Komentáře a diskuze

  • Oviradio.cz 30. 6. 2022 v 15:12 k KomentujemeDěkuji za info, nepsal.
  • Jerry 30. 6. 2022 v 09:05 k KomentujemeSignál rádio vysílá na FM v radiotextu info o hrané skladbě, podobně jako v dab. Nevím, zda to tu již...
  • Míra 29. 6. 2022 v 20:15 k KomentujemeMůže to být dáno místními provozními podmínkami....Setkával jsem se i s tím, že úroveň signálu LTE 800 postupně slábne se...
  • Jirkas 29. 6. 2022 v 19:47 k KomentujemeNesmysl provozovat dinosaura i treba jen se snizenym vykonem. Je dobre, ze AM je pryc. Netreba se inspirovat nejakym Spanelskem...
  • frkotou 29. 6. 2022 v 19:10 k KomentujemePíšu čerstvou zkušenost. Ve Znojmě dnes velmi silně pršelo a během toho žádný výpadek čehokoliv. Dokonce internet (přenos přes venkovní...
  • Jiří 29. 6. 2022 v 18:29 k KomentujemeZa sebe jsem dnes po silném dešti spozoroval zlepšení příjmu AM stanic,tak jim to asi dobře "zalilo" zemní síť u...
  • Jiří 29. 6. 2022 v 18:18 k KomentujemeTak to je solidní dosah při použití rádia s vestavěnou feritovou anténou.
  • Jiří 29. 6. 2022 v 18:17 k KomentujemeMáte pravdu pro Český rozhlas bylo vysílání na AM v takovém rozsahu výkony součtem v cca 2MW již neúnosné,ale mohl...
  • Jarda 29. 6. 2022 v 11:45 k Komentujemeexpres vary koordinuje taky, takže by tam měl taky double :D Max se vzdají te koordinace.

Články

Komentujeme

O čem píšete?
17.5K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Philmen
8. 6. 2018 19:57

Viděl bych to tak, že pokud MB povolí sloučení firem – licencí do jedné, tak některou libereckou frekvenci dostane Fajn. A pokud se změní Magic na Rockrádio, dojde tam také k podstatnému dublování frekvencí, nedivil bych se, kdyby Rockrádio přepustilo svoji frekvenci také Fajnu (Jičín, Trutnov)

Philmen
Reply to  Philmen
8. 6. 2018 20:02

Tím by MB navýšila jako skupina bez potřeby nových frekvencí a koordinací podíl/okruh posluchačů s větším zacílením.

Jaroslav
Reply to  Philmen
8. 6. 2018 22:05

take bych to tak videl, na liberecku dublů, na zapade čech…. tak to sloučí, rozhodí mezi svoje stanice. Myslím že se planuje neco velkyho..

Václav
Reply to  Philmen
9. 6. 2018 10:10

Doubly jsem kritizoval, ty první, již před pár lety a stojím si za tím, ale na druhou stranu rádia jen s dokrývači nejsou schopna vybudovat spojité pokrytí celého kraje a než by dorývali odlehlá místa kraje, tak jdou do kr. města aspoň dvakrát, a tak i ve městě nejsou tak v éteru zdánlivě utopeni. O kolik lidí víc by asi vědělo o Country radiu, kdyby u nás nebylo jen na 1 dokrývači v pásmu zaplaveném desítkami šedavých léty stejných stanic, díky kterým lidi FM zavrhli? Nebo v Brně: jak stoupla poslechovost Hitrádia City při druhém vysílači, dovedu si představit jak někdo třeba v autě prolaďuje pásmo má tam 99,0, přepne dál, najde 100,8 a protože 100,8 je slabší, tak AF ho hodí zpět na 99,0 a je v bludném kruhu a posluchač může vzdát další úsilí nějak dál se namáhat, to se jim opravdu teda povedlo 🙁

Konkrétně k ČH – do teď nevadila v Liberci tolik, jak když bude hitrádiem, přesto že se tak již pár let chová. Na dalším možném vzniku doublů hitrádií lze vidět, kolik i když ještě nepřeformátovaných popových stanic tu máme zbytečně.
Provozovatelé původních stanic si nejspíš dobře uvědomují, jakou cenu mají nyní v rukou. Otázkou je, jestli by mohli takto výhodně ho prodat i potom v digitálu a taky by tam mohly vznikat doubly?
Podle mě mohou o cenu s hrozícím digitálem přijít, neboť digital je méně monopolní. O přechodu se konkrétně neví protože se zde na Ovi v diskuzi objevila konstruktivní zmínka, že např. německo, západ se FM neplánuje zbavovat, zatímco v Norsku to vypadá, že FM je již omezeno. Další možností je původní datum ukončení FM (2025) je spočítáno, že stejně klesne zájem o rádio jako médium, pod zajímavou úroveň z hlediska nynějších velkých hráčů na trhu.

