|
||
Komentujeme |
||
Oviradio.cz. Názorový web o rozhlasovém vysílání. Provozovatel: Ing. Ivo Harvánek, IČO 04604776. E-mail oviradio.cz@gmail.com. Šíření obsahu webu bez předchozího souhlasu provozovatele je zakázáno. Provozovatel si vyhrazuje právo odstraňovat příspěvky čtenářů, které narušují kultivovanou a věcnou diskuzi. Copyright © 2006-2023 Ing. Ivo Harvánek, Czechia, Europe Powered by WordPress & Atahualpa Oviradio.cz používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory COOKIES. Pokud nesouhlasíte, prosím, opusťte tento web. // Oviradio.cz uses COOKIES to provide services, personalize ads, and analyze traffic. If you do not agree, please leave this website. Více // More Nastavení souborů cookie na těchto webových stránkách je nastaveno na "povolit soubory cookie", aby vám poskytlo co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud kliknete na "OK" níže, vyjadřujete s tím souhlas. // The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you click "OK" below then you are consenting to this. |
Dobrý den,Liblice AM 639kHz v provozu!
Kdo chce může porovnat s 1062kHz, ještě je chvíli souběh vysílání Country rádia se Zbraslaví.
Hlavně by mě zajímalo zda to dosáhne na Moravu a Sever Čech.U nás na Východě to hraje velmi silně.
Pokud to fakt jede už teď jen s 20 kW, tak na jížním okraji Liberce na obyčejnou feritku a v paneláku plném spínaných zdrojů a datových rozvodů je tedy signál i teď ve dne velmi uspokojivý. Kam se hrabe Zbraslav, ale ta má samozřejmě úplně jiné parametry antény a hlavně jiný hlavní vyzařovací směr.
Díky moc za info!
Dle clanku na digizone jsou to do 1.10. jen provozni zkousky – takze opravdovy dosah se ukaze az za par dni…
Na webu Country rádia je to už uveřejněno jako hotová záležitost počínaje dneškem i s udáním výkonu 20kW.
Hlášen příjem na teleskop u F-M.
Díky.
V centru Prahy je příjem z Liblic jen nepatrně horší než ze Zbraslavi, což je vzhledem k víc než dvojnásobné vzdálenosti z Liblic dobré.
Díky a pokud někdo pojede z Prahy třeba na chatu směr Vranné nad Vltavou to jsou místa kde bude porovnání velmi důležité-dole u řeky.Ze Zbraslavi tam je pokrytí na
1062kHz určitě výborné,tak se uvidí jak z Liblic.
Už dneska v 18 hodin zahájí svoje vysílání nová radiová stanice z Mladoboleslavska Radio Energic . Tato stanice bude dostupná jen skrze online vysílání na play.cz nebo zde na url adrese streamu : https://icecast9.play.cz/energic.mp3 . Dále toto vysílání bude dostupné také skrze DAB vysílání Multiplexu TELEKO hnedka v několika městech po celé ČR .
Podle očekávání došlo zařazením rádia Energic ke snížení datových toků ostatních rádií v muxu TELEKO. Pohoršila si všechna rádia kromě Proglasu. Nejvíce pak ČRo Sever (96->72 kbit/s) a ČRo Hradec Králové (96->80 kbit/s). Energic má celkový tok 88 kbit/s, z toho audio je 74 kbit/s.
Jj, přikládám ještě tabulku datových toků a zapezpečení mux TELEKO.
CRo-SEVER 72 kbits/s STEREO 1-A
CRo-H.KRALOVE 80 kbits/s STEREO 1-A
DAB plus TOP40 96 kbits/s STEREO 2-A
RADIO PROGLAS 96 kbits/s STEREO 1-A
ZUN radio 88 kbits/s STEREO 1-A
Radio 7 88 kbits/s STEREO 1-A
ENERGIC 88 kbits/s STEREO 1-A
Číslo 72 si zapamatujme, protože 1152:72=16. To je údajne jediná DAB matematika, kterou je potřeba pro provoz dvou celoplošných sítí znát.
Startovat v době odklonu mladších posluchačů od rádia novou a ještě k tomu mimopražskou stanici s deklarovaným formátem CHR je odvážný krok. Zda je na českém trhu pro Energic prostor (dostatečně movitý majitel nebo dostatek subjektů ochotných koupit reklamu + reálný zájem posluchačů o tento produkt), se poměrně brzy ukáže.
Podle mě zvolený staniční hlas Petr Gelnar (herec, kdysi dávno zprávař na Frekvenci 1) není pro takový formát vhodný.
Bohužel žádné devadesátky a milénia. Tahle stanice jde z mého seznamu pryč. Hrají tam jen současné vrzačky. To už rovnou můžu poslouchat Fajn radio, nebo Evropu. Zůstávám věrný Kissu a internetovým rádiím s formátem 90s a milénia.
