Komentáře a diskuze

  • Honza 22. 3. 2023 v 23:47 k KomentujemeNezlobte se, s vámi debatu končím. Vy si jedete pořád to své dokola. Absolutně nepobíráte principy, které se snažím sdělit...
  • Hori97 22. 3. 2023 v 23:05 k KomentujemeTým Fresh rádia se po úspěšném odladění zvukové techniky přesunul k technice obrazové. Celé studio je vybaveno několika kamerami, které...
  • Jirkas 22. 3. 2023 v 22:32 k Komentujeme"Tato kombinace přestala být vnímána jako trvale udržitelná a žádoucí k tomu, aby dopravní platforma fungovala na vlnách FM." Jasné sdělení,...
  • Jan 22. 3. 2023 v 20:54 k KomentujemeOsobně neznám nikoho z lidí, co to po Radimu Pařizkovi přebrali. Ale je dost možné, že si to vyhodnotili, že...
  • PVo 22. 3. 2023 v 19:58 k KomentujemeMB a Active za dobu svého působení mají na zkřivení radiového trhu hlavní podíl =tedy se projevují jako čiré zlo...
  • PVo 22. 3. 2023 v 19:43 k KomentujemeDokazovat si na hendikepovaném Davidovi že ti zmínění manageři MB jsou lidi na svým místě je myslím docela chucpe, To...
  • Lukáš 22. 3. 2023 v 18:47 k KomentujemeNení vhodná doba je otázka jak výdělečné je toto radio a za druhé Nikola má příjmení cherenčikova Pařizkova. Pařizkovy děti...
  • Honza 22. 3. 2023 v 18:36 k Komentujeme"Ale zkuste přijmout i druhou stranu mince, že prostě milují rádio, snaží se dělat ho nejlíp v podmínkách, které mají,...

Články

Komentujeme

O čem píšete?
19.9K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Marek
28. 12. 2020 21:18

Nevysílaly se v devadesátých letech na tehdejším rádiu Kiss 98 politické debaty, které parodoval Zdeněk Izer jako Humory z Lán?

TÉMA
politické debaty na tehdejším rádiu Kiss 98
J K
28. 12. 2020 13:19

Když se tady nedávno mluvilo o koordinaci nových frekvencí, dokáže někdo odhadnout, zda by se dala ještě nějaká frekvence zkoordinovat pro Chomutov a okolí (Kadaň, Klášterec), příp. alespoň jako městský vysílač v CV?

Media Bohemia tu pokryto má se všemi produkty, stejně tak Rádio United s hlavními stanicemi, ale znatelně tu chybí kvalitní pokrytí ČRo Plus a Evropy 2. V minulosti o vstup do Chomutova usiloval tuším i Relax, kterému by krásně navazovalo na současné pokrytí, ale tehdy frekvenci dostal jiný zájemce.

TÉMA
Koordinace - Chomutov
Míra
Reply to  J K
28. 12. 2020 13:40

Laicky se to dělá tak, že si objedeš autem několik míst. Na každém z nich se zastavíš, projdeš celé FM pásmo po 0,1 MHz na autorádiu (sestava musí mít dobrou citlivost a selektivitu).
Volné frekvence si napíšeš a u každé z nich si můžeš i poznamenat 4 kroky na kažkou stranu, či něco, co, jak silně tam hrálo.
Doma sedneš k tomuto:
http://www.dxradio.cz/jidxc/fm_cr.htm
A snažíš se najít to nejlepší….
Místní vysílač, nebo Ženeva má ochranu 0,4 MHz.
Takže můžeš mí třeba mít:
100,0 – třeba svářečka ženeva
100,4 – volná tu jsi našel ty a bude OK
100,8 – místní bubláček
Vše mezi tím slabé signály z dálky …
Pak ještě musíš dodržet ev. překryv na 100,4 ten se musí nacházet mimo hlavní zónu pokrytí všeho, co na 100,4 vysílá…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
28. 12. 2020 14:54

Ve skutečnosti je to mnohem složitější. V praxi to může být i úplně naopak. Frekvence kde něco hraje může být paradoxně průchozí a naopak frekvence kde zdánlivě nic není může být zamítnuta. Protože to, že něco na autorádiu hraje nebo nehraje nijak nevypovídá o intenzitě v daném místě. Velmi slabá, ale jinak čistá frekvence může hrát v daném místě i s pár dBuV a naopak na jiné frekvenci se ti může mydlit víc silnějších signálů, což vyhodnotíš jako šum. Základem je mít přehled o tom kde co je, bez ohledu na to, jestli mi to hraje a pokusit se mezi tím vším najít díru. Pak můžeš pro potvrzení teorie vyrazit do terénu a zkoušet.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

A ještě zapomínáš na jednu důležitou věc. U nově vznikající frekvence tebe zajímá, kdo tě může rušit, ale ČTÚ (a úřady sousedních států) spíš zajímá koho můžeš (nesmíš!) rušit ty. A tohle nejde zaměňovat. Podle tvojí teorie by třeba v Liberci nikdy nemohlo vzniknout Rock radio na 90,3 (dříve tu slušně hrál Expres), Radio 1 na 98,7 (ten samý případ s Classic Praha), v Jablonci Hitrádio na 99,7 (Bonton tady chodil na kus drátu) a mohl bych pokračovat. Ježděním po Liberci bys mohl vyhodnotit jako průchozí třeba frekvenci 89 MHz. Místy se tu na ní ozve Dance rádio z Prahy, Signál rádio z Chotěboře a sem tam Poláci, jinak šum. Takže si řekneš jo to by šlo. Jenomže ejhle. Na 89 vysílají Poláci hned u hranic, kousek za Libercem. Tak proč tady nejsou slyšet? Protože nemají vysílač na vrchu kopce, ale až níž, ve svahu toho kopce nakloněném směrem k Bogatyni. Čili polským směrem pokrývá velmi dobře, směrem k Liberci se to přes ten kopec prakticky nedostane. Jenomže kdybys pak spustil tu 89 třeba přímo uprostřed Liberce, tak už by se odtud signál do Bogatyně přes ten kopec ohnul a rušil bys. Na první poslech ideální frekvence, ve skutečnosti naprosto vyloučená.

