Nejnovější komentáře

  • Míra: Prosím, neháházet veškerou elektronickou hudbu do jednoho pytle.
    20:03 12.05.2025
  • JM.: Konkrétně rocková hudba trpí kompresí v DABu skoro nejvíce (obecně je nejnáročnější na kompresi). Třeba elektronická hudba zvládne i nižší…
    19:26 12.05.2025
  • Jirkas: Ano, pan Procházka udělal pěkný ceník a podmínky, že i za stereo se připlácí. Rockzone ted snizil datový tok na…
    19:14 12.05.2025
  • Jerry: Ja nechapu ten bonton v monu, to se plati i za stereo? To mono je sileny, ale jestli mesicne usetri…
    19:01 12.05.2025
  • Jirkas: ČRa ve spojení s Londa pro vás připravili opět změnu a dárek, aby se Vám DAB+ lépe poslouchalo. Nyní Český…
    18:28 12.05.2025
  • Míra: Zaznělo, že do dvou let to postupně povypínají a to včetně DVB (Proglas). Jestli začnou přešlapovat jako Prostor, to teprve…
    17:02 12.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28.1K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 14:13

dalo se říct že to byl společný podnik? Já měl do teď za to, že to bylo jakési sdružení, asociace soukromníků. Michala Kosová – jak podobné jméno Miroslava Kosová (rcl)

Milda
17. 11. 2021 12:18

Dokazal by si někdo přestavit HELAX a oldies na kanále 7 color dab+ ? Myslím že mb je nepustí

TÉMA
HELAX a oldies na kanále 7C
Jarda
Reply to  Milda
17. 11. 2021 12:36

nebo tam pustí klony hitradií atd, jen aby zasvinili cely dab, tak jako zprasili cely fm, prostě aby nešlo naladit nic jinyho než hitradia a blaníky…

Míra
Reply to  Jarda
17. 11. 2021 12:40

Snad prozatím nebude tak zle 🙂

Václav
Reply to  Míra
17. 11. 2021 12:45

to by byl pech, léta budování Dabu v niveč…

Míra
Reply to  Václav
17. 11. 2021 12:53

Možná se časem naplní moje předpověď, že mezi „povinným“ muxem ČRo a těmito lokálními muxy nebude v ČR nic jiného fungovat.
Tím pádem by se něco muselo změnit v přístupu u RTI a Teleka….

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 11:15

Pecka, už to ladím.
Limonadovy Joe hraje

Last edited 3 let před by Jirkas
Václav
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 12:56

jediná škoda, že není Free rádio, na to jsem se těšil nejvíce

TÉMA
Václav
Míra
Reply to  Václav
17. 11. 2021 13:00

Čas ukáže, já mux nechytnu, ale bude zajímavé sledovat vývoj…

Jirkas
Reply to  Míra
17. 11. 2021 13:14

Jeste se uvidi, az se spusti Lbosín, tez na 7C a jak tim padem bude šlapat SFN. SFN dost dlouho trapilo RTI na 5A, tak uvidime, ja se zadari u 7C. Drzim palce.

Jarda
Reply to  Václav
17. 11. 2021 13:13

třeba kdyby se jim podařilo získat vysílač v brně (což nedokazali doted ani čra a teleko mělo problemy), tak třeba by do toho šli, pak zaleží za jakou cenu.

Jirkas
Reply to  Jarda
17. 11. 2021 13:15

MB at si udela svuj mux a cpe si tam ty sve odpadky.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
17. 11. 2021 16:52

Free přece není MB.

Jirkas

Reagoval jsem na prispevek prani mit Helax a Oldies radio v DAB+ a spatne se to zaradilo.

Last edited 3 let před by Jirkas
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 12:59

Konecne i Express lze na DAB+ poslouchat, zvukovy rozdil je propastny a i hlasitost (ikdyz o fous vyssi) je lepsi nez u CRa, ikdyz to casem spadne minimalne na 96kbps, bude to porad super a uplne jinde nez prasarna ala Cra. Diky Pýcha/Color mux a RTI me snad opet zacne bavit DAB+.

