Chtěl bych se zeptat hlavně Oviho. Od rána tu a tam poslouchám ČRO Zlín (Brno). Kromě toho že Ovi kladně hodnotí odlišnosti, tzn. jedinečný starší CZ playlist bez předvídatelných naplněných selektorů ostatních mainstreamových stanic, avšak kdysi říkal že to má i nějakou nevýhodu, zapomněl jsem jakou? V posledním RP se podle me i díky tomu Cro umístil v JM kraji jako 3. Nejposlouchanější v jednom ze srovnávání (Mám se dojem DR) Špatně na tom není ani ve Zl kraji. Například jsem snad poprvé v životě slyšel od K Gotta skladbu Spím (styl trezoru) a taky něco neznámého od Zachar a Lolek (nebo jak se jmenovali ti od kterých se zná akorát týden končí)
Jak jsem se dočetl jinde, končí po 2letech stanice Hlas Prahy. Dlouho tedy v éteru nevydržel. Hudebně mě stanice bavila, ale zprávy a reportáže se neustále opakovaly, v podstatě to bylo jen audio z TV Praha. Škoda, že s tím více nepracovali.
Před startem Hlasu Prahy jsem tu napsal: Je otázka, co jiného proti stávajícím rádiím Hlas Prahy přinese, zda budou mít posluchači v metropoli vůbec důvod novou stanici vyhledávat.
Už dlouho je zřejmé, že důvod pro existenci Hlasu Prahy žádný není. Přidaná hodnota a konkurenceschopnost 80s/90s/info formátu ve Svorově low-costovém provedení na pražském trhu minimální, rozvoj programu a profilace nulové, komunikace neviditelná, v důsledku toho všeho posluchačská komunita zanedbatelná. Netěší mě ztráta klienta pro mux Color, ale myslím, že v úspěch projektu v této odbyté podobě nevěřili ani samotní majitelé Praha TV.
U založení rádia byl kalkul o ukončení transformačních licencí analogových rádií k říjnu ’25. Po odsunu termínu na neurčito do nějakého rozvoje konceptu už neinvestovali žádnou energii/korunu.
Ne, je to tvuj vymysl a jeste k tomu chybny. Vzhledem k tomu, ze se pohybuji dost blizko k lidem z vice radii, zajistuji pro ne i urcite sluzby, vim vice nez ty.
To jako že montuješ autorádia tak máš k lidem z rádií hned blízko?. Toto jsi tu totiž jednou o sobě plácl. I když jak jsi si tady radostně pochvaloval prodloužení stávajících licencí na neurčito, tak nevylučuji že jsi na nějakou část rozhlasového byznysu současné mafie napojen).
Když haníš mnou uvedenou teorii myšlenky pro vznik i zánik toho rádia tak uveď tu svou pravdu podepřenou svými rozsáhlými vědomostmi
Hlavně -jako obvykle- neformuluj odpověď jako že ty víš víc, ovšem fakta uvedeš nulové, akorát že oponenta, co s tebou nesouhlasí, nevybíravě označíš za idi0ta.
Tak se chová právě jen idi0t.
Tohle je uplna kravina. Nikdo v radiovem byznysu nepocita a nepocital s tim, ze by tady v roce 2025 nastala nejaka revoluce a skoncily by licence. Natoz aby na tom nekdo stavel byznysmodel.
Cely problem Hlasu Prahy je ten, ze to majitel spustil a dal s tim nic nedelal. Stale stejna hudba, predtocene reportaze a dal nic.
Pokud bych spekuloval, tak to vlastne spustili jen z duvodu, aby mohli rict „mame i radio“. Jestli to bylo kvuli nejakemu klientovi, co diky tomu platil o to vic za reklamu nebo podobne, to nedokazu rict. Nicmene to radio bylo delane na koleni a nebyla zadna snaha ho rozvijet. Ani z novinarskeho ani z hudebniho ohledu.
Je to asi skoda a ten format mohl mit v Praze uspech, ale nikdo se o to realne nesnazil.
Na jedné straně, pokud by všichni počítali s tím nejhorším, tak nikdy nikdo žádný byznys nerozjede.
