-
From Nový anténní systém na VKV vysílači Želivského
onPředpokládám, že to bude i reakce na zhoršený příjem v těchto oblastech po spuštění 89,3 FM z Kozmic. Otázka je, jaké jsou tam koordinace a zda nyní vysílač splňuje přidělené parametry – z dostupných zdrojů by mělo být směrem na jih a východ potlačení 7 dB – čemuž původní systém naprosto odpovídal, ovšem nový již určitě ne.
Go to comment
2013/07/25 at 12:47 am -
From Příjem VKV ze Strahova na východě Čech aneb Co lze také chytit ve vlaku
on
Go to commentOhledně hodně dobrého pokrytí Color rádia – v prosinci 2010 jsme v rámci jisté práce měřili, zda některé vzhledem k ERP podezřele silné vysílače překračují výkon a to za použití profi přístrojů. A zrovna u tehdejšího radia Ethno jsme se hodně divili, protože rozdíl mezi jeho signálem a signálem Rádia 1 ze stejné antény byl pouze 9,8 dB.
Jestliže má mít R1 výkon 5 kW ERP (tedy 37 dBW) a Ethno mělo mít 100 W (tedy 20 dBW), rozdíl by měl být výrazně vyšší, typicky těch 17 dB +- nějaký ten decibel.
Naměřený rozdíl napovídal, že buď byl ERP R1 pouze 1 kW (což asi těžko), a nebo že byl ERP Ethna cca. 500W.Měření se uskutečnilo v lokalitě 15 km vzduchem od vysílače s naprosto čistým přímým výhledem na vysílací antény a s čistým terénním profilem a za použití směrové VKV antény, chyba měření vlivem šíření signálu je tedy vyloučena.
Nevím, jak je to s výkonem teď, ale dosah Color rádia je stale velmi velmi dobrý. Osobně jsem za to spíše rád, protože si poslechnu show M.V. v autě čistě, ale někdy se nad tím člověk diví
2013/07/25 at 12:55 am -
From Nový anténní systém na VKV vysílači Želivského
on
Go to commentNavic Kozmice jedou delsi dobu s antenou nize a omezenymi parametry,do konce roku slibuje Sazava/p. Pycha navrat na puvodni misto a parametry.
2013/07/27 at 10:59 am -
From Příjem VKV ze Strahova na východě Čech aneb Co lze také chytit ve vlaku
on
Go to commentJM – Ačkoli se všude uvádí 5kW u R1, tak samotné R1 mi sdělilo, že tam má 3kW.
2013/07/28 at 8:20 pm -
From Příjem VKV ze Strahova na východě Čech aneb Co lze také chytit ve vlaku
on
Go to commentv době havárky tam měli jen 1kW (R1).
2013/07/28 at 8:23 pm -
From Příjem VKV ze Strahova na východě Čech aneb Co lze také chytit ve vlaku
on
Go to commentRozdil je zda je 3kW vysílač nebo 3kW ERP. Anténa ma nejaky zisk (4 patra) kabel má nějaký útlum. Nicméně výkon je sice důležitý, (zejména v městské zástavbě, kdy se třeba Color potýká s problémem, ze blízké stanice jsou treba i o 10 a více dB silnější). Ve větší vzdálenosti je pak příjem podobny a vykon nehraje takovou roli. Např. ale zrovna 90.7MHz má Bohužel největší rusici kmitočet v podobě Jihlavy 90.7/10kW. Takže jižní směr od Prahy je dosti rušený. Ostatní směry jsou celkem v pohodě. Je to tim, ze 90.7FM byl navrzen az v jakesi „třetí“ vlne návrhů, kdy již ty nejlepší kmitocty uz byly v provozu. S překvapením jsem ale např. nedavno zjistil, ze r. Color hrálo skoro až do Mostu. 🙂 Takže je pro me stale nejdůležitější kota a antena a pak teprv ERP. Jak jsem již psal…
2013/07/28 at 9:16 pm -
From Příjem VKV ze Strahova na východě Čech aneb Co lze také chytit ve vlaku
on
Go to commentAneb výška antény určuje, jak daleko signál doletí a výkon vysílače zase jak silný tam ten signál bude 🙂
2013/07/29 at 9:10 am -
From Příjem VKV ze Strahova na východě Čech aneb Co lze také chytit ve vlaku
on
Go to commentDěkuji za upřesnění, lépe to ani nešlo říci. 🙂
2013/07/29 at 9:37 am