Nejnovější komentáře

  • Oviradio.cz: Neohýbejme realitu, o způsobu platby v novele zákona 348/2005 není ani čárka. Jak rádio, tak televize se dál může platit…
    06:38 03.05.2025
  • Míra: Hm, tak podle nového znění už nelze rozhlasový poplatek hradit trvalým příkazem. No tak aspoň neubyde:) Rozhlasový poplatek hradí domácnosti buď…
    01:47 03.05.2025
  • PVo: ALE POZOR: velký počet posluchačů je z výzkumu vyčleněno protože dříve vysokým podílem významné (i přes návodné otázky upozaďující) kategorie…
    23:57 02.05.2025
  • PVo: zajímavý výsledky fakt jsou …například se ukazuje že Radio 1 je sice pro hodně lidí cool tvrdit že ho poslouchají…
    23:14 02.05.2025
  • Jarda: pry už liberec, přitom ještě nevysílá. No mohli by využít kotu hey radia, snad se domluví tam, protože utopit to…
    23:12 02.05.2025
  • Oviradio.cz: 105,6 svojí intenzitou ve městě 92,0 nenahradí. BBC/Zet/Prostor to z pražské perspektivy nikdy moc neřešily, nějak se vždy tušilo, že…
    22:26 02.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
David Pražák
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2022 10:56

A jak to hraje směrem na Brno po Dálnici D1, kde končí signál? Hraje to aspoň k tomu sešupu, kde začíná klesání do Mirošovic? To asi tak daleko hrát nebude. Většina pražských vysílačů hraje, jak začíná stoupání do kopce od Mirošovic směrem na Prahu, jak už jsou 3 pruhy. Tahle frekvence bude hrát asi až u Pruhonic, v nejhorším případě až od Chodova. Taky mě zajímá, jak to hraje v Řepích, kde se nejčastěji pohybuji? A co Malá strana a Dejvice?

Marek
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2022 11:13

A jak to hraje třeba na Smíchově, Nových Butovicích, Stodůlkách, Zličíně?,

David Pražák
Reply to  Marek
24. 12. 2022 11:33

Měli změnit hudební formát na hudbu 80. a 90. let. Současným moderátorům by tento formát sedl víc, než ten současný. Škoda, že nemají moderované vysílání 24 hodin denně, hlavně kvůli dopravním informacím.

Hori97
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2022 11:55

Potvrzuji poznatky ze severu Prahy. Signál končí přesně úrovni OC Letňany. Výjezd po „staré ústecké“ II/608 nabízí kvalitní poslech až po MÚK Zdiby, kde signál rychle zmizí. Signálu na příjezdu po D8 zřejmě stíní ďáblická skládka a vrch Ládví. Cestou dále směrem na Úžice se už střídavě prosazuje jen Fajn rádio z České Lípy společně s Dvojkou z Jihlavy.

I přes malý výkon a umístění vysílače je jeho pokrytí nezvykle malé. Hey rádio před spuštěním kmitočtu pro Prahu v roce 2016 chvíli šířilo signál z vysílače umístěného přímo v centru Prahy na Výtoni a i tak byl jeho signál severně od Prahy zachytitelný mnohem lépe. Očekávám, že v průběhu jara na Letné dojde k umístění antény na samostatný nosič a pokrytí o něco vzroste.

Samotnou stanici střídavě poslouchám už od jejího „vzniku“ v roce 2015. Doufám, že společně se změnou názvu konečně dojde i k jejímu vizuálnímu oddělení od ostatních regionálních stanic vysílajících pro úplně jinou cílovou skupinu. Teď je stanice bez výrazného proma zapadlá mezi velmi širokou nabídkou ČRo a poslechovost tomu odpovídá.

Jiří
Reply to  Oviradio.cz
24. 12. 2022 09:50

Příjemné prožití svátků vánočních a přál bych si,aby nás „rádio“ spojovalo bez ohledu zda jsme příznivci příjmu klasickou analogovou cestou,nebo tou digitální.Bude to rok co se odmlčelo to nejstarší analogové středovlné a dlouhovlné v celoplošné verzi.Šíření v DAB+ se od té doby posunulo, pokrytí je už lepší.V tomto roce vysílá zkušebně i středovlné digitální DRM z Českých Budějovic na 954kHz,tak jsem zvědavý zda po vyhodnocení měření bude schváleno jako trvalá alternativa k DAB+. Problém je zatím v absolutní nedostupnosti přijímačů-marně jsem je hledal u Českých prodejců.

Míra
Reply to  Jiří
24. 12. 2022 10:29

Mám takový pocit, že tento web čte leckdo z oboru. Zajímala by mě statistika všech individuálních přístupů. Díky za tento web.

Do nového roku bych oboru přál narovnání tržního prostředí (nepravděpodobné), hudebně odvážnější posluchače (nepravděpodobné), hudebně odvážnější rádiové managery (nepravděpodobné), konec double vysílačů (nepravděpodobné).

Nakonec vyjadřuji poděkování Panu Pýchovi za FM i DAB, jakož i všem strůjcům nových, či menších FM i DAB projektů a jejich pravidelným posluchačům.

Vážené hegemonní dvojici „RU-MB“ vzkazují: „Víme, že nás bedlivě pozorujete a nejen to“.
Rádio by mělo osvobozovat, nikoliv svazovat.

Every time
You set me free

Everywhere
Wherever I am, I feel Redemption

https://m.youtube.com/watch?v=RAgDBAMiQW0

Krásný (N)nový rok.

Last edited 2 let před by Míra
Petr
23. 12. 2022 12:19

Na fb jsem četl neověřenou informací z více zdrojů, že Fresh 103,6 spustilo vysílač do testovacího módu….
Vysílá se i RDS. PI kód 20C7

Last edited 2 let před by Petr
Míra
Reply to  Petr
23. 12. 2022 12:43

No nevím. Napříkad pan Pýcha spouští až po obdržení dokumentů do datové schránky.

PetrPe
Reply to  Míra
23. 12. 2022 12:49

Spise neco nastavuji a jen to testuji. Zkousim ted, a pokud tam neni nastaveny vyrazne nizky vykon k testovani, tak ja zatim nic. Zrovna jsem na okraji Ostravy. Pristup do jejich datove schranky jako asi nikdo znas nemame. Nemuzu tedy potvrdit nebo poprit, zda uz to muzou zapnout 😀

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
23. 12. 2022 12:56

Frekvenci 103,6 MHz pro Ostravu vidím v databázi ČTÚ, takže už asi fakt ofiko.

PetrPe

S takovou pocitam, ze by se dneska na FB mohli pochlubit fotkou anteny…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
23. 12. 2022 15:37

Jak vypadá provedení antény asi většinu běžných posluchačů nezajímá. A ani na aktivitu zdejších lovců pro gsmweb.cz se nelze moc spoléhat. Koukám, že ani 99,5 tam ještě není vyfocená. Však to někdo z místních cvakněte sami, dokud je světlo. 🙂

PetrPe
PetrPe
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 11:28

Fresh nahodil web stránky

Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 11:29

Stream už taky jede, zatím je na něm jen šum.

PetrPe
Reply to  frkotou
24. 12. 2022 11:40

Je to tak: https://icecast.beatzone.cz/radio/8000/128.mp3

Jinak ze seznamu moderatoru je to stara Helax banda. Kdo nejvice prekvapil, tak Petr Novák Ajfel. Toho bych po tech letech opravdu necekal. Snim bude sranda

PetrPe
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 11:52

Abych to jeste doplnil, jeden prichazi a druhy odchazi?
Stream SeeJay radia vyply a web prazdny…

Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 16:47

I já to trochu doplním, Hlas Prahy opět vysílá, náhodou jsem narazil na jejich stream na Radioo. http://radioo.cz/wplay/3650 Web stále funguje, i když už ne s původním obsahem, ale jen články v nedodělané WordPress šabloně. http://hlasprahy.cz/ Vlastníkem domény je jeden z reportérů Praha TV.

PVo
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 18:02

Zajímavý – protože Seejay na play.cz stále hraje, nejen hudba ale byla časová znělka v šest atp.
Web nefunguje a odkaz na něj zmizel i z FB kde se taky tváří že rádio nefunguje…
Jinak (aspoň teď, dlouho jsem si to rádio nepustil) hrají o dost líp než jsem byl u nic zvyklý za času kdy byly v DABu.
Teď třeba LA CASA DE PAPEL – Bella Ciao

Last edited 2 let před by PVo
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 22:46

A pokud jsem to nepřehlédnul a nikdo to tu ještě nepsal, tak i HouseGen Radio, nefunguje web ani stream.