Zde je trocha teorie k rozhlasovému formátu CHR, aby nedošlo k mýlce:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Contemporary_hit_radio
Doplnim – „….startovat jen v DAB+ bez FM novou stanici…
Pro Energic platí to co jsem psal na Smile (=to si zase někdo myslí že jeho pestrý mix hudby je nepřekonatelný). Sice to nemusí být obecně tak špatná strategie, protože zrovna Fajn je v dlouhodobé stagnaci ale na překonání by museli být srovnatelné podmínky v dostupnosti jejich vysílání.
V roce 2023 spouštět novou CHR stanici obdobnou Fajnu, E2, Hitrádiu a k tomu jen v DAB+ opravdu nebude nejlepší nápad. Každému novému projektu fandím, ale pokud nezačnou hrát více alternativně, toto rádio postrádá smysl.
Do CHR to má hoooodne daleko…. Poslouchat se to nedá ani po hudební a ani moderované stránce….
Tak já nevím no . Většina z vás je tu zejména od toho aby vše akorát kritizovala . Beztak jste jen smutní zapšklí lidé co nic jiného ani nedovedou . Kdyby někdo z vás měl spustit nějakou stanici tak to sami nedokážete .
vyhrazuji se proti „VŠE“ kritizuji.. jinak z tvého příspěvku víme že to rádio už má minimálně jednoho nadšeného a nijak nezapšklého posluchače 🙂
Ze zvědavosti, co jste tu kdy pochválil, prosím? 😀. A zajímalo by mě, co jste v rádiu kdy dělal, jaké reálné zkušenosti a úspěchy máte na kontě? Neberte to prosím útočně, vážně mě zajímá, kde se bere ta jistota ve všech názorech od Vás.
Pochválil jsem třeba Retro DJ radio 🙂 , ale bylo toho natuty víc.
Už jsem tu několikrát říkal že vyloženě uvnitř z rádií reálné zkušenosti a úspěchy nemám, jistotu čerpám z mnohaleté zkušenosti v zájmu o média..
Btw kdysi jsem dělal na marketinku, i když má práce vyloženě marketing nebyla. Každý týden se konala porada oddělení, což pro mě byla spíš ztráta času z hlediska pozice. Jednou se šéf vrátil z nějaké konference s reklamními agenturami a než začal, tak se ptal co je trendem doby a o čem se tam fakticky celou dobu mluvilo (resp. uvedl to nějak přesněji -už se nepamatuju jak) a nikdo z těch echt marketérů nevěděl, že mluví o videu na vyžádání (VOD), kromě mně.
Asi tak podobně tady tepu leckteré neumětely, respektive přesněji leckteré fakticky zcestné názory a klišé :-D.
A co vy máte za sebou v rádiích?
Mě z těch FM rádii vyhovuje Metropole. V taneční hudbě (EDM) jdou víc do hloubky a tak tam jde slyšet i to co na jiných se nehraje.
Promo smyčka Rádia Energic před dnešním vysíláním https://youtu.be/_97QYAwm85I (Hradec Králové)
Na online verzi spinu je mutace prahy máte to taky tak ?
Nevím jak u Spinu, ale Kiss má na svém webu v sekci jak naladit odkaz na stream a ten obsahuje také pražskou mutaci. Přitom v aplikaci i na hlavní stránce je internetová mutace.
Teď jsem to ověřoval, tak už i odkaz na url obsahuje internetovou mutaci, ale nedávno tam byla pražská.
Dnes s desátou dopolední se na AM 639kHz objevilo vysílání Country rádia.
Pouze jeden z mnoha testů/pokusů. Už je to zase vypnuté.
Souhlasí,bylo to cca na půl hodiny.Já byl zrovna pracovně v Ostroměři Královéhradecký kraj a měl náhodou s sebou Tecsuna PL-310et.Jeho display ukazoval 58dBu a 22dB s/n.
Je to sice napínavé čekání,ale už se to blíží do finálního spuštění.Jen je zvláštní,že Country rádio nemá na svých stránkách info o přechodu z 1062kHz na 639kHz a ani ve vysílání jsem si nevšiml info spotu.
Na webu je jen o rozšíření vysílání na AM 954kHz pro Jih Čech.
Možná čekají až budou Liblice v provozu a při souběhu se Zbraslaví 1062kHz kampaň rozjedou?
Podle serveru Lupa Cz začne Country rádio z Liblic naplno od 1 října.
Tady zase něco, co vám z Libic nejspíš nezahrají:
https://www.youtube.com/watch?v=NbUiWqoOH60&list=OLAK5uy_l5KSXI2qOvyTzsLcVw2Sw5jDGb8Uto508
RRTV: Hey 91,6 a Color 104,8 MHz v Českých Budějovicích mění stanoviště. Tipoval bych to na kótu RU, hotel Clarion.