Last edited 3 let před by Jirkas
Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 20:22

To je krásný dárek a počin, spíše jak dlouho vydrží. 🙂

DJ Basslicker
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 21:57

fantazie! ještě sunshine-live a byl by to strop 🙂 to je můj sen 🙂

Václav
Reply to  DJ Basslicker
17. 11. 2021 22:13

paráda věci dnes Basslicker v jukeboxech, např remix I just Die od Resource! , samozřejmě až na stálé plnění kvót kolikrát se musí odehrát aktuální hity z ostatních stanic, i když si je lidi nepřejou v jukeboxech i v jiných dnech

Kvetak
Reply to  Oviradio.cz
18. 11. 2021 23:29

Jak uz jsem psal jinde, na 1 stranu se na ZUN velmi tesim, nicmene na 2. stranu ponechavam sve ocekavani ve stridmem stavu, aby nedoslo ke zklamani v podobe hudebni podpásovky jako tomu bylo u Netrolife radia.

TÉMA
ZUN
Míra
Reply to  Kvetak
19. 11. 2021 08:45

Několikrát jsem koukal na křivky internetové poslechovosti Kissu, jestli je nějaký rozdíl, když v sobotu řeže Basslicker, nebo ne. Možná nepatrný pokles proti normálu.

PVo
Reply to  Míra
19. 11. 2021 11:22

No ale bereš to v kontextu s jinými rádii? jak jsou na na tom v sobotu večer ostatní? Není třeba Kiss v tu dobu jedno z nejposlouchanějších rádií v ČR ? ( Vašek se asi před rokem chlubil že podle Radioprojektu jsou v sobotu večer v první pětce/asi teda pátí.. což tedy osobně nemám jak ze veřejných zdrojů ověřit, v celkové denní poslechovosti jsou šestí)

Jinak mi přijde že Kiss hrál před půl rokem v běžném vysílání o něco líp než teď.. A třeba taky Diskopříběh se dost zkazil, minule jsem to musel vypnout protože ukňouraného M.Jacksona a Mekyho poslouchat fakt nebudu…v celé té hodině, co jsem vydržel, to stálo všechno za prd. Jedině Vaška v sobotu už poslouchám pravidelněji. Už z toho vysílání má míň cirkus než dřív a hlavně playlist má o dost lepší než před tak před 2 roky.

Last edited 3 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
19. 11. 2021 11:35

Rozumím, na co narážíš a máš pravdu, že špatný výsledek to není.

milan z unicova
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2021 02:32

taky jsem uz o tom radiu slysel ale zatim cekam jen to nejhorsi 🤣🤣

Jakub Melin
Reply to  DJ Basslicker
17. 11. 2021 23:08

Zajímavý námět Vašku, uvidíme. Jinak využiju tady toho prostoru k poděkování, tvoje pořady na Kissu občas chytnu v autě a paráda, dělá mi to radost.

Soundwaver
Reply to  Jakub Melin
30. 11. 2021 09:07

Souhlasím s tím, že Sunshine-Live DABu u nás by bylo super. ještě bych doplnil další tip – DAB+ Pure Fm z Berlína.

TÉMA
DAB stanice
PVo
Reply to  Soundwaver
30. 11. 2021 16:57

Jojo taky bych to bral, protože od CZ subjektů podnikajících v éteru se v dohledné době ničeho, pro mě poslouchatelného nedočkám

TÉMA
DAB stanice
Kvetak
Reply to  DJ Basslicker
18. 11. 2021 23:24

Vasiku mluvis mi uplne z duse, Sunshine Live v CZ DAB+ (stejne jako nyni nemecke Schwarzwaldradio) by byl totalni odpal 😀 😀 😀

TÉMA
Sunshine live v CZ DAB+
Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 22:16

Moje rádio tedy nepřelaďuje. Dokonce si uložilo „německý“ Schwarzwald na jinou pozici než „pražský“ a byť mají stejný SID i název, tak dělá, že to jsou různé stanice.

U Expres FM se ale chová jinak, tam to vždy uloží na jednu předvolbu (byť mají jiný bitrate a EEP).

Ale je to RNS510 Columbus a ten DAB tam je občas takový podivný.

Míra
Reply to  Jakub Melin
17. 11. 2021 23:16

Celkem dost extrém, zjevně tohle rádio…

Jakub Melin
Reply to  Míra
17. 11. 2021 23:35

Přitom nejrozšířenější rádio s DABem u Superbu II, Octavie II, Passata B6 a dalších vozů.