Míra

Chlapci ano, ale laik to jinak neudělá. Šum, kde se tříská více slabších stanic je odlišný o čisté frekvence, ale to nelze v jeho případě poznat. Proto ty různá stanoviště a ve finále – Nejlepší, když si něco vytipuješ je jezdit a jezdit a poslouchat a poslouchat, co se na dané frekvenci ozve. Už ti začne být jasnější, jak moc čistá ta frekvence je. Prostě nemáš k dispozici frekvenční analýzu, si laik. Samozřejmě je lepší to dělat za standardních příjmových podmínek, ne za inverze, nebo tropa…
Třeba v ČB jsem si dělal jen popsaným způsobem dlouhodobější průzkum a 100,8 (co má teď Netro) jsem bez problémů trefil dávno před tím, než se cokoliv veřejně objevilo.
Naopak 100,2 (nyní Radio 1) jsem vůbec neřešil, protože my bylo jasné, že na západní až SZ straně od města, kde je asi největší další papírová ambice, bude příjem ovlivněn Javořicí 100,3. A taky to tak je i v praxi na průměrném přijímači. 100,2 nehraje ani v monu, prostě vůbec….
Ale samozřejmě je dobré si s ČTÚ trochu popovídat, protože oni fungují tak, že čím více peněz za roční platby utrží (čím více aktivních přídělů, tím lépe) a navrhnout jim těch frekvencí více, jen tak mezi řečí. Oni se pak ozvou zpět. Samozřejmě, že žádný vysílatel nechce mít přímo na frekvenci slabě slyšitelné rádio, ale ano, může to projít…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
28. 12. 2020 20:06

Však ano, po mnoha hodinách teorie u počítače přišla praxe v terénu a třeba 98,7 MHz ještě před spuštěním R1, nebo teď tu 95,1 mám po okolí dobře naposlouchanou, takže už i zhruba dokážu odhadnout kam až to bude slyšet, až to poběží. Na jaře tomu ještě dost pomohlo, že shodou náhod na 95,1 MHz vysílalo v Liberci autokino, takže jsem si svojí teorii mohl krásně ověřit v praxi. A přestože autokina mívají výkon snad do 1W, bylo to slyšet po celém Liberci i kus za něj. Takže očekávání jsou veliká, nepochybuji o tom, že to bude dobré. Leccos napovídá i odhadnutý počet pokrytých obyvatel podle RRTV. Když jsem si na webu RRTV prošel všechna licenčka do Liberce z minulosti (do roku 2006), zjistil jsem, že je to s velkým náskokem nejvyšší číslo, navíc na výkonem nejslabší frekvenci.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  J K
28. 12. 2020 17:08

Jinak přímo v Chomutově jsem po menší analýze našel jednu, co by podle mě určitě šla.

Jarda

V chomutově končí dálnice D7 a pokud by se tam dal čro plus tak by mu to navazovalo směrem k ustí a snad i na prahu, stejně tak relax nebo e2. Zaleží komu tu frekvenci budete přát a kdo si ji stihne první zkoordinovat.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
28. 12. 2020 17:26

Samozřejmě netvrdím, že to 100% projde. Že se mi podařilo vytipovat pár frekvencí, které nakonec prošly, to ze mě ještě nedělá odborníka. Vycházím jen z dosavadních poznatků a zkušeností, toť vše.

Václav
Reply to  Jarda
28. 12. 2020 19:28

Nebo by stačilo kdyby se zamyslel čro a zjistil by že v podkrušnohoří typický program pro danou oblast – Vltava by v pásmu stačil i bez Chomutov – Jedlová 96,3 a tento by byl více využit pro Plus. Divím se že si nevšimli, zatímco jinde byla Vltava postižena daleko více bez náhrady než by byla zde. Čro by mohl využít tohoto jednoduchého kroku, který by mu E2 mohla závidět, u ní je škoda že má na mapě blízko 88,0 a 107,2 a tak by se nabízelo dosti nepravděpodobné posunutí 88,0 dál po krušných horách k chomutovu.
Ke koordionování: že se dá něco vmezeřit mezi 2 místní vysílače je dost elementární znalost rovněž proladit tuner na pouze pár místech. Předpokládám že kdo chce vysílat nebo z nás by pásmo svého kraje nebo navštěvovaného měl znát, v méně známém by měl mít podle místní morfologie teoretickou představu jak se budou signály z okolí šířit a tu frekvenci si zvolit a s ní kontinuálně projet kraj hlavně na kritických místech. Vmezeřit něco mezi dva místní by dost naboural fakt, že již v tuto dobu pracuje spousta dokrývačů po okolních okresech a o zahraničí nemluvě. Nicméně jak jde čas lze si všimnout že stále větších ústupků tzn. dá se inspirovat co prošlo nedávno tak analogicky to zkusit. Třeba u nás zlínsko, kdysi byla Vídeň a rakousko nedotnutknutelné pak se dalo něco s odstupem 0,1 a nedávno i přímo na to. Nebo JIDXC kdysi říkal že nepůjde dát něco přímo shodné s Trenčínem a ejhle doba pokročila a už to fičí. Nebo pak se dívat na místní dokrývače se kterýma okolníma ženevama mají 0,2 odstup a se kterýma okolníma (okresníma) dokrývačema 0,1 a tím se inspirovat. Taky jsem měl u nás tip , poslal jsem do rádia, pokud se neinspirovali, tak paralelně přišli na 92,7 a slouží nám. Ještě mám tip kdyby někdo chtěl rozšířit nějakou zajímavou stanici.

