je zdroj zvuku pře enkodérem.
Co nepochopím, proč se používá aac 128kbps V1…

Last edited 2 měsíců před by Míra
Míra
Reply to  PVo
16. 5. 2024 07:18

Bylo to na Facebooku….
Mimochodem, do konce června by měly na Facebooku skončit veškeré sponzorované kampaně.

Míra
Reply to  Václav
16. 5. 2024 07:11

Tak člověk doufá, že se třeba za těch 9 měsíců něco změnilo.

PVo
Reply to  Václav
16. 5. 2024 10:40

Prezentace na webu Medianu už zveřejněná. Zajímavý je asi jen ten graf na straně 5 demonstrující setrvalý pokles parametrů poslechovosti od roku 2015 (poslech včera a ATS)
Holt mizerná nabídka našich analogových dinosaurů generuje nízkou poptávku. Proto i u čtenářů tady, kteří projevují nadprůměrný zájem o rádio, vítězí v pozornosti cokoliv jiného jako bylo třeba pirátské rádio Hownocuc.

Franz
Reply to  PVo
16. 5. 2024 13:46

Neuvěřitelná dominance Kissu v Moravskoslezském kraji. O takových číslech si mohla regionální Kiss Morava nechat jen zdát. Již v minulém průzkumu se stal Kiss nejposlouchanějším rádiem v Ostravě. Nyní ovládl celý kraj. Navíc vykázal impozantní krajský share 15.8%. A to přitom žádnou ženevu v kraji Kiss nemá.

PVo
Reply to  Franz
16. 5. 2024 15:49

to mi přijde logické, kam jinam by se přesunuli posluchači Helaxu? na Blaník jich přešlo minimum, jestli vůbec nějací…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
16. 5. 2024 15:57

Jak jako kam jinam? To myslíš vážně, tuhle otázku?

PVo

ano myslím, Fresh je dostupný tak v polovině Ostravy a to fakt není adekvátní náhrada k pokrytí Helaxu a Kiss je asi nejpodobnější

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
16. 5. 2024 17:23

Ok, ale předpokládám, že drtivá většina posluchačů Freshe jsou právě bývalí posluchači Helaxu, takže prostě není pravda, že by se jich ta POMĚRNÁ ČÁST neměla kromě Kissu kam přesunout. Ty jsi existenci Freshe ve svém komentáři de facto úplně popřel, což ale chápu jen jako další z tvých sarkastických provokací. 🙂

PVo

Provokace to nebyla jen jsem se snažil okomentovat faktický stav věcí kde asi by Kiss mohl nabrat takový podíl… no pravda že na Fresh jsem si nevzpomenul – to proto že Helax pokrýval možná víc z celého kraje jako než pokrývá Fresh jen z oblasti Ostrava- samotné město. Dále je otázkou jakou část posluchačů Helaxu ta Ostrava město vůbec generovala oproti okolí.

Ostravu jsem nesledoval podrobně, u Fajnu středočeský kraj generuje o dost větší podíl posluchačů než samotné město Praha (za Zlaté Prahy to bylo hodně výrazné, teď už to tak nesleduju ale rozdíl je stále když zběžně koukám na tiskové zprávy k vlnám Radioprojektu).

PVo
Reply to  PVo
16. 5. 2024 18:48

kouknul jsem na TZ teď a z vlny IV/2017-I/2018 a ono to opravdu vychází skoro pünktlich : když sečtu share pro Kiss a Helax a celorepublikový nárůst pro Kiss a i na ten Fresh něco nějaký ten „poměr“ zbyde 🙂 .
Posluchači Helaxu se přesunuli na Kiss a ne na E2 což mě tedy osobně potěšilo.

PetrPe
Reply to  PVo
16. 5. 2024 21:15

Jak jsem tu psal pred tim, Helax u nas udelal velke tanecni podhoubi. Na ostravsku blanikovci moc nebudou. Do toho me nedavno prekvapil muj otec. Nejakou elementarni znalost, ze Helax skoncil ma. Nijak jsem s nim nic o nem neresil a cekal jsem, kdy a jestli si ho prirozene blanik najde… Nakonec otec, ktery je kategorie 60+, nyni posloucha Kiss. Dava to smysl? 😀

Franz
Reply to  PVo
16. 5. 2024 21:29

Všechno má svůj vývoj. Teď je prostě Kiss in. A určitě není hlavní důvod dominance Kissu konec původního Helaxu.

Moravskoslezský kraj stárne a je celkem logické, že Fresh to se svým pop-dance mainstreamem má bez mladé generace (která už rádio neposlouchá) stále těžší.

Proto taky začal Fresh do playlistu zařazovat klasické devadesátky, přesně dle vzoru Kissu. To bylo na původním Helaxu zcela nemyslitelné. I to je důkaz, že Kiss je momentálně in a Fresh vnímá jeho stoupající popularitu.

