Komentáře a diskuze

  • Míra 3. 8. 2020 v 07:12 k KomentujemeAž do Sárváru Rakušáci (MUX I) opravdu hráli, byť s několika kratšími výpadky. Nejvíce vadil výpadek...
  • Rocky 3. 8. 2020 v 06:04 k KomentujemeDobrý den . Nevíte proč se stratil playlist Rockradia na onlineradiobox ?
  • Ovi 2. 8. 2020 v 22:25 k KomentujemeZajímavé, tím se ve svém biu nechlubí. Když končil Karyon, bylo mu pouhých sedmnáct.
  • frkotou 2. 8. 2020 v 21:16 k KomentujemeV minulosti pak ještě na Rádiu Karyon.
  • Jirka 2. 8. 2020 v 16:52 k KomentujemePresne tak, Teleko i s vyssim datovym tokem ma otresny zvuk. Navic se nedivim, proc je jejich mux pr...
  • P L Z E Ň 2. 8. 2020 v 14:37 k KomentujemeDo RTIcz ať nechodí! Tam už volných jen "pár kbps" a muselo by se sahat na datové taky... Výhledově ...
  • Ovi 2. 8. 2020 v 14:37 k KomentujemeStihl toho za svou kariéru od roku 2009 dost: Free, Hitrádio Magic Brno, Impuls, Kiss Hády, Frekvenc...
  • frkotou 2. 8. 2020 v 12:33 k KomentujemeModerátor Mirek Šafránek se po letech vrátil na Hitrádio City Brno.

Články

Nejhranější písničky v rádiu v podzimní sezóně

Jak vypadá seznam nejčastěji vysílaných písní v českých rádiích dle oficiální hitparády RADIO TOP100 vyhlašované organizací IFPI ČR? 40. týden roku 2012 přinesl následující zjištění:

1. Kryštof – Inzerát (vydáno 08/2012)
2. Rudimental ft. John Newman – Feel the Love (05/2012)
3. Psy – Gangnam Style (07/2012)

4. Of Monsters and Men – Little Talks (08/2011)
5. Peter Bič Project – Hey Now (05/2012)
6. Lykke Li – I Follow Rivers (01/2011)
7. David Deyl – Počítám (11/2011)
8. PH Electro – Stereo Mexico (11/2011)
9. Owl City & Carly Rae Jepsen – Good Time (06/2012)
10. Flo Rida – Whistle (04/2012)

zdroj: IFPI ČR

 

Vtíravé pohvizdování amerického umělce Flo Rida, jinak mého vrstevníka, pro něj určitě představuje velmi výhodný způsob finančního zajištění na stáří. Pokud jej mohutně hrají i české stanice, penzijní reformu narozdíl ode mne řešit nemusí.

Americko-kanadská juchanda Good Time dvojice Owl City a Carly Rae Jepsen je ryze pozitivní, bez starostí, ale též bez nápadu.

PH Electro je z podobného soudku jako Owl City, akorát z Německa. V hitparádě předlouhých jedenačtyřicet týdnů.

Projev Davida Deyla je tak špatný, až zvláštním způsobem láká k poslechu. Směšný i podmanivý. Téměř RnB feeling je necitelně utnut nesmyslnou pop-rockovou koncovkou (že by úlitba českým rádiím obecně nepřejícím černošskému zvuku?).

Prvním překvapením v pořadí nejhranějších titulů je I Follow Rivers od Lykke Li. Jméno mi bylo povědomé, pak jsem si prohledáním archivu potvrdil, že tuto švédskou skladbu již na jaře 2011 (!) hrálo Expresradio. Není to první případ, kdy se do vysokých rotací hitových stanic s obrovským zpožděním zázračně protlačí původně indie popová písnička (takový osud potkal Empire of the Sun, Foster the People či Lanu Del Rey).

Peter Bič Project soudě podle názvu nepůsobí dvakrát důvěryhodně. Píseň Hey Now košické sestavy je pokus o moderní „rádiový“ dance rap kytary všechno dohromady pop.

Žánrově čistší a v top 10 stylově výlučnější jest svižný folk Of Monsters and Men.

Zajímavostí nejhranější desítky je nezvyklá pestrost zastoupených národností. Vedle téměř povinných anglo-amerických interpretů najdeme Německo, Švédsko, Slovensko, Island a jako exotickou perlu taktéž jihokorejského baviče Psy. Jeho skutečně světový hit samostatně bez videoklipu sice nemá tak silný účinek, přesto je korejská recitace dostatečným oživením českých frekvencí.

Velmi dobrou zprávou je druhé místo londýnské skupiny Rudimental. Pokud vím, jde o historicky první úspěšný výskyt drum ‚n‘ bassové nahrávky v českém airplay chartu. Počátky tohoto stylu v tuzemském éteru sahají do poloviny devadesátých let. Trvalo opravdu dlouho, než pro české mainstreamové stanice „alternativní“ drum ‚n‘ bass přestal být tabu.

Rádia hrají nejvíce Inzerát od Kryštofa. Patří do té poloviny skladeb, které jsem v uplynulých týdnech a měsících při obvyklém surfování pásmem FM zaregistroval. Kapela mi na svých raných nahrávkách připadala chytrá a hodna mé pozornosti. Postupně mě ale seskupení z Havířova bavit přestalo. Jejich styl se začal nepříjemně normalizovat, ač byl Richard Krajčo vždy hlasitým bojovníkem za kvalitní pop a rock v našich rozhlasových stanicích (jeden čas dokonce sám uváděl pořad s novou hudbou na síti Kiss). Inzerát nenaznačuje zlepšení, je to nuda napsaná pro vysoké rotace na Hitrádiu. Želbohu.

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments