„Zpravodajské“ vstupy moderátorů zůstávají tak, jako dřív – každý z moderátorů má trošku jiný přístup a zachovává si vlastní tvář. Je vidět, že jim vedení nechává ve značné míře volnou ruku.
Vždy těsně před celou (7-16) se potom nově ozývají krátké zpravodajské relace zaměřené čistě na region západních Čech.
V rámci informačních bloků nechybí ani doprava a předpověď počasí.
Slyšet je zde, po Zbyňku Janíčkovi, další hlas bývalého rádia Kiss ProTon (zprávařka Andrea) 🙂
Doufejme, že se to vše udrží a západ Čech tak bude mít zas alespoň jedno „svoje“ rádio, když nám všechna ostatní zlikvidovali (FM Plus a Dragon nepočítám – situace Hitrádií je tu hojně probírána, tak víme své).
Škoda jen, že rádio nemá absolutně žádnou propagaci a drtivá většina lidí o jeho existenci nemá ani páru.
xxxxxxxxxxxxxxxx
Sesterské rádio Samson pak od začátku června po několika letech obnovilo písničky na přání.
Každý den mezi 13. a 15. hodinou jsou moderátoři připraveni ve studiu.
TÉMA
rádio Západ zavedlo zpravodajství / rádio Samson obnovilo písničky na přání
Last edited 4 let před by Jakub
JM.
17. 6. 2020 11:41
Radio Beat vstupuje do DABu ČRa. A to s „úžasným“ tokem 64 kbps. Jak chtějí někoho motivovat ke koupi DAB rádia, když classic rocková stanice, která má na FM perfektně vyladěný zvuk, jde do DABu s touhle nekvalitou, která konkrétně na classic rocku s kytarami a jemnými bicími bude neskutečně (negativně) slyšet? Navíc v době Spotify, kde si přes datové sítě takřka kdekoliv pustíte hudbu v perfektní kvalitě?
Spíše je zajímavé, že jde do ČRa, když už je v RTI. Chápal bych kdyby šli k Teleku s větším pokrytím, ale k ČRa, které přinese pokrytí v DABu nově pouze pro Ostravu, kde navíc hraje jistě dobře na FM, mi nedává moc smysl
Když jsem onehdy zkoušel nainstalovat Spotify do počítače, tak instalačka měla brutálních asi 500 MB. Během prvního měsíce jsem zjistil, že jsou tam skladby tak max. 10 let staré, více ne. Každý týden to chtělo nové a nové aktualizace. Vyhledávání podle novinek a žánru jsem tam nějak neobjevil. Běm toho měsíce jsem si poslech asi 10 písniček. O koupi předplatného mě toto promo absolutně nepřesvědšilo, pak se to celé samo odporoučelo. Zkoušel jsem i Deezer a to byla, co se orientace v obsahu týče, naprostá tragedie. Tím jsem skončil s těmito kravinami. Ovšem, pokud jste mě někdo ochoten provést pralesem blbin k něčemu, kde se dají sledovat aspoň novinky napříč elektronickou hudbou a bude to mít nějakou smysluplnou linku, tak jsem se ochoten změnit názor a hodit nějakou kačku do placu. Plus samoztejmě poděkování před rozvinutou zástavou jmenovsnému.
Já Spotify používám už několik let právě kvůli novinkám. Každý den tam přibývají další a hledat je můžete podle různých kritérií, žánry a novinky nevyjímaje 🙂 Mimochodem, na Spotify je momentálně přes 50 milionů skladeb, takže pokud nehledáte nějaké garážové ultraalternativce, určitě najdete 🙂
Nějaká smysluplná online verze, bez instalace existuje ? Kolik to stojí měsícně aby fungovalo vyhledávání a dalo se i rovnou stahovat aspoň v aac LC 256kbps ? Free bylo v ogg 160kbps. Do programu znovu nejdu.
Díky za odpověď.
Online verze Spotify je dostupná, s reklamami se dá používat zdarma, na PC se daji i ve free verzi přeskakovat písničky neomezeně, v mobilní aplikací se ve free verzi dá přeskočit 6 skladeb za hodinu.
Spotify a podobné služby slouží ke streamování hudby, nikoliv k jejímu stahování. Nicméně pro poslech offline nebo bez používání mobilních dat se dá knihovna uložit offline, soubory budou ale přístupné pouze pro oficiální aplikaci.
Libor Červinka – Fajn Radio Music Manager
16. 6. 2020 14:28
Fajn Radio začalo zveřejňovat krátké podcasty s hudbou, která aktuálně trenduje. Nejde tedy o naprosté novinky. Za každý normální a věcný názor budu samozřejmě rád 🙂 Kdyby to někoho zajímalo, tady je odkaz na Spotify: https://open.spotify.com/episode/56dsY871paAhCXXnOpjUMI
…ano, ty statistiky jsou skvělé a musely dát spoustu práce. Respekt. Ale ukazují pouze to, že Fajn radio dodržuje formát, který chce dodržovat. Nic víc, nic míň. Pro někoho, kdo chce širší záběr, jsou tu jiná rádia. Tak proč se tím rozčilovat? Chápu že se to někomu tyto rotace nelíbí a opravdu to respektuji. A BTW i tobě díky za věcný názor na podcast 🙂
K podcastu ti hodnocení nenapíšu, nešel mi na mobilu samozřejmě otevřít. Asi to bude tím, že si nic takového neplatím. Moje doporučení. Určitě mít pořady o novinkách přímo ve vysílání a pak ty novinky hrát nekompromisně v playlistu, rotovat větší počet skladeb. Pokud se rozhodnete vytvořit podcast, jako věc čistě mimo vysílání, prosím, ale umístit ho tak, aby ho spustilo každé zařízení. Jinak Fajn v ČB máme. Moji kolegové v práci (30+) ho vydrželi poslouchat 3 hodiny, pak konstatovali, že se jdou vrátit zpět do hrobů, což asi nepřekvapí. Prostě mladí (o polovinu) to mají jinak a berme to, jako fakt. Nicméně. Už jste se těch 4000 týdenních posluchačů v ČB ptali, co by rádi ? Možná by z toho vzešel nějaký použitelný výstup, možná ne. Každopádně bych zvážil určitou mentorskou úlohu rozhlasu a ty mladé vychovával v pestřejším hudebním prostředí.
Děkuju za všechny tipy. A postřehy. Opravdu. Mám dojem, že si Spotify nemusíš platit, aby ti to přehrálo ten podcast, ale to nakonec nevadí. Kolegy 30+ chápu, ale pro ně opravdu nehrajeme, to víme oba. A ne, neptali jsme se lidí v ČB. Ve spoustě oblastí se musíme stejně jako drtivá většina ostatních rozhodovat jen podle pocitu. A mentorskou úlohu by opravdu měl plnit státní rozhlas, který je k tomu primárně určen.
No prave podle pocitu a neprofesionalne, hudebni manazer Fajnu by potreboval vymenit. Tak chudy a silne ohrany hudebni playlist se nevidi opravdu nikde.
Jirko, upřímně, co nepochopíš na tom, že žijeme ve svobodné zemi roku 2020. Jako posluchač máš možnost výběru – není nic jednoduššího než přeladit. Díky technologiím máš výběr o jakém se nikomu 30 let zpátky nesnilo. Svůj názor jsi vyjádřil už výše, Libor ho vzal velmi slušně a korektně na vědomí, proč ho duplikuješ? To je fakt haluz jakékoli diskuze, pořád dokola, jeden o voze, druhý o koze. Já se fakt nedivím, že nikdo z rádií nikam do diskuzí nechodí, přesně tomuto říkam antikonstruktivní názor. Vyjma toho, hudební dramaturg obecně plní zadání majitele/vedení stanice ve smyslu hudebního formátu, cílové skupiny. Libor tu už několikrát poměrně hezky a je to velmi vzácné, vysvětloval jeho působnost, jeho postoj, snažil se vysvětlit, jak to funguje apod. A za to si ho velmi vážím. A opravdu bych přál, každému podobně diskutujícímu jako Ty Jirko, seber se, dojdi do nějakého rádia a ukaž, co umíš. Hudebně programuj takové rádio, které splní zadání majitelů, minimálně na sebe vydělá, protože dělat rádio není člověče fakt levná záležitost, splní licenční podmínky, ač chceš nebo nechceš, budeš narážet na různé překážky a věř nebo ne, hodně rychle vystřízlivíš z té naivity. A fakt mě baví postoj „No prave podle pocitu a neprofesionalne“ protože jednou z věcí je, že se tu diskutéři opírají o to, že většina rádií už jede playlisty jen na průzkumy. A to nemyslím špatně ani ve zlém proti Tobě Jirko nebo proti komukoli zde. Nebo pojď udělat hudební akci, to stačí. Dej si cílovku, lokalitu a hraj na ní nebo na ní nech vystoupit interprety. Zaplať to z vlastní kapsy, udělej si to přesně podle sebe a pak nám řekni, kolik lidí došlo a jaké to bylo. To je mnohem snažší postup, jak snadno okusit práci hudebního dramaturga. A abych dokončil úvodní myšlenku, stejně jako posluchač má možnost výběru, tak je na soukromém provozovateli pro koho a co bude hrát. Ať to chce někdo slyšet nebo ne, radio je byznys jako každá jiná firma. A naopak za mě osobně patří Liborovi poklona. Fajn posunul mílovými kroky dopředu. Dělá kvalitní CHR formát, na to, že přišel v programu o podporu ve formě Odpolední show, Fajnko nemá promo, na webu visí věci z roku 2019 a tak dále a dále a dále, tak Fajn roste. A muzika je víc než polovina úspěchu rádia. A Liborovi fandím, protože moc dobře vím, že to fakt není prdel a dělá to dobře! Z profesního hlediska maximálně dobře. A to ještě nemluvím o moderním, minimalistickém, ale skvěle znějícím hudebním obalu.
Libor ukazal, ze na to nema a je potreba se presunout jinam, silne neuspel a navic nulova pokora. Nasloucha jen sam sobe. A presne jak pises neni to sranda a Libor to na plne care nedava.
Je fakt že když Jirka mluví o pokoře svým stylem, nezní to moc přesvědčivě. Na druhou stranu formálně slušně psát ještě neznamená že toho třeba nečouhá sebestřednost a arogance jak péro z proleželého gauče… Nemá tady asi holt správné publikum co by jeho úspěchy jak „Fajn posunul mílovými kroky dopředu“ nekriticky zhodnotilo… když mluvím za sebe tak podcasty s muzikou kterou Fajn trenduje prostě nemohu posoudit protože mě to mírně řečeno nezajímá . ostatně stejně nejsem cílovka a „mám poslouchat jiná rádia“.
Mně se líbily Fajn playlisty na Spotify. Škoda, že už je neaktualizujete 😔 Nejradši jsem měl Alternative a Frsh & Talented, kde se dali objevovat neznámí a neohraní interpreti.
Ano je, zrovna to tady řešíme. Adresu najdeš v osmnáctém příspěvku odspoda. Ale vidět je pouze každou lichou minutu v sudé hodině mezi 17 a 22h, pouze pokud jsi připojen přes mobilní data v roamingu. Je to totiž tajné a zatím se o tom nesmí nikde moc psát.
V posledních dnech jsem několikrát poslouchal berlínské rockové rádio Star FM 87,9 + 12D. Oceňuji, že je to formát postavený na novější a mnohdy neohrané hudbě. Pro někoho možná bude příliš popový, ale je to spolu s kvalitními jingly i mluveným slovem příjemná změna vůči českým stanicím.