Last edited 2 měsíců před by Franz
PVo
Reply to  Franz
17. 5. 2024 00:49

Dovolím si nesouhlasit, jakýkoliv vývoj není prostě jen tak z ničeho ale musí mít příčiny. Nabídnul jsem vysvětlení, kterýmu odpovídají i ta čísla. Samozřejmě může být vysvětlení jiné nebo aspoň složitější než jak „kreativně a zjednodušeně“ interpretuji data. Mimochodem když čtu všelijaká tisková vyjádření analogových dinosaurů tak jejich kreativita často postrádá i logiku které se snažím držet.

Dokonce si ani nemyslím že by dnešní mladá generace nemohla poslouchat rádio, stačí se podívat kolem sebe kolik mladých lidí chodí se sluchátky – to dřív(*) bylo méně časté a jestli neposlouchají rádio ale vlastní program tak je to kvůli chabé nabídce rádií. O tom neposlouchání to považuju za výmluvu analogových dinosaurů – zaměňují příčinu za následek.
(*) vlastní zkušenost : když já byl na vš koleji a šli jsme s kámoši co jsme byli ze stejného z gymplu za „kulturou“ (rozuměj třeba pivo, byli jsme v Praze čtyři ) tak já jako jeden z mála z lidí v tramvaji ve stejné nebo mladší generaci jsem měl sluchátka (a poslouchal poznámky kámošů že jede s námi i DJ Bobo nebo co to zas poslouchám fajn traktory (Fun Factory) atp.. 😀 )

Tomas
Reply to  Franz
17. 5. 2024 07:50

Myslite si či víte, jestli si Blaník 93.7 udělal průzkum, zda-li je o něj v těchto místech zájem?

Tomas
Reply to  Tomas
17. 5. 2024 08:00

12.6. od 7-20h. bude na Impulsu pásmo 25 rozhovoru, vždy po 25min.
A v červenci, 25.7., živák z Benatske – Yo Yo Band a Jelen.
Co by se mělo na Impulsu zlepšit?

PVo
Reply to  Tomas
17. 5. 2024 16:08

Jestli si dělali průzkum nevím a je to teď už vcelku jedno, rozhodující je výsledek a z těch samých tiskových zpráv co jsem koukal na Kiss a Helax vypadá, že to co má Blaník teď na severní Moravě tak pobral z podílu Času a Impulsu. Ale nějak se jim to ve větší míře nepovedlo.
Změnou Helaxu na Blaník ztratili cca 4,5 procentního bodu podílu, nicméně to nemusí znamenat že to teď musí vydělávat méně, když „ušetřili“ za provoz jednoho rádia.

Franz
Reply to  PVo
17. 5. 2024 16:27

Posluchači se rozutekli různými směry. Přímým důsledkem rebrandingu Helaxu na Blaník je vznik těchto projektů:
1. Fresh rádio
2. Fajn Helax
3. Housegen rádio / Retro DJ rádio

Mimochodem, nevím jak Fresh, ale Helax opět chystá na léto Helax open air.

Last edited 2 měsíců před by Franz
PVo
Reply to  Franz
18. 5. 2024 21:16

To za 2. není přece žádný vznik jen transformace zbytku původně avizovaného velkého plánu vysilat to rádio jako plnohodnotné jen přes net
btw. nebude za přejmenováním jen snaha započítat posluchače streamu resp. lidi co si na Helax při průzkumu vzpomenou pod Fajn? Aby to nakonec nebylo v průzkumech jako je to u Hané…

Hony
15. 5. 2024 06:27

Color koordinuje 2 kmitočty
100.5 Plzeň
91.7 Jihlava
Obě 51w, jsou to zároveň kmitoč po bývalém r.Dálnice ze sousedních měst

MichalP
14. 5. 2024 15:46

Na webových stránkách Hey rádia byla zveřejněna aktualizovaná mapa pokrytí:
comment image
Z mapy lze vyčíst, že obě frekvence po rádiu Česká Kanada jsou plně intergrovány do sítě vysílačů Heyka.
Současně jsou v mapě naznačeny plány na spuštění nových vysílačů v roce 2024: Plzeň, Třinec a Ústí n/Labem.
Pro Ústí lze z mapy vyčíst, že pro Heyko nakonec bude využita oproti očekávání čistější frekvence 100,2 a na Color tedy zůstane zarušenější 101,2.
A když už je řeč o Coloru, tak z FMlistu vyplývá, že Color do mezinárodní koordinace poslal 2 nové žádosti. Konkrétně jde o Plzeň 100,5 a Jihlavu 91,7. Obě žádosti shodně na 51 W ERP všesměr. Lokace je stejná jako v případě vysílačů pro Heyko.

Last edited 2 měsíců před by MichalP
Jakub DXer
13. 5. 2024 10:15

Ve výloze jedné zastavárny jsem viděl DAB+ přijímač za 350,- Kč, tak to budu průběžně sledovat, jak rychle ho prodají. Jinak v jedne z prodejen potravinového řetězce v centru Brna prodávali pár týdnů nazpět jejich základní model DAB+ rádia za 599,- Kč a za týden se prodali snad jenom 2 kusy.

