Nejnovější komentáře

  • Šeryf: Pan Procházka možná udělal ceník, ale vzhledem k tomu, jak se tam všichni „hnali“ a mohli strhat panty multiplexu, bych…
    00:11 13.05.2025
  • Míra: Prosím, neháházet veškerou elektronickou hudbu do jednoho pytle.
    20:03 12.05.2025
  • JM.: Konkrétně rocková hudba trpí kompresí v DABu skoro nejvíce (obecně je nejnáročnější na kompresi). Třeba elektronická hudba zvládne i nižší…
    19:26 12.05.2025
  • Jirkas: Ano, pan Procházka udělal pěkný ceník a podmínky, že i za stereo se připlácí. Rockzone ted snizil datový tok na…
    19:14 12.05.2025
  • Jerry: Ja nechapu ten bonton v monu, to se plati i za stereo? To mono je sileny, ale jestli mesicne usetri…
    19:01 12.05.2025
  • Jirkas: ČRa ve spojení s Londa pro vás připravili opět změnu a dárek, aby se Vám DAB+ lépe poslouchalo. Nyní Český…
    18:28 12.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28.1K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
CryXia
6. 11. 2021 10:20

Dnes je to přesně rok od ukončení vysílání Radia Rubi(kromě brna) a Radia Helax na FM

TÉMA
Helax/Rubi
Jarda
Reply to  CryXia
6. 11. 2021 11:13

to už je rok :O

LiborV
5. 11. 2021 06:11

My co tu diskutujeme máme rádio jako takové rádi. Velmi zřídka máme většinový hudební vkus. Ani zde se na tom co bychom rádi v rádiu slyšeli shodneme jen v obrysech. Zdejší fanoušci taneční hudby by se neshodli na společném playlistu. A to jich je řádově méně než mimo naší bublinu. Většina z vás tu chce méně známé skladby v malých rotacích. Nejsme Ti pro, které se velká komerční FM rádia programují. je proto pochopitelné, že rádia vypadají jinak než si přejeme. Baví mě ideály spravedlivého trhu a pestrosti v éteru, které tu hájíme. Buďme si prosím vědomí, že jsme každý jiný a, že ne vždy reprezentujeme vkusem a názory většinovou populaci.

Míra
Reply to  LiborV
5. 11. 2021 06:43

Ano, protože většinu tvoří spokojení + nespokojení, kterým je to buřt a takový člověk toho napíše na net minimum.
A to přesto, že vrátím-li se ke skupinovému poslechu v práci, tak tam někdy dochází k rotaci poslouchaných rozhlasových stanic z důvodu oposlouchání (např. po 14. dnech).

PVo
Reply to  LiborV
5. 11. 2021 13:07

„Zdejší fanoušci taneční hudby by se neshodli na společném playlistu“ – Já bych pokračoval v osvědčeném modelu Danceradia od CZC, to totiž čísly jasně dokázalo dobrý záběr nezávisle na nějaké bublině..

Jakub Melin
4. 11. 2021 12:41

Nevím, jestli to tady zaznělo, ale Michael Viktořík už pár týdnů pouští ve svém pořadu na COLOR Music Radiu záznamy svých vysílání z 90. let. Teď v pondělí třeba asi desetiminutový kus vysílání z Golemu včetně znělek. A mluvil i o Bontonu, Zlaté Praze a dalších, takže předpokládám, že pouští i záznamy odtamtud, bohužel jsem teď moc nestíhal pořad pravidelněji poslouchat.

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
4. 11. 2021 18:11

Tak to veliká škoda, že mě to uteklo..

Míra
Reply to  Oviradio.cz
5. 11. 2021 17:21

Vysílání rádia Golem jsem slyšel nyní poprvé. Hrálo evidentně to, co se tehdy nahrávalo a vydávalo. Super !

Jirkas
Reply to  Míra
5. 11. 2021 20:22

Bylo na tu dobu nadcasove. Poslouchal jsem ho od sveho vzniku az po jeho konec.

