Komentáře a diskuze

  • Tomáš z Mladé Boleslavi 22. 5. 2022 v 15:57 k KomentujemeTo nic nemění na tom, že jsou to stále samostatné stanice, které vysílají technicky non-stop z regionálního studia, i při...
  • Jirkas 22. 5. 2022 v 12:27 k KomentujemeKvalitni tuner da na vyber anebo preferuje stanici s lepsim datovym tokem.
  • jouda 22. 5. 2022 v 10:40 k KomentujemeMně to na tuneru bohužel automaticky přepisuje Classic Praha z muxu ČRa s příšerným zvukem.
  • Millhaus 22. 5. 2022 v 00:46 k KomentujemeNo to já vím,ale když hrají cca 15 hod a o víkendu 18 hodin z centrály,tak by to mohli spojit...
  • Oviradio.cz 21. 5. 2022 v 23:00 k KomentujemeZa čtyři roky se toho kolem festivalu eurodance hvězdiček 90s Explosion moc nezměnilo. Mediálním partnerem stále Evropa 2 a letošní...
  • GaN 21. 5. 2022 v 20:19 k KomentujemeUž jsem nad DAB+ lámal hůl (většinově kvalita pro vozidla, u CRo mnoho stanic se stejnou nabídkou po většinu dne),...
  • Jarda 21. 5. 2022 v 19:14 k Komentujemev děčíně je to jako hitradio contact, ale ustí, to už je north music, proto to tak je.
  • millhaus 21. 5. 2022 v 18:47 k KomentujemeTy hitradia by měly mít stejný kod abych to pořád nemusel přeladovat(Děčín-Ústí).A tak jsem to výřešil po svém,přestal jsem to...
  • jouda 21. 5. 2022 v 10:39 k KomentujemeJj, modulace opakovaně vypadávala už při příchodu a přechodu fronty a úplný výpadek modulace nastal ve 23:07.
  • Oviradio.cz 21. 5. 2022 v 10:10 k KomentujemeRadiožurnál Sport má dnes 1. narozeniny. V prvním měření poslechovosti měl 9 tisíc týdně, v dalším už 16 tisíc, což...

Články

Komentujeme

O čem píšete?
17K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Hony
Reply to  Oviradio.cz
21. 4. 2022 12:59

Beroun je ale _RELAX__ stále a navíc tam mají poruchu.

Míra
20. 4. 2022 12:15

Už nějakou dobu se mi špatně zobrazuje facebook na mobilním telefonu (chybí části textu atd…) Rozumím správně, že pro někteté soukromé stsnice je nežádoucí přelaďování mezi FM a DAB ?

TÉMA
Color Mux
Jirkas
Reply to  Míra
20. 4. 2022 22:47

Nežádoucí proto, protože to nefunguje dobře, to automatické přepínání.

Míra
Reply to  Jirkas
21. 4. 2022 06:38

Budu muset vyzkoušet, jak se mi to chová v síti RTI na Radiu 1…

Jarda
Reply to  Míra
21. 4. 2022 06:57

Stanice nechtějí aby lide o dabu věděli, nejen ze ho nemají na webu, ale ani v autech s dab radiem nebudete vědět že jste v pokrytí dabu. Ze strany rádií je to spíš sabotáž, to má každý kdo má dab radio zejmena z vyroby v autě být technicky zdatný a neustále sledovat dění kolem dabu? Takhle radia v praze zustanou v fm. Běžný uživatel zejména nového auta ani nepozná že tam dab je, pozná pouze Cro. Je to krok vzad, všude to funguje, ale v Česku nesmí.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
21. 4. 2022 12:18

To se mi zdá dost rozumné, řidič tak může snadno ovlivnit, zda se mu to bude v rámci DAB/FM přepínat či nikoliv. Přepínání může být dost rušivé, zvlášť pokud tam není žádná synchronizace a DAB je o několik vteřin pozadu. Čili žádné spiknutí se nekoná, Jarda může zase v klidu spát.

Míra

Hlavně by mělo být informováno stanicemi, že vůbec existuje DAB a že nastavením REG si mohou ovlivnit, zda se automaticky přijímač přepne….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
21. 4. 2022 16:08

Že by to hlásili přímo do éteru je dost nepravděpodobné, de facto by tím přiznali technickou nedokonalost, což se dnes nenosí. Ale minimálně tímto mají po ruce odpověď jak na to vyzrát, kdyby se je na to aktivně nějaký posluchač zeptal. Určitě je jednodušší zapnout REG, než se krkolomně vrtat v servisním menu, a to jak pro řidiče posluchače, tak pro toho kdo mu má takovou fintu poradit a vysvětlit.

Last edited 1 měsíc před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Míra
Reply to  Oviradio.cz
21. 4. 2022 16:35

Dokonce se prý nedá už ani ladit ručně po 100kHz kroku…Na některých infotain….

Míra
Reply to  Oviradio.cz
21. 4. 2022 17:05

Nejlepší by byla volba běžný uživatel / šťoura.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
5. 5. 2022 10:20

IX20 r.2018 rádio s menším displejem má BT, ale neumí Radiotext u FM, nebo jsem na to nepřišel.
Regional má volbu OFF/Automat.
Když omylem spustíte funkci autoladění, přepíše se obsah speciální sady FMA(utomat). Má to FM1, FM2, FMA, AM, AMA…

frkotou
19. 4. 2022 20:23

Radio Metropole už se na svém FB chlubí FM testem – RDS *METRO*.

https://www.facebook.com/RadioMetropole92FM/

jouda
Reply to  frkotou
19. 4. 2022 20:51

Aktuálně na 92,0 MHz: nosná bez modulace.

Míra
Reply to  jouda
19. 4. 2022 21:48

Co udělat vtipný vtip: *OPOLE*
Se si zasměji 🙂

Insider
Reply to  Oviradio.cz
19. 4. 2022 23:12

Metro v Olomouci dřív než v Brně?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Insider
20. 4. 2022 08:39

V Brně už mají.
https://youtu.be/YinxeAahCeA

Hori97
19. 4. 2022 16:32

Zpravodajského obsahu na Expres FM přibývá. Nový podcast Lenky Kabrhelové „5:59“ lze přesně v ten čas slyšet od dnešního dne i na 90,3 FM. Stopáž je kolem třiceti minut.