Clarion určitě nee, je pro lowcost broadcastera drahý, bude to jen o pár baráků vedle původního stanoviště. I cca stejné efektivní výšky, pokrytí
.
Škoda, Clarion by byl fajn. Každopádně po odstěhování tandemu Hey+Color už tam nezůstane jediný broadcaster, všichni se někam přesunuli. O důvodu můžeme jen spekulovat.
Aha, tak o důvodu netřeba spekulovat, ta budova půjde brzy k zemi :))
Ze zbouranýho baráku by se jim vysílalo blbě, to je fakt. 😀
Ahoj kluci, doplnil jsem na web JIDXC poslední dvě vlny poslechovosti radií (RP 66+67). Poslední dobou kapku ořech čísla získávat, a když, tak hodně pozdě. Veškeré detaily 9 nových excelů viz odkaz…
Nové výsledky poslechovosti radií – RadioProjekt (67) i.-ii.q.2023
===>> naleznete kompletně zpracované zde: http://www.dxradio.cz/jidxc/poslech.htm
jojo díky
Mně CZ rádia z éteru ani nebaví poslouchat, už jen leda komentovat ty výsledky 😀
PS: koukám že Hey a Color vystoupili z Radioprojektu, i když v jejich případě se nebylo se silným podprůměrem k pokrytí ani čím chlubit..
Jj, z českého FM/DAB+ éteru prakticky není co poslouchat.
Ale je, Expres, Color, Radio 1, ZUN, Beat, Cro Jazz. Vy dva jste největší plkátoři. Česká radia údajně neposloucháte, ale chytračíte o nich až na půdu. Komici.
Ladím (pracovně), ale poslouchám minimálně, protože vydržím do prvního bloku reklam nebo sponzorů. Samozřejmě jsou na FM/DAB+ některá rádia snesitelnější, některá méně, no. Hlavním zdrojem hudby je ale pro mne Tidal a speciální streamy z netu.
Ty mám k dispozici také (Tidal, Qobuz a další), ale stále je rádio něčím jiným a stanice, které ho dělají atraktivnějším než tyto všechny stream platformy.
to říká ten pravý: 1) který nadává jiným kudy chodí jaký jsou ostatní blbci a přitom nakonec z něho nakonec vyleze že si vlastně pochvaluje jak tu zabetonovaný rozhlasový trh „funguje“
2)a taky aspoň nechodím na FB sprostě nadávat jako ty na tvůrce nekomerčního pokusu netového rádia Triangl (pak L) jaký je to plagiátor, jako by toto bylo největší zlo rozhlasového trhu u nás.
Upřímně: moc tě nechápu a vlastně ani nechci
a co říkáš vzestupu Fajnu? 😉
Fajn není můj primární zájem, kdyby se o něm nebavilo, skoro nevím že je. Ale nedávno jsem naladil a naštěstí mě nezastihla otravná rotující novinka z jiných rádií typu Flowers, což si myslím že je ten důvod vzestupu, bylo to celkem příjemné, někdy zkusím, místy jsem se cítil jak na Spinu, možná je to trochu vzor, motivace pro Fajn, když teď spin posiluje, tzn Fajn si říká aby taky něco ukousl. Nicméně jak jsme se tady bavili s M Bergerem, tak bohužel velký počet spokojených posluchačů nemusí být ekononomicky výhodný, zadavatel reklamy víc ocení ten všeobecný guláš 😉 😀
Zkoušel jsem to radio Retro DJ, odradila mě hned 2 . skladba typu Mike and Mechanics – over my shlouder, nebyla to přímo ona ale něco podobného s čím otravuje středoproud předevčírem večer kol desáté. Spíš než retro bych se zaměřoval na ten (edm ) styl , tzn s přesahem do dnes. Úplně jsem nepochopil, proč se ti nelíbilo Free radio,vím žes to říkal ale stejně.
už sem k tomu nechtěl nic dodat, protože všechno jsem tady nějakou formou už psal
Fajn: nějaký nárůst tam byl ale stejně se motají spíš v průměru až podprůměru -> furt si myslím že jsou to looseři :-), už jenom podle poměru zájmu co dosahovala Zlatá Praha k E2 v pokryté oblasti a oni.
Kiss: gratuluji, předstihli víc regionální a víc pokryté hitrádio, v případě nouze bych i snad poslouchal ale tahají moc kočku za ocas… Naštěstí mám i jiné možnosti.
Danceradio: tam je to vyšší nárůst, (i když z nižších čísel se to snadněji dosahuje),
ale na zájem o Danceradio od CZC než to převzal Flajšman evidetně nemají.