Jakub Melin
Reply to  Jirkas
5. 11. 2021 21:20

Hlavně ta rádia z 90s měla „duši“.

Golem, Zlatá Praha, Bonton, Triangl i další.

Dneska jsou to fakt jen produkty a až na nadšence typu Basslickera na Kissu jsou mainstreamová rádia prostě jen kolovrátky bez invence.

Věřím a doufám, že třeba náš Color se k těmhle devadesátkovým základům soukromých rádií vrací úspěšně a formát „bez programového ředitele a daného playlistu“ lidi zaujme i dneska.

Vojta
Reply to  Jakub Melin
5. 11. 2021 21:48

Jakube, přesně o tomhle jsem taky při čtení vlákna o Golemu přemýšlel. Doba se prostě změnila a buďme rádi aspoň za ty jednotlivce, co to tak dělají, protože shodou okolností můžou. Color je jasnej, Basslicker ano, byl dobrej na KissJC, teď nevim, od sloučení Kiss neposlouchám. Za sebe můžu vyzdvihnout večerní show na Expresu, ta mě teď baví moc.

Jakub Melin
Reply to  Vojta
5. 11. 2021 22:58

Souhlas, večerní show na Expresu se fakt zlepšuje k dokonalosti, taky mne baví.
Pak doporučuji vynikající žánrový anglicky moderovaný pořad Totally Wired (út 21-23) tamtéž, naprosto unikátní selekce hudby. Slušné jsou i další speciálky na Expresu (Fresh, Edge).

Basslicker je prostě 90s nadšenec a jeho vysílání na Kissu si rád poslechu, teď v neděli večer jsem chytl retro Kissparádu a prostě mne to bavilo celou cestu autem. V porovnání třeba s Hitrádii a Fajnrádii je to nesrovnatelné.

Václav
Reply to  Jakub Melin
5. 11. 2021 23:19

No a pak že prý „Zdejší fanoušci taneční hudby by se neshodli na společném playlistu“ (Basslicker)

A zároveň jsem nezaznamenal názor že Fajn by měl těch pár (několik měsíců starých) novinkových hitů opakovat častěji, nebo aspoň spokojenost jak moc často jedou teď…

Last edited 3 let před by Václav
Míra
Reply to  Václav
6. 11. 2021 09:28

Co se týká Basslickera, tak shoda na konstatování, že je srdcař, by neměla být složitá. V dnešních hudebně uloudaných časech dokázal přitáhnout posluchače svižné taneční hudby. Kiss ho v roce 2017 málem zaříznul skoro úplně. Po přechodu vyházeli (oficiálně došlo ke ztrátě) „jeho“ hudební archiv z Kiss JČ. Musel ho budovat znova.
Kiss šel úplně do kopru a nejspíše díky R. Andělovi se to nestalo.
Z mého pohledu Kiss vstával od roku 2017 z popela.
Slyšel jsem frfňat jeho fanoušky, že „dneska to nebylo nic moc“. V podstatě jde o těch pár písniček, které lze zařadit až před půlnocí. Kvůli nim, ladí Bassmachine zas a znovu.
Basslicker core je vyloučeno mimo hlavní vysílací čas.
Jeho odkaz můžeme pozorovat třeba v Jukeboxech.
Basslicker hraje určitou část mainstreemu s přelomu milénia, je tedy poměrně úzce zaměřen.
Lidi nadávají i na diskopříběh (jiný moderátor a nespíše i tvůrce). Ale zas a znovu ho ladí.

Jirkas
Reply to  Jakub Melin
5. 11. 2021 22:06

Souhlas, Color se k tem devadesatkovym dusim radii hodne priblizuje. Dale me bavi semtam Express, Radio 1 a objevil sem nekolik hodne vynikajicih netovych radii.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
6. 11. 2021 09:31

Tato colorácká Supervata už bohužel musela téměř kompletně vyklidit pozice. Za chvilku už nebude ani o víkendu.