TÉMA
Podcast 5:59 na Expres FM.
Last edited 1 měsíc před by Hori97
JM.
Reply to  Oviradio.cz
19. 4. 2022 20:45

Není to ani náhodou dobrý nápad. Zpravodajský obsah Expresu škodí, ještě více mu škodí „lifestylový“ obsah v podobě vysílání Frühlingové i některé rozhovory s celebritami ráno.

Také na to celkem jasně posluchači reagují na sociálních sítích.

V šest ráno je ale ještě celkem brzo na posluchače Expresu, kteří začínají rádio poslouchat spíše od sedmi dál, tak by to nemuselo moc uškodit celkovému poslechu, pokud by to cpali přes den, bude to hodně kontraproduktivní.

Jarda
18. 4. 2022 20:17

rádio dechovka změnilo v dabu sid, nyní je stejné s pi u fm, tedy pokud by existoval poblíž prahy fm kmitočet a dab vypadlo, mělo by to přeladit na fm. Původní: 2fb2, nový: 24b2 (stejný jako pi u fm).

Míra
Reply to  Jarda
18. 4. 2022 22:06

Mezi Táborem a Prahou bude dost díra. Mezi Pískem (Strakonicemi) a Plzní o málo menší…

Jarda
Reply to  Míra
18. 4. 2022 22:14

Proto píšu, kdyby nějaký existoval blíž.

Tomáš z Mladé Boleslavi
17. 4. 2022 15:17

Intenzivně poslouchám vysílání Černé Hory, asi mě tu spousta lidí ukamenuje, ale za mě je to asi jeden z nejpovedenějších Retro víkendu co jsem slyšel. Nicméně pár poznatků z vysílaní nejenom Černé Hory, ale i dalších Hitrádií. Sleduji čím dál větší upozaďování regionálních názvů stanic a to především při centrálně vysílaném programu. Teď nemluvím o moderátorských vstupech ale o jinglech, prostě už častěji zaznívá jingl samotného Hitrádia bez regionálního názvu stanice za mě velká škoda.
Ještě bych měl jeden dotaz na hlavního programového ředitele Hitrádií Michala Merendu.
Proč při centrálně moderovaném vysílání nevyužíváte většího potenciálu některých moderátorů z regionu? Např. na Černé Hoře máte hodně kvalitní moderátory, jako je Petr Ticháček a Darina Bednářová. Nemám nic proti tomu, že část programu bude vysílaná centrálně, ale je opravdu velký problém vybrat některé hodně kvalitní moderátory a vysílat centrálně do cele republiky, například víkendové dopolední vysílání ze studia Černé Hory z Hradce Králové nebo z jiného Hitrádia? Nemusí být přece všechno centrálně moderované vysílání z Prahy? Podle mě by to kvalitě Hitrádií prospělo. Každopádně díky, že vstupujete do někdy až lehce toxické diskuze.

TÉMA
Hitrádio Černá Hora - Retro víkend
frkotou
Reply to  Tomáš z Mladé Boleslavi
17. 4. 2022 18:49

Musím jen souhlasit, Retro víkend je skvělé zpestření playlistu a o to více, když to není jen dva dny. K večeru jsou pak i tanečnější hity. Já už tu kamenován byl, takže je mi to jedno a klidně sem napíšu, že poslouchám celý den. 🙂

Václav
Reply to  frkotou
17. 4. 2022 19:26

Pokud kameníkům chybí playlist po léta podle stejných algoritmů ať si laskavě na 4 dny přeladí na jiné stanice. Opačně to nikdo další nenabídne. Je to ukázka, kdy se dá Hitrádio poslouchat, na to že to mají na 4 dny, hity se opakují minimálně, což se dřív jen u krátkého víkendu stávalo. I lidi kupodivu píšou vzkazy že se jim to líbí dávají nahlas a proto se po víkendu zase vrátíme k povinnému playlistu, místo co by na terestrickém Hitradiu mohly jet hity z netoveho Hitradia 90 přes milénium až po Desítku – je to dost velký prostor aby se neohraly. Už i retrovikend má větší výběr než Kiss, který teda zas se snaží specializovat na taneční retrohity ale bohužel je silná potřeba redaktorů pořád tam dávat rotace aktuálních často neznělých hitů z jiných rádií, v podstatě to vychází za každou dobrou písničkou. Jediné co se mi na retru Hitradia nelíbí např songy jako Simply thé best jejichž ohrannost byla už vyčerpána na celoploskach a hlavně jsou takové neprogresivni, nudné, žádné zajímavé prvky ale hrát se musí pořád a pak ještě nějaké songy např od Chinaski. A jak je to s víkendovým moderováním? Byla tam nějaká dvojce – celoplošně nebo regionálně to bylo – vidíte nemůžu to rozeznat tak je to důkaz že je to posluchacum jedno, ale nechci to devalvovat.