Expres: s nárůstem pokrytí se stává spíš podprůměrným rádiem v zájmu o něj
Retro DJ rádio: ne že by mě hudebně seděl na 100% to asi radši Interstanciju (PL) nebo DanceDream /DanceCore od Rekordu (RU) ale dá se to (nestačím se naštvat, Eurodance90 (FR) taky poslouchám raději než Kiss tím jeho „nejlepším mixem“-btw z podobných sloganů se mi chce už leda zvracet…)
Btw: jejich online poslechovost se přibližuje online poslechovosti rádia FajnFresh po pětileté masírce ve vysílání, tak před půlrokem jsem naladil Fajn a v tý chvilce jsem upoutávku na FajnFresh slyšel (psal jsem o tom)
Free: míchají moji oblíbenou hudbu s taháním kočky za ocas o něco více než Kiss, platí tedy co Kiss o něco silněji.
to s tím lepším pokrytím Hitrádií nad Kissem… jak jsem koukal krajských tabulek, má Kiss přes ctvrt milionu posluchačů tam, kde hitradisti vůbec nejsou, jako ve středních Čechách a na jižní a střední Moravě… možná by se MB měla těmito regiony zamyslet, v celku jim to děla paseku.
no pravda je že v roce 2019 měla síť Hitrádií podle zprávy ČTú pro RRTV pokrytí menší, ( HITRÁDIO“ 64,8% ku KISS“ 70,0% )
Mezitím se ale stalo hitrádiem Radio Zlín (květen 2021) takže pokrytí bude asi spíše více srovnatelné i když Kiss přidal nějaké malovýkonové dokrývače.
Ale ta aspoň částečná regionalizace rozhodně výhodou Hitrádií je..
Na střední moravě pokryto mají, jen regionalita pokulhává, aneb rivalita kdy olomoučtí kohouti nejasaji nad banikem. Problemem je okraj jizni moravy ale i centralni část dává prednost Krokodylu, city brno oproti Magicu kleslo i když přibyl double, tripl. (Treba je posluchaci kvůli zahlcení pasma bojkotují 😉 )
Stredni cechy se z hlediska regionality jevi dost nevyhodne, rozstristene trochu htr city, plus , cerna hora – dohromady to něco je, alee… … taky tak driv kiss 98, delta, jizni cechy – a teď útočí na medailové pozice – pred tim někteří tady jaká hrůza že se ruší delta a nyni v jeji silné Bolce si i prilepsila, a v pardubickém kraji, kde delta zkomirala nyni jde po krku e2. Pozoruhodné je i budovani z nuly na pořádné konkurence schopné čísla v Ústeckém kraji. Posluchace trochu začali tehdy mit az přestali rotovat novinky na kiss 98. A dnes podle me i díky tomu že nemusi jet stejne kolovratky co na hitradiich. Merenda tomu neveril, nyni o trochu pridal starsi songy na htr.
U nás ve Vyškově hitrádio city Brno nic, a Orion a Zlín celkem špatně chytitelné, takže smůla. E2 a rock radio taky nic, takže smůla.. hlavně, že tady máme 2x Blaník a to ho ještě chytáme v pohodě z Olomouce a dá se chytnout i z Brna..
No však to je okrajová část jihomoravského kraje. Orion na 89,3 také nic? Pokud nejde na 88,1. R. Zlín si pamatuju řidič autobusu na trase Zlín – Brno právě ve vyškově přelaďoval.
Na 89,3 nic, možná lehce venku, a Zlín jak kde, ale na nějaké velké poslouchání to není. To samé Orion na 88,1. Když jsem bydlel 5 km od Vyškova, tak to všechno hrálo v pohodě, ale jak se člověk blížil do Vyškova, tak se signál ztrácel. Vyškov je celkem v údolí, a pokud tady nemá rádio vlastní vysílač, tak je příjem celkem špatný.. tady hraje tak Blaník, krokodýl, Hana, i když ta mizerně, protože tady na jejím vysílači je zvuk celkem slabý, a v autě se mi již mockrát stalo, že mi rádio z Hané samo přeladilo, i když jsem byl přímo ve Vyškově, protože to hrálo tak potichu, že si rádio myslelo že tam není nic naladěno.. pak tu hraje Hana skyrock, i když ten vysílač již asi minimálně 14 dní nehraje, a to jsem jim tam volal, a nakonec rádio beat. Jo a ještě rádio Čas, a celkem se těším kdy začne vysílat po rádiu dálnice rádio čas rok, protože to pro mě bude bližší rádio, než rádio beat..