Matyas
Reply to  Jakub DXer
13. 5. 2024 13:01

Kdo by si také takovéto aparáty kupoval? Do té doby, dokud tu nebudou pro případné nakupující dostupné odborné recenze (které by pochopil běžný uživatel) na dané přístroje a jeho chování při příjmu signálu inside vs. outside, v závislosti na lokalitě, stavu přijímaného signálu, citlivosti potřebné pro příjem vzdálenějších vysílačů, které budou zapotřebí v rámci českých regionů a další parametry, tak ty nepodstatné infa od prodejců jsou úplně pro běžného uživatele k ničemu a kupující je odkázán na formu: pokus – omyl, která k širšímu pojetí a výhodách DAB rozhodně nepovede.

PVo
Reply to  Matyas
13. 5. 2024 20:14

Ono taky v Brně lze toho chytnout na anténu zmíněných přístrojů oproti FM navíc jen pramálo: nějaký dosti minoritní ČRo stanice (asi 6 když nepočítám jiný regiony) a dvě komerční z Teleko muxu (asi nepříliš úspěšné). To je důvod k nákupu pro jen málo lidí.

BTW zdalipak tuším že Michal R ještě Energic poslouchá (pravidelně)? Tady všechny kritiky sepsul že nic nedokázali…

Jirkas
Reply to  Jakub DXer
13. 5. 2024 17:19

Ano, přijímačů DAB+ je přehršel, ale 80% z nich jsou neskutečné hnoje, proto končí tam kde končí a soudný člověk je nechce, ani použité, ani jako nové.

Last edited 2 měsíců před by Jirkas
Jakub Melin
Reply to  Jakub DXer
13. 5. 2024 21:20

Ten problém má více aspektů.

1) Dokonce ani stolní (nebo i z pohledu výrobce předpokládaně stabilní rádia) vůbec nemají anténní vstup. Tedy je člověk odkázán na teleskop, což ale při výrazně horším indoor příjmu DAB+ oproti FM a v dnešní době, kdy ruší doslova vše, od nabíječek, WiFi routerů až po lednice a rychlovarné konvice prostě nefunguje. Uživatel nemá možnost napojení na ITA/STA, což je pro DAB ideální řešení (anténa na střeše) nebo alespoň napojení vlastní drátové/teleskopické antény někde u okna. Výsledek je zoufalý příjem. Přitom u FM měly všechny mikro/mini systémy a samozřejmě veškeré stolní tunery anténní vstup. Tohle je prostě zoufalost. Přitom udělat na přístroj F-konektor a teleskop dodávat jako odpojitelný na konektor (a třeba 70-80 % uživatelů by ho tam prostě namontovalo a externí anténu nevyužívalo) by byly minimální výrobní náklady navíc.

2) Mnohé přijímače mají opravdu zoufalé parametry reprodukce na danou cenu. Zároveň mnohé přijímače mají opravdu špatně přizpůsobený onen neodpojitelný teleskop, takže je příjem horší, než by mohl být. Další otázka je spotřeba, která je u DAB rádií docela vysoká. Mnohá mají neustálé standby, takže se baterky vyšťaví po pár dnech provozu.

3) Rádia, která mají napájení AA/AAA bateriemi, mají mnohdy problém s nabíjecími bateriemi. Prostě na NiMH články to nejede, kvůli nižšímu napěti, ačkoliv FM rádia s tím problém neměla. Osobně mám doma dva takové značkové (Sony a Technisat) přijímače.

4) Životnost těch rádií je tragická. Mám dva cca. 8-10 let staré DAB+ přijímače Technisat a Hama, a tlačítka na těchto rádiích už po cca. pěti letech nefungují korektně. Zmáčknu menu, místo toho se „zmáčkne“ enter. Zmáčknu šipku nahoru, místo toho rádio ladí dolů. Mačkám šipku dolů a najednou se aktivuje tlačítko změny pásma z DAB na FM a podobně. Přitom Sangean ATS-909 z roku 2000 mi stále u všech tlačítek funguje korektně a to jsem mu hlavně za jeho prvních deset let fungování dal zabrat asi 50x víc než těm DAB rádiím.

5) DAB u tunerů a receiverů je tragédie, mnohá zařízení ani neumí manuální ladění, nějaký test signálu, nic, prostě jen automat a co hraje, to hraje.

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
13. 5. 2024 21:26

U tuneru k zesilovacum nebo i dnes jiz samotnych receiveru Yamaha porad drzi vysoky standard co se DAB tuneru tyce, nejen v jejich citlivosti, ale i moznosti manualniho ladeni, proskenovat si kazdy kanal jak je na tom se silou signalu a kvalitou apod. Takze lze stale najit, ale je to horsi a horsi, pritom by to melo byt obracene.

Jiříkovo
Reply to  Jakub Melin
14. 5. 2024 21:30

Já hlavně vůbec nechápu, proč bych měl chtít mít doma DAB přijímač, nedej bože si ho ještě komplikovat připojením na venkovní anténu. V době, kdy za pár korun pořídím WiFi přijímač internetového rádia je imho mít doma DAB přijímač nesmysl. Zvlášť, když přes internet nakonec dostanu vyšší bitrate a ještě nebudu řešit onanie se signálem.

H.
Reply to  Jiříkovo
14. 5. 2024 22:35

Smysl by mi dával DAB přijímač s výstupem do domácí WiFi sítě. Jde umístit do míst nejlepšího příjmu a jde poslouchat na čemkoli.

