Nejnovější komentáře

  • Václav: Též se přidávám, že mi přijde divné že by mělo studio nějak zlepšit zvuk, podle jejich zvyklostí byl zvuk vypracovaný.…
    10:03 20.04.2024
  • Hori97: Nová studia lze vidět například na Instagramu Petra Říbala. https://www.instagram.com/petrribal/
    09:51 20.04.2024
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Odneslo to i pár vysílačů, kde je zdrojem modulace stream. Aktuálně ticho. Namátkou 96,4 F1, 107,9 E2.
    09:32 20.04.2024
  • Jirkas: Tak na zvuk ma také hlavni a zásadní vliv procesor na vysilaci. To nové studio neovlivní. Pořád i tak je…
    09:22 20.04.2024
  • Jirkas: To nove studio nevyresi, jina modulace na 89.0 a 102.9 Zvuk E2 má k dokonalosti stále daleko.
    09:16 20.04.2024
  • Oviradio.cz: Průvodním jevem stěhování rádií Active je zamrzlý radiotext a fixní PS v RDS. Subjektivně si zvukově polepšila Evropa 2 (tam…
    08:55 20.04.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
23.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
22. 1. 2018 16:57

když seo ozve cokoliv od kluce, kryštof, chinaski atd. kor ty nový „český“ pisničky, to bych ty radia hazel z oken 😀

Jarda
Reply to  Jarda
22. 1. 2018 16:58

*kluse

JM
Reply to  Oviradio.cz
22. 1. 2018 17:30

Tahle je otravná nejen v českém éteru, hraje se to hodně i v zahraničí, ale její frekvence v našem éteru je extrémní.

Mnohem více mne ale irituje neumětelský český poprock od skupin typu Mandrage, Mirai a podobně s naprosto děsivými texty. A podobně i poprockoví „písničkáři“ typu Xindl X. Novější věci od Kluse se taky nedají vydržet. A tenhle pohled evidentně nemám jen já a moji známí, slýchám to od spousty lidí…

Martin Kadaník
Reply to  JM
22. 1. 2018 18:21

Ohh. Tak já to vezmu zkrátka – všechno, co hrají mainstreamová rádia! Oni by některé písničky byly třeba i dobré, ale tím, že vám je neustále a neustále hrají dokolečka ke zmagoření, tak vám je tak zhnusí, že pak na ně máte těžkou alergii! Bohužel tohle není záležitost jen privátních stanic, ale i ČRo.

Ondra Mištera
7. 1. 2018 14:55

Na této facebookové stránce je stream, kde pouští záznamy z regionálních Kiss rádií z dřívějších let. Je skvělé, že někdo nahrazuje to, co bohužel zaniklo. https://www.facebook.com/Kiss-Podcast-114779275313068/

Ghost
6. 1. 2018 21:45

Neví někdo, proč stále naprostá většina stanic má při online poslechu max.kvalitu pouze 128 kbps jako před 12 lety? Skoro každá stanice má vlastní aplikaci pro mobily, neustále ji posluchačům připomínají, ale to, že je ten bitrate vhodný max. na mluvené slovo a ne hudbu, jim divný nepřijde? Pravda, není to tedy jen u nás, abych našim rádiím zase nekřivdil.

JM
Reply to  Ghost
6. 1. 2018 21:54

Bohužel zvuková kvalita hudby jde obecně do ******.

Stačí se podívat na to, jak je nahrávána současná hudba. Dynamický rozsah 10 dB, vše nařvané na maximum a prohnané limiterem/clipperem. A je úplně jedno, jestli si člověk koupí MP3 nebo FLAC, zmršené je to už ze studia.

Oproti tomu nahrávky ze 70. a 80. let a částečně i z 90. let byly kvalitní, často se využíval plný možný dynamický rozsah, skladby měly tišší a hlasitější části, neřezala se dynamika. Paradoxní je, že vybavení studií je dnes na vyšší technologické úrovni než bylo tehdy, ale ta technologie se nevyužívá k zlepšení kvality, ale naopak k maximální možné kompresi hudby tak, aby to hrálo nahlas, nebylo to zkreslené, ale naprosto se tím hudba zabije.

A od toho se odvíjí i ta kvalita MP3 streamů. 128 je „standard“, kdy každý tvrdí, že to už skoro není slyšet. A že je to lepší než FM kvalita. Přitom na dobře nastaveném FM vysílači je i zdrojový stream 192 kbps málo a chce to alespoň 224-256 kbps, což je kvalita, která je od WAV/FLAC rozpoznatelná už opravdu jen na HiFi sluchátkách/reproduktorech a při běžném poslechu rozdíl mezi 256 kbps MP3 a FLAC/WAV nepoznáte.

PS: 192 kbps stream je třeba na Color Music Radiu a ten už je kvalitní dost…

Jarda
Reply to  JM
6. 1. 2018 22:58

ta kvalita na to jak si hodne lidi myslí „všemocnym a neomezenym“ netu, je mnohdy horší jak u dab, opet zaleži jestli tam je banda telat nebo ne. KDyž je ten net tak „neomezenej“ tak proč to nejde na klasickym pc pustit třeba 320kb/s? A tak podobně, hold se nikomu nechce, je to spiš bonus a tak. Jinak souhlasim s tim výše napsanym.

JM
Reply to  Jarda
7. 1. 2018 00:17

Tak ono záleží také na tom, jak to dané rádio bere.

320 kbps MP3 je už opravdu zbytečný luxus pro poslech na internetu, kvalitativním standardem pro HQ stream je dnes buď 192 kbps MP3 nebo 128 kbps AAC+ nebo Ogg.
Některé stanice nabízejí i přesto 256 kbps MP3 stream.