Last edited 2 let před by Václav
J K
Reply to  Václav
28. 12. 2020 21:28

Ano, ta varianta s výměnou Vltavy a Plusu se přímo nabízí. Celoploška F1 a Impuls taky mají z Bukovky a Krašova poměrně dobrý signál i na Chomutovsku, i když z Jedlaku nevysílají. Plus by tak získal kvalitní pokrytí v Podkrušnohoří a Vltava by si nijak výrazně nepohoršila. Škoda, že to ČRo tak nerealizuje.

Kde ovšem pokrytí z Jedlové hory znatelněji chybí je v DAB+. Kombinace Klínovce a Bukovky výborně pokryje jižní část (Klášterec a okolí, kde je naopak FM velmi špatné) a severní část Ústeckého kraje, ale třeba v Kadani nebo v Chomutově přímo ve městě v husté zástavbě je signál slabý a často vypadává i venku. Mimo město je situace naštěstí lepší. Ještě horší je ale situace na Mostecku, zejména přímo v Mostě je v DABu hlucho úplně. Alespoň na přenosné přijímače (v autě ověřit nemůžu, DAB+ radio tam nemáme). Snad v budoucnu ČRo pustí DAB+ I z Jedlové hory.

Nějaké frekvence mě jak z vlastních zkušeností, tak při procházení FM listu napadli, ale jejich čistotu projížděním po okrese a zkoušením na různých místech vyzkoušet nemohu, sám auto nemám a na mobil nebo kapesní rádio nebude výsledek asi moc reprezentativní.

Každopádně děkuji všem za vaše názory. Uvidíme, zda to v budoucnu třeba někdo zkusí.

Marcel
Reply to  J K
28. 12. 2020 21:56

Přimo v Mostě jedna volná frekvence je, s výkonem kolem 100W, minulý rok se předběžně ptal koordinátora jeden zájemce, bohužel to ztroskotalo na financích. Tak bych to přál buď Coloru (Hey by se v Mostě neuplatnil, je tu Beat a Rock R.), nebo Signálu, nebo tomu Plusu……Ano 96,3 by Chomutovu Plusu prospěla, i když v Mostě by to moc nehrálo (Jedlák je v Mostě ve stínu). Pro Most by bylo řešení výměna na Bukovce: dát 104,5 Plusu, 98,6 na Stříbrníky dát Vltavu…………. Ohledně DABu. Zrovna dnes jsem to zkoušel ve svém svém novém autě, předpokládám, že jsem měl naladěno 12C, tak v centru Mostu místy s výpadky, v oblasti Zahražan, jde chytit dokonce i multiplex ze Strahova (Český Impuls).

Last edited 2 let před by Marcel
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
27. 12. 2020 22:53

Zda se, že Dr. Bob opět opouští vlny COLOR Music Radia.

TÉMA
Dr. Bob
Míra
Reply to  Oviradio.cz
28. 12. 2020 12:37

Těžko soudit. Každopádně mě napadlo, že 106,9 Nová Bystřice se asi už nikdy nerozjede.

Žorž
26. 12. 2020 17:15

Relax před časem přišel s „novinkou“ v podobě Future Chart. „Top 10 sestavuje produkční tým pořadu na základě postavení singlů ve světových hitparádách a úspěšnosti ve streamovacích službách.“
Zajímavý formát, který je rozhodně více vypovídající než hlasy pár desítek kmenových posluchačů radia. Hodně se mi líbí i mnohdy neotřelá muzika v žebříčku. Pobavilo mě ale vyznění promo článku k nové chart. Podle něj to vypadá, jako by se Relax v roce 2020 chlubil s objevem ohně. Na podobném principu už dávno fungují všechny možné světové hitparády, které sami zmiňují 😀

TÉMA
Nová hitparáda na Relaxu
Last edited 2 let před by Žorž
Žorž
Reply to  Oviradio.cz
26. 12. 2020 19:30

To mě překvapuje, Future Chart bych zrovna na Coloru nikdy nečekal 🙂

Last edited 2 let před by Žorž
Míra
Reply to  Žorž
26. 12. 2020 21:10

Přesně tak. Na Coloru pro mě: Magazine OK, Slelecton bývalo ještě OK, Future chart už je mimo. A to myslím, že jsem jestě benevolentní, páč stylově se mi hauzík taky líbí…

Lukáš D
26. 12. 2020 01:34

Radio Rock Max zrušilo své webove radia Rock Max Hard,Oldies a Blue.

Jarda
25. 12. 2020 12:02

český rozhlas planuje i v příštím roce hledat další fm kmitočty, prioritně pro čro plus, který by se měl objevit až na 10ti dalších nových frekvencích.
To asi dabu moc nepomůže, když stále rozšiřují fm a cpou do něj miliony.

TÉMA
čro v roce 2021
123
24. 12. 2020 10:21

Bonton zveřejnil na webu své nové logo.

Lukáš
23. 12. 2020 21:48

Všiml jsem si, že už zase na internetu vysílá Radio 4U. Kdo má chuť na unikátní neohrané taneční devadesátky, tak doporučuji naladit! 🙂

frkotou
Reply to  Lukáš
24. 12. 2020 00:02

Ono už opět vysílá, respektive „testovalo“ již delší dobu, ale teď je to oficiální. Když 4U nevysílalo, tak mi jej suplovalo internetové rádio Dance Wave Retro, také doporučuji.

Míra
Reply to  frkotou
24. 12. 2020 08:47

No, možná mám jen smůlu. Taneční mi písně nepřijdou.

