• frkotou 21. 1. 2021 v 21:18 k KomentujemeUrčitě se toho chopím a pak dám odkaz na Uložto. ;)
  • Milda 21. 1. 2021 v 20:06 k KomentujemeJá ho sice poslouchám ale ne každý den jelikož jsem na Spin a poslouchám Spíše Hip hop (Rap) ale roc...
  • Jirkas 21. 1. 2021 v 19:58 k KomentujemeDěs, zkousel jsem jeden den a je to paskvil, hudba, moderace, trapne jingly.
  • Milda 21. 1. 2021 v 19:13 k KomentujemeCo si myslíte o rock rádiu?
  • Jarda 21. 1. 2021 v 17:07 k Komentujemebudou rock radiem. A ted maji zalusk na posledniho žijiciho dinosaura u nas na liberecku. Ten předpo...
  • hony 21. 1. 2021 v 15:48 k KomentujemeRádio Oldies informuje již i o svém konci informuje na fm pomocí znělky: Oldies rádio na frekvenci 1...
  • Jarda 21. 1. 2021 v 13:58 k Na jakých FM frekvencích bude vysílat Český rozhlas Plus?Kdy bude spuštěn čro plus sokolov a aš? Vždyt je dostali +- ve stejnou dobu jako nový bor, ostrava a...
  • Jarda 21. 1. 2021 v 12:29 k Komentujemetaky by se to hodilo, ale v nějaky slušný kvalitě ;)

Články

Radio Dechovka již vysílá na středních vlnách na 1233 kHz

Radio Dechovka AM 1233 kHzNa středních vlnách bylo po mnoho uplynulých let možné naladit pouze dvě tuzemské stanice: veřejnoprávní kombinaci Český rozhlas 2 – Praha + Český rozhlas 6 (nyní ČRo Dvojka + ČRo Plus) a soukromé Country Radio. Letos pásmo AM překvapivě ožívá. Jako první se v analogovém středovlnném éteru objevil jeden z projektů stále výraznějšího mediálního podnikatele Leoše Pohla. Aktualizováno 29. 5. 2013 o nové logo.

Radio Dechovka od roku 2009 vysílá na internetu, od letošního března je dostupné i v pražské DVB-T (v regionální síti 4), což je ale pouze okrajový způsob poslechu rádia. Na rozhlasových středních vlnách dnes zůstávají převážně starší a silně konzervativní ročníky posluchačů, kteří jsou na AM zvyklí již od mládí. Právě na ně cílí také Dechovka. Vysílání z přechodného vysílače v lokalitě Líbeznice – Pakoměřice lze v nočních hodinách slabě zachytit např. až na Olomoucku. Senioři tak mají vedle Šlágr TV další „lidovou“ zábavu přímo z venkova.

O čem píšete?
38 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
moulis ruda
9. 12. 2020 15:25

líby se my hudba rádio dechvka a nejde my naladit na běžné rádio co dělat poradte
bydlím u hradce kralové librantice potřebuji nejakou anténu nebo co děkuji za radu

TÉMA
naladit dechvku
Karel F.
Reply to  moulis ruda
9. 12. 2020 15:46

Rádio Dechovka naladíte na středních vlnách AM – 1233kHz z Prahy a na AM – 792kHz z VS Hradec Králové – Stěžery. Ovšem pozor, VS Stěžery je nyní do ledna 2021 mimo provoz, probíhá tam rekonstrukce. A z Prahy to tam hraje špatně, to mám vyzkoušené. Zatím si Dechovku můžete naladit v DVB-T2 Mux 23, popř. na internetu. Na střední vlny musíte počkat do začátku příštího roku. Počítám, že v lednu nebo únoru 2021 uvedou VS Stěžery do provozu na kmitočtu AM – 792kHz a nově vyšším výkonem 10kW ( dříve 5kW ). Pak už to bude hrát krásně. S pozdravem. KF.

TÉMA
Rádio Dechovka
zdenněk Bachura Olešnice v ORL HORÁCH
14. 9. 2020 09:42

jak naladit rádio dechovka v kraji hradec králové vlny frekvence dík Bachura i

TÉMA
dotaz děkuji jak radio dechovka naladit dík
Hori97
Reply to  zdenněk Bachura Olešnice v ORL HORÁCH
14. 9. 2020 10:31

V pásmu středních vln máte dvě možnosti, buď na frekvenci 1233 KHz z Prahy nebo na 792 KHz z Hradce Králové. Mimo to vysílá Dechovka i v pozemním vysílání v Multiplexu 23, takže lze poslouchat přes TV. Připadně lze ladit ještě přes internet.

TÉMA
Radio Dechovka na východní Čechy
Radio Dechovka
6. 8. 2019 14:55

FM vysílače zmizely omylem. Samozřejmě vesele vysílají a vysílat budou. Nikde jinde FM vysílání neplánujeme, protože volné FM kmitočty nejsou k dispozici.

Radio Dechovka
Reply to  Ovi
7. 8. 2019 11:24

Několik let. Když jsem do rádia nastoupil, už nehrálo. Problém byl hlavně v rušení středních vln v městské zástavbě. Jinak – přikládáme FM kmitočty Rádia Dechovka:

České Budějovice a okolí 96,8 MHz
Češnovice 95,5 MHz
Strakonice a okolí 101,1 MHz
Písek a okolí 99,4 MHz

Jerry
4. 8. 2019 20:52

Jakto ze se dechovka na svem webu nehlasi k fm vysilacum? Ze by konec na fm?