Last edited 3 let před by Míra
PVo
4. 11. 2021 11:23

Už jsou výsledky za Q2+Q3 – okomentuji později 🙂
Prezentace aplikace PowerPoint (median.eu)

PVo
Reply to  PVo
4. 11. 2021 21:13

zatím pár postřehů:
1) fascinuje mě jak už (dle mě) značně vyčpělý formát Impulsu stále poráží F1 v denní poslechovosti téměř dvojnásobně. Inu holt ten dort co vaří pejsek s kočičkou je ta nejhorší varianta..

2) Blaník se už na radiotv chlubí „historicky nejlepším“ výsledkem poslechovosti (denní vzrostla o 7,5%) . Neuvádí jako kolik vzrostlo pokrytí populace, pokud více (což si myslím) tak poslechovost tedy klesla. Btw. uvádí se jako celoploška nicméně mají licenci na celoplošku (= pokrytí nad 70% obyvatel)? Jistě ne.

3) kvůli Fajnradiu mě zaujal týdenní poslech rádií ve věkových skupinách: v kategoriích 12-19 let. 20-29let a sociální skupině student / žák / učeň v top 5 rádií je první E2.
Pokud by Fajn byl při polovičním pokrytí aspoň tak úspěšný jako E2 tak by byla v top 5 rádií ve všech 3 kategoriích uvedena tak na druhé/třetí pozici. Ale nikde není, za to je tam Kiss, Impuls (!), Hitrádia a Radiožurnál . Kdepak asi dělají pánové Červinka&Cikán chybu? RZP byla v Praze a středních Čechách dlouhodobě úspěšnější než E2.

Ondřej
Reply to  PVo
4. 11. 2021 22:23

Plně souhlasím

Míra
Reply to  Ondřej
4. 11. 2021 22:58

Tu sekci zajímavosti si měli nechat pro sebe. Mladí 12 – 19 let opravdu poslouchají Impuls a R Žurnál ?
Radioprojekt by to měl už zabalit, inzerenti by si bez něj poradili.
Je to opravdu jen přesvědčovací propaganda.
Koukněte hned na graf na straně 14, proboha, vždyť tam se co do efektivního pokrytí území i populace porovnávají hrušky s malinami.
Ty dvě různé křivky pro MMS a Radiohouse je zase co ?

LiborV
Reply to  Míra
5. 11. 2021 05:48

Znám jen jednoho kluka co je mu 18náct a poslouchá Rádiožurnál. Někdy i Plus. Současná hudba ho nezajímá. Politologie a politika ano. Je to naprostá vyjímka.

TÉMA
Mediaprojekt
J K
Reply to  LiborV
5. 11. 2021 11:24

Souhlasím, mně je teď 20, Radiožurnál poslouchám zhruba od 15 let, je to moje nejposlouchanější stanice, zejména právě kvůli zpravodajství, ale i po hudební stránce mi z celoplošek vyhovuje asi nejvíce. Kromě toho pak Rádio DAB Praha pro dobrý mix současné hudby a ČRo Sever pro regionální informace, někdy příp. Fajn rádio, ale to spíš na kratší poslech, když jsem někde, kde Rádio DAB Praha v DAB+ nemá dobrý signál a na Radiožurnálu zrovna běží něco, co mě nezajímá (některé rozhovory, speciály či sportovní přenosy), delší dobu se Fajn kvůli rotacím poslouchat nedá. To doplňuji poslechem německých stanic. Některé pořady Plusu nebo Dvojky pak poslouchám přes podcasty.

Poslouchatelná by pro mě mohla i Frekvence 1, navíc s dobrým celoplošným pokrytím, ale muselo by ubýt „bulváru“ a trapné zábavy, hudebně F1 udělala pokrok kupředu a kdyby se trochu ubralo zábavy a přidalo zpravodajství a zařadila se F1 někam mezi Radiožurnál a Rádio DAB Praha, mohlo by se dařit víc. Zpravodajsky zaměřené rádio pro posluchače cca 20-45 let tu prostě chybí.

