Komentáře a diskuze

  • Marek 5. 8. 2021 v 20:38 k KomentujemeJá jsem byl včera v hospodě v Kylešovicích na kofole a tam měli naladěno jisté německé internetové rádio, jejíž název...
  • Míra 5. 8. 2021 v 17:53 k KomentujemeZ tlampačů na trávnících termálních lázní Sárvár vyhrává jakési Sárvár Rádió 96,5. Hraje pop-dance-rock i maďarské kousky....
  • LiborV 5. 8. 2021 v 16:34 k KomentujemeObčas se tu píše o zaslechnutí menšinových rádií na veřejnosti. Dnes v pražské lince 240 Classic Praha, v čekárně u...
  • PVo 5. 8. 2021 v 11:16 k KomentujemePodle dat z Radioprojektu se rozděluje přes 1,5mld korun (za rok 2017 jestli si dobře vzpomínám) Ty připomínky jdou napříč...
  • JM. 5. 8. 2021 v 09:44 k KomentujemeMě fascinuje, kolik lidí tady stále věří Radioprojektu a bere ta čísla za reálná. Pokud sledujete rozhlasový trh, tak vám...
  • PVo 4. 8. 2021 v 22:08 k KomentujemeZaujalo mě že 10,6% posluchačů rádio poslouchá i přes DAB to by při jiném údaji o týdenní poslechovosti 82,6% z...
  • PVo 4. 8. 2021 v 16:36 k KomentujemeTabulku jen 10 rádii s % věrných posluchačů nelze takto hodnotit protože nevíš jestli Impus má 84% nebo 48% věrných...
  • Oviradio.cz 4. 8. 2021 v 16:13 k KomentujemeKoncem listopadu v fmlistu, v půlce dubna v db ČTÚ, anténa na místě, odhadem do čtyř týdnů on air. "Gottwaldov"...
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty 4. 8. 2021 v 15:58 k KomentujemeKdy se Zlín 101,8 objevil v databázi ČTÚ netuším, ale v databázi FMlist, kde se frekvence objeví zpravidla dříve, je...
  • Václav 4. 8. 2021 v 15:54 k KomentujemeAno ale v závěru prezentace je že z Impulsu na F1 přešlo o 4 tis posluchačů víc než obráceným směrem,...
  • Poslouchac 4. 8. 2021 v 15:26 k KomentujemeDocela me fascinuje ten postupny propad Frekvence 1.
  • PVo 4. 8. 2021 v 14:16 k KomentujemeUž jsou výsledky za 1+2 kvartál - dost rádií je na minimu od zahájení Radioprojektu (od 2006) https://www.median.eu/cs/wp-content/uploads/docs/RP_prez...

Články

Dalších 22 silně ojetých hitů v českém éteru aneb Devadesátky po devadesáté deváté

Že slýcháme z různých středoproudých rádií každý den znova a znova tu úzkou a málo proměnlivou selekci písní, je skutečnost, která evidentně značné části posluchaček a posluchačů nevadí. Tradičním argumentem pro obhajobu této konzervace hudebních a v širším pojetí i kulturních poměrů je různými výzkumy zjištěná neochota lidí konzumovat novou a tzv. neznámou hudbu. Nesmí se ale zapomínat na to, že i ty nejvíce zprofanované šlágry byly kdysi také novinkami, jež nikdo neznal. Ani následující tituly z 90. let tady nebyly odjakživa. Pokaždé se musel najít někdo, kdo měl odvahu pustit tyto onehdy neznámé věci do vysílání:

4 Non Blondes – What’s Up? (1992)
Alanis Morissette – Ironic (1995)
Bon Jovi – Always (1994)
Bruce Springsteen – Streets of Philadelphia (1994)
Fool’s Garden – Lemon Tree (1995)
Meat Loaf – I’d Do Anything for Love (But I Won’t Do That) (1993)
Metallica – Nothing Else Matters (1991)
Mr. Big – To Be with You (1991)
Mylène Farmer – Désenchantée (1991)
Nick Kamen – I Promised Myself (1990)
No Doubt – Don’t Speak (1995)
Pet Shop Boys – Go West (1993)
R.E.M. – Losing My Religion (1991)
Scorpions – Wind of Change (1990)
Sinéad O’Connor – Nothing Compares 2 U (1990)
Soul Asylum – Runaway Train (1992)
Spin Doctors – Two Princes (1991)
The Connells – ’74–’75 (1993)
The Rembrandts – I’ll Be There for You (1994)
Tom Petty – Learning to Fly (1991)
Urge Overkill – Girl, You’ll Be a Woman Soon (1994)
Wet Wet Wet – Love Is All Around (1994).

O čem píšete?
3 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments
Pav
11. 4. 2012 18:12

Tyhlety songy nikdy nikdo v době jejich vzniku taky nenasadil na blind do českého éteru. Nasadili se až potom, co už byly spolehlivě a dokonale ošoupané na MTV…

JM
8. 4. 2012 18:58

Naprostá absence „hudební výchovy“ v českých rádiích je dána i absencí autorských večerních/víkendových pořadů, popřípadě autorského vhledu moderátorů vůbec. Autorské pořady totiž mohou sloužit jako taková pokusná laboratoř, jakou novou hudbu nasadit do rotací (ať už se jedná o novinky či starší méně známé kusy). Chytne se skladba ve večerním/víkendovém vysílání? Pak je možné ji v pohodě nasadit i přes týden. Autorské pořady jsou pak zpestřením běžných proudových vysílání, velmi dobře je dělá třeba Bayern 3. Jenže v ČR žádné autorské pořady nemáme, veškeré věci typu „osmdesátka“ na Hitrádiích je jen další blok, kde se hraje dokola to samé, jen se to snaží tvářit jako speciál.
Jak by měly autorské pořady v „mainstremovém“ střihu hodící se i na běžná rádia se můžeme učit třeba v Německu a Rakousku, a donedávna měli velký počet takových pořadů i na Slovensku, populární a hudebně velmi objevné bylo třeba „Terárium“ na Rádiu Okey, které bohužel zaniklo (jak už to bývá) s přechodem stanice pod firmu Lagardere.