Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 30. 3. 2023 v 08:34 k Rádio Dálnice končí 31. března 2023K dnešnímu ránu jsou vypnuty a demontovány Šternov 96,4 a Jažlovice 107,2. Kdy se tak stalo, netuším.
  • Oviradio.cz 29. 3. 2023 v 23:24 k KomentujemeOstrý se v souvislosti s politickými ambicemi už v roce 2018 z ČRo vytratil a není o něm slyšet. Je...
  • Petr 29. 3. 2023 v 22:30 k KomentujemeJá se domníval že ředitelem byl Jaromír Ostrý (ex Dvojka), jak dlouho už není a co nyní dělá?
  • Jiří 29. 3. 2023 v 21:25 k Pár poznámek k RFIZatím jsem použil můj oblíbený world receiver Sony ICF-7600DS pro rychlé vyzkoušení.Potvrzuji u mě 13740kHz, ještě jsem narazil na SW...
  • Michal R. 29. 3. 2023 v 20:58 k Rádio Dálnice končí 31. března 2023Podle mě k ukončení vysílání dojde z pátka na sobotu v nočních hodinách. Tipuji že poslední song na Radiu Dálnice...
  • Oviradio.cz 29. 3. 2023 v 20:49 k Rádio Dálnice končí 31. března 2023V mém dosahu (7 vysílačů na trase Praha - střední Čechy - Vysočina) k dnešku neregistruji žádné vypnutí. 2 dny...
  • Oviradio.cz 29. 3. 2023 v 20:44 k KomentujemeŘeditelka Českého rozhlasu Brno a Zlín Hana Ondryášová za dva dny končí. Důvodem je neoprávněné využívání služebního auta k soukromým...
  • Jiří 29. 3. 2023 v 12:03 k Pár poznámek k RFIDíky,večer zkusím.

Články

Český rozhlas Zlín startuje

Český rozhlas Zlín. Foto: Herom67 - Google.comČeský rozhlas po roce spouští další samostatné regionální vysílání. Od zítřka 2. listopadu 2017 bude možné nejen ve Zlínském kraji naladit místo odpojovaného programu Českého rozhlasu Brno (fungujícího ve Zlíně od roku 2004) novou značku Český rozhlas Zlín. Slavnostní zahájení je naplánováno již na dnešek. Nepůjde o celodenní vysílání z Baťova města, část programu bude nadále přebírána z Brna. Na Českém rozhlase Zlín se v ranním vysílání objeví Petr Uhřík, dlouholetý moderátor Radia Zlín. Trochu tedy hrozí, že se zprvu občas přeřekne, protože názvy obou rádií jsou velmi podobné.

Hlavní frekvence stanice bude 97,5 MHz z vysílače Zlín – Tlustá hora o výkonu 5,5 kW. ČRo Zlín bude v regionu soupeřit o přízeň posluchačů střední a starší generace zejména s rádii Impuls, Čas a Blaník.

O čem píšete?
36 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda
14. 8. 2018 16:06

Tak jak se vyvíjí čro zlín? je už něco pozorovatelného? Nebo stale kopírují čro Brno? Podobně začal u nas liberec a nyní je úplně někde jinde. Tak mě zajíma kdo je ze zlínského kraje, zdali sleduje vývoj teto stanice. 😉 co se programu a tak týče.

