Nejnovější komentáře

  • Ddd: A když bylo loni velké tropo, tak ten pražský donor byl přebit Němcem a hráli tam oba asi 2 dny…
    00:59 06.07.2025
  • Franz: Jaký má RTI dosah z Lysé Hory? Je Ostrava bez výpadků? Mám projetou jen západní část Ostravy a výpadek jsem…
    00:01 06.07.2025
  • PVo: no taky bude asi záležet na pokrytí… a to tím víc, čím víc bude v populaci přijímačů… a Helax bude…
    23:25 05.07.2025
  • PetrPe: Ano i ne, ted kazde „radio“ bude cilit na jinou skupinu posluchacu.
    22:54 05.07.2025
  • PetrPe: Je to tak. Jen pro uplnost, jaka asi muze byt strategie Media Bohemia. Popravde si myslim, ze treba napriklad takovy…
    22:52 05.07.2025
  • Oviradio.cz: Procenta žádná nejsou. Po 22. hodině má běžet mix hudby a ukázek podcastů.
    22:31 05.07.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28.9K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Václav
Reply to  Oviradio.cz
1. 7. 2025 02:04

Čeče nějak nemůžu spát a tak potvrzuji, zatímco přes den tam byl Beat s hvězdičkama , což mi přijde v poslední době tam ani nebyl, čili jako by se dnes objevil ale nevím, dosáhl jsem toho že jsem skenoval u okna, teď už tam nezbyl ani hluchý nazev, abych našel MB, tak jsem teď zas skenoval a ano HITRADIO CITY Více hudby, méně slov, pokud jsem nepřehlédl, tak název by správně měl obsahovat slovo Brno, ne? Zrovna hrál nějaky naříkánek „Lonely heart…“ a druhý název je FAJN DAB Fajn radio VŽDYCKY HOT, VŽDYCKY FRESH! Čili už u nás není celoplošný mediální dům 🏡 který nestrčil čumák do Dabu, avšak očekávané Čra ještě není. Něco dnes končí (Proglas VKV), něco začíná MB DAB

Last edited 5 dní před by Václav
Míra
Reply to  Oviradio.cz
1. 7. 2025 06:04

V ČB hraje 5 stanic. CITY a FAJN jsou nové. Znějí spíše jako LC s DAB taktem 32kHz.

Pevy
Reply to  Oviradio.cz
4. 7. 2025 07:38

A stále se čeká na start RTI že Suchého vrchu…..

Hori97
30. 6. 2025 21:41

Dokázal by mi někdo vysvětlit k dokrytí jakého území má sloužit frekvence R-DVOJKY na Vysoké u Kutné Hory? Krásné se 100 kW je nedaleko a i samotná Kutná Hora je vůči rozhledně za horizontem.

Václav
Reply to  Hori97
30. 6. 2025 22:48

To mě taky zajímalo, krom toho že Kutná byla dříve než Krásné , ale místní na druhou Ivo řekne, už možná jednou mi to vysvětloval, jestli se například do toho může promítat že Dvojka nemá Žižkov, nebo Černou Horu, nevím. Na druhou stranu má navíc Jičín, nebo na jeho smysl jsem se ptal Iva? Snad tohle bude pozbývat významu s rozvojem „zastaralého“ DAB a jiné konzumace audia.

Zajímavostí také je že nejspíše původně místo ní byla připravovaná celkem silná 102,1 10 kW na Melechov, zřejmě k dokryti Posázaví, D1, pro dokryti zlomku míst v té oblasti byl inspirován Impuls s bublacky , kterého snad inspirovalo rádio Dálnice, možná se bál že ten chabý projekt by představoval konkurenci. Zpět k Melechovu který byl zamýšlen pro Čro 1 Radiožurnál, který možná měl fungovat i pro toho kdo nemá RDS aby mu vystačil na velký kus na dálnici D1. Kromě toho že pochybuju že je na Melechove nějaké energetické zázemí, tak by to byl vysílač který by svými přesahy zablokoval dost velké území analogicky jak se to u takových výkonů děje a určitě by se našlo více zbytečných přesahů. Možná byl zamýšlen jako kombinace blízkých kmitočtů pro manuální přelaďování 102,1 a Kojál 102,0

Raději však mohli dát nějaký vysoký stožár na mezivrata, to by pomohlo zmíněné oblasti dostat se do zářezů, když už ten vysílač má takový dosah, tak ať nejsou výpadky a nebo jak někdo říkal aspoň vertikální antény.

Last edited 5 dní před by Václav
Šeryf
Reply to  Hori97
30. 6. 2025 23:40

Ano, viz flek v malůvce 🙂 : CRo_Dvojka_BS.png (4967×3508) Prostě to šlo, tak se to dalo ;). V Broadcastovém počítání se u nás, pokud vím, standardně dominance nevizualizují, takže zodpovědní to berou na pocitovku… Různých minel je v sítích habakuk, často v tom hrají roli VIP.

