Nejnovější komentáře

  • Václav: No a taky při dopravě je PS R-Plus.
    23:46 01.02.2026
  • Honza K.: A také nemá delší dobu synchronizovaný zvuk na vysílačích: Příbram 87,6 vs. Sedlec Prčice 92,4.
    23:01 01.02.2026
  • Oviradio.cz: Plus na Pradědu 93,3 po urgenci aktualizoval tabulku AF, už jsou tam všechny potenciálně navazující frekvence včetně Zlína 101,8 a…
    22:55 01.02.2026
  • Oviradio.cz: Hitrádio FM Plus má v určitých časech odlišný tvar PS na FM vysílačích okruhu Karlovarsko. Je tam HITRADIO _FM_PLUS, zatímco…
    22:37 01.02.2026
  • Václav: Většinou se bavíme o tom co má být pokryto a není. Jak je to však v opačném případě – bude…
    19:46 01.02.2026
  • Hori97: Pro dokrytí Vysočiny bych do budoucna tipl dvojici – Havlíčkův Brod (komín) a Křemešník. Obě lokality už jsou nebo budou…
    19:24 01.02.2026

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

O čem píšete?
31.4K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
24. 11. 2025 23:11

Němci hlásili, že Color už není u Fiery na Klínovci. A asi tedy z logiky věci ani na Černé hoře.

Míra

Černou horu bych pochopil, ale na Klínovci ještě mohl vydržet.

Šeryf
Reply to  Míra
25. 11. 2025 07:58

Klínovec je spřažen s Černou horou pupeční šňůrou SFN. To je tak, když se plánuje (vymyslí) jednofrekvenční síť od Aše až do Svitav… 🙂comment image

Míra
Reply to  Šeryf
25. 11. 2025 08:02

Jo, vlastně 🙂

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
25. 11. 2025 08:52

Možná se tam brzy vrátí už ve vlastním multiplexu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty

A když už jsem o tom začal, docela by mě zajímalo, jak vyřeší potenciální kolizi 6A KV vs. 6A PHA. Jestli musí mít nutně dvě varianty MUXu s různými Ensemble ID (kolize), nebo to můžou mít jako jeden MUX COLOR DAB+ PHA+KV (SFN). Protože pokud by byla povinná první varianta, tak je ten benefit vysoutěžení dvou sítí na stejném kanálu jaksi k ničemu.

Šeryf

Pokud se COLOŘi nakonec vyškrábou na Klínovce, myslím, že počítali s eSeFeNkou. Akorát z té Fiéří minely spíš pokryjí pole a louky mezi Chomutovem, Podbořany a Lounami než vysoutěžený KV rajón se závazkem. 😉

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
25. 11. 2025 16:27

Samozřejmě dává smysl varianta SFN, ale nejsem si jist, jestli to podmínky aukce umožňují, pokud jsou to de facto dvě nezávislé sítě pro různé oblasti. Ensemble ID si operátor vycucá z prstu, nebo ho fasuje od ČTÚ?

Šeryf

EID se fasuje z ČTÚ. Odhaduji, že z řady né vždy logických a smysluplných pravidel ČTÚ nakonec v rámci konsolidace sítí ustoupí. Je otázka, jestli to bude už na jaře (po dvou letech) nebo ještě o dva roky později.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
25. 11. 2025 17:24

Protože pokud se, zatím bezvýsledně, řeší rušení 6A z Polska a nyní přibyde ještě rušení z Klínovce, tak to už bych fakt zvažoval změnu kanálu v Praze, což je samozřejmě jen moje teorie, o které ČTÚ asi nebude chtít vůbec slyšet.

usermil
24. 11. 2025 12:55

představa kdyby v česku bylo herní rádio ze san andreas Jak by vypadalo herní rádio, kdyby se naladilo na naše frekvence?
po případě v dab+
Hitrádio FM → Playback FM
Radio Beat → K-Rose
Radio City → K-DST
Vltava → Bounce FM
Blaník Radio → Radio Los Santos
Fajn Radio → Radio X

KISS→ CSR 103.9
Radiožurnál → K-JAH West
Praha → Master Sounds 98.3
Evropa 2 → WCTR

https://www.gta.cz/san-andreas/clanek/radia-v-sa/
playlist radií

TÉMA
gta radia ve skutečnosti
Screen1
Hori97
21. 11. 2025 21:50

Fresh rádio po delší době aktualizovalo svoji aplikaci pro iOS. Avizovaná podpora CarPlay nicméně zatím doplněna nebyla.

Lukáš
21. 11. 2025 16:44

Nevím, jestli proběhla nějaká změna technologie na vysílači, ale KISS na 90.7 FM v Liberci už pár dnů neukazuje v RT název skladeb a ostatní informace. Místo toho je tam jen slogan To nejlepsi od 90.let, přitom ostatní vysílače z bývalé Delty informace nadále ukazují.