Jarda
23. 12. 2020 13:02

rrtv vyhlasila licenčko na kmitočty pro color do čb a lbc 😉
Ale o hey nic, jen bylo veřejne slyšení, ale ještě nikde není rozhodnutí :O že by už jen pak čekali až jim přijde povolení od čtú a na jaře by to mohli pustit 😉 color typuju tak v létě.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
23. 12. 2020 13:23

Divím se, že se divíš. U RRTV i ČTÚ je běžným zvykem, že se na „jedno razítko“ čeká i několik měsíců. Jen pro ilustraci – R1 získalo licenci v půlce prosince a koncem března ještě stále nemělo povolení od ČTÚ.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Příjemně mě překvapil vypočítaný zásah té devětpětjedničky. 126 742 obyvatel je na 50 W frekvenci v Liberci skutečně úctyhodné číslo. I když jsem o slušném potenciálu 95,1 nikdy nepochyboval, v kombinaci se skvělou kótou to vypadá fakt nadějně. Snad to bude v praxi stejně dobré jako na papíře.
Takže tímto ještě jednou moc děkuji Jakubovi, že se mnou měl přes dva roky trpělivost a že mě s tím hned neposlal do háje a především děkuji Mirkovi Pýchovi, že do toho šel a že navíc sehnal pro vysílač tak pěkné stanoviště. Nezbývá než popřát, ať zbytek tohoto byrokratického procesu už netrvá moc dlouho.

Jarda

držím jím palce, at mají čb a lbc co nejdříve 😉

MichalP
Reply to  Jarda
23. 12. 2020 14:25

A já (Ústí n/Labem) jen tišem mohu závidět oběma městům…
Holt v Ústí už (asi) nic volného k dispozici ke zkoordinování není. 🙁

Marcel
Reply to  MichalP
23. 12. 2020 14:34

Ano, volného nic není, poněvadž naposled někdo nesmyslně zkoordinoval pro Dálnici 88,4 – 91,8 – 101,2. Ačkoliv se to překrývá. Dále tenkrát rada schválila v r. 2016 duplicitní 99,3 pro Rock Rádio, ačkoliv na Radě visela žádost Gamy o změnu programu na Rock. Takže v Ústí, Mostě, Litoměřicích je vše blokované, ale máme tu přepych, že v Mostě můžeme poslouchat Hitrádio na 99,6 – 95,8. Ale Plusko, tu žádnou frekvenci již mít nemůže…..

TÉMA
Blokace kmitočtů
Jarda
Reply to  Marcel
23. 12. 2020 16:20

tak v plzni taky nejsou kmitočty, aby třeba hey a color mohli jit i do plzně, ale i do toho ústí.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
23. 12. 2020 16:20

Jak hrajou v Ústí Drážďany na 100,2 MHz?

PetrB.

🙂 Psstt nepřítel naslouchá….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrB.
23. 12. 2020 17:01

Nepřítel už tam všechna rádia má, takže jsem úplně v klidu. 🙂

PetrB.

Nemá, Fajn a Blaník tam není 2x

Jarda
Reply to  PetrB.
23. 12. 2020 17:22

no ještě tam není 8x hitradio a 4x blaník.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
23. 12. 2020 17:40

Dobrý no, díky za přínosné komentáře. 😉 Já si myslím, že kdyby se to schovalo někam za kopec a tím se zamezilo vyzařování na sever, tak by 50 W mohlo fungovat. Nechť s tím každý naloží jak chce. 😉

PVo

50W.. FM za současného stavu nemá žádnou perspektivu rozvoje, možná za 5 let až vyprší současné licence. Je tu ale DAB a příklad rozvoje v Německu, Takže nejsmysluplnějším je tlačit státní správu na řešení pro DAB a pro FM po 25/10/2025

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
23. 12. 2020 18:31

Ok, tak 100W s omezením na Dresden a Litoměřice. Třeba ze Svádova.

MichalP

100,2 MHz je místy možné v Ústí naladit.
Na dotaz ohledně možné koordinace 100,2 pro Ůstí mi kdysi mi na tento návrh odpovídal v nějaké diskuzi PPK, JIDXC, že to je neprůchozí přes mezinárodní koordinaci.
Osobně bych si uměl pro Ústí představit ještě jednu frekvenci a to 101,6 MHz na Větruši s výkonem 100W a s omezením na JZ.
Pokud 101,6 prošla v Praze na Strahově, tak je šance, že by mohla projít i v Ústí, pokud by koordinaci schvaloval pouze ČTÚ. Jenže Ústí je kousek od hranic a tak je nutné schvalování v Německu a také (zřejmě) v Polsku.
Víc by k tomu mohl opět napsat PPK, JIDXC.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
23. 12. 2020 20:17

Pokud by se to hned v Ústí vymezilo terénem, na německé území se to přes hory jen těžko dostane. Je to ale fakt jen nápad hotový za 5 minut. Už pár frekvencí co určitě nepůjdou prošlo, takže mě už nic nepřekvapí. I v tu libereckou 95,1 před dvěma lety PPK moc nevěřil a nakonec asi nebude tak špatná. To, že jde 100,2 v Ústí naladit jen místy je vlastně dobrá zpráva, kdyby to tam hrálo plošně a s větší intenzitou, pak bych to zavrhnul. Takhle pořád věřím, že to půjde.

MichalP

Každopádně je to spíš otázka na Mirka Pýchu, zda o Ústí má zájem a zda případně zkusí nechat udělat koordinaci na 100,2 a 101,6….
Jenže jako vždy je to především otázka peněz, zda se to vyplatí a zda případné rozšíření pokrytí zapadne do obchodního modelu financování rádia.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  MichalP
23. 12. 2020 20:45

Tak jasně, nechávám to otevřené. Minimálně je to hozená rukavice. Jak jinak chceš bojovat proti praktikám MB, než jim vlézt do rajónu? 🙂

Jarda
Reply to  MichalP
23. 12. 2020 20:49

a zkuste něco pro plzeň, co vím tak se hodne lidi ptali a z hey jim odpovídali, že se snaží, ale žadny se nanšli..

