Komentáře a diskuze

  • Jarda 17. 8. 2022 v 08:12 k Komentujemea ted by se hodil nejzápadnější ;)
  • Oviradio.cz 16. 8. 2022 v 16:09 k KomentujemeVíte, kde je nejvýchodnější vysílač Českého rozhlasu? Najdete ho na monumentální budově nemocnice Třinec, na 107,8 šíří Dvojku.
  • jouda 16. 8. 2022 v 09:53 k Komentujeme99,5 i 99,9 mají mezi sebou Katowice 99,7, které v Ostravě a okolí hrají dobře. Hey na 99,5 se přepnutím...
  • Oviradio.cz 16. 8. 2022 v 08:08 k KomentujemeNejdříve přemýšlet, pak psát. Naopak to nefunguje.
  • MARTIN 15. 8. 2022 v 22:48 k Komentujemerádio spin bylo rádio twist
  • MARTIN 15. 8. 2022 v 22:47 k Komentujemea rádio impuls bylo rádio alfa
  • MARTIN 15. 8. 2022 v 22:47 k Komentujemeještě sem si vzpoměl na rádio limonádový joe na 90,3 a na rádio triangl 97,9
  • MARTIN 15. 8. 2022 v 22:45 k Komentujemejo rokko z petřína už to vidim
  • MARTIN 15. 8. 2022 v 22:44 k Komentujemea rádio rokko vysílalo taky z malešic
  • MARTIN 15. 8. 2022 v 21:51 k Komentujemea co hrálo rádio rio a rádio roko

Články

Komentujeme

O čem píšete?
17.9K Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
MARTIN
15. 8. 2022 22:47

ještě sem si vzpoměl na rádio limonádový joe na 90,3 a na rádio triangl 97,9

MARTIN
14. 8. 2022 22:53

pamatujete si na 95,3 rádio vox škoda že zaniklo na 87,8 už nevim co tam bylo místo blaníku na 95,7 bylo rádio hey ale jiný rádio hey než je tohle největší škoda je radia deejay to bylo nejlepší rádio to si pamatuju dobře když sem byl v chorvatsku v roce 2019 tak sem poslouchal rádio deejay a spoměl sem si když sem byl malej to rádio deejay mi šlo s itálie v chorvatsku

MARTIN
Reply to  MARTIN
14. 8. 2022 22:55

takže v itálii ještě maj rádio deejay

MARTIN
Reply to  MARTIN
14. 8. 2022 22:56

tenkrát tady v Praze bylo rádio deejay 99,7

Soundwaver
Reply to  MARTIN
15. 8. 2022 18:45

co se českého Deejaye na 99,7 týká, tak pokud si dobře vzpomínám, tak tam měli dobré jen jingly (tzn. stejné jako na italském Deejayi) a autorské večerní pořady, včetně těch od DJs z Itálie. Běžné hudební vysílání se vice méně nelišilo až na pár vyjimek od Evropy 2. prostě bohužel opak puvodního předchůdce Bontonu z 90ek-millenia.
a to jsem čekal, že to rozjedou s tehdejším progresivním italo dance (Mollela, MTJ apod.)

plus když trochu odbočím, tak pak přišel v roce 2005, tentokrát na 97,2 FM CHR Fajn, který taky začal hrát jako E2, zkrátka skoro všichni tehdy chtěli hrát se vším vsudy jako E2. byla to doba, kdy v podstatě postupně mizela z eteru pestrost (nepocitam třeba tehdejší Expres).

TÉMA
Deejay
PVo
Reply to  Soundwaver
15. 8. 2022 19:55

výstižné- mám úplně ten stejný dojem

Lohen1
Reply to  PVo
15. 8. 2022 20:20

Když si dnes pustím stream italské Deejay Tv, tak to s taneční muzikou má společného asi jako Impuls vs Zlatá Praha…

Marek
Reply to  MARTIN
15. 8. 2022 08:30

87,8 bylo Rokko myslím

LiborV
Reply to  Marek
15. 8. 2022 10:50

Ano, 87,8 bylo Rádio Rokko. Jeho slogan bylo „Prožij to znova“.

