Nejnovější komentáře

  • Václav: Zajímavé že jeden z dipólů, třetí od vrchu z hlavní soustavy 92,3 / 97,1 má odrazovou mříž. No na to…
    10:57 13.06.2026
  • Oviradio.cz: Jedová s relativně nízkým výkonem v zástavbě Olomouce určitě nebude hrát naplno, proto 92,0 zůstane. 105,6 není určena pro Olomouc,…
    09:54 13.06.2026
  • Václav: 105,6 jsem loni v létě naladil u Luhačovické přehrady protože 93,9 nebylo poslouchatelné. Dále určitě v okrese Kroměříž a na…
    09:32 13.06.2026
  • Oviradio.cz: V FMlistu je uveden vysílač 105,6 Olomouc – Pohořany – Jedová s upravenými parametry. Radio Prostor jej do loňského 31.…
    07:36 13.06.2026
  • Lubo: Try to access engineering mode Genesis G80 3.3t 2020. But only dealer mode is available. I am trying to change…
    06:28 13.06.2026
  • JM.: Zdá se mi to, nebo je tam využita letitá sundaná anténa z Rošického stadionu? Tento typ už Kathrein dávno nevyrábí.…
    19:42 12.06.2026

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

O čem píšete?
33K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
LU-
24. 6. 2021 20:50

Po tornádu na Hodonínsku nefunguje internetové vysílání rádia Jih

Last edited 4 let před by LU-
jouda
Reply to  LU-
24. 6. 2021 23:09

88,9 MHz je v provozu s aktuálními informacemi z regionu.

Reply to  LU-
25. 6. 2021 00:44

Snad to nebude vadit, vytvořil jsem stream z FM. http://frkotou.cz/test/

Kristián
Reply to  frkotou
25. 6. 2021 00:59

opäť to nejde. síce to stále prehráva, ale len slabý šum.
EDIT: 1:08 opäť to ide.

Last edited 4 let před by Kristián
Kristián
Reply to  Kristián
25. 6. 2021 02:49

inak, ako to je s ostatnými vysielačmi? ide len ten hlavný (88,9) alebo aj iné vysielače?

jouda
Reply to  Kristián
25. 6. 2021 07:49

88,9 – 98,0 – 105,1 – 96,9 – tohle všechno hraje.
101,4 z Břeclavi nenaladím.

Reply to  frkotou
25. 6. 2021 14:24

Oficiální stream již funguje, vypínám ten svůj. Kdyby něco, zase jej nahodím.

Reply to  Oviradio.cz
25. 6. 2021 16:11

Snad to alespoň trochu pomohlo, i když zrovna v postižených oblastech těžko něco poslouchali přes internet, ale viděl jsem, že pár desítek lidí stream využilo. Je vidět, jak je FM vysílání v tomto ohledu důležité.

Honza, program a hudba Radia Juh
Reply to  frkotou
25. 6. 2021 22:53

Diky za stream! Moc diky!

Reply to  Honza, program a hudba Radia Juh
25. 6. 2021 23:15

Vůbec není zač. Poslouchal jsem vás celou noc a myslel na všechny ty lidi. Musel jsem kvůli tomu narychlo upravit a pečlivě nasměrovat drátový dipól, jinou anténu zrovna nemám. Ve Znojmě už je to přeci jen těžší naladit a ještě ke všemu jen v 1. patře. Z několika přijímačů obstálo jen Sony Xdr-s3hd.

Honza K.
Reply to  LU-
25. 6. 2021 09:33

V troskách je vidět i auto SeeJay radia.comment image

TÉMA
Tornádo na Moravě
PVo
Reply to  Honza K.
25. 6. 2021 09:58

Svatopluk Janík je odtamtuď

Reply to  LU-
25. 6. 2021 10:19

V Hodoníně to poškodilo vysílač Rádia Krokodýl.

Žorž
22. 6. 2021 15:16

Pořád tady řešíme muziku jednotlivých radií, dost podstatní jsou ale i lidé zpoza mikrofonu.

Úroveň vyjadřování českých moderátorů mi posledních pár let připadá žalostná. Nesnáším plevelná slova typu „jako“, „jakoby“, „vlastně“, „prostě“ atp. Vstupy moderátorů napříč radii jsou jimi zamořené, rve mi to uši. A to nemluvím o snaze mnohých moderátorů a redaktorů o spisovnou češtinu, kterou ani pořádně neumí.
Bohužel úroveň moderátorů je téměř všude stejná, takže jsem na radio s výjimkou občasných zpráv a rozhovorů postupně rezignoval.
Nejhorší je, že tímto nešvarem trpí i lidé z Rozhlasu včetně Plusu – „jediné české stanice mluveného slova“. Zejména Český rozhlas by se měl snažit udržet úroveň jazyka a ne se za každou cenu přibližovat svým posluchačům na ulici.
Je škoda, že hlavním požadavkem pro práci moderátora už zřejmě není mít odpovídající vyjadřovací schopnosti bez zlozvyků, ale swag a cool vzhled pro radiový Instáč 🙁

TÉMA
Radioví moderátoři
Marek
Reply to  Žorž
22. 6. 2021 18:47

Je to tak, jak píšete, a zvlášť se to týká celostátních stanic – kde jsou ty časy z devadesátých let, tam byli samí nadšenci!