Míra
Reply to  Jakub Melin
17. 11. 2021 23:46

Já od začátku říkám, že pro hračičky by to byla dobrá funkce. Aby šlo cokoliv natvrdo uložit kamkoliv. A nebo, aby si alespoň autorádio ukládalo i kanál a síť spolu s kódem stanice a po přepnutí na předvolbu se vrátit k původnímu naskenovanému kompletu.

Last edited 3 let před by Míra
Jirkas
Reply to  Jakub Melin
18. 11. 2021 09:03

Me to v aute preladuje krasne z 5C na 7C a obracene, jak u domontovaneho radia, tak napr. u novejsich radiich koncernovych vozu,

Honza K.
Reply to  Jakub Melin
18. 11. 2021 23:49

To je jediná věc co mi štve na mém autorádiu Kenwood KMMBT505DAB, že i když mám uloženou předvolbu Radia DAB Prahy na 12C, občas si to samo prostě přeladí na 12D, které pochopitelně v Jižních Čechách nemá tak dobré pokrytí, takže to vypadne a až po chvíli přeladí na 12C. Párkrát se mi to stalo i v blízkosti Kletě.

TÉMA
DAB +
Last edited 3 let před by Honza K.
Tuxik
Reply to  Oviradio.cz
17. 11. 2021 23:44

Samson uz neni, mizi z DAB uplne 🙁 Ne ze by to byl muj salek kavy, ale je to skoda. Posluchace by si urcite nasel

Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
18. 11. 2021 21:24

Přiznám se, že jsem netušil, že Limonádový Joe ještě existuje.

Jirkas
Reply to  Lohen1
18. 11. 2021 22:17

Tak to uz je takovy bizar, opakujici se dokola.

Kvetak
Reply to  Oviradio.cz
18. 11. 2021 23:17

Kdyz uz muze byt v tomto nejnovejsim DAB+ multiplexu Schwarzwaldradio, tim padem by tam mohlo byt i radio Sunshine Live! Prijimat Sunshine Live ze Lbosina na Benesovsku by byla total pecka!!!

TÉMA
Němci v CZ DAB+
Jakub Melin
Reply to  Oviradio.cz
18. 11. 2021 23:24

Tady to někdo sleduje snad online 🙂

Orlicko jsme zařadili před pár minutami. A určitě se v muxu ohřeje déle.

Jarda
Reply to  Jakub Melin
19. 11. 2021 09:31

Verim ze jo, pokud dostali fer podminky. Jinak o dab se kdysi zajimalo radio otava (blatna), zkuste je oslovit jestli by se zapojili do testu 😉

Míra
Reply to  Oviradio.cz
19. 11. 2021 10:34

Zrovna v souvislosti s obsazováním Color muxu mi bylo připomenuto poznání o dalších okolnostech, co vlastně znamená zařazení stanice pro jejího majitele.
Přesto, že uchazeči v tomto konkrétním případě nemusí řešit digitální licenci (což je také administrativní výhoda) a i kdyby poskytovatel datového prostoru toto nepromítl (princip převzatého vysílání) do ceny a navíc měl zbytkovou cenu nižší, než RTI a Teleko (minimálně u RTI je také možnost ušetřit za digitální licenci – týká se subjektů, které mají alespoň analogovou licenci v čr, nebo v zahraničí), tak stejně jsou tu ještě další poplatky, které už se nijak obejít nedají a neovliní je ani pan Pýcha (jdou mimo něj).
Klient musí být dostatečně finančně silný a musí to hlavně zaplatit, jinak se vystavuje riziku…..
Je to bohužel úplně někde jinde, než čisté online vysílání…
Oklikou se dostáváme mimo jiné k problému stavu a fungování reklamního trhu v FM rybníčku….Menší FM subjekty by samozřejmě rády rozšířili pokrytí, ale prostě musí počítat každou korunu….
To, co jsem napsal by se samozřejmě týkalo i rozšiřování jen v rámci FM.
Každý tu svou stanici vede tak nějak po svém a věřím, že někdo to konečně prolomí. Radio Samson to asi nebude.