Na druhé straně, pokud mám licenci na 8 let, tak plán postavím na 8 let, nikoliv na 30…Když mi do toho vleze současná krize, tak holt každá firma, klidně i silná, či státní, se může ocitnout v problémech.
Zde bylo jen otázkou času, kdy ta Putinova (nebo jiná) rozbuška rozmíchá Lipno letitého německého green-průšvihu pěkně odspoda.
Otázkou tedy je proč s tím konceptem dále nepracovali
S tím klientem to nezní pravděpodobněji než než ta má teorie. Jaký to měl být aspoň typově?. Psal jsem tady při zahájení toho rádia že TV Praha je byznys založený na tvorbě pořadů pro městské části a že asi čekají že se jim to podaří překlopit i do rádia.
Nicméně si stále myslím, že ten kalkul ohledně pozice v DAB vysílání při upozadění FM ukončením transformačních licencí, v tom byl jako dlouhodobá vize
Co to povídáte? Vždyť stream z jejich stránek už nejede . Včera dopoledne jsem to zkoušel a nešel . Mohl bych proto poprosit o URL adresu funkčního streamu
Expres FM od září upravuje program, IF (Iva Frühlingová se přesouvá na víkend 8–10, moderovaný program 10–14 s Martinem Vejvodou jde dřív). Speciály Trendy Expres pak mají odpolední čas v sobotu. Všední dny pak klasicky Ranní klub a Overtime s Liborem Boučkem.
Nový web pak překlápí na IG a FB, kde začali komunikovat dost odlišně, obsah rádia na IG byl upozaděn (ačkoli témata se prolínají s vysíláním). Jak se vám líbí? Za mě graficky posun docela dobrý, jen tematicky mě to ne vždycky chytá.
Psychologie v podání IF je takové Sama doma, občas něco zajímavé, na víkend lepší asi. A konečně tam někdo začal pracovat s instagramem, témata mě docela baví.
Od převzetí Seznamem jde Expres stále dolů. Za poslední roky je jediným pozitivem Večerní show, ta byla dobrá jak ve složení V+V, tak nyní V+R, kdy je to snad ještě lepší. Ostatní programové změny jsou k horšímu, stejně jako snaha cpát tam publicistiku ze Seznam Zpráv (Šídlo, Sulimenko, naposledy podcast 5:59) a obecně zavedení zpravodajství se na to rádio nehodí.
Zlaté časy byly paradoxně v době, kdy to vlastnil Stuchlík, tedy do roku 2018. To jsem Expres mohl naladit skoro kdykoliv a bavilo mě to.
Naštěstí stále zůstávají speciály (Fresh, Edge, Totally Wired), které si naladím rád i dneska, stejně jako tu večerní show nebo odpoledne s Veronikou.
Sice Expres stále řadím mezi top stanice v ČR, ale bohužel musím souhlasit. Zpravodajský a publicistický obsah Seznam Zpráv mám rád, ale když o něj mám zájem, přečtu si ho na webu nebo si pustím nějaký z podcastů Seznamu, cpát jej na hudebně zaměřené rádio je prostě absurdní. Myslím si, že nikdo neposlouchá Expres kvůli mluvenému slovu, a pokud ano, tak je to asi jen naprostá minorita. V dobách, kdy Expres vlastnila Mafra a později Stuchlík, bylo jeho vysílání zaměřené primárně na hudbu a moderátorské vstupy byly svižné, dnes ale kvůli ukecanosti moderátorů mnohdy zazní ve vysílání třeba jen 7 skladeb za hodinu. Problém asi není v tom, že se na vysílání podílejí lidé jako Miloš Pokorný nebo Libor Bouček. Zpočátku jsem vůči nim byl silně skeptický, ale již delší dobu vnímám, že moderaci zvládají poměrně dobře. Problém ale vidím v tom, že zatímco dříve tvořili moderátorský tým Expresu srdcaři, na nichž bylo vidět, že mají expresovskou hudbu rádi a zajímají se o ní, v průběhu posledních pár let k nim přibylo mnoho moderátorů, kteří jsou sice vynikajícími rétory, ale spíše než o hrané hudbě diskutují o zajímavostech ze světa internetu nebo bulváru.