Jakub Melin
Reply to  Marek
23. 6. 2021 00:50

Zrovna nedávno jsem poslouchal nějaké kazety z 90s rádií.

Ano, byli tam nadšenci a program byl mnohem zajímavější.

Ne, úroveň jazyka vyšší nebyla. Jen se mnohdy moderátoři nesnažili neustále působit hrozně cool a vysmátě.

Marek
Reply to  Jakub Melin
23. 6. 2021 10:14

Nemáte z té doby nějaký záznam z Orionu nebo Hellaxu? Rád bych si zavzpomínal!

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
23. 6. 2021 09:45

co si pamatuji, tak hluboké hlasy mají (měli) v éteru např. Luboš Novák (ZP, Dance radio) , František Šťastna (Golem,Country) , Jiří Počta. u posledního mi utkvělo pouze jméno, a nemůžu si vzpomenout, na jakém radiu působil..

TÉMA
moderátoři
Marek
Reply to  Oviradio.cz
23. 6. 2021 10:19

Milan 105 kilo Krajčí byl a je nejlepší Slovák v českém éteru – dělal i na rádiích Hey jak v Ostravě (v době, kdy Ostrava měla samostatné studio), tak v Brně, četl jsem, že začínal v žilinském rádiu Frontinus a potom dělal v rádiu Rock FM.

Jiříkovo
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 08:32

Mám problém s Martinem Křížkem, zprávařem Radiožurnálu. Má pro mě strašně nepříjemný, až skřehotavý hlas. Pro mě bohužel tune-out factor.

Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 08:41

Já se k tomu ani nedostanu, mě na radiožurnálu odradí už jen ten amplitudově seřezaný chraplavý zvuk.

Marek Berger
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 09:27

Myšiš Barboru Tacheší..

Insider
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 10:51

Prošče milášek..odpouštím ji, hlavně za to jak ve své době roztleskala zatuchlej Radiožurnál..

Soundwaver
Reply to  Insider
27. 7. 2021 15:06

nevím, jestli si vzpomínám dobře, ale nebyly po tehdejší změně také poznatky, že byl Radiožurnál najednou bulvárnější, připomínal Frekvenci 1 a zprávy zrávaři četli až neskutečně rychle?

TÉMA
moderátoři, Radiožurnál
LiborV
Reply to  Soundwaver
27. 7. 2021 18:23

Radiožurnál je dynamičtější než býval před vedením paní Tachecí. Současně je však o něco méně uspěchaný než za ní. Moderátoři mluvili opravdu velmi rychle, aby stihli říci původní obsah vstupu za kratší dobu. Jediný kdo si s tím poradil dobře již od prvního dne byla moderátorka Hanka Schánělová. Byla i při vyšší rychlosti řeči srozumitelná již od prvního dne. Každý z nás si představí pod slovem bulvár něco jiného. Pro mě jsou bulvárem drby ze společnosti a pikošky přečtené z internetu. Což na Radiožurnálu nebylo nikdy. Je však pravda, že v běžných vstupech v hodině ubyla politika a přidala se témata, která může někdo vnímat jako bulvární. Myslím tím taková ta spotřebitelská témata typu: vývoj ceny /růst/ základních potravin, chybějící stomatologové v pohraničí, nárůst lidí s depresí (podle výzkumu), rady jak se nenechat odbýt při reklamaci obuvi, rady pro rodiče co si přinést k zápisu do ZŠ apod. Hodně se tehdy omladila i témata příspěvků, které byly na míru lidem 30 – 40 let, kteří mají rodinu. Nyní Radiožurnál neposlouchám.

Václav
Reply to  LiborV
27. 7. 2021 20:03

No myslím si že ta kadence hlavně mluvy od dob Tachecí mu už zůstala. Jen to byl tehdy šok, v dnešní době to už nikomu nepřijde. Témata co říka Libor tam byla dle mě od vždy, snad poslední dobou se nemusí tolik řešit co je tam za téma, neboť prostor pro ně ubyl díky tomu že se víc hraje a zbývá spíš na aktuální dění. Z a Tachecí se zrušili pořady jako Motožurnál, možná Hendykemping. Zrušení pořadů je jedna z věcí co by se dala označit že to byla nastartovaná změna do budoucna a i když jde proti pestrosti, tak v globále je z hlediska liniového rádia přijatelnější. a šlo o to že se playlist snažil být co nejpodobnější Impulsu a asi to RP pomohlo, zatímco teď se snaží trochu o kvalitu. Já si hlavně vzpomínám jak za tachcí po seriózně přečtených zprávách, seriózní zprávařka dodala: „A teď to rozhýbem s Qeeny“ – spíš to bylo o těchto drobnostech. Z vyššího principu šlo hlavně o tu situaci, znáte to jak přijde někdo do vedení a ti původní poddaní ho nemají rádi? Tato nevole ke změnám a následný konec Tachecí hrál do karet privátům . kteří byly hodně na koni, teď se zdá je síly opouštějí.