Václav
Reply to  Jarda
14. 8. 2018 19:05

Já jsem přímo v kraji pod hlavním vysílačem a jak jsem říkal r-Zlín je administrativní název ale třeba ještě před rozdělením se některé pořady (apetýt,p. na přání) vysílaly z vily ve Zlíně ale to zas pro celou tehdejší síť a tento typ vysílání v určitých časech přetrvává. Oddělený program je akorát ranní blok a tak hodinka po páté odpolední. Vypozorováno jen z pár chvilkových úryvků, co jsem tak prolaďoval, takže bez záruky. Ovšem si nemyslím že je to potřeba nějak víc oddělovat, vycházím li z atmosféry r-Brna, tradiční stanice, na kterou jsou především starší posluchači zvyklí a takové regionální vysílání nejen počtem posluchačů moc budoucnost nemá, že teď má R-Zlín 12 tis nevidím moc rentabilní a zdali se vůbec s tím posluchači identifikovali a nehlásí se spíš k Brnu, analogicky jako v Lib. kraji k r-Sever. Přesto že aktivně poslouchám stanice různých žánrů (Country, Proglas, 80,s na r. Haná, Rock n roll, když někde je; a další), tak Brno nebo Zlín (je ten název jedno) nebo jiné regiony nevím čím mohou na poslech lákat; ale mám pochopení že má svou důležitou roli, atmosférou je nejblíže Slovácku, to byste pochopil až byste na tamějším venkově byl, a přesto že ten kraj je na pomezí ZL/JM tak ti tradiční posluchači se budou k Brnu hlásit. Takovou atmosféru jsem na žádném regionu neslyšel. Například bylo pěkné že před nějakým rokem, nevím jak teď, v centrálním rozhlase v nemocnici v Uh. Hradišti měli R-Brno, zrovna tam byla dechovka na přání, i když ji nemám rád, bylo to takové autentické, než třeba v nem. ve Zlíně studený Radiožurnál.

Jarda
Reply to  Václav
14. 8. 2018 20:44

tak u liberce by stačilo kdyby se r-sever vrátil k názvu ústí nad labem, takhle to stále spoustu lidí bude mást. Bylo by to i lepší protože by každy hned poznal o jaky kraj se jedná, když se řekne sever tak je to nazev z dob kdy liberec nebyl a šlo tedy o celé severní nebo spíš severozápadní čechy. Po rozdělení měli vytunit i ten sever, jelikož tu ma extremní přesah bukova hora a někde i varnsdorf a ty lidi prostě nevědí že mají přeladit na nový liberec, dokud se neozve ústí nad labem. Snad to do budoucna čro naplánuje. U té moravy je to zase trochu jinak. Ale i tak je situace podobná. Možná se to časem usadí teprve za 3 a něco měsíce (v listopadu) to bude teprve rok co vysílá, liberec už 2 roky. A oproti moravě je ten program uplně jinde, dříve to spíše kopírovalo sever, nyní je to až na pár vyjímek nezavislá stanice, samozřejmě noční program je stejny pro všechny regiony.

Václav
Reply to  Václav
14. 8. 2018 21:40

jasné, já ani už bych nevěděl, kdy se to rozdělilo, regiony to je pro mě okrajová věc. Říkám ale u nás na tom Brně takové moravské venkovské babky jako by tam občas plkaly, to je specialita pro ty lidi specialita, to jsem na jiném regionu neslyšel, jiné regiony občas působily spíš odměřeným dojmem jako Radiožurnál, v tom je to podle mě jiné a nevidím důvod proč jim to u nás na Zlínsku brát a překopat vzhůru nohama, jsou si toho i rozhlasáci vědomi, proto do toho nejdou.

MichalP
Reply to  Václav
14. 8. 2018 22:34

Pro Jardu:
Člověče, Vy si změnu názvu zavedeného názvu radia představujete jako hurvínek válku. Opravdu není nejmenší důvod měnit název ČRo Sever. Jednak to nic nového nepřinese a akorát by to stálo zbytečně mraky peněz za reklamu, která bude propagovat novou značku. To už je mnohem lepší a přínosnější peníze utratit za program stanice.

Jarda
Reply to  Václav
15. 8. 2018 04:44

V minulosti již jako čro ústní nadlabem vysílali, jen by se vrátili k původnímu názvu. A jen by to říkali lidem do rádia než by se to změnilo, jen by pak museli obměnit ty cedule a nálepky, to jo no.