MARTIN
Reply to  Oviradio.cz
15. 8. 2022 21:51

a co hrálo rádio rio a rádio roko

MARTIN
Reply to  MARTIN
15. 8. 2022 22:44

a rádio rokko vysílalo taky z malešic

MARTIN
Reply to  MARTIN
15. 8. 2022 22:45

jo rokko z petřína už to vidim

Insider
14. 8. 2022 08:29

Radioprojekt?

PVo
Reply to  Insider
15. 8. 2022 13:52

Taková základní otázka: denní dosah rádia v Německu je o dost vyšší než v ČR,
I v Rakousku je denní dosah asi 67,5% obyvatel (když poslouchá denně 6 mil a celkem je Rakušáků 8,9mil)
a v Polsku 71%.
Kdepak asi dělají soudruzi s 54,4% denního zásahu v Česku chybu?

JM.
Reply to  Oviradio.cz
13. 8. 2022 09:57

Jestli někdo selektuje hudbu podle toho, zda je od bělochů, černochů, LGBT nebo nevímkoho, tak je to hlupák. Hudba se dělí na dobrou a špatnou. Stejně tak je stupidní vyřazovat někoho z playlistu proto, že nebyl v osobním životě ideálním člověkem, velká část legendárních umělců měla nějaké úchylky nebo problematické chování (narážím třeba na Michaela Jacksona).

Spoustu gay umělců hraje ostatně i Blaník nebo Signál, protože osmdesátkový pop jich byl plný 🙂

H.
Reply to  JM.
13. 8. 2022 10:14

Přesně tak, kdybychom se v tom začali pitvat, tak bychom došli k tomu, že nelze hrát vůbec nikoho.

H.
Reply to  Oviradio.cz
13. 8. 2022 10:18

No nevím. Je spousta lidí, kteří sami sebe rozhodně nepotlačují, jen prostě nepotřebují exhibovat v pražských ulicích. Veřejnoprávní médium – když už si na něco takového hrajeme – by akce tohoto typu podporovat nemělo. Soukromníci ať si dělají co chtějí.

Honza K.
Reply to  H.
13. 8. 2022 10:25

Souhlasím, přál bych si aby byl někdy Čro stejně tak i ČT veřejnoprávní NEZÁVISLÉ médium, bohužel tomu tak není a asi dlouho nebude.

JM.
Reply to  H.
13. 8. 2022 11:11

Wave má k veřejnoprávnosti tak daleko jako média Andreje Babiše k objektivnosti.

Tu stanici si před lety doslova privatizovala úzká názorová skupina krajní levice a salónních komunistů, stačí se podívat, kolik spolupracovníků rádia Wave publikuje na ultralevicovém serveru A2larm nebo podobných a jaké jsou jejich politické a společenské názory.

Jediné, co nechápu je to, že s tím vedení ČRo nic nedělá. Kdyby si takhle nějaký okruh ČRo privatizovali například lidé z názorového spektra kolem Václava Klause, tak by byl oheň na střeše. Přitom je to analogicky to samé, jako se stalo na Wave.

A to jsem tu stanici v počátcích poslouchal docela rád.
Naštěstí je tu slovenské veřejnoprávní Radio_FM.

H.
Reply to  JM.
13. 8. 2022 13:19

O tom, že lidé z R. Wave jsou „nepříjemní“, se mezi ostatními zaměstnanci ČRo mluvilo už před více než 5 lety. Raději se jim vyhýbali. Myslím, že vedení ČRo má prostě strach tam udělat pořádek. Ten rachot, který by dozajista nastal, by vedení nejspíš neustálo.

JM.
Reply to  H.
13. 8. 2022 15:18

To je dost pravděpodobné. Ale je prostě strašné, jak si malá skupina hlasitých lidí aktivních na Twitteru a s mediálními kontakty dokáže vybudovat podobnou moc. Dokážu si naprosto živě představit, kdyby tam mezi ty „tolarantní a pokrokové“ lidi přišel někdo z jiné názorové bubliny a začal to tam rovnat, co by se začalo dít. Rázem by tu byla druhá „televizní krize“, demonstrace na záchranu „svobodného“ Radia Wave a podobně.

