Komentáře a diskuze

  • Jiří 27. 9. 2023 v 12:21 k KomentujemeDobrý den,Liblice AM 639kHz v provozu! Kdo chce může porovnat s 1062kHz, ještě je chvíli souběh vysílání Country rádia se...
  • M.K 27. 9. 2023 v 11:36 k KomentujemeMě z těch FM rádii vyhovuje Metropole. V taneční hudbě (EDM) jdou víc do hloubky a tak tam jde slyšet...
  • PVo 27. 9. 2023 v 08:48 k KomentujemePochválil jsem třeba Retro DJ radio :-) , ale bylo toho natuty víc. Už jsem tu několikrát říkal že vyloženě...
  • Tom 26. 9. 2023 v 19:44 k KomentujemeZe zvědavosti, co jste tu kdy pochválil, prosím? 😀. A zajímalo by mě, co jste v rádiu kdy dělal, jaké...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 26. 9. 2023 v 17:17 k Komentujeme100,2 na Clarionu byla teprve minulý týden schválena Německem, takže těžko říct jestli ještě letos. Expres FM cca začátek léta...
  • Jindra 26. 9. 2023 v 17:09 k KomentujemeA kdy pojede 100.2 z Clarionu a kdy Expres někdo nevíte? Dik
  • Eva 26. 9. 2023 v 17:05 k KomentujemePrůzkum jasně ukazuje že neposlouchanějšim rádiem je český rozhlas který nutně potřebuje zvýšit koncesionařsky poplatek za těch 45 se opravdu...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 26. 9. 2023 v 16:19 k Komentujeme50W bude mít zřejmě Expres FM 107,8 MHz, dle čerstvých dat BNetzA.

Články

Rádio Bonton v hledáčku RRTV kvůli porušování nových licenčních podmínek

Rádio Bonton se v rámci letošního přeformátování zavázalo hrát alespoň 40 procent hudby vydané od roku 2002 a minimálně 50 procent písní z české a slovenské produkce. Dle prostého poslechu a teď také analýzy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání ovšem tyto ambiciózní parametry nedodržuje. Bonton měl hrát poměrně mnoho novější CZ a SK hudby, realita odpovídá formátu Czech conservative určenému střední a starší generaci. Nabízí se dva možné scénáře. Bonton si prosadí úpravu licenčních podmínek, tak aby seděly na skutečně vysílaný program tzv. českých melodií a dárků, nebo svůj playlist razantně omladí, což ale není v dohledné době reálné. Staré publikum už stanice stačila setřást, ale nové je zatím malé a nestabilní a další programové otřesy by Bonton mohly přijít draho.

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
39 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek
10. 7. 2018 10:00

Kdy už konečně zase začne vysílat rozhlasová stanice Bonton na frekvenci 100,40 Mhz pro okresní město Strakonice. Už několik dnů je stanice odmlčená. To by zasloužilo okamžité zjednání nápravy !!!

JK
Reply to  Mirek
10. 7. 2018 11:15

Napište přímo do rádia, pravděpodobnost, že si to někdo z Bontonu zde přečte je opravdu minimální.

Mirek
7. 7. 2018 12:06

Stále nevysílá radio Bonton na frekvenci 100,40 Mhz ve Strakonicích. Dejte to už konečně do pořádku, je více odmlčené než hraje !!! Těch výpadků v poslední době bylo několik a jak vidno žádný zájem o trvalé odstranění závady na straně provozovatele není.

Jarda
Reply to  Mirek
8. 7. 2018 11:11

o vikendu nepracují, aůe snad potom neco udelají, navic jsou dovolené, tak asi moc techniků nebude. Napsaljste do radia?

Mirek
6. 7. 2018 11:38

Opět od čtvrtka 5.7.2018 nehraje rozhlasová stanice Bonton na frekvenci 100,40 Mhz pro okresní město Strakonice. Takové výpadky si jiné rozhlasové stanice nedovolí. Kdy už konečně bude sjednána trvalá náprava? Mimo jiné, pokud se vysílá, tak sníženým výkonem a nefunguje RDS.

Jarda
Reply to  Mirek
6. 7. 2018 13:10

musite napsat přimo do radia

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
7. 7. 2018 21:05

Presne tak OVI, presne takovou taktiku konaji. Boze, ty jsi mel byt naklonovany v rade aspon na desetkrat. To by to tam litalo. 🙂

JM
Reply to  Oviradio.cz
8. 7. 2018 14:32

Bohužel, tohle je zřejmě cílem oligopolu v českém éteru. Zabetonovat éter za každou cenu a co nejméně nákladnou cestou, aby se tam náhodou nedostal někdo další.