Insider
Reply to  Václav
18. 4. 2022 10:18

O nicem. Bud drzis styl, nebo mu neveris.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
18. 4. 2022 10:50

Chápu může se oposlouchat scattman, dj Bobo ale pořád to má nějakou energii ve srovnání s úťáplými věcmi typu Cliff Richard I can see clearly, jejichž pronásledování přeteklo na celoploskach a jsem rád za každou příležitost kdy je nemusím slyšet

Míra
Reply to  Václav
18. 4. 2022 11:16

Ještě bych se doplnil konstatováním o přínosu přepracovávání písní v jakékoliv formě:
https://www.youtube.com/watch?v=wSDRReOFWsE
https://www.youtube.com/watch?v=c8MMv0XnhzM

Míra
Reply to  Oviradio.cz
18. 4. 2022 11:10

Dokážu si představit, že existují lidé, kteří se stydí, že v mládí poslouchali eurodance, nebo happyhardcore (ať už celkově, nebo určité kusy). Stejně tak jsou tací, kteří to neřeší.
Za sebe, pokud si mohu vybrat, nikdy se nevrátím k ten Sharp – You, protože ta skladba prostě u mě neustála ústavičné odrhování. Na druhou stranu je až děsivé (jsem za to ovšem rád), že se mi ještě neomrzela v originále Enjoy the Silence a že očas, někdo odemkne další vrátka:https://www.youtube.com/watch?v=fQFsoIERcJE
Člověk prostě poslouchá, co se mu pořád nebo nově líbí, případně co znovuobjevil. Já jsem třeba nedávno narazil na tuto předělávku a úplně mne odvařila. Někdo může říct, že ji hrajou pořád a že je to odhovačka:
https://www.youtube.com/watch?v=tzTeGJf7VTc

Ondrej
Reply to  Oviradio.cz
18. 4. 2022 11:58

Ale ty tři znělky do kola po každém songu je moc

Maxipes
Reply to  Tomáš z Mladé Boleslavi
17. 4. 2022 20:36

Fór je v tom, že zrovna ta centrální dvojice v podobě Roman Straka, Michal Knejp, která vysílala v pátek ranní show místo Snídaně šampionů a včera i dnes centrální část retrovíkendu, je původně právě z východočeské Černé Hory.

TÉMA
Hitrádio Černá Hora - Retro víkend
Tomáš z Mladé Boleslavi
Reply to  Maxipes
17. 4. 2022 22:01

Ano máte pravdu, oba si z Černé Hory moc dobře pamatuji, nicméně v běžném víkendovém dopoledni vysílá Kouky, když si poslechnu Orion, Černou Horu je tu řadu o level lepších moderátorů, kterým se ale třeba nechce za vysíláním jezdit nebo stěhovat do Prahy.
Kdyby Hitrádia byla více flexibilní, mohli by se vybrat Ti nejlepší moderátoři a mohli vysílat celoplošný program třeba ze studia Černé Hory, Orionu a nejenom ze studia pražského City.
Orion a Černou Horu tady uvádím záměrně, protože co se tyče poslechovosti jsou to dlouhodobě nejsilnější Hitrádia a já osobně bych více využil potenciálu některých talentů z těchto stanic.

TÉMA
Hitrádia
Last edited 1 měsíc před by Tomáš z Mladé Boleslavi
Maxipes
Reply to  Tomáš z Mladé Boleslavi
17. 4. 2022 22:59

Rozumím, to by mohlo být fakt zajímavé.

Myslím, že Capital i Heart v Británii ještě pár let zpátky uměl z jakéhokoliv regionálního studia po UK vysílat program opravdu kamkoliv jinam nebo do celé sítě.

Nicméně to měli Britové neskutečně dobře vyřešené technicky. Viděl jsem video, kde IT borec asi 5x kliknul, zmáčkl tlačítko a hotovo. Nejsem si jist, že na to je kdokoliv v Česku takhle technicky ready :-D.

TÉMA
Hitrádia
Marek
16. 4. 2022 19:55

Už tři dny je zasekaná frekvence rádia Kiss 100 FM. I když Kiss neposlouchám, je to divné, zvlášť, když Beat i Countryradio měli stejný problém, ale tyto už zase jdou.

TÉMA
porucha vysílače rádia Kiss v Opavě
M.K
16. 4. 2022 13:29

Dnes na SeeJay radiu ticho asi to zase vypli.
SeeJay Radio – Poslouchej online

TÉMA
SeeJay
Jirkas
Reply to  M.K
16. 4. 2022 20:35

To je několikrát vysátá černá díra na peníze.

PetrPe
Reply to  Jirkas
17. 4. 2022 07:18

Vy jste tak neprejicni…
SeeJay Radio prave hraje a dobre se posloucha 🙂

JM.
Reply to  Oviradio.cz
15. 4. 2022 10:33

Ano, určitě je. Nemusí nutně vyloženě nehrát českou a slovenskou hudbu, ale třeba ji jen hrát ve velmi omezené míře a vybírat neohrané a kvalitní věci.

Snad se taková stanice brzy objeví 🙂

David Pražák
Reply to  JM.
15. 4. 2022 19:24

Xaver chystá vlastní rádio. Hudební formát by měl být jiný, než na ostatních rádiích. Spuštění Xaver radia je naplánované v druhé polovině května. Zatím bude vysílat jen na internetu. V příštím roce by se mělo objevit i v DAB+.

Jirkas
Reply to  David Pražák
15. 4. 2022 21:52

Projekt na chvilku, na DAB+ ani nedojde.

PVo
Reply to  Jirkas
15. 4. 2022 22:14

mají vybráno 1 015 tisíc a za to se už nějakou dobu rádio provozovat lze

Jirkas
Reply to  PVo
15. 4. 2022 22:43

Jedno kolik maji vybrano, ztracený projekt na chvilku a na DAB+ ani nedojde, to už ten projekt bude mrtvý.

PVo
Reply to  Jirkas
16. 4. 2022 10:41

to je jen tvůj subjektivní názor, pro to rádio nejsem cílovka (na kecy v rádiu moc nejsem) a taky kvůli nedostatku informací neumím posoudit jak životaschopnou vizi mají.

H.
Reply to  David Pražák
15. 4. 2022 22:51

Není mi jasné, proč by se taková stanice cpala do DABu, aby za trojnásobné náklady na distribuci získala jedno procento posluchačů navíc. Xaver má svůj internetový fanklub pár tisíců lidí, někdo ho možná zná z FM, a to je vše. Co s tím má společného DAB? Nic.