A o případném přepouštění Fajnu – jako uživatelsky by to bylo zajímavé, ale z hlediska tolik zde připomínající se plurarity provozovatelů, připomínám že je to podfuk na zváženou, jestli dát vzniku dalšího nového rádia s malým vlivem, nebo je potrestat, že už na tom nemůžou mít nic jiného než hitrádio, které ale ovšem díky 5 frekvencím bude sílit, jako jeden subjekt, nicméně nepokryje další cílové skupiny…a tak dokola. Ono ale nakonec to může vyjít na stejno, jako kdyby se jich vzdali, a bylo jim to přiděleno, tak jako se toho vzdalo Country a dostal to Signál.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
9. 6. 2018 09:33

tak nejdřiv by doplnili ty rock radia, blaníky a hitradia. Ale na ten zbytek by mohli hodit i ten fajn, když by byla možnost rozvoje furt lepší i ten fajn než 5x hitradio na fleku 🙂

Václav
Reply to  Oviradio.cz
9. 6. 2018 10:48

Nejen pro ovi – asi chápu relativně světlejší pohled na Fajn, podle mě je to pražským pohledem díky „přesaturovanosti“ E2 (2.nejposlouchanější). E2 byla mým oblíbeným před 15 ti, ještě trošku jí fandím v duchu dál, že se dokázala jako představitel AC trochu prosadit, i přes dokrývač ve srovnání se zase u nás na zlínsku s vlezlými Impulsy, holt díky signálovým nepoměrům si vážím aspoň toho. Jo Fajn, ten je ještě slabší, v tabulkách nic, ale tu a tam ho někdo naladí, určitě víc než třeba radio Jih. I když Fajn neposlouchám, tak musím přiznat, že někde mu dokrývače zajišťují aspoň spodek tabulky (např. ČB), ale Praha žádná sláva, jde vidět že alternativu(R1) si již nenaladí míň posluchačů než Fajn a Fajn se tak již pomalu řadí mezi minority, i když nabízí „oblíbený“ – no prostě pop.

Michal
7. 6. 2018 14:37

Přátelé, tak dle očekávání, rádio Černá Hora, tak jak ho známe, končí. Na radě přistála žádost o změnu názvu na Hitrádio Černá Hora a v závěru žádosti je zmínka o přejímání programu, takže moje představa je taková, že tam poběží normální program Hitrádia s upravenými jingly pro mutaci Černé Hory. Takže v Liberci budeme mít už 4 vysílače Hitrádia, to je vážně úlet.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
7. 6. 2018 22:01

o změne magic v rock, tak není ani zmínka, pouze žadají o změnu názvu, vic tam neni, druhy dokument je fúze těch firem, což doufam snad zlepší podmínky, tedy pokud vše bude pod jednou licencí, tak nebude 5x či kolikrat jeden vysilač na liberecku… snad s tim neco udelají.

Martin Kadaník
Reply to  Michal
7. 6. 2018 23:34

I když jsem na tuhle zprávu čekal dlouho, stejně tomu nemůžu uvěřit. To snad není pravda!!!

Ententík
6. 6. 2018 22:11

Vtip o rozhlasové soutěži

Rozhlasová moderátorka pokládá hádanku soutěžícímu posluchači na telefonu. „Je to hranaté, má to stupnici, anténu a hraje to.“ Posluchač neví.
Moderátorka: „No přece rádio, trochu tu hádanku pozměním. Je to hranaté, má to dvě stupnice, dvě antény a také to hraje.“
Posluchač se zamyslí, opět neví a moderátorka mu odpoví. „Vždyť to jsou dvě rádia. A nyní Vám tedy položím úplně, ale úplně nejjednodušší hádanku ze všech. Má to čtyři nohy, ocas a štěká to. Co je to?“
Posluchač se tentokrát nezdráhá a vítězoslavně pronese. „Tak to jsou nepochybně tři rádia!“