Pepa
5. 1. 2018 02:24

Takovou blbost ,že mono bylo zavedeno na žádost posluchačů jsem v životě až teď, nečetl, to mohl napsat jenom chorý mozek , máme tady takového virtuálního našeptáváče něco jako gebls, tisickrát propagovaná blbost a lež se stává skutečnou realitou a masa podlehne, zavedení limitu je v pořádku s tím musí souhlasit všichni, ale teď mi to Brno hraje mono a hlasitě řve a to jsem od Kojálu 130Km a jěště jste tady mlel tu svou dostupnost!!!? na to vaše chrastítko s ulomenou anténou to bude šumět i mono přímo na vysílací anténě , oproti ostatním stanicím, tak zase je v tom bordel a stereo vypnout na žádost posluchačů ,tak to doložte Vy přetrhdílo, jinak jste lhář a záměrně to degradujete, tyto kecy opravdu nemusíte, to si nechte do mateřské školy i tak Vám nebudou věřit. A za toto platíme poplatky , na sousedním Slovensku s tím problém nemají, nebo sú chytřejší a ne tak nevzdělaní ,jako tady Ti hlůpi nafúkanci co temu nerozumí a dělajů ze sebe machry a oblbují nás všetkých ale jednů i na takové dojde a bude od nich pokoj a nebudů nám kazit a otravovat pěknů muziku nějakým mono žďorbem pro blbce .

Pepa
4. 1. 2018 10:30

Limit modulace nebyl zaveden pro to aby se vypnula stereo modulace, žijete v nějakém mikrosvětě, stále obhajujete tu svou, jako komunisti -plná zaměstnanost, po nás potopa a budete kazit a bořit, vždyť je to technický pokrok celých čtyřicet let se tady budovala distribuce kvalitním signálem a jenom proto ,že se teď snažíte oživit mrtvolu o kterou už ani ve Světě není moc velký zájem, tak budete ničit a vykládat tady ,jak Vám šumí rádio-osobně si myslím,že to není pravda,že jste si ten problém uměle jenom vymyslel, aby jste se mohli vymlouvat a taky se neustále vymlouváte to tady z této diskuze jasně vyplývá ,jenom výmluvy od podstaty ,potřebuje finance aby jste nezanikli na vysílání, tak uměle budete tady dehonestovat stereomodulaci , že je to o ničem atd. takového negativistu opravdu jsme potřebovali po nás potopa a kompresní dnešní mor a na co rádio stereo když to máme na netu, opravdu technický diletant a za to Vás máme platit?, člověk jestli to nevíte má dvě oči ,dvě uši, dvě ruce a i dvě nohy, ale Vy máte jenom to svoje mono asi jste hluchej -tak to je mi Vás líto, protože ani ten DAB s kvalitou nikdy nepřekoná kvalitní frekvenční modulaci už z principu, co si budem vykládat, pokud nám tady vnucujete zkomprimovanou plechovku tak si to dejte do obýváku a libujete si jak Vám to nešumí , já by jsem to nedal ani na WC, protože by mě to zvedlo ze sedátka ,že se to nedá ani poslouchat , DAB se měl zavést na bývalé OIRT a ne na minulém III tel.pásmu dosah o ničem, fyziku šíření digitální modulací nezměníte ani neprodloužíte,asi jste zapomněl, a to vysíláte už několik let a několik let to nikdo nepotřebuje, jenom jste mohli ušetřit a jet raději na dovolenou, záměrně to dehonestujete a pomlouváte a to mě takový dopalujou, asi by jste se měl dívat povinně na černobílou televizi a když se Vás budou doma ptát proč nemají barvu tak jim řeknete ,že se na to stejně nikdo nedívá a musíte dodržovat modulaci aby jste nepřekročili výkony, tak to chvíli vydrží než Vás přestanou brát vážně, nějdříve by jste měli dodržovat zákony o rozhlasovém vysílání, které má být kvalitní na úrovni doby a pokroku vědění a stanovit kritéria jasně a srozumitelně jak dál, a ne nám kazit současnost tím vašim mlžením a škodit, posluchači mají nárok na kvalitní stereo modulaci úměrnou lidskému pokroku a době a až stanoví zákon, který schválí poslanci!!!!! , že se upustí od FM vysílání tak pak něco dělejte a ne kazit a pomlouvat a vymlouvat, ale Vy, podle mě porušujete!!!! etický i morální kodex o rozhlasovém vysílání a dehonestujete současný čas a k tomu Vám nikdo nedal oprávnění, protože si to lidé zatím nepřejí, technika i přes pokroky není na to zralá a můžete si myslet co chcete, aby jste nám všem posluchačům na Moravě kazili poslech bez dodatečných informaci, a neříkejte nám, že máme chodit do jiné hospody to je od Vás netaktní a drzý, platíme si poplatky a Vy nám tady ukazujete jak se to dělá, bez koncepce a plánu, DAB je jedno další řešení ale kvalita je natolik špatná tou kompresí ,že je to o ničem, taková umělá nepřirozená počítačová muzika a tak nízký datový tok -telefon ale na současnou dobu jste zaspali a oživujete mrtvolu a mezitím už vlak nedoženete, raději by jste se měli zaměřit na digitální vysílání na středních vlnách, tam vidím budoucnost, ale cítíte konkurenci tak se raději se k tomu nemáte a budete kazit a jít na čtyřicet let dozadu a libovat si ,jak Vám to jde. Více nemám, poplatky by se měli zrušit, tak by jste přestali kazit, už nemá cenu házet perly ….,raději napravte co jste pokazili- Vy – přetrh- díla, pěkný den, posluchač