Naštěstí všechny kvalitní pořady ještě nevymizely, hlavně zmíněné večerní speciály a také vysílání Veroniky Kolouškové nebo Václava Mašindy jsou super, ale třeba ta show Ivy Frühlingové je opravdu krok nesprávným směrem. Občas si po ránu naladím i Ranní klub a není to špatné, ale toho mluveného slova je zkrátka příliš. Časy Expres rána s Markem a Koko jsou už holt nenávratně pryč, a je to škoda. Důležité ale je, že i přes nárůst mluveného slova si Expres stále zachovává svůj originální a v Česku hodně vzácný hudební formát.
Vyzkoušel jsem na Fajn rádiu ovlivnit playlist, ale byl jsem překvapen, že se hodnotí jen dost staré songy. Že by předzvěst toho, že Fajn nebude CHR, ale nějaký jiný formát? Nebo se tam nějakým omylem dostal nějaký starý test?
Pravděpodobně se jedná o dotazníkovou výjimku s názvem EXTRA. Dotazník se starými songy je totiž označen jako fajn call out extra 02. Aktuální dotazník se současnými hity je pojmenován jako fajn call out 16.
Ale taky mě překvapila snaha dostat starší songy do playlistu. Za mě většina propadla ne kvůli kvalitě, ale kvůli ohranosti. Tahle sada songů se hodí maximálně pro Hitrádio.
7. července se na FB Radia Dechovka objevil příspěvek: „I ode mne dostane rádio Dechovka něco ke svým 13. narozeninám. Nový vysílač na kmitočtu 1260 kHz pro lokalitu Praha.“ Avizovaný dárek má značné zpoždění.
Ano, ovšem už loni na konci února, když vypínala Dechovka síť vysílačů ČRa na 1233 kHz, už tehdy byl na jejím webu dovětek „nalaďte si nás na 792 kHz a brzy také na 1260 kHz“.
Je to tak. Dechovka chtěla snížit náklady na distribuci v AM, ale přechod na vlastní vysílače dost podcenila a podle mého názoru tím ve středních Čechách ztratila nemálo těch posluchačů, kteří by SV ještě využívali. Pracně nasbírané posluchače 1233 bude velmi složité znovu nalákat na 1260, pokud se ji vůbec podaří oživit. Rostoucí náklady na elektřinu by mohly být další komplikací.
Hony
19. 9. 2022 16:23
Na Pardubické frekvenci 99.1 již změnili PS na RADIOZET
Ano, stále 210E, což je česká rarita. Jednička na druhé pozici značí mezinárodní program. BBC World Service by se sice takto dal označit, ale v jiných zemích, kde samostatně vysílá, takový kód nepoužívá. Vzhledem k pokrytí Radia Zet v Česku by tam měla být trojka. Kuriózní je ale to, že trojku (pokryta velká část státu) používají i celoplošky Radiožurnál, Dvojka a Vltava. Celoplošnou dvojku mají Impuls, Frekvence 1 a Evropa 2.
Včera uplynulo 30 let od oficiálního startu Radia Kobra na frekvenci Praha – hotel Forum 98,7. Po různých transformacích a vlastnických změnách dnešní Classic Praha. Na formát s klasickou hudbou Kobra najela už v roce 1993.
Připomínám, že v roce 1992 v Praze odstartovaly také tyto stanice:
6. 1. 1992 Radio Collegium 103,7,
26. 5. 1992 Radio Klub Hlasu Ameriky 98,1, poté 106,2,
3. 10. 1992 Radio Kiss 98 fm 98,1.
Další dění v roce 1992:
4. 2. 1992 byla ze Žižkova spuštěna frekvence 94,6 se stanicí Vltava, která do té doby vysílala na 98,4. 1. 4. 1992 se Radio RTL – Hallo, World (93,7) přejmenovalo na RTL Praha, tento název vydržel jen do konce roku.