Ondra Mištera
4. 6. 2018 09:06

Minulý týden jsem sem dával odkaz na moje nahrávky z rádia R, 89,2 FM. Dnes ještě přidávám odkaz na další nahrávky z rádia R, 89,2 FM, které ještě mám. Jsou to moderátorské vstupy Ondry Martinského, které si nahrával on sám. Ondra Martinský na rádiu R vysílal každou sobotu od 8.30 do 12.00. Jeho vysílání bylo velmi zajímavé, stejně, jako vysílání Honzy Hlaváčka, který také na rádiu R vysílal hantecový pořad, Středa, Žanka je třeba. Soubor má asi 3 gb. Pokud má někdo zájem, může si tyto zajímavé nahrávky vysílání Ondry Martinského stáhnout a poslechnout. http://www.uschovna.cz/zasilka/ZTUKGV4LP8D4UBY3-A8V

Petr
3. 6. 2018 10:05

Já přišel na jednu kuriozitu ohledně Dance Radia: na Play.cz lze pustit v na české poměry jedinečných 320 (!!!) kb/s, což nenabízí třeba ani Wave nebo Vltava; na ABRadio.cz přitom pouze standardních 128 bez možnosti výběru dalších kvalit.
Já hlavně doufám, že Dance Radio Lagardére časem nepohřbí jako Radio DJ nebo Bonton, což stejně jako Dance byly svým formátem v Česku jedinečné stanice, které s přehledem a prstem v nose klidně mohly školit ostatní cílově zaměřená radia, kdyby jim pan Fleischman místo jejich rozvoje nepodřízl větev.

Petr
Reply to  Petr
3. 6. 2018 10:51

Chtěl jsem říct ostatní cílově stejně zaměřená radia. Jinak ti, Ovi, dávám zapravdu – Dance mě dřív neoslovovalo, nejsem tranceař. Současný playlist šmrnclý housem mě hodně baví, DJ Roxtar na pozici hudebního výběrčího je skvělá volba!

Speaker144
Reply to  Petr
4. 6. 2018 16:49

no, jestli můžu také svůj názor k Dance radiu, mně osobně spíš vyhovoval ten předchozí formát..za prvé se songy tolik netočily (např. cca 1000 songů, které za celý měsíc hrály pouze jednou jedinkrát, dneska to je cca 15, a to jsou teď tam započtený i ty co hrají v noci v rámci slovenského „okénka“.
dříve mě také bavilo, že tam hrál trance, electro house (je i teď, ale jen občas a ne v takové míře) a všeobecně novinky, které bylo možné slyšet i na jiných tanečních radiích po Evropě). ted je celkový počet songů o hodně zúžený a objevují se tam i styly jako anime japan house apod., což netvrdím že není dobré pro zpestření, ale je otázka, zda se hodí na moderní progresivní taneční radio a ne spíš třeba právě na Color.
ale nepopírám, že i ted některé novinky nejsou občas dobré, ale dřív to bylo lepší. a z 90tek tam od té podzimní změny hrajou 10 stejných pořád dokola, opět oproti dřívějšku, kdy jich tam bylo o hodně víc.

Vojta(1)
Reply to  Oviradio.cz
5. 6. 2018 13:35

Vy už jste jim tam telefonoval, aby to opravili? Teď už to totiž nekoktá. Zkoušel jsem obě frekvence a hrály stejně.

Anonymní
Reply to  Vojta(1)
5. 6. 2018 18:23

Ted jsem jel domu a synchronizace neni ok. Je to jak pise Ovi.

Vojta(1)
Reply to  Anonymní
5. 6. 2018 19:46

Naladil jsem to znova na dvou přijímačích současně (jeden na 89,0 druhý na 102,9) a teď to rozhozené opravdu je. Jinonická frekvence má oproti té ze Žižkova zpoždění.

Petr
Reply to  Oviradio.cz
5. 6. 2018 21:36

Já jim právě napsal na Facebook svůj problém s online poslechem – ať je poslouchám v jakékoli kvalitě, na PC i v mobilu, přes play.cz i ABradio, pořád to děsně šumí. Do pěti minut mi odpověděli, že to nahlásí, tak už se těšim, až to přestane ☺️

Anonymní
Reply to  Oviradio.cz
6. 6. 2018 20:23

Jj, šumí to pořád.. 🙁

Petr
Reply to  Speaker144
5. 6. 2018 21:43

Ahoj, teď jsi mě vzdělal – v životě jsem neslyšel o anime Japanese houseu. Našel jsem si jeden set na YouTube a asi jsem měl smůlu ale žádný track v tomhle stylu jsem tu neslyšel ☺️