PS: Já mám někde kazetu před 2000, tam byl Radiožurnál s pomalejší mluvou ještě v pořádku, kdy se řešilo jestli budeme hospodařit vůbec s nějakým schodkem rozpočtu a vyjmenování všech hraničních přechodů a jejich čekací doby na odbavení od hlasatelky Jaroslavy Cermanové za historického podkresu. Z hudby sice i něco neznámého ale taky žádná sláva pořád se tam hrál Aerosmith – I Don’t Want to Miss a Thing a hlavně asi kvůli Skalkovi propagovaná Csakova Proč mě nikdo nemá rád , Plyn už sičí z trouby ven, Leona Machálková,Lásko má, já stůňu. Snad v první třídě jsem psal do radiožurnálu, že bych chtěl frekvence na čem vysílají a potěšili mě dvě nálepky map vysílačů a taky nálepka Moto Revue, do dnes ji mam schovanou nenalepenou, taky jsem věnoval nálepku Noční Proud sestře ale tehdy byla při úklidu sejmuta. Zajímavostí je že jak byla řeč o radiu Slovensko, tak v programu jsem našel, že mají ještě pořad : „Pozor zákruta“

Last edited 4 let před by Václav
Lohen1
Reply to  LiborV
28. 7. 2021 00:05

V mluveném slovu jsem s Radiožurnálem nikdy problém neměl. Co mi ale vadilo vždy je hudba. Stále stejná, nezajímavá, pořád dokola stejné rotace. Čekal bych od veřejnoprávní stanice daleko více. Právě kvůli hudbě jsem ho přestal poslouchat.

Jiří
Reply to  Oviradio.cz
28. 7. 2021 09:42

Radiožurál a ČRo Plus
Plus vysílá zprávy společně z Radiožurálem teď během prázdnin. Moderátoři to často hlásí. V době dovolených to chápu. Stejně tak to bylo vloni na jaře když firmy omezovali počty zaměstnanců na pracovišti. Opatření proti šíření coronaviru . Hlavní zprávy ve 12.hodin a v 18.hodin vysílají obě stanice stále. Jako události v 19.hodin na ČT1 a ČT24

TÉMA
Radiožurnál a Plus
LiborV
Reply to  Oviradio.cz
28. 7. 2021 09:55

Český rozhlas Plus je obětí neustálé snahy Rozhlasu přinášet se stejným rozpočtem nové číslo a nové stanice a produkty. Výroba obsahu pro Plus patří spolu s produkcí rozhlasových her a četby k tomu nejdražšímu obsahu. Za příklad může posloužit již zmiňovaná Vinohradská 12. Je to produkt, který vymyslela při svém pobytu v USA pro podcastové platformy Lenka Kabrhelová po vzoru top podcastů zahraničních podcastů od bohatých médií v USA. Na každém dílu (každý den vyjma soboty) pracuje od rána do pozdního večera tým 3 lidí. A další se k tomu na kus dne přidávají. Postupně se stal z Vinohradské 12 nejstahovanější podcast Rozhlasu, mnoha novinářskými a podcastovými cenami ověnčený formát. Rozhlas potřebuje se stejným a chvílemi i nižším rozpočtem zaplnit stále více vysílacího prostoru (nelíbí se mi to) a stávající produkty formáty reciklují bez ladu a skladu. Vinohradská 12 se tak mimo onlinu dostane i na Plus (kam se hodí) na Dvojku (kam se dle mého nehodí) a byly pokusy jí vysílat pozdě večer i na Radiožurnálu. Zpravodajství, které je kvalitní je obecně náročné na počet pracovníků a jejich mzdy. Snaha recyklovat a maximálně vytěžit zpravodajský obsah je i u veřejnoprávních médií v zahraničí. U nás se takhle zhodnucuje obsah Radiožurnálu na úkor Plusu. V Německu se naopak naplno prosazují zpravodajské značky těch médií. U nás samostatný tým tvoří web iRozhlas, jinde se používá obsah z rádia pro web. Třeba u BR24. Lze využít tzv. drahý zpravodajský obsah lépe než to dělá dnes Český rozhlas. Drahý je i autorský hudební pořad pokud ho sestavuje třeba VŠ pedagog z oblasti staré hudby. Rozhovor je mnohem levnější. Proto postupně stoupá jejich množství i na Vltavě.

jiří
Reply to  LiborV
28. 7. 2021 10:10

Dělat něco jako po vzoru bohatých medii a ČR není asi to nejlepší. A také počet stanic ČRo. Neustálé rozšiřování počtu digitálních stanic a to k reálnému počtu posluchačů, kteří poslouchají DAB+ stanice. Bohužel to odnášejí regionální stanice. Které by v Praze nejraději zrušili.

