• Jarda 17. 5. 2018 at 17:27 on Rádia sítě Kiss budou vysílat pod jednotnou značkouradio kiss spustilo dva vysílače v královéhradeckém kraji na 107,1 náchod a 89,4 trutnov. Potvrdil mi to jihla
  • Vojta(1) 17. 5. 2018 at 15:40 on KomentujemeTa brněnská frekvence to asi neovlivní, protože je několik desítek km daleko a výkony těch vysílačů nejsou vel
  • Ovi 16. 5. 2018 at 23:19 on KomentujemeMíša David tam už delší dobu neúřaduje, bohudík.
  • Jarda 16. 5. 2018 at 23:12 on KomentujemeBrno a Třebíč mají stejnou frekvenci tak by se to spíš rušilo navzájem nebo ne?
  • Jakub Melín 16. 5. 2018 at 22:54 on KomentujemeSpíše nebude. Pár km za VelMezem to "sežere" Vídeň 97,9 FM. Ta frekvence je směrem na Brno hodně problematická
  • Jarda 16. 5. 2018 at 21:50 on Komentujemeto pak bude navazovat vel mez i na brno až pojede s plným výkonem. Už se nemužu dočkat až pojedu

Články

Radio Dálnice o sobě opět dává vědět

Obskurní rozhlasový podnik Radio Dálnice získal po ročním snažení dva kmitočty těsně před branami Prahy. Kousek od hranice Středočeského kraje a metropole má být umístěn vysílač 104,2 MHz (Průhonice, D1 km 6,5), na který bude navazovat 107,2 MHz (Jažlovice, D1 km 12,5). Zejména průhonická frekvence by mohla alespoň symbolicky pokrýt jihovýchodní část Prahy. Zdatným soupeřem jí ovšem bude především 104,1 Frekvence 1. Jažlovice budou bojovat se 107,3 Hitrádio Magic. I tak bude alespoň určitá šance zachytit Dálnici v případě scénáře, kdy highway radio nedostane v čerstvě vyhlášeném licenčním řízení lákavý kmitočet Praha – Chodov 107,9 MHz, po čase další přírůstek do hustého pražského spektra (nabízený spolu s kmitočty na okraji Brna a Plzně).

Vysílač na věži Centra Chodov je svou lokalizací předurčen pro Dálnici, mohl by být využit rovněž jako dokrývač pražskými stanicemi s horším pokrytím (např. Dance Radio, RockZone 105,9). Z existujících přespolních rádií by mohl projevit zájem Proglas, i když v jeho případě mají pražští zájemci možnost využít dobrého signálu z Ještědu na 97,9 MHz. Kmitočty v Praze tradičně přitahují pozornost nových projektů, do vyhlášené soutěže o licenci se jistě některý dobrodruh typu Svatopluka Janíka (SeeJay Radio) přihlásí.

Aktualizace 19. 5. 2011:

Jízda po D1 z Prahy na Brno s Dálnicí bude možná i díky znovuzískaným kmitočtům Mirošovice (exit 21) 98,3 MHz a Ostředek (exit 34) 88,6 MHz. Specializované dopravní rádio má tak zajištěno prvních 35-40 kilometrů nejstarší české autostrády.

4 komentáře Radio Dálnice o sobě opět dává vědět

  • David

    ty tyč je prý na střeše roky jako součást konstrukce budovy, je nějaká detailnější foto, že by na ní byl už dipol???

  • Ovi

    Ten stožár je součást architektonického řešení Centra Chodov. Slouží zřejmě jen jako ozdoba a bleskosvod. Pokud se na něm zařízení podobné vysílacímu dipólu objeví, určitě dám vědět i s fotodokumentací. Jezdím denně kolem.

  • David

    ok, no já jsem ten obrázek pochopil jako ve smyslu „tady je už nachystáno“ 🙂
    podle jistých zdrojů není určen pro žádné antény, takže případná „rušička“ radia Dálnice bude asi v budoucnu jinde…

  • Ovi

    Toto místo je zatím stále vedeno v databázi fmlist.org. Pokud 107,9 získá někdo jiný než Dálnice, pokusí se asi vysílač přemístit na vyšší kótu, aby byl slyšet na větší části Prahy. Teď je to frekvence hlavně pro Jižní Město a projekt typu Rádio Jižák nečekám.

Vložte komentář