Komentáře a diskuze

  • Jiří 27. 9. 2023 v 13:31 k KomentujemeDíky a pokud někdo pojede z Prahy třeba na chatu směr Vranné nad Vltavou to jsou místa kde bude porovnání...
  • jouda 27. 9. 2023 v 13:13 k KomentujemeV centru Prahy je příjem z Liblic jen nepatrně horší než ze Zbraslavi, což je vzhledem k víc než dvojnásobné...
  • Tom 27. 9. 2023 v 13:10 k KomentujemeDle clanku na digizone jsou to do 1.10. jen provozni zkousky - takze opravdovy dosah se ukaze az za par...
  • Jiří 27. 9. 2023 v 13:01 k KomentujemeDíky moc za info!
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 27. 9. 2023 v 12:53 k KomentujemeHlášen příjem na teleskop u F-M.
  • Martin 27. 9. 2023 v 12:49 k KomentujemePokud to fakt jede už teď jen s 20 kW, tak na jížním okraji Liberce na obyčejnou feritku a v...
  • Jiří 27. 9. 2023 v 12:21 k KomentujemeDobrý den,Liblice AM 639kHz v provozu! Kdo chce může porovnat s 1062kHz, ještě je chvíli souběh vysílání Country rádia se...
  • M.K 27. 9. 2023 v 11:36 k KomentujemeMě z těch FM rádii vyhovuje Metropole. V taneční hudbě (EDM) jdou víc do hloubky a tak tam jde slyšet...

Články

Komentujeme

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
21.7K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
PVo
4. 9. 2023 08:36

Kopíruji z Digizone (jen to nejpodstatnější): Do tendru na komerční DAB+ sítě se přihlásilo 9 subjektů. Šest zájemců podle ČTÚ složilo peněžní záruku ve výši umožňující soutěžit o celoplošné sítě (první fáze aukce). Zbývající tři subjekty složily záruku ve výši umožňující účast od druhé fáze aukce, kde se budou přidělovat kmitočty pro několik regionů.

TÉMA
DAB sítě
Jarda
Reply to  PVo
4. 9. 2023 15:56

pořád ještě nezveřejnili účastníky soutěže.

PVo
Reply to  Jarda
4. 9. 2023 17:19

Z šesti zájemců na celoplošnou sít pět bude pravděpodobně těch stávajících provozovatelů experimentálních sítí a šestá bude nejspíš spřízněná firma od Media Bohemia (případně i od Active gr. nebo/a Radio United). Nikoho dosud zcela mimo obor nečekám. …třeba někteří z těch 5 stávajících experimentálů půjdou jen do regionálek a „nové“ firmy od hlavní trojky vesměs pro celoplošky, Devátý může být někdo od některé menší skupiny regionálních rádií, dosud neaktivní 🙂

Last edited 22 dní před by PVo
Míra
Reply to  PVo
4. 9. 2023 18:47

Kombinací je povícero. Mne však nejvíce zajímá, jestli se opravdu potvrdí (ne)zájem dvou největších „soukromých mediálních skupin“ vstoupit do DAB kapacitních vrstev.
To bude klíčové pro bytí či přežívání DABu v ČR.

PVo
Reply to  Míra
4. 9. 2023 21:44

zapomenul jsem na Londu, ta si myslím chtít bude pro svá rádia vlastní síť a nenakupovat služby u ČRa…to už je 10 potenciálních zájemců, takže jsem zvědavý, kdo z nich co je beru jako potenciální kandidáty, nemá zájem.
Menší skupinu myslím třeba Seznam nebo rádia p Plachého atp…

Míra
Reply to  PVo
5. 9. 2023 06:43

Jsem zvědav, protože v podmínkách soutěže je napsáno cosi o technické zdatnosti zúčastněných firem. Uvidíme. Osobně bych tam nepustil ani firmy, které zodpovídají za TXy mobilnich sítí.
Nechci hanět, ale nikoho horšího, než Progres Digital, bych do aukce nepustil. Prostě by se to mělo týkat jen subjektů, které již technicky provozovaly SFN (DVB-T[2], DAB)
Jenomže ČTÚ by rádo více účastníků….

Míra
Reply to  Oviradio.cz
11. 9. 2023 16:36

Předposlední položku komentovat nebudu. Trochu si nakadím do pusy a pozměním vyjádření. Myslím, že Color mux je dělaný lidmi, co k tomu mají vztah, udělali to chytře, dobře a snad i relativně levně. Takže pokud má pan Hájek a jeho tým stejné kvality, jako lidi v Colormuxu a také záměry, tak sem s ním.
Play.cz? Prosím ne! Klidně mi napište, proč ano. Díky.

Last edited 15 dní před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 9. 2023 17:54

Spíš ty nám řekni proč Play.cz ne(!). Kdyby chtěly vlastní multiplex Kostelecké uzeniny nebo Vodovody a kanalizace, tak bych to asi chápal, ale proč ne Play.cz? Však jsou to v podstatě lidi od fochu.

Míra

Když to zvládnou po technické stránce, tak fajn. Já si tak říkám, že je lepší říci proč jo, než vypočítávat negativa.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 9. 2023 19:58

Tak na „distribuci modulace“ si postavili byznys, tak proč by ne i v DABu? Dlouhodobě spolupracují/obchodují s mnoha rádii, třeba jim dokážou nabídnout kapacitu za zajímavé ceny. Atd. A teď prosím ty negativa.

Míra

Díky. Zkušenosti s distribucí datových toků se v dabu hodí. To je fakt. To mne také napadlo. Nejspíše bych poškodil jejich jméno a to prostě teď neudělám. Byl to takový povzdech. Počkám si, jak se svého úkolu, pokud něco v aukci získaji zhostí a pak řeknu, jak jsem spokojen.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
11. 9. 2023 20:31

Infinity Telecom, s.r.o. = Andrey Chikalenko, Praha, dříve Rusko, telekomunikační operátor, před dvěma lety neúspěšně žádal o licenci pro DAB rádio

  • Tak doufám že to ruSSký hovado nedostane ani žádný kmitočty v dabu! to je ostuda, no fuj. Ať táhne zpátky do putinreichu.
Jirkas
Reply to  Jarda
11. 9. 2023 21:01

Sklidni hormon a nevidím důvod, proč by neměl dostat kmitočty.

Jirkas
Reply to  Jarda
11. 9. 2023 21:02

Sklidni hormon a nevidím důvod, proč by neměl dostat kmitočty.

H.
Reply to  Oviradio.cz
11. 9. 2023 23:32

Možná ne. Do médií sice všichni řvou „Rusko fuj“, ale specielně u takových lidí rozhodují jenom prachy.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
13. 9. 2023 17:53

nově k informaci
před dvěma lety neúspěšně žádal o licenci pro DAB rádio“
Aktuálně podal žádost znovu, nevím jak se mělo jmenovat jeho rádio před 2 lety, nyní to má být rádio context.