Jarda
Reply to  Jerry
4. 8. 2019 21:05

zmizelo tam uplně vše, neni tam ani že to jde naladit někde na dvb-t a podobně, přitom se to krom fm dalo chytnout na jihu čech v tom fm, v praze v dab+ a někde to bylo v televizním dvb-t. A žadna informace na webu, zůstalo vše jen o AM. :O

Jerry
Reply to  Ovi
5. 8. 2019 14:11

Jeste nedavno to tam meli tipuji, ze brzy na fm skonci, banner se objevi jen kratce a toho si malokdo na uvodce vsimne

PVo
Reply to  Jerry
5. 8. 2019 15:20

Proč? Nevidím žádný důvod proč by FM vysílání měli ukončit i když nejde zrovna o nijak lukrativní frekvence.

Anonymní
5. 2. 2019 01:26

Hello anyone.

I listening to your station every night from 12pm here in Norway only winthertime. On 1233 Khz on my old tube radio MW. I love it. It is as the time i was 12 years old in 1956 an lissen to Radio Luxembourg. I use a 21 meter lonwire, it is. Go one. Yopu get a old man 75 years old in live.

Milan z Liberce
Reply to  Anonymní
19. 2. 2019 13:07

Milan, rádi by jsme poslouchali Rádio Dechovka i v Liberci, ale bohužel se nám nepodařilo rádio naladit, dá v tom něco udělat ?

Jarda
Reply to  Milan z Liberce
19. 2. 2019 15:49

zkusit vysílač z hradce, pokud budete mít štěstí, jinak na liberecku jen s kvalitním přijímačem.

Anonymní
Reply to  Milan z Liberce
20. 2. 2019 06:16

Internet. Popřípadě tuším v dvb-t mux 4, ale tím si nejsem jist.

Jan
24. 11. 2017 15:22

Nevite zda uz bezi nejake frekvence? Milevsko, Cesnovice, atd. Diky moc me to zajima.

Jarda
Reply to  Jan
24. 11. 2017 18:59

maji ubírat vykon na fm vysilaní.“Ze stávajících 400 Wattů může být výkon snížen na 200 Wattů“ – píše digitální radio.

Jarda
Reply to  Ovi
24. 11. 2017 21:02

tak by to mohli dat dokupy 😀 jinak tech frekvenci je 7, podle nemců jedou všecky, podle dechovky asi 3 nejdou, tak nevím, co jde a co nejde a jaky co má výkon?

PPK, jidxc
Reply to  Jarda
25. 11. 2017 08:51

Ovi (Ivo) má 100% pravdu 🙂 A jen dodávám, že na Šibeníku jede D z AS Country v +25m…

Jan
Reply to  Ovi
25. 11. 2017 17:02

Pokud neozivi tyto vysilace muzou prijit o celou sit.

Jarda
Reply to  Jan
25. 11. 2017 18:22

taky pravda, jinak rrtv jim už dala popud. psalo o tom digitalní radio.

JM
Reply to  Ovi
22. 2. 2018 00:51

Tento vysílač je opět nesmylně duplicitní a jeho pokrytí je malé, maže ho Javořice 95,4 FM. Kmitočet by mělo smysl překoordinovat do Českých Budějovic a pustit na něj jinou stanici :/

Město by to pokrylo v pohodě…

hony
Reply to  JM
6. 2. 2020 19:40

Taky je pravdou že po orlíku zbylo několik antén v češnovicích,brusech a milevsku jsou i antény…..stále, vysílače si dechovka jiste vzala ale itak zoch neplatil vysílače.

Monika
15. 9. 2017 08:51

Dobry den, naladime radio dechovka na Uhersko Hradistku? Na strednich vlnach 1233 khz nic nechytame.

DEKUJI,

Jirka
22. 4. 2016 14:55

Chci se jen zeptat, kdy bude možné Radio Dechovka poslouchat i na plzeňsku. Frekvence 1233 kHz je po většinu dne v této lokalitě nepoužitelná. Děkuji za odpověď. Jirka Plzeň.

vaclav kruml
16. 1. 2016 13:15

jsem z caslavi , prosim zdali bych mohl naladit vase radio dechovka a c na jake ftekvenci dekuji za krasne pisnicky s pozdravem vaclav kruml

21. 10. 2015 21:41

Rádio Dechovka na Semilsku a okolí na rtřednich vlnách nejde pořádně naladit bylo by lepši na fm.

Josef Vildomec
20. 9. 2015 22:53

Dobrý den.
Děkuji Vašemu Radiu Dechovka za pěkné vysílání. Je mi 76 roku a doposud jsem nikdy neslyšel tolik krásných skladeb, nových i dávno zapomenutých, co zpívali kdysi i moji rodiče. Mnohokráte děkuji za Vaše vysílání.
Mám ale jednu připomínku,která se týká kvality přijmu z 500w vysílače Brno-Řečkovice.
Netýká se to rozdílu kvality příjmu mezi středními vlnami a VKV. To je věc neměnná.
Příjem v denní době na kapesním radiu odpovídá normě středních vln. Bohužel po celou noc se příjem zhorší tak.že tóny vybrují, neboli v rychlé frekvenci se tony vlnkují. Příjem je velni nekvalitní a nedá se Vaše stanice na SV 1233 kHz poslouchat. Místem mého příjmu je Drásov okr. Brno venkov, vzdálen od vysílače cca 20 km.
Noční zhoršená kvalita příjmu může být z důvodu slabého vysílače v Řečkovicích.
Možná to chce zvýšení výkonu vysílače a nebo raději vysílat ve VKV.

Tento můj poznatek Vám posílám k posouzení a také pro případné zlepšení kvality příjmu, tak nádherné Vaší stanice s pěkným programem hlavně pro nás starší.
S pozdravem Josef Vildomec Drásov 152

Tomáš
15. 5. 2014 22:56

15.5.2014 22:54, QTH Hodonín, S1 – S5, ANT = svod od GP 145 🙂
73!