Media Bohemia na to jde skupováním rádií, která nejdřív reklamně vytráví, takže je koupí celkem levně (i proto, že nikdo jiný je koupit nechce – jen blázen by v současné době investoval do rádia s vidinou zisku, to je za stávající situace nemožné). Poté jsou frekvence dříve programově samostatných rádií síťovány a dublovány, to vše za souhlasu RRTV, která z mého pohledu tímto porušuje svou úlohu (dbát na programovou rozmanitost v éteru). Bohužel se tahle taktika extrémně daří a dané doubly jsou už ve velké části ČR. A zejména tam, kde by programovou pestrost posluchači určitě ocenili, protože stávající výběr je bídný (severní Čechy, Liberecko, východní Čechy…).

Lagardére zase jde cestou osekání programu a soustředění se jen na své dva hlavní koně, tedy F1 a E2, ostatní rádia nechává paběrkovat, skoro jako by o ně neměla zájem – Bonton, Zet, Dance. Na Dance se možná snaží tamní tým, nemá ale žádnou podporu shora.

Jediný, kdo se tak nějak snaží i o rozumný program, je Radio United. Kiss, Beat, Country i R1 jsou živé stanice. Byť se také viditelně šetří, viz. sloučení Kissů a také provoz odpadního Signál Rádia, jehož program je opravdu šíleným provinčně-komunistickým příspěvkem do českého éteru.

Petr
Reply to  Mirek
8. 7. 2018 08:39

Za sebe bych byl radši, kdyby přestali vysílat nadobro. To by aspoň přineslo šanci na rozumnější radio – vím, že se opakuju, ale třeba Bonton v tom stylu, než ho přeformátovali na tuhle zhůvěřilost…

Vojta(1)
Reply to  Petr
8. 7. 2018 11:29

České melodie a nepočetný moderátorský tým nejsou hlavním problémem Bontonu. Tím průšvihem jsou právě ty „Dárky“.
Když jsem slyšel slogan České melodie & dárky poprvé, nabyl jsem dojmu, že vedle Českých melodií bude program Bontonu doslova nadupaný soutěžemi o hodnotné ceny (dárky). Těšil jsem se, že také něco vyhraju. Jak se ukázalo, bylo to s těmi dárky míněno poněkud jinak. Myslím si, že tím odradili hodně natěšených posluchačů.

dj basslicker
26. 6. 2018 20:53

bude to znit zajimave , ale ve strakonicich hraje bonton temer v kazde restauraci jako podkladovka, tak treba ted preladi na kiss kdyz nejede:-) uvital bych kdyby prepli bonton na danceradio,chtelo by to aspon jedno radio,ktere se nebojii zahrat trochu ostrejsi dance styly,ikdyz na danceradiu uz se hardstyle po preformatovani nehraje,treba chris sadler a jeho vysilani by stalo poslat i nekam dale nez jen do Prahy a myslim,ze by cisla byla rozhodne lepsi nez v pripade bontonu

Mirek
26. 6. 2018 16:51

Opravuji vysílací frekvenci 100,40 Mhz pro Strakonice.

Anonymní
Reply to  Mirek
26. 6. 2018 20:18

Roky uz na teto frekvenci nejde ani RDS, stejne je to hnůj stanice, takze je to celkem jedno, ze to nehraje.

Jarda
Reply to  Anonymní
26. 6. 2018 21:10

kdyby vypadla česka lipa tak by mi to vubec nevadilo, aspon by to nerušilo hey 🙂

Vojta(1)
Reply to  Jarda
26. 6. 2018 22:59

Česká Lípa má Bonton na frekvenci 96,9 MHz, který vysílač rádia Hey to vlastně ruší?

Jarda
Reply to  Vojta(1)
27. 6. 2018 05:30

https://www.youtube.com/watch?v=hythUciInac&feature=youtu.be
A deje se to různě, ruší to ball, když je hned vedle ballovací anténa tak se neustale zahlcuje tuner.

Mirek
26. 6. 2018 16:50

Opravuji vysílací frekvenci 100 Mhz pro Strakonice.

Mirek
26. 6. 2018 16:49

Již třetí den nehraje radio Bonton na frekvenci 100 Mhz pro okresní město Strakonice z vysílače na Kuřidle. V čem je příčina? Tolik oblíbená a poslouchaná stanice si zaslouží to dát opět do pořádku! Opakuje se stav jako před několika dny.

jouda
Reply to  Mirek
26. 6. 2018 18:53

On to někdo poslouchá? 🙂

Jan
18. 2. 2018 06:17

Fajn 2 vysilace v Pisku? Tak to ne . Myslel si Tabor ne? To mas pravdu.