Jarda
Reply to  Jarda
19. 9. 2023 08:02

Tak opět aktualizace, rus již žádá o 2 dab licence. 😮

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
19. 9. 2023 08:25

comment image

PVo
Reply to  Oviradio.cz
14. 9. 2023 10:54

no koukal jsem že mi předpoklad moc nevyšel… Mimochodem zajímavý rozhovor na mediaguru

Tom
Reply to  PVo
14. 9. 2023 11:47

Hmmm, tak na portále Digitální rádiu (ČRo) za 5 let byl tak možná jeden rozhovor, jinak tam poslední dobou LukPol píše hlavně o dění v DAB+ v Německu a teď takový dlouhý rozhovor na mediaguru s předsedou Rady ČTU … děkuji oviradio za tip …

Jarda
Reply to  Tom
14. 9. 2023 14:06

na mediaguru to píše taky Lukáš.
Stačí si přečíst jméno autora článku.
U čro je omezení, že čro na web digitální rádio, chce jen články o digitálním rádiu, proto se tam neobjevuje více článků či rozhovorů.
Teď by to chtělo rozhovor s někým z rrtv a položit mu ty otázky, kde se čtú vymlouvá že „to musí rrtv“ 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
14. 9. 2023 15:12
Pavel
3. 9. 2023 07:38

Z hudebního podcastu na novou internetovou CHR stanici 👀. Může být… 🙂 https://on.soundcloud.com/xLuTfEJ7ZXZr7EJv7

TÉMA
Nová česká CHR stanice
PVo
Reply to  Pavel
3. 9. 2023 10:13

hmm největší a jenom hity…

Btw, kolik je vlastně v ČR čistě internetových rádií (nemyslím webové kanály stanic z éteru s variací stejného jména) a které pravidelně poslouchá aspoň 10 posluchačů denně?
Tipuji že tak mezi 20-30 a že tak 10 prvních má tak 50 % poslechovosti (Oldies, Samson, Povídka, Humor, Xaver,…. Seejay asi už do první desítky nepatří).
Možná by nebylo na škodu tady udělat rubriku internetových rádií (existujících alespoň 6 měsíců). Přece jenom jde o segment rozhlasového trhu, který rozšiřuje dosti úzký výběr a zaslouží si podporu…

TÉMA
Čistě internetová rádia
Last edited 24 dní před by PVo
PVo
Reply to  PVo
3. 9. 2023 11:04

Zajímavé je, že aby ta první dvě rádia dosahovala čísel jaké mají, musela dlouho vysílat v éteru. O to víc platí co jsem napsal o fenomenálním úspěchu Danceradia od CZC, s velkým odstupem je další (vznikem jen na netu bez navázání na projekt někde jinde jako R.Xaver) neúspěšnější hudební netové rádio asi Seejay (myslím čísla co mělo než to p.Janík vzdal)

Lohen1
Reply to  PVo
5. 9. 2023 07:16

Fresh, 4U, Smile,Pigi, na Liberecku lokalní Vratislavice, RadioMB z Mladé Boleslavi
…další mě nenapadá. Seejay už zaniklo, jsem si myslel, či ne?

Last edited 22 dní před by Lohen1
PVo
Reply to  Lohen1
5. 9. 2023 09:00

Fresh a Pigi nejsou čistě netové (stejně jako Zun) , Smile nevysílá (stránky sice fungují ale stream ne), u Seejay naopak stream funguje (viz play.cz), rádio MB má podle play.cz jednotky posluchačů a 4U nevím – na svém webu mají aktualizaci z roku 2021 tak asi žádná sláva, nicméně jejich stream jede.

Michal R.
Reply to  PVo
5. 9. 2023 11:14

Počkat ale mě normálně stream Smile Radia jede : http://live.topradio.cz:8000/smile192 . Tak tady prosím nešiřte lži a bludy .

Míra
Reply to  Michal R.
5. 9. 2023 12:05

Nemůžu najít, co přesně PVo psal, ale možná byl jen výpadek streamu.

PVo
Reply to  Míra
5. 9. 2023 13:50

Michalovi R:v pátek mi nešel spustit stream z jejich stránek a tuším že v sobotu taky ne (to si už nejsem jistý jestli jsem to zase zkoušel), teď mi to pustit šlo.
Podle zamrzlého infa o aktuální přehrávané skladbě: AITCH FEAT. ED SHEERAN- MY G (a to tam visí minimálně od pátku) jsem usoudil že už nefunguje..
Poslední uvedená novinka na webu už z ledna 2022 mi omyl taky nevyvrátila..
Takže se omlouvám ale jde leda o nechtěný omyl, ne o vědomou lež (v pátek procházel více netových rádií na která jsem si vzpomenul ale neposlouchám je)

Last edited 21 dní před by PVo
Lohen1
Reply to  Michal R.
6. 9. 2023 22:09

Poslouchal jsem včera a dnes o noční. Jede cca hodinová smyčka songů pořád dokola. Takže asi něco není úplně ok.

TV Czech
2. 9. 2023 15:31

Všimnul sem si, že hitradia mají opět poupravit zvukový obal, píšou někdy v září, že by se to mělo uskutečnit. Co si o tom myslíte ?

Petr
Reply to  TV Czech
2. 9. 2023 16:47

Můj názor je ten, že nebýt odprodeji jednotlivých rádií měli dříve unikátní zvukový obal vzpomeňme City937, Nepracujte, bavte se (Rádio Most), dabera Moravce: Nenechávejte nic náhodě, poslouchejte Rádio Faktor… FM Plus, Dragon rádio, Rádio Vysočina 94,3, Rádio Zlín, Rádio Orion 103,6-9, Černá hora, Apollo, Labe. Každý byl originál……takže ať se snaží sebelíp, nikdy už to nebude co dřív, navíc, stejně jednou dojde k sjednocení a Hitradio bude jen z Prahy… Všimli jste si, jak je to nyní u Rock rádia? Už prý převážně vysílá z Prahy….

Michal R.
Reply to  Petr
2. 9. 2023 20:18

Pletete tady jablka s hruškama . To že je Rock Radio centrální neznamená že Hitradia budou také . Navíc tu kdysi kdosi psal tuším z Media Bohemia že Hitradia díky centralizaci Kiss Radii nemájí důvod být zcela centrální a mají stále důvod být i částečně regionální .

Last edited 24 dní před by Michal R.
Petr
Reply to  Michal R.
2. 9. 2023 21:56

Nepletu, takový je vývoj. Pokud si pamatujete, jak začínala síť Blaníku. Třeba Tep, Ok, Karolína aj. vždy to trvalo nějakou dobu více jak 6 let, než došlo k pozvolné zničení původní značky a začlenění pod centrální program. Dále Agara, i velmi úspěšná značka – North Music, stejně to „spadlo“ pod Fajn. „Někdo“ se tu v minulosti bil v prsa, že Oldies rádio není na pořadu dne a bylo to do roka zničené –) Rock rádio, nyní nenápadně vysílají víc a víc z Prahy…. Prostudujte, kolik bylo moderátorů v jednotlivých Hitrádií v roce 2016 a kolik jich je nyní a kolik „oken“ vysílají již centrálně. Jejich heslo, hlavně nenápadně… Ten trend je snad zakódovaný ve značce M.B., díky jednatelům té firmy. Vytřískat co to dá, nejlépe danit v daňových rájích a šetřit a šetřit…a centralizovat a centralizovat….a frekvence blokovat a blokovat. Vaše zatvrzelá reakce – nejste náhodou z nějakého Hitrádia? Zaměstnanci se to vždy dozvídají jako poslední a na poslední chvíli…a stylem večer poslední zhasne…., Zeptejte se v Černé hoře, případně někoho z býv. zaměstnanců Egrensisu, Helaxu, Petrova, Gamy, Contactu, jaké tam bylo informační embargo na budoucnost býv. značky…

Last edited 24 dní před by Petr
Alex
Reply to  Petr
3. 9. 2023 00:27

Péťo, dotaz byl na zvukový obal, ne na to, co si myslíš o jednatelích nějaké soukromé firmy. Ať si dělají co uznají za vhodné, je to jejich vlastní business, komunismus už je pryč. Pokud to chceš dělat lépe, máš každou příležitost koupit nějaké rádio a ukaž jim a nám všem jak se to dělá.

Co se týká zvukové grafiky, tak jsem zvědav, co v září spustí. Hitrádia jsou snad jediná rádia u nás, co s obalem pracují. Na E2 je snad už 3 roky stejný obal, kde se jenom neustále křičí “Eeeeeevropaaaaaaa dvěěěěěě”, to samé F1 i Kiss.

