Komentáře a diskuze

Články

Obliba rádií na Facebooku

Modrobílý fenomén posledních dvou let, sociální síť Facebook, se stala důležitým komunikačním kanálem i pro rozhlasové stanice. Jak se jim daří na „Fejsu“, měřeno oficiálními stránkami? Z pražských rádií má nejvíce palců nahoru Evropa 2 – zhruba 84 tisíc. Není to překvapivé. Cílová skupina E2 je zároveň hlavní skupina uživatelů FB. Celorepublikové působení a pozice nejposlouchanějšího rádia pro mladé ji celkem logicky předurčuje k mimořádně silné pozici i na Facebooku. Rádio nezaspalo dobu a na sociální síti je už přes dva roky. Jen těsně za Evropou 2 se nachází s 82 tisíci fanoušků Fajn Radio. Jde o solidní výsledek, poslechovost a znalost značky je totiž výrazně nižší. S výrazným odstupem 50 tisíc podporovatelů je na třetí pozici Radio Beat. Jen o trochu méně, kolem 24 tisíc palců, má nyní jinak menšinové Radio 1. Spolu s trvale vysokou poslechovostí na internetu se tak potvrzuje, že posluchači R1 byli vždy technologicky napřed a začali používat internetové aplikace daleko dříve než většinová společnost. První pětku uzavírá Radio Spin se 17 tisíci. Pro srovnání týdenní poslechovost Spinu je 42 tisíc.

Naopak nejméně fanoušků na Facebooku z pražských stanic má Classic FM (okolo 160). Jen o málo více má překvapivě Radio Blaník, které tento marketingový kanál začalo využívat jako poslední ze všech teprve před pár dny. Slabých 260 příznivců má Český rozhlas Regina, 333 lidem se líbí Country Radio. Zatím nikterak závratná čísla vykazují celoplošné stanice Českého rozhlasu. Radiožurnál má asi 3300, Dvojka pouze lehce přes 600 obdivovatelů. Zde je vidět, že i veřejnoprávní rozhlas podchytil trend poměrně pozdě. Zajímavé je, že z rádií vysílajících v Praze má vůbec nejvyšší počet fanoušků na Facebooku Radio France Internationale. Celosvětově má okolo 92 tisíc příznivců, v pražském éteru má ale poslechovost blízkou nule.

V Olomouckém kraji je místních rádií poskrovnu, ale jejich obliba na FB je velmi slušná. Radio Rubi má dokonce o trochu více palců než celoplošný Radiožurnál. Okolo 2,3 tisíce „To se mi líbí“ má na kontě Radio Haná. Hitrádio Apollo podporuje 1,2 tisíce posluchačů. Na chvostu zůstal Český rozhlas Olomouc s cca 360 lidmi.

Napište komentář (na mobilu, prosím, vícekrát ťukněte do bílé plochy pod tímto textem nebo zvolte zobrazení webu pro počítač)