Marcel
Reply to  Lukáš
21. 11. 2025 18:08

Chomutov, Most, Lovosice, Louny, Usti nad Labem, taktez jen slogan, akorat Chomutovska 97,1 ma na konci „…..let!“ (vykřičník).

Petr
Reply to  Lukáš
21. 11. 2025 19:24

Myslel jsem, že Kiss názvy skladeb a info neukazuje. Protože ve Vyškově na 104.1 fm je na RDS jen název stanice Kiss a nic víc.. a to od začátku vysílače, co si pamatuji..

Honza K.
Reply to  Petr
21. 11. 2025 19:37

Názvy skladeb v radiotextu zobrazuje cca polovina jejich vysílačů. Docela škoda u RU je absence RT+.

Jamar
Reply to  Honza K.
21. 11. 2025 22:29

Ano, například v Olomouckém kraji má dynamický radiotext akorát Olomouc 106,1. Mohelnice 96,2, Šumperk 96,5 a Hranice 97,3 mají taky jen slogan. RT+ je škoda, ale přijde mi, že RU to po technické stránce nějak moc neřeší. Nevím jak je to jinde, ale v mém dosahu jiné jejich stanice dynamický RT nemají vůbec…

Michal
Reply to  Jamar
21. 11. 2025 22:37

Opava 100,0 FM taky jen slogan. Ostrava 89,8 a Frýdek 101,1 ukazují názvy skladeb. Bruntál (nevím frekvenci z hlavy teď) taktéž.

Honza K.
Reply to  Jamar
21. 11. 2025 23:10

Jestli se nepletu tak Beat, Spin, R1, a Country má dynamický RT jen v Praze.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
22. 11. 2025 21:20

Kiss 90,3 Zlín název skladby stále vysílá. Beat držel basu s tajením skladeb všude,prorazil až v Dabu. Bylo by zajímavé udělat tabulku kde všude sdělují stanice (ode)hrané skladby.

Jerry dxer
Reply to  Oviradio.cz
21. 11. 2025 18:11

Tak fiera ceske budejovice on air konecne, ale sfn z taborem zatim nejede

Jerry dxer
Reply to  Oviradio.cz
22. 11. 2025 11:56

Hraje pouze cca 7km od cb smer d3, i trebon. Na 10kw zklamani. Color mux z cb hraje vyrazne lepe

jouda
Reply to  Jerry dxer
22. 11. 2025 12:03

Dá se čekat, že tam opět nebude plný výkon, jak to již známe z jiných lokalit.

Jirkas
Reply to  jouda
22. 11. 2025 12:46

Presně tak.

Jirkas
Reply to  Jerry dxer
22. 11. 2025 12:44

Protože tam není deklarovaný plný výkon, ten ostatně nemá Fiera nikde. Fiera uvádí povolený výkon, ale ne skutečný. Proste Hájek a jeho hodně low cost sít.

Last edited 2 měsíců před by Jirkas
Pevy
Reply to  Jirkas
22. 11. 2025 16:45

Přesná definice 👍

Šeryf
Reply to  Oviradio.cz
22. 11. 2025 12:56

Ano, místní borci reportovali, že je na špičce komínu AS složený z řady poměrně dlouhých logperiodických antén nad sebou směrovaných na město. Dozadu na D3 směrem k Táboru i na Třeboň to bude mít zásadní potlačení. Pozice na mapě • Mapy.com

Last edited 2 měsíců před by Šeryf
Jerry dxer
Reply to  Šeryf
22. 11. 2025 12:59

Proto nechapu tu logiku, v zasade bych chtel sfn tabor budejovice, aby to hralo na dalnici souvisle..

Hori97
Reply to  Oviradio.cz
22. 11. 2025 21:31

Fotografie vysílače Fiery v ČB jsou doplněny zde: https://mapy.com/s/hovenojalu

Směrem po D3 k Praze začnou první výpadky přijmu u odpočívky Chotýčany. Úsek od Ševětína za Veselí nad Lužnicí zůstává bez signálu, dále už pokrytí navazuje táborským vysílačem.

Zřejmě v souvislosti se zařazením Coloru do sítě Play.cz došlo k jeho vyřazení ze sítě Fiera na kanále 9A. Obdobně pravděpodobně spuštěním Fiery v Českých Budějovicích došlo k vyřazení rádia Energic ze sítě Color DAB na kanále 9C.