David Pražák
Reply to  H.
16. 4. 2022 10:49

Xaver si finance najde. Má kolem sebe spoustu slavných umělců, lidí. Stačí se podívat na jeho živé streamy, jak mu tam lidé sypou peníze. Nějaký pátek už jeho kanál sleduji a když je živý stream s ním, nebo panem Petrem Holcem, tak jim lidé ke svým dotazům posílají peníze formou donejtů. Tomu novému projektu ve formě rádia bych dal šanci. Čas ukáže, jak bude nové rádio fungovat. Prý se má odlišit od běžných majnstreamů.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
14. 4. 2022 11:26

Bude to přínos? Připraví se tím o 29 výškových metrů. Navýšením výkonu si polepší o nějaké 3dB.

Míra

Že by nájemné ?

Jarda
Reply to  Míra
14. 4. 2022 12:48

u toho najmu bych věřil kdyby RU přenašela všechny své vysílače na 1 kotu, třeba tam přesune i beat, spin, nebo i dokryvač kissu. to by se jim vyplatilo víc ne? Co se tyče najmu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
14. 4. 2022 14:10

Kdyby šlo o nájem, picli by to o pár metrů vedle na Heyrovského k Beatu a Spinu. Cílem je nejspíš kvalitnější pokrytí centra i za cenu zmenšení celkového dosahu.

Last edited 1 měsíc před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Míra

Je to možné.

David Pražák
Reply to  Míra
14. 4. 2022 18:00

Jsem z těch, koho to moc tahle informace nezajímá. Nebydlím v Plzni a ani tam nejezdím. Takže tuhle informaci ignoruji. Až bude z nějaké tiskové zprávy něco zásadního, tak se u toho zastavím. Ale u nějaké prkotiny, jako je přemístění vysílače na jinou lokalitu, kde vůbec nebydlím, tak to jde mimo mě. Nejvíc mě bude zajímat, až se rozšíří pokrytí DAB+. To bude určitě zajímavější, stejně, jako obohacení nabídky v Dabu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  David Pražák
14. 4. 2022 21:18

???

David Pražák

Obyčejný posluchač to v Plzni nepocítí, že byl přemístěn vysílač někam jinam. Jedině, že by se přehodil kmitočet. Ovšem ti, co nebydlí v Plzni, ale kousek od ní, tak ten rozdíl pocítit můžou.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
15. 4. 2022 13:24

Zajímavostí je, že v případě 102,1 Country rádia se v rámci Plzně jedná již o čtvrté stěhování vysílače. Ten byl původně zkoordinován a v dubnu 2010 spuštěn na stožáru osvětlení stadionu Viktorky (302+70m), aby se pak v květnu 2013 s ostatními rádii přesunul na budovu BCB na Anglickém nábřeží (307+65m), kde vydržel až do října 2019, poté si efektivní výškou dost pomohl přesunem na panelák u Borského parku (346+55m), odkud se po třech letech vrací zpátky do centra na BCB.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
13. 4. 2022 23:20

Dnes byl spuštěn vysílač rádia Hey v Děčíně na 96,7 MHz.

TÉMA
Hey 96,7
Jarda

konečně 😉

Jarda
Reply to  Jarda
15. 4. 2022 20:03

tak jsem ho dneska ladil při průjezdu děčínem tam i zpět a opravdu nevím, kde ten vysilač asi je, ale radio furt šumělo a nic, tak nevim, jestli to nešlo či co..

Franz
13. 4. 2022 21:52

Změna na pozici programového ředitele Hitrádia Orion. Po roce za mikrofonem Orionu povýšil bývalý moderátor Kiss Moravy a programový ředitel rádia Helax DJ Lowa.

TÉMA
Hitrádio Orion
JM.
Reply to  Franz
14. 4. 2022 00:42

Programový ředitel Hitrádia Orion.

To je docela vtipná pozice, když je celý program dělaný centrálně z Prahy včetně playlistu.

Taková trochu loutková funkce.
Netušíte, má svého programového ředitele třeba Radio Beat Severní Morava? Nebo Country Radio Jižní Morava?

Michal Merenda
Reply to  JM.
14. 4. 2022 16:07

Milý JM.,

to co píšete, jen dokazuje, že o reálném stavu českých rádií nevíte nic. Zvu vás do jakéhokoliv Hitrádia, kde můžete svůj názor o tom, že je celý program dělaný z Prahy a že pozice lokálního PD je loutková pozice, říct do očí danému PD, ale také jeho promomanažerovi, jeho moderátorům, jeho zprávařům, jeho zvukaři a dalším lidem, kteří pracujou jako blázni, aby dělali hezký regionální program. Věřte mi, že jsou to skvělí lidé, na které jsem pyšný. Ano, máme společný playlist. Ano, máme společnou ranní show. A co. Nejsme první ani poslední rádiová síť v Evropě, co toto sdílí.

Obvykle sem chodím s tím, že se tady pobavím nad nekompetentními názory a spekulacemi. Vy ale urážíte pracovité lidi, kteří stále dělají rádio srdcem.

Mé pozvání pro vás do Hitrádia platí.

S pozdravem,

Michal Merenda, exprogramový ředitel Hitrádia Orion.

Last edited 1 měsíc před by Michal Merenda
PVo
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 16:20

Když je playlist dělaný centrálně tak toho programový manager zas tak na práci nemá, fakticky jen nuance v centrálním schématu programu.
BTW do žádného Hitrádia se podívat nechci, k čemu by mě to taky bylo…

Michal Merenda
Reply to  PVo
14. 4. 2022 17:48

Jestli považujete za stěžejní práci PD plánování muziky, jen dokazujete, že nevíte nic o programování rádia, o práci s moderátory, contentem, o práci v marketingu a supportu obchodního oddělení, o vymýšlení eventů a on air promotion.Práce s hudbou a jejím promotion je práce na plný úvazek, takový člověk nemá čas na nic jiného.

Na regionálním a unikátním programu naše vysílání stojí. Jste úplně out a o naší práci nevíte nic. A že se nechcete přijít podívat, protože „k čemu by vám to bylo“, mluví za vše.

Nuance píšete??? V centrálním programu? Víte vůbec, co to program je? Opravdu si myslíte, že by naše společnost platila někoho, koho by nepotřebovala?