Jirkas
Reply to  Jiříkovo
16. 5. 2024 21:55

Ja hlavne vubec nechapu, proc bych mel chtit poslouchat radio pres internet. Pripojeni na venkovni antenu nemám a není komlikovane od roku 2011 ani ve starem bydlisti kdysi, ani v novejsim dnes a ani na chate. Nebudu resit onanie s internetem, jeho funkcnosti, rychlosti apod. Navic nektere stanice maji horsi bitrate na net streamu nez v DAB. Takze asi tak.

Tomas
Reply to  Jakub DXer
14. 5. 2024 16:04

V jednom řetězci měli DAB kuchynska rádia za 399 Kč. Myslíte si, že kdyby byl povinný přechod na Dab v CR dejme tomu v roce 2009, zachovala by se rádia typu OK, RCL či Šumava?

David Pražák
Reply to  Tomas
14. 5. 2024 22:43

Zjistil jsem, že mi DAB+ vůbec nechybí. Doma mám sice 2 přenosná rádia, ale schoval jsem je do skříně. V autě ho nemáme, tam jedu přes carplay. Rádio si pustím na telefonu na datech.

Tomas
Reply to  David Pražák
15. 5. 2024 06:50

Od roku 2025 dle původních plánu měl nastat konec analogového vysílání. Musím konstatovat, že prechod by rozšířil nabídku a rádia by mohla konkurovat DVB-T2. A mohla by vzniknout nová. Radio Hlas Prahy mělo v dab kvalitní muziku. Mohlo by vzniknout talk show radio aj. specifická radia.

Jirkas
Reply to  Tomas
15. 5. 2024 07:06

Prosímtě, kde bereš tu naivní představu, že by „nucený“ přechod rozšířil nabídku? Nebo, že kvůli nepřechodu nevzniknou nová radia apod.. Hlas Prahy byl od počátku zrátový a dotovaný projekt, neuzivil by se ani na FM, neuzivil se ani v DAB a ani na internetu. Je dobre, ze analogove vysilani nekonci a DAB+ bude jen doplnkem. Bylo by zbytecne FM pasmo uzavirat a prestat na nem vysilat, neni ho potreba uvolnovat.

PVo
Reply to  Jirkas
15. 5. 2024 11:26

Logicky do víc prostoru se vejde víc rádií. Kapacita FM je naplněná a není to tak že by neexistovali další zájemci o vysílání.
Analogové vysílání končit nemuselo ale transformační licence se měly převést na DAB+

Tomas
Reply to  Jirkas
15. 5. 2024 19:28

Eter by se zpestřil, místo duplikatu by bylo Oldies radio, CZ, fresh, helax…

Jirkas
Reply to  Tomas
15. 5. 2024 20:18

Nikoliv. Nemá a nemělo vliv. Tvoje fantazie.

PVo
Reply to  David Pražák
15. 5. 2024 11:29

Ani zatím není proč mít DAB přijímač mít když nabídka rádií v něm je dosti mizivá (hlavně mimo Prahu)

H.
Reply to  Tomas
15. 5. 2024 19:42

Ta rádia zanikla z rozličných důvodů, ale snad nikdy tím důvodem nebyl nedostatek kmitočtů nebo nějaké technické omezení FM. Ta rádia zanikla převážně z rozhodnutí majitelů (už to dál nechtěli/neuměli dělat). Tudíž nepředpokládám, že by povinný přechod na DAB v tomto ohledu něco změnil k lepšímu, zejména když by se podobný balík peněz musel rozdělit mezi více stanic.

Bordell
11. 5. 2024 16:48

Hownocuc už minulý rok vysílal jako Bordell. https://pira.cz/show.asp?clanek=na_piratskych_vlnach_v_roce_2023

Ondra
Reply to  Oviradio.cz
10. 5. 2024 12:23

Můžete prosím nahrát záznam tohoto vysílání? Moc děkuji.

Václav
Reply to  Ondra
10. 5. 2024 12:30

A tito se uživí 😀 Záznamy jsou na tom odkazu fb skupiny, co dával Ivo. Stream bysme chtěli asi moc 🙂

Tuxik
Reply to  Václav
10. 5. 2024 20:20

Stream (krmeny websdr) je tady https://hownocuc.tvoje-radio.cz/ (nemam s radiem Hownocuc nic spolecneho)

Ondra
Reply to  Tuxik
11. 5. 2024 15:21

Udělá ještě někdo prosím stream Rádia Hownocuc, dokud ještě vysílá? Na tuneru na dálku jde sice poslouchat, ale občas ho někdo odlaďuje. Moc děkuji.

Václav
Reply to  Ondra
11. 5. 2024 15:31

Teď se přihlásili z éteru „posloucháte odpolední kočkopes“. 😀 Pvo je dostatečně inspiroval.