Obsah zmíněných DAB sítí na jihu Čech je tedy aktuálně:

FIERA:
ENERGIC
HEY Radio
Rádio SÁZAVA
ZUN radio
SeeJay Radio
WorldRadio
!!!FRESH radio

COLOR DAB+ JC:
COLOR MusicRadio 
HEY Radio  
Expres FM
MUSICONLY
Rádio SÁZAVA
Classic Praha
ZUN radio
Americana Radio
Astra Radio  

Ohledně rozšíření tohoto multiplexu na vysílač na Javorové skále se tento týden na FB Jakuba Melína objevila aktualita: „Bude to jiná, západněji položená kóta, mírně výhodnější pro Písecko, Strakonicko a Příbramsko. Umístění už je domluveno, nyní se podá koordinace na ČTÚ, takže se to zveřejní brzy.“

Tuxik
Reply to  Hori97
22. 11. 2025 23:26

Muzu fotky vrcholu komina prevzit do databaze kominu koda.kominari.cz (s uvedenim autora)? Diky

Hori97
Reply to  Tuxik
22. 11. 2025 23:33

Klidně můžete 🙂

Tuxik
Reply to  Hori97
22. 11. 2025 23:55

Díky, je to tam :).

Honza K.
Reply to  Hori97
23. 11. 2025 10:26

Můj tip na novou kótu je stožár Kosejřín na Písecku (O2 + 93,6 Hitrádio Faktor).

Jerry dxer
Reply to  Honza K.
23. 11. 2025 13:58

Souhlas:)

Jerry dxer
Reply to  Hori97
23. 11. 2025 13:59

Ta fiera hraje vazne velice spatne, to i ten Tabor se 400w hraje dale nez okoli cb

Květák
Reply to  Hori97
23. 11. 2025 21:18

Taky jsem slídil v mapě a uvažoval nad tipovačkou, kde by novy DAB+ vysílač tohoto multiplexu mohl být. Můj tip tedy je vysílač Chyšky na vrcholu Kozlov u obce Chyšky. Necháme se překvapit 🙂

Šeryf
Reply to  Oviradio.cz
23. 11. 2025 23:22

S pomocí informací od místních borců predikce vychází takto: FIERA_CB_251123.png (4967×3508)

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Šeryf
24. 11. 2025 07:50

To je počítané s jakým ERP?

Jirkas

Zřejmě s výkonem povoleným od ČTU, protože skutečné výkony Hájkovývh vysílačů jsou jiné, menší a nikdo tedy jejich přesnou/skutečnou hodnotu nezná, jen sám Hájek.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
24. 11. 2025 10:01

Ten ale Šeryf nemůže znát, když to ještě není v databázi ČTÚ. Pokud je to počítáno pro 10 kW, tak bych to čekal kapku lepší.

Jirkas

Je tam povoleno 10kW, ale provedeni anten neni z nejlepsich, takze to tak nejak odpovídat bude. Udajně to ale běží 3kW.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
24. 11. 2025 12:44

10 kW je „povoleno“ na Kleti, IO pro komín jsi předpokládám neviděl.
Koukal jsem na BNetzA a tam je pro 9A Č. Budějovice kóta zvaná „Lplt“, čert ví co to znamená, každopádně ERP je tam 5 kW.

Last edited 2 měsíců před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
jouda

V BNetzA je jen mezinárodní koordinace na Kleť.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  jouda
24. 11. 2025 15:26

Jo, podle souřadnic je to Kleť.

Jirkas

Čerpán z toho, co se píše různě v médiích a cituji „Českobudějovičtí posluchači je můžou naladit na kanálu 9A z komína českobudějovické teplárny, odkud celá síť vysílá výkonem 10 kW.“
Ale je to stejně jedno, protoze zadny z vysílačů Hájka nevysílá povoleným výkonem.

Last edited 2 měsíců před by Jirkas
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
24. 11. 2025 15:30

Články Honzy Potůčka ber s rezervou, to není relevantní zdroj informací.

Jakub DXer

Nevím jaký zdroj je pan Potůček, ale pan Polák dnes stáhl z Digitálního rádia článek o GG Omikronu.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jakub DXer
24. 11. 2025 17:15

Co se tam psalo?

Jakub DXer
Reply to  Šeryf
24. 11. 2025 20:02

Jo, to je ono – nezobrazovalo se mi to.

