Nejnovější komentáře

  • Míra: Zapomenutý doufám není.
    23:02 19.09.2024
  • Oviradio.cz: Na kompilacích jsou některé zcela zapomenuté tracky, za všechny vytáhnu jeden: Zdeněk „Style“ Hrubý – Malibu club:
    22:05 19.09.2024
  • Oviradio.cz: Evropu 2 jsem měl možnost poslouchat od roku 1996. Tehdy se tam rocková hudba dost hrála, ale žánrově spíše moderní…
    20:17 19.09.2024
  • Tomas: Musím říct, že preferuji klidné informační ranní show. Poslouchaval jsem ráno pravidelně Alfu, Blaník v začátcích, Hey Praha. Hodně se…
    13:10 19.09.2024
  • Jakub DXer: Nenapsal jsem to důležité – on to myslel.tak, že se to vysílalo v devadesátých letech v normálním vysílání E2..
    10:03 19.09.2024
  • Oviradio.cz: Ač se Evropě 2 spíše vyhýbám, vím, že v Ranní show je dramaturgie rozvolněná a tu a tam zazní něco…
    08:07 19.09.2024

Všechny komentáře

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
25.3K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Franz
Reply to  Oviradio.cz
13. 7. 2024 11:24

Ohledně problematické frekvence 107.8 FM v Opavě, o kterou usiloval Fresh: nechápu, proč by měl ČRo Fresh rádiu ustupovat a souhlasit s rošádou frekvencí.

Fresh si evidentně vybral svou oběť v podobě ČRo, coby potenciálně nejslabšího a naznačuje mu, že má doubly, které nepotřebuje a měl by se o ně rozdělit.

Před rokem a půl byl ČRo konfrontován Fresh rádiem, které na sociální síti vyzývalo své posluchače ke stížnostem na RRTV, že je Fresh rušen vysílačem ČRo z Jeseníků.

Nynější snahy Freshe o překoordinování 103.6 FM z centra Ostravy na vyšší kóty směrem na severovýchod, mohou opět vyvovolat další reakce vůči ČRo (103.6 FM navíc nyní koordinují i Poláci v Nyse s výkonem 2 kW).

Třinecká frekvence 106.5 FM je zase směrem na sever a západ v konfliktu s Kojálem, kde opět figuruje ČRo.

Troufnou si pánové z Fresh rádia konfrontovat také Media Bohemii, a označit její opavskou 88.6 FM za zbytečný double či poslat stížnosti na RRTV ohledně budoucího rušení po spuštění dálniční kóty u Klimkovic?

PVo
Reply to  Franz
13. 7. 2024 12:01

ČRo že je je nejslabší? Nesmysl, nejslabší je leda RRTV když nemůže doubly/špatně využité frekvence kvůli legislativě nějak smysluplně řešit/optimalizovat (a vůbec nezáleží jestli na ních vysílá komerční nebo veřejnoprávní kanál)

PPK, jidxc
Reply to  Franz
13. 7. 2024 12:52

Franz, nevyšiluj… prdne Ti cévka! Je to jenom rádio, nejde o život. S ČRo, kór technickými pracovníky, se dá normálně mluvit. Problém je spíš obchodně marketingového rázu. A nejde o double, ale překoordinaci. Nedopadlo, nedělal bych z toho kovbojku. Jestli si pamatujete, je to asi 10 let, co se měla dělat restrukturalizace/optimalizace sítí ČRo a taky se nic neprosadilo. Zkrátka moc velká společnost.
ČRo 103.6 na Anenském vrchu se kontrolovalo proto, že provozovatel (p. Hejl/Rubi) měl všecko v rozporu s IO natočené na východ (Ostravu). V diagramu je napsán čistý JIH. Jsme snad nějaký Kocourkov?! Po podnětu a kontrole se stala náprava, antény míří správně na jih. Rozprostření pokrytí v Ostravě je logický krok a vs. ČRo nevyvolá vůbec nic. Stejně tak Třinec není zákeřným krokem vůči ČRo 🙂
S technickým ředitelem Media Bohemia, Davidem Beckem se dá též velice dobře mluvit. A pokud má člověk dobrý nápad, proč ne.
Nerozumím tomu, proč by měl mít někdo zájem někoho stále a stále konfrontovat. Je k tomu nějaký důvod? Paranoia?!
Naopak. Jsme lidé a v dobrém, domluvíme se.