Speaker144
Reply to  Petr
6. 6. 2018 07:59

No, je to Ayaka – Smile of Love, ale máš pravdu, že ten styl bude trochu jiný než house. Nicméně japonské to je. 🙂
Co se týče toho šumu-chrastění, psal jsem jim to už někdy v prosinci, také psali, že to ohlasí technikům, tak snad to zmizí..:)

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
3. 6. 2018 21:59

Dance radio běžně moc neposlouchám, spíš jen občas přes internet jako zpestření. Nicméně mohu potvrdit, že změna formátu hudby je hodně patrná. Myslím si, že se nedá říct jestli k lepšímu nebo horšímu, je to spíš otázka vkusu. Já osobně nemusím ohraný playlist Hitrádií, Evropy 2 apod. a dávám přednost rozsáhlejšímu výběru, nicméně současný formát Dance rádia už je na mě zase až moc alternativní. Já jsem odrostlý na Zlaté Praze, takže mě vyhovoval formát spíš dřívější a pokud dostanu chuť na taneční muziku, tak si raději pustím Brněnské Free radio. Líbí se mi že tam zařazují i hodně věcí z 90. let. Ovšem současný formát Dance radia nebo Coloru je určitě výborný a vážím si že tu takové rádia jsou. Pro skupinu lidí milující tuto hudbu jsou jedineční a já těmto rádiím hluboce fandím.

Petr
Reply to  Lukáš
3. 6. 2018 23:05

Zajímavý pohled na věc, pro mě současné Dance Radio představuje inteligentní mainstream. A rozhodně jsem radši za přísun novinek, protože taky nemám rád ustrnulost většiny českých radií. Freečko neznám, ale nepodařilo se mi na jeho webu najít odehraný playlist. Soudě podle tracků v jejich chart ale nebude hudebně pro mě. Každopádně by se mi líbilo, kdyby Lagardére konečně pustil k vodě současný Bonton a na jeho frekvence nasadil Dance. To by byla pochoutka! 🙂

JK
31. 5. 2018 19:30

Na RRTV dorazil dokument, ve kterém Média Bohemia žádá o sloučení svých firem vlastnících různé licence pro regionální rozhlasové vysílání.

Jarda
Reply to  JK
1. 6. 2018 04:30

Jakože z hitrádií bude celoploška jako z kissu?

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
1. 6. 2018 16:11

takže pak budou stejne licenční podmínky pro hitradio fm na liberecku? Ře by pak „přehazeli“ kmitočty a v lbc by se třeba ozval fajn? A tam kde by to šlo by mohl do eteru třeba hitradio poprock 🙂

Jarda
Reply to  Jarda
1. 6. 2018 18:09

a to ma ze všech kmitočtů hrát jedna a ta sama stanice? Snad ne…

Honza
Reply to  Jarda
5. 6. 2018 19:27

Já si myslím že by to v porovnání z Kissem nebyla taková změna, stejně hudba je jen centrální.

Ondra Mištera
Reply to  Oviradio.cz
31. 5. 2018 15:48

Škoda, že od zítřka místo zpravodajského rádia Aktual tam nevznikne rádio z country a folk hudbou. Pokud vím, tak na slovensku snad ještě nikdy v FM pásmu nevysílalo žádné rádio, které by hrálo folk a country. Také mě zajímá, v kolik hodin dnes skončí rádio Aktual?

Ondra Mištera
28. 5. 2018 20:37

Pokud má někdo zájem, tak si může stáhnout a poslechnout moje obrovské množství nahrávek rádia R, 89,2 FM, které vysílalo z obce Mokrá Horákov u Brna a hrálo nejlepší folk a country. Je to soubor, který má něco kolem 21 gb. 27.6 to bude rok, co tohle výjimečné rádio R bohužel skončilo. Zde přikládám odkaz na úschovnu, na tyto moje nahrávky z rádia R. http://www.uschovna.cz/zasilka/ZMMPPFJWKIV3EZV2-EPU

jouda
Reply to  Ondra Mištera
31. 5. 2018 20:34

Stáhnuto – 23 GB. 🙂 Je v tom ale trochu zmatek, některé záznamy jsou vícekrát. Víc jak půlka jich má mizernou kvalitu a se šumem – 32 kbps 22 kHz. Zbývající jsou ale v pohodě. Díky.

