Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Já ty dekadovký (v podání TV stanic na satelitu) rád nemám, protože to vnímám jako omezení… Jo, rád si připomenu…
    16:01 26.07.2024
  • PVo: a mají repertoár od Bacha po Vlacha? .. odhaduju (resp. nechce se mi to na netu hledat) že jde o…
    13:13 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Absolute 80s, Heart 70s, 80s80s, Nation 90s atd., základem vždy mainstreamové hity.
    11:36 26.07.2024
  • PVo: „dekádově vymezené formáty“ moc nechápu (pokud jsou tedy vymezené JEN dekádově) a nevěřím v jejich úspěch.
    10:58 26.07.2024
  • Oviradio.cz: Samozřejmě, ale počítám jen subjekty, které mají nějaké profesionální zázemí, obchod, strukturu. Color je v kategorii nadšeneckých projektů, smysluplné pokrytí…
    10:11 26.07.2024
  • Jakub DXer: Abych byl objektivni, tak mimo mainstream je hudebně i Color rádio, takže to.ukousava taky z pomyslného koláče možných nových projektů…
    09:50 26.07.2024

Všechny komentáře

Blíží se konec brněnského Rádia Petrov

Rádio Petrov Blaník

AKTUALIZOVÁNO: Rádio Petrov bude 1. 5. 2020 nahrazeno Rádiem Blaník z Prahy.

Shrňme si fakta: Rádio Petrov zahájilo vysílání na Nový rok 2002 převzetím frekvence 103,4 MHz po Radiu Brno. Po celou dobu vysílá formát označovaný jako czech conservative (tzv. pohodové české rádio). Petrovu při startu poskytlo své know-how úspěšné Rádio Blaník, ale program je svébytný a výběr hudby je odlišný od typické blaníkovské linie, Petrov do svého playlistu zařazuje vedle prověřené československé klasiky i méně známé tituly.

V letech 2008 až 2013 Petrov rozšířil své pokrytí na celý Jihomoravský kraj, velkou část Vysočiny a mezi deseti FM vysílači je i frekvence pro Svitavsko v Pardubickém kraji. Nejvyšší poslechovost ale Petrov vykazoval už kolem roku 2007 s jediným vysílačem na Hádech.

Dlouholetými majiteli stanice byli Aleš Pohanka a Jef Kratochvil. V prosinci 2018 byl převeden poloviční podíl po zesnulém Kratochvilovi na zkušeného broadcastera Petra Dvořáka, který společně s firmou Media Bohemia provozuje mutaci Rádia Blaník pro Karlovarský kraj (tuto stanici na konci devadesátých let založil) a také Oldies Radio.

Nyní leží na RRTV žádost o schválení převodu celé společnosti provozující Rádio Petrov na Petra Dvořáka. Zhruba před rokem Dvořák stoprocentně převzal provozovatele chebského Radia Egrensis a vzápětí na jeho frekvence nasadil program Rádia Blaník z Prahy.

Jaké by mohly být varianty dalšího vývoje v případě Rádia Petrov? Zachování stanice v dosavadní podobě není příliš pravděpodobné, pokračování současného hudebního formátu naopak ano. Petrov na jižní Moravě nemá natolik silnou posluchačskou základnu, aby si nemohl dovolit rebranding. V Jihomoravském kraji i v samotném Brně je až na osmé příčce v týdenní poslechovosti. Pokrytí i cílová skupina Petrova navazují především na moravské aktivity Blaníku, proto se jako nejpravděpodobnější jeví změna z _PETROV_ na _BLANIK_. Media Bohemia postupně rozšiřuje i značku Rock Radio, ale pro případnou moravskou expanzi by byly vhodnější jiné sítě.

Akvizicí Petrova by značka Blaník, letos dvacetiletá, získala robustní pokrytí v Brně a na jižní Moravě, kde už nyní generuje 44 tisíc posluchačů týdně (Petrov 66 tisíc). Lépe by čelila hlavnímu konkurentovi v regionu – Rádiu Impuls, částečně i ČRo Brno, Frekvenci 1 a Dvojce.

Rádio Blaník vysílá centrálně z Prahy s odpojovaným regionálním zpravodajstvím a reklamou. Lze očekávat, že tento model bude uplatněn i na frekvencích Petrova. Studio na Lidické v Brně by tak nebylo dále využito, jako zázemí patrně poslouží sídlo spřízněného Hitrádia City v pavilonu Morava na brněnském výstavišti.