Last edited 2 měsíců před by Václav
PVo
Reply to  Václav
11. 5. 2024 17:41

no těší mě to ale mnohem radši kdyby se mnou inspirovala nějaká dance2trance stanice 😀 

TÉMA
inspirace
Dan
Reply to  PVo
11. 5. 2024 17:59

Zavolej si o to do Hownocucu, telefon vyhlásili. Líná huba holý neštěstí :o)

PVo
Reply to  Dan
11. 5. 2024 18:09

to ale není o líné hubě: pochybuju že by na mě dali a nějaký telefonát by změnil playlist aby mi vyhovoval…

Václav
Reply to  PVo
12. 5. 2024 00:05

Teď se rozloučili

Václav
Reply to  Václav
12. 5. 2024 00:34

*oficiálně rozloučili moderátoři

Avšak dál to hraje, teď okomentovaná skladba Kundopes 🙂 srovnáno s označením kočkopes

Ondra
Reply to  Václav
12. 5. 2024 13:35

Zaznamenal prosím někdo, kdy přesně vysílání vypnuli? Myslel jsem, že to vypnou hned po rozloučení, ale vysílali dál. Bylo to velmi zajímavé vysílání. Moc děkuji.

H.
Reply to  Ondra
12. 5. 2024 14:55

V neděli zhruba před pátou ranní.

PVo
Reply to  Ondra
12. 5. 2024 15:24

Zajímavé v jakém smyslu? takový vysílání který v součtu nebylo ani 24 hodin defakto nic neznamená…
Zajimavé bylo to vysílání loga nicméně i to je absolutně nevyužitelné když na to neexistují standardně ani přijímače. Ostatně ta nevyužitelnost je vyčítaná DABu ale tam na příjem neexistuje solidní penetrace protože neexistuje ani solidní nabídka a ne že ani není možná…

Kdyby byla povinnost licencovaných rádií vysílat v Dabu (= nechápu proč není třeba od pokrytí 40% obyvatel tak fm se třeba do 50W by se dalo využít třeba na podobné amatérské projekty bez nějakého povolování (při splnění nějakých podmínek).

Ondra
Reply to  PVo
12. 5. 2024 15:54

Pro mě byly zajímavé některé písně, které jsem vůbec neznal.

Václav
Reply to  PVo
12. 5. 2024 18:27

V pátek jsem se dozvěděl, že už den vysílají a skončili dnes nad ránem. Bylo tam spousta zajímavých poslouchatelnych skladeb co kolují spíš jen mezi lidmi. Vyšší level poslouchatelné ho alternativního rádia. Představit takové věci širšímu obecenstvu je smysl rádia. Byl by někde odehraný playlist? Mimo jiné to bylo snad první rádio které mělo „W“ v RDS.

Last edited 2 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
12. 5. 2024 18:42

* první u nás

PVo
Reply to  Václav
12. 5. 2024 20:06

Nonstop celý den nevysílali nikdy a i kdyby to bylo za ty tři dny dohromady více než 24 hodin tak na faktu, že takový krátkodobý vysílání je dosti zanedbatelné, nic nemění. Sorry jako 🙂

Tuxik
Reply to  Ondra
11. 5. 2024 15:46

Stream je opet online

Ondra
Reply to  Tuxik
11. 5. 2024 15:57

Moc děkuji.

Honza K.
Reply to  Ondra
10. 5. 2024 12:30

Jde naladit i přes tuner na dálku. http://46.13.223.201:8080

PVo
Reply to  Honza K.
10. 5. 2024 15:28

no obsah, jak hudebně tak mluveným slovem, odpovídá názvu… :-). Chápu to zdejší nadšení pro takovou událost jako důsledek dokonale zabetonovaného éteru.

Last edited 2 měsíců před by PVo
Václav
Reply to  PVo
10. 5. 2024 15:47

No teď to četli v éteru 😀 , jedno z mála takových malých rádií co jsem zkusil a docela vyhovuje, muzika neohraná a poslouchatelná. A moderátoři taky dobře obratně reagují. zároveň nevymluví díru do hlavy jako jinde. Žádný stereotyp. I technicky podařené, RDS. Jsem pro rozšíření pokrytí 🙂 případně DAB :). Protože co jsou pak ostatní mainstreameři, kteří nás nutí poslouchat to samé pofiderní kvality? Chápu že PVo se netrefili do dance2trance vkusu.

Last edited 2 měsíců před by Václav
PVo
Reply to  Václav
10. 5. 2024 16:14

fakt? škoda že už jsem neposlouchal… Hudebně to do vkusu jakožto příšerný kočkopes nebude asi pro nikoho.

Václav
Reply to  PVo
10. 5. 2024 16:31

A teď použili i pojem příšerný Kočkopes a že teprv večer přijde pravý příšerný Kočkopes 😀 Ano je to tak, zasmáli se že to tak chtěli, aby název odpovídal 🙂 Příšerný kočkopes mi spíš přišlo radio Kanada, Kroměříž atd a pořád ohrané věci jen aby něco splnili. U Howna je výhoda že je to alternativa, ale zároveň to nejsou zbytečně ostré dubstepy tahání kočky za ocas jak se s oblibou děje na Vltavě či R1 atd. Řekl bych že je stravitelná alternativa a použité žánry se neruší, tímto konceptem mi připomíná Proglas až na ty sprosté songy a jingl „každou hodinu nějakou volovinu a každou půl nějaký vůl“ 😀