Dnes ráno jsem na Star FM, zrovna když jsem projížděl kolem pražské centrály ČSOB na Radlické, slyšel vynikající song, který byl v roce 1994 číslem jedna v britské singlové hitparádě. Tehdy jsem jej slyšel na BBC Radio 1, které na FM zalétlo až do Uničova na Olomoucku. V Česku jsem ho v rádiích nikdy nezachytil:
V autě přes net, nicméně 12D z vysílače Calau v Praze za příznivého počasí, s dobrým tunerem a na vhodném místě může také fungovat. Norimberská verze Star FM je dostupná zejména v západních Čechách na 10C z Dillbergu.
Květák
15. 6. 2020 09:19
Poslouchá tu dnes někdo 1.den oficiálního startu Netro Life rádia? Jaké jsou postřehy a dojmy? Jaké písně byly součástí playlistu
Psali, že od dnešního data mají oficiální start. Nicméně zítra jedu služebně do Č. Budějovic – situaci ověřím přímo v terénu. Doufám že už budou on-air!
song na strankach uz se meni casteji, zachyceno:
12:45:05 – Avicii, Sebastien Drums – My Feelings For You (Radio Edit)
12:46:05 – Sofia Reyes Ft Jason Derulo – 123-13387
12:49:05 – Drake feat. Rihanna – Take Care
12:53:05 – Caravan Palace – Clash
12:55:11 – Shaggy ft. Brian & Tony Gold – Hey Sexy Lady
12:59:03 – La Roux – Bulletproof
13:04:04 – Axwell /\ Ingrosso – Cool Kidz [Original Mix]
Tak jsem si těch 87 minut NET.LIFE poslechnul v autě cestou do a z práce a pak ještě při venkovním cvičení. Neměl jsem s tím problém. Jingly OK, playlist bez tune-out faktorů. Proti průměru v éteru slušný a hlavně osobitý pop-dance výběr. Za mě nekomplikovaný a široce přístupný mix tanečnějších songů, které jsem v drtivé většině neznal. Stravitelná alternativa popových rádií nejen v ČB, svižné rádio vhodné třeba do fitness center. Hudební highlighty: MorganJ – Let It Go a taky Alcazar – Physical, to jsem neslyšel hodně dlouho. Snad to lidé budou poslouchat, je to na první poslech výraznější a originálnější jihočeské rádio, než jsou Česká Kanada a Blatná.
Zajímalo by mě kolik budějčáků už to v éteru objevilo. Sleduji na FB počet fanoušků a zatím mají slabých 23 kousků. Vím, že to neodráží skutečnou poslechovost, ale relevantnější data nemám k dispozici.
„náhodou“ natuty málokdo…v 90letech se vyplatilo občas proladit frekvence jen tak naslepo…kvůli častým změnám…dnes kdy se léta prakticky nic nemění to ztratilo smyl.
Ať je hudba jakákoli, kvůli hudbě dnes nikdo nebude poslouchat lokální rádio. Lokální rádio musí být v první řadě charakterizováno mluveným obsahem se vztahem k lokalitě. Berte to jako freeware konzultaci :)))
Ovšem problém ale je jak zajistit mluvený obsah v kvalitě a kvantitě tak aby to nebyly zprávy typu „zaběhla se kočka..“. Dokonce si myslím že je to i nemožné. Stačí se podívat na regionální televize- kolik jsou schopny vyrobit obsahu. a se zásadní kvalitou je z toho jen zlomek Resp.kvůli takovému obsahu bude poslouchat asi stejný počet jako kvůli nějaké chybějící hudbě v dané lokalitě Mám ideu že s dobře hudebně vyprofilovaným lokálním rádiem co by fakticky zaujalo i na netu (proto nechápu že tam nejsou od počátku aby bylo vidět jestli to má smysl nebo ne) by si mohlo troufnout i do DABu a lidé by si jej tam našli.
Zcela s Vámi souhlasím, že výrazná hudební profilace je i pro lokální rádio důležitá a může přilákat pozornost mnoha „přespolních“ posluchačů. Já třeba už osm let poslouchám lokální rádio z městečka Ouderkerk aan de Amstel u Amsterdamu. Mají ryze lokální zpravodajství, kterému stěží rozumím, zato vzácný hudební formát, co mě moc baví. Domnívám se, že dnes už místní informace moc netáhnou a posluchači už neupřednostňují nějaká rádia jen proto, že vysílají z jejich města a osazenstvo osobně znají. To fungovalo v devadesátých letech.
„posluchači už neupřednostňují nějaká rádia jen proto, že vysílají z jejich města a osazenstvo osobně znají. “ No zrovna tohle si myslím že platí stále stejně. Pokud by mi vyhohovala dvě rádia hudebně apod.cca stejně, asi bych upřednostnil to místní. Jenom nabídka je dnes menší -zaplatit ty lidi je dnes nákladnější než v 90letech . Lokální rádio co by stálo především na mluveném slově bylo nerealizovatelné ovšem i tehdy.
Souhlasím s Ovim, že v dnešní době nestačí postavit lokální rádio na všehochuti hudby a lokálních článcích z Idnes. Lidé si jsou schopní hledat na internetu jak hudbu, tak i lokální informace. Úspěšná jsou často ta rádia, která si umí kolem sebe vybudovat komunitu těch pro, které je dané rádio srdeční značka. A to je těžší než v 90s (přesto Beatu, Blaník, Rádiu 1…a dalším se to daří. Jde to jistě i v regionálním kontextu, ale tam je to o sladění atraktivního hudebního formátu a lokálností. Možná funguje lokálnost jen u určitých cílových skupin. Dnešní technologie a sociální sítě dnes umožňují vyrobit pocit spřízněnosti a blízkosti i na dálku. U své cílové skupiny je v tom úspěšný například Blaník („ten náš český Blaníček)“. Jinde funguje pocit sounáležitosti/ komunity přes hudbu.
Rádio, jehož vysílání nemá vazbu na lokalitu kde vysílá, pak ovšem není rádio lokální. To není slovíčkaření, to je potřeba si ujasnit už jen kvůli takové „maličkosti“, jako jsou reklamy, tedy zdroj příjmů.
Nooo tak, před chvílí skončil asi dvouhodinový úsek, který stál fakt zato. To už neskládal náhodně random robot. To bylo vybíráno účelově, zakončeno Inaya Day – Nasty Girl (Riffs and Rays Extended Mix) Sice se pravděpodobně techýnka na Netru nikdy nedočkám, ale tohle byla fakt kulturní pasáž :))
Bellatrax feat. Sophia May – I Can’t Help Myself
FISHER – Losing It
Earth n Days – Just Be Good To Me
Twenty 4 Seven – Slave To The Music
ATB – 9PM (Till I Come)
Vedle starých harcovníků i novější věci. Napojování skladeb už mi přijde trochu příjemnější. Akorát by to chtělo zapracovat na dynamice. U některých skladeb dochází k zesilování tichých pasáží, prostě to dýchá.
Zajímavé, že Work & Life je i o víkendu, uvidíme, co blok v budoucnu nabídne.
Krátké shrnutí. Zatím je Netro Life neřízenou střelou. Doufám, že se brzy dočkáme mluveného slova, delších skladeb, než 3,5 minuty. Skladby jsou občas usekané, někdy i zepředu. Je na tom projektu ještě mnoho práce a času.
Beru ho, jako zhmotněný sen jednoho člověka a jsem rád, že lze konečně v ČB uložit do předvolby něco obsahově předvídatelnějšího, než je R1.
Co se týká pokrytí, tak lze poslouchat v autě až k Týnu nad Vltavou a Protivínu. ČRo region i BR klassik mají docela neagresivní modulace, což pomáhá.
jojo tak ráno jsem dobré dvě hodiny poslouchal ten první záznam a vzpomemul jsem si na výrok připisovaný prezidentu Novotnému ze 60 let : “ Když se tak někdy zamyslím, kdo má pravdu, vidím že já mám pravdu“ . Ale ani bych mít pravdu raději nechtěl, je to Seejay….
PVo: Napiš mi sem prosím šest skladeb, kteté by vymezili taneční (či elektrohudební) rádio, podle tvých představ. Rád bych si udělal předstsvu. Pouze v případě, že ti tento segment přijde poslouchatelný. Díky.
Míro: o konkrétních 6 skladbách žádné rádio není…pro představu bavil jsem se o tom třeba tady s Václavem na straně 90 v diskuzích (stačí přepsat to číslo v adrese a je to v poslední 1/5 stránky. Na mě je Netro opravdu příliš „lounge“. A opravdu je playlist typově stejný jako na Seejay,(tedy teď momentálně ne, mají trance pořad od Ally&Fila 🙂 ).A Seejay nemám často potřebu poslouchat když znám na netu rádia vyhovující mi líp.
Obecně zatím předvedený playlist Netra má pro mě asi jedinou výhodu, Je relativně stejný, neskáče z formátu na formát.(z „nejlepšího“ mixu od Bacha po Vlacha do 20 min lezu.vzteky po stropě).
Mít třeba Netro dostupné v éteru tak při té bídě jinak bych třeba jej poslouchal i nejvíc. Prostě můj dojem je že sice extra nenaštve ale ani nenadchne…. Samozřejmě nejsem etalon obecného vkusu, jen mi přijde jako fakt že Seejay na rozdíl od Danceradia od CZC moc díru do světa neudělal -v Radioprojektu mělo CzC DR poslechovost i v jiných krajích kde teresticky nevysílalo (a ještě někdy ze začátku spolupráce s CzC Flajšman ještě prohlašoval že poslechovost přes net dělalo DRu větší podíl než přes vysílače ).nebo stačí kouknout na poslechovost na play.cz kolik mívá Seejay.. . Dokud bylo DR jen na netu dělal jsem si statistiky online poslechovosti a DR atakovalo E2 o které Flajšman prohlašoval že naučila Čechy poslouchat rádio přes web. Bohužel už je nemám, jediné co mi zůstalo tak v mailu za tři měsíce, tuším z roku 2007, oficiální statistiky od play.cz co mi poslal Lumír Skokan (mohu přeposlat)
Seejay jsem dneska poslouchal 45 minut a přišlo mi více orientované na mladší muziku, než současná podoba Netra, ale není to časově relevantní srovnání. Netro podle mě nyní hraje pro 35 až 45 let mladé posluchače (předpokládám podle svého věku). Záměr byl 20 až 39. Já doufám, že to za deset let bude 8 až 80 :)) Občas se neudržím, ale představa důchodců kotlíkářů (můj táta), folkařů (moje máma), dechovkářů atd., mě nutí věřit v nemožné. Dítě prostě musí na hudební pole od útlého věku a s prarodičema na koncert Kraftwerku. Furt se opakuju, ale hudba je prostě kultura. Doufám, že se Netro bude vyvíjet, objeví se dj’s kteří dostanou trošku té volnosti. Abych se vrátil k původní lince.