Václav
Reply to  Šeryf
1. 7. 2025 00:05

Krásná mapa, líbí se mi jak do sebe zapadá Krásné a Kojál. Přijde mi že Evropa 2 používá jako velkoplošny vysílač na západě 101,3 a přitom na této frekvenci je v Sokolově dvojka, tak asi E2 tam už signál nemá a má svůj vysílač pro Sokolov

Asi by se Dvojka obešla bez KH , ale přijde mi že okolní vysílače nějakou vzdálenost mají, avšak ostatní okruhy nepotřebují. Taky jde vidět, kolik středních Čech bude mít Čro Liberec 🙂

Dvojka Pradědem víc překryje než dokryje, Čro Plus zas tolik deštníků ☂️ na Moravě nemá a z nich je perspektivnější okruh a výtěžnost by se zachovala jako u Proglasu, konec konců jsem si říkal proč by nemohl být Proglas financován z majetku který církev dostala v restitucích?

S Pradědem se stane pokrytí Dvojky míň hospodárné, snad jen že nemá Hošťálkovice, možná Černou Horu a snad i někde na jihu pomůže a taky snad vrátí většinu dokryvacu v Jeseníkách.

Zajímavé že pokud chci mrknout na mapy ostatních okruhů Čro nenašel jsem přímo na portálu Čro, ale přes vyhledávač odkazující na web digitální rádio

Mrknu li Na Radiožurnál, tak v oblasti vysílače se pokrytí skládá z několika vzdálených vysílačů, které Dvojka ani nemá, např Ústí Bukovka nebo Černá Hora 🗻, tak možná proto ale myslím že i s tím co má dvojka by si měli vystačit, jinde např jihozápad Čech, co by za to dal, tam možná ani dvoju neznají

Last edited 5 dní před by Václav
Václav
Reply to  Václav
1. 7. 2025 00:37

Chybí tam ještě vysílač ve valašských Kloboukách u každého okruhu dobře že je tam zpracování i všech regionů dohromady, taky mi moc nedává smysl vysílač Hulín holý Kopec pro Čro Olomouc, když má Praděd, který tak krásně kopíruje kraj v těch místech, Hulín ještě tak zvláštně že se stejnou již horší intenzitou lze ladit v Brně a za vysílačem par km dozadu, neboť je na východ odstíněn. Jestli snad v Přerově měl někdo problémy, já nevím, ale to by stačilo vysílač ve městě.
Rovněž kolik služby by udělal Chomutov Jedlak pro Plus místo Vltavy která má Krašov a Bukovku

Last edited 5 dní před by Václav
Míra
30. 6. 2025 12:57

CB 92,3 nyní hraje.

Jakub DXer
29. 6. 2025 18:05

Ještě to důležité „za loňský rok“ mi vypadlo.

Marek
Reply to  Jakub DXer
29. 6. 2025 21:24

Mohl byste to rozvést konkrétně?

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
29. 6. 2025 12:18

Před pár dny jsem viděl na satelitu skladbu Ewy Farne – Ulubiona rzecz, což vůbec neznám (nevím, jestli existuje česká verze), ale je škoda, že to třeba nějaké cz radio nepustí – bylo by to jistě zpestření pro posluchače. Takových případů, čím by šlo vysílání oživit, třeba písně Jarka Nohavici přezpívané polskými hudebníky..

Míra
Reply to  Jakub DXer
29. 6. 2025 12:41
Václav
Reply to  Oviradio.cz
29. 6. 2025 12:22

Na úvod bych řekl jak i přes dnešní možnosti např IP příjmu snižují vzdálenosti, tak byť slabší terestrika stále udržuje nějaký pojem o obraze slovenského éteru. Děkuji za tvůj pohled referující o tom co mi ani tak nepřišlo, možná je to jiným způsobem konzumace SK stanic. I bez kvót je slovenský éter jiný, přijdou mi rychlejší reakce na (špatnou) ekonomickou situaci stanic. Otázka zda konec dobře rozjetych rockových stanic má těsnou souvislost s kvótami, nad tím jsem nepřemýšlel a nevím zda konec korespondoval časově se zavedením kót a kdo při konci byl u vlády. Na mysli mám konec novodobé vlny stanic Rocková republika, One Rock, ale i Anténa Rock byť s pár skladbami, což mu bylo vyčítáno, ale stanice ubezpečovala, že ví co dělá. V současnosti a podobným logem existuje jeho napodobenina na zlomku území v okolí hl. Města.

Na Slovensku jako ve většině zemí v okolí nepůsobí RU a proto není nabídka tak pestra, a tak chodí vzkazy do Kissu že Slovenska umocněné Dabem, který i přes špatné šíření tam údajně ladí na velké části SK, předpokládám že jde jen o západ země. Rovněž i podle komentu bylo znát že Country rádio má taky nějaké slovenské uši.

Vidím to jinak. Na Slovensku na začátku milénia dozníval neřízený alternativní playlist i velkých stanic, než je pohltilo náboženství výzkumů a staly se otroky unifikovaných playlistů s rotacemi. Přiznám se v té době já jako teenager jsem měl absťák na dovolené že na Slovensku není E2 a jediné k čemu jsem se uchýlil bylo rádio Východ něco jak Blaník. Velký boom s hity mělo rádio Expres, které odstartovalo unifikaci playlistů jako E2 udávalo směr, poté byť se zpožděním oproti nám bylo moc AC a tak vznikly Jemné Melódie z něj rádio Jemné a dnes Melody, které asi nejvíc strhne pozornost neboť o víkendu hraje jen CZ SK ale nevím proč by takové stanice nemohly existovat, každý ať si vybere, samo se ukáže jaký je o něj zájem, však u nás taky takové byly, hrají se tam i méně známé staré věci například často jejich Duchoň, sám někdy chvíli zkouším. Po rebrandu na Melody někde před 3 lety byl byť starší playlist zmatený, dnes však dostal aspoň nějakou tvář. V oldies brandzi je ještě rádio Vlna, nepochopitelné ukončení rádia Viva potomek Twistu, čili předchůdci byť s mainstreamovym ale o trochu kvalitním Oldies než současná Vlna, kde jsou i CZ SK věci ale ne s nějakou nesnesitelnou frekvencí a tady jde vidět že to není jediná stanice která nedodržuje pravidlo mladší než 5 let a nevím o tom, že by to doháněla v noci nebo nějakou hitparádou