PetrPe
Reply to  frkotou
24. 12. 2022 22:52

Ted jsem testoval a web funguje 😀 Stream nejde delsi dobu. Vysilani ve stylu radia skoncilo pred nekolika mesici. Zustaly jen samostatne porady. Tim, ze jim Fresh prevzal ONEZOO SHOW s RADARem tomu moc nedavam. Zatim se tam snazi DJ Sunny se svym HG DJ RETRO poradem.

Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 22:56

Tak beru zpět, na FB mají špatně uvedenou adresu.

PetrPe
Reply to  frkotou
24. 12. 2022 23:19

Jo, meli starou stranku HG a ted maji primo na radio. Nejak si myslim, ze dojeli na celkovy chaoz v propagaci poradu a celkove radia. Nepouzivali jednotnou platformu. Zive vysilani si musel kazdy sledovat na YT nebo FB jednotlivych poradu. To alespon muj dojem

Benny
Reply to  PetrPe
25. 12. 2022 07:45

Třeba Danceradio ma podle me taky spatnou propagaci poradu, je to snad jedine radio co nema na webu program vysilanych pořadů, vubec to nechápu…

Míra
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 13:44

Rádiu přeji vše dobré. Nechápu, že stream pojede v mp3.

PetrPe
Reply to  Míra
24. 12. 2022 15:54

Maji tam i stream 320Kbps. Jinak po nainstalovani nyni uvolnene appky se muzete podivat na jejich playlist. A ted muze zacit tradicni ceska kritika… 🙂

Míra
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 16:08

Pokud je to mp3, pak to není moc Fresh. Datový tok neřeším.

Michal R.
Reply to  Míra
24. 12. 2022 17:07

A co máte proti mp3 ? Chápu že formát aac je úspornější pokuď vám jde vůbec o tohle ale je to jen detail

PetrPe
Reply to  Michal R.
24. 12. 2022 17:20

Toto muze resit jen nekdo, kdo ma nejaky hodne slaby mobilni datovy tarif. Ti, co budou poustet na PC to opravdu resit nebudou a zbytek uz asi ma neomezena data, nebo vetsi datove balicky. Za rok se to mozna nebude resit vubec a vsichni budou chtit maximalni kvalitu, jelikoz prenos audia po netu bude to nejmensi.

jouda
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 17:25

Tak na těch pár posluchačů je to v pohodě. Kdyby to byly statisíce současně, to už by bylo náročnější.

Míra
Reply to  Michal R.
24. 12. 2022 18:22

Mp3 není vhodný kodek pro hudbu. Zásadně mění charakter především vysších tónů. Když už se někdo rozhodl, že ho dá do rukou běžným konzumentům, nastala zádadní chyba, když byly přístupné i nižší bitrate a nejen to.
Jediná myslitelná varianta pro stereo:
– 320 CBR
– zakázat Joint stereo
– enkódování nejpomalejší
– samplerate 48kHz
– zakázat spodní zádrž
– zakazat horní zadrž
– zakázat řetězení – opakované překódování do mp3

I přesto se logicky ztratí 77,5% informace.
Ovšem i aac je ztrátová komprese a chyby se opakují i zde. Jediným rozdílem je ,,lepší“ výsledek při stejném bitrate proti mp3.
Mp3 je proti aac několikanásobně náročnější na výpočetní výkon. To je důvod, proč se „mp3 pro“ nepoužívá v DAB+. A to i přesto že používá technologii SBR.
Mp3 dá prostě výškám naprdel vždy.
Je starý, ale není dobrý.

Reply to  frkotou
24. 12. 2022 19:01

Už běží podkres s odpočítáváním.

PetrPe
Reply to  frkotou
24. 12. 2022 19:10

Nahodou uz posloucham. Zajimavy ten sum v pozadi i na streamu.

jouda
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 19:45

Ten šum na streamu byl už dnes odpoledne, když ještě nebyla modulace.

PetrPe
Reply to  jouda
24. 12. 2022 20:06

Bude to chtit trochu poladit nastaveni zvuku a mikrofonu, jinak OK. Stanicni hlas je tedy opravdu osoba z upoutavek na Helaxu. Onehda tu nekdo psal, ze mu tento styl nesedi…

Míra
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 20:54

Poslouchal jsem chvilku Fresh stream se zde uvedeného odkazu. Je zajímavé, že ve zvuku jsou úplně stejné lupance, které znám i odjinud.

Reply to  jouda
24. 12. 2022 20:10

Spíš to byla smyčka podle toho fade out, fade in.

David Pražák
Reply to  frkotou
25. 12. 2022 08:03

Další taneční rádio, které hraje ukňourané vrzačky. Je škoda, že provozovatelé tanečních rádií nejdou do hudebního formátu zaměřený na trance music, nebo handsup, či italo dance. Když to tak vezmu, tak všechny 4 taneční rádia, které vysílají na FM, tak hrají ucourané vrzačky. Dance radio, Netro radio life, Free radio a ostravské Fresh radio. Pro mě další taneční stanice, která mě neosloví.

Míra
Reply to  David Pražák
25. 12. 2022 09:25

Myslím, že v druhém odstavci jsem to jasně napsal:
https://www.oviradio.cz/postrehy/komentujeme-aneb-misto-pro-vas-prispevek/comment-page-197/#comment-26434

….hudebně odvážnější posluchače (nepravděpodobné), hudebně odvážnější rádiové managery (nepravděpodobné)….

Buď bude mít rádio sponzora, který bude potřebovat utopit prachy, nebo lidi musí vyjít do ulic a pořádně zařvat, že odmítají poslouchat kňouračky. Vemte si, co všechno musíte živit. I když všech 25 moderátorů Fresh rádia to bude dělat zadarmo, musel by být zadarmo pronájem v OC, elektřina v OC i na vysílačích, reklamní oddělení taky zadarmo….Pak přijdete, pustíte hodinovej hands up a lidi v práci vás z 90% odladí.
Jinak ale máte pravdu, že spousta různých tvrdších elektronických stylů zde véteru chybí a nikomu se zatím nevyplatí tyto posluchače vyzobat. Fušuje do toho Kiss, ale ten fušuje do všeho možnýho…

Last edited 2 let před by Míra
Michal R.
Reply to  David Pražák
25. 12. 2022 09:40

Ukňouraný je leda tak váš komentář . Naopak já tyto malé regionální projekty typu free radio , Netro Life Radio , Radio Metropole 92 FM Olomouc nebo nyní Ostravské Fresh Radio plně podporují . Zvláště nyní v době centralizací a spojování radii a tímpádem ochuzování CZ etéru . Ale je to váš názor .

PVo
Reply to  Michal R.
25. 12. 2022 10:38

No na jednu stranu jsou jistě tyto jmenované malé regionální projekty rozhodně přínosem.
Na druhé straně jediné a na dance2trance zaměřené Danceradio od CZC dokázalo oslovit víc lidí a popřít jinak platný stav že na netu se poslouchají hlavně celoplošky ač vlastně ani žádnou frekvenci nemělo.
Na netu se trochu víc poslouchá z uvedených rádií jen Free ale žádná sláva to to není…

Last edited 2 let před by PVo
Philmen
Reply to  David Pražák
25. 12. 2022 10:07

Souhlas. Mně hudbou Fresh oslovuje a na Ostravsko se konečně vrátilo něco, co není Blaník či Čas. A to, že tam není trance apod. Svým výkonem by to bylo rádio pro velmi velmi malou skupinku a to nevím, který blázen by to financoval. Tyto minoritní žánry patří jako speciální pořady anebo jako další stream na net.
Nevím, proč každý u nějaké změny formátu nebo nového FM rádia v CZ čeká, že to bude nějaké úplně jiné s velmi minoritním zaměřením, navíc, když většina posluchačstva v CZ si vystačí s hrajeme hezky česky. Prostě je to o financích a v dnešní době je jen tak někdo nevyhodí oknem
V Ostravě žádné tanečnější rádio po skončení Helaxu nebylo, Fajn tam nedali, E2 a Kiss malinkato ano, ale Helax určitě nenahradili. Držím jim palce, myslím, že na Ostravsku si to své posluchače najde.

TÉMA
Fresh
PVo
Reply to  Philmen
25. 12. 2022 11:40

Dance2trance není minoritní žánr jak už dokázalo Danceradio v průzkumech za tu dobu co bylo na FM než jej zcela převzal Flajšman. Čísla jsou jasná.
I když by si to mnozí přáli, patříte mezi ně?

Míra
Reply to  PVo
25. 12. 2022 13:06

Kdy ho přebíral ? Tady je článek z ledna 2009, kde je jako majitel uveden Czech Computer.
https://www.lupa.cz/clanky/na-navsteve-u-dance-radia-oblibene-stanice-z/

PVo
Reply to  Míra
25. 12. 2022 20:31

Pardon všiml jsem si dotazu až teď:
Flajšman přebíral rádio od CZC začátkem ledna 2012.