Michal R.
Reply to  Alex
3. 9. 2023 08:48

Prosím ve všem s vámi souhlasím až na to Radio Kiss, které v posledních letech měnilo zvukový obal dosti výrazně a zřetelně

Alex
Reply to  Michal R.
3. 9. 2023 09:38

Michale, děkuji za informaci. Mně přijde Kiss stále stejný, jedno stejné zvukové logo bez variant a hezký opener. Jinak nic (ve srovnání se zahraničím), na co se mám zaměřit při poslechu? Možná jen poslouchám ve špatné časy :). Děkuju

PVo
Reply to  Michal R.
3. 9. 2023 09:41

nejvíc hloupé jsou ty kydy o jednatelích a komunismu protože podnikají na veřejném statku (pásmo fm) který není dostatečně kapacitní pro volnou tržní soutěž. Umocněno mizerným právním prostředím.

Alex
Reply to  TV Czech
3. 9. 2023 00:28

Kde je ta informaci o obalu? Jsou tam podrobnosti? Diky

PVo
Reply to  Alex
3. 9. 2023 09:44

na informačním webu Media Bohemia který kdysi býval nezávislým webem mapujícím rozhlasovou a televizní scénu v České republice

Michal Merenda
Reply to  TV Czech
4. 9. 2023 12:12

Už zítra, moc se na to těšíme a děkujeme za zájem. Osobně jsem nadšený, zejména z identů a openerů, nicméně na začátek podzimu chystáme i krásné imagery. O nový obal ale nejde, spíše o výrazný refresh. Budeme rádi za Feedback.

Btw povšimněte si u identu výrazné pozice lokální značky. 😉

TÉMA
Obal - Hitrádia
Míra
Reply to  Michal Merenda
4. 9. 2023 13:34

Mě na tom baví ty „anglické“ názvy.
Možná by rozhlasáci mohli následovat televizáky a promítnout trochu té češtiny o fous dále.
Opener-Otvírák
Imager-Dojímák
Ident-Ksicht
Refresh-Obnova, Nákop
Feadback-Odezva
Tak vám přeji hodně zvuku a žádné palmy, jako se to třeba povedlo teď Rock Radiu.

Michal Merenda - Hitrádia
Reply to  Míra
4. 9. 2023 18:51

Dojímák a Ksicht… to se tady ujme 😀

Míra
Reply to  Michal Merenda - Hitrádia
4. 9. 2023 19:22

Ano, bylo to myšleno odlehčeně. Minimálně jedna taková schůzka by pobavila 🙂

Ľuboš
Reply to  Michal Merenda
4. 9. 2023 20:44

Opäť z dielne NOISE Jingles? Dúfam však že taký trend že každého pol roka meniť zvukové logo sa konečne zastaví, lebo toto nie je celkom správne. Čo som počul na Soundcloude znie celkom zaujímavo

Michal Merenda - Hitrádia
Reply to  Ľuboš
5. 9. 2023 00:04

Tentokrát je to pražsko – ostravsko – amsterodamská spolupráce 🙂

TV Czech
Reply to  Michal Merenda
4. 9. 2023 21:03

Mám ještě jednu otázku, to budou pozměněny i jingly mezi písničkama?

Ľuboš
Reply to  TV Czech
4. 9. 2023 21:20

Asi áno 😀😀😀
https://on.soundcloud.com/WH9So

Petr
Reply to  Ľuboš
4. 9. 2023 22:01

Takže dle poslechu, asi jsem hluchý, kde je pane Merendo ta výrazná pozice lokální značky? Vždy v celou? Takže po písničce jen centrální jingl „Hitrádio?“ Takže si otevíráte vrátka pro blížící centralizaci ? (Fajn, Blaník a Rock R. je plně centralizované, nyní je na řadě Hitrádio) . Tak nějak nechápu, proč po tak krátké době se znělky mění. Škoda peněz…Hlavně, že se šetří na programu-moderátorech, po 19.h je v regionálkách „zhasnuto“, tohle je „průser“…..Proč zavedl Kiss noční moderování? Asi bych zhnuseně přeladil, kdyby se mi měnily tak často jingly Radiožurnálu a Dvojky. Můj názor je ten, že nejlepší jingly byly z dob Rádia City, Vysočina, FM Plus, Zlín…. Tohle mělo zůstat… Odliv posluchačů u Hitrádia během 10ti let, (zejména Sever Čech), to jen potvrzují, že mám pravdu….

Ondra
Reply to  Petr
4. 9. 2023 22:45

Jingle velké značky mění každou sezónu, v tom problém není. Pořád mají stejné logo, jen jinak zpracované. Naopak se mi líbí, že se snaží držet trendy. Jestli jste názoru, že nejlepší byly jingly někdy v roce 2005 s tím hrozným masterem a sci-fi pazvuky, tak je to škoda. Za mě super, zítra budu poslouchat Orion a tu změnu tam.

Michal R.
Reply to  Petr
4. 9. 2023 23:29

Tak nevím jestli je to už po změně jinglu , openeru , swiperu ale nyní po 23 . hodině zní ve vysíláni Hitradii vždy 2 songy a následně jen jingl Hitradio . Uvidím jak to bude po půlnoci . Poslouchám primárně internetový stream Hitradia Orion . Jen doufám že to nebude nečekaný konec regionálních studii a že se zítrá po 9 . hodině dopoledne opět připojí všechna regionální studia .

Last edited 22 dní před by Michal R.
Michal R.
Reply to  Michal R.
4. 9. 2023 23:58

Tak mám tu UPDATE : Ve 23:55 byl poprvé použit nový openair ve vysílání Hitradii. Následně zhruba v 00:04 byli poprvé použity i jingly s regionálnimi názvy . Moje první reakce na to byla jasná . Zda jde o člověka nebo AI – Umělou Inteligenci

Last edited 22 dní před by Michal R.
Ondra
Reply to  Michal R.
5. 9. 2023 00:12

Je to dle mě herečka Míša Tomešová, která doplňuje tradiční hlas Hitrádií – dabéra Oldřicha Hajlicha. Dobře rozpoznatelná je ve verzích na Černé Hoře.

Michal Merenda - Hitrádia
Reply to  Michal R.
5. 9. 2023 00:12

Máte dobrý postřeh, dnes mezi 23:00 a 0:00 jsme měli opravdu pouze Hitrádio. Bylo to ale jen kvůli jednoduššímu přechodu a importu.

Michal Merenda - Hitrádia
Reply to  Petr
5. 9. 2023 00:10

Petře, omlouvám se, asi jsem to nevyjádřil dost jasně. o výrazné pozici lokální značky jsem mluvil v souvislosti s podobou obalu, která jde ven až nyní. Čili nejste hluchý, jen jste ji ještě v rámci nových identů slyšet nemohl.

Prosím, poslechněte si produkční clock pořádně, samostatného Hitrádia je tam pramálo.

Poznámce o zhasnutí nerozumím, my i Kiss po 19. hodině držíme hudební speciál.

Ke změnám obalu, kompletní výměna probíhá (měla by probíhat) u všech stanic každé čtyři roky s ohledem na trendy v produkci a podobně. Refresh ale musí probíhat neustále, s ohledem na sezónní produkci a image produkci.

Také rád vzpomínám na staré jingly, pouze ale z nostalgie. Jejich použitelnost dnes je asi stejná, jako je použitelnost znělek české televize z devadesátých let v současnosti.