Ještě jednou opakuji, moji kolegové – a je jich v regionech více než dobrá stovka – odvádí skvělou práci, pracují z lásky k profesi deset hodin denně a tohle ubohé urážení si nezaslouží.

S pozdravem, „exloutková fuknce“ Hitrádia Orion. Michal Merenda

Last edited 1 měsíc před by Michal Merenda
Jirkas
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 18:30

Unikatnost? To je vtip? Jinak ten vysledek vubec neni slyset a stalo by za to ty lidi vyhazet. Odlisnost tez na mezi slysitelnosti. Koukám blafat o tom umite pekne, ale to je asi tak vsechno.

Michal Merenda
Reply to  Jirkas
14. 4. 2022 18:34

Každé Hitrádio má vlastní regionální obsah, vlastní regionální moderátory, řeší regionální témata, vlastní unikátní promo. Leda by deset týmů mělo tak zesynchronizované myšlenky, že to nerozeznáte – protože evidentně to máte naposloucháno. Předpokládám hlavně Orion, no jistě, vždyť Kuba a Evelína jsou úplně stejní jako Divokej západ z FM Plus. Ale oukej, stačí. Držte se dál klišé a předsudků a haňte práci lidí, které neznáte. „Stálo by za to ty lidi vyházet.“ Jste třída 🙂

Jenom Hitrádio Orion letos vysílalo tři víkendy živě z Pusteven, před Vánoci vybralo 100 000 pro onkologické děti z Ostravy, celý loňský rok jsme se bavili živým vysíláním z celé severní Moravy a Slezska, naše speciálky prokazatelně pomáhájí klientům a chtějí s námi spolupracovat největší regionální značky. Naše poslechovost roste. Nevíte nic. Pomlouváte práci lidí, které neznáte trapnými kolovrátkovitými klišé.

Rád je s vámi v Hitrádiu Orion, nebo v jakémkoliv jinm Hitrádiu proberu osobně. Anebo napište, že nemáte zájem, protože co by vám to dalo… a můžeme pokračovat ve zbytečném tlachání tady.

S pozdravem Michal Merenda

Last edited 1 měsíc před by Michal Merenda
Jirka č
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 18:51

Kdyby každé hitradio mělo vlastní program. Tak by mělo vlastní ranní, večerní a víkendové vysílání

Michal Merenda
Reply to  Jirka č
14. 4. 2022 18:56

Regionální je čas 9 – 19 pondělí až pátek a celé víkendové odpoledne. Večer jsme coby Hitrádia nikdy regionálně nevysílali. Z ohledem na relevantní čas co do posluchačcekého zájmu máme 3/4 regionálního obsahu, a i v tom spojeném naše regionální redakce chystají regionální servisní obsah.

Kdy se stavíte?

Michal Merenda

Jirka č
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 18:59

regionální rádio má být v tom regionu přítovno 24.hodin denně. tedy 100% vysílacího času

Michal Merenda
Reply to  Jirka č
14. 4. 2022 19:06

No tak to je ale přísný sofismus 😀 Teď jste mě dostal…

Vůbec se s vámi nebudu bavit o tom, jestli posluchači vnímají Orion jako regionální rádio.. případně jako nadregionální (co to sakra je?) nebo celoplochu.

Posluchačům je to, drahý kolego, úplně jedno. Buď je bavíte, nebo ne. Dejte si to, že vysíláte 100pctně na reklamní banner a udělejte z toho selfpromo jingle.

Posluchači to jistě ocení.

Michal Merenda

Lukáš
Reply to  Jirka č
14. 4. 2022 19:11

100 procent regionální rádia v Moravskoslezskem kraji už jsou jenom čas a čas rock. Vysílány z Ostravy Poruby.

Michal Merenda
Reply to  Lukáš
14. 4. 2022 19:15

Ano, zrovna sedím na Cihlení v Přívoze, odkud po dvanácté po směně odjela Monča do Výškovic, Olda ve tři do Orlové, v 19 Evelína do Opavy a Kuba opět do Výškovic… a čtu tady, jak Orion není regionální rádio 😀

Co to je za ubohé utěšování se? Co tady řešíme.

Opět – rozhoduje posluchač, který si na kategorie nehraje.

Jirkas
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 20:34

Ano, posluchač jasně slyší, že PD je jen fráze.

Jirka č
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 19:01

Vysíláte regionální servis? Zprávy čte jeden člověk. Stejný V Ostravě, Budějovicích či Mostě

Michal Merenda
Reply to  Jirka č
14. 4. 2022 19:08

Moment, regionaita servisu je dána obsahem, nebo hlasem? A tady se bavíme jen o ranních servisních rubrikách. Btw teď se myslím kolega redaktor Ferenčík z Budějovic, Bielak z Ostravy a kolegyně Gallová z Ústí lehce urazili. 🙂

Jirka č
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 19:30

Dal jsem to jako příklad. Ty zprávy. Jen jsem vybral pár měst. Ale když regionální rádio ve zprávách neuvede žádnou regionální rádio. A ty zprávy jsou stejné. Stejná zpravodajská relace ve stejný čas přečtena jedním člověkem na „regionálních“ rádií napříč republikou.
Ale chápu Vás. Že mě budete říkat, že to tak není. Ale stačí si pustit na netu hitrádia z různých regionů. Nebo tam kde se signál překrývá stačí obyčejné FM rádio.
Jste tam zaměstnán a tak budete říkat, že jste regionální rádio. Ale posluchač pozná, že slyší někoho jiného a má pražský přízvuk. U společnosti, kde pracujete nic nového. Teď Blaník zrušil Libereckou mutaci. A vysílá centrálně. Mimo ranního vysílání kde to má rozdělený na Čechy a Moravu a Slezsko.
Kdy bude jedno hitrádio s centráním programem z Prahy?

frkotou
Reply to  Jirka č
14. 4. 2022 23:09

Chtělo by si to napřed naposlouchat, nemám pocit, že bych slyšel člověka z Prahy (City Brno). Navíc i samotní moderátoři v regionech doplňují lokální informace (eventuelně zpravodajství) přímo v průběhu vysílání. Tím samozřejmě nechci obhajovat centralizaci, ta mi také vadí.