Zdravím,
snad nevadí, že vám skáču do diskuze, ale přivedla mě k zamyšlení otazka, jak si představuju taneční radio, jak by mělo být vymezené?
je těžké zůstat objektivní, když sám mám své oblíbené subžánry, ale zkusím to shrnout:
Myslím, že posluchače taneční hudby trochu přeceňujete. Tato hudba se vetšinou nehraje na špičkových reprosoustavach ani zesilovačích a její posluchači nejsou žádní puristé a alternativci. Tím nechci nikoho urážet, jistě i mezi námi jsou náročnější. Ale typický posluchač Dancu je ten, co jako první věc udělá úpravu ekvalizéru směrem k hlubším tónům (mě nevyjímaje) nebo přikoupí subwoofer 🙂
Stačí se podívat na zlatý věk taneční hudby – 90.leta/milénium = jednoduché melodie, vysoké tempo, opakující se schémata (ženské vokály) apod. Nic kompilkovaneho. Na tom stal Triangl, Zlata Praha, Krumlov… Vím, že řeknete “Ta doba je pryč”, ale na druhou stranu pryč je i to, jaké dosahují taneční rádia poslechovosti…
Mam-li být konkrétní, z toho co dnes hraje mi nejvíce vyhovuje asi styl Horečky sobotní noci nebo Discopribehu na Kissu – rychlejší hudba, výběr méně známých skladeb, případně remixy těch “ohranějších”
Úplně top je pro mě Bassmachine, ale zase chápu že toto je na běžné vysílání již příliš vyprofilované…
celkově – výrazné melodie a tempo je to, co mi na rádiích typu Seejay, DR nebo Hellax chybí…
Sorry za tapetu 🙂
nejlepší je to, že tady v podstatě řešíme, jak má vypadat jedno, potažmo dvě taneční radia s malými dosahy na FM (DR a Netro), zato např. rockeři tu mají několik rádií s různými subžánry. jenom Praha a střední Cechy mají minimálně 4-5.
je posluchačů té klasické rockové hudby opravdu o tolik víc než té klasické(typické taneční)?
a jak si vysvětlujete to, že za posledních několik let rocková radia jenom přibývala, zato těch tanečních tu bylo, třeba v roce 2008, v éteru v Čechách nula?
Chybí tu taneční rádio typu vocal-trance/tropical house. Seejay je spíš o EDM. Prostě něco jako původní Dance rádio nebo Sushine live. (Armin,Marlo,Milk Inc., Cosmic Gate, Markvard….)
bylo by zajímavé slyšet pohled rockerů na současná rocková radia u nás, zda jsou spokojeni, a zda se s interprety, jak jste napsal (samozřejmě přeneseně ) na svych radiích setkávají. (tzn to, co je pro milovniky tanecni hudby Cosmic Gate nebo ze současnosti Dave Asprey, je pro rockery např ZZ Top nebo Slipknot).
Jó, tak to už jsem veřejně psal několikrát (rock vs. …). Na druhou stranu on chybí i metal. Aspoň ve větších městech by mělo být jedno metalové rádio. Jedna věc je taneční hudba se svou kopicí subžánrů, jenomže tu já řadím do multipřehrady „elektronická“ hudba a to už je pořádně vykynutý multicereální žvanec. Soukromé subjekty tu mají obrovskou šanci, neb ČRo v tomto segmentu nefiguruje (wave ani omylem). Jenomže „soukromé subjekty si myslí“, že soukromé radio musí hodně vydělávat – to je samozřejmě naprostý omyl. Proto to v ČR takto vypadá. Oni věří tomu, že na lidech jejich počínání nezanechává žádné následky. Opravdu nejhorší je to u mládeže.
Co se týká dance music, přijde mi že se už docela dlouho topíme v minimalismu, zvuky nesoucí melodie téměř nejsou, nebo jsou upozaděné a tím pádem vyniká zpívání. Existuje pár písní, které stojí za to, z nichž některé odkazují na osmdesátá léta. V elektronické hudbě se topíme v minimalismu také už docela dlouho. Zatímco dance varianta je mi už docela odporná, v tom vážnějším segmentu prostě taky nemůžu poslouchat Borise Brejchu celý dny. Pak se tady ještě vyprofiloval komerční styl s těmi nakřáplými zvuky. Zase. Poslechnu si jednu plechovou písničku denně a stačí. To budu radši poslouchat hodinu drum & bass, nebo čisté techno. Měl jsem na konci devatesátek poměrně silné trancové období, nicméně sety, které hraje Dance radio snad už od sedmi hodin večer, se mi vůbec nelíbí a netvrdím, že hrají jen trance.
Netro by mělo odkazovat na původní Radio Krumlov, ale jak to celé nakonec dopadne, to uvidíme. Momentálně to stojí a leží na jediné ústřední postavě, která je časově už tak dost vytížená.
to máte pravdu s tim metalem (i když Beat má tušim metalovou neděli), třeba chilloutové radio by taky bylo zpestřením éteru ..
ale jde o to, že generace vyrůstající v 90. letech prostě na taneční hudbu byla ‚naučená‘ (narozdíl třeba od metalu v eteru) a pak se jednoho dne prostě zhaslo a… dance už vysílat nebudeme.. nebo jo, ale v podobě, která skalním fanouškům dance music už nevyhovovala (doslova pár ohraných songů z dřívějška na Fajnu od roku 2005)
Vyrazil jsem si dnes dopoledne okolo 9h ranní poslechnout 100.8 Netro Life kousek za Sudoměřice u Tábora, kde se už jakž takž, nechá obstojně v jednom místě naslouchat. Hudební linka byla taková ze zatáčkami, kdy jsem musel přeladit (Welle 1 Salzburg). Potěšilo na lince Netra – Woodoo § Serano – Overload, Tiesto – Just Be nebo 90s, 2 Fabiola – Play This Song, jistý směr ukazovala (kudy se ubírat a zařadit do programu), skladba od Baylee – With You, naopak nenadchla současnost: K-391 – Ignite, to fakt opravdu ne. Stejně tak proklad skladbami (uječených „black voices“). V souhrnu poslech ano, s jistou mírou výhrady. Za mě se určitě bude program dále utvářet a podněty, které již jsou na světě se dostanou do správných rukou.
Jo, to mám na CD – Dream Dance vol. 6 🙂 (Space Frog). Když jsi zmínil Triangl, nedávno jsem objevil compilace, ze kterých se dost tracků hrálo a dost mi pomohlo rozluštit názvy skladeb, které mám uchované na kazetách, pár k rozluštění ještě schází 🙂 Díky tomuto jsem našel tuhle perlu, co jsem téměř 20 let hledal: Nova – Welcome To Earth (First Contact – Arrival)
Dix: není třeba se omlouvat – je to vystiženo lépe než jsem se to snažil vyjádřit já. Miro: porovnával jsem s Dancerádiem od CzC = do roku 2012, ne s dnešním – to neposlouchám a pochybuji že hrají pravidelně od sedmi večer trance,leda semtam v týdnu. nějaký přebíraný pořad „Drobky“ ale nesbírám, tak nevím.
Soundwaver a Matyáš: jestli jste si všimli uvedených songů tak je to lepší než jsem zachytil ze začátku podle první 8hodinové nahrávky…
Jo, s tím souhlasím, vypadá to, že směrování playlistu teprve začíná. akorát je super ta nová radio-disciplína. Čtení radia… namísto poslechu 🙂
no, musíme doufat, že brzy budou mít alespoň nějakej stream, i když nejlepší by bylo FMko,třeba krom ČB i v Praze a okolí.
Tak schválně, něco nedávno vydaného.
CamelPhat & ARTBAT – For A Feeling
Fantastická věc, nádherně melodická, ale v rádiu ji nikdy neuslyšíme – moc smutná. Hudebně odkazuje na devadesátky, ale zároveň je patrné, že vznikla v současnosti.
3LAU feat. XIRA – Tokyo (Fatum Remix) docela pěkně udělaná věc (sice plechovka) ale odbytiště ? Možná Radio 1.
Adelphi Music Factory – Uprising (I Can’t Wait) 2minuty33sekund řízného, pořádně odeřvaného housu. Odbytiště – možná Dance radio.
Dimension & Culture Shock – Love To Give (ft. Billy Lockett) jestli se nehrálo ani tohle, tak to už nevim.
Hosh & 1979 feat. Jalja – Midnight (Hanging Tree) 2:56 že by to někdo hrál ?
Weiss – First Sight tribut osmdesátkám, za mě pohodička, tož asi tak.
Kde to neprošlo? Jsi holt spíš na techno.,. to první se mi líbí moc, druhé jen trochu méně, naopak Dimension&…vůbec, Ostatní celkem snesu ale na vyšší rotace v rádiu bych to nedával…
S dnes vznikající muzikou je to těžký, hrajou se povětšinou jen srajdy. Se spoustou nových věcí mám taky problém, některé jsou tak na dva poslechy a konec, jiné úplně jalové. Třeba Adelphi…je tak na dva poslechy a pak nejspíš i u mě upadne v zapomění, ale pořád bych jí v rádiu aspoň jednou odehrál. Rád budu v rádiu poslouchat trance z devadesátek, ale občas bych dal ve vhodný čas něco tvrdšího. Spíš ten výběr měl ukázat, že současná muzika to nemá lehké a snáze by se možná přijala služebně mladším posluchačům, jenže ti skoro nejsou.
Ty bláho, ta první věc fakt nádherná. No já aktuálně zbožňuju toto: Markvard – Perfect Day. A to mi je 40. Ale o tom mluvím. Taneční rádia tu jsou,ale přesně takové rádio tu chybí.
věděl by někdo, přibližně, jak moc velký rozdíl z finančního hlediska ( nabídka reklamy, partneři… ) by v ČR znamenal provoz několika tanečnich-klubových radií (nyní pouze Netro, zatím na ‚bubláčku‘ z ČB) oproti několika rockovým radiím, (jako je tomu teď – Beat, Hey, RockMax, Rockradio, Rockzone, Čas Rock, Sky Rock…)?
Vím, že některá nevysílaj třeba ze stejného města a některá možná zařazují i komerční rock, ale i tak je to podle mě celkem pestrá nabídka pro rockery, oproti taneční
ale klidně se nechám přímo rockery vyvézt z omylu, že tomu tak není a rock mají třeba pouze v názvu. 🙂
Na „bubláčky“ je schopno uhnat pouze a pouze regionální inzerenty (a také spíš nadšence, kteří vám ty peníze dají, protože se jim líbí, co děláte). A to i tak dost těžko, neb „konkurence“ v podobě mediálních domů si samozřejmě svoje klienty pohlídá a v místě vašeho „bubláčku“ bude prodávat za velmi levno. Budete žít z měsíce do měsíce a často táhnout ze svého. Musel byste najít hodně nadšenců a dobrovolníků, jako my u nás na Orlicku. A když to někdo bude dělat rád, tak to vydrží za každou cenu. A na to my jsme blázni dost.
nejste totiž zapojení v nějaké síti.. nevím jak teď ale na bubláčkách Danceradia myslím byla -ještě když jsem jej poslouchal než to rádio Flajšman zmr..l – asi jen celostátní reklama co byla i na ostatních rádiích Lagardere…( na nějakou místní/regionální si vlastně ani nepamatuju).
to ano, ale v čem je např. rocková hudba v tomto lukrativnější a dobově udržitelnější než tanečni, když může mít tolik variací v podobě několika rockradií oproti ryze tanečnímu ‚classic‘ radiu?
U regionálního rádia je potřeba brát v potaz to, kde vysílá a jestli chce něco tvořit, nebo prostě hrát to, co ostatní a doufat, že jen ta „regionalita“ přivede posluchače. Když k nám ještě před COVIDem přijeli na návštěvu z jednoho většího regionálního polského rádia, tak se divili, jak se vůbec může něco takového uživit. Poslechovost ukrojená pokrytím a ještě k tomu ukrojená hudebním žánrem. Dle jejich názoru musí být regionální rádio prostě populární, nebo to nebude fungovat. Snažíme se to už 4. rokem vyvracet. Například náš hudební archiv prošel od začátku neskutečnou obměnou a hraje víc svěží, modernější kytarovou muziku. Tudíž řadit třeba nás vedle Beatu apod. nedává moc smysl. Navíc ctíme regionálnost, takže dáváme prostor i úplně odlišným hudebním žánrům a jejich lokálním interpretům – i když nemáme rádi škatulky.
