Nejnovější komentáře

  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: V bakalářské práci „Soukromé rozhlasové vysílání v Libereckém kraji v letech 1989-1999“ se píše: „Přestože licence vypršela Trianglu 29. července…
    10:33 25.10.2025
  • H.: Pamatuji si, že na konci 90. let (asi na školním výletě) jsem chtěl Triangl naladit u Varnsdorfu, ale bylo to…
    08:58 25.10.2025
  • Pevy: Od Fiery klasika. Tam, kde by to hrát mělo, to chodí mizerně a hraje to naopak tam, kde by to…
    08:20 25.10.2025
  • Oviradio.cz: Podle časopisu DX Revue 12/1996 byla 97,9 Trianglu kvůli dluhům na konci listopadu 1996 přesunuta z hlavního vysílače ČRa na…
    07:11 25.10.2025
  • Marcel: Ano 20kW v Mostě hraje, čili Triangl hrál v Mostě od začátku vysílání, do doby, kdy začali vysílat z té…
    06:56 25.10.2025
  • Lohen1: Nejsem si tím zcela jist, ale pokud mě paměť neklame tak ze stanice lanovky vysilala Evropa 2. Triangl jel celou…
    01:03 25.10.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

O čem píšete?
30.1K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub DXer
1. 10. 2025 09:22

K tomu stěhování Proglasu: 1) kampaň „Pod Špilberk!“ si nastavili, že chtějí vybrat 4,5 mega 2) mají na webu nový odkaz „stěhujeme“, kde jsou odpovědi na otázky ohledně stěhování 3) na tu kampaň jim od neděle přišel 1 příspěvek v hodnotě 3.000 Kč (celkově vybráno už 20.000)- zásah zminky v pondělním RUDLu tedy zatím minimální… 5) celkově aktuálně v minusu přes 5 mega, řemeslníci jim kyvli na splatnost 4 týdny, tak to v tom ještě není započteno.6) a jinak v té kampaní jsou pojmenování: „jsme nekomerční nezávislé radio bez reklam“

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
1. 10. 2025 12:21

Šlo mi o to, že na displeji telefonu při FM příjmu mám stále definici „Křesťanská rozhlasová stanice“, což nyní při té sbírce již neuvádí – pouze „nabízíme společenství modlitby“. Jinak je to prý nezisková s.r.o. dle posledního písmene v nějakém obchodnim zákoně…

Václav
Reply to  Oviradio.cz
4. 10. 2025 21:12

Rádio Prostor nyní vysílá debatu Echo live z pražského kina Atlas s živými dotazy diváků, na stránkách Echo píší že to může být do časných ranních hodin, nepředpokládám že bude pokračovat po 22 hodině na Prostoru i když by byl program zajištěn i v noci a mohla by se tak využít licence pro nonstop české vysílání rádia Prostor.

Last edited 20 dní před by Václav
Jakub DXer
30. 9. 2025 16:34

Po dnešním vypnutí Znojma 107,2 MHz mám v Brně nekvalitně (ale trvale) Kossuth rádio z vysílače Kabhegy, které mě vždy upozorňovalo na zlepšené podmínky. A mám to rozeznatelně i na 107,3, takže žádný Stephansdom se nekoná…

Reply to  Jakub DXer
30. 9. 2025 17:02

Tak to bude asi něčím jiným, protože ještě ani v 17:02 není vysílač ve Znojmě stále vypnutý.

Last edited 24 dní před by frkotou
Reply to  frkotou
30. 9. 2025 17:37

17:36 právě došlo k vypnutí.

Jakub DXer
Reply to  frkotou
30. 9. 2025 18:15

Na webu mají čas 12:04, tak jsem myslel, že vypnuto. No tak to možná bude ten Kossuth ještě kvalitnější…(zkusím zase zítra)….

Jezdec
29. 9. 2025 13:14

Tak jsem jel autem pres Praha-Libeznice a naladil si Radio HEY. Jako krasne to preladovalo mezi FM a DAB+. Ale! Skoky hlasitosti mezi FM a DAB byly tak rusive, ze jsem prenul jinam. To se nedalo…

Míra
Reply to  Jezdec
29. 9. 2025 13:19

Někdy je možnost v autorádiu rozdíl v hlasitosti mezi DAB a FM srovnat.