Ve svém okolí neznám nikoho v tomto věku, kdo by Radiožurnál poslouchal, často na mě koukají divně. Nejčastěji rádio neposlouchají vůbec nebo jen v autě a když už, tak převažuje Evropa 2 nebo Fajn rádio, někdy se objeví i Hitrádio a Impuls (u nás ale bude hrát roli nejspíš i to, že E2 u nás nemá příliš dobrý signál).

Last edited 3 let před by J K
PVo
Reply to  Míra
5. 11. 2021 09:23

Nelze uvažovat jen v rámci své sociální bubliny kde průnik do jiné a třeba v jiné věkové hladině je logicky sporadický/povrchní
btw znám třeba fandu Danceradia (bejvalého od CZC) který mi říkal že předtím poslouchal Impuls (a byl právě v těch uvedených věkových kategoriích) a že mu to nepřijde nelogické když jsem se divil.

MMS = Radiohouse až poslední dobou, předtím v Radiohouse byla MMS+Lagardere (Active), která zase před spojením s MMS zahrnovala i Impuls atd..

Last edited 3 let před by PVo
Philmen
Reply to  PVo
4. 11. 2021 22:47

Mám z toho stejný pocit a vlastně mě ty čísla ani nějak moc nepřekvapují. Dle mého názoru Radiožurnál nemá u nás konkurenci, projekt s názvem Rádio Z je mrtvý, nevím, čím by mě mělo toto rádio nadchnout.Frekvence 1 má dobré vysílače a byla by velmi vhodným informačním rádiem s novější hudbou. Radiožurnál by tedy byl zpravodajský s konzervativnější hudbou a F1 zpravodajsko-informačním rádiem s hudbou od 90.let po současnost.
Fajn rádio – mimo jednoho průzkumu je vidět, že má klesající tendenci. Osobně si myslím, že to zabijí marketing – strávil jsem teď nějaký čas v Liberci a předpokládal bych, že tam uvidím nějakou reklamu, že tam je nově nové rádio, ale NIC. Někdy Fajn sám poslouchám, ale pro poslech v práci to není, ač se v kolektivu huděbně „shodneme“, tak ty rotace jsou smrtící. Při devíti hod. v práci denně, už druhý den víte, co se bude hrát a skoro se trefíme i v jaký čas. A neřekl bych, že příčinou je nastavená definice CHR formátu, i při CHR formátu nemusím slyšet skladby v 3-4h. rotacích. A je to škoda, Fajn má hezký hudební obal, ale od jeho poslechu jsme museli ustoupit, nevím, zda tedy není lepší přejít na AC, přidat něco na reklamě v outdooru a i na programu. Např. nevím co je tak vyjímečného na samostatných hodinách Happy Hour. Za mě Fajn hudebně OK, ale není to na každodenní poslouchání. Posloucháme nyní Relax a Helax. Stejný problém mám i u Hitrádia-playlist se rozrůstá jen velmi lehce, takže už dopředu vím, co mě tam čeká. Program (záleží na odnoži) nemastný neslaný, budu držet palce nové ranní dvojce, aby měla inteligentní humor a něčím zaujala, slyšel jsem zatím 2x cestou do práce v autě a neurazilo mě to. U tohoto typu rádia bych čekal něco jako německé (NRJ)Energy či rakouské Kronehit po hudební i programové stránce. Docela by mě zajímalo, jaká čísla vykazuje sobotní večer a noc s Rockovou nocí, moc mi to tam nesedí, mám pocit, že podobný pokus už tam takový byl a dobrá čísla to nepřineslo.
Blaník – vzhledem k pohlcení RCL a Helaxu mi to nepřijde žádná sláva, souhlasím PVo.