Po případném převzetí Petrova by Blaníku zbývalo dokrýt z důležitých regionů už jen ostravskou aglomeraci a Olomoucko. Velmi podobný formát tam vysílá Radio Čas. Dosud samostatné.

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
166 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
TomB
1. 5. 2020 11:18

Přeji pěkný den všem, jsem na tomto webu nový. Nepočítám se sice mezi posluchače rádia Petrov, ale nelíbí se mi tempo, jakým poslední roky ubývají v českém éteru regionální stanice. V některých krajích už není při poslechu pomalu z čeho vybírat. Nemá někdo ze zúčastněných info, jestli se situace zlepší po přechodu na DAB a bude opět v éteru větší výběr, jako tomu bylo před 15 lety?

Jarda
1. 5. 2020 09:53

už mají i článek na blaníku.
http://www.radioblanik.cz/index.php?pageid=142647&action=read&id=2963
Ale v sekci jak nas naladíte je mapka i seznam frekvencí stale bez frekvencí petrova.

Tomas
1. 5. 2020 08:40

Dobry den,
odbocim od zajinava diskuze o Radiu Blanik. V Brne vysila i Signal Radio, ktere ma dobre rozhovory a zive pisnicky na prani.
Nyni doporucuji ladit v Cechach Radio Bonton, ktere ma novy web a meni se k lepsimu.
Nejvic se tesim na Fantazii s tony Radia Bonton kazdou nedeli od 18-22h. se skvelym moderatorem Tomasem. Diskotekove i plouzakove hity na prani, vtipy, zajimavosti, pocasi a doprava. Kazdou nedeli mam Silvestr i s predsevzetim. Diky Radiu Bonton za krasny konec vikendu.

JM.
Reply to  Tomas
1. 5. 2020 09:53

Bonton je naprosto příšerný lowcost normalizační produkt. Je to výsměch té značce, protože opravdové Radio Bonton bylo skvělým rádiem (ať už v dance nebo v poprock verzi), než ho takhle „upravili“. Signál Rádio se pak vyznačuje mimo rozhovory a písničky na přání tím, že z pandořiny skříňky českého normalizačního popu vytahuje ty nejhorší možné zrůdnosti, které tam měly zůstat navždy pohřbeny. To si ani Blaník nedovolí a třeba z hitů osmdesátek hraje originální verze, zatímco Signál sáhne po odporné české verzi, na kterou by si už většina lidí naštěstí nevzpomněla. Ale díky Signálu a Impulsu tady tenhle odpad v éteru žije dál.

Jirka
Reply to  JM.
1. 5. 2020 10:02

Jj, Bonton byl strasne zprznen a verim, ze se to jednou zmeni a bude Radio Bonton zase vehlasnou znackou s kvalitni hudbou. Signal radio je podobny produkt, takovy rozhlasovy SlagrTV. Ble.

stapa
Reply to  JM.
1. 5. 2020 10:15

Naopak na Blaníku byla rubrika (nevím jestli ještě je) Slavné desky hezky česky, kde posluchači ze zahraničního originálu hádali českou coververzi, kterou pak následně hráli. Jinak ne vše české je odporné, chtělo by to trochu méně zášti. A pamětníci rádi vzpomínají.

Jirka
Reply to  stapa
1. 5. 2020 10:48

Vetsina ceskeho je odpor a korunu tomu davaji nase stanice, vybiraji to nejhorsi anebo nejohranejsi. Jak slysim hezky cesky, chce se me zvracet. Blanik, Impuls, Signal Radio, Bonton, to na mou predvolbu nesmi, ani na minutku.

Martin
Reply to  Jirka
10. 11. 2020 11:09

Zdravim tak to máme úplně stejně taky když slyším hezky česky tak mám chuť někoho zabít.Me pohodové české rádio Blaník ničí v práci život co začlo vysílat.Stale milionkrát ohrané songy a k tomu ještě ty otravné znělky a projevy hlasatelů nepřirozeně umělé prostě celkově hrůza.Uz jsem zvažoval i výpověď.Ale abych nenastoupil někam jinam a mehralo tam to samé.Nekdy už jsem fakt zoufalej.