Ondra Mištera
Reply to  jouda
31. 5. 2018 22:18

Dobrý den, pane Jouda,
některé záznamy z vysílání rádia R mi nahrával pan František Krpenský a některé záznamy mi nahrával můj známý z obce Mokrá Horákov. Máte pravdu, že ty nahrávky, které se jmenují FM nahrávka 89,2 FM, které mi nahrával můj známý z Mokré Horákov, že je vnich často slyšet šum. Ten můj známý mi to nahrával přez mobil. Některé dny vysílání rádia R mám nahrané dvakrát. Od pana Františka Krpenského, i od toho mého známého.

Ondra Mištera
27. 5. 2018 13:03

Velmi rád jsem poslouchal pirátské rádio z Polska, Wolne radio Kraków. Tohle rádio už velmi dlouho nevysílá. Naposledy vysílalo 23.12.2017. Ví prosím někdo, proč už tohle pirátské rádio dlouho nevysílá? Několikrát jsem psal na jejich facebook a vůbec mi neodepisují. Také mě zajímá, jestli někdo zná pirátské polské rádio, rádio Wielka Wies Malopolska? Rádio bohužel nevysílá na internetu. Také mě moc zajímá, jakou tohle rádio hraje hudbu? Také bych byl moc rád, kdyby někdo měl nahrané radio Wielka Wies Malopolska, abych si ho mohl poslechnout. Také by mě zajímalo, kde bych mohl najít další současná pirátská rádia z Polska, abych je mohl poslouchat. Za odpovědi moc děkuji.

Ententík
26. 5. 2018 18:13

Vtip o rádiu

Příjde muzikant do obchodu s rádii a hned si chce jedno koupit.
Prodavačka se ho ptá: „Jakou má mít to rádio stupnici? Dlouhovlnnou nebo krátkovlnnou, OIRT nebo CCIR?“
Muzikant na to odpoví: „To je úplně jedno, hlavně když bude v C – dur.“

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
27. 5. 2018 02:44

Tak to taky nechápu. Myslím si že ani jednu z těchto skupin nelze na jejich rádiu slyšet. Jinak 16.6. bude Oldies Festival v Ostravě s interprety Masterboy, Pharao, Sin With Sebastian, Real McCoy, DJ Quicksilver, Maxx a E-Rotic a tam je už logickým partnerem rádio Kiss. Navíc celý večer završí Martin Hájek s pořadem Diskopříběh z jejich rádia.

Tom
Reply to  Oviradio.cz
27. 5. 2018 13:57

Máte pravdu. Já jsem sice dobu eurodance devadesátých let nezažil, ale i tak jsem měl v životě období, kdy jsem eurodance poslouchal a musím říct, že trvalo docela dlouho. Jenže později mně začaly skladby tohoto stylu spíše obtěžovat, protože většina z nich zní tak převídatelně, že si stačí pustit prvních 30 sekund a už víte, jak bude celá píseň pokračovat. Proto nyní poslouchám spíše hudbu, která mě dokáže alespoň něčím překvapit a není vlezlá ani ohraná, takže vlastně styl Coloru nebo Expresu.

Ant_scanner
Reply to  Tom
28. 5. 2018 10:50

No, když bychom brali songy od projektu jako Aqua, Hit n Hide, tak ty infantilně samozřejmě znějí. Zase na druhou stranu takový 90’s trance, takový ten co hrál třeba Triangl a hrajou i novinkově teď současná, bohužel pouze internetová, radia, dokazal překvapit zpestřením, které začalo az třeba po minutě a půl songu.. To mi naopak u popových songů chybí a chybělo, až na pár vyjímek.

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
29. 5. 2018 01:05

Máte pravdu, také se mi pod názvem Oldies nevybaví devadesátky, ale spíš ještě starší rocková hudba. Jinak jste vytvořil dobrý výběr songů. Některé z nich hrají na Kissu a ty ostatní bych tam určitě přiřadil. A třeba na Kissu oceňuji, že mají od jednoho interpreta poměrně hodně songů. Když dám příklad, tak já mám třeba oblíbený Sash! a v běžném vysílání od něho točí tyto hity: Ecuador, Adelante, Ganbareh, La Primavera, Colour The World, Mysterious Times, With My Own Eyes. Ve večerních speciálech jsem slyšel i Move Mania, Stay, Encore Une Fois a dokonce i Oliver Momm’s Sash! Hit Mix. Třeba od Scootera nebo DJ Boba mají songů ještě více. A toho si já neskutečně cením. To je unikát a radost poslouchat. Na jiných rádiích mají od Sash! v podstatě jen Ecuador, od Scootera jen Break It Up a když hrají od každého interpreta dokola pouze jeden hit, tak se to pak strašně rychle oposlouchá.