PVo
Reply to  jiří
28. 7. 2021 12:15

Neustálé rozšiřování myslíte jak? Za poslední minimálně 3 roky je jen jediná nová stanice v digitálu Radiožurnál.Sport.
ČRo Pohoda počet nezvyšuje- bude místo ČRo Retro. Jako tuším už dříve nahradili stanici Leonardo kanálem ČRo Junior.

LiborV
Reply to  PVo
28. 7. 2021 12:36

Pokud mluvím o neustálém rozšiřování, tak tím nemyslím počet kanálů v digitální distribuci, ale počet skutečně nového obsahu. Když se podíváme na počet produktů tak stoupá počet digitálního obsahu Českého rozhlasu co se týká hodin obsahu (četl jsem tuším nějakou tiskovou zprávu kde se tím Rozhlas chlubí, že za méně peněz vyrobí více obsahu). Český rozhlas Retro neobnáší na rozdíl od ČRo Pohoda moc nákladů na tvorbu programu. Mají to ve své pracovní náplni lidé, kteří připravují například archiv Plus. ČRo Pohoda bude mít několik pracovníků, kteří budou připravovat jen tento program. A několik hodin premiérového (i když levného) obsahu denně (moderované bloky hudby). Stanice Leonardo zanikla spuštěním ČRo Plus. Rozumím tomu, že Rozhlas se tímto způsobem snaží dokázat jak je dobrý hospodář. Vyrobit více programu za méně a ten nejdražší obsah vytěžit na maximum.

TÉMA
Růst hodin původního obsahu Rozhlasu
PVo
Reply to  LiborV
28. 7. 2021 15:27

můj dotaz byl dotaz na Jiřího, ano- souhlasím obsah je sofistikovanější ale počet jen digitálních stanic je mimo Radiožurnál Sport jinak už dlouho konstantní a ne že se neustále rozšiřuje..

Jiří
Reply to  PVo
28. 7. 2021 19:01

Je dobře, že rozhlas propaguje DAB+. Ale je to na úkor regionálních stanic. Nedávná reklama, ČRo uváděl, že jeho multiplex má pokrytí 95%. Ale na v tom multiplexu nejsou všechny regionální stanice. nemyslím rozdělení na stanice v Čechách a na Moravě. Kdyby bylo možné poslouchat v DAB+ všechny regionální stanice. Přilákalo by to k zakoupení rádia s DAB+ více lidí. K čemu mě bude DAB+ rádio, když tam nebudou informace z mého kraje? A brzy přibude digitální stanice Pohoda. Myslím, že se tak bude jmenovat. Další zabrané místo, kde mohla být regionální stanice

LiborV
Reply to  jiří
28. 7. 2021 12:52

Když se podíváme na Vinohradskou 12, tak se jedná o velmi drahý, ale současně opravdu špičkový produkt z dílny Rozhlasu. Tento obsah si poslechne přes web a aplikace 10x více lidí než na Plusu a Radiožurnálu. Z Vinohradské 12 se během několika let stal vlajkový produkt Rozhlasu. Podcast, který dokáže přinést zpravodajský obsah i lidem, kteří přes lineární vysílání rozhlas nesledují. Vzor veřejnoprávnosti. I v rámci rozhlasové sekce EBU je dávána Vinohradská 12 za příklad obsahu, který je veřejnoprávní a má zásah i mimo klasické rozhlasové vysílání. Potíž je, že Rozhlas má jen omezené prostředky na výrobu opravdu kvalitního obsahu a pak točí to co vyrobil i tam kde se to nehodí. A těch stanic kde potřebuje naplnit program aktuálním obsahem je hodně. U regionálních stanic je obsah, který je produkčně dražší již sdílen. Je v Evropě běžné, že veřejnoprávní rádia mají regionální vysílání spíše odpojované a zasazené do společného rámcového programu. Pokud to tedy nemá být regionální vysílání ve stylu hudby prokládané zprávami z webů lokálních médií. V zahraničí se to řeší často tak, že část drahého obsahu sdíleného v rámci celého rozhlasu se vyrábí v regionech. Můžeme si dát za příklad třeba to, že by se proudové vysílání mimo 6 odpojovaných hodin regionálního vysílání produkovalo například v Ostravě. A v Brně by se pro různé stanice chystala například četba včetně pořadu ve stylu „Historie z regionálních kronik“. Podle mě jde Rozhlas jde správným směrem, jen by to mohl dělat lépe.

Jiří
Reply to  LiborV
28. 7. 2021 18:52

Regionální stanice ČRo mají vlastní reportéry a nemusí hledat informace na webu. To dělají soukromé stanice, které vysílají centrálně z Prahy a nastaví na zprávy odpojováky aby to před RRTV vypadalo jako regionální rádio. Regionální stanice mají tady své místo. Nemám nic proti společnému vysílání regionálních stanic večer a v noci. To je rádio poslouchá méně posluchačů něž během dne. Při mimořádných událostech jsou regionální stanice mají nezastupitelnou pozici.