Anonymní
Reply to  Pepa
4. 1. 2018 12:39

Možná jsem naivní, ale pevně věřím tomu, že nakonec zvítězí zdravý rozum a stanice jako Impulz a regionální Čro-5 v krátkodobém horizontu stereofonní vysílání opět obnoví. Vždyť se stereofonně vysílá víc než 30 let a nikdo si dosud nestěžoval. Naprosto souhlasím s Pepou, který přirovnal monofonní režim k černobílému televiznímu vysílání v době barevné televize. Ano monofonní provoz v pásmu FM-CCIR je neskutečný průšvih.

H.
Reply to  Anonymní
4. 1. 2018 14:34

Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by stereofonní vysílání mělo být obnoveno, minimálně dokud nezvítězí zdravý rozum na ČTÚ a nebude zrušen nesmyslný limit 0 dBr. Že si 30 let na stereo nikdo nestěžoval (?), je do jisté míry dáno tím, že v minulosti se poslouchalo spíše na venkovní anténu a samozřejmě nebyl vymáhán limit 0 dBr.
Monofonní vysílání bylo zavedeno jako kompromis, a můžete proti tomu protestovat jak chcete, ale bylo to na žádost posluchačů. Váš ojedinělý názor v tom nehraje roli, vy možnost poslouchat ve stereu máte na jiných platformách. Dost také pochybuji o tom, že vůbec patříte k posluchačům oněch monofonních stanic. Tak co se jim do toho montujete? Tohle je holt v určitých kruzích již takový folklór, být nejchytřejší a vnucovat lidem zaručené dobro, pokrokářství za každou cenu. Jděte s tím do háje, člověče.

Jirkas
Reply to  H.
4. 1. 2018 21:31

Limit 0 dBr naopak smysl má a je dobře, že byl zaveden.V Něměcku ho mají také.To co tady předváděli stanice bez toho limitu se neblížilo kvalitě, ale přeřvané prasárně.