Last edited 3 let před by Míra
MichalP
Reply to  Oviradio.cz
19. 11. 2021 22:40

Se zájmem čtu veškeré příspěvky ohledně COLOR DAB+ muxu. Nedalo mi to, sedl jsem do auta a projel si Ústí n/Labem a blízké okolí s cílem zkusit ulovit nový mux vysílající ze Strahova. Z vlastní skušenosti vím, že na plno místech v Ústí se dá přijímat 7A ze Žižkova a tak jsem postupně tyto místa začal projíždět. Auto je VW Golf 7 z roku 2019 a příjem je realizován na továrním radiu Composition Media a na střeše je ploutvička.
Jako takové jistoty pro příjem z čehokoliv z Prahy jsou místa s otevřeným výsledem na jih/jihovýchod v Doběticích či na Severní Terase a nebo také na sevorozápadním okraji Ústí ve Všebořicích. Samozřejmostí je na těchto místech hrající Radio 1 i Color (oboje s funkčním RDS). Na všech obvyklým místech se mi mux nepodařilo ani naskenovat. Poprvé jsem mux naskenoval až před budovou krajské pobočky ČHMÚ v Ústí, která se nachází nad městem a je odsud pěkný otevřený výhled na celé město.
Za mě tedy celkem zklamání. Prostě Strahov není Žižkov.
Protože jsem měl ještě trochu čas, rozjel jsem po D8 směr Praha. Mux se poprvé rozehrál na exitu 52 a hrál cca k 49 km, kde už ale spíš hrála FM verze Coloru (zapomněl jsem vypnout automatické přepínání na FM).
Na exitu 48 jsem sjel do Lovosic pokračoval zpět do Ústí po I/30. Od Lovosic až na okraj Ústí lze s drobnými výpadky poslouchat 7A ze Žižkova. Bohužel to samé nelze říct o 7C ze Strahova, tedy až na krátké „škytnutí“ na okraji Ústí.
Když si zhodnotím výsledek testu, mohu konstatovat, že dosah 7C je horší než jsem očekával ve srovnání dosahem 91,9 či 90,7 ze stejného místa. Jakmile se připojí do sítě i vysílač na Špulce, zkusím to projet ještě jednou.
Závěrem se zasním a v duchu si představím jako další spuštěný vysílač 7C na Kukle, pomocí kterého byl bylo pokryté nejen samotné Ústí a okolí, ale i prakticky celá D8 s výjimkou tunelů.

TÉMA
COLOR DAB+ mux 7C
Jarda
Reply to  MichalP
19. 11. 2021 23:24

Tak to ja ho naskenuju, ale mam nam stejny „signal“ jako u rti 😀 tak uvidim, jestli to někdy odladim, poslechnu si až při dobré inverzi 😀 a to jsem doufal v trvalý poslech. 7a jede na pohodu. Pokud by hey měli s dobrým bitrate tak by možná slo balovat ho na severu Čech z dabu než zarušeneho fm.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jarda
21. 11. 2021 14:43

Pokud je DAB zvukově synchronní s 89,3 FM, tak by to asi nebylo úplně od věci. Ball v Jablonci je trvale rušený Signálem z Káčova a v ČL to taky nikdy nebyla žádná sláva. I když je pravda, že se mi zvuk Heye v DABu moc nelíbil, Skyrock se stejným bitrate hrál o poznání lépe.

Míra
Reply to  MichalP
20. 11. 2021 01:32

Jestliže FM nestrpí jakýkoliv komoromis na příjmové straně, tak DAB je na instalaci ještě náročnější.
Jestli není VHF anténa z výroby integrována alespoň v okně, tak jde o zcela promarněnou instalaci, učiněnou výrobcem automobilu maximálně z povinnosti.

Vojta
Reply to  Míra
25. 11. 2021 22:43

Že má auto ploutvičku neznamená, že jsou v ní všechny antény. Moje auto například má v ploutvičce jen GSM a GPS antény. Antény pro FM a DAB má dokonce po dvou-vertikální v zadních dveřích a horizontální v zadním nárazníku. A na příjem si stěžovat nemůžu. Golf to bude mít, řekl bych, podobně.

Míra
Reply to  Vojta
26. 11. 2021 06:24

No vždyť, tak si znovu přečti, co jsem napsal. Ano. Ploutvičky jsou s DAB i bez něj. Na DAB je potřeba optimalizovanou anténu pro pásmo a polarizaci, V případě, že by mohla stínit konstrukce automobilu, ideálně zvolit diverzitní řešení….
Ideální je pasivní prutovka + kvalitně provedená pásmová propust. Zesilovač stačí v jednotkách dB, důležité jsou jeho jiné parametry.
Ideální je, když jen kompenzuje ztráty filtru a vedení…
Pokud není vše dokonalé, tak je to vždy promarněná DAB instalace. Do toho počítejme i příjmové vlastnosti jednotky.
Například 16V COMBI (VKV,VHF, L-Band), což je aktivní anténa Calearo (typ 7677932) bohužel nesplňuje požadavky na kvalitní příjem bezezbytku….