A pak už je to jen o konektivitě. Pokud si třeba 300 posluchačů na internetu pustí 256 kbps stream, je to 78 Mbit toku. Pokud to bude 192 kbps stream, bude to 60 Mbit. A danou kapacitu musí mít streamovací server vyhrazenu. A rádia buď jedou přes služby typu Play.cz, ABRadio a podobně, a nebo si to streamují ze svého studia (a pak tam musí mít linku, co zvládá takto vysoký a nebo vyšší upload). Což ale dnes není zejména ve větších městech problém – ale přesto garantovaná 100 Mbit upload linka není nic levného.

Ondra Mištera
4. 1. 2018 22:47

Někomu zřejmě chybělo rádio Kiss Hády. Tak pravděpodobně nějaký fanoušek rádia Kiss Hády založil na internetu a obnovil rádio Hády. Škoda, že nikdo neobnoví rádio R, které hrálo nejlepší folk a country. Tohle rádio R pana Krpenského mi bude chybět celý život. http://radiohady.g6.cz/

Lowlander
27. 12. 2017 21:22

Také bylo velmi dobře vidět rozdíl ve kvalitě zvuku, sice to bylo mono, ale vyvážené a docela čistě znějící.
Při běžném vysílání to mají nastavené tak, že v tichých pasážích zvuk jakoby vystřelí na maximum, aby se následně naopak ztišil skoro na minimum, zároveň jsou potlačené středy a je to přebasované.
to potom při poslechu takového radia (je jich bohužel více, a to i na internetu) aby člověk seděl u volume a zesiloval-zeslaboval. 🙂
mimochodem myslíte, že by se tu našel někdo, komu by se podařilo vysvětlit, jaký je smysl tohoto typu nastavení zvuku?

Lowlander
Reply to  Lowlander
27. 12. 2017 21:24

(reakce na téma k nouzovému vysílání Fajn Radia)

Lowlander
Reply to  Oviradio.cz
28. 12. 2017 11:37

ok, je fakt, že už tady tohle téma v podstatě bylo, sorry. 🙂
ale i to je důkaz, že to není jenom přechodný stav po zavedení 0db hranice, ale že takto „rozháraný“ zvuk radia zkrátka mít chtějí. naopak, že jde mít nastaven zvuk kvalitně i za těchto podmínek, je vidět např. na Radiu 1, ExpresFM apod.

Jirkas
Reply to  Lowlander
28. 12. 2017 11:44

Radio 1, ExpresFM, naprosty souhlas.

JM
Reply to  Jirkas
8. 1. 2018 23:14

Vynikající zvuk má už nějakou dobu také Color Music Radio na 90,7 FM v Praze. Kompresor je tam nastavený velmi mírně a zejména u některých pořadů je zvuk parádní.

Vojta(1)
Reply to  JM
9. 1. 2018 08:22

U Coloru bych uvítal větší šířku sterea, kdyby mohla být podobně velká jako ji má např. F1.

Jakub Melin
Reply to  Vojta(1)
9. 1. 2018 09:30

F1 a další stanice stereo uměle rozšiřují expandéry, zároveň mají velmi silnou kompresi zvuku. To docela zásadně mění zvuk nahrávek na nepřirozený.

Touhle cestou na Coloru jít nechceme. Snažíme se o minimální processing a maximální možnou věrnost zvuku originálu. Postupně narovnáváme i kvalitu skladeb v rotacích, kde se ještě občas vyskytnou věci ve špatné kvalitě.

Jirkas
Reply to  Vojta(1)
9. 1. 2018 19:32

Vojto, ty jsi hluchý?Ta zvukově upravovaná prasárna F1 se nedá poslouchat..Jedno z nejhůře znějících a nejhůře naladěných stanic.
Color má výborný a věrný zvuk.Takových stanic je málo.Jeste Expres, Radio 1.

JM
Reply to  Jirkas
9. 1. 2018 20:31

Dobrý zvuk mají také Beat, Country a celkem i Kiss, i když tam to šlo k horšímu, alespoň tedy v Praze, kde měl Kiss98 dříve lepší kvalitu než má nyní po sjednocení.

Naopak příšerně hrají stanice Lagardere i Media Bohemia, tam jsou kompresory nastaveny tak tvrdě, že se to nedá poslouchat (nehledě na obsah vysílání). O mono Impulsu, který má ještě navíc také strašnou kompresi, radši pomlčím…

Jarda
Reply to  JM
10. 1. 2018 05:52

tak beat ma dobrý zvuk jen v praze, jinde to jede ze satelitu a ta zvukova kvalita je příšerná, lepši zvuk ma radio hey, kiss je takový „standard“ u media bohemia souhlasím, jen u evropy 2 na severu je velmi dobrý zvuk, zatím, u nas pak je nejhorší zvukove contact, regionalni stanice ktera ač vysila stereo, tak mate pocit že vysila mono, tvrdý kompreor a vejšky uplně uříznuté, žadna dynamika. Jinak v praze většina stanic má kvalitni zvuk jelikož to maji rovnou ze studia.

Homer
Reply to  Jarda
10. 1. 2018 08:53

Že má Heyradio dobrou kvalitu. Vždyť to zní, jako kdyby to pouštěli z vietnamskýho kazeťáku.

Karlos Kroužilos
27. 12. 2017 16:08

a na jaké frekvenci fajnu jste to poslouchal? Na vysílačích mají usb zalohy, předem nahrané skladby promixované jinglama. Většinou takový vysílač jede mono a bez RDS
….

Matyas
Reply to  Karlos Kroužilos
27. 12. 2017 16:50

Doplňuji – Philmena – byla to Pražská 97.2

HOME
23.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x