Komentáře a diskuze

  • JM 26. 5. 2018 at 01:36 on KomentujemeŽe by MB něco někomu postoupila? Zapomeňte. Vždyť by to šlo proti jejich bytostnému zájmu, tedy zabetonovat če
  • Vojta(1) 25. 5. 2018 at 23:29 on KomentujemeZajímalo by mne, zda by to bylo možné vyřešit odkoupením jednoho ze tří libereckých vysílačů Hitradia FM. Jak
  • Jarda 25. 5. 2018 at 19:37 on Komentujemevyhodit odtamtud proglas :D bohuzel tady pomuze jen dab, nejaky mux na jested a v nem nekolik radií ;)
  • Michal 25. 5. 2018 at 18:36 on KomentujemeHele Jardo a co to rovnou prsknout na Ještěd a rovnou 50kW, ať to má grády. :-D
  • Jarda 25. 5. 2018 at 18:32 on Komentujeme*dosviti
  • Jarda 25. 5. 2018 at 18:32 on Komentujemeradio dalnice dosvítí na frýdlant, ale hey a čro liberec docivi na českolipsko :) ale zda se na nejake z

Články

Obliba rádií na Facebooku

Modrobílý fenomén posledních dvou let, sociální síť Facebook, se stala důležitým komunikačním kanálem i pro rozhlasové stanice. Jak se jim daří na „Fejsu“, měřeno oficiálními stránkami? Z pražských rádií má nejvíce palců nahoru Evropa 2 – zhruba 84 tisíc. Není to překvapivé. Cílová skupina E2 je zároveň hlavní skupina uživatelů FB. Celorepublikové působení a pozice nejposlouchanějšího rádia pro mladé ji celkem logicky předurčuje k mimořádně silné pozici i na Facebooku. Rádio nezaspalo dobu a na sociální síti je už přes dva roky. Jen těsně za Evropou 2 se nachází s 82 tisíci fanoušků Fajn Radio. Jde o solidní výsledek, poslechovost a znalost značky je totiž výrazně nižší. S výrazným odstupem 50 tisíc podporovatelů je na třetí pozici Radio Beat. Jen o trochu méně, kolem 24 tisíc palců, má nyní jinak menšinové Radio 1. Spolu s trvale vysokou poslechovostí na internetu se tak potvrzuje, že posluchači R1 byli vždy technologicky napřed a začali používat internetové aplikace daleko dříve než většinová společnost. První pětku uzavírá Radio Spin se 17 tisíci. Pro srovnání týdenní poslechovost Spinu je 42 tisíc.

Naopak nejméně fanoušků na Facebooku z pražských stanic má Classic FM (okolo 160). Jen o málo více má překvapivě Radio Blaník, které tento marketingový kanál začalo využívat jako poslední ze všech teprve před pár dny. Slabých 260 příznivců má Český rozhlas Regina, 333 lidem se líbí Country Radio. Zatím nikterak závratná čísla vykazují celoplošné stanice Českého rozhlasu. Radiožurnál má asi 3300, Dvojka pouze lehce přes 600 obdivovatelů. Zde je vidět, že i veřejnoprávní rozhlas podchytil trend poměrně pozdě. Zajímavé je, že z rádií vysílajících v Praze má vůbec nejvyšší počet fanoušků na Facebooku Radio France Internationale. Celosvětově má okolo 92 tisíc příznivců, v pražském éteru má ale poslechovost blízkou nule.

V Olomouckém kraji je místních rádií poskrovnu, ale jejich obliba na FB je velmi slušná. Radio Rubi má dokonce o trochu více palců než celoplošný Radiožurnál. Okolo 2,3 tisíce „To se mi líbí“ má na kontě Radio Haná. Hitrádio Apollo podporuje 1,2 tisíce posluchačů. Na chvostu zůstal Český rozhlas Olomouc s cca 360 lidmi.

Vložte komentář