V polovině 90. let začal Radiožurnál vysílat hitparádu IFPI „Radiohity“ mapující hranost songů v českých rádiích. Jitka Benešová každý týden referovala o tom, co konkrétně hrají jednotlivé stanice, včetně soukromých, které byly pro Radiožurnál konkurencí. K hitparádě vycházel i CD sampler s novou českou hudbou. Později se žebříček jmenoval „Radio 2000“ a v éteru vydržel jen zhruba pět let.
Jedním z hitů, které se v hitparádě úspěšně objevovaly, ale dnes se o nich téměř neví, je Krásný léto přijde od Zdeňka „Style“ Hrubého z roku 1996. Zjednodušeně řečeno jde o českou variaci na letní šlágry DJ BoBa nebo Mr. President:
Chtěl bych se zeptat hlavně Oviho. Od rána tu a tam poslouchám ČRO Zlín (Brno). Kromě toho že Ovi kladně hodnotí odlišnosti, tzn. jedinečný starší CZ playlist bez předvídatelných naplněných selektorů ostatních mainstreamových stanic, avšak kdysi říkal že to má i nějakou nevýhodu, zapomněl jsem jakou? V posledním RP se podle me i díky tomu Cro umístil v JM kraji jako 3. Nejposlouchanější v jednom ze srovnávání (Mám se dojem DR) Špatně na tom není ani ve Zl kraji. Například jsem snad poprvé v životě slyšel od K Gotta skladbu Spím (styl trezoru) a taky něco neznámého od Zachar a Lolek (nebo jak se jmenovali ti od kterých se zná akorát týden končí)
Trvalo to déle, ale je to tady. A prosím už ne Ovi, ale Ivo, na studentské nicky se už věkově necítím, děkuji: https://www.oviradio.cz/postrehy/jedno-rano-s-ceskym-rozhlasem-brno-a-druhe-rano-s-ceskym-rozhlasem-zlin/
Jak jsem se dočetl jinde, končí po 2letech stanice Hlas Prahy. Dlouho tedy v éteru nevydržel. Hudebně mě stanice bavila, ale zprávy a reportáže se neustále opakovaly, v podstatě to bylo jen audio z TV Praha. Škoda, že s tím více nepracovali.
Nebyl to spatny projekt, ale co odesla od RTI a nefungoval od ledna stream to by jasny konec
Odchod od RTI na projekt nemel zadny vliv. Od pocatku byl projekt ztratový a jen ve fázi testu.
Před startem Hlasu Prahy jsem tu napsal: Je otázka, co jiného proti stávajícím rádiím Hlas Prahy přinese, zda budou mít posluchači v metropoli vůbec důvod novou stanici vyhledávat.
Už dlouho je zřejmé, že důvod pro existenci Hlasu Prahy žádný není. Přidaná hodnota a konkurenceschopnost 80s/90s/info formátu ve Svorově low-costovém provedení na pražském trhu minimální, rozvoj programu a profilace nulové, komunikace neviditelná, v důsledku toho všeho posluchačská komunita zanedbatelná. Netěší mě ztráta klienta pro mux Color, ale myslím, že v úspěch projektu v této odbyté podobě nevěřili ani samotní majitelé Praha TV.
U založení rádia byl kalkul o ukončení transformačních licencí analogových rádií k říjnu ’25. Po odsunu termínu na neurčito do nějakého rozvoje konceptu už neinvestovali žádnou energii/korunu.
U Hlasu Prahy tato skutecnost nemela vubec vliv, jak na vznik, tak prubeh vysilani a ani na ukonceni vysilání neboli krach tohoto projektu.
to ale ty nemůžeš vědět o nic víc než já , nicméně to co píšu je o dost pravděpodobnější než co píšeš.
Ne, je to tvuj vymysl a jeste k tomu chybny. Vzhledem k tomu, ze se pohybuji dost blizko k lidem z vice radii, zajistuji pro ne i urcite sluzby, vim vice nez ty.
To jako že montuješ autorádia tak máš k lidem z rádií hned blízko?. Toto jsi tu totiž jednou o sobě plácl. I když jak jsi si tady radostně pochvaloval prodloužení stávajících licencí na neurčito, tak nevylučuji že jsi na nějakou část rozhlasového byznysu současné mafie napojen).