Ba naopak od Vlny by se naše rádia která chtějí hrát starší mainstream by se mohla učit! Protože při Vlně vzpomínám na starou F1 atd. Čili Vlna není otrokem a zneužita pro propagaci aktuálních českých umělců jako naše rádia vytvořila takový standard a už nám to ani nepřijde, ty unifikované playlisty, proto my ani nemusíme mít veřejně vyhlášené kvóty 😀 Na vlně kdysi bylo posluchači sestaveno v řádu stovka (čili možná i víc, už si to nepamatuju ) hitů a většina z nich zahraničních, no možná jako Signál radio ale dokáží lepší vytvořit komunitu s posluchači, cílenějsi playlist, možná by se mohl signálu inspirovat a nemusel by to balit a přenechávat FM spinu. Obdobně v Polsku rádio zlaté przeboje či meloradio, ale to už se mi zdá podlehlo „správným“ trendům. No my budeme mít Oldies rádio, to je spíš rock, ale Vlnu ne, mě přijde že v tomhle Slováci dokáží s cílovou pracovat analogicky jako Kiss.

Dále ten slovenský státní rozhlas je tak hrozný že dokáže stále provozovat alternativní Radio_FM široce dostupné, tedy na FM, to naši si brání nezávislost a pomocí navýšených poplatku brání aby ani ten Wave se v minulosti nedostal dál.

Rovněž vůbec jsem na Rádiu FM nezaznamenal o moc víc věcí v jazyce SK CZ, a když tak to rozhodně nebylo naplnění kvót popem, na naopak o víkendu večer (ne 18 hod) dávají přednost domácím začínajícím skupinam např posledně přátelský živý rozhovor se hudebníkem studentem gymnázia Banské bystrici až jsem se divil že vůbec ví že rádio existuje, pro jistotu dodávám, že zahráli i jeho tvorbu, protože na našich mainstreamovych rádiích to tak neni

Dodávám že na rádiu Slovensko se snaží o kvalitu hudby víc než Radiožurnál, který v poslední době se mi opět zdá začíná konzervovat. Jen dodám že rádio Slovensko je programem spíš podobnější Dvojce byť Čecha by mohla mýlit vlajková loď označena v RDS: SRO 1

Dále bych podotknul že AC stanice byť otroctví rotací je nepouští, tak ale jsou schopny být kreativnější i když nemastné místní věci tam jsou, čili bych odhadoval že si mohl mít puštěné FUN radio, nebo expres je taky takový kalamity , čili AC , někdy jako Impuls. Ale i tak dokáží uzpůsobit potřeby a tak mají o něco větší drive než naše, krasne to jde porovnat s dvojníkem E2. Názorná ukázka je že v běžném playlistu Europy 2 o víkendu v podvečer při loveni na procházce na Kyčeru kousek za našimi hranicemi Severní konec Karpat, jsem zaslechl energickou vec Este sa nejde spat, byť po čase co jí představovalo Rádio FM. Snad po dalším roce velice směšné a bizarní s jakou slávou jako objev ji představil svatební dj Evropy 2, že si ji někdo přál na svatbě, a ten zajisté dobře placený dj nevěděl co to je… 😀 takže asi tak s omezeným Slovenskem
https://youtu.be/f4UUoBWot2A?feature=shared

Neříkám však že nabídka je dostatečná, a že si tam každý najde, ale to může být všude…

PVo
Reply to  Oviradio.cz
1. 7. 2025 20:24

To „velmi špatné opatření“ bude spíš jen subjektivní dojem , protože tímto opatřením jejich postižená rádia generují podle jejich průzkumu poslechovosti v populaci podobné podíly zásahu jako u nás (52% zásah denně nebo 80% týdně) ….tak asi nemá nějak negativní vliv. Nebo resp dotaz: Co tedy sráží zájem o rádia u nás že je tu podobná úroveň jako na Slovensku na rozdíl od úrovně zásahu v Německu? když u nás si tedy rádia mohou dělat co chtějí daleko svobodněji….