LiborV
Reply to  JM.
14. 8. 2022 17:26

Vedení ČRo si zadalo velkou studii co chce slyšet cílová skupina Rádia Wave za mluvené slovo. Z této analýzy vycházelo i zadání pro výběrové řízení na nového šéfka/šéfku Rádia Wave. Hledalo se podle toho kdo krestivněji naplní výsledky průzkumu. Výběr proběhl v dubnu tohoto roku. Inzeráty na tento konkurz byly nečekaně hodně rozšířené ve vysílání i jiných stanic ČRo, na mediálních serverech, na portálech kde se nabízí práce v kultuře, na mediálních sítích.Jedním ze zadání bylo ještě více tvořit obsah vysílatelných formou podcastů, experimenty a nové v zahraničí osvědčené formáty pro mladší publikum. Většina obsahu na Rádiu Wave není politická a vychází ze šetření mezi mladými lidmi (studenty VŠ ve velkých městech) a ti bývají obecně v tématech progresivnější než bývá průměr společnosti. Změny v programu očekávám spíše dílčí a postupné, jelikož konkurz jehož zadání bylo konzultováno i s dánským rozhlasem (ČRo se tam často inspiruje) vyhrála Bára Šichanová (člověk dosud zodpovědný za vývoj nových formátů). Mě témata na Rádiu Wave baví i ve 40.

TÉMA
Rádio Wave
JM.
Reply to  LiborV
14. 8. 2022 23:00

Pak to ale není veřejnoprávní stanice, ale stanice ušitá na míru určité sociální bublině. A to ještě velmi úzké.

Podívejte se na slovenské FMko. To naprosto plní formát progresivní stanice pro mladé lidi, velmi podporuje mladé alternativní umělce, podporuje festivaly, umožňuje začínajícím skupinám prorazit a podobně. K tomu tam jsou jako doplněk i kulturní a jiné pořady, cílené spíše na mladší a náročnější posluchače. Ale přesto to vše jde bez jasného politickěho zabarvení. Poslouchám ho často.

Fakt Vám nepřijde trochu v nepořádku to, že všichni redaktoři Wave jsou z jedné politické a sociální skupiny? A že většina z nich spolupracuje nebo publikuje na politicky velmi vyhraněných webech (a všechny jsou ultralevicové nebo levicové)?

Bude tedy ČRo provozovat také stanice pro mladé nacionalisty, mladé konzervativce, mladé liberály a středové voliče a podobně? To asi není jeho účel, nebo ano?
Veřejnoprávní rozhlas má být objektivní a v rámci možností vyvážený. To plní Plus, to plní Radiožurnál, to plní Vltava, ale Wave to neplní ani náhodou. Proč máme úzké názorové skupině (a ještě skupině naprosto marginální s pohledu voličských preferencí – viz. poslední volby) provozovat z poplatků „jejich“ rádio?

LiborV
Reply to  JM.
15. 8. 2022 10:48

Při podrobné analýze zjistíte, že o nic tak vysloveně názorově úzkého nejde. Témata jsou velmi široce vybíraná. A nejsou odlišná od vysílání jiných stanic pro mladé na západ od nás. Nerozumím tomu, proč se u nás například ochrana přírody, seberozvoj, nebo duševní zdraví považují za politická témata, která by ve vysílání Rádia Wave být neměla. Pokud si poslechnete třeba holandskou veřejnoprávní stanici pro mladé, finskou, portugalskou nebo i berlínský Fritz tak uslyšíte ještě více progresivní program na míru dané cílové skupině. I Wave prezentuje mnoho současné hudby (české), i literatury. Domnívám se, že je dnes spousta témat nešťastně polarizována. A opravdu nepovažuji za šťastné, že i audio dokument o tom, jak mladá žena zachraňuje stromy před uschnutím je označeno stěžovatelem jako politické téma. Prý tam chybí vyjádření těch podle, kterých není ochrana stromů třeba, protože názor té ženy, že tím pomáhá planetě před přehřátím je politické téma (taková stížnost na Rádio Wave byla). Dokument není zpravodajství , které musí být vyvážené. Neděláme politická témata téměř ze všeho. Již jsem slyšel názor od jednoho konzervativního politika, že i rozhovor kde herečka řekne, že je vegetariánka je politické (ne veřejnoprávní téma). Já taky nenahlašuji na řadu, že když někdo mluví o tom, že přijel do studia autem, že je to politická propagace automobilismu. Nepřeháníme to jako společnost s tou politizací náhodou?