U nás v česku mi přijde, že se hraje podle nějakého průzkumu. Průzkum něco ukáže a tak to je a je to logické, neb to jsou všechno stanice tvořené jenom pro to, aby sypaly do peněžek v Kyperské republice.
Další věcí bude, že většina stanic tu patří pod pár majitelů a mediálních domů a tam je to jasné – je potřeba co největší záběr tak, abyste mohl klientům nabízet cílenou reklamu. A průzkum asi neukázal, že by o taneční hudbu byl větší zájem, než o Rock – řekl bych, že až tak jednoduché to je.
Pak to zbývá jen na někom, kdo rádio bude dělat z nějakého přesvědčení, bude na to mít peníze a tu mezeru doplní. Ale pokud tady budeme nadále tolerovat doubly, triply a bůh ví, co ještě, tak to moc nepůjde. Pokud vám kvalitní signál končí 10 km za městem a k potencionálnímu zákazníkovi přijde obchoďák z medialního domu, nabídne mu za stejnou cenu pokrytí 10x větší a ještě mu to zahraje na 2 stanicích, je jasné, co si kdo vybere. Ale to je business. Teda pro někoho.
Včera jsem náhodou na TV1 koukal na rozhovor rádia s cestovateli na opačné polokouli. Teoreticky bych podle mapy bych měl být ještě v pokryt,í ale nejsem (zkoušel jsem v interiéru) Nicméně vzhledem k hudebnímu charakteru mě i tak míjí, a už jsem jiný region tak mluvený obsah asi dosti taky. Pokud funguje na ryze komerčním základě a ne „radost“ přifařená k firmě, která jinak vydělává, tak pokrytí sotva 100tis. je dost málo, aby to bylo ekonomicky udržitelné. Ohledně internetové poslechovostí jsem nenašel žádná oficiální čísla takže nemohu ani posoudit zda se ta snaha nemíjí s posluchačským zájmem.
Nicméně i tak obdivuji. Protože zvedáte čest radiového broadcastingu v ČR, kde je typický odklon peněz přes Kypr a rádio pak provozovat z toho co zbyde (a pak zde jeden manažer píše jak jim nezbývá peněz na reklamu 🙂 ).
Stále upozorňuji že systém je od tajtrdlíkova působení v RRTV (a nejen jeho) nastaven špatně a zákony nadiktované Flajšmanem a pod. zkazili vnímání oboru minimálně do digitalizace.
Děkujeme za uznání. Nic přifařené k firmě. A města v okolí taky žádný příjem nedělají. Ty právě raději posílají kamarádům obchoďákům na Kypr 🙂 Aktivně není moc čas na shánění reklamy, nic méně firmy se v podstatě ozývají samy. Díky tomu, že personálně nesežereme nic, tak to nějak zaplatíme. Prostě jsme tak nějak všichni chtěli vždycky dělat rádio a motali se okolo toho. Co se týká poslechovosti na netu, tak ta pomalu stále stoupá. A vzhledem k pokrytí jsme spokojeni i když samozřejmě stále chceme, aby rostla 🙂 a ohlasy posluchačů jsou vesměs pochvalné. A díky internetu máme posluchače ze všech míst ČR.
Protože z lidí kdo rádio dělají nebo chtějí a umí dělat takovému rádiu nevěří. Když se našel Lumír Skokan, tak dokázal že žo to jde – žádný jiný internetové rádio nedokázalo vzbudit takový zájem a to se opakovalo i po vstupu do éteru dokud si Flajšman apod. nevymysleli že z něho musí mít jiné rádio.
Je otázka, jestli by se bez Flajšmana vůbec do FM tenkrát Dance dostalo. Pak to stojí na tom, jak se s nějakým případným investorem domluvíte. I o nás už byl tímto směrem projeven zájem, ale to rádio už pak nevlastníte, nemůžete si dělat věci po svém a dost často ten, kdo do toho chce nalít svoje peníze si to chce taky uzpůsobit k sobě. A pak do toho buď jdete, nebo ne.
to by se na fm nedostalo, dokud ale program zajišťovala fa CZC a Flajšman do toho nekecal tak výsledky byly super. Bohužel p,Matějka firmu CZC prodal a předtím kvůli tomu prodal Flajšmanovi tuto „divizi“..
Náklady na provoz rádia jsou poměrně velké. Například: Registrace osoby nebo firmy na místním ČTÚ (nepamatuju si cenu). Koordinace počítám do 10000,- každoroční poplatek ČTÚ za FM frekvenci (počítám, že nad 10tisíc). Koupě nového bubláčkového vysílacího konce řádově až stovky tisíc, modulační procesor klidně stovky tisíc, trasa na vysílač ip, nebo rádio, pronájem prostoru, kde je vysílač umístěn, anténa, stožárek, dělič výkonu, pasivní fitr, koax kabel….(desetitisíce) rds kodér tisíce až desetitisíce, studio (nejlépe ve vlastní nemovitosti) a jeho výbava, odbavovací audio systém…….obsluha…..moderátoři….archiv….sociální sítě…..
Cena za odvysílání jednoho průměrně dlouhého spotu bude muset být u Netro Life (3000 posluchačů) stejná, jako u MC (stovky tisíců podlsluchačů). To je bohužel realita….
První živý pozdrav ze studia již proběhl. Každopádně v pondělí by měl proběhnout první regulérní moderovaný ranní Fresh&Life. Prý s nádechem nějaké pravidelnosti.
Český telekomunikační úřad dostane jako nový úkol, aby spolupracoval s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání „v oblasti kulturní a mediální politiky, jazykové rozmanitosti a plurality médií“. Role úřadu by se tím posunula od čistě technických záležitostí k obsahovým. Dosud spolu obě státní instituce řešily jen příděly kmitočtů a případná omezení pro jejich využití.
Kořeny této novinky jsou ve zmíněné evropské směrnici, která zjednodušeně řečeno chce (konkrétně v článku 3), aby vnitrostátní regulační orgány podporovaly rozmanitost nabídky na mediálním trhu. Ministerstvo průmyslu v důvodové zprávě tento posun už nijak nekomentuje.
Toto a více najdete v článku: Takhle chystaný zákon povinně nařídí digitální autorádia. V plánu jsou i další věci. Na Lupa Digizone
Celá ta směrnice je neuvěřitelný a naprosto zbytečný paskvil. A my to opět poslušně zaimplementujeme, aniž by kdokoli měl jasnou představu, co se vlastně po nás chce. Resp. tuto představu nemají ani tvůrci, je to zcela odtržené od reality, jako obvykle.
Automobilky se už na novou regulaci chtě nechtě připravují. S modelovým rokem 2021, ať už v podobě nového modelu, faceliftu nebo tzv. Modellpflege, už nyní začínají dávat DAB tuner do základní výbavy. Jiní vyčkávají až na konec roku, kdy předpis vstoupí v platnost. Povinné položky (nejen DAB) jsou přidávány spolu s další výbavou v rámci průběžné inovace, takže obvyklé meziroční navýšení cen není způsobeno pouze digitálním rádiem. U nejlevnějších modelů (miniaut) to bude kvůli ceně nadále řešeno absencí autorádia v nejnižší výbavě. Například Hyundai i10 nemá rádio v ceně dokonce ve dvou ze čtyř výbavových stupňů.
Nejprodávanější značka Škoda dává DAB do základu Citigoe iV, Octavie a Karoqu. V ostatních modelech za 3 tisíce Kč.
ČTÚ by se zejména spolu s RRTV měl zaměřit na hospodárné využívání spektra. To, co u nás předvádí MB (za tichého souhlasu RRTV), to nemá v Evropě obdoby.
Chlapi, hlavně abyste to vydrželi… je to fakt nervové vypětí, hlavně tady pro Vás. Co třeba zkusit nějakého psychologa, nebo uklidňující léky, třeba by to pomohlo, než to spustí… Držím palce, ale určitě to dáta!
Myslím si, že OVI jako provozovatel webu zná zákony, zejména ohledně ochrany soukromí, a to včetně identifikace diskutujících podle IP adres. Bubeník už sem dávno nic nepíše, jen sem občas zabloudí a jen při čtení tiše žasne. Pravda, že dnešní svůj úžas nad očekáváním startu rakety s Hustonu (pardon startu FM rádia v ČB) si Bubeník dovolil okomentovat. Hodně zdaru všem diskutujícím, hodně právních zanalostí provozovateli www a zejména hodně těch opravdových temat… 🙂
Až bude případně v Budějovicích startovat Color a lidé se budou oprávněně těšit na nový projekt, bude to také na nějakého psychologa? Věřím, že nikoliv. Buďme rádi za každé programové obohacení éteru. I já jsem zvědavý na Netro Life a i kdybych nebyl, nemám důvod anonymně zesměšňovat lidi, které toto nové rádio zajímá.
Bubenik alias Mirek Pýcha, ty se prozradis vzdy stylem psani a uz tomu tak bylo nedavno, na to netreba nejaka IP apod. Koukam, ze prasky a psychologa potrebujes po letech vysilani a lzi ty.
Já zas držím palce, aby vyšlo 104,8. Taky už jsem párkrát v životě „nebyl hoden“, takže docela chápu (vlastník Music Radia Color nebyl hoden frekvencí 100,2 ani 100,8).
Plzeňské rádio Západ má nově zpravodajství…
„Zpravodajské“ vstupy moderátorů zůstávají tak, jako dřív – každý z moderátorů má trošku jiný přístup a zachovává si vlastní tvář. Je vidět, že jim vedení nechává ve značné míře volnou ruku.
Vždy těsně před celou (7-16) se potom nově ozývají krátké zpravodajské relace zaměřené čistě na region západních Čech.
V rámci informačních bloků nechybí ani doprava a předpověď počasí.
Slyšet je zde, po Zbyňku Janíčkovi, další hlas bývalého rádia Kiss ProTon (zprávařka Andrea) 🙂
Doufejme, že se to vše udrží a západ Čech tak bude mít zas alespoň jedno „svoje“ rádio, když nám všechna ostatní zlikvidovali (FM Plus a Dragon nepočítám – situace Hitrádií je tu hojně probírána, tak víme své).
Škoda jen, že rádio nemá absolutně žádnou propagaci a drtivá většina lidí o jeho existenci nemá ani páru.
xxxxxxxxxxxxxxxx
Sesterské rádio Samson pak od začátku června po několika letech obnovilo písničky na přání.
Každý den mezi 13. a 15. hodinou jsou moderátoři připraveni ve studiu.
Radio Beat vstupuje do DABu ČRa. A to s „úžasným“ tokem 64 kbps. Jak chtějí někoho motivovat ke koupi DAB rádia, když classic rocková stanice, která má na FM perfektně vyladěný zvuk, jde do DABu s touhle nekvalitou, která konkrétně na classic rocku s kytarami a jemnými bicími bude neskutečně (negativně) slyšet? Navíc v době Spotify, kde si přes datové sítě takřka kdekoliv pustíte hudbu v perfektní kvalitě?