„Do kelu“ se to začalo měnit dosti rychle, ráno David „počkejte si“ Salomon pouštěl songy který by se hodily tak leda na Expres a vychvaloval jaká je to super muzika.
To v „uvozovkách“ je jeho nejoblíbenější fráze, kdy jsem věděl že zas bude něco podobného a přepínal na Seejay
Už jenom kvůli němu jsem dost rychle přeladil na nově vzniklou Zlatku (ze začátku Zlatou Prahu)

Last edited 2 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
25. 12. 2022 21:20

Zlatka skončila v únoru 2014, to bude 9 let. Jak je ta komunita nyní silná ? Bylo by to zajímavé zjistit. V řadách vlastníků rádií, či odpovědných osob panuje totální skepse….to víme.
Fresh to komunikovalo jasně a s předstihem…

PVo
Reply to  Míra
25. 12. 2022 22:37

Lidi jsou obecně víceméně stále stejní (to si jenom rádi namlouváme že jsme lepší než předchozí generace) ..a taky nabídka dělá poptávku.
O tom jsem mluvil už dřív že u nás je problém že vlastnící/odpovědní lidé shodou okolností uznávají jen poprock nebo RnB a podle toho to tady vypadá..
Kdysi když ještě běžela noc s Andělem jsem mu napsal mail (poprvé a naposled kdy jsem někomu něco napsal do televize) proč tam taky není někdy trance a odpověděl mi jestli znám nějaký kvalitní.. s takovým člověkem se ani nemá cenu bavit… idi0t jako Flajšman když změnil Danceradio a srazil tím poslechovost na třetinu co dělalo to původně dance2trance radio.
Zkrachovalo někdy v ČR nějaké taneční rádio pro nezájem? Zanikly vesměs z jiných důvodů . Leda snad Vox a ten zrovna nějak extra taneční nebyl. To je jako bych podle krachu rádia Panag nebo Rokko usuzoval že rockové rádio nemá smysl
Když měla Zlatá Praha po přejmenování na Fajn výsledky poloviční tak to bylo kvůli změně názvu díky typu průzkumu, protože pak když změnili i hudební formát na E2 tak výsledky měli už jen ještě horší…

Last edited 2 let před by PVo
Soundwaver
Reply to  PVo
26. 12. 2022 09:03

tak od roku 2012, pokud si vzpomínám dobře, došlo na DR hlavně k tomu, že se tam začaly objevovat více housové a housově zaměřené songy (Nervo, Nicky Romero atd), nicměné pořád tam hráli alespoň třeba Accuface – Pure Energy 2012 (Trance Arts Remix), Lange – Destination Anywhere apod.

dokonce i v roce 2017 ještě i v běžným vysílání tam zařazovali song Josh Ferrin – Babylon (mimochodem naprosto nádhernej trance). rotace songů do toho roku 2017 byly hodně malé – dalo se poslouchat déle.
ale právě od toho října 2017 teprve zcela zmizel trance, rotace obrovské a začaly se tam objevovat songy s pomalým bpm.

to se trochu k lepšímu změnilo cca 2-3 roky zpět (loni tam měli jako novinku Above and Beyond), ale rotace jsou troufám si říci nastaveny stejně jako po změně.

mimochodem bylo by zajímavé po dlouhé době vidět hranost songů našich radií, dřívě to tu někdo tuším dával v excelu. 🙂

TÉMA
DR
PVo
Reply to  Soundwaver
26. 12. 2022 20:44

Z mého hlediska je docela fuk jestli třeba zahrají občas třeba nějaký trance. Rádio, abych jej poslouchal, musí mít určitý /vysoký podíl věcí které snesu a když jej nemá tak nezájem.
Jednotlivosti až tak neregistruju pokud bych se kvůli nim měl otravovat třeba 20 min hudbou, která mě irituje (a samozřejmě plus třeba ještě neúměrným self promem).

Proto neposlouchám třeba Kiss. I když je asi podílem pro mě snesitelných songů ( z CZ rádií asi nejvyšší- i když skoro nikdy nejdou dva dance2trance songy hned za sebou) nedosahují potřebné úrovně tak plus tím cirkusem, jak jej trefně popsal Míra, okolo to ještě dobíjí…

PetrPe
Reply to  David Pražák
25. 12. 2022 10:47

Fresh je urcite prinosem. Vecerni specialy co ma a vsednodenni sety Alese Bruny opravdu na E2 nebo Kissu nenajdete. To, ze pres den bude lehce „uknourany“ fakt nevadi. Budu rad, kdyz si ho vice lidi dokaze pustit v obchodech, kanclech atd. Precijen si bude chtit alespon trochu na sebe vydelat

Míra
Reply to  PetrPe
25. 12. 2022 10:57

Zatím docela příjemný výběr hudby. Včera mne zaujal zákaz „Borovičky“ – to by naznačovalo, že cílem není za každou cenu přetahovat specifické Kissácké publikum…Na Kissu vidím extrémní teatrálnost-exhibicionismus, nevím no.

PVo
Reply to  Míra
25. 12. 2022 11:14

A jak se projevoval zákaz „Borovičky“ ?
Jestli to nebude další regionálka typu že majitel přece nejlíp ví co se bude lidem líbit :-). Ale není sám, viz rádio NetroLife kde pracuješ.

V Česku vidím problém že se radio neformátuje na pokrytí vkusu skupiny posluchačů ale na nějakého „průměra“ sedícího v autě nebo v kanclu, který má přece rád všechno a tak mu to všechno nejlepší tak jak si myslím já jako hudební manager poskytnu. Zaručeně nejlíp a když to nemá úspěch tak budu knučet jak p.Červinka tady kdysi že průzkum nepostihuje dobře moje posluchače, protože ten průměr už je na E2 a málokdy přeladí na fakticky to samý.

Míra
Reply to  PVo
25. 12. 2022 11:28

No včera DJ na „Freši“ zahrál nějakou silvestrovskou taškařici a moderátor okamžitě, docela uvěřitelně zasáhl a dodal že kdyby ho náhodou napadla „Borovička“, tak ani náhodou. Docela by mě zajímalo, jak moc bude Fresh sterilní mimo speciální pořady a vyloženě třeba na Silvestra. Zvukový obal (jingly) se mi líbí, ale jak jim bude odpovídat vybíraná hudba ???

Last edited 2 let před by Míra
PetrPe
Reply to  Míra
25. 12. 2022 12:33

To bylo z toho duvodu, ze jsou DJs a privydelavaji si na svatbach atd. Nic vic nic min 😀

Michal R.
Reply to  Míra
25. 12. 2022 12:44

Bylo to podle mě řečeno s nadsázkou a lehce humorným stylem a určitě bych tato slova od Ondry Turečka ohledně zákazu hrát borovičku od Emily a Justice nebral vážně.

Míra
Reply to  Michal R.
25. 12. 2022 12:51

Kdo tomu rádiu velí ?
Mě přišlo, že O.Tuček a za mě to znělo vážně…

Last edited 2 let před by Míra
David Pražák
Reply to  Míra
25. 12. 2022 13:38

Poslouchat rádio jenom kvůli tomu, že je regionální? Mě regionalita nezajímá. Důležitý je program. Fresh radio mi nepřirostlo k srdci po hudební stránce, stejně, jako Netro radio Life, nebo Free radio. O Dance radiu se bavit nebudu. Za mě je to mrtvý projekt, který pokazili Fleishmanovci. Takže raději zvolím Kiss, kde aspoň běží hudební speciály, jako je horečka sobotní noci, bassmachine. Ještě tu máme Zun radio, které hraje taky ukňourané vrzačky. Osobně nesnáším house music. Náš rozhlasový éter je bohužel chudý. Je tu přerockováno, přeblaníkováno, pak tu máme taneční vrzačky, Country. Ještě trošku to zachraňuje Spin se svým unikátním formátem. Zbytek v českém éteru jsou Shitrádia.

Míra
Reply to  David Pražák
25. 12. 2022 15:03

Je pravda, že překryv je značný. Dokážu se vcítit do kůže Kissáka z důvodů, které jste uvedl, akorát nesnesu to divadlo kolem.

Jestli se pletu, opravte mne. Helax skončil na FM v listopadu 2020 a už v červenci 2021 (v době, kdy ještě na online Helaxu probíhalo moderované vysílání) se začlo rodit rádio Fresh…

Ke konci Helaxu…Zajeté rádio se spoustou posluchačů…Najednou Covid a konec. Jen se zeptám, kdo tehdy (první polovina roku 2020) prodával Helaxu reklamu ? Samo rádio ?