TÉMA
Rádio Wave
Michal
12. 8. 2022 18:14

Zdravím, kluci rádioví, dáte nějaký tip na dobrou 80s / 90s stanici, kde se nehrají moc takové ty ojeté kousky? Stáhl jsem si aplikaci Daily Tunes (rádia z celého světa). Je tam toho mraky, různě to zkouším. Díky!

TÉMA
80s / 90s
Honzaa
Reply to  Michal
12. 8. 2022 18:41
Lohen1
Reply to  Michal
12. 8. 2022 23:05

Z Česka Radio4U
http://www.radio4u.cz

Last edited 4 dní před by Lohen1
Marek
11. 8. 2022 14:48

Nedocházelo na pražských (nemyslím celostátních) stanicích k výpadku vysílání kvůli povodni před dvaceti lety? Nejsem z Prahy a v té době jsem byl mimo Česko, tak jestli si na to někdo vzpomíná.

TÉMA
poruchy pražských rozhlasových stanic před dvaceti lety kvůli povodni
PVo
Reply to  Marek
11. 8. 2022 15:16

Proč by mělo? nevím o žádném tehdy provozovaném rozhlasovém studiu v Karlíně

PVo
Reply to  Oviradio.cz
12. 8. 2022 11:32

zajímavé, to jsem si ani nezapamatoval.
No nicméně jde o podružnou událost před 20 lety zcela nesystémového charakteru (=nemělo na systémové fungování v oboru nižádný vliv) tak mi to zas tak nevadí..

Ondrej
Reply to  Oviradio.cz
12. 8. 2022 20:28
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
10. 8. 2022 14:38

S tím počtem obyvatel se nějak museli seknout. Nenapadá mě důvod proč by měla pokrývat o 100 tis. obyvatel míň než 99,5.

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
10. 8. 2022 17:15

Az dostavi mrakodrap RT Torax vedle Karoliny, tak pak muzou zazadat o presun o 50 m vedle 🙂

Míra
Reply to  Oviradio.cz
11. 8. 2022 12:18

FM pásmo je přeplněné, zvedáním antén jen roste vzájemné rušení.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 8. 2022 12:46

To je jen jeden úhel pohledu. Taky tím můžeš zarušení dané frekvence eliminovat. Záleží kde máš priority. 🙂

Míra

Je to vytloukání klínu klínem. Vem si u nás v ČB kótu Baba, kmitočet 88,4 je tam mraky let, ale potenciál kóty není vůbec využit – nutnost silně směrového diagramu….To samé Včelná 99,7….Neomezených kmitočtů je jen hrstka….Zvýšení efektivní výšky může zarazit ČTÚ již v zárodku. Vždy se posuzuje případ od případu…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 8. 2022 15:14

Srandovní na té 88,4 je, že léta nebyly dodrženy zkoordinované parametry a nikomu to nevadilo. Až teď se ozvalo rádio Otava.

LU-

Tak Otava zkoordinovala kmitočet, který papírově (tak jak to vidí ČTÚ) neměl být zarušen. Ale on někdo jiný nedodržoval vyzařovák, signál v místě vysílání Otavy je tam úplně jiný a najednou se zjistí, že to vlastně ruší. Takových vysílačů bude víc. Kde není žalobce, není soudce, že ano.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  LU-
11. 8. 2022 16:21

Samozřejmě tím Blaník nijak neobhajuju a Otava je plně v právu. Chtěl jsem tím jen říct, že to v době vzniku 88,4 možná ani nemuselo být tolik uškrcené, evidentně to v reálu ničemu nevadilo.

Míra

Je to tam mraky let a mraky let papírově omezené….