Spíše je zajímavé, že jde do ČRa, když už je v RTI. Chápal bych kdyby šli k Teleku s větším pokrytím, ale k ČRa, které přinese pokrytí v DABu nově pouze pro Ostravu, kde navíc hraje jistě dobře na FM, mi nedává moc smysl
Když jsem onehdy zkoušel nainstalovat Spotify do počítače, tak instalačka měla brutálních asi 500 MB. Během prvního měsíce jsem zjistil, že jsou tam skladby tak max. 10 let staré, více ne. Každý týden to chtělo nové a nové aktualizace. Vyhledávání podle novinek a žánru jsem tam nějak neobjevil. Běm toho měsíce jsem si poslech asi 10 písniček. O koupi předplatného mě toto promo absolutně nepřesvědšilo, pak se to celé samo odporoučelo. Zkoušel jsem i Deezer a to byla, co se orientace v obsahu týče, naprostá tragedie. Tím jsem skončil s těmito kravinami. Ovšem, pokud jste mě někdo ochoten provést pralesem blbin k něčemu, kde se dají sledovat aspoň novinky napříč elektronickou hudbou a bude to mít nějakou smysluplnou linku, tak jsem se ochoten změnit názor a hodit nějakou kačku do placu. Plus samoztejmě poděkování před rozvinutou zástavou jmenovsnému.
Já Spotify používám už několik let právě kvůli novinkám. Každý den tam přibývají další a hledat je můžete podle různých kritérií, žánry a novinky nevyjímaje 🙂 Mimochodem, na Spotify je momentálně přes 50 milionů skladeb, takže pokud nehledáte nějaké garážové ultraalternativce, určitě najdete 🙂
Nějaká smysluplná online verze, bez instalace existuje ? Kolik to stojí měsícně aby fungovalo vyhledávání a dalo se i rovnou stahovat aspoň v aac LC 256kbps ? Free bylo v ogg 160kbps. Do programu znovu nejdu.
Díky za odpověď.
Online verze Spotify je dostupná, s reklamami se dá používat zdarma, na PC se daji i ve free verzi přeskakovat písničky neomezeně, v mobilní aplikací se ve free verzi dá přeskočit 6 skladeb za hodinu.
Spotify a podobné služby slouží ke streamování hudby, nikoliv k jejímu stahování. Nicméně pro poslech offline nebo bez používání mobilních dat se dá knihovna uložit offline, soubory budou ale přístupné pouze pro oficiální aplikaci.
Fajn Radio začalo zveřejňovat krátké podcasty s hudbou, která aktuálně trenduje. Nejde tedy o naprosté novinky. Za každý normální a věcný názor budu samozřejmě rád 🙂 Kdyby to někoho zajímalo, tady je odkaz na Spotify:
https://open.spotify.com/episode/56dsY871paAhCXXnOpjUMI
Me stacila ta tabulka rotaci skladeb a bohatosti playlistu co tu je, Fajn radio opravdu des, napric celou republikou oproti ostatnim radiim.
…dík za věcný názor na podcast Jirko 🙂 A tvůj názor na playlist samozřejmě respektuji…
ty statistiky od J_K považuju za nejzajímavější komentáře posledních 14 dní. Suchá data vypoví nejvíc.
…ano, ty statistiky jsou skvělé a musely dát spoustu práce. Respekt. Ale ukazují pouze to, že Fajn radio dodržuje formát, který chce dodržovat. Nic víc, nic míň. Pro někoho, kdo chce širší záběr, jsou tu jiná rádia. Tak proč se tím rozčilovat? Chápu že se to někomu tyto rotace nelíbí a opravdu to respektuji. A BTW i tobě díky za věcný názor na podcast 🙂
K podcastu ti hodnocení nenapíšu, nešel mi na mobilu samozřejmě otevřít. Asi to bude tím, že si nic takového neplatím. Moje doporučení. Určitě mít pořady o novinkách přímo ve vysílání a pak ty novinky hrát nekompromisně v playlistu, rotovat větší počet skladeb. Pokud se rozhodnete vytvořit podcast, jako věc čistě mimo vysílání, prosím, ale umístit ho tak, aby ho spustilo každé zařízení. Jinak Fajn v ČB máme. Moji kolegové v práci (30+) ho vydrželi poslouchat 3 hodiny, pak konstatovali, že se jdou vrátit zpět do hrobů, což asi nepřekvapí. Prostě mladí (o polovinu) to mají jinak a berme to, jako fakt. Nicméně. Už jste se těch 4000 týdenních posluchačů v ČB ptali, co by rádi ? Možná by z toho vzešel nějaký použitelný výstup, možná ne. Každopádně bych zvážil určitou mentorskou úlohu rozhlasu a ty mladé vychovával v pestřejším hudebním prostředí.
Děkuju za všechny tipy. A postřehy. Opravdu. Mám dojem, že si Spotify nemusíš platit, aby ti to přehrálo ten podcast, ale to nakonec nevadí. Kolegy 30+ chápu, ale pro ně opravdu nehrajeme, to víme oba. A ne, neptali jsme se lidí v ČB. Ve spoustě oblastí se musíme stejně jako drtivá většina ostatních rozhodovat jen podle pocitu. A mentorskou úlohu by opravdu měl plnit státní rozhlas, který je k tomu primárně určen.
No prave podle pocitu a neprofesionalne, hudebni manazer Fajnu by potreboval vymenit. Tak chudy a silne ohrany hudebni playlist se nevidi opravdu nikde.
Jirko, upřímně, co nepochopíš na tom, že žijeme ve svobodné zemi roku 2020. Jako posluchač máš možnost výběru – není nic jednoduššího než přeladit. Díky technologiím máš výběr o jakém se nikomu 30 let zpátky nesnilo. Svůj názor jsi vyjádřil už výše, Libor ho vzal velmi slušně a korektně na vědomí, proč ho duplikuješ? To je fakt haluz jakékoli diskuze, pořád dokola, jeden o voze, druhý o koze. Já se fakt nedivím, že nikdo z rádií nikam do diskuzí nechodí, přesně tomuto říkam antikonstruktivní názor. Vyjma toho, hudební dramaturg obecně plní zadání majitele/vedení stanice ve smyslu hudebního formátu, cílové skupiny. Libor tu už několikrát poměrně hezky a je to velmi vzácné, vysvětloval jeho působnost, jeho postoj, snažil se vysvětlit, jak to funguje apod. A za to si ho velmi vážím. A opravdu bych přál, každému podobně diskutujícímu jako Ty Jirko, seber se, dojdi do nějakého rádia a ukaž, co umíš. Hudebně programuj takové rádio, které splní zadání majitelů, minimálně na sebe vydělá, protože dělat rádio není člověče fakt levná záležitost, splní licenční podmínky, ač chceš nebo nechceš, budeš narážet na různé překážky a věř nebo ne, hodně rychle vystřízlivíš z té naivity. A fakt mě baví postoj „No prave podle pocitu a neprofesionalne“ protože jednou z věcí je, že se tu diskutéři opírají o to, že většina rádií už jede playlisty jen na průzkumy. A to nemyslím špatně ani ve zlém proti Tobě Jirko nebo proti komukoli zde. Nebo pojď udělat hudební akci, to stačí. Dej si cílovku, lokalitu a hraj na ní nebo na ní nech vystoupit interprety. Zaplať to z vlastní kapsy, udělej si to přesně podle sebe a pak nám řekni, kolik lidí došlo a jaké to bylo. To je mnohem snažší postup, jak snadno okusit práci hudebního dramaturga. A abych dokončil úvodní myšlenku, stejně jako posluchač má možnost výběru, tak je na soukromém provozovateli pro koho a co bude hrát. Ať to chce někdo slyšet nebo ne, radio je byznys jako každá jiná firma. A naopak za mě osobně patří Liborovi poklona. Fajn posunul mílovými kroky dopředu. Dělá kvalitní CHR formát, na to, že přišel v programu o podporu ve formě Odpolední show, Fajnko nemá promo, na webu visí věci z roku 2019 a tak dále a dále a dále, tak Fajn roste. A muzika je víc než polovina úspěchu rádia. A Liborovi fandím, protože moc dobře vím, že to fakt není prdel a dělá to dobře! Z profesního hlediska maximálně dobře. A to ještě nemluvím o moderním, minimalistickém, ale skvěle znějícím hudebním obalu.
Libor ukazal, ze na to nema a je potreba se presunout jinam, silne neuspel a navic nulova pokora. Nasloucha jen sam sobe. A presne jak pises neni to sranda a Libor to na plne care nedava.
V čem konkrétně ukázal, že na to nemá, podle čeho soudíš, že neuspěl a dle čeho mu přisuzuješ nulovou pokoru?
Je fakt že když Jirka mluví o pokoře svým stylem, nezní to moc přesvědčivě. Na druhou stranu formálně slušně psát ještě neznamená že toho třeba nečouhá sebestřednost a arogance jak péro z proleželého gauče… Nemá tady asi holt správné publikum co by jeho úspěchy jak „Fajn posunul mílovými kroky dopředu“ nekriticky zhodnotilo… když mluvím za sebe tak podcasty s muzikou kterou Fajn trenduje prostě nemohu posoudit protože mě to mírně řečeno nezajímá . ostatně stejně nejsem cílovka a „mám poslouchat jiná rádia“.
Mně se líbily Fajn playlisty na Spotify. Škoda, že už je neaktualizujete 😔 Nejradši jsem měl Alternative a Frsh & Talented, kde se dali objevovat neznámí a neohraní interpreti.
…ty playlisty budou už brzy zpět. A chtěl bych se dokopat k jejich pravidelné aktualizaci 🙂
Je už dostupný stream Netro Life ?
Ano je, zrovna to tady řešíme. Adresu najdeš v osmnáctém příspěvku odspoda. Ale vidět je pouze každou lichou minutu v sudé hodině mezi 17 a 22h, pouze pokud jsi připojen přes mobilní data v roamingu. Je to totiž tajné a zatím se o tom nesmí nikde moc psát.
V posledních dnech jsem několikrát poslouchal berlínské rockové rádio Star FM 87,9 + 12D. Oceňuji, že je to formát postavený na novější a mnohdy neohrané hudbě. Pro někoho možná bude příliš popový, ale je to spolu s kvalitními jingly i mluveným slovem příjemná změna vůči českým stanicím.
Dnes ráno jsem na Star FM, zrovna když jsem projížděl kolem pražské centrály ČSOB na Radlické, slyšel vynikající song, který byl v roce 1994 číslem jedna v britské singlové hitparádě. Tehdy jsem jej slyšel na BBC Radio 1, které na FM zalétlo až do Uničova na Olomoucku. V Česku jsem ho v rádiích nikdy nezachytil:
a Vy jste zachytil německý DAB v Praze, nebo jste ho poslouchal v autě přes net?
V autě přes net, nicméně 12D z vysílače Calau v Praze za příznivého počasí, s dobrým tunerem a na vhodném místě může také fungovat. Norimberská verze Star FM je dostupná zejména v západních Čechách na 10C z Dillbergu.
Poslouchá tu dnes někdo 1.den oficiálního startu Netro Life rádia? Jaké jsou postřehy a dojmy? Jaké písně byly součástí playlistu
Rádio ještě nevysílá
Psali, že od dnešního data mají oficiální start. Nicméně zítra jedu služebně do Č. Budějovic – situaci ověřím přímo v terénu. Doufám že už budou on-air!
song na strankach uz se meni casteji, zachyceno:
12:45:05 – Avicii, Sebastien Drums – My Feelings For You (Radio Edit)
12:46:05 – Sofia Reyes Ft Jason Derulo – 123-13387
12:49:05 – Drake feat. Rihanna – Take Care
12:53:05 – Caravan Palace – Clash
12:55:11 – Shaggy ft. Brian & Tony Gold – Hey Sexy Lady
12:59:03 – La Roux – Bulletproof
13:04:04 – Axwell /\ Ingrosso – Cool Kidz [Original Mix]
Tak On Air.