S retro charakterem to není takové horké když hrají třeba Dynoro&Gigi D’Agostino – In My Mind. A spoustu hudby v remixech třeba i z loňského roku…
Sluší se říci: „Děkuji!“
JIDXC: díky za zveřejnění Radioprojektu. Aspoň není člověk odkázán jen na weby typu RadioTV, které vždy překroutí interpretaci dat ve prospěch svých rádií a zveřejňují jen to, co se jim hodí. Jen upozorňuji, že ve výsledcích na Vašem webu chybí některé okresy. Minimálně Ostrava…
Ano díky. Ale I z msk kraje vyplývá že najednou jak je z Helaxu Fajn Helax tak stoupl z 8 na 24. Že by v tom kraji zahrnoval i posluchače normalniho Fajnu (i fajn freshe) a tak zvedal poslechovost celeho fajnu? No to se jim povedl mistrovský kousek. 🙂
Ale už to vidím, v celorepublikovem je fajn helax oddelene, nicméně záměna není vylicena.
Ja si myslim, ze to je diky Freshi. Ono zalezi, co ti lidi reknou do pruzkumu. On se u nas Fresh bere jako Helax. To same, kdyz se v lete organizovali Fresh Open Airy, tak mi vrstevnici rikali, ze se jde na „Helax“. Bude zajimave sledovat do budoucna koexistenci vsech znacek. Tim ale nechci poprit, ze by nekdo Helax neposlouchal. Jsou i taci.
To je možné, holt minus navazování na něco předchozího. Průzkum je emocionální subjektivní odraz reality podle dotazovaného
Průzkum jasně ukazuje že neposlouchanějšim rádiem je český rozhlas který nutně potřebuje zvýšit koncesionařsky poplatek za těch 45 se opravdu nedá dělat dlouhodobě kvalitní program. Soukromé rádia stim ale nesouhlasí.
Na rádiu Relax nyní občasně moderuje finalistka 2. řady SuperStar a zpěvačka Michaela Nosková. Je to příjemné zpestření, dělá rozhovory se známými osobnostmi. Údajně by měla měla postupně moderovat nastálo, tak jsem na to zvědavý, jak dlouho vydrží a jeslí vůbec. Celkově se na rádiu Relax moderátoři dost střídají. V posledních cca 2 letech odešlo i několik lidí, co tam bylo od začátku vysílání v 90. letech, jako např. Honza Lukavský a Michal Pospíchal. V minulém měsíci zmizeli letití víkendoví moderátoři Patrik Wolf a Petr Molík. Kvalita stávajících moderátorů je nyní dost různá. Ranní vysílání oproti ještě nedávné minulosti vede už jen jeden moderátor/moderátorka. Rád vzpomínám na poslední perfektně sladěné moderátorské duo Honza Lukavský + Lůca Piedová. Myslím, že oba z ničeho nic skončili v červnu 2021.
Taky jsem si všiml Víkendové vysílání už ani po konci moderátorů neposlouchám(jen večer).Když už jsme upořadů kromě Relaxády už tam není nic tématického.Vzpomenete si i na večerní show s Michalem Pospíchalem,Honzou Ladrou….
Nojono, nemůžeme se divit…
Konkurence velkých mediálních domů je obrovská, Relax je široko daleko poslední klínek mezi silnými mlýnskými koly a je rád, že je je rád.
Ještě před pár lety jsem se též živil jako moderátor v rádiu, než nás nový majitel prakticky z měsíce na měsíc vypnul.
Mikrofon je ale jako droga a tak jsem se poohlížel jinde – na Relaxu byli jediní, kdo slušně a upřímně odpověděli.
Paní ředitelka mi tehdy sama rovnou přiznala, že finanční ohodnocení, které by mi mohli nabídnout by mi, jakožto výrazněji přespolnímu, zadotovalo maximálně tak dopravu (a kdoví jestli).
Na Relaxu mají tedy hodně omezený výběr – buď mezi fandy, nebo místními … respektive mezi místními fandy 🙁
Ostatně mrkněte na web- Honza Ladra nebo Aleš Švarc nejenže sedají za mikrofon, ale jsou zároveň také „obchoďáky“. Jinak to dneska už zkrátka nejde.
Buďme tedy rádi i za to, že Relax vůbec stále ještě hraje! co mě tak napadá, tak vlastně už jako poslední a jediné „devadesátkové“ rádio v Čechách mimo mediální domy.
Držme jim palce, ať to nezabalí jako jiní (Egrensis, Contact) a vydrží přinejmenším do konce platnosti licence, tedy do 2025.
Škoda, že již nikde nejde zjistit počet songů, které radia odehrály za celý měsíc, jako bývaly stránky Songster sk.
právě Relax jich za 30 dní, myslim někdy okolo roku 2010-12, stihnul odehrát třeba až 3. 500 (oproti 600 na jiných stsnicich). hádám, že teď, i diky upgradům playlistu, jich bude méně,
ale i tak to je stale hodně dobré radio s výborným výběrem hudby.
z moderátorů z minula si vzpomínám mj. na Jitku Sládkovou – moc příjemný hlas.