Míra
Reply to  PVo
11. 11. 2021 00:04

Koukám na celou republiku.
V týdenní poslechovosti máme tři jasné skokany:
Blaník +119, Rock Radio+115, Impuls +109, Kiss +73, F1 +66..
Největší propadáky:
Hitradio Zlín -22, ČRo Vltava -20, ČRo Dvojka -17, Hitradio FM Plus -16.
Pro zajímavost:
Radio Čas +1
Radio Hey +10
Color Music Radio -6
Signál Rádio 0
Dálnice +17
Helax -10
Rádio Krokodýl +28
Free Radio -8
ČRo Zlín +10
Fajn Radio -8
Hitrádio Černí Hora +18
Dance Radio 0
Jiné české +26
Zahraniční +30
Celkem se poslouchalo více o +57

TÉMA
Týdenní poslechovost ČR 4-9 2021
Jakub Melin
Reply to  Míra
11. 11. 2021 00:07

A on tomu pořád někdo věří?

Míra
Reply to  Jakub Melin
11. 11. 2021 00:15

Možná někdo. Bylo by dobré to ukončit. Zadavatelé reklam by si to odžili sami.

Last edited 3 let před by Míra
PVo
Reply to  Jakub Melin
11. 11. 2021 00:23

bojím se že jde o postoj z pozice práce v rádiu které podle Radioprojektu je (k pokrytí) podprůměrné. Nabízí se nějaká lepší metoda jak posuzovat zásah rádia?

Míra
Reply to  PVo
11. 11. 2021 06:55

To je jako se vším. Jak zajistit poctivost průzkumu. Dodržovat stabilní podmínky. Kdo zaplatí potřebný nárůst počtu respondentů.
Proto jsem uvedl jen celou ČR, kde by měla být nepřesnost nejmenší.
Samozřejmě, že mě z pozice posluchače mrzí ev. úbytek na Coloru. Dle mého hudebního vkusu chápu, že by k němu došlo.
Ještě pro zajímavost. Poslouchal jsem v 11h o víkendu pořad Bombice. Za mě v pohodě. Ale na online, razantní pokles křivky….

Last edited 3 let před by Míra
Václav
Reply to  Jakub Melin
11. 11. 2021 08:43

V čem RP nesedí? Krom pár drobností bych si u Rockradia odečetl 100 tis, které mají patřit ještě Rockmaxu – takto se falešně obohacují cizím, zvlášť při ukončení před výstupem RP. A zatím dle nálady původních posluchačů Rockmaxáků nemají s nimi moc počítat. Velice optimistické umístění v zl kraji v příští vlně nemůže čekat nic jiného než pokles. Samozřejmě otázka jak velký, jinak já Rockradio nehodnotím uplně jako špatný projekt, ale uvidíme kolik lidí si tady najde ve srovnání s RM.

Ohledně Blaníku na Moravě – i když rok je teprv začátkem pro ustálení po změně, tak už doufám, že už nikdo z respondentů nehlásí, že poslouchá Rubi a pak jak před rokem by bylo připsáno Blaníku, a tedy nynější dobrý výsledek blaníku v OL kraji věřím. V Moravskoslezském kraji naštěstí díky pokračování Helaxu v Online byly výstupy Helaxu a Blaníku od vždy zvlášt, a rozšíření o silnou 93,7 zatím znát moc není v e srovnání bez vysílače blaníku v MS kraji. Možná to chce nějakou dobu jako třeba sloučený Kiss.

Jinak celkem dost klesalo Hitradio, výsledek nemůže připisovat nepatrné ztrátě osmsedmšestek naopak došlo k posílení o nemalou síť rádia Zlín. Divím se u tak bezproblémového jednoduchého rádia a nepochopení kdyby za to mohl odchod zaměnitelných šampionů (Johan a Ondra?) ráno.

Last edited 3 let před by Václav
PPK, jidxc
Reply to  Jakub Melin
11. 11. 2021 10:56

Aktuální výsledky RadioProjektu (60) jsou od rána umístěny na JIDXC. Jsou tam samo i ty minulé (RP59), které obsahují velice podrobné rozbory od Medianu. Ono je to jako když chytneš 60cm kapra. Taky může být spíš říční sazan, nebo hustopečský hrbáč. Vše je třeba brát v kontextu. Na velké celky a radia je poměrně velice přesný a určující, u malých (typicky i Color, či Kroměříž tak přesný není), což je zcela logické a jasné. Není třeba vysvětlovat. Pro jakýkoliv trh či statistiky je také určující rozdělení velkých, kteří mají 90+ % nikoliv zbytku o pár zbylých %. Když zahodíš metr, zbyde Ti jen rozdělení velký, střední a malinký, a to určitě není lepší…