Pepa
4. 1. 2018 00:39

Ale přece ČTU nenařizuje aby šly stanice na mono, to jste moc nebo vůbec nepochopili!!!!!, , a kde klesl ten šum o deset dB? tím jste chtěl vyjádřit ,že na Moravě jsou všichni co mají o 10dB větší šum v uších tak je vyléčíte ?nebo jste to měřili na tom ulomeném chrastítku?, tam by to i tak nepomohlo a dnešní příjimače mají daleko lepší citlivost na hranici šumu o které ani už nevíte o kolik mají lepší poměr signál vůči šumu, než to vaše studiové chrastítko s ulomenou anténou , tím, že jste dali nucené mono podle mne- je to záměr uměle degradovat rádiový přenos a že někdo poslouchá na chrastítko s ulomenou anténou, tak podle toho se řídíte?!!!, jak tady napsal jeden posluchač: v sousedních státech stereo nevypínají a mají dodržen limit a původní záměr byl, aby ty stanice s přemodulovaným indexem omezily ale vcelku se Vám to hodí, než něco dělat tak raději kazit, vypneme pilotní modulaci a máme vystaráno opravdu ubohé a hlavně tupé a necitlivé , zkazili jste -co jste mohli kdybych Vás měl hodnotit podle decibelové stupnice tak Vám dám 100dB zkaženosti a omezím to na 40dB lidské blbosti a dohromady to dá 140dB slepoty a takové hodnoty nemáte ani ve studiu, ale nejvíce jste mě teda pobavil, když jste prohlásil, že o rádio dnes nemá nikdo zájem, tak to opravdu je už trochu moc, podle mě by jste to mohl přednést v parlamentu, tam by Vás asi uznale vypískali ani by jste nemuseli dávat nucené mono, tam by jste to měl přímo kvadro a přímý přenos bez omezení šumu, tam by jste teprve poznal dynamický rozsah, až by Vám to i šumělo za ušima, asi jste zapomněl jak je rádio důležité, víc jak televize, jěště se můžete napravit pokud už nejste v mono systému vědění ani digitál Vám nepomůže, protože se najde někdo, kdo vám to jěště více tak jako Vy,bude digitálně kazit a to bez šumu , tak hodně zdaru- posluchač, měli by jste to napravit a vrátit to nesmyslné mono na stranu možnosti posluchače a ne se chovat jak v pubertě uraženě a říkat- to oni nám to nařídili, ne ,to Vy nechcete najít lepší řešení a raději popíjet čaj a škodolibě si libovat tak jsme to pokazili.Co jste pokazili, tak napravte ,více nemám .

H.
Reply to  Pepa
4. 1. 2018 08:16

Já fakt nevím, proč tohle pořád v někom víří takové emoce, zejména v dnes, kdy máte možnost zvolit si z celé plejády různých distribucí. Z pohledu posluchače, ať už náročného nebo většinového, nikdy nebylo lépe. Já v žádném rádiu nepracuji a nemám žádný zájem dělat někomu obhájce. Vycházím jen z faktů. Najděte si ve starší literatuře, třeba od Českého nebo od Sýkory, jaké jsou na straně FM přijímače požadavky na stereofonní příjem. Zjistíte, že těmto požadavkům dnes ve většině případů není vyhověno. A to platí pořád, to nemá co dělat s tím, že přijímače jsou dnes obecně citlivější. Tak o čem se tu bavíme? Typicky máte možnost pomocí přepínače MONO/ŠUM zvolit menší zlo, nebo ani to ne. A ty Ženevské kmitočty s obrovským výkonem a horizontální polarizací, to je paradoxně další problém, protože pokud nemáte příslušnou venkovní anténu, tak to pořádně hraje jen v blízkém okolí takového vysílače. To je prostě koncept doby před 40 lety. Dnes se poslouchá na prut nebo kus drátu a pokud nemáte výhled přímo na vysílač, tak to prostě šumí.
Nemá smysl v této souvislosti polemizovat ani o tom, proč a jak byl zaveden limit modulačního výkonu 0 dBr. Stačí si jen uvědomit, že před zavedením limitu rádia na monofonní vysílání nepřecházela. Ta souvislost je tudíž evidentní.

Pepa
3. 1. 2018 14:41

Díky za reakci, tak a teď jste sám prozradil o co jde, aby posluchači přešli na jiný způsob příjmu, trochu ubohý výlev, drtivá většina rádií jde přepnout na mono a většina to nepotřebuje, přepíná se automaticky podle síly signálu a kvalitu si sám řídí a i šířku sterea a to mají skoro všechny i ty kapesní na cesty ale vypnout celou Moravu stereo na mono je je teda tupý, takže panu xy to šumí tak vypneme stereo na celou Moravu to Vám nepřipadá ubohý výlev, v opačném případě pochybuji o Vašem technickém nadání, ani ta plechovka na DABU není žádná výhra v loteri a dosah ubohý, to si dnes přece každý kdo má internet může pustit i tam, ale je těžko někomu dát o stovku více a raději si koupit rádio za pajdu u rákosníků a pak si stěžovat, že to nejde ani přepnout, no hlavně , nám na DABU bude svítit obrazovka a zvuk z plechovky cocacola dnes za bůra a je akce a lidi to budou kupovat a původní zvuk není podstatný hlavně jde o prachy, asi tak .