Last edited 3 let před by Míra
MichalP
Reply to  Míra
26. 11. 2021 09:39

Toto, co jste popsal, je možná ideální instalace, ale reálný většinový stav bude více odpovídat instalaci provedené v Golfu a dalších, tedy v ploutvičce jen GSM a GPS antény a antény pro FM a DAB má po dvou-vertikálních v zadních dveřích a horizontální v zadním nárazníku.
A jak psal Vojta, ani já si nestěžuju na příjem.
Můj původní předpoklad byl, že na Ústí se jede plným výkonem. A proto ten postesk, že původní očekávání nakonec neodpovídá realitě.
Vše nakonec vysvětlil Kuba Melín:

„Směrem na Ústí a Teplice je u 7C maximum omezení, je tam asi -6 dB. Strahov je níž než Žižkov (347+40m vs. 255+190m) a Žižkov má navíc všesměrový diagram. Takže směrem na Ústí jde plných 800 W, zatímco u nás to bude tak 150 W z nižší lokality.“

Míra
Reply to  MichalP
26. 11. 2021 10:28

Pozor, pokud jsou antény dobře přizpůsobené k frekvenčnímu pásmu a koaxiálnímu kabelu, tak instalace v zadních bočních oknech (pakliže neexistují jiné kovově prvky ve skle), může být velice vhodná a výborně fungující.
Je samozřejmě otázkou, jaké je využití H polarizace na vysílací straně (v Evropě) a jestli má cenu mít i horizontálně polarizovanou anténu.
U FM je čistě H polarizace dávno překonaná a bohužel je stále využívána.
Každopádně, čím kvalitnější další komponenty jsou, tím lepší výsledky.
Bohužel rušení a obecně výkonu, přítomného v prostoru přibývá…
I u FM je to velice důležité.
Jinak, pokud si vezmete stožár vysílače, tak DAB antény by měly být ideálně umístěny výše, než FM.
FM a DAB nelze vlastně vůbec porovnávat, nicměně bych řekl, že na 100kW H FM je potřeba minimálně 20kW V DAB a to bych možná ještě doporučil nejrobustnější modulační schéma EEP 1-A, které je ovšem provozně nerentabilní. 1-A vůči 3-A přináší hmatatelný rozdíl při mobilním příjmu, zatímco 2-A vůči 3-A nepřinese na pokrytí nic.

MichalP
Reply to  Míra
26. 11. 2021 11:42

Se vším souhlas, tedy s výjimkou částí poslední věty.
S tvrzením, že nastavení úrovně zabezpečení 2-A vůči 3-A nepřinese na pokrytí nic, nemohu tak úplně souhlasit.
Moje zkušenost je přesně opačná a to především v situaci, kdy je už příjem hraniční.
Krásně to lze pozorovat na příjmu COLOR DAB+ muxu ve vzdálenějších oblastech od vysílače, kdy poslech Expresu trpí výpadky (PL 3-A), přesto Color stále hraje bez výpadků (PL 2-A).
Chápu, že vaše tvrzení se opírá o ideální předpoklad, že DAB vysílače budou mít výkon minimálně 20kW. Jenže realita je/bude zcela jiná kvůli požadavku na možnost regionalizace celostátních muxů. Ale to už je na jinou diskuzi.

Míra
Reply to  MichalP
26. 11. 2021 12:51

Díky za zkušenost. Rád čtu, že rozdíl mezi 2-A a 3-A pozorujete, alespoň to není jen na papíře. Já jsem se pokušel najít místo venku (autorádio). Jednalo se o hraniční příjem 1kW vysílače na vzdálenost asi 30km, čili vliv terénu. Nakonec po těžkém boji se mi podařilo najít místo, kde 3-A nehrálo a 2-A hrálo, ovšem to místo bylo definováno doslova centimetry čtverečními…
Obecně technogii DAB+ ve VHF pásmu v módu TM I považuji za nevhodnou pro pokrývání zastavěných území. Proto jsem pokus dělal v průměrných venkovních podmínkách.
Papírově je rozdíl mezi 3-A a 2-A v úrovni signálu 2dB. V praxi jde samozřejmě o C/N, ale rozptyl rozdílu v příjmu mezi 3-A a 2-A evidentně kolísá v závislosti na charakteru místa příjmu.