Když haníš mnou uvedenou teorii myšlenky pro vznik i zánik toho rádia tak uveď tu svou pravdu podepřenou svými rozsáhlými vědomostmi
Hlavně -jako obvykle- neformuluj odpověď jako že ty víš víc, ovšem fakta uvedeš nulové, akorát že oponenta, co s tebou nesouhlasí, nevybíravě označíš za idi0ta.
Tak se chová právě jen idi0t.
Tohle je uplna kravina. Nikdo v radiovem byznysu nepocita a nepocital s tim, ze by tady v roce 2025 nastala nejaka revoluce a skoncily by licence. Natoz aby na tom nekdo stavel byznysmodel.
Cely problem Hlasu Prahy je ten, ze to majitel spustil a dal s tim nic nedelal. Stale stejna hudba, predtocene reportaze a dal nic.
Pokud bych spekuloval, tak to vlastne spustili jen z duvodu, aby mohli rict „mame i radio“. Jestli to bylo kvuli nejakemu klientovi, co diky tomu platil o to vic za reklamu nebo podobne, to nedokazu rict. Nicmene to radio bylo delane na koleni a nebyla zadna snaha ho rozvijet. Ani z novinarskeho ani z hudebniho ohledu.
Je to asi skoda a ten format mohl mit v Praze uspech, ale nikdo se o to realne nesnazil.
Na jedné straně, pokud by všichni počítali s tím nejhorším, tak nikdy nikdo žádný byznys nerozjede.
Na druhé straně, pokud mám licenci na 8 let, tak plán postavím na 8 let, nikoliv na 30…Když mi do toho vleze současná krize, tak holt každá firma, klidně i silná, či státní, se může ocitnout v problémech.
Zde bylo jen otázkou času, kdy ta Putinova (nebo jiná) rozbuška rozmíchá Lipno letitého německého green-průšvihu pěkně odspoda.
Otázkou tedy je proč s tím konceptem dále nepracovali
S tím klientem to nezní pravděpodobněji než než ta má teorie. Jaký to měl být aspoň typově?. Psal jsem tady při zahájení toho rádia že TV Praha je byznys založený na tvorbě pořadů pro městské části a že asi čekají že se jim to podaří překlopit i do rádia.
Nicméně si stále myslím, že ten kalkul ohledně pozice v DAB vysílání při upozadění FM ukončením transformačních licencí, v tom byl jako dlouhodobá vize
Hlas Prahy zatím stále vysílá i 1. října v 7:15.
Hlas Prahy se dožil i 2. října.
Co to povídáte? Vždyť stream z jejich stránek už nejede . Včera dopoledne jsem to zkoušel a nešel . Mohl bych proto poprosit o URL adresu funkčního streamu
To jsi si brzo všiml, stream na webu nejde už asi půlrok. Poslední půlrok šlo poslouchat už jen přes DAB.
ale už funguje jen jako „samohrajka“ nebo ne?
Samohrajka to bylo od začátku, takže ano.
Jinak playlist lze sledovat zde, i když stream nefunguje. https://onlineradiobox.com/cz/hlasprahy/?cs=cz.hlasprahy
jo opravdu stále vysílá hlas Prahy tedka sem to zkoušel
Hlas Prahy hraje i dnes. Zajímavý způsob, jak na sebe na poslední chvíli strhnout pozornost. Škoda, že Svorův tým projevuje kreativitu až teď.
No a ted maji vetsi poslechovost, než když se „stříhal metr“ 😀 treba je to účel aby se o tom rádiu psalo.
nejsem si jist má že až tak velký význam na poslechovost, když se píše o rádiu tady pro úzký okruh čtenářů…
Poledne 3. října, ale Hlas Prahy již nedožil… Programová pozice v DAB+ je aktuálně bez zvukové stopy.
to je škoda hlas Prahy sem občas poslouchal
Expres FM od září upravuje program, IF (Iva Frühlingová se přesouvá na víkend 8–10, moderovaný program 10–14 s Martinem Vejvodou jde dřív). Speciály Trendy Expres pak mají odpolední čas v sobotu. Všední dny pak klasicky Ranní klub a Overtime s Liborem Boučkem.