PetrB.
Reply to  Martin
10. 11. 2020 12:08

Nemůžeš to napsat vše do jednoho příspěvku? Milion příspěvků o ničem, už si jak Zaspal. Pak tu zapadnou zajímavější témata. Blbě se pak hledají, starší příspěvky.
PS: Odpovídat nemusíš.

Last edited 3 let před by PetrB.
JM.
Reply to  stapa
1. 5. 2020 23:49

Naprosto souhlasím, že ne vše české je odporné. I v normalizačních 70. a 80. letech existuje dobrá česká hudba. Ale nechutné vykrádačky zahraničních hitů s odpornými českými texty to fakt nejsou.

LiborV
Reply to  JM.
2. 5. 2020 02:03

Vykrádačka zahraniční hudby s českými texty je něco co z mého pohledu opravdu není morálně správné. A taková hudba mi nic neříká. Ale je nutné to mít za zlé lidem, kteří takovou hudbu mají rádi? Lidem, kteří chodili na československé „hity“ své doby tančit,mají s nimi spojené vzpomínky na lidi i mládí? Mít za zlé rádiím, že hrají to co dělá jejich starší cílové skupině dobře? Ve většině zemí jsou rádia, které hrají tu nejohranější hudbu z mládí současných seniorů. U nás je to období normalizace, ve Francii třeba šansony a šlágry, v Itálii italo pop 60 tých let. Slyšel jsem po dlouhé době Rádio Blaník. Jeho hudba není můj šálek kávy, přesto mohu říci, že je to opravdu profesionální produkt, sestavený tak, aby k němu měla jeho cílová skupina silný emocionální vztah. Byla doba, kdy jsem vystupoval proti dance, RnB, normalizačnímu popu a některým dalším žánrům v éteru. Časem mě došlo, že k tomu,aby nám i jiným lidem bylo spolu dobře je lepší přijmout sebe a své potřeby, stejně jako ty druhé a jejich potřeby. V tomto případě v hudbě. A respektovat své potřeby a odlišnosti. Proto se mi moc líbí příspěvky těch, kteří dokáží udělat zhodnocení formátu a hudby,aniž by na někoho házeli špínu, nebo ho dehonestovali za jeho hudební vkus. A to je prima. Díky. Kvalita člověka není v tom, že má doma všechny desky Karla Gota a na zahrádce pleje růže u Signál rádia. Stejně jako není o nic horší ten, kdo si k čištění auta pustí třeba trance, metal nebo třeba funky.

PVo
Reply to  JM.
13. 11. 2020 14:27

ad “ vykrádačky“ : vzhledem k tomu jak v mé oblíbené taneční hudbě se to ruznýma předělávkama jen hemží, tak mi to nezní jako argument proč by měla být hudba třeba 80 let špatná, Já 80tky a hlavně tehdejší diskopop vcelku můžu, asi kvůli tomu že jsem v tom dětství žil, dokonce i tehdejší rock mi nevadí.
Často mohou být ty předělávky lepší než původní originál. Ostatně to ani není určující znak normalizace, třeba v 90 letech si na tom založili kariéru Pokondři a řekl bych že laťku nasadili ještě níž…

LiborV
Reply to  JM.
2. 5. 2020 01:45

J.M. poznal jsem dobře, že máte rád taneční hudbu, případně kvalitní poprock. Je to tak? Tu hudbu máte rád a budete jí poslouchat díky vášni pro ní možná na pořád. Najdete si hudbu, která se vám líbí a, kterou považujete za dobrou v éteru (pokud se vám to podaří) i mimo něj. Nyní ta hudba, kterou preferujete v éteru moc není. Ale je možná, že až Vám bude kolem 55/60 přijde nějaký vysílatel s nápadem hrát hudbu typu dance pro lidi, kteří na ní vyrostli, pro které je to jejich mládí. A třeba to bude produkt úspěšný. Pro lidi, kteří budou v té době 20 ti, 30 ti letí a budou poslouchat hudbu té doby, bude ta „naše“ muzika, možná stejně tak odporná, která by se již neměla hrát, stejně jako pro nás, kteří začali poslouchat muziku až v 90 tých letech, je normalizační pop, to co by se již nemělo v éteru hrát . Myslím si, že Signál rádio tu má své místo pro nostalgiky po uplynulém mládí, stejně jako tu bude mít za 25/30 let místo hudební program pro nás. Proto buďme vnímavý k potřebám svým i těch druhých.