Václav
Reply to  PVo
1. 7. 2025 23:10

Znova opakuji rozdíl je v tom že naše rádia jsou poslušná a nepotřebují předpisy, vetsina dospělých stanic je uzpusobenA nemalému podílu současných českých věcí Ztracený atd, nedá se to porovnat jak svobodně si vedla F1, Čas, Dvojka na přelomu milénia ani ten pos…. Blaník se toho nedokáže vzdát , jediný kdo to dokáže je málo rozšířený Signál nebo zastrčené samohrajky Český impuls a Blaník

To právě rozšířené rádio Vlna zůstalo svoje cítím se jako bych byl na našich starých dobrých stanicích, kde mě nepronásleduje aktuální česká scéna, jak je to možné? Asi to nedodržuje, však na rádio.sk je článek o pokutách , ale neověřoval jsem že se týkají kvót

Za další je tam rádio Melody, asi 3 roky staré, hraje domácí tvorbu ale oldiesove, též posluchače netrápí kvóty, co já vím jestli v rámci největší soukromé rozhlasové skupiny Bauer media určili jednu která to odehraje za všechny, ale vždyť takové cz stanice bývaly nebo jsou jako zastrčené jako nedokonalé samohrajky

Last edited 4 dní před by Václav
PVo
Reply to  Václav
1. 7. 2025 23:25

Poslušná … jak to vypadá a vůči komu ? leda vůči majiteli… jinak bych poprosil kdyby ten imaginární centrální supervizor třeba zatlačil na MB aby vrátil duplicity když je i MB tak poslušná…

Václav
Reply to  PVo
2. 7. 2025 00:38

Respektive vydavatelé (pejorativně mafie) si k rádiím zřejmě najdou cestu, může to být jen polemika, ale kdyz přece je důležité co slyším a to se nezapře a náhodou to splňuje i ty kvóty na Slovensku 🙂 Dělávám hodnocení hudebních ukázek E2. A co jako se tam moc vymyslí když ti dají vybrat z dost omezeného repertoáru na stejné brdo věcí které tak jak tak hrajou, i když jim to píšu, však sám sleduješ počty shlédnutí skladeb na YT a v rádiích je nenajdeš nebo naopak z toho hudebního testu jsem našel jednu skladbu, ta měla podezřele relativně málo shlédnutí na to že to má být hit na E2. Možná ji zkusím najít. Či jsem vymecne při proladovani zaslechl song v hitparádě E2 který byl zajímavější ale v běžném vysílání nenajdeš. To je obecně problém že nedají songy z autorského pořadu , avšak začíná se to lámat ty unifikované playlisty, po tomhle období jak přijde osvěžující že Mareš stále více odehraje cokoli ho napadne.

No a právě na Slovensku v první dekádě milénia hlavní aktéři valili AC nebo pomalé či oldies zahraničí, vidělo se že o SK věci zájem nebyl tak holt nařízení. U nás naše věci měli potenciál, takže ne že by se to rozumně využilo na některé stanici ale pojďme to dát všude, přestože ty stanice se původně zabývali něčím jiným.

Tak upresnuji že teď v noci to hodně i AC stanic na Slovensku dohání, zajímavostí je že stredoprouda Vlna rockově Tublatanka a jejího stylu neznámé věci, zatímco na Melody jde krásně vidět že domácky hráli relativně více i přes den, tak jako ojedinělí můžou mít zahraniční slušný poměr v noci. Zajímavé je že Vlna používá stejný slogan jako rádio Čas: „Hity ověřené časem“ přičemž k Vlně to sedí víc, zatímco Čas musel uhnout do zahraničí ze kterého hraje pár hlavně současných hitů . Tak podle popisu vypadá jakoby Ivo poslouchal v noci. Avšak to jsou kvóty na oko, aby vypadalo že vyhověli SK umělcům.

Chtěl jsem říct že MB mohli zabojovat o Ještěd, Praděd ale skoro bych zapomněl že to by k vrácení duplicit nepomohlo, asi už to éter nespasi nikdo moc na kmitočty nečeká rádio s nimi dělat nechce, krom nějakého zapomenutého kockopsa

Last edited 4 dní před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
29. 6. 2025 09:35

Možná je to pro ně zkratka než se trápit tasemnicovym slovem Radiožurnál (ještě ke všemu počeštěn vychazejici z cizího zakladu), holt hantýrka čtu. Předpokládám že podnět ke zrušení číslování bylo asi zamezení vzniku Čro 2 – Dvojka a nebo tam byl prostor cca roku, kdy to mohlo existovat? Bylo někdy zrušeno oficiálně číslování Slovenského rozhlasu? Ve vysílání nepoužívají, na RDS však SRO 1, což je okatejsi než IO.

Mají štěstí že nedošlo ke zrušení některých stanic např Radiožurnál, protože máme plus, či Dvojka protože máme regiony a čísla naštěstí odpovídají.
Osobně větší problém bych spatřoval pokud by tam zůstávali špatné informace o regionech ČRo, kde změn bylo násobně více a tak doufám že tam nejsou věci typu 89,9 Čro Ústí nad Labem nebo Čro Ostrava ve Vsetíně.
Jako faktický problém bych viděl názvy kót. Jsou opravdu všechny s jejich oficiální koordinaci? Nebo je to výmluva aby to nemuseli přepisovat? Na čtu nechodím často, doufám že jako úřad uchovává i reálné umístění vysílačů.

Last edited 6 dní před by Václav
Šeryf
Reply to  Oviradio.cz
29. 6. 2025 20:28

Zasloužilo by si to učesat jak v názvech stanic tak v názvech a pravdivosti lokalit…

Míra
28. 6. 2025 21:44

Tady ještě drobné pošťouchnutí, pokopnutí těch našich mrtvol…
Základní porovnání spektrální účinnosti při následujícím zadání:
Dostupné pásmo odvozeno od 60% FM (12MHz) pro místní vysílače z celkových 20MHz.
Cílový audio tok ~64kbps pro digitální službu.
Analogová služba počítána jako jedna služba.
Digitální služby HD Radio a FMeXtra pokrývají ~50% území proti analogovému.
Digitální služby DAB pokrývají ~100% území (bez korekce).
Vlastním výsledkem je služba na megahertz (služba(y)/MHz).