Český rozhlas Vltava má ve svém nočním programu takzvanou Četbu s hvězdičkou. V jejím rámci běží řada vynikajících titulů, které svým obsahem nejsou vhodné pro děti a mládež. V poslední době byli odvysíláni například Mrchopěvci Jana Křesadla ve skvělém podání herce Jana Holíka známého především rolí kriminalisty Hermana v televizním seriálu Ulice.
https://www.mujrozhlas.cz/cetba-s-hvezdickou/jan-kresadlo-mrchopevci-absurdni-hororova-groteska-z-ceskoslovenska-ranych-50
rock rádio vstupuje do celoplošného dabu, společně stím, zruší regionální odpojování a program pojede již centrálně z prahy. (zdroj digitální rádio).
Do celoplošněho DAB vstoupí, až bude kam. Regionálně opojovaný program už skončil. Regionálné odpojované reklamy zůstanou v DAB u FM.
… vstoupí tam hlavně, pokud si operátor mixu neřekne o přemrštěnou sumu…
*muxu
jo, je to pitomá a lživá výmluva (jako ta se Zaorálkem jestli je pravda co tu prohlašoval Michal R o Helaxu), ostatně myslím že žádný regionální program neměli, vždy to byl jen JEDEN program, jenom přesunuli studio do Prahy.
Co myslíte ? Nějak jsem vás nepochopil . Helax skončil hlavně z důvodu toho že DJ Lowa potřeboval nějaký produkt pod kterým by se mohl přiživovat . Nádherně je to nyní vidět kdy pořáda letní Open Airy i když už defakto žádný Helax není .
někdo (myslel jsem že vy) taky nedávno psal že se na MB vymlouvali že za to může Zaorálek (v době zániku terestického vysílání ministr kultury) a já se ptal jak by to mělo být možné, odpověď už jsem nedostal….
„Helax skončil hlavně z důvodu toho že DJ Lowa potřeboval nějaký produkt pod kterým by se mohl přiživovat““ je kravina , to jste vymyslel sám?
Tak to už chápu jak to bylo s tím Zaorálkem…
Co se psalo na webu Helaxu těsně před koncem FM vysílání je zde:
http://web.archive.org/web/20201101093458/https://www.helax.cz/loucime-se-s-frekvenci-93-7-fm-562
nesmyslné kecy a lži kvůli tomu že MB nechtěla provozovat víc jak ty svý 4 značky a zvýšit profit lifrovaný přes Kypr. Pochybuju že si Helax na náklady nevydělal, to by tady bylo rádií ani ne polovina…
Tak může to mít samozřejmě vice důvodů proč skončil Helax . Jinak to s tím DJ Lowou rozhodně není kravina a je to taky více než logické . Po penězích jde v dnešní době každý . Stačí sledovat instagram DJ Lowy ten je jen a jen o bussinise a různých dovolených . Prostě je to takový namyšlený frajírek co jede po penězích .
každý má svou logiku, jen u někoho nelze pochopit tu jeho. O rádiu vždy a všude rozhoduje majitel ne nějaký moderátor
Jenže DJ Lowa byl i v době zániku Helaxu jeho programovým ředitelem , takže byl jedním z nejvyšších a hlavně kopal a do teď kope za Media Bohemia a je tak velice pravděpodobné že se nebránil jako programový ředitel konci Helaxu
Nejlepší programový ředitel rádia helax byl Mirek Pifka.
Byl to opak. Media Bohemia chtěla nějaký produkt pod kterým by se mohla „přiživovovat“, Lowa se snaží přežívat, zprostředkovat produkt který stále nevyhasl (lidi), narozdíl od jiných zrušených rádií (např. Rubi). A to bych si řekl že to znáte, jste snad z toho kraje?
No jsem sice z Olomouckého kraje ale to je jedno . Jako vám nepříjde zvláštní to že DJ Lowa stále produkuje Helax i když už je za něj náhrada v podání Fresh Radia a že „slušní“ moderátoři přešli na toto radio ? Přešli tam hlavně tedy moderátoři a DJ´s , kterým nejde v první řadě o peníze a slávu ale o posluchače a nemají potřebu se přiživovat . Sám bych už nikdy nešel na Helax Open Air , protože takováto akce by již neměla být vůbec pořádána . Vím jak to chodí . Pro DJ Lowu je tento produkt v podobě již zaniklého Helaxu jen a jen peněžitým přínosem . Vážně nechápu jak si můžete myslet že to co dělá nyní DJ Lowa v případě Helax Open Air je v pořádku .
nejspíš mu to majitel známky Helaxu umožňuje, ostatně rádio Helax tak úplně nezaniklo a asi s ním MB nějaké podobě počítá (kdyby vymysleli jak z toho vytřísknout nějaký prachy tak určitě)
dodatek: Ostatně že Helax Open Air dělá je plně v zájmu MB poškodit konkurenci. Jako jsem v neděli vzpomenul že si na AB radiu (radia.cz) založili v roce 2005 vlastní danceradio když CZC se svým DR od nich odešli a zůstali jen na Play.cz.