Reply to  Oviradio.cz
27. 7. 2021 22:35

Také mi nevadí, alespoň, co se týče poslední doby, kdy dělá na Plusu. Přijde mi mírnější oproti moderování v minulosti. Legendární je třeba rozhovor s J. Bobošíkovou na Primě.

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 10:53

Rad bych se Vojty Sklenáře zastal nic takového nepozoruji . Je to jen asi vaše domněnka . Můžete být konkrétní Ovi .? Pokud je někdo špatný ve výslovnosti na Kissu tak je to občas Michal Kavalčík ale Vojta Sklenář určitě ne .

Last edited 4 let před by Michal R.
Václav
Reply to  Michal R.
26. 7. 2021 12:01

jako v. Sklenář celkově jako v poho, ale asi bych nebyl daleko od pravdy v případě ukázky co tu dával Ovi „toprý den,…“, že patřila právě Vojtovi; já na to moc nedám mě to nevadí, trochu toleruji že někomu nemusel zobák narůst bezchybně, ale divím se že riskuje celoploška ale osobně neměnil bych ho. Spíš bych se zeptal Oviho na tu Naďu Procházkovou, protože je na Dvojce, u které moji příbuzní argumentují že jsou tam špičkoví moderátoři, takže se divím a aspoň bych jim měl co vyvracet na tom nudném rádiu ve všední den. Ani já jsem nic nezanamenal u Nadi.

Last edited 4 let před by Václav
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
26. 7. 2021 12:40

No vidíte a Radio 1 si na řečových vadách udělalo image. 😀 Ale vzhledem k formátu rádia mě huhňající a ráčkující moderátoři nijak zvlášť nepohoršují. Na Radiožurnálu by mě asi štvali víc.

Václav

A nebo v rámci RU – na Beatu ráčkování odhalí jen když se představí: Jirka Rogl, avšak dalece vykompenzováno zájmen o rockový styl.

Petr
Reply to  Oviradio.cz
12. 8. 2023 08:57

Ano, také ho nemusím, ale není to kvuli vadě řeči, ale kvuli jeho „sladkém podbizivém modrování“ jedná se o Míru Tartárka. Dříve moderátor rádia North Music, nyní písničky na přání na R. Sever.

Žorž
Reply to  Oviradio.cz
27. 7. 2021 15:30

Nemám problém s vadou řeči moderátorů, naopak se dá brát jako výhoda – jsou snadněji zapamatovatelní 🙂
Spíš mám problém s vyjadřováním lidí od mikrofonu. Zmiňoval jsem tu plevelná slova, jejichž neustálé používání mě hlavně u Rozhlasu přivádí k nepříčetnosti.
Minimálně Rozhlas a ČT by měly svým moderátorům a redaktorům zaplatit školení zaměřené na vyjadřování. Veřejnoprávní média by měla posluchače a diváky kultivovat, ne podporovat v prasárnách 🙁

Last edited 4 let před by Žorž
Žorž
Reply to  Žorž
27. 7. 2021 15:39

Možná se vám to při poslechu ani tak nezdá, ale zkuste si někdy přepsat kus řeči s plevelnými výrazy do textu. Pak to vypadá třeba takhle:

Nemám jakože problém s vadou řeči jakoby moderátorů, naopak se vlastně dá brát jako prostě výhoda – jsou snadněji jakože zapamatovatelní 🙂
Spíš mám tedy problém s jakoby vyjadřováním lidí od mikrofonu. Zmiňoval jsem tu vlastně plevelná slova, jejichž jakoby neustálé používání mě hlavně u Rozhlasu vlastně přivádí k jakoby nepříčetnosti.
Minimálně Rozhlas a ČT by tedy měly svým jakoby moderátorům a redaktorům vlastně zaplatit jakoby školení prostě zaměřené na jakože vyjadřování. Veřejnoprávní jakoby média by vlastně měla jako posluchače a diváky prostě kultivovat, ne jakoby podporovat v jako prasárnách 🙁

Nevím, jak vy, ale tohle já krutě nedávám…

Václav
Reply to  Oviradio.cz
12. 8. 2023 16:07

Nevšiml bych si toho, musel bych se zaměřit, ale je to vyváženo příjemným hlasem a intonaci. Tak se dá snést i to že je zpráv nadbytek. Nemám pocit že bych chtěl aby se ho rádio zbavilo. Narozdíl díky bohu že je pryč Alexandr Komarnicky, pamatujete? Ve vší úctě byl otravny hlas a přednes.
https://www.komarnicky.cz/hlasoveukazky/ vypadá že je na impulsu? Možná kvuli tomu klesá.

Podle hlasu je možné že byl Dan Kohout nyni Beat dřív Kissu 98?

Jirkas
Reply to  Václav
12. 8. 2023 18:29

Dan Kohout byl take na radiu Bonton.

Vaclav
Reply to  Žorž
23. 6. 2021 14:28

A co ti na to říkal p. Červinka? A jsou jeho jingly namluveny ve správné češtině?