Lukáš
Reply to  Míra
25. 12. 2022 16:47

Radio helax patřilo už v té době media bohemia a https://www.mms.cz je reklamni agentura která pro helax zajištuje reklamu.

Lukáš
Reply to  Míra
25. 12. 2022 14:34

Ano Ondra Tureček je šefem radia.

Míra
Reply to  Lukáš
25. 12. 2022 14:38

Pardon, p. Tureček 🙂 Na silvestra se uvidí 😉

Last edited 2 let před by Míra
PetrPe
Reply to  PetrPe
25. 12. 2022 17:43

Pokud chcete videt aktualni poslechovost jednotlivych streamu, tak dejte:
https://icecast.beatzone.cz/radio/8000/

Franz
Reply to  PetrPe
25. 12. 2022 18:33

Včera ve vysílání Fresh rádia proběhlo také poděkování Petru Kružíkovi za nalezení poslední volné frekvence pro Ostravu. Nyní údajně Petr Kružík pracuje na koordinaci frekvence pro Opavu a Třinec.

Hori97
Reply to  Franz
25. 12. 2022 18:49

A ve vysílání proběhla i prosba, aby tuhle informaci nikdo nikam, pokud možno, nesdílel.

jouda
Reply to  Hori97
25. 12. 2022 20:12

Což je stejně poněkud zvláštní, když to pustí do vysílání. 🙂

PetrPe
Reply to  Franz
25. 12. 2022 19:21

Jen tak pro zajimavost, kdyz kousek od Trince dokaze v Istebne nyni koordinovat Radio Maryja vysilac 101,7 FM s 1 kW, tak by neco mohlo vyjit 😉

CryXia
Reply to  PetrPe
25. 12. 2022 20:55

Bydlím u třince a pásmo je celkem zaplněný tak nevím kde eště něco najdou…

Fresh
Reply to  CryXia
25. 12. 2022 21:22

Třeba Evropa 2 musela v Třinci již v roce 2012 vzít za vděk mizernou frekvenci 104.2 FM (100W), s mohutným rušením z Pradědu (104.3 FM). Co se dá ještě vykouzlit v roce 2023 vážně nevím.

Každopádně priorita Fresh rádia, pokrýt Třinec, je pro mě lehkým překvapením. Spíše bych tipoval Frýdek-Místek. Třeba se tomuto území nechává prostor pro DAB+ z Lysé hory?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Fresh
25. 12. 2022 21:31

Otázka je jak/proč vznikla frekvence s „mohutným rušením“, když jinde je i 300 kHz odstup od jiného silného vysílače problém. Asi se jim to holt v tom Třinci vlezlo do tabulek, realitu ven čert…

Noobish

Osobne si myslím, že najlepšia frekvencia by bola 95.0/95.1 pre Ostravu, ale to zas nepustili vraj Poliaci..

PPK, jidxc
Reply to  Noobish
26. 12. 2022 08:01

95.0 nekompatibilní s Opava 94.9 a Ostrava 94.7 / 95.1 zamítavé vs. Zabrze 95.1

Last edited 2 let před by PPK, jidxc
Jarda
Reply to  PPK, jidxc
26. 12. 2022 10:18

a na jít něco pro rádio color do ostravy by šlo?

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
26. 12. 2022 14:40

tam už je hey, ten bych nechal, spíš bych našel ještě jednu, nebo až padne ten fresh nesmysl, tak tak dát misto hey color a misto freshe hey, na dokrytí centra by to stačilo.

Václav
Reply to  Jarda
26. 12. 2022 15:03

No a ty by si Color v Ostravě poslouchal? Předešlý večer , začátek Freshe s obyčejným ac bych mluvil jako ty, ale dnes už to bylo originalnejsi, to je jedno z mala mist kde lidi stale maji zajem o jejich originální radio. To neni jak u vás když už před změnou začal Contact vysilat jak Blanik. A po Contactu nestekte ani pes , pokud je vubec po čem? Jedině jak jsem říkal Čas nepochopitelně nechce využít chtěného programu Freshe, pak by 103,6 mohla být volná ale nejdřív bych ji dal Expresu ale ten by měl hrat hudbu založenou na indies.

Last edited 2 let před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
26. 12. 2022 15:05

Tak ji najdi. 😉 Fresh nepadne, toho bych se fakt nebál.

Václav

Teď fakt jen spíš strileni, ale co 96,0?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Václav
26. 12. 2022 15:26

Jako vmáčknout to mezi Opavu 96 a Třinec 96? Nesmysl. 🙂

Václav

Tak pořád jsou to jen dokryvace ktere ruší míň max jen na okrajích než taková Žilina všude. Horko těžko jsem chtel poslouchat opavsky color na hranici okresů opava ostrava, nepodařilo se. Navic když by se dal na 96,0 hey, tak by to bylo „synchro“ A to je ukázka proč nam to brzdí 0,3 Mhz aby se dalo říct 96,1 vůči 96,4 ale jak muzou platit na odstup stejné pravidla v ramci města bez rozlišení zda jde o ženevu nebo dokryvac a 96,4 neni to same jak treba 89,0 . ALe na 96,2 jsou stejně poláci.

Last edited 2 let před by Václav
PetrPe
Reply to  Jarda
26. 12. 2022 18:16

Jardo, Color si pust na netu, pokud ho tak chces

Noobish
Reply to  PPK, jidxc
26. 12. 2022 12:37

Tak tak, bohužiaľ. Lepší tuner by si s týmto poradil, díkybohu 95.1 zo Zabrze v Ostrave moc nehrá, ale pravidlá sú pravidlá…

Franz
Reply to  Noobish
26. 12. 2022 14:19

Na FMscanu je pravděpodobně chybná nadmořská výška vysílače Anenský vrch. Místo 835 m.n.m. by mělo být správně 861 m.n.m. Tzn. například 103.6 FM R-DVOJKA (861+10).

Hony
Reply to  Franz
26. 12. 2022 14:25

Oni nemají ten vysílač na samotném kopci ten objekt je několik metrů pod kopcem

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Franz
26. 12. 2022 15:03

Pravda, na FMscan je to o 85 metrů vedle než ve skutečnosti. Správné umístění má skutečně nadm. výšku 861 m.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
26. 12. 2022 16:59

Ano, budova souhlasí. Nadm. výšku včetně 10 m výšky antény mi to ukazuje 862 m (omlouvám se za potvrzení slov Franze, tedy za mystifikaci), tzn. pata stožáru je ve výšce cca 852 m n.m.
http://www.heywhatsthat.com/?view=WN6Q98WE

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Tak heywhatsthat kecá, podle vrstevnic opravdu spíš těch 844 m.

Hony
Reply to  Oviradio.cz
26. 12. 2022 18:44

Od kdy Foretník? ten tam žádnou ze svých stanic nemá

Hony
Reply to  Oviradio.cz
26. 12. 2022 19:28

Aha já nikdy nevěděl že se Haná angažovala v Rubi díky

PVo
Reply to  Oviradio.cz
26. 12. 2022 20:55

vlastnictví zmapované k 11/2021 takové spojení ale neukazuje

Mapa rádiových stanic a jejich vlastníků 2021 | MediaGuru

Lukáš
Reply to  Fresh
25. 12. 2022 21:46

DAB+ nebude zatím.

Michal
Reply to  Fresh
28. 12. 2022 14:10

tak ten DAB+ by byl pro Fresh momentálně asi nejideálnější řešení pro pokrytí Ostravska a okolí případně by mohli zahrnout ještě Olomoucké RCO pro lepší pokrytí

TÉMA
FRESH RADIO
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Michal
28. 12. 2022 15:03

Kolik lidí na Ostravsku má aktuálně DAB+ rádio? A pořídí si ho speciálně kvůli Freshi? Není ve finále jednodušší si to pustit přes internet? Tolik otázek…

PVo

Osobně bych si kvůli svému oblíbenému rádiu ten DAB přijímač pořídilpřece jen je to jednodušší přístup než jen přes net , Bohužel takové žádné v cz éteru není.
A to říkám já, i když „nabídku“ z éteru úspěšně ignoruju už 18 let.
Ostatně jsem si v 2004-5 pořídil kvůli poslechu jak satelit tak net a to bylo dražší než nějaký normální DAB přijímač .