Jakub Melin
Reply to  MichalP
26. 11. 2021 14:36

Taky jsem to testoval a ano, v hraničních místech to roli hraje. Ještě větší roli to ale hraje při hraničním příjmu na venkovní anténu, tam je to na počtu výpadků znát docela dost. Když přešel Bayern 1 na 7D z 2A na 3A, tak se mi příjem a počet výpadků za horšího počasí zvedl (taky to přijímám na 255 km…). I u příjmu na teleskop je 2A docela výhoda.

Ten celkový přínos je ale menší a kdybych si měl vybírat mezi 2A s bitrate 72 kbps a 3A s bitrate 96 kbps, druhá možnost jasně vítězí a těch pár výpadků navíc člověk oželí, když bude většinu času zvuk znatelně kvalitnější.

MichalP
Reply to  Jakub Melin
26. 11. 2021 15:23

Souhlas. Pokud je ambice pokrýt ze Strahova pouze region Prahy, pak je volba jasná: 3A s bitrate 96 kbps či klidně i mírně víc.
Pokud chci pokrýt víc než jen Prahu, přichází na řadu vyšší výkon vysílače a nebo přidání dalšího vhodně umístěného vysílače (připravovaná Špulka, či čistě teoretická Kukla).
No a pak je tu to 2A, které může být svým způsobem levnější cestou, jak částečně zvýšit dosah vysílače, kdy běžný posluchač vydrží zůstat naladěný a poslouchat.
Já sám jsem tak trochu extrém a tak mi častejší výpadky až tak nevadí s ohledem na to, jak ještě daleko od vysílače stále můžu poslouchat naladěnou stanici.
A když chci něco poslouchat bez případných rušivých výpadků, tak si pustím rovnou apku přes Apple Car. Jako bonus to mám v případě Coloru s komplet servisem jako v DABu.

Jakub Melin
Reply to  MichalP
20. 11. 2021 09:50

Směrem na Ústí a Teplice je u 7C maximum omezení, je tam asi -6 dB. Strahov je níž než Žižkov (347+40m vs. 255+190m) a Žižkov má navíc všesměrový diagram. Takže směrem na Ústí jde plných 800 W, zatímco u nás to bude tak 150 W z nižší lokality.

Špulka by mohla pomoct, zejména ve vzdálenějších partiích od Prahy.

Marcel, Třebívlice
Reply to  Jakub Melin
20. 11. 2021 10:34

Kdy bude Špulka zprovozněná? Jinak v Třebívlicích plný signál. Jinak tento týden, zkusím otestovat v autě směr Most.

MichalP
Reply to  Jakub Melin
20. 11. 2021 11:38

Díky za objasnění. To vysvětluje vše.
Nějak jsem si jsem si chybně v paměti uložil myšlenku, že omezení diagramu ze Strahova je pouze v azimutu 10-90 st., a že směr Ústí – Teplice se jede na plných 1000W.
Tedy opravdu nezbývá, než počkat na spuštění vysílače ze Špulky, zda se to zlepší.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2021 11:26

V pražském éteru je německé radio Schlager. Údajně na svou žádost. Evidentně si uvědomují přesah signálu do Čech a dává jim to smysl.

Matyas
Reply to  Oviradio.cz
25. 11. 2021 13:01

Přesně. Pokud člověk nahlédne do mapy, je naše země do té německé pěkně zakousnuta a přinejmenším pásmo Čech je více či méně signálem od západních sousedů ovlivněno a pokud bude zájem financovat program – diese weg ist frei 🙂

Míra
Reply to  Matyas
25. 11. 2021 13:29
Matyas
Reply to  Míra
25. 11. 2021 14:10

Predikce map mluví jasně a to očekáváme, jak do našeho území s ohledem na vyzařovací diagram promluví spuštěný vysílač Schönsee/Drechselberg přímo u našich hranic.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 11. 2021 07:16

Uvidíme, jak se projeví nový vysílač Schösse. Měl by mít 5kW. Směrem na naše území očekávám potlačení. Já se v dotčené oblasti bohužel nepohybuji.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 11. 2021 07:39

Moc se v tom neorientuju, myslel jsem, že je to tentýž, jenom s odpoji na zpravodajsví a reklamy…
Pokud by byl překryv aspoň se Špulkou, tak by šlo o to, jesli má autorádio podle čeho přeladit mezi Schlager a Schlager BR…
Kuba už udělal mapku toho nového vysílače, ale nejde mi sem vložit odkaz z FCB skupiny.