Jirka č
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 18:55

Vlastní program v pracovní dny od 9 do 19hod a o víkendech od 13 do 19 je málo. Regionální rádio má vysílat v daném regionu 24.hodin denně vlastní program. Ne to co je slyšet ráno. Kdy posluchač slyší je hitradio a snahu o regionální zprávy z Prahy. To je taky k smíchu. Zprávy o dění z regionu říká člověk z Prahy z pražským přízvukem.
Opravdu to není trapné? To si myslíte, že jsou posluchači blbý?

Michal Merenda
Reply to  Jirka č
14. 4. 2022 19:11

Tak zaprvé – pokud už z nějakého výjimečného důvodu děláme regionální zprávy pro jiný region, děláme je z Ostravy, ne z Prahy. Za druhé – posluchač sám si vyhodnotí, jestli to, co mu říkáme, je pro něj důležité a zábavné. Není vám trochu trapně, že mluvíte za něj? Nebo jste v nějakém spolku Posluchači čeští?

Dost. Moji kolegové jsou skvělí, odvádí výbornou práci. Před vámi je nemá cenu hájit, máte svoji pravdu. Tímto bych to uzavřel.

Hezké svátky všem 🙂

Jirkas
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 20:36

Odvádí práci centralizace a Praha, ty odvádíš jen PR s nulovým výsledkem.

Michal Merenda
Reply to  Jirkas
14. 4. 2022 20:48

Žijete si dál ve svých stereotypních představách a zjednodušených frázích. Tohle byla velmi zbytečná diskuze.

Ať se vám a vašemu rádiu daří. 🙂

Jirkas
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 20:52

Reálných představách a základech. Ano, z tvé strany zbytečná diskuze, nepodložená a neuspěšná obhajoba.

Michal Merenda
Reply to  Jirkas
14. 4. 2022 21:22

Já v těch reálných představách a základech spolu se stovkou kolegů v deseti městech každý den pracujeme. Rád podložím a ukážu. Do kterého Hitradia se stavíte? Rád vás poznám a náš regionální program a marketing vám představím.

Těším se na Vás, milý osobní kolego.

Jirkas
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 21:42

No, spíše než práce, sezení na pozicích a práce nějak není vidět. Aspoň ve vysílání ne. Tak fajn, Hitradio City. Nebude to z Ostravy trochu z ruky, pro Vás?

Jirka č
Reply to  Michal Merenda
14. 4. 2022 21:48

Ve Vašem případě platí: Koho chleba jíš. Toho píseň zpívej.
Jinak by jste neobhajoval centrální program, který na oko pro RRTV tváří jako regionální. Je čekám, kdy Vás odpojí a bude se vše centrálně vysílat z Prahy. Váš zaměstnavatel to tak udělal u Fajn radia. A také u Blaníku. I když tam je to ráno vysíláno z Ostravy. Ovšem je otázkou času. Kdy to zruší. A jednou to udělají i u hitrádia. No nevím co na to budete říkat. Až vám oznámí, že regiony končí

Benny
Reply to  Jirka č
15. 4. 2022 07:05

Jsem rád, že sem chodí a případně se i zapoji lidi přímo z radiove praxe. Ja toho o radiu moc nevím. V praci poslouchame HTR Zlin celou směnu. Orion neposlouchame i když ma ve Zlíně taky vysilac. A musim říct, že mě taky překvapuje, že na tom vysilani dělá v regionu tolik lidi. Všiml jsem si, že část zpráv je regionalnich, na HTRZ ma příspěvky Šárka Holubcova, která je tam ještě z doby RZ, moderatori 9-19 jsou take regionalni, maji některé příspěvky – vstupy z regionu, cca pul minuty dlouhé, jinak program jiný regionální žádný, jen hudba. Na diskuzich cca pred rokem kdy RZ koncilo a stalo se z nej HTRZ tak někdo na diskuzich psal, ze to bude treba lepší, vic programu, soutezi, bohužel, se tak nestalo. Radio je v dnesni dobe opravdu uz jen kulisa, aspon, dle meho nazoru u radii tohoto typu.

TÉMA
Benny
Honza, Rádio Jih
Reply to  Michal Merenda
16. 4. 2022 00:06

Michale, díky za vaše příspěvky a ať se vám daří!

Václav
Reply to  Honza, Rádio Jih
16. 4. 2022 13:12

Berte to spíš jako vtip ale aby se nedařilo až tak že by vzniklo Hitrádio Jih.

PVo
Reply to  Michal Merenda
16. 4. 2022 10:33

Já o voze vy o koze… protože celá ta unikátnost jednotlivých se liší fakticky jen regionálními moderátory a nuancemi v centrálně vytvořeném programu, To platí i v „contentu, eventech a on air promotion“..
Nechápu že jste přesvědčen že by nějaká chvilková návštěva změnila můj názor.

JM.
Reply to  Michal Merenda
15. 4. 2022 08:45

Tak zaprvé. Nevím, jak tady někdo uráží jednotlivé lidi pracující v regionech, kteří vyplňují prostor mezi hudbou a reklamami. Ti mají svou práci, tvoří kontakt s posluchači, čtou zprávy, dělají nějaké vstupy a tak dále. Řekněme, že je to nějaký redakční tým.

Ale to, co tvoří primárně program rádia, má být přece různorodost pořadů, různorodost hudby, existence regionálních odlišností v hudebním programu a podobně! Píšete, že existují sítě rádií, které mají společné prvky. Ano, společné prvky, ne celý playlist a kompletní programové rozložení! Existují tam večerní autorské pořady, existuje tam určitá odlišnost v playlistech a tak dále.