Tedy i když nejsem typický průměr – a jakožto fanda do rádií DAB přijímač mám (v Praze – už několik posledních let v krabici) když jsem ho pořídil kvůli „studijním“ účelům ale ne že by mě něco v DABu ze současné nabídky zajímalo…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
28. 12. 2022 15:49

Hele, já taky. Ale nemyslím si, že jsme zrovna my tady reprezentativní vzorek posluchačů. Docela by mě zajímal názor a pohled běžných posluchačů v Ostravě a okolí. Co jsem si zatím četl ty spousty komentářů reagující na slabé pokrytí, drtivá většina z nich byla ve stylu „nejde to, opravte to!“. Žádný náznak nějaké vlastní iniciativy, aby si k lepšímu příjmu nějak sami pomohli. Dovedu si představit na jaký šrot a „kusy drátů“ se v běžných domácnostech poslouchá/chytá rádio. A to, že jim na tom 93,7 chodila, kdežto řádově slabší a zarušenější 103,6 na to pochopitelně nechodí, jim zatím dávají pěkně sežrat.

Franz

Stejně tak bychom se mohli bavit, kolik lidí v Ostravě má ten kvalitní FM receiver tovární výroby, kterým se ohání Turda. Každým rokem se procento sice zvyšuje, ale moderní audiosystémy taky usnadňují poslech vlastní hudby…

Nejprve se vyhlašovalo, že pokrytí okresu Ostrava bude úplně v pohodě bez problémů. Samozřejmě už se nepsalo, že jen pro kvalitní FM receiver tovární výroby.

Ale na druhou stranu, co měl Turda tvrdit? Ať si majitelé méně kvalitních FM receiverů přijedou poslechnout Fresh rádio na parkoviště před Karolinou? Že tam signál určitě bude?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Franz
28. 12. 2022 17:31

Tady se v plné nahotě ukazuje problém na který upozorňuju už roky. Zatímco FM pásmo se neustále zahušťuje, trh je stále zaplavený přijímači s mizernou citlivostí a selektivitou. A jsou to bohužel i ty dražší audiosystémy a tunery. Proč autorádio před barákem chytne na krátký proutek 10x víc stanic než minisystém v obýváku, přestože je to třeba v x-tém patře (o několik metrů výš nad terénem) a s anténou u okna? Moc nechápu, proč se DSP už roky nepoužívá i u domácích přijímačů, když v autorádiích je to už dobrých 8 let naprostým standardem.

Last edited 2 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Míra

Moje řeč. Nikdo to neřeší ani u FM ani u DAB+.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
28. 12. 2022 18:45

Na AliExpressu se už nějakou dobu prodává vynikající přijímač postavený na čipu TEF6686. Jedinou zásadní nevýhodou je absence DAB+, ale to je teoreticky otázkou další destičky s DAB+ modulem, třeba se to tam Číňanům časem podaří dobastlit.

https://youtu.be/BSmV8q1ErAU

Když tohle dokáže v malých sériích vyrábět „na koleně“ nějaký fanda, mohli by se konečně chytit za rypák i renomovaní výrobci audiotechniky a začít vyrábět něco podobného/lepšího. Možnosti jsou, stačí jenom chtít.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

Koukám, že se těmito mašinkami zabývá i zdejší kolega Noobish. Třeba nám o tom poví něco víc. 🙂
https://youtu.be/Ltu3s23pzE8

Míra

Selektivita slušná:
https://youtu.be/Hwj21EwXffw
Docela šikovná mašinka:
https://youtu.be/ihtx5yUeiqw

Jarda

existuje ještě TEF6688 a ten umí hd radio (usa) a drm+ (indie). Tak třeba bune nějaká řada i s dab+

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
29. 12. 2022 13:33

Rozhodně by se tam separé DPS s DAB+ modulem třeba od FS vešla. Co jsem pochopil, tak firmware je open-source, takže by to asi i šlo.

Jarda
Reply to  Jarda
29. 12. 2022 14:01

digitál i s dabem umí čip řad SAF360(X) takže si myslím, že by to možné bylo, třeba zkombinovat ten analogový a digitální čip. Snad to někoho napadne.

PVo

Autorádia (jako výbava navíc pokud není ve standardu) stojí taky daleko více než domácí přijímače jak DAB tak o FM přijímačích ani nemluvě. Jsou to XX násobky. V takové cenové relaci by třeba v Datartu skoro nic neprodali.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
28. 12. 2022 19:02

Nemůžeš to brát podle ceníků automobilek, kde je to brutálně přestřelené. Navíc dnešní tovární autorádia už zdaleka nejsou jenom rádia, ale v podstatě počítače komunikující s mnohými dalšími systémy automobilu. Obyčejné 1DIN autorádio koupíš klidně za patnáct stovek a bude na hony jinde, co se týče příjmových schopností, než domácí hifi systém za 10 tisíc. O životnosti nemluvě.

Last edited 2 let před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
H.

Autorádia a mobily jsou už dlouhou řadu let jediným segmentem spotřební elektroniky, kde ještě probíhal nějaký vývoj v oblasti příjmu FM. Je to dané ekonomickým potenciálem. Domácí poslech FM už je zcela na okraji zájmu. Je jedno, jestli doma naladíte jen stanici Hnůj 1, nebo i stanice Hnůj 2 a 3. Nikomu to nevadí. V autě to přece jen tolik neokecáte, tam si bez kvalitního tuneru neposlechnete nic a na nějaké šumící chrastítko dnes nikdo není zvědavý. Spousta lidí dnes v autě de facto bydlí, takže zájem se přesunul právě sem. Žádný kvalitní stolní FM tuner už nikdy nebude představen. Vrcholem umění je nacpat tam čip určený pro mobily. Modul pro autorádio tam nenajdete, výrobní náklady by překročily 100 Kč, což není akceptovatelné.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  H.
28. 12. 2022 22:45

Paráda, tak si holt zase budeme stavět rádia jak za komančů. Tohle mě prostě štve. Je tady segment zákazníků, kteří chtějí kvalitu, jsou ochotni si za ni i zaplatit, koupí si tuner za 8 tisíc a ve finále jsou v tom stejná střeva jako v rádiu z Lidlu za sedm stovek.

Jakub Melin

Přesně tak. Já naprosto nechápu, proč už všechny dražší domácí minisystémy nebo stolní tunery (které stále na trhu jsou a část zákazníků je stále kupuje) nemají přijímač založený na DSP podobně jako autorádia. A že Sony XDR-F1 je naprosto ojedinělý výrobek, za který se dneska (jako použitý) platí i čtyřnásobek jeho tehdejší prodejní ceny (jako nového !).

Jak tu padlo, i mnohé mobily, autorádia nebo dokonce DAB/FM rádia mají lepší selektivitu než velká část prodávaných rádií, minisystémů a tunerů. Když si koupím extrémně drahý DAB+ tuner Onkyo, který vyjde asi na 8 tisíc, má na FM selektivitu horší než DAB+ rádio z Lidlu za 700 Kč. Kde to jsme?

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
29. 12. 2022 13:45

Neni pravda u vsech. Nechce to kupovat Onkyo, ktere je dnes jen napisem a s Onkyo to nic nema, podle toho pak takovy tuner vypada.Na trhu jsou stale kvalitni tunery se spickovou selektivitou (ano nektere uz jen jako pouzite a nektere jako stale soucasne) a rozhodne neodpovidaji strevum a kvalite radia z Lidlu. Nehazejte vsechno do jednoho pytle jen proto, ze jste si koupili nekvalitni tuner. Yamaha nebo Rotel stale drzi kvalitu a odvadeji spickovou selektivitu.

H.

Všechno jde do kopru. Dnes už je velmi málo firem, které ještě zaměstnávají někoho, kdo rozumí FM, problém už je i samotný zvuk. Nejen dnešní tunery, i zesilovače už jsou až na výjimky šílený brak, kvalitou níž než 40 let staré výrobky. Schválně sledujte, kolik na internetu najdete přehrávačů videa, kde ovládání hlasitosti nemá logaritmický, ale lineární průběh. A tihle zoufalci dnes tvoří výrobky. Kluci, kteří jsou možná nabušení kdejakými vědomostmi, ale vědí kulové o tom, co dělají a ani je to nezajímá. Největší firmy to zachraňují alespoň silou – prostě najmou tisíce inženýrů a přeplatí je, pak to ještě nějak funguje.

JM.
Reply to  H.
31. 12. 2022 13:54

Tak co si budeme povídat, to ovládání hlasitosti je tragédie i u moderních infotainmentů v autech, kdy jsou počáteční kroky tak strmé, že jeden je moc potichu a další už moc nahlas. Přitom dát tam víc než 20 kroků hlasitosti by byl jen SW problém – ale nikdo se nad tím nezamyslí. A to se bavím o infotainmentu Columbus který stále desítky tisíc, obyčejné autorádio od Kenwoodu za 2000 Kč má 40-50 kroků hlasitosti, tímhle vůbec netrpí a dokonce se tam ještě dá nastavit „vyrovnání hlasitosti“ pro jednotlivé vstupy (rádio/aux/bluetooth). Obecně nejen kvalita, ale hlavně i logika používání a přívětivost ovládání elektroniky neskutečně upadla.