Last edited 4 let před by Vaclav
Žorž
Reply to  Vaclav
23. 6. 2021 19:00

Své názory s nikým nekonzultuji, ani s panem Červinkou 😛

Kristián
21. 6. 2021 18:21

zdravím,
internetový stream rádia Jih od cca 18:04 hod. nejde kvôli silnej búrke nad Hodonínom.

TÉMA
búrka na Hodonínsku
MichalZ
Reply to  Kristián
21. 6. 2021 18:57

Tak už je opět v provozu.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
21. 6. 2021 15:23

Fajn Rádio dnes, v první letní den změnilo některé prvky zvukové grafiky. Tady je malá ukázka tzv „back to music“ elementů, které se zaměřují na aktuální hity. Tak kdyby to chtěl někdo zkusit 🙂 A za názory budeme samozřejmě moc rádi…
https://soundcloud.com/user-973882522/fajn-radio-summer-2021-back-to-music-elements

TÉMA
Fajn Radio Imaging
Jirkas

Fajn radio by melo tezce snizit rotace, aby clovek nektere pisnicky neslysel ve vysilani az 4x za den, jak na kolotoci, hruza, des. Pak teprve ladit zvukovy kabat.

Žorž
Reply to  Jirkas
21. 6. 2021 19:23

Jenže o tom je formát CHR založený na Hot 40. A zvuková grafika s ním jde ruku v ruce – stejně často jako muzika se střídají zvukové prvky, aby radio bylo pořád trendy 🙂
Mně naopak vadí radia, která znějí stále stejně

Jirkas
Reply to  Žorž
21. 6. 2021 19:43

O tom to fakt neni a trendy uz vubec ne, kde si zamrznul?

Václav
Reply to  Žorž
21. 6. 2021 19:52

No právě během dne víc času než obal, na poměrně dlouhé období (několik měsíců) se tam dost často některé skladby opakují v pravidelných intervalech, jako by musely splnit údernický plán, takže to rádio „zní stále stejně“ 😀 Pomalu častěji mění obal než hudbu 🙂

Last edited 4 let před by Václav
Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
21. 6. 2021 23:28

Ano Václave, některé songy opravdu hrajeme i několik měsíců a vůbec se za to nestydíme. Údernický plán neplníme 🙂

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Žorž
21. 6. 2021 23:26

…jo, to vidíme naprosto stejně. V rámci formátu, který je daný se chceme neustále vyvíjet a být nejlepší. Tečka.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Jirkas
21. 6. 2021 23:25

…díky za reakci „Jirkasi“ 🙂

Žorž

Je fajn, že o radio takhle pečujete 🙂 A líbí se mi, že máte tolik verzí BTM – aspoň se neoposlouchají

Franz

Upřímně, kritizovat časté rotace může jen ten, kdo nerozumí významu CHR formátu. Fajn rádio je zaměřeno primárně na mladé lidi. Mladší generace už opravdu nesedí u rádia od rána do večera, ale pustí si svou oblíbenou stanici třeba na 30 minut cestou do práce a 30 minut cestou z práce. A má jistotu, že díky vysokým rotacím uslyší to nejnovější.

Kdyby Fajn rádio hrálo novinku jen jednou za den, tak ji při běžném krátkém poslechu uslyším kdoví kdy. Ale slyšel bych místo toho starší a tisíckrát ohrané songy. To opravdu nemám zájem.

Teď taky trochu kritiky: osobně mi ve vysílání fajnu začíná vadit neustále pozvánky moderátorů na online poslech. Chápu, že mají instrukce, ale nestačil by jen propagační spot? Od živého vysílání očekávám trochu pestřejší projev.

Dotaz na Libora: v nové zvukové grafice je slyšet song Fred again – Marea. Bude nasazen i do playlistu?

Jinak mě v playlistu Fajnu příjemně překvapilo nasazení songu Noizu – Summer 91. Palec nahoru.

Last edited 4 let před by Franz
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Franz
21. 6. 2021 22:00

CHR formát musí být dost neatraktivní pro inzerenty, pokud je průměrná doba poslechu třeba jen ta jedna hodina denně. To je i možná odpověď na to, proč má MB Fajn radio v otázce priorit až na posledním místě.

LiborV

Pro určitý typ inzerentů je CHR v kombinaci s online reklamou velmi atraktivní. Na dovolené jsem při pobytu v Baselu viděl autobus s celovozovou reklamou. Z jedné strany byla reklama na piercingy, z druhé na tetování. A vzadu nápis, že pokud si pořídíte piecing i tetování dostanete slevu. Umím si představit, že efektivnější inzerce bude na stanicích typu CHR. Když bývala lokální CHR rádia tak reklamy na diskotéky, zmiňované piercingy, fastfoody, autoškoly, solária, posilovny apod. byly ve vysílání docela často. I reklamy se často opakovaly.

PVo
Reply to  LiborV
24. 6. 2021 12:01

Inzerovat na rádiu s převažujícími posluchači, kteří poslouchají max 30 minut denně, jsou dost vyhozené peníze. Protože tu reklamu slyší mizivý zlomek i z toho počtu denních posluchačů, který je podle průzkumu a za který tedy inzerent zaplatí. A těch pár lidí co ji náhodou zaslechnou tak ji prakticky z valné většiny ani nezaregistrují – je to pro ně jako šum krajiny… jako já nevnímám každý lightboard ve městě kolem kterého projdu.