Last edited 2 měsíců před by Václav
PVo
Reply to  Václav
10. 5. 2024 17:15

Václave, uvědomuješ si že jsi jako radioposluchač ale dost výjimka? třeba s tím rozvrhem co kdy na kterém rádiu posloucháš nebo hlavně ať neslyšíš něco víckrát – u většiny to víckrát (samozřejmě jen u toho co je jim libo) nevadí…
Třeba nějakou verzi White Dove co hráli před chvílí se moc za alternativu považovat nedá.
Na tom streamu se moc poslouchat nedá, moc často to vypadavá

Last edited 2 měsíců před by PVo
Václav
Reply to  PVo
10. 5. 2024 18:04

Zareaguji později, nyní hostem na F1 pořadatel ostravského EDM festivalu Beats fór love

Václav
Reply to  PVo
11. 5. 2024 12:51

I rádia která nehrají rutinní opakování fadnich novinek vykazují poslechovost viz Expres na který čekám a vyřešil by situaci kdy jinde nic není. Důkazem že má smysl hownocuc je i rozvíjející se komunikace na sociálních sítích, na to že je to den, tak Zet/ Prostor si o tom může nechat zdát za celou dobu jejich existence. Ano pamatuješ si to dobře, rozvrh mám. 🙂

Frkotou – hownocuc není pro toho komu vyhovuje běžné hitrádio. Nejen pro mě je zdrcující představa jak dlouho bych musel na hitrádiu ještě poslouchat rotaci songu Overdrive. O retrovikendu vím od čtvrtka, kdy dalo vědět na fb, proto mám odběr. Posluchači píší nadšené vzkazy že dávají rádio nahlas, co delaji když není retrovikend?

Last edited 2 měsíců před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
11. 5. 2024 12:54

No zrovna ten Expres na můj vkus některé novinky rotuje docela často. Nevím jestli to tak měli vždy, dřív jsem ho tak intenzivně neposlouchal, ale ocenil bych malinko rozšířit playlist na úkor těch rotací.

Václav

Jasné, není dokonalý. Kde jsem to četl, tady? Že z toho vyplývalo, že tendence programových (personálních) změn bude ve prospěch muziky, tak snad i v ohledu kvality, Artemas v pohodě.

RETRO DJ Rádio
Reply to  Václav
12. 5. 2024 14:38

Poslouchají nás po netu, roste nám to, my máme retro taneční víkend celý týden 🙂 https://retrodjradio.cz

TÉMA
RETRO Víkend
PVo
Reply to  RETRO DJ Rádio
13. 5. 2024 20:31

Poslouchám dosti často (i když někdy přeladím na zahraniční streamy jako francouzské Eurodance90 nebo ruské kanály rádia Record- Dream/Dancecore)
Btw už dlouho jsem nezachytil moderované vysílání.

Michal R.
Reply to  PVo
14. 5. 2024 01:30

To bude zřejmě tím že toto radio provozují profesionální Djove a živé vysílání je jen co jim to jejich volný čas jak v pracovním tak osobním životě dovolí

frkotou
Reply to  Honza K.
10. 5. 2024 17:57

Chvíli jsem si poslechl a nezvládám to. Zůstávám u Hitrádia, kde je opět od dnešní 15. hodiny až do neděle Retrovíkend. 😉

Dan
Reply to  Oviradio.cz
10. 5. 2024 13:03

Hownocuc je asi prvním rádiem v ČR, které vysílá logo stanice. Kdo chce, může zkusit štěstí na nějakém z nejnovějších autorádií, ale nevím o žádném konkrétním modelu, který by to už uměl. Kdo má SDR nebo 192kHz zvukovku, může si stáhnout plugin „RDS2 RFT File Receiver“ ze stránky https://rdsspy.com/plugins/
V nastavení RDS Spy je potřeba povolit RDS2 demodulaci a je potřeba čistý příjem.

Last edited 2 měsíců před by Dan
PVo
Reply to  Dan
10. 5. 2024 18:47

zajímavé, doposavaď jsem myslel že vysílat obrázky lze jenom v DABu

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
10. 5. 2024 18:55
Tuxik
Reply to  Oviradio.cz
10. 5. 2024 13:30

Ladim v Praze Hostivari

Jirkas
7. 5. 2024 19:54

Dance odednes opět na 102.9 (zřejmě tedy i 89.0 – tu mám zašuměnou) výchozí zvuk (ne jen vysílače) opět ve stereu.
Bonton na 99.7 stále tichý zvuk, přebuzeéý basy, chvílemi chrčivý a mono, jak vysílač, tak výchozí zvuk. Zjistil jsem ale jednu zajímavost. V praci, v obou mých vozech zvuk mono, doma hlavni hifi mono, vintage tunery mono, ale jeden tuner doma 99.7 rožhne stereo a výchozi zvuk je opravdu stereo. Takže tam bude chyba někde na vysílači, v kodéru apod.

TÉMA
Radia Active
Last edited 2 měsíců před by Jirkas
Jirkas
Reply to  Jirkas
7. 5. 2024 21:13

Od 21h opraven zvuk i u Bontonu a opet na 99.7 stereo.