Ať se daří 🙂

Petr
Reply to  Michal Merenda - Hitrádia
5. 9. 2023 08:11

V REGIONÁLNÍCH STUDIÍ je před 19.h zhasnuto, pokud není předtočený i hudební speciál M. Kleina, tak pak je zhasnuto i v Hitradiu City….ale nechci se hádat, díky „zničení“ regionálních značek M.B. jsem posluchačem Radiožurnálu, Plusu a Dvojky. Fakt je ten, že občas, z nostalgie chvíli nějaké Hitrádio „dám“, ale po týdnu, kdy předem odhadnu, kterou píseň uslyším, se zase vrátím k Čro…. Nepřipadá mi tak velký rozdíl mezi Fajnem a Hitradiem (když pominu to, že na Fajnu jsou mladší moderátoři)….Vemte si příklad z United, jak pestřejší portfolio stanic vlastní a „postavilo“ Country-Signál-Beat-Radio 1-Kiss-Spin. Nechápu proč se za každou cenu úzce držíte Kissu, E2 a nehrajete méně známé skladby a nerozšíříte playlist….Víte proto vzpomínám na dobu R. City, FM Plus, Most, každé rádio bylo odlišné a snažilo se o odlišení, nyní i ten Radiožurnál je pestřejší (co se týká hudby) Regionální zpravodajství, na tom byste měli zapracovat, i Čro Liberec má podrobnější zpravodajství….Petr (44let)

Václav
Reply to  Michal Merenda
5. 9. 2023 09:43

Mě zas baví na tom ten inzerovaný refresh a při tom zůstane typově vše při starém 😀 , ne? Kritéria refreshe splňuje třeba změna Zet na Prostor a i tak na budoucí úspěch potřebujete věšteckou kouli. „Refreshe“ v rámci Zet byly kosmetické úpravy které víme kam vedly….

Last edited 22 dní před by Václav
Michal R.
Reply to  Michal Merenda
5. 9. 2023 21:12

Každopádně vás pane Merenda musím pochválit a nejen vás ale i team a to zejména kvůli večerním speciálům s Hudebním Guru Michalem Kleinem . Toto večerní vysílání je naprosto skvělé a bez chyb už několikátý měsíc . Rozhodně bych toto vysíláni v dohledné době neměnil . Michal Klein je jedním z největších odborníků na hudbu u nás v ČR , má mnoho zkušenosti a jeho volba na moderování Večerních Speciálu byla jedním z nejlepších kroků co Hitradio mohlo udělat .

PVo
2. 9. 2023 11:10

Zajímavosti co jsem se včera hrabal po síti a psalo se tady občas o nich
1) západočeské netové rádio Smile nevysílá… no byl to taky takový snadno zaměnitelný hudební kočkopes kdy si tvůrce myslel že právě jeho mix bude ten nejlepší…

2) Danceradio úplně rezignovalo na sociální sítě- Pokud se dobře pamatuju tak odezva na FB byla dlouhodobě ještě nižší než má třeba NetroLife (které Honza z Jihu i v tomto ohledu označil jako etalon neúspěšnosti)

3) podobnou odezvu jako Netro Life na FB má dle zde několikrát sdílené mantry úspěšné rádio Orlicko – předpokládám že obě nepoužívají ty různé marketingové nástroje na počty like/sdílení (nemají na to čas ani prostředky) tak jde o čistě ryzí zájem.

To píšu ne proto že by mi jedno z těch rádií mělo být sympatičtější, neposlouchám ani jedno z nich, ale aby se subjektivní pocit/názor jak se má dělat správně rádio nevydával za fakt. Obě rádia na tom totiž asi budou víceméně stejně (vzhledem k pokrytí, Orlicko má celkově natuty posluchačů včetně jiných pokrytých okresů v absolutním počtu více) a ukazuje to že komerční dlouhodobý smysl dává až regionální pokrytí protože lokálně nelze zaujmout vícenásobně posluchačů než (skoro)celoplošná rádia. Proto rozšiřování pokrytí jako udělalo Orlicko na aglomeraci Hradubic a chce teď Metropole na olomoucký kraj mi přijde jako jediná možná cesta udržitelnosti/rozvoje.

PVo
Reply to  PVo
4. 9. 2023 09:08

Jo a taky někdy během posledních 3 týdnů skončilo dance-radio.fr, které zpočátku používalo logo českého DR, což tady podnítilo cca u dvou lidí udání v zájmu pro korporát s ne zrovna etickým chováním 🙁 (teda přesněji ten druhý člověk jen říkal že by to taky udělal)
Nutno ocenit že vydrželo vysílat jako nadšenecký projekt opravdu dlouho…

Kristián
Reply to  PVo
5. 9. 2023 09:46

v tomto rádiu pracovali napr. Vláďa Jaroš (ex-moderátor Kiss Proton) či Silvie Matičková (dabérka a speváčka).

TÉMA
Rádio Smile
Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
2. 9. 2023 17:13

Chtěl bych vás poupravit letos to bude frekvence 92,5 FM . Je zajímavě sledovat jak je to každý rok jiná frekvence . Zajímalo by mě podle čeho jí tato speciální dočasná stanice získává .

Tomáš Hron
1. 9. 2023 23:00

Dva postřehy z rozhlasového éteru:
1. Všiml jsem si, že Signál Rádio výrazně snížilo podíl československých skladeb v playlistu, v denním vysílání už se objevuje zpravidla jen jeden československý song za hodinu. Licenční podmínky jsou pak doháněny v noci, mezi druhou a čtvrtou hodinou ranní zní výhradně česká a slovenská hudba. Je zajímavé sledovat, jak Signál stále hledá svoji cestu, do playlistu zkouší přimíchávat všechno možné od méně známých osmdesátek až po skladby z devadesátých let a nového milénia, a celkově prochází takovou dost zvláštní krizí identity. Soudě podle odezvy na FB to ale vypadá, že posluchači osmdesátkový formát oceňují, tak snad se playlist časem vypiluje k dokonalosti. Bylo by skvělé tu mít něco jako české Schwarzwaldradio, jakkoliv nereálně může tato představa znít.
2. Expres konečně nasadil do nočního vysílání syntetický hlas Hacsiko, o kterém uprostřed června referovala řada médií. Ve vysílání se objevuje mezi půlnocí a jednou hodinou ranní (pravděpodobně jen ve všední dny) a nezní to vůbec špatně. Osobně v tom hlasu sice mírnou robotičnost slyším, ale myslím, že mnozí posluchači by fakt, že k nim na vlnách Expresu v noci mluví umělá inteligence, vůbec nepoznali. Uvidíme, jak na tuhle expresovskou inovaci zareagují ostatní tuzemské stanice. Sice si myslím, že umělá inteligence nedokáže živé moderátory plnohodnotně nahradit, ale právě v rámci nočního vysílání může mít její uplatnění smysl.

TÉMA
Méně české hudby na Signálu a Hacsiko konečně na Expresu
Václav
Reply to  Oviradio.cz
2. 9. 2023 13:20

A není to třeba o tom, že se Signal se snaží najít nějaké střední tempo, čili ani kissacke tanecni, ani beat, ani cz? Proto třeba i miléniove a 90 věci, které nejsou ve stěžejním kisackem tempu, ale jen hadam, pro se ptam jake konkrétně skladby tam byly? Dovedu si představit ze některe se můžou prolinat, treba wreak it up od scooter. 80 i nezname by rozšiřovali nabidku, ale asi to bude mala cilovka. Takhle aspon to bude znamy zanr bez rotaci novinek, škoda že bez rotaci nemůže byt kiss. Ale jinak by mi taky vyhovovalo oddělit 80 a oddělit 90. Nepodarilo se proto zkrouhli pokryti podobne jak fajnu ve prodpech úspěšnější mu rockradiu. V RU radeji uprednostnili Spin, misto méně náročnějších 80.

Zajímavé je že Signál snad nikdy nezaznamenal sebemenší poslechovost na ne úplně špatném vysílači v Brně, presto ze tvoří regionální program a nestal se ani útočištěm pro odvrhnute posluchače Petrovu, zatimco Krokodyl ktery se formátem blíží k Signálu, tak si užívá předních příček. Ano krokodyl se snazi pojmout i byvale petrovaky a daří se, takze trochu zestarl a aspoň se odlisi od na první pohled méně smyslu plné přítomnosti Jihu. Proto se Spin jako městské rádio by to mohl jen vylepšit misto pomalu desetileté přítomnosti Signalu bez posluchačů. Ani signal stejně nenaplnuje původně slibované licenční podmínky s dechovkou.