1. DAB+; EEP 2-A; 11x digital audio ~62,7kbps + 11x 8kbps PAD na multiplex
77 stanic; 6,42 služby/MHz
Rastr 139,6kHz; FEC 3/8
AAC V2 nebo V1

2. DAB+; EEP 3-A; 13x digital audio ~62,9kbps + 13x 8kbps PAD na multiplex
91 stanic; 7,58 služby/MHz
Rastr 118,2kHz; FEC 1/2
AAC V2 nebo V1

3. DAB+ EEP 4-A ; 21x digital audio ~66kbps + 21x 8kbps PAD na multiplex
147 stanic; 12,25 služby/MHz
Rastr 73,1kHz; FEC 3/4
AAC V2 nebo V1

4. HD Radio (mode MP11) 1x analog, 2x digital audio 60kbps + 2x 8kbps PAD
120 stanic; z toho 80 s 50% pokrytím = 80 efektivních stanic; 6,67 služby/MHz
Rastr 300kHz (reálně 258kHz); P1 a P3 FEc 7/8; P4 FEC 4/5
HDC (podobná AAC V1)
Ovlivní příjem analog sterea i RDS.

5. HD Radio (mode MP1) 1x analog, 1x digital audio 65,5kbps + 1x 8kbps PAD
120 stanic; z toho 60 s 50% pokrytím = 90 efektivních stanic; 7,5 služeb/MHz
Rastr 200kHz (reálně 196kHz), FEC 3/4, 50% území proti analogovému i reálný rastr 200kHz je na hraně
HDC (podobná AAC V1)
Může ovlivnit příjem analog sterea.

6. FMeXtra (Core mode) 1x analog, 1x digital audio 49,33kbps + 1x 4kbps PAD
120 stanic; z toho 60 s 50% pokrytím = 90 efektivních stanic; 7,5 služeb/MHz
Rastr 200kHz (digital ~50kHz, vejde se do analogového 150kHz); FEC 5/6
AAC V2 nebo V1
Neovlivní analog stereo, ani RDS.

7. FMeXtra (Enhanced mode) 1x analog, 1x digital audio 64kbps + 1x 2,67kbps PAD
80 stanic; z toho 40 s 50% pokrytím = 60 efektivních stanic; 5 služeb/MHz
Rastr 300kHz (reálně 212,5kHz); FEC 5/6
AAC V2 nebo V1
Ovlivní analog stereo, zachová RDS.

8. Analog FM; 60x analog stereo + 60x RDS
60 stanic; 5 služeb/MHz
Rastr 200kHz dostačuje (reálně 150kHz)

9. Analog FM; 40x analog stereo + 40 RDS
40 stanic; 3,33 služeb/MHz
Rastr 300kHz (polštář)

10. Analog FM; 30x analog stereo + 30 RDS
30 stanic; 2,5 služeb/MHz
Rastr 400kHz (nesmysl)

Je si také třeba říci, že sice DAB vysílač bude mít až dvojnásobnou spotřebu proti vysílači FMeXtra,
ale že při stejném FEC bude zajišťovat 1,66 krát větší pokrytí digitálním signálem než FMeXtra
a přenese toho mnohem více.

Technologie      FEC 3/4 – Netto tok   FEC 1/2 – Netto tok
DAB+             1728×0,9 kbps          1152×0,9 kbps
HD Radio (MA3)   100 kbps           64–66 kbps
FMeXtra (PD Mode) 80 kbps           48–54 kbps

Tady jsem ještě něco vytáhl o příjímačích, ale to bude občas individuální.

Typ rozhlasového přijímače    ON (typický příkon)   Standby (typický příkon)
FM bez displeje                   0,5–1,5 W          <0,5 W (často 0,2 W)
FM s obyčejným displejem (LCD)   1–2 W                  <0,5 W
DAB+ s obyčejným displejem    2–4 W                  <0,5–1 W
DAB+ s barevným displejem (TFT) 3–6 W                   0,5–1,5 W
FMeXtra s obyčejným displejem    2–3 W (odhadem)  <1 W
FMeXtra s barevným displejem    3–5 W (odhadem)   <1,5 W
HD Radio s obyčejným displejem   3–6 W                   0,5–1 W
HD Radio s barevným displejem    5–10 W                   1–2 W

Šeryf
Reply to  Míra
29. 6. 2025 00:09

Zapomněls DRM+ ;). Neudělal bys k tomu nějaké manažerské shrnutí? 🙂

Míra
Reply to  Šeryf
29. 6. 2025 06:10

Nezapomněl, ale už nebylo sil.

Reply to  Oviradio.cz
27. 6. 2025 12:26

Ve Znojmě zase výpadky pravého kanálu.

Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
27. 6. 2025 12:29

Kdo by měl spíše opravovat je Expres FM, který od pondělí vůbec nevysílá (107,8)

Václav
Reply to  Oviradio.cz
27. 6. 2025 17:37

pokud jsem dobře slyšel tak říkali o konci dvou jč vysílačů v pátek 30.6. v upoutávce na Proglasu, proto jsem si i ověřil že větší váhu má datum, než den v týdnu, který byl zřejmě mylně asociován, že konec školního roku je poslední den v červnu v pátek, a tak jsem si ověřil že jsou výpadky modulace, ne výpadky vzdáleného tuneru a hlavně 92,3 ještě „hraje“

O nástupci jsem v duchu přemýšlel, avšak kdo do ČB na analog chtěl, již tam je a jak říkal Míra, byť je to kilowatta, tak prý omezená, takže by si přes úsilí koordinace k lepším parametrům nepomohl, zbývá snad rádio Signál, kdo krom něj by užil Písek? Opět velcí vysílatelé mají pořešeno, ohledně malých otázka zda na to mají prostředky (Expres, či Pýcha)

Dosah 92,3 nemám navnímaný, nebot CB z ruky, málo kdy se tam dostanu, a tedy když už jsem tam byl, tak jsem se na něj nezměřil, např když jsem projížděl do rakouska na lyže , pamatuji snad před 20 lety že jsme po sjetí Vltavy přespávali v tělocvičně snad 4 dvory a na kapesní rádio jsem zkoušel skenovat, a 92,3 tam zřejmě bylo, čili od kdy vysílá? Ještě mín, tedy žádné zkušenosti nemám s Pískem, Táborem, a Domažlicemi, které mě teoreticky minuli, nebot jsme na kolách projížděli západní hranici ale v r 2012.

104 jsem si na Vysočině někdy pouštěl když jsem byl za rodinou, tuto stanici však ne tolik o víkendu, takže se to málo kdy protlo. Na chalupě v Přibyslavi jako dítě mě to minulo, jednak proto že ze začátku ještě nevysílal, čili do spuštění 2005 spíš jsem vyhledaval E2, po spuštění Kiss (Hády, JČ) , FM4 a taky Beat jako rarita na prvních mimopražškých vysílačích, než jsem tedy objevil kouzlo „undergroundového“ proglasu v určitých časech, takže jsem si jej tolik neužil, avšak při loňsklém vyjímečném nostalgickém chvilkovém pobytu hned se mě babička ptala, co je to za zajímavou hudbu, či v zimě jsem jej na chvíli naladil – a jejich reakce nevědomky jaká stanice je naladěna: „jé oni ještě hrajou koledy“ – bylo to chvíli po vánocích a církevně doba vánoční je až do třech králů, nikoli že měsíc před tím někdo někde zaslechne Last Christmas a prohlásí že Vánoce jsou tady, což tu někdo jednou psal. Bylo to před pár lety, dnes již tolik klasických koled na Proglasu nehrají. Poté i přes to že tam Rudolec měl snad nejlepší signál ze všech jsem vrátil rádio na fádní Dvojku. Rovněž jsem měl v létě ráno dopravit babičku do Prahy na vyšetření v Ikemu a protože o prázdninách není Mareš, tak jsem měl Proglas, asi někde kolem Humpolce přeladil ze 104 na 97,9 avšak na Dálnici v posázaví dost skomíral. Kvůli až moc velkým obavám z kolon, i když se opravdu kol roku 2018 jezdilo na Prahu pomalu před okruhem, tak jsem sjel už u Hvězdonic a přes Čerčany na Jesenici kde bohužel mě potkala objížďka, avšak tam jsem překvapen zjistil že už tuner má přepnuto na 96 , za Jesenicí už zřejmě problém a ani ruční návrat na 97,9 kvalitu zas tak nezlepšil. Již je to nějaký ten rok co jsem jel na chatu pod Javořicí, rovněž jižně od Jihlavy problémy asi na 104 nevím jestli vůbec použita 97,9 avšak jak jsem se blížil do cíle už se jakž takž dalo z nových Hradů na 107,5, pokud teda to nebyly Hády. Další nějaký den tam, před 14 hod jsem si vyslechnul i kalendárium, tehdy v jednom vstupu, dnes kolem toho času děláno ve více vstupech, rovněž 107,5 na výletě na zříceninu Štamberk, sic jsem musel trochu snažit chytnout na Huawei P8 Lite, ale otočen jsem byl směr Nové Hrady, tak snad to bylo z tohoto vysílače. Takové tedy zkušenosti a loučení s Proglasem v Čechách na FM.
Z druhé strany již nežijící děda ze slovácka proglas cíleně poslouchal narozdíl od babičky z vysočiny, a když jej vezl taťka v autě do Brna, tak se divil jak to celou dobu hraje.

Ptáme se co bude v ČB 92,3, ale co již měsíc vypnutý Ždár? Jak jsem uvažoval, pokud by to vůbec šlo , překoordinace do Jihlavy k RU a Signál rádio?

Last edited 8 dní před by Václav
Honza K.
Reply to  Václav
27. 6. 2025 17:58

Jen doufat, aby se 92,3 nechytla MB s Faktorem, Blaníkem nebo Rock rádiem…

Teoreticky z velkých hráčů by se mohlo vrátit Signál rádio. Co se týče Písku tam by mohl dávat smysl Spin, když teď tak hodně expanduje, to samé Příbram.
Co vůbec strakonická 87,6 po Dálnici, o tu už Fajn nemá zájem?

Václav
Reply to  Václav
27. 6. 2025 19:14

Ještě dodám že přesto že Proglas pokrýval většinu ČR, tak v krajských městech měl vysílače pouze 3 vysílače, vypnutím Budějovic zůstane poslední Brno, solidně pokryto je ještě v Olomouci.