Taky šlo primárně o poškodit.
Borci, Helax skončil proto, aby měl Blaník pokrytí, kde neměl. Tečka.
Už to mám. Vy jste rozhlasový dezolát 🤣
Tak snad se nebudou inspirovat „CD kvalitou“ zvuku jako Čro DAB.
Ale budou, Cra jim nabídne max 48kbps, sáhnou po tom jak fík a budou se chválit jak to pěkně hraje Navíc MB nectí zvukovou kvalitu, takže těch 48kbps je reálných. Všechny MB stanice na FM mají jedny z nejhůře naladěný zvuk. Není divu, když jim procesory nastavuje hluchý Dvořák, který ani nepozná haprovaní procesoru nebo náhodné snížení 3db u vysílače.
Začátkem měsíce při mapování čistě netových rádií jsem objevil RETRO DJ RádioVrátil jsem se k němu až tento víkend – nezní špatně, je něco na způsob francouzského Eurodance90
Poslechovost online podle play tedy nijak závratná – osciluje mezi 10-40 posluchači -fungují necelý rok,na stránkých se chlubí 500 UIP denně ale nemají indo datované.
Byli i v nabídce na radia.cz, ale už nejsou… že by podobná paralela podobné roztržky s Danceradiem když začínalo v roce 2005?
Rádio je ostravské, moderované sporadicky semtam – moderaci jsem zatím nezachytil, reklamu jsem zachytil – na nějaký ostravský klub.
Btw mají taky znělku namluvenou Lubošem Novákem, i když jinak zvukový obal nic extra (jako třeba časomíra)
Doporučuji, v změti toho fakticky notabene stejného kočičího mňoukání, co se line z českého éteru je prima svěží 🙂
Retro DJ Radio (studio v klubu Fabric na Plynární v Ostravě) bylo původně HouseGen Radio, start začátkem roku 2021, následoval neúspěšný pokus o crowdfunding, restart v březnu letošního roku.
Start jsem odhadl podle stáří dvou nejstarších videí u YT kanálu (9 měsíců), ale je fakt že jedno ze nich je pod hlavičkou Housegen radio. Z FB taky nebylo dost dobře patrné, kdy že přesně začali.
Ad restart: jde tedy úplně o ty samé lidi (DJ Sunny a asi DJ Marvin) nebo se „pozadí“ rádia liší? To že mohli převzít studio ještě nemusí znamenat restart v tom samém týmu/se stejným šéfem.Housegen jsem měl určitě aspoň jednou puštěný, mluvilo se tu o něm, ale asi mě to nezaujalo.
koukal je na FB Rostislava Křičky (DJ Sunny) a má tam video z vysílání Retro DJ rádia z 24.ledna, termín faktického zahájení je rozporuplný dost protichůdnými informacemi i na stejném zdroji….
Dnes poslouchám už od rána (a nejen chvilkama jak o víkendu) a kvituji s nadšením že se tam nemotá jen pár songů….
Retro DJ Radio vysílá na střídačku s Housegen Radiem alespoň co jsem si tak všiml. Navíc vysílájí ze stejného studia .
to asi ne, třeba web housegen nefunguje,a jako že jsou obě v drtivé většině nemoderované samohrajky by se vůbec nemusely střídat, to je záležitost separátního kompu…
Na YT kanále „RAVEN PRO“ jsou videopodcasty podle mého právě z bývalého studia Housegen radia. Nebo je to minimálně hodně podobné studio.
To bylo tak, HouseGen radio sidlilo v budove clubu Fabric. Bylo zamereno na elektronickou hudbu a zive DJs. Meli tam skoro kazdy den nejaky specialni porad, kdy se tam sem tam protahl nekdo i z byvaleho Helaxu. Byla to i takova docasna naplast za Helax. Pak se oficialne oznamilo radio Fresh a treba porady One ZOO (kdysi taky na Helaxu) a Radar presli z HouseGen radia na Fresh. Plynule tim bylo ukonceno radio HouseGen, ktere asi predalo pomyslnou stafetu Fresh radiu. Jen DJ Sunny, ktery tam mel taky svuj specialni porad se toho ujal a udelal z toho sve RetroDJ radio. Prevzal puvodni stranky HG radia a jen je pozmenil na Retro DJ radio (stranky jsou jinak stejne). No a studio je samo o sobe stejne, ale hudba na radiu je uz jina nez jak pred tim na HG radiu. Sam DJ Sunny tehda nekde v komentu psal, ze by v budoucnu rad do DABu. No nevim jestli to nejsou velke oci na tento projekt…
jojo pamatuji se že si psal o konci Housegenu ale že „část týmu“ pokračuje s jiným rádiem, ne.