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
23. 12. 2020 20:54

V Plzni jsem něco možná našel, ale nevím zda se tím kluci nějak dál zabývají, takže to tady nebudu publikovat.

Míra

Pokud by došlo k vypnutí německých Ochsen…Hoher…. Tak by rázem prostor byl….Ale netuším, jak by to bylo dále s ochranou těch uvolněných kmitočtů….
Já osobně bych preferoval přesun časti stanic do DAB a vyčištění FM pásma, aby nebylo tak zahuštěné…
Ale obzvláště po zpackané druhé TV digitalizaci je to pro většinu lidí nekousnutelné….A když není penetrace a zdravé povědomí, pak je DAN černým petrem …

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
23. 12. 2020 21:43

Netřeba ani přesouvat. Ono by mnohdy stačilo, kdyby ty Sedláčkouc produkty na jednom místě nevysílaly 2x, 3x…, že jo.

Míra

Když to by bylo moc jednoduché….:)

Míra
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2020 09:06

Já bych ten billboard a možná i bigboard v ČB vylepil. Vždycky se najdou lidi, co čekají na alternativu. Možná to nejsou zástupy, ale nikdy nevíte, mohou na sebe navázat další. Je to těžká doba, taxikáři po nocích nejezdí, hospody jsou zavřené, zbývají jídelní okénka…. Ekonomickou stráknku věci už musí mít odpovědná osoba dávno spočítanou…..R1 se pokud vím nikdy nedostalo v Plzni do „viditelných“ čísel a jedou tam pořád. Color je už hotový produkt se spoustou zajímavých jmen. Já jsem si v úterý moc užil Majkla a Singl story….Je mi jedno, jestli je něco na pozadí, já ti beru, jako vyjádření úcty k posluchači, když vstoupím s R1 a Colorem do Budějek, Liberce…

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2020 21:31

Ja Michaela poslouchal jeste na radiu Golem, 90.3FM.

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2020 22:04

Tak ono to slo temer ruku v ruce s radiem Golem, ucinkoval prave v te TV, pak po konci Golemu zmizel Michael i z TV a diky Coloru zpet objeven/navracen a jsem za to rad.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2020 09:40

Počkej, to jako že typický posluchač Majkla, Frikyho, Cossigy atd. je nažehlený topmanažer co lítá v Superbu a nikoliv vyhulenej týpek s kapucí? Nevím jak teď, ale třeba za Gerryho éry Color dost poslouchali cikáni. A mimochodem Ústecký kraj je snad jediný, kde mělo měřitelnou poslechovost i radio Spin, přestože tam nemá vysílač. Tyhle představy, že Color poslouchá jen člověk s diplomem co bere pade měsíčně jsou prostě trošku mimo. Já se třeba považuju za poměrně velkýho fandu a posluchače Coloru, i reklama je na mě poměrně dobře cílená a to jsem jen kluk s učňákem z jedné menší stotisícové vesnice.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2020 10:56

Tak ono je to možná i trochu zkreslené složením respondentů takových průzkumů. Troufám si říct, že člověk s nižším vzděláním nepovažuje za důležité se takového průzkumu zúčastnit, dost možná to totiž považuje za ztrátu času, protože nechápe souvislosti a účel takového průzkumu. Já se takových anket pravidelně účastním, protože z principu vím a chápu jak je důležitá ta zpětná vazba, tak trochu se umím do role majitele/moderátora rádia vžít. Ale takové či makové uvažování nemá nic společného s hudebním vkusem jako takovým. A ve svém okolí jasně vidím, že třeba hip-hop, R&B, drum’n’bass, ale i funk a soul jsou poměrně oblíbené žánry i v, když to tak musím říct, nižší socioekonomické vrstvě. A rozhodně ani nemám pocit, že by parta kolem Coloru dělala rádio pro manažery, ale spíš jednak pro hudební nadšence jako takové, ale i právě spíš pro ty týpky v kapuci co lítají v omšelý jedničkový Fabii a dělají ve fabrice nebo řemeslo.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2020 20:48

Jsem opakovaně překvapen jak oblíbené zde Color radio je. Přijdeme mi zajímavé, že ze všech menšinových rádií jedno převažuje. Rozhodně mi co sem chodíme nereprezentujeme rozložení hudebního vkusu a poslechovosti v populaci. Hudbu (klasickou nebo relaxační) konzumuji převážně ze zahraničních veřejnoprávních rádií přes TuneIn (aplikaci a internetová rádia po bytě). Namátkou: NRK Klassisk, DR P2, YLE Klassinen,RdP Antena 2, Musiq 3…Mluvené slovo si pouštím z archivu Rozhlasu nebo stanic ARD. Osobně mě Color nezaujal, přesto že jsem jeho cílová skupina (muž 35-40,z Prahy, VŠ vzdělání). Stejně úplně nerozumím proč je zde populárnější než legendy typu Radio 1, Classic FM. Nebo proč je populárnější než Spin. Tuším za tím vzpomínky na rádiové nadšení let 90tých. A mnoho mě skrytého. Na tomto webu je Color fenomén. A je to krásné. Tak trochu Vám co tu obdivujete Color závidím, že máte to své české oblíbené rádio. Kterému můžete fandit 🙂

TÉMA
Fandění Coloru
Jirkas
Reply to  LiborV
24. 12. 2020 21:28

To neni vzpominkami, ale jedinecnou, neohranou hudbou, normalni nevtirave moderovani, nestrojene, nestrojove, nenudne. Tech aspektu je vice. Spin bych sem vubec nedaval.. U me 1. Color, Radio 1, Express, Jazz, Classic.

