Rozhlasová stanice Kiss 98, která své hvězdné okamžiky zažívala především v devadesátých letech v Praze, posiluje svoji přítomnost v Ústeckém kraji. Ke stávajícím vysílačům Ústí nad Labem 99,8, Děčín 97,1 a Lovosice 97,5 brzy přibudou další dva – Teplice 97,4 a Chomutov 97,1 MHz. V severních Čechách je pražský Kiss přítomný již od roku 2011 a za dlouhých pět let zdejší posluchače nezaujal. Jeho poslechovost se tu pohybuje kolem 3 tisíců týdně, což je stejný výsledek, jako zde mají např. Expres FM nebo sesterská rádia Spin a Signál. Vše stanice, které v Ústeckém kraji narozdíl od Kissu nemají žádný vysílač. Proto se plánované dokrytí dá považovat spíše za formální akt, aby se síť Kiss mohla obchodně prezentovat souvislejším pokrytím celé republiky. To, že severočeské posluchače v reálu program nějakého Kissu z Prahy vlastně nezajímá, je vedlejší.
captain jack
pisničky
Smutné, co vše čeští vysílatelé udělají pro zisk – provozují už i vysílače, které se jim primárně nevyplatí. Chápu, že společnost musí být bonitní, ale dělat z radií za každou cenu továrnu továrnu na zisk je pro mě coby radiovýho srdcaře humus. „My máme pokrytý i severní Čechy, tak pojďte s reklamou k nám! A nemusí vám vadit, že se vám inzerce v tomhle kraji vůbec nevyplatí, protože i přesto, že tam máme pět vysílačů, nás poslouchá minimum lidí. Ale máme pokrytý celý území a na mapě to vypadá cool…“ Nechápu, jak tyhle za každou cenu se podbízející co největšímu počtu posluchačů fabriky může někdo vůbec poslouchat.
Lidi ze SČ jejich program prostě nezajímá. Ti konzervativní už si tam svoje rádio našli a ti náročnější lidé už rádio neposlouchají. Moc dobře si pamatuju, když v Ústí začal vysílat Bonton. Tehdy na diskusních fórech lidé doslova jásali a byli rádi alespoň za tu malou alternativu. Pak ale přišel pan Škoda, který Bonton předělal do dnešní podoby a od té doby poslechovost nejen v Ústí postupně klesá. Náročnější Ústečané si můžou pustit jen Beat, Plus a Vltavu. A nebo mohou použít internet, to je asi to nejlepší řešení.
Z rádií v ČR se přičiněním RRTV prostě staly fabriky na peníze.
Až na vyjímky je to prostě produkt, který je nějak nastavený. A to platí i pro ty slušnější stanice, kde sice nějaké to srdcařství je, ale ve výsledku je to stejně produkt (Beat, Country). Jedinou výjimkou v éteru je v tuhle chvíli snad jen Radio 1 (které neztrácí svou tvář), Color a Sázava. I ten Expres, který je jinak skvělým rádiem, je prostě cílený produkt (ale taky dobře a od srdce dělaný).
Zbytek jsou prostě kolovrátky, kde hudba a moderování je jen výplní mezi reklamami.
Souhlas, jinak na zmíněných rádiích je skvělý i fakt, že hudbu si vybírají sami moderátoři a nediktuje jim playlist žádný hudební dramaturg. To je výhoda jak pro posluchače, tak i pro samotné moderátory.
Expres je produkt, ale neni to továrna na prachy. Někde sem čet rozhovor s jeho současným majitelem – Petrem Stuchlíkem. Říkal, že Expres a Classic nepotřebuje – nekupoval je za účelem byznysu, ale protože je už dlouho poslouchá a líbí se mu. A to, že mu vydělávaj peníze, je fajn. A tenhle přístup se mi líbí, i když nejsem boháč jako pan Stuchlík 🙂
To se mi na Expresu dost líbí – od začátku svojí existence staví na tom, že neni pro všechny. Má určitou posluchačskou základnu, pro kterou vysílá a nesnaží se ovládnout trh. A z toho radia je to slyšet, tudíž se daleko líp poslouchá, respektive dá poslouchat…
Tak to je dobře, že pan Stuchlík nekupuje Expres čistě kvůli penězům. Mě osobně vždycky zajímalo a zajímat bude, jestli třeba pan Babiš vůbec někdy poslouchá Impuls, nebo ho má koupený jen kvůli penězům, což je pravděpodobnější.
Ano, Expresu si je třeba taky vážit, protože hraje hudbu, která je u nás z neznámého důvodu stále alternativní, ale třeba v Británii je to mainstream.