H.
Reply to  Pepa
3. 1. 2018 21:30

Hezké souvětí, v minulosti jsem také zapomínal udělat včas tečku, ale toto se mi tedy nepovedlo. K věci – asi netušíte, na jaký šrot poslouchá typický posluchač z cílové skupiny této stanice. Vylámané chrastítko z 90. let položené kdesi v místnosti na skříni, s ulomenou prutovou anténou, to je, troufám si říci, skoro typický přijímač. Tam nemá stereo žádný jiný efekt než že to přidá do reprodukce hromadu šumu. Rádio je dnes na okraji zájmu a nikdo si ryze kvůli tomu nebude montovat antény, pořizovat nový přijímač ani nic takového. Přechod na mono je logické, správné a jediné možné řešení. Poděkovat můžete ČTÚ, že zavedlo nesmyslný limit 0 dBr, čímž klesl odstup signálu od šumu o 10 dB i více.

JM
Reply to  H.
3. 1. 2018 21:51

Tohle je ale hodně zjednodušené a hodně dle not českých rádií.

Limit 0 dBr mají i v Německu a tam žádné stanice do mona nejdou, tedy kromě stanic mluveného slova (např. Bayern 5 aktuell). Totéž na Slovensku.

Naopak stav, co tu byl před nařízením ČTÚ, byl šílený a přemodulovanost některých stanic byla extrémní, zvuková nekvalita taktéž. To bohužel u některých stanic pokračuje dál, stáhl se modulační výkon, ale procesory jsou stále nastaveny na „ultrahardcompression“.

Nejčastější poslech rádia je v autě, kde je mono hodně znát, a to nemusím mít v autě super ozvučení, je to znát i ve staré Fábii.

Jediné, s čím souhlasím, že 0 dBr bez možnosti občasného překročení (tedy většina rádií jede raději i na – 1 dBr) je zbytečně nízko. Rozumný je práh 2 dBr, jako je to např. v Rakousku.

Pepa
3. 1. 2018 14:11

to vypínání pilotu na mono je teda pěkně hnusný a tupý, jak si asi myslí ti hlupáci co chtějí nám dokázat, jak jsou chytří ,když to někomu šumělo, tak si to mohl přece dát mono a ne si stěžovat u vysílatele a oni zřejmě nic lepšího neumí než nejposlouchanější radio pro celou Moravu s výkonem přes 60KW dát do mono takovou tupost by snad nedokázali ani komačové, kteří rozvíjeli naopak stereo a tito tupouni to dají do mono a jejich výmluvy ,že tím zlepší dostupnost je na palici, možná se dočkáme ,že tam, kde bude slabý signál při příjmu nového kodeku T2 u televize, tak signál přepnou do černobílého formátu 4:3 a budou to zdůvodňovat lepším pokrytím a dostupností, jen tak dál a v budoucnu nám pro úsporu začnou vysílat morseovku a ty posluchači se uč, opravdu pokrok na úrovni úředníka v mezinárodním formátu a je splněno.

H.
Reply to  Pepa
3. 1. 2018 14:23

Co když přijímač ručně přepnout na mono nelze? Navíc spousta a možná i většina pořadů této stanice je monofonní z podstaty, takže nevím, v čem tkví ta údajná újma. Nikdo vám nakonec nebrání naladit si to na jiných platformách ve stereu, takže se na mě nezlobte, ale váš příspěvek je jen ubohý výlev.

Jarda
Reply to  Pepa
3. 1. 2018 20:06

Zajimalo by mě ktere všecky vysilače čro má v mono, udajne se to mělo tykat jen regionalek a vysílačů s malými výkony, ale když dle místních čtenářů přeply vysoko výkonové vysílače. Tak tedy co běží v mono? Krom sítě čro plus která běží komplet v mono.

Jirkas
Reply to  Jarda
3. 1. 2018 21:29

Ale to blafal o Impulsu, ten ma vsechny vysilace v mono.Psal nejposlouchanejsi na Morave, tam vede Impuls mono.