Nový web pak překlápí na IG a FB, kde začali komunikovat dost odlišně, obsah rádia na IG byl upozaděn (ačkoli témata se prolínají s vysíláním). Jak se vám líbí? Za mě graficky posun docela dobrý, jen tematicky mě to ne vždycky chytá.
Psychologie v podání IF je takové Sama doma, občas něco zajímavé, na víkend lepší asi. A konečně tam někdo začal pracovat s instagramem, témata mě docela baví.
Od převzetí Seznamem jde Expres stále dolů. Za poslední roky je jediným pozitivem Večerní show, ta byla dobrá jak ve složení V+V, tak nyní V+R, kdy je to snad ještě lepší. Ostatní programové změny jsou k horšímu, stejně jako snaha cpát tam publicistiku ze Seznam Zpráv (Šídlo, Sulimenko, naposledy podcast 5:59) a obecně zavedení zpravodajství se na to rádio nehodí.
Zlaté časy byly paradoxně v době, kdy to vlastnil Stuchlík, tedy do roku 2018. To jsem Expres mohl naladit skoro kdykoliv a bavilo mě to.
Naštěstí stále zůstávají speciály (Fresh, Edge, Totally Wired), které si naladím rád i dneska, stejně jako tu večerní show nebo odpoledne s Veronikou.
Sice Expres stále řadím mezi top stanice v ČR, ale bohužel musím souhlasit. Zpravodajský a publicistický obsah Seznam Zpráv mám rád, ale když o něj mám zájem, přečtu si ho na webu nebo si pustím nějaký z podcastů Seznamu, cpát jej na hudebně zaměřené rádio je prostě absurdní. Myslím si, že nikdo neposlouchá Expres kvůli mluvenému slovu, a pokud ano, tak je to asi jen naprostá minorita. V dobách, kdy Expres vlastnila Mafra a později Stuchlík, bylo jeho vysílání zaměřené primárně na hudbu a moderátorské vstupy byly svižné, dnes ale kvůli ukecanosti moderátorů mnohdy zazní ve vysílání třeba jen 7 skladeb za hodinu. Problém asi není v tom, že se na vysílání podílejí lidé jako Miloš Pokorný nebo Libor Bouček. Zpočátku jsem vůči nim byl silně skeptický, ale již delší dobu vnímám, že moderaci zvládají poměrně dobře. Problém ale vidím v tom, že zatímco dříve tvořili moderátorský tým Expresu srdcaři, na nichž bylo vidět, že mají expresovskou hudbu rádi a zajímají se o ní, v průběhu posledních pár let k nim přibylo mnoho moderátorů, kteří jsou sice vynikajícími rétory, ale spíše než o hrané hudbě diskutují o zajímavostech ze světa internetu nebo bulváru.
Naštěstí všechny kvalitní pořady ještě nevymizely, hlavně zmíněné večerní speciály a také vysílání Veroniky Kolouškové nebo Václava Mašindy jsou super, ale třeba ta show Ivy Frühlingové je opravdu krok nesprávným směrem. Občas si po ránu naladím i Ranní klub a není to špatné, ale toho mluveného slova je zkrátka příliš. Časy Expres rána s Markem a Koko jsou už holt nenávratně pryč, a je to škoda. Důležité ale je, že i přes nárůst mluveného slova si Expres stále zachovává svůj originální a v Česku hodně vzácný hudební formát.
Kecy v kleci…radio ma hrat
Vyzkoušel jsem na Fajn rádiu ovlivnit playlist, ale byl jsem překvapen, že se hodnotí jen dost staré songy. Že by předzvěst toho, že Fajn nebude CHR, ale nějaký jiný formát? Nebo se tam nějakým omylem dostal nějaký starý test?
Pravděpodobně se jedná o dotazníkovou výjimku s názvem EXTRA. Dotazník se starými songy je totiž označen jako fajn call out extra 02. Aktuální dotazník se současnými hity je pojmenován jako fajn call out 16.