Jak tady psali jiné, Hitrádio je prostě celoploška s regionálními moderátory, ale naprosto unifikovaným programem. Až na redakční vstupy z regionů a další prvky, které ale slouží primárně k přitažení regionálních inzerentů, ne k odlišnosti programu, se jedná o unifikovaný kolovrátek nastavený z Prahy. Je jen otázkou času, kdy podobně jako majitel vypl svá populární a oblíbená, ale samostatná rádia (Helax, Oldies), aby ušetřil, udělá totéž i s Hitrádii a zůstanou jen regionální obchodní týmy a odpojované reklamy se zpravodajstvím.

Víte, ona je tady na tomhle webu docela velká nevraživost vůči vaší firmě. Která nejenže postupně zlikvidovala regionální rádia a udělala z nich buď rovnou celoplošný kolovrátek (Blaník, Fajn, Rock), nebo celoplošný kolovrátek s regionálními prvky a moderátory (Hitrádio). Dříve to byla samostatná rádia, než je za různých metod pan majitel postupně skoupil. Tím navíc vzniklo tolik překryvů, že na překrývajících se vysílačích by tu mohlo vysílat několik nových rádií pomalu celoplošně, jenže to by pan majitel musel ty kmitočty vrátit. Namísto toho zabetonoval éter a jsou místa, kde stanice z portfolia MB vysílají na více frekvencích dokonce ze stejného vysílače. Jestli tu někdo přispěl k co největší destrukci toho, co má rádio přinášet – zajímavý hudební výběr, inspirativní pořady, autorské pořady „mimo playlist“ a tak dále, je to vaše firma.

Tak se nedivte tomu, že tady moc vlídných slov nenajdete.

Žorž
Reply to  JM.
15. 4. 2022 09:21

Heleďte se, a proč to neberete z opačného úhlu pohledu: máte další celoplošku, kde každý region má kromě reklam i své odpojované moderátory s regionálními tématy po většinu dne? 😉

Mimochodem, zajímavé, že se takhle neobouváte do regionů Českého rozhlasu – ta síť je jeden velký zbytečný double dvojky.
Místo jednotlivých radiových domů by stačilo pár redaktorů z každého regionu a Rozhlas by měl celou síť pro Wave jako na Slovensku Radio_FM.
A tohle si platí koncesionáři!

Nadáváte tady na způsoby, jakými Media Bohemia ke svým frekvencím přišla. Nic vám před x lety nebránilo založit si taky firmu a radio, možná byste dnes byli na stejné úrovni.

Ale spíš byste stejně skončili v hospodě u půllitru nadávajíc na úspěchy druhých. A je jedno, jestli tu máte pana Červinku nebo Merendu.

Já taky znám dvě radia od Media Bohemia zevnitř a můžu potvrdit slova pana Merendy. Taky vám přeji je poznat, je to zajímavá a obohacující zkušenost 🙂

Last edited 1 měsíc před by Žorž
JM.
Reply to  Žorž
15. 4. 2022 09:54

Klidně dělejte ďáblova advokáta, ale realita je prostě taková, že došlo k likvidaci nezávislých a programově rozmanitých rádíí.

Diskuze byla kolem MB, Český rozhlas by vyšel na samostatnou debatu, s doubly Dvojky máte samozřejmě pravdu.

Založit si firmu a přijít k rádiím podobně jako pan Sedláček by mi bránila morálka a slušnost. A to snad každému člověku s trochou morálky v těle.
A udělat to dnes, kdy tady MB drží frekvence a není jak se do éteru dostat? A pokud se tam dostanete, narazíte na mafiánské prostředí na reklamních trhu? Do toho nikdo soudný mimo stávající skupiny nejde.

Firmy jako MB zničily rádio v ČR. To je prostě výsledek, posluchači hromadně od rádia odcházejí nebo ho mají jen jako kulisu, rádio je tu bráno jako nezajímavý kolovrátek (čest výjimkám). A s tím, zda lidé v regionech, na pozici zprávařů nebo obchodníků s regionální reklamou dělají svou práci dobře a snaživě to nemá společného nic, jde o princip a výsledek, který v éteru slyší posluchač.

Franz
Reply to  Michal Merenda
15. 4. 2022 08:51

Michal Merenda – mě by spíše zajímal Váš pohled na angažování dvojice Jounas a Radkolf, které jste měl před dvěma lety na Hitrádiu Orion na svědomí a které skončilo fiaskem.

Jounas i Radkolf se do Vás posléze na sociální síti dost obouvali: kluky jste přetáhl z jiného ex ostravského rádia a slíbil jim volnost při tvorbě vlastní odpolední show, tak jak byli zvyklí v předchozím rádiu.

Místo toho to skončilo tak, že po pár vysíláních museli kluci začít číst předem připravené texty, které jste jim před vysíláním podstrčil.

Takhle jste jim v podstatě po dvou měsících ukončil moderátorskou kariéru. Takhle má vypadat ten unikátní regionální program, o kterém tady básníte?

Michal Merenda
Reply to  Franz
15. 4. 2022 10:10

Chlapci se rozhodli odejít sami, nikdo po nich nechtěl číst připravené texty, chtěli jsme jen, aby respektovali cílovku, neskákali si do řeči, neřvali a propánbíčka artikulovali. To je přece základ naší práce :-).

K přípravě a tématům – na úvod drajvu dostali stejně jako všichni nástřel témat, události dne, které si mohli zpracvovat a kterými mohli doplnit témata svoje. Nic víc, nic míň. Nikdo je nevyhazoval.

Když přišla korona, museli jsme rozdělit všechny naše dvojice a rozdělit vysílání na dva týmy – tak se v odpolením drajvu museli střídat i kluci.

Radkolf posléze požádal o celkové vysílání sólo, Jounas se omluvil, že jde studovat. Byla to jejich volba.

Volnost je jedna věc, respekt k formátu a cílovce druhá. Na žádném profesionálním rádiu to prostě nemůžete ignorovat. Ve vysílání pro rodiny nesmíte používat každý den vulgarismy (a že jich bylo), nesmíte co dvě hodiny mluvit o drogách a popisovat, jak se bavíte tím, že kladivem rozbíjíte ulity hlemýžďů. A opravdu nepřeháním.