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
11. 8. 2022 18:21

To přece nijak nerozporuju.

Míra

To neřeším. Řesím, že je to kóta jako prase a vyzařovák jde oficiálně jen na sever. Západ nic, východ nic, jih nic.
Tím ničím myslím nějakých minimálně -18dB.
To samé Včelná…..stěží dotluče Kamenný Újezd, který je hned jižně…

Last edited 5 dní před by Míra
Hony
Reply to  Míra
11. 8. 2022 21:54

Trochu nechápu ten diagram proč není diagram nastavený na Západ tedy na Budějovice ?

Míra
Reply to  Hony
11. 8. 2022 22:01

Protože jsou to spolu s 99,7 běžné kmitočty. Evidentně v případě 88,4 byl problém i s Německem…

Matyas
Reply to  Míra
12. 8. 2022 10:27

To je ta příčina, že 88.4 se bez problémů chytá i za překlenutím pásu České Sibiře, což je nějakých ca. 70 km od vysílače. Nevím, jestli z této kóty u Rudolfova, vysílal tento kmitočet od počátku, protože i v druhé polovině 90 let, jsem u sebe ladil Rádio 21. Západním směrem musí být omezení, i kvůli případné kolizi s Hoher Bogenem na 88.3. Vždyť od Baby je tímto směrem vidět téměř ke Strakonicím či Písku.

Last edited 5 dní před by Matyas
Marcel
Reply to  Matyas
12. 8. 2022 10:42

Při trochu lepších příjm.podmínkách jsem Blaník 88,4 chytal v Třebívlicích (Ústecký kraj). Jak to bude po výměně antén, uvidím…

Matyas
Reply to  Marcel
12. 8. 2022 10:52

No vidíš, to je hezký kousek, za běžných podmínek, co mám monitorováno i před Plzní směrem od Spáleného Poříčí nebo Nepomuku.

Noobish
Reply to  Marcel
12. 8. 2022 11:07

počas dobrých podmienok to hralo aj v aute v okolí Jaroměře (okr. Náchod), takže ten vysielač doletel fakt ďaleko – a to navzdory žurnálu hneď vedľa na 88.5…

Míra
Reply to  Matyas
12. 8. 2022 11:02

Oba kmitočty byly původně ve městě a pak se výškově zvedly.
Baba by byla vhodná i pro DAB, ale nemá cenu fantazírovat…

Matyas
Reply to  Míra
12. 8. 2022 11:07

To máš pravdu, pro DAB by byla dobrou lokalitou, záleží na ČTÚ, jak se k tomu příští rok postaví, kdy má vypisovat kmitočtové pásmo pro ČR.

Jarda
Reply to  Oviradio.cz
10. 8. 2022 14:48

Uvítal bych tam color, když už je tam hey 😉

PPK
Reply to  Oviradio.cz
10. 8. 2022 15:31

Pokrytí je díky obdobné výšce AS a minimální blízkosti zhruba stejné jako u 99.5 která je ovšem papírově čistší. Je to jen hra čísel, real bude +- stejný…

jouda
Reply to  PPK
16. 8. 2022 09:53

99,5 i 99,9 mají mezi sebou Katowice 99,7, které v Ostravě a okolí hrají dobře. Hey na 99,5 se přepnutím do mona nejspíš snaží zlepšit pokrytí po vzoru Impulsu. 🙂 Nová 103,6tka pak má zase 103,5 ze Slovenska (20 kW z Krížavy), která v Ostravě a okolí taky hraje pěkně. Takže ani jedno z toho nebude mít kdovíjaký dosah. Tak tak město samotné, dále pak zarušeno.

J K
8. 8. 2022 18:42

Signál rádio zařazuje do programu sobotní večerní 80’s párty – nemoderovaný mix osmdesátkových tanečních hitů.