Soundwaver
Reply to  Jirkas
8. 5. 2024 14:43

i mi pripadá, že, jak tu zmiňoval Ivo, zůstal zvuk u obou frekvencí vyrovnaný oroti dřívějšku, a možná i lepší kvalitativně než pred stěhováním.

mimochodem kdybyste měli napsat, jaké radio (radia) mají v současnosti nejlepší nastavení zvuku – v FM + DAB eteru, jakaé by to bylo?

TÉMA
Dance zvuk
Jirkas
Reply to  Soundwaver
8. 5. 2024 15:49

Zvuk není lepší než dříve, s procesory se nehýbalo a 89.0 má navíc na vysílači jiný procesor než 102.9. Kdysi mělo dojít k výměně za stejné typy, ale sešlo z toho. Nové studio má vliv neslysitelny. O tom, jak Ivo psal, ze byl zvuk stejny bylo zpusobeno tim, ze bylo premosteno dosavadni spojeni a bylo to navic mono z distribuce DAB+.
Pokud v obojim FM + DAB+, tak jednoznacne a dlouhodobě Radio 1, pořád si drží vysoký standard. Dále pak Radio Beat ( u DAB+ ale distribuce od RTI), Expres (ale v DAB+ u Color Mux ne u Cra), Classic Praha ( u DAB+ ale u Color Mux ne u CRa), Signal Radio pouze na FM, v DAB+ RTI bere jako vstup nějaký nekvalitní stream a ten zvuk neni pekny, ikdyz ma vyssi datový tok. A tim bych to uzavrel.
Nejhorsi zvuk jednoznačně má Evropa 2, Frekvence 1, Impuls s monem ani nezminuji, Relax Radio, RockZone.

Last edited 2 měsíců před by Jirkas
Jakub
Reply to  Jirkas
8. 5. 2024 20:13

Za mě odobně jednoznačně nejhorší zvuk v FM má rádio Haná … navíc i stream je v monu a úptichu, a často jde pustit pouze přes Play.cz, přes jejich web je ticho

Last edited 2 měsíců před by Jakub
Jirkas
Reply to  Jakub
8. 5. 2024 20:35

To nechytam, nemohu posoudit, ale urcite i tam u Vas se najdou radia s nejhorsim zvukem. Takze verim.
Jinak stream, to by byla dalsi samostatna kapitola.

Last edited 2 měsíců před by Jirkas
Jakub Melin
Reply to  Jirkas
13. 5. 2024 21:35

R1 na FM má vynikající zvuk, Expres také. Beat hraje také slušně. My na Coloru na 90,7 FM se také snažíme a ten zvuk na FM je slušný, ale chceme ještě odladit rozdílný processing pro FM a DAB+, aby to v DABu hrálo dokonale. Jen zatím nebyl čas.

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
13. 5. 2024 21:55

To je pravda, že je rozdíl, Color na FM versus DAB+, malinko je ten zvuk také sušší. Stream je potichu.

Jakub Melin
Reply to  Jirkas
13. 5. 2024 22:10

Zatím je identický processing na FM, DAB+ i na streamu. Chceme udělat samostatný processing pro FM a pro DAB+ a stream, kde by byla větší dynamika a kvalita zvuku a využit by byl Orban. Řeším teď bohužel jiné věci, a není na to čas, ale během léta by se to mělo povést, přípravu už máme.

MichalP
Reply to  Jakub Melin
14. 5. 2024 15:32

Pokud bude samostatný processing pro FM, bude distribuován i na mimopražské vysílače?
Předpokládám, že dnes je pro distribuci využíván stream, neb z pohledu processingu je jedno, jaký způsob distibuce na mimopražské vysílače použiju.

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
7. 5. 2024 17:24

A stále se čeká na spuštění tří nových vysílačů : Zábřeh , Šumperk a Hranice na Moravě . Už jsem jim kvůli tomuto i psal a to i samotnému řediteli panu Bergerovi a dosud žádná odpověď . Tak nevím co jim na tom spuštění tak dlouho trvá .

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Michal R.
7. 5. 2024 18:58

Tří? Na 103,7 Mohelnice už *METRO* vysílá?

Michal R.

Tak tam šlo o to že se jen vyměnil program ze Skyrocku na Metropoli

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Michal R.
8. 5. 2024 09:38

Ok, uniklo mi, že už k přepnutí došlo.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
8. 5. 2024 13:42

Jsem si právě říkal, že by se určitě pochlubili.

Marek

Amen

Pavel
Reply to  Michal R.
7. 5. 2024 22:40

Metropole je výborný počin. Má to šťávu a hudebně je to skvělé. Jen prostě nechápu smysl rozšiřování pokrytí zrovna do Hranic. Jaký to má důvod? Vzhledem k návaznosti a spádovosti k Olomouci bych čekal primárně rozšíření do Přerova, případně Prostějova. Po Olomouci dvou největších měst v kraji. Když si občas přečtu, jaké se koordinují hrůzy, tak nevěřím tomu, že by se pro Přerov a Prostějov nenašel 50 W trpaslík na pokrytí alespoň města a blízkého okolí.