Prázdninový útlum krom mimo jiné Proglasu, který bude mít víc repríz pořadů, tak hodně jde poznat na rádiích Active. Dnes ráno se zrejmě na prázdniny rozloučil Mareš, hlavní držák posluchačů E2, před hodinou také decentně Ondřej Kopa za celý pořad Pressklub, který zve i známé politiky, posluchači se mohou i dovolat, snad jediné rádio nabízí takovou svobodu ve srovnaní s monologickým Čro, o prázdninách přeneseně místo toho je radiokemp, bývá ze živých koncertů avšak pro fánost skupin ne toliko pro mě, snad jen Čechomor který vypadá že to celé otevírá 9.7. na jihu Čech či Marpo 23.7. v Krušných horách Radiokemp 2025 – Frekvence 1 živě každou středu o prázdninách pro pořádek zminuji i Martu Jandovou nebot bývala víkendovou moderátorkou na F1, nevím jestli ještě je.
Podobné akce mívá Impuls a letos na něco folkového zval i Milan Tesař z Proglasu, po (znovu?)začátcích v 2020 Reného Hniličky jakožto hudebního dramaturga na F1 první 2 a poslední ročníky a tedy rychlé ukončení tradice největších letních hitů v sobotu po půlce srpna už asi nečekám. Stejně tak Summerpárty která několik let bývala o prázdninách (v létě) v pátky na E2 nevypadá že by se k ní za chvíli schylovalo, jak bývalo zvykem ve 20 hodin, zřejmě naznali že zanikla v kontrastu Kissu, který mimo jiné jede celý rok, zdálo by se eurodance a některých ploužáků, avšak před chvílí jsem slyšel blink 182 – all small things. Jedním z aktérů SP E2 byl asi Ondra Vodný, nyní však večerní kluci jedou tradiční program.

Last edited 8 dní před by Václav
PVo
Reply to  Václav
2. 7. 2025 00:03

Nesmysl, vysíláním z Ještědu byla kvalitně pokrytá krajská města rovnou tři určitě ne-li 4 najednou

jouda
Reply to  PVo
2. 7. 2025 09:28

Pokrytí 97,9 z Ještědu:
Pokryto je 11 měst nad 20 tisíc obyvatel a to tak, že kromě Hradce Králové (70 %), Prahy (89 %) a Litoměřic (93 %) jde prakticky o jejich úplné pokrytí na úrovni 98 až 100 % – Liberec, Pardubice, Kladno, Jablonec nad Nisou, Mladá Boleslav, Česká Lípa, Kolín a Chrudim. A pak je samozřejmě řada menších měst.

Last edited 3 dní před by jouda
Václav
Reply to  jouda
2. 7. 2025 11:03

No jestli je to tak dobré, tak další ukázka zbytečnosti okolních velkých vysílačů velkých sítí. A přesto se tady nejednou probíralo a dívalo jen na to kolik má Proglas posluchačů na Liberecku.
Sám bych doplnil ty Pardubice jako pokryto, toto je spíš dálkový příjem, kde se všude připomíná jak není garantovaný, čili ne místní vysílač i když chápu že místní bublacek může být někdy horší než vzdálenější Ženeva. U perníkářů jednoduché znamení že tam na 88,1 přebyla E2 1kw Hitrádio 10kw. U Hradce Holík říkal že půlka hraje z Pradědu, no a Praha a o 2 desetiny vedle místního vysílače a já měl právě místní vysílače v uvozujicim příspěvku na mysli, pochybuju že babičky v Praze poslouchali na Tefu.

Avšak zajímalo by mě jestli je nějaká šance v Ústí nebo dokonce v Plzni?

Last edited 3 dní před by Václav
jouda
Reply to  Václav
2. 7. 2025 11:55

Ústí už je schováno za kopečky, takže v údolí (kde bydlí lidi) je to slabé, lepší se to ve vyšších polohách, ale tam už zase nejsou lidi. 🙂 Děčín podobně. Jinak Plzeň spíše ne, ale takové Hořovicko, Kralovicko nebo i Toužimsko signál má. Vnitrozemské svahy Šumavy, např. Prachaticko, taky nabízí příjem z Ještědu, vesměs 700 m n.m. a výše.

Václav
Reply to  jouda
2. 7. 2025 13:48

Na vzdáleném tuneru Plzeň lze naladit.

Last edited 3 dní před by Václav
Ondřej
Reply to  jouda
2. 7. 2025 20:09

97,9 v Plzni na hodně citlivém tuneru v okrajových částech města ano – přeci jen na 98,0 jede silný Radiožurnál z Domažlic… 95,9 z Ještědu se tu chytit dá.
Místy kolem města hraje taky 90,5 z Černé hory.

jouda
Reply to  Ondřej
2. 7. 2025 20:42

Samozřejmě, dálkový příjem lze realizovat i kus dál za Plzní, ale na běžný příjem už to není.

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
29. 6. 2025 13:30

Radio proglas žádá posluchače aby přispěli na vysílání že jsou teď ve složité finanční situaci.