TÉMA
80's párty Signál rádia
Tomáš Hron
Reply to  J K
8. 8. 2022 19:32

Moc nevím, co přesně si mám představit pod slovním spojením „osmdesátkové taneční hity“. Signál Rádio v posledních měsících kontinuálně dokazuje, že umí hrát jak kvalitní a jinde nehrané 80s věci například od Valerie Dore, Imagination nebo Den Harrow, tak i české příšernosti od Davida, Vondráčkové, Zagorové a podobných. Měli by se konečně rozhodnout, jakým směrem chtějí tuhle stanici směřovat, protože v tuhle chvíli je to jakýsi podivný neposlouchatelný mix Blaníku a Flash Radia. Staré posluchače tím ztratí a nové nezískají, resp. získají na pár minut, než kvůli vykopávkám z doby normalizace raději přeladí jinam. Pokud se v sobotní osmdesátkové párty tyhle hrůzy objevovat nebudou, mohlo by se jednat o zajímavý programový prvek. Troufám si ale tipnout, že většině opravdových fanoušků hudby osmdesátých let nebude ani tuto sobotu na displejích jejich rozhlasových přijímačů svítit frekvence 95,7, nýbrž 90,7. A myslím, že i u těch mimopražských to bude podobné.

TÉMA
80's párty Signál rádia
Jakub Melin
Reply to  Tomáš Hron
8. 8. 2022 19:38

Díky, jsem rád, že fanoušci 80s mají na sobotní večer jasný program, už skoro šest let 🙂

Asi to budu muset nějak zapromovat, byť i přes nulovou reklamu posluchačů sobotního Lahůdkářství na Coloru stále přibývá a dělá mi to radost.

Tomáš Hron
Reply to  Jakub Melin
8. 8. 2022 21:03

Není zač. Já se o propagaci Lahůdkářství mezi lidmi už delší dobu snažím, ale poslední dobou s potěšením zjišťuju, že jej někteří lidé začínají objevovat sami, aniž bych jim o něm řekl. Spoustu lidí už zkrátka nebaví stále dokola poslouchat Words, Relax a Moonlight Shadow a hledají alternativu, a to je jedině dobře. Pestrý osmdesátkový playlist bez socialistické pachuti je v Česku na FM naprostou vzácností a v současnosti ho nabízí asi opravdu jen Color v pátek a v sobotu večer. Možná se ale blýská na lepší časy, Signál Rádio mi na FB odpovědělo, že česká hudba se v sobotní 80s párty bude objevovat jen velmi výjimečně. Tak uvidíme.

Míra
8. 8. 2022 16:22

Pokud byste se někdo chtěl zúčasnit prezentace RP Q1+Q2 2022, máte možnost ve středu 10.srpna 2022 v 10h ve Werichově vile, U Sovových Mlýnů 501/7, v Praze 1 – Malé Straně.

PVo
Reply to  Míra
8. 8. 2022 18:40

jo to bych se podívat šel rád (na rozdíl do studia Hitradia 🙂 ) ale asi mě to časově nevyjde

PVo
Reply to  Míra
10. 8. 2022 11:48

Co čtu na Mediaguru, tak v poslechovosti včera ( týdenní data beru spíš jako známost než skutečnou poslechovost) posílila jen prakticky E2 a poněkolikáté Kiss. Blaník dobíhá stále rozšíření pokrytí a na současné má stále nižší výsledky než před podstatným zvětšením.
minule tu někdo Kissu prorokoval pokles. I když z mého hlediska jednooký mezi slepými králem.

Mluvím samozřejmě o velkých rádiích, malá(= s poslechovostí do 50 tisíc) mohou mít % nárůsty/úbytky větší. A mají v celku logicky spíš nárůsty, když ta velká mají úbytky…a % posluchačů včera je stejné 54,5% (+0,2% od minula)

To dosti mizerný % posluchačů včera celkem vůči jiným státům v Evropě, je evidentně dané mizernou nabídkou (nabídka fakticky průměr průměru).
Když si vzpomenu jak někdo ( tuším Hrabák) na Digizone povídal jak jsou formáty v ČR pokryty tak to plácal nesmysl jen z pozice v oligopolu než že by to byla pravda.

