Komentáře a diskuze

Články

České melodie a dárky slaví první výročí

Rádio Bonton 2006-2012Významná formátová změna Rádia Bonton se udála právě před rokem. Co říkají o formátu stanice stále platné licenční podmínky? Bonton je hit radio (contemporary hit radio) se zaměřením na cílovou skupinu 18 až 30 let. Žánrově se z větší části orientuje na taneční hudbu a zbytek hudební náplně je tvořen hity z rockové, popové, rapové a soulové scény.

Jaké konkrétní interprety hrálo rádio nejčastěji v březnu 2012? Red Hot Chili Peppers, Coldplay, Nickelback, J.A.R., Kosheen. O rok později intenzivně nabízelo posluchačům jména jako Kryštof, Jaromír Nohavica, Chinaski, Elán nebo Michal Tučný. Současný Bonton ale překvapivě hraje také např. Radůzu, Zrní, The Tap Tap, Tomáše Hanáka či Gipsy.cz, tedy bezmála alternativní umělce. Ale míchá je s nechvalně proslulými Italy Ricchi e Poveri, hraje směšné kuriozity jako Ladislava Vodičku, Bobra a Motýla, Mirka Černého atd.

Bonton změnu formátu před RRTV loni obhajoval tím, že mladé posluchačky a posluchači požadují starší českou a slovenskou hudbu. Je tomu skutečně tak? Má-li Bonton stále eminentní zájem o mladé, proč se v tiskové zprávě z února 2013 tak raduje z toho, že „násobně meziročně zvyšuje zásah v cílové skupině 40+“, a také z toho, že „nový formát Bontonu úspěšně oslovuje cílovou skupinu, která v celé populaci roste a pracuje s ní stále více zadavatelů“?

6 komentářů České melodie a dárky slaví první výročí

  • Jirka Beat

    Humus co se stalo z Bontonu..

  • Milan

    Patřím mezi mladé lidi a ve svém okolí neznám ani jednoho člověka v mé věkové kategorii, který by poslouchal tu hudbu, co hraje na Bontonu… Bonton pro mladé byl do 1. dubna 2012 🙂

  • LiborV

    Byl jsem překvapen, když jsme přišel an fyzioterapii a tam fyzioterapeutka kolem 25ti let měla naladěný Bonton. A ke kadeřnici, které je také do 25 a i u ní běžely Čeké melodie a dárky a zpívala si u toho. To je ten formát opravdu baví?

  • Ovi

    Intenzivní zájem mladých lidí o starší hudební produkci není zcela v pořádku, kdo jiný by pak měl poslouchat současnou a moderní hudbu. Člověk ale v životě prochází různými etapami s různými preferencemi. V mém případě to bylo tak, že kolem patnácti sedmnácti jsem velmi často poslouchal Frekvenci 1, která mi představila pro mě do té doby neznámé československé skladby zejména 70. a 60. let. Petr Spálený, Vladimír Mišík, Jana Kratochvílová atd. Z raného dětství jsem znal spíše Horňáky, Davidy, Gotty, Elány, Standy Procházky a další kvalitativně rozkolísané osmdesátky. Na Frekvenci 1 tohle původně vůbec nehráli, takže jsem poslouchal z mého hlediska novou produkci, dost mi to rozšířilo hudební povědomí.

    Zároveň jsem ovšem nikdy nepřestal poslouchat rádia s novou hudbou, abych neztratil kontakt s přítomností. A takto přistupuji k hudbě i nyní. Rád poslouchám hudbu minulých dekád, ale takovou, kterou zatím neznám a nemám ji zmapovanou. Rozhodně jsem se ve svých 33 letech nezaseknul na uzavřené množině písní, které mě poznamenaly v období dospívání.

    Pokud podobným „studijním“ způsobem lidé pod třicet přistupují k současnému Bontonu, není to nic znepokojivého. Daleko větším problémem je ostudná přetvářka managementu rádia v otázce jeho cílové skupiny.

  • Jan

    Co Bonton? Nevite zda uz konecne bude na jiny format?

Napište komentář (na mobilu, prosím, vícekrát ťukněte do bílé plochy pod tímto textem nebo zvolte zobrazení webu pro počítač)