PVo
Reply to  LiborV
24. 12. 2020 22:32

No vlastně taky trochu závidím „to své české oblíbené rádio“ i když dojem podle tak malého vzorku (že si tu kladně povídají o jednom rádiu 4-5 lidi) nelze vztáhnout na poměry v celé populaci…

Míra
Reply to  LiborV
24. 12. 2020 23:11

Prostě jsou to hodinovky, kdy vím, co očekávat. Některé jsou super, některé ne, jak pro koho. Ty, co se mi líbí, mi prostě musí stačit, furt je to FM rozhlasová stanice. Pokud nestačí, tak buď zahraničí, nebo net. Je to v ČR rozkaděné, tak jak to je. Kdyby nebylo, neexistoval by v této mnohažánrové podobě ani Color. Je to jednoduché.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  LiborV
25. 12. 2020 01:16

Za sebe můžu říct, že mě Color před lety oslovil hlavně tím, že se mi asi tak z 90% trefuje do hudebního vkusu, což je v mém případě skutečně unikátní, vzhledem k tomu, že jsem v hudbě poměrně dost vybíravý, byť záběr napříč žánry mám docela široký. No a pak je to taky dost o těch osobnostech, které to dělají z ryzího nadšení a je z toho prostě cítit ta synergie. To ve většině jiných rádií prostě nezažiješ. Je to postavené na podobném modelu jako v Radiu 1 – DJs hrají hudbu dle vlastního výběru a vkusu a nikoliv na základě nějaké předem připravené dramaturgie a je z toho prostě cítit, že je to baví, to se to pak úplně jinak poslouchá. Ale abych nechválil jen Color, tak musím říct, že i vysílání některých vybraných lidí na Radiu 1 je pro mě vždycky skutečný svátek a vážně si to dost užívám. Na rozdíl od Coloru je ale na R1 i určitý podíl hudby, která mě mírně řečeno nebaví, takže je pro mne ve finále ideální kombinace poslechu obou stanic. Obě jsou kvalitní alternativy k mainstreamu, přesto je každá úplně jiná. A tak je to správně.

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
25. 12. 2020 20:18

Hiphop mám rád, ale až na pár songů fakt nesnáším „rappery“ znějící jako přivření dveřmi (a teď nemyslím nohu) 😀 Spin je bohužel hraje pro mě neúnosně často 😏

Last edited 2 let před by Žorž
Aleš
Reply to  Oviradio.cz
25. 12. 2020 21:23

Radio Spin poslouchá u nás v Přerově přes internet jeden z řidičů MHD (odhaduji ho na 30 – 35 let). Z telefonu si to přes bluetooth posílá do repráčku. Už několikrát jsem to zaregistroval při večerní cestě z práce. Některým dalším hrávalo Rubi, teď hodně Haná, ale u těch starších řidičů je to samý Impulsák.

TÉMA
Radio Spin
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
25. 12. 2020 22:23

Jeden čas jsme to poslouchali v práci. Nejsem úplně cílovka, takže mě to nějak hluboce nezasáhlo, ale řekl bych, že to nedělají špatně. Zaujalo mě tam, že podle jejich dopravních informací dopravní nehody a komplikace způsobují zásadně Brňáci. 🙂

Václav
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2020 09:47

No ale vždyť si se Ovi divil proč ve Zlíně nebyl místo Hey spuštěn Color.

TÉMA
105,8
Pavel
Reply to  Václav
24. 12. 2020 10:54

Ono je to celkem jedno kdyz to ani nehraje. Projizdim Zlinem 2x za rok a nestalo se mi, ze by byl vysilac v poradku. Vcera taky jen nosna

Jarda
Reply to  Pavel
24. 12. 2020 11:54

tak oni nemají na vysílačích nějaký management, který by je na tyto problemy upozornip, případně ihned spustil zálohu. Stále spoléhají, že posluchači budou aktivní a napíší do rádia nebo tam zavolají.

MichalP
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2020 10:31

Souhlasím s tím, že Ústí a obecně celý Ústecký kraj na tom ekonomicky není dvakrát nejlíp a celé to podtrhává skladba obyvatel.
Na druhou stranu je v Ústí respektovaná vysoká škola s krásným moderním kampusem, o kterém se jiným VŠ může nechat zdát. Je zde výborný činoherní klub. A lidé okolo těchto dvou institucí jsou slušnou základnou posluchačů Coloru.
A pokud to vezmu po ekonomické stránce, tak bych Color v Ústí klidně mohl označit jako investici do budoucích posluchačů v Praze.
Řada vysokoškoláků buď do Prahy po studiích odchází a nebo denně dojíždí do Prahy za prací. Proč tedy nemít Color v práci i doma…

Last edited 2 let před by MichalP
Václav
Reply to  MichalP
24. 12. 2020 10:54

Jsem za, ale argument nevím protože už i já na výšce před skoro 10 lety jsem si mezi vrstevníkama připadal jako v podsvětí že Color/Ethno ladím na FM. Asi mě vidívali se sluchátky ale těžko by hádali že tam mám rádio a vůbec co je to 99,4. Spoustu lidí jsem tam potkal ale bavil jsem se o tom tak s jedním.
Výše zmíněné dojíždění je přechodné a ne vždy autem spíš by to znamenalo že někdo je v primárně v Praze a v ÚnL by potom přijímal, ale bez spojitosti?
Pominu-li tento méně pravděpodobný argument, vzhledem k tomu že vidíme kolik do toho Pýcha investuje a trochu ukazuje že se dá provozovat bez korporace a bez ohledu na místní výzvy : „nevyplatí se ti to“ buduje dál a stejně pominuli ekonomiku , tzn rozšiřují se zbytečnosti Sedláčkoviny, a při úvaze že stejně Color jede z Krumlova, Znojma, Opavy… tak nevidím důvod nemít ho v krajských městech, když někde není Radio1 schopno, což je od něho za léta pod Korporátem ostuda. Jako děkuji Ovimu za zkušenosti i z anket a že to připadá po Plzeň, ale když Pýcha chce, proč ne a aspoň jednu alternativu by jsme v kr, městech mohli mít.