Ondra
30. 4. 2020 22:42

Teď em chvíli Petrov poslouchal na Net streamu a už je to Blaník… škoda rádia…

Cryxia
Reply to  Ondra
30. 4. 2020 22:43

ano ale s mutací Jížni a Střední morava

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
30. 4. 2020 23:29

Na Olomoucku by to mohlo být buď radio Rubi nebo hana víc komerčních stanic zde není .

LiborV
Reply to  Michal R.
30. 4. 2020 23:50

Předpokládaným adeptem je na převzetí je dle mého úsudku Rubi. A další double Blaníku. Tentokrát v Brně 103,4 a 96,4. Moc mi nedává smysl samostatná existence Rádia Helax na Ostravsku. Přijde mi to drahé. Na druhou stranu je rock a česká muzika v Ostravě zastoupena. Ale proč není z Helaxu Fajn radio netuším. Možná to ví i někdo mimo Media Bohemia a rád se to od něj dozvím.

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
1. 5. 2020 00:03

Fakt tu na Olomoucku máme více stanic ? Krom rádia Haná a Rubi o jiných stanicích nevim . Ještě radio čas to je ale z Ostravy . Navíc v Olomouci studuji tak vím co zde vysílá !!! Nepočítám ČRO Olomouc .

LiborV
Reply to  Michal R.
1. 5. 2020 00:13

Rádio Čas je sice z Ostravy,ale kdyby se změnilo v Blaník, tak by se dostal Blaník i do Olomouce. Zapoměl jste Michale ještě na fm 103,4 a Rock Max. I to by byla varianta.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
1. 5. 2020 03:03

I já milý Ovi předpokládám, že časem se některá z dnes vyřčených fantazií rozšiřování programů Media Bohemia stane realitou. Hodně záleží na finanční kondici jednotlivých regionálních hráčů. Kterého z nich se podaří koupit a kdy. Také podle toho bude docházet k formátovým změnám. Pokud bude Rádio Čas vytrvale odolávat je pravděpodobné, že se v Media Bohemia pokusí rozšířit Blaník třeba i přeformátováním jiného dostupného rádia. Přesto nákup Rádia Čas a jeho přeformátování na Blaník by dával smysl. Pokud by se nákup Času dlouhodobě nedařil lze uvažovat i o tom, že by se pokusili pokrýt v Media Bohemia Olomoucko i Zlínsko Blaníkem i jiným způsobem. Nelogičtější by byly proměny již zmíněného Času na Blaník, Rádia Zlín na Hitrádio, Rock Maxu na Rock rádio. Tak jak o tom přemýšlí Ovi. Akvizice Rádia Rubi by mohla přinést do Brna i Zlína přinést Rock radio. To mě vůbec nenapadlo a odhadoval jsem, že by se Rubi hodilo pro síť Blaníku. Uvidíme co se nejpozději příští rok v éteru změní.

JM.
Reply to  LiborV
1. 5. 2020 10:01

Tohle jsou naprosto šílené scénáře a je smutné, jak už to tady spousta lidí bere jako normální fakt a něco, co je prostě logické a běžné. Ale není! Tahle likvidace českého éteru ze strany Media Bohemia je prostě neskutečné svinstvo, které ničí rádio v ČR jako médium, protože tyhle generátory peněz za reklamy se rádiem nazvat nedají. Pište poslancům, pište senátorům a dělejte proti tomu něco.

Tyhle diskuze tady o tom, jaké rádio bude další v pořadníku likvidace mi připadají jako kdyby se policie, která řeší případ sériového vraha, v zasedačce na pohodu bavila o tom, kdo asi bude nejpravděpodobnější další obět a kolik lidí ještě zabije, než ho to přestane bavit, místo toho, aby po něm šla a zarazila mu to.

PVo
Reply to  JM.
1. 5. 2020 16:15

taky mám ten pocit že Libor to sleduje jako nějaký zajímavý film. Tady jde o to že tohle síťování není principiálně v pořádku a ty frekvence byly udělené regionálním nebo lokálním projektům – jako soukromé celostátní programy byly vyčleněny jen 2 sítě.