Last edited 25 dní před by Václav
Tomáš Hron
Reply to  Václav
2. 9. 2023 15:27

Ano, Signál možná opravdu zkouší přimíchávat do playlistu ty devadesátky, které nepatří ani do kategorie utahaných ploužáků, ale ani mezi přehnaně rozjuchaný eurodance. V dnešním playlistu se objevily třeba tyhle věci: Army Of Lovers – Crucified, Lighthouse Family – Lifted, Undercover – Never Let Her Slip Away, East 17 – Stay Another Day, Soul Asylum – Runaway Train, Ace Of Base – The Sign, Sixpence None The Richer – Kiss Me, Tom Petty – Free Fallin’, M-People – Open Your Heart, Anna K. – Láska… Z občasného poslechu v posledních měsících si pamatuji ještě třeba Unique II – Do What You Please, DJ Bobo – There’s A Party, anebo Fun Factory – Celebration. Ty věci nejsou samozřejmě úplně špatné, mám s nimi ale dva problémy. Jednak jsou to ve valné většině vcelku ohrané kusy a jednak je hodně zvláštní, když se třeba po skladbě Can’t Get You Out Of My Head of Kylie Minogue (rok vydání 2001) ozve jingl: „Signál Rádio, to nejlepší z osmdesátých let.“

Soundwaver
Reply to  Tomáš Hron
3. 9. 2023 09:10

nejen české Schwarzwald radio, ale i české 80s80s Radio. v rámci 80ek jsou mu také hodně blízko.
a, ač jsem vyrůstal hudebně až v době trance-house devadesatek, musím uznat, že tenhle formát v ramci našeho éteru je fakt výborný a rád si ho v rámci Signalu poslechnu .
jak zaznělo jinde, tohle bych si představoval, akorát u 90ek-millenia i u Kissu – tedy hlavně neohrané, dynamnicky znějící songy, v malých rotacích.

TÉMA
Signal vs 80s80s
Jarda
1. 9. 2023 19:40

frekvenci 100,2 v ústí nakonec chce radio hey. Pokud mu nové frekvence vyjdou, dostalo by se do ústí i plzně.

Petr
Reply to  Jarda
1. 9. 2023 20:45

Z jakého to máš zdroje? Já slyšel že to chce pro Color? Jaký význam by bylo Ústí n. L. pro 3. rockové rádio?

MichalP
Reply to  Petr
1. 9. 2023 22:38

Z této lokality pro větší půlku Ústí n/L nebude mít význam jakékoliv rádio, které bude z této lokality vysílat.
Prostě umístit vysílač za kopec a myslet si, že odtamtud pokryju celé město, je tak nějak jeden velký omyl.
Jinak na stejné lokalitě je stále volná 101,2 po Dálnici, tedy je klidně možné, že dojde nakonec i na Color.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2023 16:13

Poslechovost DR v Praze je nižší než ve většině krajů, resp. srovnatelná s menšími kraji. Tímto krokem si možná dělají naději, že se zmírní negativní vjem veřejnosti, když se to schová za někoho jiného.

PVo
Reply to  Václav
1. 9. 2023 16:36

Mělo být poslechovost Impulsu? Nový majitel nemá žádné zkušenosti podnikání v médiích (kupuje od Babiše i Mafru) takže kdo čeká změny tak v prvních letech těžko, směřování bude na současném managementu, který logicky žádné převratné změny dělat nebude a pro rádia s nadprůměrnou poslechovostí (vzhledem absenci na FM platí i pro čísla co generuje Český Impuls) by to byla i hloupost.

Jarda
1. 9. 2023 09:36

rádio haná skyrock koordinuje 100,3 se 100W pro Zábřeh kde chce přeladit ze 103,7 a „školácké“ metropole chce mimo Olomouc až do Mohelnice na 103,7 se 100W

PVo
Reply to  Jarda
1. 9. 2023 12:30

To je rozumné… lokální i když minimálně moderované rádio je ekonomický nesmysl a asi by do tendru o frekvenci nešli, kdyby věděli, že Rádio dálnice skončí. A takový hudební kočkopes jako Metropole evidentně moc lidí nezaujalo aby si ho ladili přes net. Je příliš zaměnitelné s E2 a jinými podobnými rádii.

Jediné rádio co kdy na netu jednoznačně uspělo bylo Danceradio od CZC, vůči ostatním netovým rádiím bylo několikanásobně ba přímo řádově poslouchanější (a to platí vůči dnešním net CZ rádiím, kdy internet je daleko dostupnější) a i vůči internetovému vysílání terestických rádií většinou také několikanásobně -a to myslím daleko větší rozdíl než má Oldies vůči Fajnhelaxu. Mimo tu E2 která DR porážela v online poslechovosti (v počtu UIP už byl rozdíl menší).
Btw odstup mezi E2 a DR byl menší než DR a dalšími terestickými rádii

Nechápu že takové rádio nikdo od té doby nezkusil. Udělat rádio podobné E2 a doufat že si ukousnu znatelný podíl posluchačů z E2 je evidentně nesmysl, což dokazuje i historie Fajnradia

Václav
Reply to  PVo
1. 9. 2023 16:24

Nejsem pravidelný posluchač ale myslím si že mají rezervu že i neflašinetový formát může zaujmout více posluchačů – např inspirovat se stylem Expres, bývalý poprockový Bonton, Orlicko, Radio_FM, ale nejlépe FM4. I tak ale je to nejlepší cesta aby Forentík se ekonomicky udržel, tak se snaží zasáhnout posluchače různých stylů, proto se za poslechovost schovávají 3 rádia, třebaže z posledního výstupu asi nejásali. Podobně úspěšně to dělá Plachý, ne náhodou je dobře na tom Jih a dobře ví že se jeho okruh Cimbálka nebude hlásit jen Cimbálka, ale JIH cimbálka. Taky by si člověk řekl nemoderovaný, ….

PVo
Reply to  Václav
1. 9. 2023 16:59

Metropole jede už přes rok a řekl bych platí pro něj to co řekl Honza z Jihu o odezvě na rádio NetroLife.
DR mělo úspěch proto že dance2trance tu nikdo jiný nenabízel, z uvedeného seznamu by něco v terestice v Olomoucí třeba mít mohlo i větší úspěch, ale na netu určitě ne kvůli zaměnitelnosti při stejné dostupnosti.
Ohledně Orlicka nevím proč se tu často opakuje mantra o bůhvíjaké úspěšnosti. Když jsem koukal na poslechovost podle okresů tak odezva „jiná česká rádia“ byla v okresu Ústí n/Orlicí podobná jako v okresu české Budějovice a jiná čísla nejsou známá, ani o poslechovosti online. Tu mantru beru leda jako přání pisatele ale nejde o nějak podložený fakt.