Míra
Reply to  JM.
31. 12. 2022 16:25

Obyčejný i drahý rádio, nebo měřící přístroj. Co je spojuje ? Nikdo nedotáhne výrobek softwarově do konce…
Vývoj 1DIN autorádia trvá několik let, takže si kupujete morálně zastaralý přístroj. Napříkla Android USB audio je zářným příkladem. Když jsem se pokoušel dát zpětnou vazbu, pochopil jsem, že není žádoucí, ba naopak…

Last edited 2 let před by Míra
Jirkas
Reply to  JM.
31. 12. 2022 17:19

Vyrovnání hlasitosti vstupu primo vyzaduju. Nastesti me to plni jak autoradio ve voze, tak i hifi doma.

Míra
Reply to  CryXia
25. 12. 2022 21:24

Pokud je nějaké město aspoň trochu v dolíku, tak frekvence se vždy najde. My v Budějcích o tom víme své 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
25. 12. 2022 21:27

No, Liberec je v ďolíku dost a hledáme už rok. 😀 I v ďolíkách jednoho dne dojdou. 😉

Míra

Jste si jisti ? Ale tak jasně, za současných podmínek jednou dojdou.

Last edited 2 let před by Míra
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
25. 12. 2022 21:56

U hranic dvou sousedních států je to vždy těžší. Jako jo, je to výzva, ale optimismus mě pomalu opouští. V rámci svých omezených možností jsem pro to udělal maximum, teď už to záleží spíš na jiných. Prostě uvidíme…

Honza
Reply to  Petr
23. 12. 2022 12:52

Potvrzuji, maji tam nosnou s RDS. Chytl jsem u Shopping parku

PetrPe
Reply to  Honza
23. 12. 2022 12:54

Parada 😉

jouda
Reply to  Petr
23. 12. 2022 15:57

Jj, test proběhl už včera v 17:20. 🙂

Macek
Reply to  Petr
23. 12. 2022 20:11

Fresh s RDS zachycen na prutovku ze střešního okna v obci Palkovice (21km vzdušnou čarou). Nadmořskou výšku mám ovšem 358 m. n. m. + 10m, takže se není úplně čemu divit. Dle mého jede vysílač plným výkonem, jelikož jsem nejprve s anténou kvůli RDS laboroval na 99.5 od Heyradia, po přepnutí na Fresh naskočila i tam. Indoor nechtělo RDS naskočit vůbec, ale mám málo citlivý kapesní přijímač, věřím, že s lepším by tam bylo. Na videu jde na začátku vidět noční výhled na Frýdek-Místek. https://youtu.be/emgPrjtsiqk

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Macek
23. 12. 2022 20:24

Pěkné. Kousek nad vsí už je přímá viditelnost na vysílač, takže tady je terénní profil velmi příznivý. Důležité je, že to ani takhle daleko nemaže Krížava nebo 103,6 z Anenského vrchu.

Macek

Pokud to mám brát u sebe doma, tak na přijímači s digitálním laděním při správném natočení antény není problém, nicméně s analogovým laděním v mém okolí asi bez šance, v každém koutě domu mi hraje Krížava s RDS, signál tady totiž prochází údolím mezi Lysou horou a Smrkem.

Noobish
Reply to  Macek
25. 12. 2022 19:34

moc pekné, na opačnú stranu je to bohužiaľ ale mizerné – človek vyjde za značku Ostrava smerom na Bobrovníky/Hlučín a v tom momente to vymaže R-DVOJKA s RDS… :/ priamy výhľad robí svoje..

Honza K.
Reply to  Petr
23. 12. 2022 20:56

Odbavovací software bude PlayIt Live, který používá i Orlicko. Viz Instastories Fresh rádia.

Míra
Reply to  Honza K.
23. 12. 2022 21:32

Snad jim to bude padat z 1/500 proti Cartmasteru…

PetrPe
Reply to  Honza K.
24. 12. 2022 21:22

Takze pravada. Nyni ve vysilani Fresh Radia potvrzeno, ze jim velice vypomohlo Radio Orlicko se SW a s legislativou kolem projektu.

H.
Reply to  PetrPe
24. 12. 2022 21:54

Spíš bych se ptal, kdo v pozadí pomáhá Orlicku a nyní i Radiu Fresh, a co od toho očekává. Člověk nemusí být vzděláním ekonom, aby si dal dohromady, že to nějak nevychází.

Noobish
Reply to  H.
24. 12. 2022 21:58

Ľudí z orlicka poznám. Proste sa dali dokopy ľudia, ktorých to fakt baví, nemusíme hľadať konšpirácie tam, kde nie sú.

Lukáš
Reply to  Noobish
24. 12. 2022 22:13

Takže nyni mame v Moravskoslezkém kraji tyto regionalní stanice Radio Čas, Radio Čas Rock a Fresh Radio.To jsou stanice ktere komplet vysilaji z Ostravy.

Reply to  Honza K.
24. 12. 2022 22:31

Taky jsem ho hned poznal, ale hezčí je v dark mode.

Hori97
Reply to  Honza K.
24. 12. 2022 22:43

Playlist Fresh rádia aktuálně obsahuje 900 skladeb.

Insider
Reply to  Hori97
27. 12. 2022 20:01

V podstate jak Metro co jsem vysledoval

Václav
Reply to  Petr
26. 12. 2022 12:28

Dle stejně velke fb aktivity na Fresh jako při konci Helaxu vypadá ze nejaky zajem posluchacu by mohl byt. Očekávaně je to o krátkém dosahu. Nejvic nelogicka věc, že nejde přejmenovat radio čas na Fresh a tak využít frekvencí radia Čas, když neni přímo v Media Bohemia , @le mediálně ho zastupuje mms a asi by mu pak nechtělo prodavat reklamu a kde by byl pak efekt zničeného Helaxu se kterym se MB nadrela. Blanik uz stejně je v patách Času.

PetrPe
Reply to  Petr
26. 12. 2022 18:46

Dnes byl krasny den, idealni pro typicky ostravsky vylet na Lysou Horu. Vyuzil jsem teto situace k mereni kvality signalu Fresh radia. Z FB stranek radia vim, ze si tam lidi stezuji na Porubu, konkretne treba smycku v udoli, kde to jedne osobe nehralo. Dale sam Turda napsal, ze pri mereni zjistili nejake ruseni kolem VSB. Kvalitu vysilani jsem sledoval pomoci Hyundai/Kia originalniho autoradia, ktere tu bylo nedavno Ivem zobrazeno v recenzi. A ted me dnesni poznatky:

V centru Ostravy signal velmi stabilni bez sumu. Vyjezd smer Poruba, Marianske Hory a Hulvaky v pohode, pri prejezdu Svinovskych mostu se zacina ztracet RDS a dochazi k mirnemu sumu. Postupne zhorsovani signalu az ke Globusu. Misty opet naskakuje RDS, ale porad poslouchatelne. Zpatky smer 17. listopadu kolem VSB dolu ke smycce a na Rudnou. Zde hralo v pohode, sem tam zasusteni a jemne ruseni. Cesta po Rudne na Misteckou v pohode poslouchatelne s RDS. Nasledne byla Mistecka smer Ostravice. Do prijezdu k paskovskemu kominu Biocelu signal uplne v pohode, nasledne od kominu se zacina ztracet RDS, ale porad hraje ciste. K vetsimu zasumeni uz dochazi pred vjezdem do Frydku-Mistku. Za F-M je znat slaby signal, ale k „smazani“ Krizavou nedochazi. Stale jde slyset vysilani Fresh Radia, byt hodne zarusene. Po prejeti Frydlantu nad Ostravici dochazi k paradoxu. Projevuje se kryti Beskyd, ktere vytvari na pate hor dostatecne kryti Krizavy a pri vjezdu do Ostravice se zacina zvedat kvalita Fresh Radia. Po zaparkovani auta naproti ostravickemu nadrazi dojde k efektu idealniho parkovani a ja Fresh slysim celkem ciste poslouchatelne.

Za me musim rict, ze mam asi nadmiru hodne kvalitni citlive radio. Uvidim, co pracovni Skodovka, u ktere se na koncernovem radiu projevuje slabsi filtr sumu. Jeste k tomu je dnes svatek a tak signal v pracovni dny muze byt vice zarusen.

Kdyz to porovnam s Heykem 99,5, tak Fresko ma v centru vyrazne mene ruseny signal, ale zase mu moc nejde Poruba. V Porube neni problem naladit v interieru 99,5, kdezto 103,6 zatim nejde. Sam Turda ve vysilani rekl, ze signal budou analyzovat a nasledne provadet korekce. Zda budou pridavat nejakou smerovou antenu nedokazu rici, ale budu situaci sledovat. Dulezite je, ze 103,6 je v Ostrave poslouchatelna.