PVo
Reply to  PPK, jidxc
13. 7. 2024 15:28

„S technickým ředitelem Media Bohemia, Davidem Beckem se dá též velice dobře mluvit. “ asi máte dosti mělké vnímání . Vrálill někdy snad jedinou double frekvenci nebo jakože s nimi o tom nikdo nemluvil ? Jestli myslíte domluvit se leda na něčem z čeho má prospěch nebo tlachat o ničem se dá přece ledaským, to není žádná přednost.

A v tom hodnocení článku na Mediaguru s Vámi taky nesouhlasím , p Melín má pravdu, kecy o trhu jsou hloupost, protože ten trh je značně pokřiven ve prospěch stávajících velkých provozovatelů na fm, toto je z principu špatně.

PVo
Reply to  PVo
13. 7. 2024 15:36

p Polák samozřejmě , ne p.Melín

tato diskuzní platforma je poslední dobou nějak mizerná – je hrozně dlouhá doba než se příspěvek načte

PPK, jidxc
Reply to  PVo
13. 7. 2024 15:52

Samozřejmě bych taky rád, aby MB vrátila doubly/triply, nastavit slovenskou cestu, ale po pravdě nečekám zázraky. Oni to mají vesměs posbírané z koupených licencí, které se tu a tam překrývaly (třeba Petrov+Blaník, Most+Labe+Crystal?) a to je otázka na RRTV vs. majitele MB. Nikoliv technika, nebo kohokoliv z nás. A trh myšleno vyřeší z hlediska technologie (VKV/DAB+/IP). Nikoliv hodnocení našeho rozhlasového trhu 😉 Oligopol, souhlasím. To abychom se lépe pochopili. Osobním názorem jsem s DAB+ skeptik, můj favorit je VKV + IP.

PVo
Reply to  PPK, jidxc
13. 7. 2024 17:04

… mě zajímá jen náš (ne)trh, resp. jeho dúsledky a ne nějaké obecné a povrchně interpretované ekonomické poučky.
Otázka je to na legislativu podle které má mantinely pravomocí RRTV. Nemáte holt volit týpky jako ten kecka=současný ministr dopravy Kupka.

Václav
Reply to  PPK, jidxc
13. 7. 2024 17:20

No a s 96.0 Opava Třinec takový problém nebyl, čím to?

PPK, jidxc
Reply to  Václav
13. 7. 2024 17:46

Protože OP 96.0 a TRI 96.0 jsou zkoordinované jako městské jádrové pokrytí, kdežto TRI 107.8 je mezinárodně zkoordinovaná s 1kW na Třinec/Javorový vrch a ČTÚ musí ctít a brát ohled na zkoordinované parametry. Jedině jeden broadcaster a shodný program by si 107.8 mohli rozdělit na jádrové pokrytí obou měst. Takže tak.

Franz
Reply to  PPK, jidxc
13. 7. 2024 18:10

Jak konkrétně byla rošáda frekvencí zamýšlená? Vždyť Třinec 107.8 FM je ČRo Dvojka a Opava 103.4 FM je ČRo Plus… Nejedná se o shodný program…

Václav
Reply to  Franz
13. 7. 2024 18:33

přesně tento problém jsem chtěl naznačit, nebo by snad mohla být vyjímka ruznych programu, když se nyní reálně 107,8 nepřekrývaji?

PPK, jidxc
Reply to  Franz
13. 7. 2024 19:50

Sorry. V prvotním ohledu v rámci koordinace stačilo obecně Český Rozhlas. To byla podmínka. Javorový (tam to nikdy nebude) rozdělit na 107.8 Třinec-nemocnice 200W a Opava-Chlebičov 107.8 200W. A pak už byla cesta volná. Pak už mohl otěže změn vzít do ruky Český Rozhlas. Dát následně na obě ČRo Plus, aby si Plus-ko pokrytím pomohlo, a aby si zároveň Dvojka neuškodila ani o píď, nebylo vůbec těžké. Spočívalo v nové frekvenci Dvojky pro Třinec. win-win. Takhle má Plusko ve Slezku jen 100 v centru Opavy, 50 v Ostravě a Třinec nemá vůbec.
O 101.9 a její degradaci se snad radši ani nebudeme bavit. Je to trošku smutný příběh.