A po netu někde hraje?
Na internetu zatím nevysílají.
Bude někdo nahrávat?
Nahrávka z dnešního otvíracího dne: v čase 18:10 až 19:35.
https://uloz.to/file/NYQhpQ1K4ias/netro-live-radio-15-6-2020-18-10-19-35-m4a
Zvuková karta stále nedorazila, takže pouze provizorní mono záznam s bzučením na pozadí, ale pro představu postačí.
Pár jinglů Netro Life má takovej Fajn radio styl.
Taky mě to napadlo. Kdo je staniční hlas?
Tak jsem si těch 87 minut NET.LIFE poslechnul v autě cestou do a z práce a pak ještě při venkovním cvičení. Neměl jsem s tím problém. Jingly OK, playlist bez tune-out faktorů. Proti průměru v éteru slušný a hlavně osobitý pop-dance výběr. Za mě nekomplikovaný a široce přístupný mix tanečnějších songů, které jsem v drtivé většině neznal. Stravitelná alternativa popových rádií nejen v ČB, svižné rádio vhodné třeba do fitness center. Hudební highlighty: MorganJ – Let It Go a taky Alcazar – Physical, to jsem neslyšel hodně dlouho. Snad to lidé budou poslouchat, je to na první poslech výraznější a originálnější jihočeské rádio, než jsou Česká Kanada a Blatná.
Zajímalo by mě kolik budějčáků už to v éteru objevilo. Sleduji na FB počet fanoušků a zatím mají slabých 23 kousků. Vím, že to neodráží skutečnou poslechovost, ale relevantnější data nemám k dispozici.
„náhodou“ natuty málokdo…v 90letech se vyplatilo občas proladit frekvence jen tak naslepo…kvůli častým změnám…dnes kdy se léta prakticky nic nemění to ztratilo smyl.
Ať je hudba jakákoli, kvůli hudbě dnes nikdo nebude poslouchat lokální rádio. Lokální rádio musí být v první řadě charakterizováno mluveným obsahem se vztahem k lokalitě. Berte to jako freeware konzultaci :)))
Ovšem problém ale je jak zajistit mluvený obsah v kvalitě a kvantitě tak aby to nebyly zprávy typu „zaběhla se kočka..“. Dokonce si myslím že je to i nemožné. Stačí se podívat na regionální televize- kolik jsou schopny vyrobit obsahu. a se zásadní kvalitou je z toho jen zlomek Resp.kvůli takovému obsahu bude poslouchat asi stejný počet jako kvůli nějaké chybějící hudbě v dané lokalitě Mám ideu že s dobře hudebně vyprofilovaným lokálním rádiem co by fakticky zaujalo i na netu (proto nechápu že tam nejsou od počátku aby bylo vidět jestli to má smysl nebo ne) by si mohlo troufnout i do DABu a lidé by si jej tam našli.
Zcela s Vámi souhlasím, že výrazná hudební profilace je i pro lokální rádio důležitá a může přilákat pozornost mnoha „přespolních“ posluchačů. Já třeba už osm let poslouchám lokální rádio z městečka Ouderkerk aan de Amstel u Amsterdamu. Mají ryze lokální zpravodajství, kterému stěží rozumím, zato vzácný hudební formát, co mě moc baví. Domnívám se, že dnes už místní informace moc netáhnou a posluchači už neupřednostňují nějaká rádia jen proto, že vysílají z jejich města a osazenstvo osobně znají. To fungovalo v devadesátých letech.
„posluchači už neupřednostňují nějaká rádia jen proto, že vysílají z jejich města a osazenstvo osobně znají. “ No zrovna tohle si myslím že platí stále stejně. Pokud by mi vyhohovala dvě rádia hudebně apod.cca stejně, asi bych upřednostnil to místní. Jenom nabídka je dnes menší -zaplatit ty lidi je dnes nákladnější než v 90letech . Lokální rádio co by stálo především na mluveném slově bylo nerealizovatelné ovšem i tehdy.
Souhlasím s Ovim, že v dnešní době nestačí postavit lokální rádio na všehochuti hudby a lokálních článcích z Idnes. Lidé si jsou schopní hledat na internetu jak hudbu, tak i lokální informace. Úspěšná jsou často ta rádia, která si umí kolem sebe vybudovat komunitu těch pro, které je dané rádio srdeční značka. A to je těžší než v 90s (přesto Beatu, Blaník, Rádiu 1…a dalším se to daří. Jde to jistě i v regionálním kontextu, ale tam je to o sladění atraktivního hudebního formátu a lokálností. Možná funguje lokálnost jen u určitých cílových skupin. Dnešní technologie a sociální sítě dnes umožňují vyrobit pocit spřízněnosti a blízkosti i na dálku. U své cílové skupiny je v tom úspěšný například Blaník („ten náš český Blaníček)“. Jinde funguje pocit sounáležitosti/ komunity přes hudbu.
Rádio, jehož vysílání nemá vazbu na lokalitu kde vysílá, pak ovšem není rádio lokální. To není slovíčkaření, to je potřeba si ujasnit už jen kvůli takové „maličkosti“, jako jsou reklamy, tedy zdroj příjmů.
Toto samozřejmě ano ale nelze říct že by záleželo JEN na mluveném slovu a hudebně že to vlastně jedno co hrají.To byl nesmysl.
Nooo tak, před chvílí skončil asi dvouhodinový úsek, který stál fakt zato. To už neskládal náhodně random robot. To bylo vybíráno účelově, zakončeno Inaya Day – Nasty Girl (Riffs and Rays Extended Mix) Sice se pravděpodobně techýnka na Netru nikdy nedočkám, ale tohle byla fakt kulturní pasáž :))
Bellatrax feat. Sophia May – I Can’t Help Myself
FISHER – Losing It
Earth n Days – Just Be Good To Me
Twenty 4 Seven – Slave To The Music
ATB – 9PM (Till I Come)
Vedle starých harcovníků i novější věci. Napojování skladeb už mi přijde trochu příjemnější. Akorát by to chtělo zapracovat na dynamice. U některých skladeb dochází k zesilování tichých pasáží, prostě to dýchá.
Zajímavé, že Work & Life je i o víkendu, uvidíme, co blok v budoucnu nabídne.
Nahrávka části dnešního vysílání od cca 10h a 20minut (délka 1h46m).
https://uloz.to/file/bvhzzjuzr2Y9/netro-live-radio-21-6-od10h20m-mp3
nějaký nahrávky jsou na nic, když nechce vysílat online https://digital.rozhlas.cz/jihoceska-stanice-netro-life-radio-odstartovala-na-vkv-posluchacum-nabidne-ruzne-8228355
Ve vzduchu dnes od 12:42:10. Záznam z prvních 8 hodin vysílání je zde: https://uloz.to/file/oLnUn6CTf0Wb/netro-life-radio-100-8-2020-06-15-12-42-20-42-mp3
Krátké shrnutí. Zatím je Netro Life neřízenou střelou. Doufám, že se brzy dočkáme mluveného slova, delších skladeb, než 3,5 minuty. Skladby jsou občas usekané, někdy i zepředu. Je na tom projektu ještě mnoho práce a času.
Beru ho, jako zhmotněný sen jednoho člověka a jsem rád, že lze konečně v ČB uložit do předvolby něco obsahově předvídatelnějšího, než je R1.
Co se týká pokrytí, tak lze poslouchat v autě až k Týnu nad Vltavou a Protivínu. ČRo region i BR klassik mají docela neagresivní modulace, což pomáhá.
Tak Netro Life dosáhne až do Blatné, sice se to už od Sedlice se to kope s ČRo Karlovy Vary, ale na to že to je „jen“ 200W tak je ten dosah pěkný.
a jake mají rds, ps, pty, rt?
Zatím jen statické short PS v kombinaci s jedním nápisem v radiotextu:
RDS dekódování bohužel nemám. Doplním ale dalších 14 hodin záznamu: https://uloz.to/file/JA8sOFnOUMTn/netro-life-radio-100-8-2020-06-15-20-00-2020-06-16-10-00-mp3
jojo tak ráno jsem dobré dvě hodiny poslouchal ten první záznam a vzpomemul jsem si na výrok připisovaný prezidentu Novotnému ze 60 let : “ Když se tak někdy zamyslím, kdo má pravdu, vidím že já mám pravdu“ . Ale ani bych mít pravdu raději nechtěl, je to Seejay….
PVo: Napiš mi sem prosím šest skladeb, kteté by vymezili taneční (či elektrohudební) rádio, podle tvých představ. Rád bych si udělal předstsvu. Pouze v případě, že ti tento segment přijde poslouchatelný. Díky.
Míro: o konkrétních 6 skladbách žádné rádio není…pro představu bavil jsem se o tom třeba tady s Václavem na straně 90 v diskuzích (stačí přepsat to číslo v adrese a je to v poslední 1/5 stránky. Na mě je Netro opravdu příliš „lounge“. A opravdu je playlist typově stejný jako na Seejay,(tedy teď momentálně ne, mají trance pořad od Ally&Fila 🙂 ).A Seejay nemám často potřebu poslouchat když znám na netu rádia vyhovující mi líp.
Obecně zatím předvedený playlist Netra má pro mě asi jedinou výhodu, Je relativně stejný, neskáče z formátu na formát.(z „nejlepšího“ mixu od Bacha po Vlacha do 20 min lezu.vzteky po stropě).
Mít třeba Netro dostupné v éteru tak při té bídě jinak bych třeba jej poslouchal i nejvíc. Prostě můj dojem je že sice extra nenaštve ale ani nenadchne…. Samozřejmě nejsem etalon obecného vkusu, jen mi přijde jako fakt že Seejay na rozdíl od Danceradia od CZC moc díru do světa neudělal -v Radioprojektu mělo CzC DR poslechovost i v jiných krajích kde teresticky nevysílalo (a ještě někdy ze začátku spolupráce s CzC Flajšman ještě prohlašoval že poslechovost přes net dělalo DRu větší podíl než přes vysílače ).nebo stačí kouknout na poslechovost na play.cz kolik mívá Seejay.. . Dokud bylo DR jen na netu dělal jsem si statistiky online poslechovosti a DR atakovalo E2 o které Flajšman prohlašoval že naučila Čechy poslouchat rádio přes web. Bohužel už je nemám, jediné co mi zůstalo tak v mailu za tři měsíce, tuším z roku 2007, oficiální statistiky od play.cz co mi poslal Lumír Skokan (mohu přeposlat)
Seejay jsem dneska poslouchal 45 minut a přišlo mi více orientované na mladší muziku, než současná podoba Netra, ale není to časově relevantní srovnání. Netro podle mě nyní hraje pro 35 až 45 let mladé posluchače (předpokládám podle svého věku). Záměr byl 20 až 39. Já doufám, že to za deset let bude 8 až 80 :)) Občas se neudržím, ale představa důchodců kotlíkářů (můj táta), folkařů (moje máma), dechovkářů atd., mě nutí věřit v nemožné. Dítě prostě musí na hudební pole od útlého věku a s prarodičema na koncert Kraftwerku. Furt se opakuju, ale hudba je prostě kultura. Doufám, že se Netro bude vyvíjet, objeví se dj’s kteří dostanou trošku té volnosti. Abych se vrátil k původní lince.