Matyas
25. 12. 2017 21:06

Jsem si dneska všiml, že pilotní frekvence 106.5 Cro – Brno hraje v monu – to už asi bude novým trendem a výzvou pro ostatní v tomto odporném českém éteru.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
26. 12. 2017 07:51

vysilače s velkým výkonem jsou stereo, zbytek čro přepnul do mono. Platí to zatim jen pro regiony, pro celoplošky kde jsou taky k dokrytí malé vysilače to zatim neplatí.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
26. 12. 2017 11:12

Některe re´giony to nemají dynamické. ale zato to mají v radiotextu, ale který důchodce ma radio s radiotextem?
Taky se divím proč vysílač s výkonem tušim 68kW vysílá v mono, myslel jsem že to plati pro regionálky do 5kW. Tež by mě zajimalo zda se do mono překlopí i „malé dokrývače“ tušim do 5kW i u stanic jako je například dvojka, tedy celoplošek, pro jejich „maximální“ dosah.

H.
Reply to  Matyas
26. 12. 2017 08:07

A co měl tedy ČRo udělat, když si posluchači stěžovali, že jim rádio šumí?

Jarda
Reply to  H.
26. 12. 2017 09:11

maj si koupit dab radio a šumět jim to nebude 😉 jinak vedeli jste že v dab jsou všechny stanice včetne regionů ale tež stanice plus, ve stereu? Ikdyž, plati to tam, kde je pokrytí dab+

H.
1. 11. 2017 18:55

Jsme země o velikosti, kterou ve světě běžně zabírá jeden kraj, s počtem obyvatel jednoho velkoměsta. Přesto tu státní rozhlas provozuje snad 25 stanic a ani to ještě nestačí. Já opravdu nevím, jestli toto má být nějaký vtip, jestli jsme tak bohatí, nebo jak si to vykládat.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
1. 11. 2017 18:20

Když začínal liberec tak taky vysilali kopii čro sever 😉 ted už ne, zlín začína stejně, pak budou mit svoje zlínské. jinak zdílení je běžné, třeba humoriada běží na všech stejně 😉 tak snad se zlínským vysilaní zalíbí a nebude jen o zlíně, u nas už taky tam je to takove rozšířené, taky navazal ispoluprace a tak po lbc kraji 😉 a pořad se trochu zlepšují 😉 od toho ty regionalky jsou 🙂

R.
1. 11. 2017 12:55

Ano, už před 11. hod. bylo slyšet nové znělky ze Zlína. Bylo to trochu zvláštní, když následně moderátorka ohlásila „Posloucháte ČRo Brno“. Co se týče RDS, jinou než zlínskou frekvenci 97,5 nemám možnost sledovat. Signály dalších vysílačů ze zlínského kraje jsou u mě příliš slabé.

ppk
Reply to  R.
2. 11. 2017 08:46

Jaký je prosím PI: kód? S Brnem byl 2C0A.

Jarda
Reply to  ppk
2. 11. 2017 10:03

2E02 by měl být na všech 4 Zlínských vysílačích.

R.
1. 11. 2017 10:27

Oficiálně má ČRo Zlín startovat dnes v 11 hodin, ale vysílání je již nějakou dobu odděleno: RDS PS „R-ZLIN“ a zvuk na hlavní zlínské frekvenci 97,5 o cca. 5 sekund předbíhá brněnské 106,5 a 93,6 (ty jedou synchronně), i když se pořád vysílá na zlínsku z Brna.

Jarda
Reply to  R.
1. 11. 2017 10:45

na webu už od rana vysiilají, a asi od 10h se ozval zlín předtim tam bylo brno, jak to jede na ostatních frekvencích? měli by mít všecky zlínské PI a PS a pak se oddelit definitivně, možna to srovnají v 11h restartuje se to a pojede zlín samostatně. Zkuste to monitorovat jak se to vyvrbí. 😉 Pro zlin je to jine než pro lbc či karlovy vary, pro zlin delali všechno nové, lbc měl par uprav, totež čeka karlovy vary, studio, webove stranky vše již mají, ale zatim se jede z plzně, přišti rok to „jen“ přepnou a každy kraj bude mít své nezavisle veřejnoprávní studio.

Jarda
1. 11. 2017 07:28

v budoucnu třeba půjde o celodení vysílaní, ikdyž spolupraci mají všecky regionálky, nekdy hraje stejny pragram pomalu na polovině z nich 😉 takže defakto mají všechny celodení program.