Franz
Reply to  PPK, jidxc
13. 7. 2024 20:46

Takže výsledný kmitočet pro Fresh by byl 103.4 FM Opava/ul. Boženy Němcové 22 (SOUs) o výkonu 100W?

Václav
Reply to  PPK, jidxc
14. 7. 2024 01:17

A nová ne horší frekvence by se pro Dvojku ve Třinci našla? Proč by 107.8 teoreticky na Javorový nemohla? Možná by jej užili při absenci Hošťálkovic. Tak snad to stačí dokryt Radhošť mezi Ostravou a Třincem .

PPK, jidxc
Reply to  Václav
14. 7. 2024 20:56

107.8 na vyšší kótě nikdy nebude kvůli „nekompatibilitě s prostředky letecké navigace“ 🙂 Do Třince byly od té doby zkoordinovány 3 nové vysílače, asi všecky lepší jak 200 na nemocnici.

Franz
Reply to  PPK, jidxc
15. 7. 2024 15:53

Tvrzení, že „Dvojka by si v Třinci neuškodila ani o píď“ je podle mě blbost. 107.8 FM je kvalitní a vylkoryse chráněná frekvence díky koordinaci na Javorový vrch.

Takovou frekvenci teď těžko někdo zkoordinuje. Nově koordinované kmitočty 87.6 FM a 106.5 FM jsou omezeny Kojálem a 99.4 FM zase Pradědem.

Netvrdím, že s každou další koordinací musí jít o horší a horší kmitočty, ale rozhodně kus za kus to není.

Okrajový ČRo Plus by získal v Třinci prostřednictvím 107.8 FM kvalitní frekvenci, ale jedna z vlajkových lodí Českého rozhlasu (Dvojka) by si rozhodně novou frekvencí pohoršila.

Nehledě na to, že by si posluchači Dvojky museli zvyknout na novou frekvenci. To jsou docela zásadní překážky nabídnuté výměny.

Václav
Reply to  Franz
15. 7. 2024 21:33

Dvojka to tam pytlíkuje jak se dá. Hlavně aby si mohli říct, že tabulkově je přítomen vysílač v Ostravě a je jim jedno kde a že pravděpodobně ubyl signál mezi Ostravou a Třincem. Pro to, aby byl signál hlavně v Ostravě to mělo smysl před spuštěním 96,8 z Radhoště. Po jejím spuštění jsem 96,8 v Ostravě neshledal horší signál než 101,9. Kdyby se mohla 101,9 vrátit na Javorový, mohla by být dobrá kombinace 96,8 + 101,9.
107,8 je taky „dobrý nápad“ jak pasivně zabrat pásmo – koordinace na Javorový, na kterém nemůže být 😀

A nebo proč tehdy nešla dát 107,8 do Ostravy?

Franc – ti už jsou zvyklí, byla by to třetí jiná frekvence 😀

Last edited 2 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  PPK, jidxc
13. 7. 2024 18:17

Možná mi něco uniklo, ale jak by se docílilo stejného programu?

TRI 107.8 je snad poslední koordinace na tak velký vysílač s takovým výkonem. Čro se uskromnil, ale zatím to ničemu nepomohlo. Už jednu takovou třineckou 101.9 spotřeboval na mizernou ostravskou kótu, co jej limitovalo jít se 101.9 na něco lepšího?

Noobish
Reply to  Václav
15. 7. 2024 12:20

Predpokladám, že kolízia s Dvojkou na 102.0.

PPK, jidxc
Reply to  Franz
13. 7. 2024 13:01

Problém internetových diskusí je, že se vytváří problémy, tam kde nejsou. Klíííííd.

PVo
Reply to  PPK, jidxc
13. 7. 2024 14:39

to není problém jen internetových diskuzí, stačí se podívat na ČT24 🙂

lukáš
Reply to  Franz
14. 7. 2024 22:18

Ty máš nějaké informace přimo z Fresh radia.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
10. 7. 2024 23:05

To je od nich hezký, asi chtějí usnadnit Hey rádiu vstup na Plzeňský trh. 🙂

Daniel
10. 7. 2024 22:37

Nevím přesně odkdy, ale dnes večer mlčí (vysílají ticho) minimálně 3 vysílače Rock Radia v Plzni a okolí (87.6 Domažlice, 91.8 Plzeň a 95.2 Klatovy). Třeba Příbram 99.5 a Písek 89.0 hraje, i když to u Písku vypadá na nějakou přebuzenou modulaci. Zároveň vypadává i Radio Prostor v Plzni na 98.6.