Honza
Reply to  Václav
1. 9. 2023 17:21

Václave, až tak prozaicky jsme nad tím opravdu neuvažovali a hlavně, trochu pletete z neznalosti jablka s hruškami. Haná, Skyrock i Metropole jsou měřené stanice sloučené do jednoho výsledku, to máte pravdu. Rádio Jih je Rádio Jih a Jih Cimbálka v tuto chvíli není měřená Radioprojektem, tudíž je kdesi v „jiné české stanice“. Jediný důvod, proč je Rádio Jih Cimbálka nazvaná jako Jih Cimbálka a v RDS „JIH CIM“ je, že nemáme problém se k ní hlásit (ad2 – je to i kvůli abecedními pořadí na autorádiích) a je to stanice s hudbou našeho regionu a Rádio Jih je nejen claimem Rádio jižní Moravy vryto posluchačům jako skutečně regionální stanice – proto ta pospojitost v názvu. A ano, Jih Cimbálka je z vetšiny času nemoderovaná (až na ráno 6 – 10 hod., zpravodajství v celou a některé rubriky), ale to neznamená, že to tak bude navždy. S Cimbálkou máme své plány, už na podzim se bude opět o kousek rozvíjet. Ale vždy záleží na obecných možnostech a podmínkách, financích a také dostatku personálu. Docela mě pobavila diskuze, že snad Vlasťa Macík nebo Hanka Srncová k nám jezdí, protože je to prostě baví. Na Jihu lidem za práci platíme, věřte nebo ne. Nejsou to bambilióny, ale nejsou to ani drobáky. Ačkoli je pravda, že celý náš moderátorský tým jsou velcí srdcaři, bez toho to dneska nejde. Každopádně mě pobavila teze, že výsledky v Radioprojektu nám Cimbálka navyšuje jen proto, že nese jméno Jih 🙂 Tady jí nikdo nepoví jinak, než prostě Cimbálka. A teze některých o číslech z „jiná česká rádia“ jsou tu taky úsměvné. To opravdu není tak, že jsou tam jen neměřené a hlavně místní menší stanice… Jsou tam veškeré stanice z internetu apod. a jelikož i internerová rádia dohromady dají slušný balík posluchačů, leč některé po desítkách, některé po stovkách, jiné po tisících, tak to svůj podíl dokáže udělat. Bylo by pro nás samotné z oboru zajímavé, kdyby to někdo někdy rozklíčoval. Do té doby ani mi si neopovážíme tvrdit, že Jih Cimbálku poslouchá XX tisíc lidí, protože to je číslo z kategorie „jiná česká rádia“. Každopádně, prosím, nezaměňovat princip poslechovosti Hané a přidružených stanic s Rádiem Jih a Jih Cimbálka.

PVo
Reply to  Honza
1. 9. 2023 18:09

Nikde jsem nepsal že číslo „jiné české stanice“ dělá jen ta místně na fm dostupné rádio.
Trochu by se dalo vydedukovat srovnáním všech okresů. Nezkoušel jsem to takže se jen domnívám že okresů bez přítomnosti neměřené stanice na FM, kde hodnota „jiné české stanice“ dělá větší poměr než okresu s přítomností takové fm stanice, bude málo.
Tipuju že velká města jako Praha/Brno, protože převládají „kancly“ jinak asi moc ne.

PVo
Reply to  Václav
3. 9. 2023 17:43

Ještě doplňuji k Expresu že v roce 2012 (Q4-2011/Q1-2012 tedy těsně před zahájením postupné flajšmanizace a rok v éteru) Danceradio vykázalo v Radioprojektu fakticky totožné výsledky jako už o dost delší dobu zavedený Expres (DR týd.51 tis, denně 21 tis. – Expres 46 týdně a 23 denně).
Podobný stav vydržel po celý rok 2012 než začali posluchači hlasováním nohama ukazovat že takto tedy ne….

Václav
Reply to  PVo
4. 9. 2023 00:12

Sam bych rád poslouchal klas:ické edm rádio, ale taky je nevyužity potencial, na ktery by posluchnači reagovali „to neznám ale libi se mi to“, tedy nenáročny styl, melodie s čitelnym motivem, které by konkurovali flasinetovemu popu, a to jsou právě zmíněné stanice expres fm4, radio_fm, a když se daří tak orlicko. Poslechovost se nejvic darila expresu kdyz byla tato hudba co nejmíň rusena, asi si nekdo potreboval prosadit svou a zacal tam tlacit zpravy a rano show s moderátorem f1 , tak aby expres nahodou nebyl lepsi než f1.

Aby na olomoucku nasel sve kazdy, tak vlastně mnou zmíněné expres a spol. by mohlo byt na Skyrocku a tehdejší danceradio na metropoli nebo i opačně kvuli pokrytí kdyz by dance mel byt (je) úspěšnější.

Ano v podstatě dance v pha obsahove klesl a neni divu ze neni uspesne Zun, netro, metropole kdyz delaji to same. Nerikam ze si je nepustim kdyz jsem v dosahu, ale… Treba nejake posluchače maji, protože nic jineho neni, ale ti nejsou nejsou u vytrzeni…

Last edited 23 dní před by Václav
Michal R.
Reply to  Jarda
1. 9. 2023 15:44

Tak Radio Metropole by mělo být kromě 92 FM v Olomouci a 103,7 v Mohelnici také na 107 FM v Hranicích . Půjde zřejmě směrem pokrytí Olomouckého kraje .

Jarda
Reply to  Michal R.
1. 9. 2023 16:13

co jsem koukal, tak jich plánují až někam do šumperka. To jich bude celkem dost.

Franz
Reply to  Jarda
1. 9. 2023 20:46

Teď začínají těžce budovat rádio pro mladou generaci v Olomouckém kraji… Proč se místo toho takto nezainvestovalo do rádia Rubi v posledních letech jeho existence? Cca od roku 2017 Rubi rychlým tempem chřadlo a přepustilo pozice Evropě 2 a Fajnu. O nějakém návratu staré slávy rádia Rubi, v podobě rádia Metropole, teď už nemůže být řeč…

PVo
Reply to  Franz
2. 9. 2023 00:28

Jako kdo měl investovat? Rádio Haná a Rubi byli jiní majitelé, p.Foretník ani nemusel vědět že p.Hejl nabízí Rubi skupině MB k prodeji. A nebo věděl že k prodeji je ale nešlo nabídnout víc/aspoň stejně jako oni, variant jak se to seběhlo může být ještě víc.

Last edited 25 dní před by PVo
Marek
Reply to  PVo
2. 9. 2023 08:46

Borci co potřebujete přesně vědět .-)

PVo
Reply to  Marek
2. 9. 2023 10:27

Mě zajímalo jak to Franc myslí s investováním 🙂

Václav
Reply to  Marek
2. 9. 2023 13:28

Proč se nechalo Rubi kleknout a nepadlo to na Hanou?

Last edited 24 dní před by Václav
Marek
Reply to  Václav
3. 9. 2023 10:15

Nedávalo nám to ekonomický smysl a navíc už bylo rozhodnuto ve prospěch MMS

Franz
Reply to  Marek
3. 9. 2023 10:38

Nedávalo ekonomický smysl… Myšleno provozovat vysoko výkonové vysílače rádia Rubi? Nebo by pro vás bylo příliš finančně náročné provozovat antény mimo kóty, které máte v pronájmu pro další rádia, které provozujete?

Last edited 24 dní před by Franz
PVo
Reply to  Franz
3. 9. 2023 10:49

to spíš ta částka za prodej než výhled na provozní výdaje ale určující je stejně ta druhá část sdělení

Marek
Reply to  PVo
3. 9. 2023 14:32

Castka za pronajem licence vs.doba licence vs.znalost trhu v Olkraji.

Václav
Reply to  Marek
3. 9. 2023 23:22

Podobné jak Helax – najit dobrou frekvenci pro Blanik? Dobře, levnější je hledání a provoz malych frekvenci pro skyrock a metropoli, než jit do najmu/prodeje od Hejla, ktery se dá Blaniku osolit.

Když srovnam posledni hodiny vysilani – Rubi ponure, Helax živé, emotivní, procitene – a to odráželo podobu stanic , rozdil vztahu k nim a dokazovalo úspěšnost a posluchacsky zajem. A taky ze je Fresh. Otazka proc Rubi se skálopevně drželo že nesmi uhnout ze stredoproudu? Ok helax je specificka ostravska natura. Tak proč se na olomoucku nediferencovali aspon jako v „normalnim“ Brně a rubi mohlo mit format Free, a po tom by byl spíš zajem pokračovat než univerzalnejsi Rubi.

Last edited 23 dní před by Václav
Marek
Reply to  Václav
4. 9. 2023 09:38

Upresni dotaz?
Jinak pochop, ze prani a vize programu je jedna vec a ekonomika druha z pohledu majitele.