Jakub DXer
Reply to  Lukáš
29. 6. 2025 15:14

To už jsou pár měsíců – to není pro nás s Václavem – pravidelné posluchače RUDLu – žádná novinka.Ale oni to zvládnou, po plánovaném vypnutí vybraných FM vysílačů jim výrazně klesnou náklady, díky DABu budou i noví posluchači, kteří začnou přispívat, na konci roku jsou lidi vždy štědřejší, navíc už teď nově nabízí „adopci pořadů“, čili podnikatelé mohou přispět na výrobu pořadů že „sponzorský vzkaz“, takže osobně nemám o toto rádio s tradicí 30. let nejmenší obavy…

Jirkas
Reply to  Lukáš
29. 6. 2025 16:44

To rádio Proglas v poslední době žádá pravidelně a čím dál častěji žebrá, na to jednou toto rádio skončí.

Last edited 6 dní před by Jirkas
Václav
Reply to  Jirkas
29. 6. 2025 17:20

Na jednu stranu je pravda že žádá stále odedávna, zajímavé, že nikdy neřekli, že v některém období stačí 🙂 Někde v jejich historii bylo že na začátku dostali nějaké finance z Ameriky, to dostávali i jiní napr Kréťani při vysoké škole In life.

Také žádali i míň a pravidelně, načež já bych řekl pokud bych přispěl ať si to rozloží.

Obecně rádia již nemají takové bezkonkurenční postavení, čili zájem může opadat, tradiční dárci vymírají, otázka kolik v dnešní době dokáží oslovit pomocí potenciálu fanoušků alternativní folkové scény

Čistě technicky není jisté jestli Dab osloví víc posluchačů neboť z víc míst jsou zprávy že nejde naladit indoor i v městech s vysílačem a budova byť z opačné strany má na vysílač výhled, pan Holík přiznává, proto již minule po posledním Rudlu jsem referoval že mluvil o nabídce přídavných antén, ale řešit to budou jen ti nejzapálenější, krom toho se chystá skončit v DVB-T2, což do teď fungovala jako výborná kombinace pro ty bez FM signálu, takže podle mě tak za rok budeme vědět udržitelnost projektu

Dodávám pro Jakuba, že minule říkal že o prázdninách bude Rudl po 14 dnech, takže v pondělí by neměl být, obecně bylo řečeno i u jiných pořadů budou o prázdninách reprízy tak uvidíme zda bude repríza nebo něco jiného hudebního místo RUDLu.

Taky by mě zajímalo jestli sami nechtěli nebo museli opustit prostory Bi gy kde bych odhadoval že nájem byl levnější, proč s nimi jako rádiem nepočítali dál po rekonstrukci gy jak jsem se později dověděl.

Last edited 6 dní před by Václav
Jakub DXer
Reply to  Václav
29. 6. 2025 18:04

To, že RUDL bude po 14 dnech jsem asi přeslechl, já jsem to bral, že jenom zítra nebude. – díky 🙂 Ale asi 2 nebo 3 RUDLy nazpět, říkali, že dostali mega od Ministerstva kultury, takže vlastně od daňových poplatníků.

Václav
Reply to  Jakub DXer
30. 6. 2025 17:17

Tak se omlouvám aktuální Rudl právě běží, nicméně 14 denní perioda byla minule řečena, akorát nebylo řečeno, od kdy se počítá, zatím jsem zaslechl chybičku že vysílají z Kleče 🙂

Václav
Reply to  Oviradio.cz
30. 6. 2025 12:13

Za chvíli ve 12.04 se vypíná Písek, je někdo v dosahu? Nemám možnost ověřit, ve 14 České Budějovice , které stále vypadává modulace, moc neposlouchatelne, těžko říct zda třeba ke konci přešli na méně spolehlivý zdroj signálu. Poslouchám tak pravděpodobně by měli zmínit při modlitbě jak je zvykem. Zajímavé je že není až takovy časový rozdíl mezi 90,6 a 107,5 z Nových hradů přes vzdálený tuner, který možná jen díky internetu má zpoždění. A již před polednem moderátor Milan Šoba zmínil obě frekvence. Nevím proč Dab RTI v Budějovicích je šířeno i z Kluku když Kleť je víc, nevím jestli má stejný výkon jako čra, ale v Budějovicko by snad jako ojedinělé nemělo mít problém s indoor, usuzuji podle podle nás RTI na Mladcové vs Čra na Tlusté. Kdo však si chce užít léto v Budějovicích na FM, ať vytáhne anténu a ladí Nové Hrady. Zajímavé je že tady se dopřál dokryvac 92,3 když Proglas je úsporný , my v zaříznutém Zlíně odkázáni na Hostýn za kopci. Tak otázka kdo tam signál neměl vůbec. Pro zopakování jaký je diagram Nových Hradů? Při modlitbě již nezminovano protože tu měl Antonín Zolnercik z Ostravy pro Trojanovice atd. Tak uvidíme co v ty dvě hod. Poslední modlitbu na Ještědu měl o Holík.

Václav
Reply to  Václav
30. 6. 2025 14:13

Off 92,3 ve 14.08, čímž se stává rekordmankou v přetrhnutí, přídavek byl téměř bez vyoadku. V tabulce AF bylo polovina kmitočtu, na kterých Proglas nevysílal. Tak tedy skončil PROGLASc, byl opravdu tvar udávaný na písecké 89.5 PROGLAS. ? Když tečku má již Praděd? Znaky měly velké vysílače. V Písku by se nabízelo PROGLASp

Václav
Reply to  Václav
30. 6. 2025 14:14

Obrázek

Screenshot_2025-06-30-14-05-33-674_com.android.chrome
HOME
28.9K
0
Přidejte komentář, prosím.x