TÉMA
Nefunkční vysílače na Plzeňsku
Daniel
Reply to  Daniel
11. 7. 2024 13:57

Dnes v 10:56 to nahodili 🙂

Jakub
Reply to  Daniel
11. 7. 2024 17:24

všechny jmenované vysílače Rockrádia a Prostoru provozuje RTI … takže chyba asi někde tam

10. 7. 2024 20:13

Radio Energic oznámilo na svém FB konec v DAB+. K vypnutí má dojít už dnes večer.

Václav
Reply to  frkotou
10. 7. 2024 21:55

Ani jsem za necelý rok nestihl zkusit 10 km od Zlína.

Narazil jsem na info ohledně dabu, tématu konce Dab color mux na Špulce.

Play.cz že jedná s Čra, tzn. možná RU půjde na „Ženevské “ vysílače? Když Ru je dominantním členem na play.cz
https://www.dabplus.cz/

Jakub DXer
Reply to  frkotou
11. 7. 2024 06:51

Prohlášení Energicu, že DAB+ „je budoucnost a rádi se tam vrátíme“ … Ale „nyní to je drahé a výstavba nových sítí bude pomalejší, než se předpokládalo“ si překládám jako ‚na prázdniny to vypneme a na podzim uvidíme…‘

Jirkas
Reply to  frkotou
13. 7. 2024 19:36

To je víceméně konečná. Energic navíc nenabízelo nijak atraktivní program. Jen klon toho, co už v éteru je dostatečně zastoupeno.

PVo
Reply to  Jirkas
13. 7. 2024 20:35

Za těch pár dnů vypadá že na netu nijak poslechovost nevzrostla – tedy ti co třeba i občas poslouchali v DABu nebyli rádiem tak nadšeni aby začali poslouchat přes net.

Dalibor dx
10. 7. 2024 11:56

Dechovka na 94.5 fm nyni ze Sezimaku dramaticky snizila pokryti, drive hralo i na Lisovsku a nyni sumi:) snad vysilace Rub po presunu nebudou taky tam tragicke

Míra
Reply to  Dalibor dx
10. 7. 2024 13:24

Panelák (Sezimák) hraje jen kousek za Soběslav AS je níže (ze 450+67 na 423+45). Naopak zbylé stanice, co se budou také z komína stěhovat si možná polepší o 50 metrů.

Honza K.
Reply to  Míra
10. 7. 2024 13:55

Takže o to víc se bude „mlátit“ 107.8 -Expres FM vs. Spin😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Honza K.
10. 7. 2024 14:57

No hoši, tak to vám teda nezávidím.
https://www.heywhatsthat.com/?view=WKS8JB9T
Za mě kolize jak řemen.
Otázka za zlatého Bludišťáka: Prošlo by to i jako nová koordinace, nikoliv pouze přesun již existující frekvence? Přijde mi, že u těch přesunů jsou na ČTÚ nějak víc shovívavější.
Tady už by se fakt nabízelo vyměnit si v Budějovicích frekvence.

Václav
Reply to  Honza K.
10. 7. 2024 16:19

Nebýt zkostnatělosti, mohli si v CB prohodit frekvence mezi sebou.

Jakub
Reply to  Oviradio.cz
9. 7. 2024 19:49

na Slovanech pokrytí zatím i trochu silnější než za Dálnice, ale stejně to nepříjemně „prská“, tak uvidíme….
Nejvtipnější je ale v RDS u kódu programu hláška „nic“ :-))

Jakub
Reply to  Oviradio.cz
9. 7. 2024 19:55

Tak uvidíme, jak se změna lokality projeví na kvalitě nekvalitního pokrytí po městě… Tady na Slovanech je to zatím podobné Dálnici – metr signál na maximum, metr naprosto zašumělé.
Nejvtipnější je ovšem hláška na RDS – u kódu (typu) programu je napsáno „Nic“ :-))

H.
Reply to  Jakub
9. 7. 2024 20:18

Z této lokality nelze Plzeň kvalitně pokrýt, i když dosah bude místy slušný. Jen konstatuji.

aaaa
Reply to  H.
9. 7. 2024 22:52

Je to ze stejneho mista, kde byl vysilac Dalnice nebo byla na vysilaci 49.6837003N, 13.4162378E „pres pole“? Zitra testnu, 87.8FM melo dobre pokryti zacinajici u Rokycan a koncici u Nyran, az dolu po Prestice, v centru Plzne trochu horsi, Lochotin, Doubravka dobry

Jarda
Reply to  H.
11. 7. 2024 10:39

právě, jde to vidět i na předpokladanem pokrytí, chtelo by to, kdyby s dal vysílač přesunout vide do města.