Franz
Reply to  PetrPe
26. 12. 2022 23:49

Překvapuje mě, že se R-DVOJKA dokáže prosadit přes Fresh v západních, severních a východních okrajích Ostravy. Anenský vrch dělá větší problémy, než jsem si myslel. Ale přeci jen je nutné brát v potaz, že se nachází ve stejném regionu a nadmořská výška je velmi slušná. Fresh má naopak nejutopenější vysílač v Ostravě.

Naopak mě překvapuje, že se R-DVOJKA neprosadí v jižních okrajích, směrem na Frýdek a v podbeskydí.

Krížava pro příjem s kvalitním tunerem není relevantní, ta znemožňuje příjem na klasických stolních přijímačích. Především tedy v západní Ostravě.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Franz
27. 12. 2022 00:07

Mě to nepřekvapuje vůbec. Čekal jsem to.
https://www.heywhatsthat.com/?view=WN6Q98WE

PetrPe
Reply to  Franz
27. 12. 2022 11:07

Dnes asi lepsi pocasi a opravdu na konci Ostravy kolem Globusu se bije R-DVOJKA s FRESH

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
27. 12. 2022 11:28

Chtělo by to lepší kótu nebo výkon. Dosah 10 km na ne zrovna čisté frekvenci se dá i tak považovat za úspěch. Do menšího krajského města by ta padesátka asi stačila, na Ostravu je to prostě málo. Nemá už někdo fotku jejich antény?

Hony

Třeba na vodojem k RU a E2 Kiss s 50w to dokáže v pohodě pokrýt

Václav
Reply to  Hony
27. 12. 2022 13:15

1) je to výš
2) E2 má půl kila, ne vždy je v celé aglomeraci čistá
3) u Kissu má hlavní slovo frýdecká zázračná kW 101,1 nejen v Ově (kor na Porubě) ale i MSK kraji

Kdysi jsem zkoušel jaký smysl má country 87,6 ladit při cestě z Poruby do centra a v samotném centru pořád nebyl čistý, ale bylo to tím že tehdy ještě byl umístěn dole, vzpomene si někdo kde, a jaké bylo jeho provedení? Nepodařilo se mi k němu dostat.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
27. 12. 2022 18:40

Ani není vidět, jak je dipól situován vůči budově. Vidím dobře jeřáb ?

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
27. 12. 2022 18:55

Pekne 👍 Jestli to z fotky chapu dobre, tak Heyko 99,5 ma proti Fresh 103,6 o jednu antenu vice?

https://www.facebook.com/photo/?fbid=474474224678448&set=pcb.474474284678442

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
27. 12. 2022 20:04

Ze by to byl duvod, proc je Hey 99,5 chytitelne v Porube v interieru, i kdyz je v centru s mirnym sumem?

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
27. 12. 2022 20:24

Kde se aktuálně nachází vysílač Hey/Color v Opavě? Databáze stále uvádějí tu Bartoníčkovu (anténa na střeše starší vily).

PPK, jidxc
Reply to  Oviradio.cz
28. 12. 2022 11:30

Opravil jsem Opavu (Color/Hey) a Jeseník (Čas). Zpřesnil některé kóty (z 2 na číslo 3) v databázi Fmlist.org. Nejpřesnější a nejkomplexnější databázi nejen VKV. Pokud byste na něco narazili, co nesedí, pošlete mi na 24ppk@seznam.cz

Jarda
Reply to  PPK, jidxc
28. 12. 2022 12:35

děláte ty aktualizace i pro český gsmweb? Na mobilní btsky se update objeví do druheho dne, ale u fm/dab/dvb-t2 to trvá ikdyž jim napíšu mail s upozorněním a třeba i odkazy z fmlistu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
28. 12. 2022 12:44

Tyhle databáze dělá Karel Mikuláštík.

Jarda

tak by mohl přidat fresh radio, radio dab praha (fm) a aktualizovat souřadnice u hey/color.

Petr
Reply to  Jarda
28. 12. 2022 13:12

…a já bych chtěl vědět, zda jsi ty takhle pečlivý a dochvilný v práci a doma…. Jseš věčnej kverulant, remcal, nejraději vše okamžitě, že?
Ještě jsem neviděl od Tebe, nějaký příspěvek, či fotku, čím by si přispěl…. Není problém, vzít mobil a něčím nejen do gsmweb přispět, rádi to všichni uvítáme, když se všude ozýváš, kdy to bude a proč to není a jak by to mělo být lépe…. atd…………Znal jsem jednoho Lorenze…….

Last edited 2 let před by Petr
Marek Berger
Reply to  Oviradio.cz
27. 12. 2022 20:24

Metro je na panelaku u Brnenske ul., kde je Sky. Krelovskej kopec blbe preleti smer Hončof Heljlof)), ale vyhledove je plan s tim neco delat.

Libor D.X
Reply to  PetrPe
27. 12. 2022 12:42

Zachytitelné i v Havířově přibližně ve stejné úrovni jako Čro Plus na 91,8. Je třeba hledat vhodnou polohu umístění přijímače při příjmu na teleskop. Vhodnější by možná byla frekvence 103,7. Vzhledem k nízkému výkonu by nehrozilo rušení Katowic a naopak polské rádio by možná tolik neovlivňovalo Fresh.

Last edited 2 let před by Libor D.X
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Libor D.X
27. 12. 2022 13:12

103,7 by neprošla kvůli Orionu 103,9 z Radhoště. Jinak by asi byla kapku lepší než 103,6 ale taky žádná sláva. Jen by se to řezalo zase jinde.

Jarda
22. 12. 2022 16:04

Rrtv prodlužuje analogové licence skoro na „nekonečno“ dle informaci fm bude pokračovat maximálně 3 roky po přechodu na dab+, jelikož ale neexistuje žádný plán prechodu, stanice tak mohou vysilat „neomezeně“, týká se ro například stanic hey, color nebo dance. Vypínat se nebude ani tam, kde již dab je.

TÉMA
Přechod na dab+ se nekoná
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
22. 12. 2022 16:10

Tomu rozumím, ale moc nechápu ty krátkodobé licence pro Country na 180 dní. Co to jako má být?

Jarda

Nesnaží se je časově dostat k sobě aby mohli dávat hromadnou žádost?

PVo
Reply to  Oviradio.cz
23. 12. 2022 07:43

tohle vysílání má „charitativní“ charakter z prostředků ČRo = nemá to ambici se to „ufinancovat komerčně“ jako ten nepochopitelný projekt od MB (kterému jsem odhadoval ani ne poloviční potenciál jako měl kvůli ekonomickým důvodům zrušený Helax…. a to jsem byl ještě jak vidno na výsledky internetové poslechovosti ještě optimistický)

Václav
Reply to  Oviradio.cz
23. 12. 2022 10:40

První co udělají Ukrajinci při vstupu k nám, tak si pořídí DAB příjmač (s novým autem), méně bohatí si DAB přijímač vezou v batohu z domů 😀 , mohla by to být podmínka při vstupu do ČR 😀 Na celé Ukrajině jsou pouze 3 DAB vysílače v Kyjevě, takže jich máme máme víc s jejich rádiem.

Last edited 2 let před by Václav
PVo
Reply to  Václav
23. 12. 2022 11:19

jo kdyby v muxu ČRo bylo třeba ukrajinské rádio Kiss FM tak bych poslouchal i já… konečně by se něco pro mě.. po dlouhé době… dalo poslouchat z éteru…

Václav
Reply to  PVo
23. 12. 2022 11:21

Aha, na co je zaměřen jejich Kiss? Musel bych zkusit.

Last edited 2 let před by Václav
PVo
Reply to  Václav
23. 12. 2022 11:51

už jsem jej dlouho neposlouchal… až dnes po několika letech, mají víc kanálů, v éteru je samozřejmě jen jeden

Václav
Reply to  PVo
23. 12. 2022 12:16

pokud jsem pustil ten správný, tak je to něco jako ZUN?

PVo
Reply to  Václav
23. 12. 2022 12:37

Ten první bude v FM, a jo, toho house je tam na mě až příliš, i když dopoledne mi to ani tak nepřipadalo, přepínáním mezi jejich 4 kanály to poslouchat jde ale asi se vrátím k petrohradskému Rekordu 😀
Podle nabídky horní lišty to bude ukrajinská obdoba MB některého tamního oligarchy, nicméně s bohatší nabídkou.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PVo
23. 12. 2022 11:23

I s bitrate 16 kbps (pro audio reálně tak 10-12 kbps)? Tak to respekt! 🤜🤛

jouda

12,7 kbit/s průměr. 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
23. 12. 2022 11:45

Kvalitka 🙂

PVo

Hele klidně, když nejsem u kompu ale třeba něco kutím tak by mi to zas až tak nevadilo. Furt lepší než nejlepší mix hitů v provedení většiny CZ rádi,í který sice jsou v daleko lepší zvukové kvalitě ale naštvu se při poslechu spolehlivě do 20 minut. Maximálně, většinou daleko dřív.