Last edited 2 let před by Václav
Jarda
22. 12. 2020 13:58

švýcarsko se stane po norsku druhou zemí, ktera se začne zbavovat FM vysílání, do roku 2023 hodlají postupně vypnout FM. Jen tak dál, jistě se pak přidají další státy a ty ostatní jako třeba polsko, my, slovensko… budou pod tlakem okolí pracovat na řádném rozvoji dabu.

Lukáš
21. 12. 2020 21:58

Na rádiu Kiss nasadili na internetovém streamu jako výplň místo reklam nové devadesátky a jsou to docela chuťovky, které se v běžném vysílání nehrají. 🙂

JinS
Reply to  Lukáš
21. 12. 2020 22:13

Jo jo, i ja jsem se dnes divil, co to slysim ve vysilani – uz polozapomenutou pecku Solid Base – Mirror Mirror😀. Jen tak dal👍!

TÉMA
Kiss-vice devadesatek
DJ Basslicker
Reply to  JinS
22. 12. 2020 08:47

Mirror mirror mame v beznem vysilani dokonce, v kazetovce i horecce a pribyvaji dalsi 😀

millhaus
Reply to  Lukáš
23. 12. 2020 12:07

Jak jsem koukal,tak je to takhle udělané i na country a beat radiich,takže super

TÉMA
reklamy
Jarda
Reply to  Oviradio.cz
20. 12. 2020 10:12

a co stanice d-dur a vltava? Tak taky jede klasická hudba a tak 🙂

Míra
Reply to  Jarda
20. 12. 2020 10:24

Na Vltavě ? Vážná hudba ? To už asi ne. Z Vltavy udělali předchozí Prahu a kvůli vážné hudbě vzniklo D-Dur, takže vyklidila pozice na FM. Na Vltavě jede třeba Jazz, byť existuje samostatný Jazz v DAB. Prostě starý pořádky jsou ty tam….

Jirkas
Reply to  Míra
20. 12. 2020 10:27

Na Vltave porad vazna hudba je a Vltava je vsehochut, vazna hudba, jazz, i modernejsi mene zname styly a tak to ma byt u kulturni stanice, nezamerena jen na jeden proud.
Kdo chce pak jet cely den to same, jen vaznou hudbu, jen jazz atd jsou tu prave zminene, Jazz, D dur atd.

Míra
Reply to  Jirkas
20. 12. 2020 10:46

Tento přístup nechápu.

Jirkas
Reply to  Míra
20. 12. 2020 11:37

To není o přístupu, kulturní stanice nehraje nikdy jen jeden žánr. Ani za hranicemi neni kulturní stanice uzce zaměřená jen na jeden žánr.

Václav
Reply to  Jirkas
20. 12. 2020 18:54

No ale má taková stanice smysl? Srovnám li dobu osmdesátek, devadesátek, kdy to bylo ojedinělé médium tak dejme tomu bylo na něm potřeba přenést co nejvíce žánrů ale dnes to zaniká, když v praxi každý si ten speciální žánr někde najde a může kdykoli pustit. A tady možná bohužel to praktikuje více posluchačů než v oblasti mainstreamu, zpravodajské stanice, nebo právě liniové stanice věnující se jednomu žánru. Respektive dá se namluvit aby jeden daný posluchač přesně v 16 hod měl náladu na nějakou teorii o architektuře, v 18 h experimentální jazz a mezitím uteče půlhodinka stravitelné hudby. Podle mě v praxi nevyužitelné je tam toho moc naplácané a rychle se střídají nesouvisející pořady hlavně v některých časech, třeba v podvečer. Myslím si že by to šlo dělat víc „posluchač friendly“, tzn. né posluchače odradit jak 99% děje že Vltavu posluchči na přijímači přeskočí, ale dělat to stravitelnějším a přitažlivějším způsobem, s čím souvisí obsah a schéma.
Co se týká obsahu často právěže se naráží na zbytečně hlubokomylné kulturní teorie a stanice se tak tváří vysílající pro pár uměleckých akademiků, kteří po své práci určitě hned jdou zase svůj obor poslouchat z rozhlasu což se odehrává na stále jedné z nejsilnějších kmitočtových sítí určené pro širokou veřejnost a to i po logickém odebrání překryvů, zatímco pak už čro na dalších okruzích nabízí pouze mainstream uvažuji li stále ještě nejdostupnější FM vysílání.
Pokud jde o schéma, tak jednoduše tak často nestřídat žánry, protože stejně neznám nikoho kdo by poslouchal od rána do večera což odpovídá tomu samému jako že by si Vltavu mohl pustit kdykoli. Tzn neznamená že by tam žánrů nemohlo být víc ale, lépe poskládat a delší. Je na škodu že úplně tam zanikají akce jako delší přenos z funkového festvalu atp. Takové by mohla mít Vltava praktické využití než mluvené umělecké teorie.
To říkám já jakože už nějaký ten rok mám pravidelný rozvrh co kdy naladit – je to něco jako hojně rozšířené poslouchání pořadů z audioarchivu, akorát já to mám vždy živě 🙂 Takže používám třeba cca 10 stanic ale Vltava k nim patří možná okrajově, a to jsem právě otevřen různým žánrům – ale spíš si to v zajímavější podobě dokážu poslechnout, kdy to nabízí zatracovaný Proglas v nenáboženském časovém úseku. Snad ještě dodám že Vltava, když to nedokázala jinak si pomohla navzdory kritikům rozšířením proudového vysílání, tj nejjednodušší forma okoukaná od kolegů ale i tak stále kostrbatá.

