• Petr 20. 8. 2018 at 23:46 on KomentujemePodle fotek z dob jejich fungování tipuju, že svůj mixák nabídli do sbírky Jihočeského muzea :-D
  • Honza 20. 8. 2018 at 13:37 on KomentujemeChtěl bych se zeptat jestli tady někdo kdo například rozebíral studio Kiss Jižní Čechy nebo někdo kdo má nahrá
  • Jarda 17. 8. 2018 at 19:59 on Rádio Dálnice – frekvencemě tam šlo a i hey šlo, ale na operačnich salech. Ale tedka jsem na interně ;) a tam jak
  • Michal 17. 8. 2018 at 11:54 on Rádio Dálnice – frekvenceZrovna Dálnice mi v KNL na lůžkovém ÚČOCHu hrála dost mizerně. Z libereckých vysílačů asi nejhůř.
  • Jarda 16. 8. 2018 at 20:50 on Rádio Dálnice – frekvenceTaková zajímavost, radio dálnice jsem parkrat slyšel u nas v nemocnici v liberci, hralo na "urgentu" na chiře.
  • Petr 16. 8. 2018 at 18:02 on KomentujemeJeště doplním, že odstávku hlásili předem. Její přesný čas ale nemohli ovlivnit, vzhledem k tomu, že vysílání

Články

Radio Dálnice ožívá?

Radio DálniceAKTUALIZOVÁNO 12. 12. 2016

Informačně hudební projekt ostravského broadcastera Radima Pařízka má dle databáze ČTÚ aktuálně již 13 platných individuálních oprávnění k FM vysílání. K sedmi vysílačům zprovozněným v uplynulých letech teď do seznamu přibyla i následující staronová stanoviště (vše s 50 W ERP, licence platí již od 9. února 2015):

Mirošovice (D1 exit 21, okres Praha-východ) 98,3,
Ostředek (D1 exit 34, okres Benešov) 88,6,
Větrný Jeníkov – Kosovy (D1 exit 104, okres Havlíčkův Brod) 91,7,
Lhotka (D1 exit 153, okres Žďár nad Sázavou) 97,1,
Holubice (D1 exit 210, okres Brno-venkov) 96,1,
Křepice (D2 km 19, okres Břeclav) 94,2.

Většina kót byla již od roku 2010 osazena vysílací technikou. Mirošovice, Ostředek, Jeníkov či Holubice byly dokonce rok či dva v provozu, ale po většinu času na nich běžela jen nosná, fungovaly tak pouze jako rušičky ostatních stanic bez obsahu. Na webu DigiZone.cz se tento týden objevila informace, že vysílač Holubice 96,1 byl znovu zapnut. Podle včerejšího terénního průzkumu jsou antény na svém místě v Mirošovicích a Ostředku, ani jeden z těchto vysílačů v těsné blízkosti autostrády ale zatím nebyl znovu oživen. V Mirošovicích u sjezdu z D1 na Benešov a České Budějovice se na 98,3 poměrně silně uplatňuje Fajn North Music z Litoměřic. Na 88,6 je v Ostředku u sjezdu z D1 na Sázavu slyšet převážně klatovský vysílač ČRo Vltava a slaběji také vídeňská stanice 88.6.

Web RRTV uvádí u Radia Dálnice celkem 48 přidělených kmitočtů, jsou mezi nimi i kóty na D1 v blízkosti Prahy: Průhonice 104,2 a Jažlovice 107,2. Na nich zatím nebyla pozorována žádná instalace vysílacích antén. Přímo v Praze je v provozu frekvence 107,9 MHz na Chodově u autosalonu Peugeot. Instalovaná anténa je od února 2014 stále stejná, už přes rok a půl má stanice při stereo příjmu zvuk jen v levém kanálu, ale evidentně to nikoho netrápí. Radio Dálnice totiž prakticky nikdo neposlouchá.

AKTUALIZACE 12. 12. 2016

Radio Dálnice Lhotka D1 exit 153 97,1 MHz

Vysílač Radia Dálnice Lhotka (D1 exit 153) 97,1 MHz. Stav k 12. 12. 2016.

Před pár dny se v databázi ČTÚ objevil další vysílač, a to Vyškov (u křižovatky D1/D46) s frekvencí 91,9 MHz. V minulosti byl nějakou dobu v provozu, ale pouze s nosnou. Stejné stanoviště využívá sesterské Radio Čas 95,8.

Dnes byl přímo na D1 potvrzen provoz vysílačů Lhotka 97,1 a Větrný Jeníkov alias Herálec 91,7. Na obou kmitočtech běží pouze nosná, tedy ticho, mono, bez RDS. Jejich dosah je místy i přes dvacet kilometrů. Mirošovice a Ostředek k dnešnímu dni stále nejsou zapnuté.

1 comment to Radio Dálnice ožívá?

  • Ovi

    V podstatě undergroundové Radio Dálnice má aktuálně v Jihlavě na 99,4 a v Praze na 107,9 mimořádně nekvalitní a tudíž neposlouchatelnou modulaci. Vysílače Větrný Jeníkov a Lhotka se naopak poslouchat dají, protože stále vysílají ticho.

Napište komentář (na mobilu prosím vícekrát ťukněte do bílé plochy pod tímto textem nebo zvolte zobrazení webu pro počítač)