Petr
Reply to  Oviradio.cz
3. 1. 2023 09:29

Kdyby raději zvedli tok u Plusu a Pohody, ten zvuk je hrozný….

JM.
Reply to  Petr
3. 1. 2023 09:59

CD kvalita 48 kbps vám přijde málo? To to mají zvednout na 96 kbps a vysílat v SACD kvalitě pro nějaké audiofily?

jouda
Reply to  JM.
3. 1. 2023 10:17

Čistý datový tok pro audio je u Plusu 31-32 kbit/s a u Pohody 33-34 kbit/s, tedy téměř CD kvalita. 🙂

Petr
Reply to  JM.
3. 1. 2023 11:15

Jakube, sám provozujete Color DAB MUX, tak víte, že ta kvalita zmiňovaných stanic je otřesná a na mluvené slovo je to málo. Vsadím se o lahev něčeho dobrého, že byste takový tok u vašeho oblíbeného Schlager rádia nedal ani z poloviny…….

PVo
Reply to  Oviradio.cz
22. 12. 2022 15:32

Nechápal jsem smysl už při založení – v čistě ekonomickém uvažování se propadák takového projektu dal čekat…

Jan
20. 12. 2022 23:03

Pravděpodobně tato vysílací anténa by měla útlum dozadu víc jak 10dB viz odkaz.
https://www.raytra.com/uf-66050-66060
Počítám dobře, že při maximálním teoretické EIRP 0,2kW by anténa dozadu ( ve 180 stupních od hlavního směru vyzařování antény ) dávala při útlumu 10dB vyzářený výkon EIRP jen 20W ? Při EIRP 0,2kW směr D1 by to snad už i znemožnilo příjem R.Dálnice kolem nedalekého vysílače Jažlovice 107,2.

JM.
Reply to  Jan
20. 12. 2022 23:39

Dipol s odraznici bude mit dozadu minimalne -8-10 dB utlum. Jazlovice primo vidi na Letnou, ale je realitou, ze je tam antena, ktera miri jen od Prahy pryc (podel D1). A tam uz bude intenzita 107,1 dost mala i kdyby nahodou byl vsesmer. Natoz s 20 W ERP, to tam nebude skoro nic.

Pokud pujde smerem na JV jen 20 W (pri teto „skvele provedene“ instalaci to mozna bude i mene), tak bych se ruseni Dalnice nebal. Spise bude v jihovychodnich partiich Prahy dale prevladat vcelku silny signal z Jihlavy-Strazniku s 20 kW ERP, kdy nyni je mozne ciste s RDS prijimat tento vysilac i v aute.

Míra
Reply to  Jan
21. 12. 2022 00:53

Bohužel na fotce skoro nic nevidím (mobil). Je potřeba si uvědomit, že cokolv kovového v okolí antény ovlivňuje vyzařovák.
Na pdf z odkazu je jasně vidět útlum dozadu cca 12dB, takže za ideálních podmínek bude na zadku 12,5W (počítám li dopředu 200W.
Gain 2,85 dBd dopředu mi přijde docela málo.

Míra
Reply to  Míra
21. 12. 2022 07:07

Zhlédnul jsem fotku ve velkém formátu. Předpokládám, že instalace dozná změn, protože je šílená.
Jinak klasický dipól má 2dBd.

Jirkas
Reply to  Jan
21. 12. 2022 15:52

Prijem 107.1 je mizere.. zrovna mam naladeno

Jan
20. 12. 2022 16:03

Nemíří ta anténa na Letné 107,1 náhodou z města ven na Bubeneč a Lysolaje ? čekal bych, že to bude mířit spíš do centra Prahy.

jouda
Reply to  Jan
20. 12. 2022 16:49

Ano, to je přesně směr opačný, než je centrum. To tedy bude pěkné pokrytí. 🙂

Jirkas
Reply to  jouda
21. 12. 2022 16:02

Pokryti trochu dal od vysilace je tragicke.. spustena zbytecnost.

Last edited 2 let před by Jirkas
jouda
Reply to  Jirkas
21. 12. 2022 18:58

Kousek za Prahou už slyším Jihlavu 107,1.

Jirkas
Reply to  jouda
21. 12. 2022 20:54

To i v Praze to Jihlava 107.1 uz maze.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
21. 12. 2022 22:22

Že se na to radši nevyprdli… Když už musí dělat takový kraviny, měli to dát na Cukrák 100,7 jako tenkrát Wave.

David Pražák

Takže už to v Praze jede na 107,1 a tím pádem tam běží testovací vysílání?

H.
Reply to  Oviradio.cz
22. 12. 2022 14:17

Ta Letná mi připadá jako narychlo zbudovaný dokrývač pro nějakou problémovou oblast, kde DAB nechodí. Že to není vysílač pro celou Prahu, ani pro celé centrum, toho si tvůrci jsou bezpochyby vědomi.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  H.
22. 12. 2022 15:50

Nesmysl. Kdyby ten ultrasilný Žižkov někde v Praze potřeboval dokrýt, udělali by dokrývač DABu a ne FM prskavku pro jednu stanici. Frekvence je taková jaká je, protože prostě lepší není. Respektive nebyla by ani tahle, kdyby se nehýbalo se Signálem v Mělníku. Tohle se prostě ČRo moc nepovedlo.

H.

Já si naopak myslím, že takový byl záměr. Proč, to je otázka. Potřebují být na FM z důvodu nějaké legislativy? Potřebují ukázat, o kolik má DAB lepší signál než FM? Celá ta stanice je podivnost už od počátku, takže už mě těžko něco překvapí. Vážně míněný záměr pokrýt Prahu na FM v tom ale nebyl, to jsem si jist. To bychom ty lidi z rozhlasu příliš podceňovali.

Last edited 2 let před by H.
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  H.
22. 12. 2022 20:05

Jestli byl záměr mít opět v FM regionálku pro Prahu (dříve Regina), mohli to dát na ten Cukrák. ČRo Region SČ opravdu nemusí mít vysílač přímo pro Prahu. Pokud má ta slabá 107,1 fungovat jako motivace posluchačů přejít na DAB+, tak to je fakt hloupý vtip.

JM.
Reply to  Jirkas
22. 12. 2022 11:51

Na Jižním Městě to hraje přerušovaně, spíše hraje Jihlava s ČRo2, která tam do té doby chodila s RDS. Na stranách sídliště směrem k Praze hraje víc Letná, na stranách sídliště s otevřeným výhledem na jih hraje Jihlava skoro bez rušení.

Smysl tohoto vysílače prostě nechápu.

PVo
Reply to  JM.
22. 12. 2022 13:14

hmm.. tak asi fakt ta frekvence pojede proto aby si na Radě ČRo obhájili existenci toho rádia zvýšením poslechovosti spíš tedy díky změně názvu.
Upřímně řečeno poslechovost digitálních stanic je tristní a kvůli zpackané digitalizaci (to nemyslím vinou ČRo) nečekám že se to ve výhledu zlepší…

David Pražák
Reply to  PVo
22. 12. 2022 13:43

To není zas tak pravda. Radiožurnál Sport má slušnou poslechovost. Rádio DAB Praha není s poslechovostí nic extra.

PVo
Reply to  David Pražák
22. 12. 2022 15:23

jo je pravda že tento jediný vykazuje trochu lepší čísla

Hori97
Reply to  Jirkas
22. 12. 2022 14:49

Na severním okraji Prahy, kolem D8 (Zdiby, Čakovice), není po signálu ani památky. Naopak se zde míchá Dvojka z Jihlavy s Fajnem z České Lípy. Vysílá to aktuálně vůbec?

TÉMA
R-DAB PH 107,1 MHz
jouda
Reply to  Hori97
22. 12. 2022 15:35

Jj, stále hraje, leč pokrytí není ani po Praze. Naprosto zbytečná koordinace.

David Pražák
Reply to  jouda
22. 12. 2022 15:40

A jedou vůbec plným výkonem?

Jirkas
Reply to  David Pražák
23. 12. 2022 15:47

Ano, jede plný výkon už od spusteni, co jsem si s nimi psal.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jan
20. 12. 2022 17:41

Směr a typ antény je daný koordinací (-8dB v azimutu 120° – 150°).

HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x