Reply to  Jakub
9. 7. 2024 22:03

Na PTY jsem u RDS zapoměl, snad zítra bude konektivita tak to napravíme 🙂

Míra
Reply to  Tuxik
9. 7. 2024 22:12

TX lokalita pro 12B bude jinde? Kde?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Tuxik
10. 7. 2024 16:05

Tak už to frčí. A hurá na Ústí. 🙂

Tuxik

Frčí 🙂 Trošku jsme bojovali s uMPX enkodérem, už snad ok

Noobish
Reply to  Tuxik
10. 7. 2024 16:12

Tak PTY vypadá byť už doladené. Výborne.

screenshot-2024-07-10-14-11-46
Tuxik
Reply to  Noobish
10. 7. 2024 17:11

Už funguje i dynamickej radiotext s názvem právě hrané skladby

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Tuxik
11. 7. 2024 10:24

Orientační mapka pokrytí k nahlédnutí zde:
https://www.oviradio.cz/jidxc/news.htm

Jakub DXer
6. 7. 2024 10:48

Na polské Trojce by měl být v neděli po 19h starý koncert Oasis, jestli jsem to slyšel dobře..škoda, už nebudu na signálu a přes net to nebudu mít možnost to poslouchat, tak kdo chcete, tak si to pusťte…

Václav
Reply to  Oviradio.cz
5. 7. 2024 19:24

To je zajímavý rozdíl oproti crowfoundingu rádia orlicko. Aspon jde vidět jakou má asi poslechovost. Proč nedělá crowfounding i Sky rock? Holt Metro je spíš samohrajka která není vytříbená, i když ladivam při průjezdu ol krajem. V průběhu času sice nepatrně atraktivnější výběr, ale pokud chtějí mluvit o náhradě za něco jako rubi, tak by bylo záhodno kdyby aspoň hrálo jak Free rádio, když na některých místech mu vezme vzdálený příjem na hranicku na 107.

jouda
Reply to  Václav
5. 7. 2024 20:42

Na Hranicku na 107,0 teď hraje spíš Kroměříž ze Zlína. 🙂

Václav
Reply to  jouda
5. 7. 2024 22:02

Škoda že mu takto vzal pokrytí, já Free z jara naladil nad Žopy u Holešova

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
5. 7. 2024 20:50

To si pleteš, o náhradě za Rubi mě zde poučoval nějaký zdejší diskutér, oni se od toho naopak distancovali.

Václav

Zapamatoval jsem si právě toho diskutéra, taky mi to přišlo divné, vždyt měli nějakou rubriku bizaru z Rubi. Jaká byla reakce Metra?

PVo
Reply to  Václav
6. 7. 2024 07:43

ten „nějaký zdejší diskutér“ byl pravděpodobně programový ředitel Marek Berger 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
6. 7. 2024 10:10

Hoši, když už jste líní si to dohledat, tak tu aspoň nešiřte bludy.
https://www.oviradio.cz/postrehy/komentujeme-aneb-misto-pro-vas-prispevek/comment-page-459/#comment-32570

PVo

no pravda že o náhradě to plácnul Michal R

Last edited 2 měsíců před by PVo
Michal R.
Reply to  PVo
6. 7. 2024 22:07

Myslel jsem to tak že náhrada za Radio Rubi to je , jako ve smyslu toho že jedno radio skončilo a druhé zase vzniklo . Takže to určitá náhrada je o tom nemusíme diskutovat .

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
19. 7. 2024 15:01

Radiu Metropole se nedaří vybrat peníze na to zařízení aby mohli vysílat z nových frekvencich stále mají 1500 korun.

HOME
25.3K
0
Přidejte komentář, prosím.x