Ondra Mištera
24. 5. 2018 21:01

Dobrý den. Velmi se mi líbí hudební potkres, který asi před dvěma lety pouštěl moderátor Amani Shirima z radia Country FM Iringa, v pořadu Djami tanzania. V současné době už tam bohužel tento hudební potkres nepouští. To je velká škoda. Zajímá mě, jestli tento hudební potkres je nějaká písnička, která se dá najít třeba na Youtube a také mě zajímá, jak se případně tato písnička jmenuje? Přidávám odkaz na tento hudební potkres. Předem moc děkuji, Ondra. http://www.uschovna.cz/zasilka/ZI5NVUWH98XET2N4-229

Ondra Mištera
Reply to  Oviradio.cz
24. 5. 2018 22:48

Dobrý den, pane Harvánku. Děkuji vám za přesný název skladby hudebního podkresu z Tanzánie, z radia Country FM Iringa. Tato skladba se líbí nejen mě, ale i panu vychovateli z internátu. Ten bude určitě mít velkou radost, až si tuto skladbu také najde.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
23. 5. 2018 12:12

Stále čekám, kdy vyhlásí licenční řízení na tu 94.1 MHz v Liberci. Moc bych jí přál Coloru, protože hnoje typu Signál máme v Liberci víc než dost.

PPK, jidxc
Reply to  Michal
23. 5. 2018 16:32

Tyhle dotazy pramení z neznalosti situace a principů. Nelze vyhlásit LŘ na kmitočet v mezinárodní koordinaci. Až bude finálně hotov, tedy někdy na sklonku roku 2018. Color není koordinátorem 94.1, takže jeho šance jsou zcela minimální. Pokud kluci chtějí v Liberci vysílat, šance mají slušné, ale musí svoji novinku koordinačně posadit do centra města. Nikoliv ji zkoušet uplatnit na „hvězdný“ Bartlův vrch. U „skorobrněnské“ 89.2 se očekávat posun v lokalitě rozhodně nedá. Už teď jsou její parametry posazeny za hranu. Šance obou radií v LŘ jsou pak vyrovnané. Obě radia by ji měly jako dokrývací kmitočet. Přičemž u Hitradia se linka užitečného pokrytí (s rušením) té 89.2 dotýká, u Heye jsou to pak dvě zcela oddělená jádra. To jen tak pro přesnost, na základě jakých technických dat se bude rozhodovat RRTV.

jouda
Reply to  PPK, jidxc
23. 5. 2018 20:00

Šance v LŘ jsou sice vyrovnané, ale jedno z nich to dostane na 95 %. 🙂

jouda
Reply to  PPK, jidxc
23. 5. 2018 20:01

Kdo sleduje situaci mezi provozovateli, tak ví, které to je. 🙂

Jarda
Reply to  jouda
24. 5. 2018 04:39

Tak hitradio má přímo v brně hned 2 frekvence…..
doufam že že tu 89,2 dostane hey radio.

Michal
Reply to  PPK, jidxc
24. 5. 2018 12:50

Jaká úroveň signálu se v takovém případě považuje za hranici pokrytí?

Vojta(1)
Reply to  Michal
24. 5. 2018 15:40

Hranice kvalitního pokrytí by měla být cca 55 dBuV, někdy se udává hodnota 53 dBuV. Mě většinou stačí i 30 dBuV, hlavně když jde přečíst RDS text. Dokud je možné bezchybně přečíst RDS, tak pokládám signál za vyhovující a to bez ohledu na intenzitu šumu ve stereu a hodnotu dBuV.

Jarda
Reply to  Vojta(1)
24. 5. 2018 15:54

to je taky to, nekdy mas spatnej signal, ale jde to, ale nekdy je dobrej ale brutalne zarušenej…

PPK, jidxc
Reply to  Vojta(1)
24. 5. 2018 20:08

Tak není to ani 55 ani 53, je to přesně 54dBuV 🙂 Takto je definováno užitečné (chráněné) pokrytí VKV vysílače. Nové vysílače, ale např. i Brno 99.0 mají občas linku 54dBuV na několika místech přerušenu a rušeny jsou až třeba do 60dBuV. Zde to dělá vysílač Radhošť o stejné frekvenci. Tudíž se ani žádosti Media Bohemia (Hitradia) o kmitočet MH 89.2 nedivím.
A jak by řekl klasik, MB nové vysílače nekoordinuje, ta jen kupuje hotová radia. Tenhle případ je něco mezi?! 🙂

Michal
Reply to  PPK, jidxc
25. 5. 2018 12:02

Coloru jsem vytipoval zajímavou lokalitu přímo v Liberci. Zda-li se nakonec domluvili se správcem objektu netuším.