PVo
Reply to  PVo
12. 8. 2022 11:39

Zajímavý je růst poslechovosti přes DAB…. zajímavý z hlediska toho že nabídka přes DAB je stále stejně dosti nijaká i vůči FM a není fakticky žádný rozvoj za poslední rok (sice jsou navíc nějaké německé, ukrajinské stanice a ZUN, ale zase vypadl třeba Samson a Západ) takže ten růst je jen díky zvětšující se penetraci DAB přijímačů v populaci.

Prezentace aplikace PowerPoint (median.eu)

JM.
Reply to  PVo
12. 8. 2022 14:51

Já prostě nechápu, že tomu průzkumu ještě někdo věří. Vždyť je to k smíchu!

Podle RP poslouchá skoro polovina dotazovaných alespoň jednou týdně rádio přes televizi. Přes televizi! A 11% to prý dělá denně.

Neznám nikoho, naprosto nikoho, kdo by rádio přes televizi poslouchal. Kdysi jeden zákazník poptával settopbox k HiFi soustavě, aby mohl poslouchat D-Dur, když ještě nebyl DAB rozšířený. Pár lidí takhle možná poslouchá Proglas nebo jiné stanice ČRo, ale bude to naprosto zanedbatelné procento. Kdo z vás zná ty zástupy lidí, kteří ladí rádio přes televizi, přičemž milion lidí to prý dělá denně?

Jak pak lze čemukoliv z toho průzkumu důvěřovat, když tohle je do očí bijící nesmysl?

Penetrace DABu u nás je násobně menší než v Německu, v Bavorsku se celoplošně vysílá přes 10 let a mají tam už léta dokonalé pokrytí, mnohem víc stanic než na FM, vše, co je na FM, je už roky i v DABu, rádia tam aktivně DAB propagují. Přesto je penetrace přijímači kolem 45-50 % a denně DAB poslouchá kolem 26 % lidí (to číslo samozřejmě postupně roste). A u nás, kde je celoplošně jen ČRo, v obchodech donedávna DAB rádia skoro nebyla, vysílá se reálně tak tři roky, v DABu je toho až na Prahu méně než na FM a rádia o tom neinformují, prý denně poslouchá DAB 14 % lidí?

Kdo z vás tomuhle nesmyslu věří, tak asi věří i na kouzelné skřítky a mluvící jeleny se zlatým parožím.

PVo
Reply to  JM.
12. 8. 2022 17:07

To může být sociální bublinou.
Že mám něco s automotive tak mám kolem sebe spoustu lidí co má auto s DAB. Rozhodně v mém okolí je penetrace DAB daleko větší než je obecně v ČR
A i obecně služební park je dalekou mladší než soukromý kde je průměr stáří tuším 13 let a kde je DAB přijímač stále většinou něco vyjímečného

Můj otec občas přes TV poslouchá rádio ( Plus, Dvojka, Dechovk,a Český impuls..v pořadí četnosti jak píšu… tak polovina z nabídky rádií v DVB-t není ode mě smazána .
A když jsem byl ještě převážně v Praze tak jsem občas měl zapnutý D dur.
Nicméně teď cca 2 roky přes TV neposlouchám rádio vůbec.

DAB příjímač mám (ale v Praze) a stejně jsem jej po odstoupení Seejay z DABu pravidelně nepoužíval. Kdysi jsem si jej koupil spíš proto abych věděl o co jde než že bych očekával že v aktuální nabídce budu něco pravidelně poslouchat.

Rozhodně reálnosti dat Radioprojektu věřím víc než když si třeba Seznam udělá svůj průzkum jen na svá rádia…

K „skoro polovina dotazovaných alespoň jednou týdně rádio přes televizi“: opakuji že týdenní poslechovost je spíš známost a známost vysílání rádií přes TV je většinová
Záleží na sofware tv přijímače případně settopboxu, někde se dá rádio vyčlenit tak že ani není v nabídce, jinde je automaticky v paměti s tv kanálama a při oblíbení činnosti většiny populace u TV =překlikávání kanálů na ně nutně narazíte… a někdo tohle pak hlásí jako poslech.. 😀