Last edited 2 let před by Václav
Jirkas
Reply to  Václav
20. 12. 2020 18:59

Určitě má, pestrost Vltavy ocenuji. Stanice s jednim stylem uz davno nudi. Zde najdu vice zanru, mluvene slovo, opravdove obohaceni. Vltava sve schema neustále vylepsuje a stava se z nim cim dal vice kvalitnejsi stanice, žádaná, vyhledavana.

Václav
Reply to  Jirkas
20. 12. 2020 19:07

Je dobře že se ozve kdo poslouchá, snad tomu bude odpovídat poslechovost a to nemyslím že se má nějak závodit s komercí ale aspoň náznak že vysílače mají smysl mít zapnuté a pro posluchače by se nenašel někdo, kdo jim i více žánrů dokáže předat lepším způsobem.

Jirkas
Reply to  Václav
20. 12. 2020 19:37

U kvalitní stanice je vzdy polechovost mensi, kvalita stanice nema nic s poslechovosti. Vynikajici poslechovost maji odpadkové stanice.

Vaclav
Reply to  Jirkas
20. 12. 2020 20:06

Občas se stává že i kvalitní stanice ma o něco větší poslechovost než nepřístupná Vltava. Je dobře že se neopomijeji stanice s nadsenym ohlasem posluchačů i přes malou poslechochovost, ale když některé kraje jsou bez posluchačů je na zvazenou zda se různé žánry nedaji podat lepe.

Last edited 2 let před by Vaclav
Jirkas
Reply to  Vaclav
20. 12. 2020 21:55

To je ale jehla v kupce sena, ani na jedne ruce se to neda spocitat.

PVo
Reply to  Jirkas
21. 12. 2020 00:26

to je nesmysl

Jirkas
Reply to  PVo
21. 12. 2020 09:52

To je prave realita, v nasi kotline obzvlaste.

PVo
Reply to  Jirkas
21. 12. 2020 11:47

trpíš představou že většina lidí na rozdíl ode tebe jsou hlupáci bez „dobrého“ a správného vkusu.

Žorž
Reply to  PVo
21. 12. 2020 13:25

Každý si tím projde; taky jsem tu pár let dozadu nesmyslně metal blesky a vidět některé své komenty dnes, styděl bych se za ně 🙂

Last edited 2 let před by Žorž
PVo
Reply to  Žorž
21. 12. 2020 13:52

do jistého věku to lze tolerovat :-).
Resp. s čím vyšším věkem se takto člověk chová tím víc vyzní jako trouba.

Jirkas
Reply to  Žorž
21. 12. 2020 18:37

No vidis, ja se nestydim za tech par let za jediny, mam stale stejny konzistetni nazor.

Last edited 2 let před by Jirkas
Jirkas
Reply to  PVo
21. 12. 2020 18:36

Tak výsledky poslechovosti Impulsu, Blaniku a dalsich hovori jasne, takze ma predstava rozhodne ne, ale vysledku poslechovosti.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
25. 12. 2020 12:27

Zajímal by mě tvůj ekonomický pohled na takový počin. Celoplošné rádio pro pár tisíc zaměstnanců jedné konkrétní firmy je docela velký luxus. Kapacita v německém DABu bude asi za hubičku, když někoho něco takového vůbec napadlo.

Jarda

nebo v německu nejsou vyděrači ve stylu českych radiokomunikací, aby chtěli po svych klientech extremní částky. Zřejmě tamní společnosti používají mozek. Zatím tady v česku se to nevyplatí ani velkym rádiím.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
25. 12. 2020 13:19

Kolik si ČRa účtují za jednu 64 kbps pozici?

Jarda

tak to by mě taky zajímalo, a nejen čra, ale i teleko a rti, když předtim na hey zaznělo, že je to dražší než provoz všech fm hey a color dohromady.

Jirkas
Reply to  Jarda
25. 12. 2020 17:12

Je to tak, nebudu specifikovat, ale je to mezi 35 az temer 100tis za mesic.

Míra
Reply to  Jirkas
25. 12. 2020 19:53

35k měsíčně (třeba za současnou RTI síť) je za současné situace pro soukromou, prozatím lokální FM stanici naprosto neakceptovatelná částka.To už bych šel cestou vlastního DAB vysílače, sle s tím, že najít volný kanál může být samozřejmě problém….a pokrytí nemusí být bůhví jaké.

Last edited 2 let před by Míra
LiborV
Reply to  Oviradio.cz
25. 12. 2020 14:46

V případě dopravního rádia je dpd zkratkou „Driver’s Pop Delivery”. Ano, budou hrát pop. Rádio bude vysílat z Lipska.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
25. 12. 2020 16:44

Takže spíš klasické dopravní rádio na způsob naší Dálnice? Tak to pak jo, to už dává smysl trochu víc.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
24. 2. 2021 16:13

No vida. 🙂 S takovým názvem se to přímo nabízelo. Kdyby u nás vzniklo rádio PPL, taky by mnozí mohli tvrdit, že je to prostě „Pop Pro Lidi“, ale pravděpodobný původce by přesto byl více než zřejmý.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
16. 7. 2021 10:05

Nenalezl jsem stream. Chtěl jsem si chvilku poslechnout.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
16. 7. 2021 10:27

Solidně vnořeno….
Chtělo by to v Čechách nějak dostat streamy do DAB+ (změnu legislativy).

Last edited 1 rok před by Míra