Jarda
Reply to  Michal
25. 5. 2018 16:34

tak „jablonecká“ kota ma dodah daleko za liberec 😉 hraje na spoustě místech i na českolipsku 😉 co je v lbc byva většinou utopené a za ještědem nehraje. Někdy to hraje už za libercem…

Michal
Reply to  Jarda
25. 5. 2018 17:02

To je sice pravda, jenomže zkoordinovat něco dalšího v těch Vrkoslavicích je takřka nemožné, kdežto v Liberci možné zcela určitě.

Jarda
Reply to  Michal
25. 5. 2018 17:11

Ale na jablonec už to nedosvítí 😀

Michal
Reply to  Jarda
25. 5. 2018 18:14

Částečně taky, ale samozřejmě super kvalita by to všude nebyla. Aby slušně pokryli Liberec i Jablonec, museli by to dát na Proseč, ale tam už se taky těžko něco zkoordinuje. Překvapivě slušná kóta by mohla být ta rádia Dálnice v průmyslové zóně. Ta mi hrála velice slušně v Jablonci, ale dokonce i na Frýdlantsku. Terénní profil je oběma směry relativně příznivý, vzhledem k místnímu členitému terénu.

Jarda
Reply to  Michal
25. 5. 2018 18:32

radio dalnice dosvítí na frýdlant, ale hey a čro liberec docivi na českolipsko 🙂
ale zda se na nejake z tech kot podaří neco zkoordinovat…

Jarda
Reply to  Jarda
25. 5. 2018 18:32

*dosviti

Michal
Reply to  Jarda
25. 5. 2018 18:36

Hele Jardo a co to rovnou prsknout na Ještěd a rovnou 50kW, ať to má grády. 😀

Jarda
Reply to  Jarda
25. 5. 2018 19:37

vyhodit odtamtud proglas 😀 bohuzel tady pomuze jen dab, nejaky mux na jested a v nem nekolik radií 😉

Vojta(1)
Reply to  Jarda
25. 5. 2018 23:29

Zajímalo by mne, zda by to bylo možné vyřešit odkoupením jednoho ze tří libereckých vysílačů Hitradia FM. Jak moc je reálné, že by spol. Media Bohemia přistoupila na tento obchod?

JM
Reply to  Jarda
26. 5. 2018 01:36

Že by MB něco někomu postoupila? Zapomeňte.

Vždyť by to šlo proti jejich bytostnému zájmu, tedy zabetonovat český éter tak, aby se tam nikdo další nedostal, a zároveň postupně zlikvidovat všechny menší teoreticky „nebezpečné“ hráče.

Už jich moc nezbývá, defakto jen moravští broadcasteři Plachý (Krokodýl a spol.) a Foretník (Haná, Rubi a spol.), pak dvojka Hey+Color a ještě Relax, RCL a pražské formátové stanice Expres a Classic. Jinak už všechno lehlo – naposledy Egrensis a Černá Hora. Minimalistické regionálky jako Samson nebo Česká Kanada nepočítám – ale bojím se, že i tam to postupně na prachy zajde a MB to skoupí, protože se toho majitelé budou chtít zbavit.

Michal
Reply to  Jarda
26. 5. 2018 09:33

Tady pomůže jen změna zákona a hlavně snaha o dodržování zákonů již platných. Rada má dohlížet na vyváženost éteru a jednoznačně tak nečiní. To že někdo těsně před prodejem změní licenční podmínky a připraví tak půdu pro nového majitele, který si tam na základě nových podmínek potom pustí vlastní, přebíraný program, který již na daném území vysílá, je obcházení zákona a hlavně pěkná prasárna. Když někdo chce s vysíláním seknout, měla by licence zaniknout a na jednotlivé kmitočty by se měla vyhlásit jednotlivá licenční řízení. Pak by v českém éteru nebyl takový bordel, jako třeba, že jedno rádio má na jednom stožáru rovnou dva kmitočty, každý pod jinou licencí, ale vysílající totožný program.