LiborV
Reply to  PVo
2. 5. 2020 02:34

Jsou věci se, kterými s Vámi PVo souhlasím. Více by se mi líbil Irský licenční systém kdy licenční rada sama koordinuje výběrová řízení pro konkrétní formát. Nebo legislativa, jako v zemích kde mají stanoveno, kolik % (případně minut) denně musí držitel regionální licence nabízet lokálního programu. A tím se nemyslí pouze hudba, kterou lze pouštět stejnou z několika počítačů naráz, ale i mluvené slovo. U nás takové požadavky nejsou a v praxi stačí pro zachování regionální licence odpojovat od 6:00 do 18:00 4 minuty na regionální zprávy v hodině. Ta rádia, která tvoří sítě jsou z mého pohledu velmi dobře dělaná. Vadí mi, že jsou licenční podmínky již od 90 tých let velmi mírné, že nikde v legislativě nemá RRTV oporu v tom co je pluralita programu, co ještě je a co již není regionální rádio. Na druhou stranu vím, že nejen v České republice je ekonomicky náročné provozovat regionální rádio. Byly země, které změnou legislativy zrušily licence živořících malých regionálních rádií (i celonárodních) a vypsali na dosud užívané frekvence pro regionální vysílání nová výběrová řízení pro větší regionální celky. S jasným požadavkem na konkrétní program a množství v regionu produkovaného obsahu. To jsou cesty, které jsou mi bližší, než to co se děje v ČR. Velmi malá ekonomicky obtížně životaschopná regionální rádia na straně jedné, nejasná (téměř žádná) pravidla pro regionální vysílání na straně druhé. Principy nezahazuji, na druh straně je zajímavé se vcítit do kůže Media Bohemia a tipovat vývoj. V životě bojuji s velkým nasazením za několik věcí, které jsou pro mě stěžejní a dávám do toho i peníze a svůj čas. Vývoj rozhlasového trhu v ČR jsem akceptoval, jako věc mě nemilou, ale pro mě osobně, nepříliš důležitou na to, abych proti tomu bojoval, nebo se tím trápil.

LiborV
Reply to  Oviradio.cz
1. 5. 2020 00:09

Ovi, mimo převzetí Rádia Rubio, které má dlouhodobé ekonomické potíže by šlo proniknout do Olomouce s Rádiem Blaník i na FM 101,3 převzetím Rádia Čas nebo Rock Maxu s Olomouckou fm 103,4. Nejvýhodnější co do pokrytí by bylo samozřejmě pro MB převzít obě Rádia pana Pařízka.

LiborV
Reply to  Michal R.
30. 4. 2020 23:56

Smysl by dávalo převzít Rubi, tím by se dostal Blaník i do Zlína.

Martin
Reply to  LiborV
1. 5. 2020 05:48

Blaník už je ve Zlíně několik let (94,3).

stapa
Reply to  Martin
1. 5. 2020 09:04

Částečně je Blaník i v Olomouci, když před léty převzal frekvence R.Valašsko. Čas je tady na severní Moravě poměrně úspěšný, takže nemyslím že hned tak skončí. Ale Pařízkovi bych to přál, za to jak zlikvidoval R.Sprint a Radiohrad.

Cryxia
Reply to  stapa
1. 5. 2020 09:12

Pařez se sprintem a rhradem nic nemá. ty stanice zničila naše zlatá RRTV

bing
Reply to  Cryxia
1. 5. 2020 09:49

No teda má!!!!!!!!!! a jak!!! Konce Sprintu = start Radia ČAS. Jak se to rýmuje, a Radiohrad – darmo mluvit. Pánové, ach jo??!!

Jarda
Reply to  Ondra
30. 4. 2020 23:11

Na webu Blaníku stale nic, nove frekvence tam ještě nepribily.

Cryxia
30. 4. 2020 22:08

Net stream stále jde. Blaník se označuje jako Jížní a Střední Morava

HONY
30. 4. 2020 22:05

Ve svitavách stále rds Petrov

frkotou
30. 4. 2020 21:24

21:20 – přepnuto na Blaník

Cryxia
Reply to  frkotou
30. 4. 2020 21:26

Zajimave že stream stále jde. ale na za jak dlouho uhasne.

HOME
166
0
Přidejte komentář, prosím.x