Jarda
Reply to  Jan
18. 2. 2018 10:12

ano, myslel jsem tábor, trochu jsem se upsal 😀 jelikož jsem vedle koukal na pokrytí tech rádií.

Jan
17. 2. 2018 18:37

I když souhlasim ze Media Bohemia mají největší sracky eteru. Dnes rano sem poslouchal Fajn. Omlouvam se , ale to neslo.

Jan
17. 2. 2018 18:33

V Jiznich Cechach to tak není. V CB 104,3, Krumlov, Tabor, Pisek atd opravdu a vim to tem vykryvac potrebuji.

Jarda
Reply to  Jan
17. 2. 2018 21:21

netyka se to jen hitradia, nekde třeba ten dokryvač potřebují, ale ne 5 vysilačů v liberci, 2 frekvence z jednoho místa a jednoho stožáru v turnově 😀 nebo fajn v pisku, 2x v jednom a tom samem místě? Media bohemia má místa kdy jedna z jejich stanic má v jednom miste neli na jednom fleku vic vysilačů, rock radio karlovy vary, stejny připad jako hitradio v turnove, či fajn v písku, takhle bych pokračoval dál, n oa ted mí egrensis být blaníkem, co to udělá? Tohle už je vlastizrada, kmitočtové spektrum je národní bohatství a tohle je veřejné plýtvání státním bohatstvím. Bojužel to absolutně nikoho nezajímá, Media bohemia má několik rozhlasových sítí, proč si jejich manažeři nesednou, nekouknou na plány pokrytí jejich sítí a neudelají nejakyy refarming? Třeba ten jejich fajn by se tak dostal do liberce a tak dale, přebytečné kmitočty by odevzdali rrtv, furt lepší jak 5x 1 stanice v jednom městě…

Michal
Reply to  Jarda
18. 2. 2018 07:48

Jardo, v Liberci mají 3 vysílače, ty další dva jsou pro Jablonec. Ale jinak souhlasím, tato situace je skandální. Stěžoval bych si ale především u RRTV, která toto schválila a dopustila.

Jarda
Reply to  Michal
18. 2. 2018 10:13

to je pravda, proč mit v lbc 3x a vjbc 2x a v turnove 2x to samé, pak se k tomu přida ješte črná hora a bude zase o jedno více…. divím se že to nikdo neřeší.

Vojta(1)
Reply to  Jarda
18. 2. 2018 16:38

U toho Hitradia na severu Čech je nejhorší ta nerovnoměrnost pokrytí. Třikrát je v Liberci a vedle ve Frýdlantu není vůbec. Jardo, dá se to Hitradio ve Frýdlantu „nějak“ přijímat z Liberce? Nedávno jsem tudy jel a nehrálo mi to tam.

Michal
Reply to  Vojta(1)
18. 2. 2018 19:20

Mně hrával kousek za Frýdlantem Crystal na 90,4 MHz z Varnsdorfu.

MichalZ
Reply to  Michal
19. 2. 2018 07:23

Tak ve Frýdlantu Hitradio hraje, ale Hitradio RTL 🙂 Letos jsem ho tam poslouchal.

Michal
Reply to  MichalZ
19. 2. 2018 12:54

Hitradio RTL hraje snad až někam k Praze. V Liberci ho chytnu na nasliněnej prst.

Vojta(1)
Reply to  Michal
19. 2. 2018 13:19

V Praze, v místech s nadmořskou výškou nad 300m. a otevřeným výhledem na sever, to RTL Sachsen hraje nejlépe na 105,2 MHz z Drážďan. Každý, kdo má úzké filtry to může dobře chytit i na 105,4 nebo 105,6 MHz. Měla by na to stačit obyčejná, horizontálně sklopená teleskopická anténa, avšak za předpokladu vynikající citlivosti použitého přijímače.

Jarda
Reply to  Vojta(1)
19. 2. 2018 18:14

pokud vím tak skopčáky tady nikdo neřešil, to už by se tu mohlo objevit nějake i polske radio, nebo německý lausitz. Ti skopčaci ale hlavně polští šmejdi hrajou snad po celým lbc kraji i bez anteny, místy skutečne jo, a nejvic cizáků pravě na frydlantsku, kde jezdim s vypnutym radiem, neni tam co bych ladil. Nic k poslechu, snad vyjmečne ten čro liberec, ale jinak lepši to za mníškem nebo kde se ztratí signál vypnout.