Jarda
Reply to  Jarda
26. 5. 2018 10:39

Ano přesně tak, zakon je děravej a nikdo s tim nic nedela, chce to vyraznou změnu zakona, ale aby tam bylo i to že 1 stanice smi mit v jedne lokalitě 1 vysílač, a ne rovnou třeba 2 na stejnym fleku… rrtv by to měla přezkoumat a nebo samotná MB by neměla bejt prase, má několik značek, v nekterem regionu jeji další značky nevysílají, tak si ma „přehazet“ kmitočty, taky by vypadalo jinak hitradio a fajn radio na stejnem stožaru, než 2x totožne hitradio…

H.
Reply to  Jarda
26. 5. 2018 23:18

Jakákoli představa o změně zákona je sice relevantní, ale naprosto utopická. Zákonodárci jsou jen banda duševně vyprázdněných lidí, od ANO až po TOP, sami nemají jakoukoli motivaci, a nevidím sílu, která by to skrze ně prolobbovala.
Myslím, že i společnosti Media Bohemia je šumák, jestli z jednoho stožáru pojedou 2x to samé nebo dva různé programy. Jim jde jen o prachy, a ta představa, že mezi pokrytím a finančními příjmy existuje přímá úměra, je zcela pomýlená. Šumící městské dokrývače, kde vypadl ball, řeší se zpožděním několika měsíců. Je vůbec nezajímá, jestli ty jejich kolovrátky někdo poslouchá. Jejich hlavním cílem je přesvědčit inzerenty. A to je úplně jiná disciplína. Jistě znáte dokument „Český sen“. No a tak si tam místo těch zmanipulovaných socek představte zájemce o inzerci v rádiu. Bingo, je to prakticky to samé. Omlouvám se, je to drsné, ale to je přesně podstata hry. Hezký večer.

Michal
Reply to  Oviradio.cz
23. 5. 2018 12:50

Jinak zájem Hitrádia o další brněnský kmitočet, když už tam dva mají a z toho jeden o výkonu 1kW, docela nechápu. I když je to přesně styl MB, zabrat pokud možno co nejvíc, byť zbytečných kmitočtů. U Hey rádia mám to pochopení větší, protože tam to pokrytí po Brně a blízkém okolí prý za moc nestojí. I když by asi mělo smysl případně získanou frekvenci překoordinovat trochu dál východně od Brna, aby ten překryv nebyl tak markantní.

jouda
Reply to  Michal
23. 5. 2018 15:21

Překryv 89,2 a 99,0/100,8 je 90 %. Pěkně se to bude doplňovat, protože signál půjde z různých směrů.

jouda
Reply to  Michal
23. 5. 2018 15:23

U Heye je překryv podstatně menší a výkony kdovíjaké taky nejsou, takže tam bych to nechal. Změnou stanoviště si moc nepomůžou.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
23. 5. 2018 18:19

Taky bych si přal aby to získalo hey radio, aby rrtv uznala že hitradio už ma dostatek kmitočtů a s velkyma výkonama 😉 a dala to radiu hey 🙂

Michał PL
22. 5. 2018 14:52

Michal ma pravdu. Jde to tak. Doma mam vysilac WI-Fi /pevne pripojeni internetu/ k nemu „pripnu“ mobil s androidem, mobil pripojim kablem AUX k Hi-Fi sestave a funguje to. Stahl jsem aplikace pro play.cz a abradio.cz a posloucham ceske stanice doma neomezene. Pro poslech stanic s jinych casti sveta mam take aplikace Tunein a jede to 🙂

Venku delam to stejne. Nevim jak vypada pokryti 3G v Cesku a jake jsou ceny, nicmene v Polsku na predplacene karte jedne siti MVNO platim 25 zlatych pro 10 GB, coz po dnesnim kurzu je kolem 150 czk. Samozrejme obcas se pripojeni ztrati, staci zastavit aplikace spustit ji nove a hraje to.

Jiste poslech radia prostrednicvim FM pripadne DAB je jednodussi a kdyz poslouchate celoplosku na FMu tak vubec nemusite resit frekvence protoze Vam auto radio pomoci RDS prepne to automaticky a bude hrat po cele republice. Takze je na vyber- priplatit si za mobilni predplaceny tarif a mit vetsi vyber stanic, nebo mit to zdarma a spolechat na tom co je na FMu. Bohuzel nejvetsi vyber zajimavych stanic je jednoznacne v Praze (R1, Expres, Classic, Color, RockZone). Kdyz pojedete na venkov musite spolechat na celoploskach.

Jarda
Reply to  Michał PL
22. 5. 2018 19:52

v Liberci take jsou stanice k poslechu, někdy jde spíše krom pokrytí více o rušení fm signálu.