Václav
Reply to  Marek
4. 9. 2023 09:58

Chápu-li dobře klam, že rádio určitého žánru sice dosahuje velké poslechovosti v radioprojektu a posluchači jsou s originálním žánrem spokojeni, tak to ještě asi neznamená že se mu ekonomicky daří, tzn. že se mu neprodávají reklamy (pokud to teda není bojkot ze strany MMS aby už konečně vypadli z éteru ve prospěch jejich produktu (Blaníku)). A že pro zadavatele teoreticky může být atraktivní Česká Kanada, Otava, Jihlava, Kroměříž,… protože dávají popovou všehochuť

Myslím si že skyrock, metropole má potenciál se vylepšit, být atraktivnější aniž by musely být v přesně nalajnovaném popovém éteru – viz jak jsem to psal PVo

Marek
Reply to  Václav
4. 9. 2023 14:26

Amen

Míra
31. 8. 2023 22:23

Svitavy a Moravská Třebová – Kamenná horka; kanál 12C, výkon 100 Wattů.
Jaký kanál (12C/12D) a výkon byste tam viděli vy a proč?


TÉMA
DAB ČRo
Hony
Reply to  Míra
31. 8. 2023 22:57

12C alespoň 1kw jelikož 12D je pro Moravu

Jarda
Reply to  Míra
1. 9. 2023 09:31

tohle je taková obojetná oblast, kde by mělo být i 12D alespon tedy hlavně moravská třebová a dále, tam už se všichni považují za moravany.

Míra
Reply to  Jarda
1. 9. 2023 15:17
Last edited 25 dní před by Míra
MichalP
Reply to  Míra
1. 9. 2023 22:55

Pokud se budeme držet územně správního uspořádání, tak není pochyb o tom, proč bude použit kanálový blok 12C.
http://www.kamzajit.cz/kraj/obr/mapa1-pa.gif
Nicméně s ohledem na historii území, kdy patřilo pod Moravu, by bylo logičtější použít 12D.
A nebo to celé pojmout víc velkoryseji a pro tuto oblast spustit obojedný režim, tedy současně 12C i 12D.
Na jiné téma je pak otázka plánovaného výkonu vysílače…

Kuba
30. 8. 2023 19:17

Dobry funguje vam novy jičin radio blanik 102.8 fm uz dlouho ho nemužu naladit v ostrave bud maji vypadek nebo odešli a nechali 937 fm silnou frekvenci ale kdyz odešli muzou tam dat Fresh radio at mají trochu velkou pokryti😁

Lukáš
Reply to  Kuba
30. 8. 2023 20:02

Tato frekvence patří média bohemia a ta ji nedá nikomu. Pokud jde o fresh radio tak oni frekvence aby měli lepší pokrytí signálem hledají bohužel už moc volných frekvenci v kraji není a když se už nějaká volná najde tak je s nízkým výkonem.

Kuba
Reply to  Lukáš
30. 8. 2023 20:35

Jj chapu ale blanik už ma hodne frekvenci i hitradio orion 🙂 a stejne na novy jičin když jsem jednou jel tak se furt preladuje na 937 fm když to jede čisté a stereo tak muzou opustit na co budou mit dva frekvence na jedné miste 🙂 a stejne blanik neposloucham od te chvile jak vykopli Helax 937 fm za mne je lepsi E2 Kiss nebo Fresh v Ostrave Fresh radio je super radio akorat to hodne zaruši cro dvojka praded bohumine to jde naladit ale jak jedete autem zarušuje to dvojka a hlučin to stejne

Lukáš
Reply to  Kuba
30. 8. 2023 22:47

Tady nejde o vykopnuti jako takové oni potřebovali ten Blaník dostat tady aby mohli konkurovat rádiu čas.

Hony
Reply to  Lukáš
31. 8. 2023 11:48

Docela se jím to povedlo Čas má teď modernější playlist

Libor
29. 8. 2023 14:59

Jak se má OVIRADIO? 🙂 https://on.soundcloud.com/Z4Fro

Franz
Reply to  Libor
29. 8. 2023 21:51

Jako vždy top, Libore 😉 Včetně tvých webových rádií Helaxu a Freshe. Pro zajimavost jsem zkoušel, jak je na tom s webovými rádii Evropa 2. Musím říct, že jsem žasnul třeba při poslechu Evropy 2 Movin‘. Tam jede naplno éra bigroomu let 2013-2014. Evidentně tam na playlist nikdo dobrých deset let nešáhnul.

Last edited 28 dní před by Franz
Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Franz
30. 8. 2023 07:32

Děkujeme 🙂 Na Helax i Fresh nastupuje každý týden 10 až 15 fakt nových songů. Stejný počet odchází.Takže v tomhle ohledu patří určitě mezi „nejživější“ nejenom u nás. Koncept je jednoduchý – co se „nevejde“ nebo nehodí na hlavní Fajn, dostane šanci na Fresh nebo Helaxu. Včetně spousty mových českých a slovenských umělců.

mart-in

Helax je mrtvé rádio… Pro mě Helax skončil odchodem moderátorů. Na Ostravsku teď jede Fresh 103,6 🙂 Prostě není to o značce, ale o lidech.

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  mart-in
30. 8. 2023 08:17

…v pořádku. Kdokoliv, kdo dělá něco, co jde alespoň trochu poslouchat má můj velký respekt. I Fresh. Minimálně má to rádio docela dobrý jméno 🙂

Michal R.

To je dobře že jste opět po čase tady pane Červinka . Mám na vás nějaké dotazy ohledně Fajn Fresh Radia a Fajn Helaxu .

  1. Viděl jsem stories že by mělo mít Fajn Fresh moderované vysílání každý den od 14 hodin ale sám jsem tam ještě žádneho moderátora v tomto čase neslyšel . Tak jak je tomu tedy ?
  2. Kdysi jste pod příspěvkem na isntagramu Fajn Helaxu psali že by jste snad s tímto radiem chtěli opět do budoucna snad do pozemního vysíláni . Nebylo to tam tedy přímo řečeno ale ta odpověď takto vyzněla . Jak je tomuto v tomto případě ?

Děkuji mockrát za odpovědi na moje dotazy

Kuba
Reply to  Michal R.
30. 8. 2023 20:51

Máš pravdu a stejne nechapu Fajn Helax 🙂 kdyz jdes na web mají tam čisté Helax kdyz mají akce maji furt nazev Helax za mne je radio taky uplne mrtve od te chvile jak vykopli frekvenci a dali Blanik a vykopli moderatori tak se stalo místo ostravske radio pražské radio jako je fajn radio za mne je to škoda stanice kdyz to bylo nejposlouchanejsi radio v ostrave a to stejne i radio rubi z olomouce
oba stanice bylo moje detstvi a jak ted zapnu radio naladim 4x blanik 🙂 jsi jeste pamatuju jak jsem vsdicky ladil radio Rubi v ostrave na frekvenci 105.4 fm z pradedu ted naladim blanik 😂 a jeste jak začal vysilat Fresh radio 103.6 fm tak se začali ozyvat a změnili radsi nazev na helax na fajn helax a ještě kopirujou playist podle Freshe za mne nejlepši stanice je Fresh radio 103.6 fm to je nejlepši stanice a tež nechapu proč nedali na 937 fm Fajn radio a ne nejaky Blanik ktery je kopije impuls nebo radio čas 🤣 a kdyby ted dali zpátky Fajn Helax na Fm tak se stejne nikdo nevrati ani moderatori kdyz maji svoji stanici proste Media bohemia udělal největší chybu 😂

Last edited 27 dní před by Kuba
Kuba
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2023 21:26

Jasné příšte to napíšu lepe jsem to psal na rychlo🤣👍

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Michal R.
31. 8. 2023 12:33

Díky za otázky Michale. Ano, Fresh už opravdu má na pár hodin od pondělí do čtvrtka moderátory. Rozhodli jsme se dávat šanci mladým lidem, kteří si myslí, že by to třeba jednou mohla být jejich práce. Někteří z nich už ale zjistili, že není až zas tak jednoduché „jen“ mluvit 🙂 A Helax v pozemním vysílání? Komentovat můžu jen to, o čem něco vím. A o tomhle fakt nevím vůbec nic. Měj se krásně.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Když už něco vracet zpátky do éteru, tak spíš Oldies rádio, které má stabilně několikanásobně vyšší poslechovost.