PVo
Reply to  Míra
11. 11. 2021 15:02

U Blaníku a Rockrádia se projevuje navýšené pokrytí. Otázkou je zda vůbec ty výsledky se aspoň rovnají výsledkům co generovaly předtím v součtu čísly těch pohlcených rádií (Petrov/Rubi/Helax/Contact/Rockmax/Oldies).
Chlubí se výsledky těchto dvou rádíí ale pravděpodobně toto je zrovna důvod proč skupina MMS / Radiohouse v celku v poslechovosti dost klesá.

Last edited 3 let před by PVo
Míra
Reply to  PVo
11. 11. 2021 15:38

Na jednu stranu si musíme počkat na Radioprojekt 62 (nyní máme 60). Na druhou stranu Rock Max už ,,dopředu,, nefiguruje v RP 59, dá se najít naposledy v 58, což je 4Q 20 až 1Q 21. Takže za půl roku uvidíme, až bude (RP 62 Q4 21 až Q1 22).
Samozřejmě, že navíc RP58 vs. RP 62 budou dělány trochu jinou metodikou.

Václav
Reply to  Míra
13. 11. 2021 14:10

„Rock Max už ,,dopředu,, nefiguruje v RP 59“ ?? ->

Týdenní poslechovost Podíl na trhu Denní poslechovost
ROCK MAX 105 101 4 0,90 0,82 0,08 61 56 5

Jinak petice za zachování Rockmaxu má nyní 343 podpisů, dotahuje největší z petic na téma: proti sjednocení Kiss … rádií, která za 4 roky nasbírala 373 podpisů. Stále se nechává fb stránka po Rockmaxu (nyní Rockradio – Rock na max) na vyřádění původních fanoušků, které i po více jak měsíci nenechává v klidu každý příspěvek, hlavně je popudí příspěvek na speciální pořad s třeba s Eddie se slovy komentujících že tak se na Rockmaxu hrálo celý den a se siláckými řečmi že Impuls je tvrdší nebo že jdou radši poslouchat Evropu, tak uvidíme jak jim nadšení vydrží. Ale je pravda že komentů už byvá míň než na začátku po změně. Je pravda že chvíli po změně mě ve večerním pořadu dostala výslovnost „Devlepart“, a to jinak mi různé projevy nevadí. A od té doby z té stránky zmizelo cca 350 fanoušků.

Last edited 3 let před by Václav
Míra
Reply to  Václav
13. 11. 2021 17:47

Já jsem asi slepý, ale fakt jsem Rock Max v RP59 v krajích neviděl.

Marek
4. 11. 2021 09:40

Vzpomíná si někdo, na jakém rádiu působil v letech 1991-1993 Michal Pešek? Četl jsem o tom v knize Tajnosti slavných.

TÉMA
Kde působil Michal Pešek?
Kristián
4. 11. 2021 09:04

zdá sa mi to, alebo bol Jan Šilhan predtým, ako bol moderátorom správ ranného vysielania ČT na Frekvenci 1 ako spravár?

TÉMA
Jan Šilhan
Harry 21
3. 11. 2021 15:58

Dne 1.11. na frekvenci 101,6 FM přestalo hrát rádio Blaník, teď jede momentálně Rock rádio. Konečně zmizela z Hodonína duplicitní frekvence ! A tím je pestřejší éter.

TÉMA
Rock rádio
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Harry 21
3. 11. 2021 16:32

Jen tak dál! 👏

Hyvrys
Reply to  Harry 21
3. 11. 2021 17:51

Stejně by mohl zmizet double Blaníku ve Vyškově. Buď tam dát fajn rádio, nebo Rock rádio.. 😉

HOME
28.1K
0
Přidejte komentář, prosím.x