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager

…doba kdy bylo fm rádio jediným hráčem na písku a kdy ho lidé poslouchali celý den je dávno pryč. Bohudík 🙂 O to těžší je ale dnes zaujmout. Ano, jsme pravděpodobně v otázkách priorit MB na posledním místě, ale právě to nám možná dává větší svobodu být po všech stránkách „up to date“ 🙂

PVo

„…doba kdy bylo fm rádio jediným hráčem na písku a kdy ho lidé poslouchali celý den je dávno pryč. Bohudík „

fm rádio nebylo nikdy jediným hráčem na písku, byly tu kazety, cédéčka nebo elpíčka. Kdo toto napíše tak je leda ….

Poslední rok/dva poslouchám/střídám soustavně tři rádia: Dance-radio.fr, Rekord-Dancecore a Eurodance90
Kromě net mítinků atp třeba celou pracovní dobu , takže žádných 30 minut max – holt nejsem BOHUDÍK cílovka Fajnu 🙂
Btw: na posledně jmenovaném francouzském rádiu mají v playlistu songy od MC Eric a Barbary, už jsem od nich včera+dnes slyšel třetí song ( I’m free, You can’t stop na ten třetí si nevzpomenu už konkrétně který.to byl)

Aspoň něco „domácího“ když už kvůli takovým jako je pan Červinka musím pioslouchat rádia ze zahraničí..

Jirkas
Reply to  PVo
28. 6. 2021 20:46

„doba kdy bylo fm rádio jediným hráčem na písku a kdy ho lidé poslouchali celý den je dávno pryč.“
Slušný blaf dne a možná i týdne. Ja poslouchám nejvice rano cca dve hodky a pak odpo az do vecera cca 8h, takze min 10h z celeho dne. O vikendu pokud je hnusne a musim byt bohuzel doma, tak cely den.

Václav
Reply to  Franz
21. 6. 2021 22:41

Ddejme tomu že Fajn, ale proč rotace těch samých songů je i na E2, Hitradiích, Kissu a ještě nekde. Pořád se argumentuje delkou poslechu max 30 min i když to taky nemá logiku. Předpokládám že mladší čerpají hudbu jinde a pokud chtějí těch pár songů dá to ohodně míň práce si je stáhnout než tvořit bohatý playlist a mají 100% jistotu že je uslyší. To i když je z toho rádia kolovrátek, tak stejně ten co se přibližuje autem tak zrovna když chce určitý song v určitý moment, tak ho neslyší. Nebo na druhou stranu ho otravuje po dobu půl roku, a to je pak snad nějaká novinka? Ať se hrajou novinky, dyť v hitparádě je jich dost, tak proč nektere zvyhodnovat až pak jsou otavne? Dyť ještě pořád slyším rádia že mají v zaměstnání, nebo i ten co poslechne na krátké cestě nechce ty samé smyčky, tak které stanice jsou pro ně mimo Prahu? Proč se podřizuje všechno těm co poslouchají krátce? Kdo ještě krom Franze pravidelně vydrží na Fajnu? Já u některých stanic pochybuju, že jsou schopni je pravidleně poslouchat jejich tvůrci. Klidně řekňete kdo je schopen zatnout zuby a rotace vydržet. Jaký je váš rekordní čas strávený na Fajnu, a počet dnů kdy jste ho pustili.

Last edited 4 let před by Václav
Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
21. 6. 2021 23:40

Václave Václave, srovnávat playlist Fajnu a E2, nebo dokonce Kissu je jako srovnávat…………… nic vtipnýho mě nenapadlo. A jestli vydržím Fajn poslouchat? Jasně že jo. Naše rádio nejsou totiž JEN songy. Naopak je to celek, který drží logicky pohromadě. Moderátory, zvukovou grafikou, sociálními sítěmi, názorem na svět a právě playlistem. Jestli se líbíme každému? Ani omylem. A tak je to OK…

Václav

díky za reakci, nemyslím playlist jako celek, ale ty songy , co se vyskytují nejčastěji jsou často i slyšet na těch ostatních rádiích. A právě že bylo zajímavé, když skončila E2 rotaci určité novinky, tak Fajn v tom pokračoval. V minulosti to tak bylo pravidlem, dnes v menší míře taky. V minulosti už jsem to jednou hledal, že určitý rotující song na Fajn nastupoval později než na E2, proto bývalo, to že mě přišlo že E2 je ten průkopník. A právě před dvěma lety kdy tam přibyl do denního playlistu větší podíl novinek, poslech šel nahoru, ale teď mě přišlo jako by tam bylo právě míň kousků a víc rotací a poslech šel dolů, taky to mohlo být krizí, na kterou bohužel neumělo rádio zareagovat, když bylo jasné že vzrůstali stanice, které méně rotují songy.