TÉMA
Radio Metropole
Marek
Reply to  Pavel
8. 5. 2024 14:53

Díky za pochvalu, baví nás to. Přerov a Prostějov ve fullu, nikde nic, ani watt.

M.K
Reply to  Marek
8. 5. 2024 20:39

Co frekvence v Přerově 91,5 a nebo 107,5 ta je celkem tady volná.

Last edited 2 měsíců před by M.K
Václav
Reply to  M.K
8. 5. 2024 22:54

Malý odstup od 91.3.

Zdeněk P.
Reply to  M.K
9. 5. 2024 12:24

Já přidám taky názor. Metropole by klidně mohla být v Přerově na frekvenci Hané. Ztráta pro Hanou by totiž byla jen minimální protože 98.6 velmi zvláštně lokalizovaná do Čekyně není ve městě o nic moc lepší než hlavní 92.3 z Pohořan. V autě při jízdě městem to pravidelně skáče mezi oběma frekvencemi. Jediná místa kde má 98.6 trochu převahu je směr Osek nad Bečvou. Ani zmiňovaná 107.5 by v Přerově nemusela být marná když 103.4 (taky je v Brně na Hádech) vedle v Olomouci jede. Zlínskou 107.7 by určitě slabý vysílač v Přerově neohrozil a naopak taky ne.

PPK, jidxc
Reply to  Zdeněk P.
9. 5. 2024 12:49

Pravda je ta, že v Přerově by novou frekvenci nedal ani Ferda mravenec. 91.5 je neprůchozí zejména kvůli Pradědu 91.3 a Zlínu 91.7. A 107.5 zejména kvůli Zlínu 107.7 a Brnu 107.5. ČTÚ samozřejmě musí posuzovat zkoordinovaný stav věci, tj. že např. zlínská 107.7 je posazená s 10kW na Tlustou horu. Takže i když je v reálu nějaká ta pozorovatelná skulina, neznamená to ještě, že vás do ní ČTÚ beztrestně pustí. A ano, licenčně ošéfovat 98.6 by byla možnost pro střední Moravu. Ale samozřejmě s plnými parametry, aby i po střední Moravě hrála, nikoliv jak je to provozováno nyní…

Pavel
Reply to  PPK, jidxc
9. 5. 2024 20:29

Jaké parametry má teď ta frekvence 98,6? Všude uváděných 500 W těžko. Kolem Čekyně jezdím docela často na kole a je pravda, že ten vysílač vypadá strašně divně. Anténa sotva na horizontu, když se člověk podívá směrem na rokli a dál na Přerov. Působí to, jak kdyby nemohli najít místo, tak to prostě někam namontovali. Když tedy v Přerově není frekvenčně volno, tak mě napadá, jak se mohl Kiss dostat na 97,3 ve Slavíči. Tam ze severu 97,1 Jedová a z jihu 97,5 Zlín nevadily? Nebo Žilina, která je hned vedle na 97,2 a hraje i na Přerovsku.

Václav
Reply to  Pavel
9. 5. 2024 22:19

Slavíč je víc za hradbou, v brázdě, stejně tak je i 94.6, zato téměř žádné rádio RU v Přerově či Prostějově pokrývač nemá, vypovídá o vyčerpanosti

R. – ano když to není dostatečně daleko, tak vadí 0,2 avšak je zajímavé že někde problémy nemají 100,3 Javořice vs 100,1 Krásné, 101.9 černá hora vs 102 Bukovka, či 89,9 Ještěd vs 89,7 krásné (nevím proč žurnál všude není na začátku pásma tzn i v Ovė propásl 2 možnosti)

No a někde nepochopitelne vadí i 0,3 90.9 Olomouc by neprošla skrz Hostýn 90.6 i když by to fungovalo, zato tlustá Zlín tak klidně může buracet na 90.3

Jo a teď nevím jestli je v provozu Lipnický 90.2 zda jej převzal po dálnici čas rock ale ten tam se bil s 90.3 Zlín, to jsem zkoumal před Přerovem když jsem jel vlakem od Hranic, kdo v kterém úseku vyhrál

Pokud je tu jidxc, zdá se mi poměrně blízko i 88.6 Drysice a Prostějov 88.8

Last edited 2 měsíců před by Václav
David Pražák
Reply to  Václav
9. 5. 2024 22:29

Čas Rock na frekvenci 90,2 ze Slavíče hraje. Dneska jsem to ladil v Přerově, kde hraje jak Čas Rock na 90,2, tak i Kiss na 90,3. Samozřejmě s kvalitním přijímačem, který umí oba kmitočty oddělit od zarušení.

R.
Reply to  PPK, jidxc
9. 5. 2024 21:22

ČTÚ opravdu nepovolí novou frekvenci 200 kHz daleko od stávající, v místě silné?

Květák
Reply to  PPK, jidxc
9. 5. 2024 22:10

Koukám, že v tomto případě by pořádné rozšíření do éteru řešilo jedině DAB+.

Marek
Reply to  Michal R.
8. 5. 2024 14:52

Kluci vydržet

HOME
24.7K
0
Přidejte komentář, prosím.x