Btw Kraftwerk jsem dosud fakt neznal a jen že o tom furt píšeš, pustil si to na youtube (Das Model) a je to milé… no každý den lze poznat něco nového.
No, tak to sis pustil zrovna skladbu, která se v jejich tvorbě vymyká normálu, když pominu začátky, ale osvětě bylo učiněno za dost :))
Zdravím,
snad nevadí, že vám skáču do diskuze, ale přivedla mě k zamyšlení otazka, jak si představuju taneční radio, jak by mělo být vymezené?
je těžké zůstat objektivní, když sám mám své oblíbené subžánry, ale zkusím to shrnout:
Myslím, že posluchače taneční hudby trochu přeceňujete. Tato hudba se vetšinou nehraje na špičkových reprosoustavach ani zesilovačích a její posluchači nejsou žádní puristé a alternativci. Tím nechci nikoho urážet, jistě i mezi námi jsou náročnější. Ale typický posluchač Dancu je ten, co jako první věc udělá úpravu ekvalizéru směrem k hlubším tónům (mě nevyjímaje) nebo přikoupí subwoofer 🙂
Stačí se podívat na zlatý věk taneční hudby – 90.leta/milénium = jednoduché melodie, vysoké tempo, opakující se schémata (ženské vokály) apod. Nic kompilkovaneho. Na tom stal Triangl, Zlata Praha, Krumlov… Vím, že řeknete “Ta doba je pryč”, ale na druhou stranu pryč je i to, jaké dosahují taneční rádia poslechovosti…
Mam-li být konkrétní, z toho co dnes hraje mi nejvíce vyhovuje asi styl Horečky sobotní noci nebo Discopribehu na Kissu – rychlejší hudba, výběr méně známých skladeb, případně remixy těch “ohranějších”
Úplně top je pro mě Bassmachine, ale zase chápu že toto je na běžné vysílání již příliš vyprofilované…
celkově – výrazné melodie a tempo je to, co mi na rádiích typu Seejay, DR nebo Hellax chybí…
Sorry za tapetu 🙂
nejlepší je to, že tady v podstatě řešíme, jak má vypadat jedno, potažmo dvě taneční radia s malými dosahy na FM (DR a Netro), zato např. rockeři tu mají několik rádií s různými subžánry. jenom Praha a střední Cechy mají minimálně 4-5.
je posluchačů té klasické rockové hudby opravdu o tolik víc než té klasické(typické taneční)?
a jak si vysvětlujete to, že za posledních několik let rocková radia jenom přibývala, zato těch tanečních tu bylo, třeba v roce 2008, v éteru v Čechách nula?
Chybí tu taneční rádio typu vocal-trance/tropical house. Seejay je spíš o EDM. Prostě něco jako původní Dance rádio nebo Sushine live. (Armin,Marlo,Milk Inc., Cosmic Gate, Markvard….)
bylo by zajímavé slyšet pohled rockerů na současná rocková radia u nás, zda jsou spokojeni, a zda se s interprety, jak jste napsal (samozřejmě přeneseně ) na svych radiích setkávají. (tzn to, co je pro milovniky tanecni hudby Cosmic Gate nebo ze současnosti Dave Asprey, je pro rockery např ZZ Top nebo Slipknot).
Jó, tak to už jsem veřejně psal několikrát (rock vs. …). Na druhou stranu on chybí i metal. Aspoň ve větších městech by mělo být jedno metalové rádio. Jedna věc je taneční hudba se svou kopicí subžánrů, jenomže tu já řadím do multipřehrady „elektronická“ hudba a to už je pořádně vykynutý multicereální žvanec. Soukromé subjekty tu mají obrovskou šanci, neb ČRo v tomto segmentu nefiguruje (wave ani omylem). Jenomže „soukromé subjekty si myslí“, že soukromé radio musí hodně vydělávat – to je samozřejmě naprostý omyl. Proto to v ČR takto vypadá. Oni věří tomu, že na lidech jejich počínání nezanechává žádné následky. Opravdu nejhorší je to u mládeže.
Co se týká dance music, přijde mi že se už docela dlouho topíme v minimalismu, zvuky nesoucí melodie téměř nejsou, nebo jsou upozaděné a tím pádem vyniká zpívání. Existuje pár písní, které stojí za to, z nichž některé odkazují na osmdesátá léta. V elektronické hudbě se topíme v minimalismu také už docela dlouho. Zatímco dance varianta je mi už docela odporná, v tom vážnějším segmentu prostě taky nemůžu poslouchat Borise Brejchu celý dny. Pak se tady ještě vyprofiloval komerční styl s těmi nakřáplými zvuky. Zase. Poslechnu si jednu plechovou písničku denně a stačí. To budu radši poslouchat hodinu drum & bass, nebo čisté techno. Měl jsem na konci devatesátek poměrně silné trancové období, nicméně sety, které hraje Dance radio snad už od sedmi hodin večer, se mi vůbec nelíbí a netvrdím, že hrají jen trance.
Netro by mělo odkazovat na původní Radio Krumlov, ale jak to celé nakonec dopadne, to uvidíme. Momentálně to stojí a leží na jediné ústřední postavě, která je časově už tak dost vytížená.
to máte pravdu s tim metalem (i když Beat má tušim metalovou neděli), třeba chilloutové radio by taky bylo zpestřením éteru ..
ale jde o to, že generace vyrůstající v 90. letech prostě na taneční hudbu byla ‚naučená‘ (narozdíl třeba od metalu v eteru) a pak se jednoho dne prostě zhaslo a… dance už vysílat nebudeme.. nebo jo, ale v podobě, která skalním fanouškům dance music už nevyhovovala (doslova pár ohraných songů z dřívějška na Fajnu od roku 2005)
Vyrazil jsem si dnes dopoledne okolo 9h ranní poslechnout 100.8 Netro Life kousek za Sudoměřice u Tábora, kde se už jakž takž, nechá obstojně v jednom místě naslouchat. Hudební linka byla taková ze zatáčkami, kdy jsem musel přeladit (Welle 1 Salzburg). Potěšilo na lince Netra – Woodoo § Serano – Overload, Tiesto – Just Be nebo 90s, 2 Fabiola – Play This Song, jistý směr ukazovala (kudy se ubírat a zařadit do programu), skladba od Baylee – With You, naopak nenadchla současnost: K-391 – Ignite, to fakt opravdu ne. Stejně tak proklad skladbami (uječených „black voices“). V souhrnu poslech ano, s jistou mírou výhrady. Za mě se určitě bude program dále utvářet a podněty, které již jsou na světě se dostanou do správných rukou.
já ráno na tom jejich přehrávači (bohužel jen) viděl taky zajímavej kousek: Space Srog- I Feel Ur pain. od Trianglu jsem to v eteru snad neslyšel
Jo, to mám na CD – Dream Dance vol. 6 🙂 (Space Frog). Když jsi zmínil Triangl, nedávno jsem objevil compilace, ze kterých se dost tracků hrálo a dost mi pomohlo rozluštit názvy skladeb, které mám uchované na kazetách, pár k rozluštění ještě schází 🙂 Díky tomuto jsem našel tuhle perlu, co jsem téměř 20 let hledal: Nova – Welcome To Earth (First Contact – Arrival)
Dix: není třeba se omlouvat – je to vystiženo lépe než jsem se to snažil vyjádřit já.
Miro: porovnával jsem s Dancerádiem od CzC = do roku 2012, ne s dnešním – to neposlouchám a pochybuji že hrají pravidelně od sedmi večer trance,leda semtam v týdnu. nějaký přebíraný pořad „Drobky“ ale nesbírám, tak nevím.
Soundwaver a Matyáš: jestli jste si všimli uvedených songů tak je to lepší než jsem zachytil ze začátku podle první 8hodinové nahrávky…
Jo, s tím souhlasím, vypadá to, že směrování playlistu teprve začíná. akorát je super ta nová radio-disciplína. Čtení radia… namísto poslechu 🙂
no, musíme doufat, že brzy budou mít alespoň nějakej stream, i když nejlepší by bylo FMko,třeba krom ČB i v Praze a okolí.
Tak schválně, něco nedávno vydaného.
CamelPhat & ARTBAT – For A Feeling
Fantastická věc, nádherně melodická, ale v rádiu ji nikdy neuslyšíme – moc smutná. Hudebně odkazuje na devadesátky, ale zároveň je patrné, že vznikla v současnosti.
3LAU feat. XIRA – Tokyo (Fatum Remix) docela pěkně udělaná věc (sice plechovka) ale odbytiště ? Možná Radio 1.
Adelphi Music Factory – Uprising (I Can’t Wait) 2minuty33sekund řízného, pořádně odeřvaného housu. Odbytiště – možná Dance radio.
Dimension & Culture Shock – Love To Give (ft. Billy Lockett) jestli se nehrálo ani tohle, tak to už nevim.
Hosh & 1979 feat. Jalja – Midnight (Hanging Tree) 2:56 že by to někdo hrál ?
Weiss – First Sight tribut osmdesátkám, za mě pohodička, tož asi tak.
Kde to neprošlo? Jsi holt spíš na techno.,. to první se mi líbí moc, druhé jen trochu méně, naopak Dimension&…vůbec, Ostatní celkem snesu ale na vyšší rotace v rádiu bych to nedával…
S dnes vznikající muzikou je to těžký, hrajou se povětšinou jen srajdy. Se spoustou nových věcí mám taky problém, některé jsou tak na dva poslechy a konec, jiné úplně jalové. Třeba Adelphi…je tak na dva poslechy a pak nejspíš i u mě upadne v zapomění, ale pořád bych jí v rádiu aspoň jednou odehrál. Rád budu v rádiu poslouchat trance z devadesátek, ale občas bych dal ve vhodný čas něco tvrdšího. Spíš ten výběr měl ukázat, že současná muzika to nemá lehké a snáze by se možná přijala služebně mladším posluchačům, jenže ti skoro nejsou.
Ty bláho, ta první věc fakt nádherná. No já aktuálně zbožňuju toto: Markvard – Perfect Day. A to mi je 40. Ale o tom mluvím. Taneční rádia tu jsou,ale přesně takové rádio tu chybí.
věděl by někdo, přibližně, jak moc velký rozdíl z finančního hlediska ( nabídka reklamy, partneři… ) by v ČR znamenal provoz několika tanečnich-klubových radií (nyní pouze Netro, zatím na ‚bubláčku‘ z ČB) oproti několika rockovým radiím, (jako je tomu teď – Beat, Hey, RockMax, Rockradio, Rockzone, Čas Rock, Sky Rock…)?
Vím, že některá nevysílaj třeba ze stejného města a některá možná zařazují i komerční rock, ale i tak je to podle mě celkem pestrá nabídka pro rockery, oproti taneční
ale klidně se nechám přímo rockery vyvézt z omylu, že tomu tak není a rock mají třeba pouze v názvu. 🙂
Na „bubláčky“ je schopno uhnat pouze a pouze regionální inzerenty (a také spíš nadšence, kteří vám ty peníze dají, protože se jim líbí, co děláte). A to i tak dost těžko, neb „konkurence“ v podobě mediálních domů si samozřejmě svoje klienty pohlídá a v místě vašeho „bubláčku“ bude prodávat za velmi levno. Budete žít z měsíce do měsíce a často táhnout ze svého. Musel byste najít hodně nadšenců a dobrovolníků, jako my u nás na Orlicku. A když to někdo bude dělat rád, tak to vydrží za každou cenu. A na to my jsme blázni dost.
nejste totiž zapojení v nějaké síti.. nevím jak teď ale na bubláčkách Danceradia myslím byla -ještě když jsem jej poslouchal než to rádio Flajšman zmr..l – asi jen celostátní reklama co byla i na ostatních rádiích Lagardere…( na nějakou místní/regionální si vlastně ani nepamatuju).
to ano, ale v čem je např. rocková hudba v tomto lukrativnější a dobově udržitelnější než tanečni, když může mít tolik variací v podobě několika rockradií oproti ryze tanečnímu ‚classic‘ radiu?