Last edited 3 let před by Míra
Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 11. 2021 08:31

Aha, tak to je ovšem bordel 🙂 Páč u nás by se již soudně rozepřeli….
Si představdte ČRo Jazz a soukromý Jazz…..

Míra
Reply to  Oviradio.cz
16. 11. 2021 12:19

Jsem zvědav, zda koordinují Strakonice, nebo ne…
V tomto případě je spolupráce pochopitelná…

Míra
Reply to  Oviradio.cz
16. 11. 2021 13:32

Na kolik obyvatel se dostane Otava celkově se čtyřmi vysílači ? Nějakých 75k ? Opravdu se nedivím, že chce spolupracovat se západem.

Jarda
15. 11. 2021 14:07

testovací mux běží na 7C je tam hey a color, muže nekdo zkusit? Už testují.

TÉMA
7c dab+
Jakub Melin
Reply to  Jarda
15. 11. 2021 14:54

Multiplex neběží, jednalo se o krátký test s nízkým výkonem. Oficiální spuštění bude určitě oznámeno, mělo by to být brzy 🙂

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
15. 11. 2021 19:13

Tak to se tesim, uz aby to bylo.

Ondřej
Reply to  Jirkas
15. 11. 2021 20:55

Přesně jak píše Jakub Melín bude to vážně brzo tak se těšte 🙂 Mirek Pýcha vám dá včas vědět . Doporučuji sledovat web obou rádií

Jirkas
Reply to  Ondřej
15. 11. 2021 21:33

Nepotrebuji sledovat web. 🙂

Míra
14. 11. 2021 20:10

Změny ve vysílání Rádia Samson.
Od 1.11.2021 – omezení moderovaného vysílání.
Od 1.1. 2022 – vysílání pouze přes internetový stream.

TÉMA
Rádio Samson opouští DAB+.
RadioSiesta
Reply to  Míra
14. 11. 2021 23:17

Dost smutná zpráva. Bohužel, jejich vysílání je stále více úsporné.

Jakub
Reply to  Míra
15. 11. 2021 08:57

Ano, snažili jsme se s kolegy o tomto kroku informovat ve vysílání co nejvíce, aby posluchači byli připraveni…

Bohužel je současná doba je hodně tvrdá a majitelstvo se snaží zachovat „vlajkovou loď“ v podobě rádia Západ, které má poměrně úspěšně našlápnuto, a tak bylo nutno hledat úspory.
I přesto, že je rádio Samson malou žánrovou stanicí, měsíční náklady se šplhaly do statisícových částek!

Původně se uvažovalo o úplném vypnutí, nakonec se podařilo zachovat rádio alespoň v podobě internetového streamu!

S kolegy jsme se pak rozhodli „nehodit“ flintu do žita a zachovat alespoň částečně kulturní pozvánky a tipy na výlet.
Obrovská podpora chodí také od posluchačů a muzikantů, kteří nám sami posílají pozvánky a podobně…

Rozhodli jsme se proto uspořádat na Startovači sbírku na alespoň částečnou kompenzaci nákladů (natáčení příspěvků atd) a zachování, sice ne živého, ale přersto alespoň částečně moderovaného vysílání.

Věříme, že se to podaří.

I když se na náš hudební žánr řada lidí dívá skrze prsty, bezesporu si „kotlíkáři“ a „folkáči“ svojí stanici zaslouží. A momentálně jiná možnost, než rádio Samson prakticky není .-(

Pokud nám chcete pomoci taky, budeme rádi a slibujeme, že se budeme rvát do posledního dechu!
Sledujte facebook rádia Samson, kde o všem budeme informovat.