PVo

No zase nepřeháněj, podle spuštění za týden to není ani dvojnásobek. Ten rozpor mezi online a počtem za týden lze vysvětlit tím, že kdo si pustí Oldies, poslouchá déle, např skoro celou celou pracovní dobu (jako já nečeská dance2trance rádia…)

Rádií chybí v česku víc ale třeba se nabídka zlepší teď po aukci DAB sítí

PS: vlastně ani mě ten rozpor nepřekvapuje pokud je Fajnhelax podobný/klasický Červinkův opakovací flašinet jak předvádí v éteru..

Last edited 26 dní před by PVo
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
31. 8. 2023 15:10

Dlouhodobě (nepravidelně) sleduju online poslechovost a ta je vždy alespoň 3× vyšší ve prospěch Oldies. Počet spuštění za týden pro mě není relevantní, protože jak jsi už zmínil, nereflektuje ani tak počet unikátních posluchačů jako spíš způsob poslechu.

PVo

V průměru 3x vyšší online poslechovost neznamená automaticky že celkem obsluhují 3x více lidí.
Když já poslouchám 5 hodin jedno rádio v kuse tak se na jiném rádiu může vystřídat při průměrném půlhodinovém poslechu třeba 5 lidí a přesto bude vykazovat průměrně nižší online poslechovost

Last edited 26 dní před by PVo
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
31. 8. 2023 15:41

Jasně, je to jen hra s čísly a interpretovat se dají všelijak. Ale faktem je, že Oldies vykazuje vyšší čísla než Fajn Helax. A zatímco Oldies si od FM off drží relativně stabilní poslechovost, Fajn Helax setrvale klesá. Lidi nejsou blbí a vědí, že Helax už není Helax, ale Fresh.

PetrPe

To bude asi spise tim, ze Oldies nema u nas hudebne moc velkou konkurenci jak Hílax

PVo

Asi síla značky resp.zvyku : taky jsem po konci tanečního Fajnu dlouho občas pustil Fajn abych „zkusil“ jestli se to třeba nezlepšilo. a ne.. a nevydržel jsem to samozřejmě poslouchat dlouho. Po „flajšmanizaci“ Danceradia tomu tak nebylo, protože byla brzy náhrada v podobě rádia Zlatka a taky jsem z naivity ve zlepšení vyrostl.
To klesání bych čekal osobně rychlejší.

Neřekl bych že ty čísla lze interpretovat jinak líp, asi si zařídím na YT kanál „PVo vysvětluje věci“ 😀

Lukáš
Reply to  mart-in
30. 8. 2023 11:01

Fresh nemá nic společného s helaxem. Helax zlikvidovala média bohemia.

mart-in
Reply to  Lukáš
30. 8. 2023 13:03

Ne nic, až na většinu moderátorů 😉 😀 a taky to, že na Freshi se přímo hlásí k tomu, že jsou nástupci Helaxu…

Last edited 28 dní před by mart-in
PVo
Reply to  mart-in
30. 8. 2023 13:09

známý ctitel Media Bohemia Franc myslel webové rádio Fajn Fresh, které nemá s terestickým Freshem společného/ podobného nic. Doufám že ani poslechovost, protože FajnFresh -přes masírku ve vysílání Fajnu – generuje zanedbatelný zájem o poslech.

Franz
Reply to  PVo
30. 8. 2023 15:13

Šlo jen o to, porovnat webová rádia Fajnu a Evropy 2. 😉 Do diskuze, jestli ostravský Fresh ukradl název tomu pražskému, se tady pouštět nebudu. Pro zajímavost jsem se díval, kolik lidí zrovna ladí přes net:

Fajn Helax: 243
Fajn Fresh: 40
Ostravský Fresh: 193

PVo
Reply to  Franz
30. 8. 2023 15:33

a 40 online je snad úspěch? po několika letech..

PetrPe
Reply to  PVo
30. 8. 2023 15:44

Fresh ma alespon male FM, tak ma posluchacu vice. Ale jak uz pise Lukáš, Helax je mrtvy. Dnes je to preci Hílax 😀

Lukáš
Reply to  Franz
30. 8. 2023 20:13

Jak ukradl název. Prostě se rozhodli pro název fresh radio. Jinak média bohemia helax ukončila v FM vysílání z důvodu že tady potřebovali dostat tehdy radio blanik jako konkurenci rádiu čas. Tehdy to řešila ráda pro rozhlasové a televizní vysílání na můj podnět tu změnu a zjistili že se nic neděje. Tehdy média bohemia psala že za konec helaxu může tehdejší ministr kultury Lubomír Zaorálek a největší úspěch měl helax za Mirka pifka.

Last edited 27 dní před by Lukáš
PVo
Reply to  Lukáš
31. 8. 2023 15:19

v jakým smyslu může za zánik Zaorálek? ČSSD se podílela na marasmu právního prostředí pro rozhl. vysílání ale nenapadá ani možnost jak by mohl způsobit že se Sedláček s Neumanem rozhodli že uspoří tak že kromě blaníku+hit+rock+fujrádia nebudou dělat žádný další program?

Libor Červinka - Fajn Radio Music Manager
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2023 07:33

…vlastně jo. Pořád se něco děje. A hlavně bude dít. Už brzy 🙂

Míra
29. 8. 2023 10:42

Aplikaci FM radio v telefonu mám blokovanou režimem letadlo. Od jaké verze androidu tomu tak je?
Mají to tak všechny značky telefonů?

Last edited 29 dní před by Míra
Míra
Reply to  Oviradio.cz
29. 8. 2023 11:53

Samsung mám poprvé a nad některými věcmi mi zůstává rozum stát. Zkoušel jsem i Šaomi Poco kde je také android 13 a tam FM radio funguje vždy.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
29. 8. 2023 12:15

Na to je jednoduchá pomoc. Nezapínej režim letadlo, ale vypni GSM rádio v servisním menu.

Míra

V běžném menu sim nelze vypnout (musí být zapnuta alespoň jedna sim). Tím servisním myslíš vývojářské, nebo ještě jiné?
Zatím jsem to nepotřeboval. Myslím, že lidstvo vymýšlí kraviny.
V běžném menu sim nelze vypnout (musí být zapnuta alespoň jedna sim). Tím servisním myslíš vývojárské, nebo ještě jiné?
Zatím jsem to nepotřeboval. Myslím, že lidstvo vymýšlí kraviny.
Vypnul jsem v netmonsteru „mobile radio power“ a nevim, co je to za status. Střídá se nápis „ani jedna buňka“ s béžnou kartou zachytivších buněk posledního operátora.
Samozřejmě jsem letecky v zahraničí, jinak bych tyto kraviny nikdy neřešil.
Taky je zajímavé, že v ČR mi přes wifi neprolézali sms, ale zde v Turecku ano.

Last edited 29 dní před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
29. 8. 2023 12:51

Dá se vyvolat třeba pomocí appky Activity Launcher, vyhledat a spustit „phone info“.

Míra

Jo, tak to je to samé, co lze vyvolat v netmonsteru. Akorát šoupátko „mobile radio power“ se mi samo zapíná, ovšem zdá se, že je to jakýsi mezistav. Opravdu úsměvné.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
29. 8. 2023 14:04

To nevím, já když vypnu GSM rádio, tak je prostě vypnuté. Co hlásí stavový panel telefonu?

Míra

Na chvilku zmizí proužkový ukazatel signálu a místo něj se objeví přeškrtlé kolečko. Po několika sekundách je proužkový ukazatel nazpět, ale vybledlý.
Co se děje v menu „Phone info“ jsem již napsal.
Ještě dovětek. Samsung blokuje FM radio v režimu letadlo jak u Snapdragonů, tak u Exynosů.

Last edited 28 dní před by Míra