Oba nicméně měli možnost pokračovat. my o to zájem měli. To, že se rozhodli odejít, protože jim to nevyhovovalo, je zcela legitimní. Tak to prostě chodí.

Nám tím přidělali starosti, ale vyřešili jsme je. Radkolfovy komentáře jsem posléze četl a dost mne překvapily a zklamaly. Chovali jsme se k nim dost slušně a dostali velmi velkorysé podmínky, protože jsme doufali, že nám pomohou s online contentem… Vsadím se s vámi, že do očí by mi své hodnocení práce tady neřekl. 🙂 Naopak, před pár měsíce mi napsal, jestli bych mu nemohl potvrdit úspěšnou praxi na HRO pro své další působení. Malinko pokrytecké.

Díky – opavdu – že se zajímáte i o naši stranu příběhu.

Last edited 1 měsíc před by Michal Merenda
Real
Reply to  Franz
14. 4. 2022 14:33

Odkud máš tuto informaci nikde to není napsáno.

frkotou
13. 4. 2022 17:24

Od zítřejšího odpoledne do pondělního večera chystá Hitrádio opět „retro víkend“.

David Pražák
Reply to  frkotou
13. 4. 2022 17:41

Ať si to nechají. Raději si pustím Bayern 1, 80s 80s, 90s 90s, nebo Schwardswald radio. Na Hitrádiu hrají neustále stejné odrhovačky. To náročného posluchače odradí a raději přeladí na mnohem zajímavější program, než je retro víkend.

Václav
Reply to  David Pražák
13. 4. 2022 21:49

Frkotou dík za info, na FM úspěch že se nemusí 2 dny jet playlist podle předvídatelnych algoritmů, a zároveň to bude trochu v rytmu než jen ty vybrané věci mimo jiné z 80s na celoploskach aby byly co nejobyčejnější a nejnudnější dle mého předpokladu odpovídající z velké části Schwarzwald radiu

Last edited 1 měsíc před by Václav
Jarda
11. 4. 2022 17:15

čro planuje kotel frekvencí pro své stanice ve městě Valašské Klobouky a to pro Radiožurnál 91,9 pak čro zlín 101,8 pak čro dvojka 104,6 a čro plus 106,3 všechny frekvence mají stejný výkon 100W a taktéž stejnou kotu „Suchý Vrch“. Zajímavé je, že jde takřka o všechny stanice čro pro konkretní region, mimo vltavy. Navíc v době dabové a zatim se nekoordinují čro dab dokryvače.

TÉMA
velká koordinace frekvencí čro
Last edited 1 měsíc před by Jarda
JM.
Reply to  Jarda
14. 4. 2022 00:49

Místo toho, aby ČRo v regionu, kde roky normálně poslouchali na FM se slabším signálem a nikdo to neřešil spustil rovnou DAB multiplex, tak tam bude pouštět FM dokrývací rušičky a DAB tam stále nepojede. Přitom kdyby dali 5 kW vysílač na Ploštiny, tak celý region dokryjí a lidé tam budou mít motivaci kupovat DAB rádia.

Absolutně nechápu, proč ČRo propaguje DAB a pak místo dokrývání děr v pokrytí někde koordinuje FM dokrývače. Jdou naprosto opačnou cestou než Němci, kteří už roky dokrývají jen DAB a naopak v místech, kde je DAB pokrytí lepší než původní slabé FM dokrývače, tyto dokrývače vypínají.

Míra
Reply to  JM.
14. 4. 2022 07:10

V Německu momentálně poslouchá FM 50% posluchačů. Toto číslo bude dále klesat. DAB síť se postupným zahušťováním dostane jednou nevyhnutelně do stavu, kdy už další dokrývání přestane dávat ekonomický smysl. Tyto díry v poktytí budou nadále dokrývány analogovým FM (doba DRM FM podle mě nenastane).

JM.
Reply to  Míra
14. 4. 2022 22:12

V Bavorsku se žádné FM vysílače nespouštějí. Dokrývá se jen DAB, především v členitých regionech, kde základní vysílače nestačí.

Neexistuje případ, kde by se po třiceti letech vysílání Bavorský rozhlas rozhoupal a řekl si, že je někde slabé FM pokrytí, tak tam teď, když přecházíme na DAB, který i mohutně promujeme, pustíme FM dokrývač. A DAB tam nepustíme.

Míra
Reply to  JM.
14. 4. 2022 22:37

Vše narazí na svou hranici, kór v terestrice. I v Německu….Tam, kde DAB nebude, bude FM.
Na druhou stranu neexistuje plán na vypínání stěžejních vysílačů v Německu. Vypínají se méně důležité FM vysílače a to velice pozvolna.

Last edited 1 měsíc před by Míra
JM.
Reply to  Míra
14. 4. 2022 23:10

Tak to dopadne – FM bude na silných vysílačích dál, ale vypnou se ty malé a nebudou se ani náhodou pouštět další.

A těch pár lokálních míst, kde DAB nepůjde (leda na střešní anténu), bude mít dál horší, ale použitelný FM příjem z té základní sítě.

Přesto je spouštění nových FM vysílačů veřejnoprávního rozhlasu v roce 2022 naprosto nepochopitelným krokem. Ale asi má rozhlas dost peněz na rozhazování.

H.
Reply to  JM.
14. 4. 2022 23:03

Je to jenom hra. Oni dělají promo DABu, ale reálně tomu nevěří. Nebo máte jiné vysvětlení? Netřeba jej hledat, stačí s těmi lidmi promluvit mimo světla reflektorů. Navíc DAB a FM jsou dost oddělené světy. Neuvažuje se způsobem, že jedno bude nahrazovat druhé. A přece jen – pustit někde FM je o dost snazší a levnější, při vyšší výtěžnosti.

Míra
11. 4. 2022 09:27

Dnes jsem si všiml, že ZUN rozšířilo webové stránky. Informují například i o exkluzivním obchodním zástupci.
https://zunradio.cz/

Last edited 1 měsíc před by Míra