Ale taky mě překvapila snaha dostat starší songy do playlistu. Za mě většina propadla ne kvůli kvalitě, ale kvůli ohranosti. Tahle sada songů se hodí maximálně pro Hitrádio.
7. července se na FB Radia Dechovka objevil příspěvek: „I ode mne dostane rádio Dechovka něco ke svým 13. narozeninám. Nový vysílač na kmitočtu 1260 kHz pro lokalitu Praha.“ Avizovaný dárek má značné zpoždění.
Ano, ovšem už loni na konci února, když vypínala Dechovka síť vysílačů ČRa na 1233 kHz, už tehdy byl na jejím webu dovětek „nalaďte si nás na 792 kHz a brzy také na 1260 kHz“.
Je to tak. Dechovka chtěla snížit náklady na distribuci v AM, ale přechod na vlastní vysílače dost podcenila a podle mého názoru tím ve středních Čechách ztratila nemálo těch posluchačů, kteří by SV ještě využívali. Pracně nasbírané posluchače 1233 bude velmi složité znovu nalákat na 1260, pokud se ji vůbec podaří oživit. Rostoucí náklady na elektřinu by mohly být další komplikací.
Na Pardubické frekvenci 99.1 již změnili PS na RADIOZET
Trvá jim to pekne dlouho. Na Net Radiu a stream platformach stále Radio Z
Liberec má stale staré PI také, aktuálně ke 20.9 9:12 bylo stále staré PI.
PI se nemění.
Ano, stále 210E, což je česká rarita. Jednička na druhé pozici značí mezinárodní program. BBC World Service by se sice takto dal označit, ale v jiných zemích, kde samostatně vysílá, takový kód nepoužívá. Vzhledem k pokrytí Radia Zet v Česku by tam měla být trojka. Kuriózní je ale to, že trojku (pokryta velká část státu) používají i celoplošky Radiožurnál, Dvojka a Vltava. Celoplošnou dvojku mají Impuls, Frekvence 1 a Evropa 2.
mělo tam být PS, koukam že mi z toho mobil udělal PI 😀
Abychom zůstali přesní, na 99,1 je ode dneška PS RadioZET.
Včera uplynulo 30 let od oficiálního startu Radia Kobra na frekvenci Praha – hotel Forum 98,7. Po různých transformacích a vlastnických změnách dnešní Classic Praha. Na formát s klasickou hudbou Kobra najela už v roce 1993.
Připomínám, že v roce 1992 v Praze odstartovaly také tyto stanice:
6. 1. 1992 Radio Collegium 103,7,
26. 5. 1992 Radio Klub Hlasu Ameriky 98,1, poté 106,2,
3. 10. 1992 Radio Kiss 98 fm 98,1.
Další dění v roce 1992:
4. 2. 1992 byla ze Žižkova spuštěna frekvence 94,6 se stanicí Vltava, která do té doby vysílala na 98,4. 1. 4. 1992 se Radio RTL – Hallo, World (93,7) přejmenovalo na RTL Praha, tento název vydržel jen do konce roku.
V polovině 90. let začal Radiožurnál vysílat hitparádu IFPI „Radiohity“ mapující hranost songů v českých rádiích. Jitka Benešová každý týden referovala o tom, co konkrétně hrají jednotlivé stanice, včetně soukromých, které byly pro Radiožurnál konkurencí. K hitparádě vycházel i CD sampler s novou českou hudbou. Později se žebříček jmenoval „Radio 2000“ a v éteru vydržel jen zhruba pět let.
Jedním z hitů, které se v hitparádě úspěšně objevovaly, ale dnes se o nich téměř neví, je Krásný léto přijde od Zdeňka „Style“ Hrubého z roku 1996. Zjednodušeně řečeno jde o českou variaci na letní šlágry DJ BoBa nebo Mr. President:
https://youtu.be/dBtx4qgfwPk
Když jsem u toho. Má někdo z vás doma CD IFPI RADIO Hity červenec/srpen 1995 a CD IFPI RADIO Hity březen 1997
Šlo o neprodejná promo CD určená rádiím, takže asi docela vzácné kusy.
V archivu Rubi bude, zkus majitele