Last edited 4 let před by Václav
Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Václav
22. 6. 2021 00:01

…kdyby to bylo tak jednoduché a úspěch šel spočítat… naštěstí nejde. Pro mě osobně je rádio a jeho playlist hlavně o pocitu a v případě CHR rádia, jako je Fajn i o směru, kterým chceme jít. Asi tak nějak…

PVo

To co spočítat lze tak je u Fajnu maximálně na průměru, takže zbývají jen nějaké vybájené neurčité chiméry kde je Fajn ovšem podle Vás nejlepší :-D.
Nevím proč by se rádia nedala srovnávat , samozřejmě dají.. a že to porovnání nemusí vyjít pro Fajn dobře tak proto třeba věta “ srovnávat playlist Fajnu a E2, nebo dokonce Kissu je jako srovnávat……“ neznamená není víc jak nicneříkající canc.

Já mám rád všechno konkrétně a sám se vše snažím doložit fakty, protože jinak jde jen pocity které je ale nesmysl vsurgerovávat jiným za fakta.
Dneska jsem na Budějovické v Praze zahlédl s nostalgií nápisZlatá Praha 97.2 (asi tam byla nějaká diskotéka a toto překrývala nějaké novější cedule že jsem si toho všiml až dnes). Takovou image Fajn nikdy neměl, teď nemá a podle toho co tady prezentujete ani mít nebude.
Fajn má po těch letech podobnou mizivou image jako když si na Seejay prosí o příspěvek a přispívají tam hlavně lidi z toho rádia.
Ten nápis je vidět když pojedete přes Budějovickou od Podolí na Brumlovku vlevo na „náměstíčku“ (teď je tam volný plac, dřív tam bylo několik stánků)

TÉMA
Image
Last edited 4 let před by PVo
PVo
Reply to  Oviradio.cz
23. 6. 2021 10:22

jo díky to je přesně ono: tady je to celé s názvem toho bývalého discoklubu: Facebook

Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
Reply to  Franz
21. 6. 2021 23:32

…je docela příjeemný si přečíst názor někoho, kdo dokáže věcně hodnotit a má postřeh 🙂 Viz Marea. Skvělej emotivní song, který ale bohužel totálně „shořel“ v testech… UK club u našich posluchačů úplně nefrčí. Ale jsou i vyjímky, viz Noizu…a on-line poslech? Ano, promujeme ho hodně, protože narozdíl od konkurence nemáme takové pokrytí. Propagační spoty nám běží odpojeně v regionech, ale jsou i moderátorské vstupy… a živější projev moderátorů? Znáš Vaška Matějovského? 🙂

Vojtěch Přívětivý
Reply to  Oviradio.cz
19. 6. 2021 09:17

To jste napsal moc hezky.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
19. 6. 2021 13:43

Asi by se reklama dala dělat jinak, ale mimo jiné aktivity není to snad pravdivé, nebo je špatně někdy i takto trávit léto? Spíš z hlediska produktu který propaguje o důvod víc jsem rád, že billboardy u dálnic a I.tř? jsou zakázány a možná by to neškodilo i jinde. Jako proč furt tímto způsobem někomu podsouvat brak a jen díky reklamě a nikoli kvůli obsahu si falešně budovat podíl na trhu. Respektive potom vzniká nesmysl, kdy respondendenti v radioprojektu odpovídají co VIDÍ na reklamě aniž by POSLOUCHALI, když se to jmenuje POSLECHOVOST. Takže u těch hlavních silnic jedině dobře že se počítá s tím že lidé nejsou slabomyslní a jsou schopni se rozhodnout a poradit si sami, co budou poslouchat třeba i bez prázdných řečí o milionech kč od impulsových. A jen tak pro připomenutí nebývaly někdy v minulosti billboardy na letní Impuls s obilím, nebo to bylo jen Starobrno?

Last edited 4 let před by Václav
PVo
Reply to  Václav
20. 6. 2021 01:19

To je bohužel dané metodou průzkumu zjišťováním zpětně, reklama navyšuje čísla ale ne většinově.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
23. 6. 2021 13:01

Podle popisu jsem čekal že budou dost odpudivé, zahlídl jsem s půllitry, pejskem a hřibem a přišly mi docela nenásilně vkusné. To bude asi podle vnímání rádia, Impuls mě neirituje tak mě neiritují ani ty billboardy. Ale na druhou stranu ani nezajímá takže kdybych si tady o tom nepřečetl tak bych si toho třeba zatím ani nevšiml (podvědomě vytěsňuji to co mě nezajímá na periferii pozornosti) a přehlídky je jako krajinu
Ostatně soustavný úspěch toho rádia je hlavně problém větší neschopnosti ( =především snahy nikoho neurazit a oslovit každého) většiny ostatních.

PVo
Reply to  PVo
23. 6. 2021 22:55

správně mělo být .“… a přehlídnul bych je jako krajinu“ . 🙂

Jsou rozhodně lepší než minulá série se zkomolenými slovy (už si nevzpomenu konkrétně)

HOME
33K
0
Přidejte komentář, prosím.x