Jarda
Reply to  Vojta(1)
18. 2. 2018 19:26

ve frydlantu nehraje vůbec nic, po celem výběžku snad jen čro liberec, jinak možna tak radiožurnál, dvojka, proglas, contact, vltava, ani ta evropa 2 se tam nechytala, jezdil jsem tam docela často tak to vím, podobne to je v sousedním vyběžku, jinak místy se dá na frydlantsku chytit hitradio ale ne z liberce ale tušim z varnsdorfu, občas ta evropa 2 obojí pokud nezajedeš do města, pak ješte asi neco, ale jako opravdu pokud bys chtel neco co ti bude hrat všude bez rušení, prskaní, šumu atd, tak snad jedine čro liberec, tam je to opravdu problemový hlavne že v liberci/jablonci chytneš všechno, ale tim to končí, stejné je to i u nas na českolipsku, přimo v lípě chytneš snad všecko, ale mimo už je to problemový, jinak na frydlantsku, tam všude hrajou polaci a němci. snad to vyřeší pak až dab+ do frydlatu by dali vysilač, jel by v sfn a jelikož dab je multiplex, tak by to bylo sna dvůbec poprvý co by tam krasně hrali komerční rádia, no snad se toho někdy také dožijem.

Jarda
17. 2. 2018 12:58

kdyby spíš šli po media bohemia a jejich stylu vysílání aneb zaberem všecky vysílače a bude tam jeden program, pak na jednom fleku vysila stejne radio snad na všech frekvencích, a je to nejen v liberckem kraji, ale take ustecký přida se karlovarský, a udajne je to i jinde, třeba jižni čechy.

17. 2. 2018 12:27

Já jen nechápu, proč lidé vymýšlí tak exaktní pravidla, které je pak složité dodržovat. Připadá mi, že do takových restrikcí je tlačí nějaké obchodní tlaky nebo něčí obchodními zájmy. Rozhodující pro posluchače, tedy i oblíbenost a poslechovost stanice, je ve výběru hudby zásadní, aby se vysílané písničky líbily co nejpočetnější skupině posluchačů bez ohledu na CZ SK a Czech conservative. To je přeci relevantním úkolem hudebního dramaturga a ne něčí obchodní zájmy tj. aby se direktivně hrály jakési nové české písničky s primitivními texty (rými jako by vymyšlenými dětmi z mateřské školky), které nepřinášejí žádné hudební ani melodické nápady, mě připadá, že jako by tvořené na zakázku (až někdy jako by z donucení – hele, je další rok, natoč 10 nových písniček, viz Krajčo – Kryštof, tak se mi jeví jeho výsledek) XindlX, David Stypka, Marek Ztracený, M.Hrůza, T.Klus, Jelen, Hodiny, Mirai, Olga Lounová, Iva Fruhlingová, Napprt Lesbiens, Debbi, Lenny, atd.
Než vymývat mozky posluchačům omýláním nic neříkajícího hudebního odpadu, který nemá dlohodobého trvání, jelikož neobsahuje žádné výrazné umělecké hodnoty, to je pak pro poslechovost stanice daleko přínosnější a pro hudebního dramaturga sázka na jistotu, hledat neohrané písničky, obsahující originální melodický nápad nebo české, které svým textem oslovují posluchače, které nemusí být nejnovější. A z nové písničky vybírat podle stejného kvalitativního klíče a ne hlava nehlava podle něčího nebo jakéhokoli nařízení (shora), to pak evokuje úpadek našich národních kulturních hodnot, úplně stejně, jak negativně ovlivňoval naší kulturu normalizační ÚV KSČ v minulosti naší vlasti. Myslím, že uvedený přístup výběru hudby je pak ocenění hodná práce hudebního dramaturga a ne poklonkování pochybným obchodním zájmům člověka nebo lidí, kteří si z mladých muzikantů dělají svůj bysnys.

Thomas
Reply to  Oviradio.cz
18. 2. 2018 15:58

Už půl roku radiu Bonton na frekvenci 100.4 MHz – Strakonice – Městský les nejde RDS. Kontrola evidentně nulová.

Jarda
Reply to  Thomas
18. 2. 2018 19:45

asi nemají čas nebo nevím, no ono ani o bontonu neni skoro vubec slyšet, taky nedelaji v eteru bordel mají par kmitočtů a jentak si vysílají, hlavne že vysilají, třeba by stačilo jim to napsat, nejspiš to moc lidí neposlouchá.