Jakub Karásek, moderátor rádia Samson

TÉMA
změny ve vysílání rádia Samson
Franz
14. 11. 2021 10:27

Pár poznámek k nejnovějšímu Radioprojektu:

1) Obdivuhodný podíl na trhu rádia Blaník v Olomouckém kraji jen pár měsíců pro rebrandu rádia Rubi: oproti minulému Radioprojektu růst o 4,14% a ztráta jen necelé 1% na první Impuls. Z Moravy je v Olomouckém kraji evidentně nejmenší odpor vůči poslechu pražských rádií. V Jihomoravském, Zlínském ani Moravskoslezském kraji se Blaníku zatím tolik jako v Olomouckém kraji nedaří.

2) Rádio Čas bylo v Moravskoslezském kraji pravděpodobně poprvé překonáno sesterským rádiem Čas Rock v podílu na trhu. Řekl bych, že Čas se svým novým formátem přiblížil rádiu Haná a nadělil dárek rádiu Blaník.

3) Baštou rádia Kiss se stává především Středočeský a Moravskoslezský kraj.

TÉMA
Radioprojekt
Míra
Reply to  Franz
14. 11. 2021 10:45

1.Co hraje dobře na cestě mezi Benešovem a Táborem ? Maximálně vysílač Votice mezivrata a zněj Kiss vysílá.
2. Ale jinak Čas obhájil poslechovost v počtu poslechů

Lukáš
Reply to  Franz
14. 11. 2021 11:42

Z čeho čerpate tyto informace o rádiu čas.

Václav
Reply to  Lukáš
14. 11. 2021 14:28

2) vypadá to, že informace jsou čerpány z Radioprojektu. Připodobnění Hané by bylo zajímavé ale nepravděpodobné, kdyby přešel Čas pod Hanou, jako nejvýchodnějšího velkého soukromého provozovatele.

1) Blaník – nakonec i v těch ostatních krajích na tom nejsou nejhůř. V OL kraji došlo k oživení formátu radia Apolla, které tam mělo dobré výsledky a hrálo jak Blaník. Pražské rádia snesou na Moravě všude, vždyť na prvních příčkách je Žurnál a ostatní celoplošky. V JM kraji Blaník tolik za nimi nezaostává, v denní poslechovosti předběhl i F1 (což nebylo těžké) a Kiss. V Mor.slezském kraji má vzestupnou tendenci. Ve zlínském na tom není nejhůř, je nad Časem, navzdory chatrné FM sítě Blaníku.

3) Kiss ve stč kraji není jen o Benešov – Tábor, kde kdybyste chtěli Votice, nabídnou i jiné programy, nehledě že naštěstí dnešní autorádia podrží i slabší, tak i přes nemístní vysílače mohou dát lidi Impuls, F1, Beat. ´Úspěch Kissu ve stč je i o dobré kombinaci dokrytí severní části kraje, které tak robustní třeba E2 nemá. Nezapomeňme, že do stč se počítá i lidnatý Praha Západ a východ. Taky to obhájilo pochyby odpůrců sjednocení, mladoboleslavských obhájců neposlouchané východočeské sítě Delta, která se držela na dně tabulky ve stč. a postupně si KISS vyměnilo čísla s F1 a teď útočí na ty nejlepší, jak už jsem říkal dříve a ted je to tady – může utočit na E2.

V MS kraji ve mimoostravských okresech to bude i díky slabšímu signálu E2 a převzetí části posluchačů Helaxu, jehož skalní příznivci se po roce loučí na dně tabulky.
Za zmínku stojí i umístění Kissu v severních čechách vzhledem k dokrývačům a možná naštěstí že tam neměl regionální historii narozdíl od jižních čech, kde mu až teď začínají odpouštět, přestože byli jihočeši uchráněni konce svých styčných moderátorů.
A na závěr zlínské měření poslechovosti – okno Gyros Original, vedlejší Pizza a auto , které tam zastavilo, tak všichni Kiss.

Taky si lze všimnout sezoonosti stanic zvlášt v poslední covidové době. Méně náročné – léto. Náročnější – zima.

Last edited 3 let před by Václav
Míra
Reply to  Václav
14. 11. 2021 17:01

Evropa 2 vysílá také z Mezivrat, zapoměl jsem…

Jirkas
Reply to  Míra
14. 11. 2021 17:05

Přesně tak, původně radio Lion.

HOME
28.1K
0
Přidejte komentář, prosím.x