Last edited 4 dní před by PVo
Míra
Reply to  PVo
12. 8. 2022 17:45

Já jsem si nechal přestavět auto na DAB v době,kdy byly Budějce na FM mrtvý. Dneska jedu FM, páč na DAB je pro mne jen R1 a to je ve finálena FM taky…

Jarda
Reply to  Míra
13. 8. 2022 07:50

Tam vysílá RTI a to ma kvalitní zvuk 😉

PVo
Reply to  JM.
12. 8. 2022 17:52

Nutno je si třeba uvědomit že RP není skutečnost ale odraz skutečnosti zkreslené podle subjektivního vnímání zpovídanými respondenty, taky proto mohou být „naměřená“ čísla apriorně vstřícná třeba k novým technologiím ( respondent se rád pochlubí že ví o co jde) nebo k rádiím které mají obecně lepší image (alespoň v sociální bublině respondenta)

H.
Reply to  PVo
12. 8. 2022 20:21

Já když tady vylezu na ulici a zeptám se lidí, co je to DAB, tak kolik z nich správně odpoví? Dva ze sta? Možná tři, pět. Ale víc ne. Ono je též něco jiného poslouchat DAB a něco jiného je být si toho vědom a umět to popsat. To, co leze z RP, je nonsens. K těm číslům nelze věrohodně dojít ani kdyby byla zrovna pravdivá.

Last edited 4 dní před by H.
PetrPe
Reply to  H.
13. 8. 2022 08:34

Hodne lidi posloucha DAB a ani to nevi. Prikladem jsou nove automobily ktere automaticky prepinaji z FM na DAB. Tyto dve pasma jsou i spolecne pro ulozene stanice v radiu. Zadne prepinani jak mezi AM a FM…

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  PetrPe
13. 8. 2022 09:51

To je sice hezké, že to přepíná, ale pokud to nemají synchronizované, tak to působí hrozně rušivě. Technicky tomu přece nic nebrání, veškerá distribuce na FM vysílače probíhá v digitální formě, tak by přece nebyl problém někde po cestě vytvořit cca dvouvteřinové zpoždění. Holt budou na rozhlasech pouštět časomíru o to dřív, aby to k posluchači dorazilo akorát načas. Nechápu, že už to dávno neudělali. Ale to není jen případ ČR, Němci to mají stejně.

PetrPe

Taky to znam, konkretne u radia Z. Ale neni to pravidlem. Nekdy to prepne bez posunu, nekdy zase s posunem. Mozna pri FM=>DAB to bafruje a prepne synchonizovane, ale z DAB=>FM to neumi. Ale co resime, zrovna u toho Zetka neni v DABu a FMku ani stejny nazev radina 😀

PVo
Reply to  H.
13. 8. 2022 10:55

A to jste někdy zkoušel se ptát lidí na ulici ? Nebo si to jen myslíte?
Samozřejmě že v tom čísle mohou být třeba jedinci, kteří si myslí že poslouchají DAB když mají digitální tuner co jim ukazuje čísla frekvence FM. Záleží jak povšechtně jsou formulované otázky průzkumu (mě se nikdy v rámci Mediaprojektu/Radioprojektu nikdo neptal takže nevím)

Millhaus
8. 8. 2022 09:09

Včera jsem byl v Děčíně,a na 96,7fm jen nosná a rds radio hey,nevím jestli test a nebo výpadek.

Jarda
Reply to  Millhaus
8. 8. 2022 20:59

pokud jede modulace a rds, ale nehraje, tak je výpadek trasy (internet), asi to provozovateli netu zase zdechlo, stačí napsat do radia, oni to opraví 😉 hodne se jim to stava v blansku, kde jim taky blbne net.

DjK
8. 8. 2022 07:14

Fajn radio na frekvencích 104,7 Vsetín a 105,2 Valmez má zřejmě nastavený jiný PI kód oproti středomoravským (94,4 96,0 102,8 102,9 105,3), ačkoliv na sebe místy navazují, autorádia automaticky nepřeladí – vyzkoušeno v několika autech…

TÉMA
Fajn radio
DjK
Reply to  Oviradio.cz
8. 8. 2022 14:33

Regional mám právě vypnutý trvale, myslím, že by to měli spravit (sjednotit)