U regionálního rádia je potřeba brát v potaz to, kde vysílá a jestli chce něco tvořit, nebo prostě hrát to, co ostatní a doufat, že jen ta „regionalita“ přivede posluchače. Když k nám ještě před COVIDem přijeli na návštěvu z jednoho většího regionálního polského rádia, tak se divili, jak se vůbec může něco takového uživit. Poslechovost ukrojená pokrytím a ještě k tomu ukrojená hudebním žánrem. Dle jejich názoru musí být regionální rádio prostě populární, nebo to nebude fungovat. Snažíme se to už 4. rokem vyvracet. Například náš hudební archiv prošel od začátku neskutečnou obměnou a hraje víc svěží, modernější kytarovou muziku. Tudíž řadit třeba nás vedle Beatu apod. nedává moc smysl. Navíc ctíme regionálnost, takže dáváme prostor i úplně odlišným hudebním žánrům a jejich lokálním interpretům – i když nemáme rádi škatulky.
U nás v česku mi přijde, že se hraje podle nějakého průzkumu. Průzkum něco ukáže a tak to je a je to logické, neb to jsou všechno stanice tvořené jenom pro to, aby sypaly do peněžek v Kyperské republice.
Další věcí bude, že většina stanic tu patří pod pár majitelů a mediálních domů a tam je to jasné – je potřeba co největší záběr tak, abyste mohl klientům nabízet cílenou reklamu. A průzkum asi neukázal, že by o taneční hudbu byl větší zájem, než o Rock – řekl bych, že až tak jednoduché to je.
Pak to zbývá jen na někom, kdo rádio bude dělat z nějakého přesvědčení, bude na to mít peníze a tu mezeru doplní. Ale pokud tady budeme nadále tolerovat doubly, triply a bůh ví, co ještě, tak to moc nepůjde. Pokud vám kvalitní signál končí 10 km za městem a k potencionálnímu zákazníkovi přijde obchoďák z medialního domu, nabídne mu za stejnou cenu pokrytí 10x větší a ještě mu to zahraje na 2 stanicích, je jasné, co si kdo vybere. Ale to je business. Teda pro někoho.
Včera jsem náhodou na TV1 koukal na rozhovor rádia s cestovateli na opačné polokouli. Teoreticky bych podle mapy bych měl být ještě v pokryt,í ale nejsem (zkoušel jsem v interiéru) Nicméně vzhledem k hudebnímu charakteru mě i tak míjí, a už jsem jiný region tak mluvený obsah asi dosti taky. Pokud funguje na ryze komerčním základě a ne „radost“ přifařená k firmě, která jinak vydělává, tak pokrytí sotva 100tis. je dost málo, aby to bylo ekonomicky udržitelné. Ohledně internetové poslechovostí jsem nenašel žádná oficiální čísla takže nemohu ani posoudit zda se ta snaha nemíjí s posluchačským zájmem.
Nicméně i tak obdivuji. Protože zvedáte čest radiového broadcastingu v ČR, kde je typický odklon peněz přes Kypr a rádio pak provozovat z toho co zbyde (a pak zde jeden manažer píše jak jim nezbývá peněz na reklamu 🙂 ).
Stále upozorňuji že systém je od tajtrdlíkova působení v RRTV (a nejen jeho) nastaven špatně a zákony nadiktované Flajšmanem a pod. zkazili vnímání oboru minimálně do digitalizace.
Děkujeme za uznání. Nic přifařené k firmě. A města v okolí taky žádný příjem nedělají. Ty právě raději posílají kamarádům obchoďákům na Kypr 🙂 Aktivně není moc čas na shánění reklamy, nic méně firmy se v podstatě ozývají samy. Díky tomu, že personálně nesežereme nic, tak to nějak zaplatíme. Prostě jsme tak nějak všichni chtěli vždycky dělat rádio a motali se okolo toho. Co se týká poslechovosti na netu, tak ta pomalu stále stoupá. A vzhledem k pokrytí jsme spokojeni i když samozřejmě stále chceme, aby rostla 🙂 a ohlasy posluchačů jsou vesměs pochvalné. A díky internetu máme posluchače ze všech míst ČR.
Protože z lidí kdo rádio dělají nebo chtějí a umí dělat takovému rádiu nevěří. Když se našel Lumír Skokan, tak dokázal že žo to jde – žádný jiný internetové rádio nedokázalo vzbudit takový zájem a to se opakovalo i po vstupu do éteru dokud si Flajšman apod. nevymysleli že z něho musí mít jiné rádio.
Je otázka, jestli by se bez Flajšmana vůbec do FM tenkrát Dance dostalo. Pak to stojí na tom, jak se s nějakým případným investorem domluvíte. I o nás už byl tímto směrem projeven zájem, ale to rádio už pak nevlastníte, nemůžete si dělat věci po svém a dost často ten, kdo do toho chce nalít svoje peníze si to chce taky uzpůsobit k sobě. A pak do toho buď jdete, nebo ne.
to by se na fm nedostalo, dokud ale program zajišťovala fa CZC a Flajšman do toho nekecal tak výsledky byly super. Bohužel p,Matějka firmu CZC prodal a předtím kvůli tomu prodal Flajšmanovi tuto „divizi“..
Náklady na provoz rádia jsou poměrně velké. Například: Registrace osoby nebo firmy na místním ČTÚ (nepamatuju si cenu). Koordinace počítám do 10000,- každoroční poplatek ČTÚ za FM frekvenci (počítám, že nad 10tisíc). Koupě nového bubláčkového vysílacího konce řádově až stovky tisíc, modulační procesor klidně stovky tisíc, trasa na vysílač ip, nebo rádio, pronájem prostoru, kde je vysílač umístěn, anténa, stožárek, dělič výkonu, pasivní fitr, koax kabel….(desetitisíce) rds kodér tisíce až desetitisíce, studio (nejlépe ve vlastní nemovitosti) a jeho výbava, odbavovací audio systém…….obsluha…..moderátoři….archiv….sociální sítě…..
Cena za odvysílání jednoho průměrně dlouhého spotu bude muset být u Netro Life (3000 posluchačů) stejná, jako u MC (stovky tisíců podlsluchačů). To je bohužel realita….
První živý pozdrav ze studia již proběhl. Každopádně v pondělí by měl proběhnout první regulérní moderovaný ranní Fresh&Life. Prý s nádechem nějaké pravidelnosti.
A pro fajnšmekry záznam celého včerejšího dne: https://uloz.to/file/7Hm3E1Gp1cMn/netro-life-radio-100-8-23-06-2020-mp3
Pokud vše klapne, tak od příštího týdne se probudí studio i s nějakým tím lidským faktorem. Tak jsem zvědav a držím palce.
a webový stream bude kdy? :O
Český telekomunikační úřad dostane jako nový úkol, aby spolupracoval s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání „v oblasti kulturní a mediální politiky, jazykové rozmanitosti a plurality médií“. Role úřadu by se tím posunula od čistě technických záležitostí k obsahovým. Dosud spolu obě státní instituce řešily jen příděly kmitočtů a případná omezení pro jejich využití.
Kořeny této novinky jsou ve zmíněné evropské směrnici, která zjednodušeně řečeno chce (konkrétně v článku 3), aby vnitrostátní regulační orgány podporovaly rozmanitost nabídky na mediálním trhu. Ministerstvo průmyslu v důvodové zprávě tento posun už nijak nekomentuje.
Toto a více najdete v článku: Takhle chystaný zákon povinně nařídí digitální autorádia. V plánu jsou i další věci. Na Lupa Digizone
Celá ta směrnice je neuvěřitelný a naprosto zbytečný paskvil. A my to opět poslušně zaimplementujeme, aniž by kdokoli měl jasnou představu, co se vlastně po nás chce. Resp. tuto představu nemají ani tvůrci, je to zcela odtržené od reality, jako obvykle.
ten článek na digizone je opravdu dost zbastlený, nicméně ta „představa“ být taková nemusí
Automobilky se už na novou regulaci chtě nechtě připravují. S modelovým rokem 2021, ať už v podobě nového modelu, faceliftu nebo tzv. Modellpflege, už nyní začínají dávat DAB tuner do základní výbavy. Jiní vyčkávají až na konec roku, kdy předpis vstoupí v platnost. Povinné položky (nejen DAB) jsou přidávány spolu s další výbavou v rámci průběžné inovace, takže obvyklé meziroční navýšení cen není způsobeno pouze digitálním rádiem. U nejlevnějších modelů (miniaut) to bude kvůli ceně nadále řešeno absencí autorádia v nejnižší výbavě. Například Hyundai i10 nemá rádio v ceně dokonce ve dvou ze čtyř výbavových stupňů.
Nejprodávanější značka Škoda dává DAB do základu Citigoe iV, Octavie a Karoqu. V ostatních modelech za 3 tisíce Kč.
ČTÚ by se zejména spolu s RRTV měl zaměřit na hospodárné využívání spektra. To, co u nás předvádí MB (za tichého souhlasu RRTV), to nemá v Evropě obdoby.
Netro Life Radio už by mělo být on air. Na webu už se mění názvy právě hrané skladby.
Není On Air. Musíte vydržet.
Chlapi, hlavně abyste to vydrželi… je to fakt nervové vypětí, hlavně tady pro Vás. Co třeba zkusit nějakého psychologa, nebo uklidňující léky, třeba by to pomohlo, než to spustí… Držím palce, ale určitě to dáta!
Psychicky jsem zcela v pořádku. 😉 Jen odhaduji vzhledem k tomu, že skladby už se mění. Možná tedy jen nějaký test.
Bubeník alias bing = Miroslav Pýcha. 😉
Myslím si, že OVI jako provozovatel webu zná zákony, zejména ohledně ochrany soukromí, a to včetně identifikace diskutujících podle IP adres. Bubeník už sem dávno nic nepíše, jen sem občas zabloudí a jen při čtení tiše žasne. Pravda, že dnešní svůj úžas nad očekáváním startu rakety s Hustonu (pardon startu FM rádia v ČB) si Bubeník dovolil okomentovat. Hodně zdaru všem diskutujícím, hodně právních zanalostí provozovateli www a zejména hodně těch opravdových temat… 🙂
Až bude případně v Budějovicích startovat Color a lidé se budou oprávněně těšit na nový projekt, bude to také na nějakého psychologa? Věřím, že nikoliv. Buďme rádi za každé programové obohacení éteru. I já jsem zvědavý na Netro Life a i kdybych nebyl, nemám důvod anonymně zesměšňovat lidi, které toto nové rádio zajímá.
I ja jsem zvedavy a drzim tomuto projektu opravdu palce. Konecne je po dlouhe dobe na co se v eteru tesit.
Bubenik alias Mirek Pýcha, ty se prozradis vzdy stylem psani a uz tomu tak bylo nedavno, na to netreba nejaka IP apod. Koukam, ze prasky a psychologa potrebujes po letech vysilani a lzi ty.
Já zas držím palce, aby vyšlo 104,8. Taky už jsem párkrát v životě „nebyl hoden“, takže docela chápu (vlastník Music Radia Color nebyl hoden frekvencí 100,2 ani 100,8).