Songy se opakují na denní bázi ( nemyslím ale že jde o smyčku se stejným řazením)… asi tak jak to funguje na Impulsu.
Pouštím si to už druhý den od rána a ještě mě nenaštvalo.
Nenaštvalo třeba tak jako jsem si pustil včera v 9 hodin večer jukebox na Kissu,(ani potom to nebylo lepší – do 22:30, pak už jsem byl tak naštvaný že jsem další půhodinu ladil postupně další 3 stanice než jsem činnost, ke které jsem poslouchal, dokončil).
A to jsem si minulý týden říkal , že ten Kiss asi hraje líp co jsem ho chvilku přes den po delší době poslouchal….
No vidíte a to je Radio Kiss nejposlouchanější nadregionální stanicí :
https://media-club.tv/nejposlouchanejsi-nadregionalni-stanice-radio-kiss-rozsiruje-sve-pokryti/
Momentálně je na Retro DJ Rádiu první živé vysílání co jsem od soboty zachytil ( DJ Marvin).
Tak moderovalo se cca od půl desáté do 15:45, no moderovalo, bylo vidět že jde o DJe, ne o moderátora, ale i tak to potěšilo. Nehrál evidentně z nastaveného playlistu programu (přehrávač neukazoval názvy skladeb).
Radio Jih Cimbálka včera oživilo vysílač Kyjov – silo Nětčice 91,8. Zbývá spustit Břeclav 93,2.
Jsem v Praze na Barrandově a hraje mi tu na 104,2 FM nějaká stanice, kino ze Strahova to asi není, to prý skončilo. Jingl jsem neslyšel, ale občas tam někdo mluví. RDS je „BORDELL“
Hraje to ještě? V jakém jazyce se tam mluvilo? Máte nahrávku?
Jede to pořád. Je to české rádio, speakeři jsou jako zhulení ale docela legrace.
Zajímavost: Z webu RRTV zmizela licence Hitrádia Contact (původně rádio Dobrý den), je zde k nahlédnutí pouze licence původního Crystalu a na ní navázané kmitočty. Tzn. že licence na dva kmitočty v Liberci a po jednom v Jablonci a Turnově aktuálně „neexistuje“.
Není možné, že to souvisí s tímto, viz. tisková zpráva z posledního zasedání RRTV:
https://rrtv.gov.cz/cz/files/press/TZ_14_23.pdf
„Rada podle ustanovení § 5 odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového
a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon
č. 231/2001 Sb.“), vydává toto rozhodnutí: Rada uděluje na základě ustanovení čl. II zákona
č. 196/2009 Sb., kterým se mění zákon č. 231/2001 Sb., provozovateli MEDIA BOHEMIA a.s., IČ:
26765586, se sídlem Bělehradská 299/132, Vinohrady, 120 00 Praha 2, souhlas se sloučením
licence č.j. Ru/284/00 ze dne 7.11.2000 k rozhlasovému vysílání programu Hitrádio Contact
šířeného prostřednictvím vysílačů (licence nástupnická), a licence sp. zn. 2006/1019/zab/KAL ze
dne 26. 3. 2008 k rozhlasovému vysílání programu Hitrádio Contact šířeného prostřednictvím
vysílačů (licence zanikající).“
Asi ano. Ale pak bych čekal, že se v té sjednocené licenci objeví i kmitočty z té zaniklé, což se ale nestalo. Takhle to může vypadat, že ty čtyři kmitočty užívají neoprávněně, protože k tomu vlastně nemají žádné podklady.
přitom na některé z nich můžou dát program co tam není, třeba do turnova může fajn. Už u hodně doublů takto šachovali mezi fajn, rock, blaník. Tak můžou pokračovat.
Nemuseli ty licence vůbec slučovat, ale tu „Dobrodenní“ mohli úplně vrátit. Prakticky by tím nic neztratili, jenom ten pomyslný „beton éteru“. A na Jablonec (Rock) a Turnov (Fajn/Rock) mohli poté iniciovat licenčko. Holt plácalové éteru a jejich nekonečný příběh.
Pro prodej je to lepsi mit takto
MB rádia neprodává, ale kupuje.
To je pravda že MB rádia kupuje teď má problém co s konkurenčním čas rock když když v Ostravě bude v DAB rock radio.