Šeryf

LPLT = Low Power Low Tower.9A má z aukce modelově pouze vysílač VOTICE 10 kW ERP s potlačením o 3 dB v azimutech 270° – 10°. Ke Kleti se píše: Pro tento kmitočtový blok není možno využít vysílač HP/HT CESKE BUDEJOVICE ani jiné stanoviště vysílačů na lokalitě Kleť. Technické parametry dalších plánovaných vysílačů podléhají mezinárodní koordinaci. Odkud se tedy bere ČB Komín, to je s otazníkem, jestli se to dalo kvůli rychlosti obejít bez mezinárodní koordinace. Každopádně si nejsem jistý a netipoval bych, že by už z toho mělo vyjít (povinnost) tak drakonické potlačení směrem na D3…

Míra
Reply to  Šeryf
24. 11. 2025 18:18

ČTÚ dostalo koordinačně na Kleť nakonec i 9C. Snad někdy v budoucnu se třeba něco reálně povede….Nesmíme zapomínat, že ani RTI nevysílá z Kletě úplně ideálně…

Šeryf
Reply to  Míra
24. 11. 2025 18:37

9A má primárně problém v rámci ČR – Kleť proti Krásnému. U 9C je v podobném vydání až proti Pradědu/Tlusté hoře.comment image

Šeryf
Reply to  Jirkas
24. 11. 2025 17:38

Ad x kW – však píšu – dle informací místních borců ;). Až bude IO, tak bude mapka stavu povoleného vs. blížícího se realitě. Podobně jako u Černé hory:comment image

Jakub DXer
21. 11. 2025 14:00

Tak pHmedia alias pan Hájek přerušil šíření Mňau+Mňam + Hobby, což jsou sice TV, ale vzhledem k tomu, že pan Hájek provozuje i DAB (pod značkou Fiera), tak to může být citelná ztráta. No na TV trhu to začíná být zajímavé – ohledně titulku na OK TV jsem zde již psal a A11 čelí navrhu na insolvenci. Takže uvidíme, jak to bude s novými hráči v DABu, protože mediální trh je jeden a rádia s TV vzájemně reflektují zájem.o inzerci.

PetrPe
Reply to  Jakub DXer
21. 11. 2025 14:42

Taky to sleduji. Streaming dela divy a to i se starsimi konzervativnimi lidmi… Skoda odchodu MTV, ktere ale je pravda stagnovalo. Nemyslim si, ze by ted treba MusicBox opravdu prorazil. Z nejakeho duvodu to MTV dela…

Václav
20. 11. 2025 21:50

Výsledky poslechovosti 2.3.q . jsou tady. Pokud by platilo pravidlo týdenní=2x denní , jak tomu u většiny stanic bylo při staré metodě mnoho let, tak týdenní by tak pěkně nevypadala a impuls se znovu nedostal nad 2 miliony, stejně tak Haná půl milionu jak bylo na FB. Nově uvedený měsíční dosah jsem taky ještě našel v zahraničí u ruského rádia Dacha 20,664 milionů. Už podruhé se potvrzuje dříve nevídaná Evropa 2 ve svém mateřském regionu hlavní město na spodu tabulky, jako by za chvíli neměla stačit, poblíž rádia 1 , tedy nejstarší stanice snad poprvé při sobě, pro rádio 1 naopak trochu čest že v tabulce je. Na Druhé příčce v daném regionu se rovněž již podruhé potvrzuje formatove protichůdný Čro Plus. Poslechovost Prostoru je na jedné pětině Čro plus, tedy více než Vltava. Koncesionáři stále nechtějí využívat tak kvalitní lineární okruh Vltavy, téměř dvakrát tolik jich raději volí teď a rady ve sportu.

Last edited 2 měsíců před by Václav
PVo
Reply to  Václav
21. 11. 2025 09:55

Výsledky jsou od středy, divím se že to nikdo nekomentoval.
Interpretace výsledků má dva pohledy : poměroví vítězi a celkový zásah.
V poměrové je to hezky vidět v tabulce: vítězí jako třeba k pokrytí Rádio Kroměříž a outsideři jako se třeba jeví Expres.

V celkové z denního zásahu rádio zajímá už jen každého druhého obyvatele ČR. A tam jsou viníci ti co považujeme v poměrovém srovnáni za vítěze. Takovým příkladem je i bývalý, dosti rozhodující v oboru, manager M. Flajšman.
Nic na tom nemění že kvůli vyšším číslům se začal uvádět i „měsíční“ zásah. Btw tip : při měření ročního zásahu se ta % budou blížit 100% populace.
Na polskou míru zásahu 64% (oproti 75% Německu nemluvě) by rádia musela rozšířit počet posluchačů o 20% stávajícího stavu. Jak je to reálné docílit nevím, ale co vím tak je náš současný stav důsledek všeobecné praxe v oboru dělání rádia ve stylu „každý si vybere“, kdy si fakticky nakonec vybere málokdo tak aby jej to zaujalo.. A když je náhodou někdo s nějakým konceptem úspěšný, tak z jiné části oligopolu kopírují – výsledkem je mizivá rozmanitost. A rozmanitost si opravdu nepředstavuju jako hafo stanic s „alternativní“ hudbou, které logicky nikdy moc posluchačů nenaberou.

Last edited 2 měsíců před by PVo
HOME
31.4K
0
Přidejte komentář, prosím.x