Jezdec
Reply to  Míra
29. 9. 2025 14:01

Dela to hlavne Hey, a to vyrazne. Jeste myslim zlobila F1, aler tu tolik neladime a hlavne se drzi maximalne na DAB+. A kvuli 1-2 stanicim nebudu nic nastavovat. Ikdyby to moje autoradio umelo…..

JM.
Reply to  Jezdec
30. 9. 2025 00:14

HEY Radio má nastavenu v DAB+ korektní hlasitost tak, aby bylo přepínání bez skoků hlasitosti. Jsou na to normy (o jednotkách LUFS nebo LKFS není třeba se rozepisovat). Pokud je váš přijímač nezvládá, není chyba na straně rádia ale jinde. V jiných státech se to mimochodem mnohdy neřeší vůbec a rádia v DAB+ jsou o mnoho hlasitější než na FM.

Jezdec
Reply to  JM.
30. 9. 2025 07:14

OK. Chyba je v radiu. Skok to byl vyrazny, neprijemny. Proc to neudela autoradio u stanic CRo, nebo E2, nebo RockZone, je mi pak zahadou…. Asi to ma HEY tak spickove nastaveno, ze se z toho radio pomatlo 🙂

H.
Reply to  Jezdec
29. 9. 2025 15:54

A byl hlasitější DAB nebo FM?
Ono to asi není úplně triviální téma. V různých zemích je hlasitost FM různá a každé autorádio to může mít z výroby nebo uživatelsky jinak nastavené, takže se obávám, že na vysílačích to nikdy nepůjde univerzálně nastavit tak, aby to všude bylo ok. Autorádio by si to mělo umět srovnat samo.

Míra
Reply to  H.
29. 9. 2025 16:55

Bordel bude vždy. Následování služby, kompenzace spoždění i hlasitosti….Já mám na autorádiu nastaveno DAB 0 a FM +2.
S tímto nastavením mám:
Rock R. mám stejně hlasité.
Kiss je u mne hlasitější v DAB.
Faktor má natolik odlišný zvuk, že je jeho subjektivní hlasitost závislá na schopnostech reproduktorů ve voze.
Color je hlasitější v DAB.
Heyradio výrazně potichu v DAB.

Jezdec
Reply to  H.
30. 9. 2025 07:16

V cem to bylo hlasitejsi nevim. Pro me neposlouchatelne. Preladil sem jinam a mel klid. Ono ja chtel po nejaky dobe vyzkouset, jak to Hey hraje, kam se posunulo.

H.
Reply to  Jezdec
30. 9. 2025 08:42

Provozovatel vysílání nemá moc možností, co s tím udělat. Hlasitost FM u nás v podstatě nejde nastavit jinak než na maximum toho, co technické limity dovolí, kvůli odstupu signál/šum. Do toho vstupují ještě individuální omezení konkrétní techniky, zabarvení zvuku atd. To samo o sobě znamená, že hlasitost FM je PROMĚNNÁ. Nehledě na různý limit MPX výkonu v různých státech. Tohle je dlouhodobě problém i při přepínání mezi poslechem FM a třeba mp3. U DABu nemá hlasitost na kvalitu příjmu žádný vliv, je to jiný svět, který má vlastní pravidla, a ta by měla mít prioritu. Pokud s tím provozovatel bude nějak laborovat, může dosáhnout sjednocení hlasitosti na konkrétním přijímači, ale celkově v tom nadělá paseku. Bohužel přijímače v sobě pořád mají a budou mít nedodělky a nesmysly, krom problémů s hlasitostí je to třeba i úmyslné nezobrazování celého Radiotextu. Některé fíčury autorádií zkrátka vypadají jako by se někdo chtěl pomstít celému světu.

Míra
Reply to  H.
30. 9. 2025 08:57

Moje autorádio je plné nedodělků. Co se týče textů, tak je na něm idealní použít FM a volbu RT+.
U DAB by bylo ideální použít volbu Title/Artist, ale to jde snad pouze u stanic Color muxu. Dynamic label je nepoužitelný.

Jezdec
Reply to  Míra
30. 9. 2025 10:11

Souhlasim. Celkove me infotainment ve Skodovce stve. A a si jsem schopen akceptovat urcity rozdil hlasitosti. Ale tady, u HEY, to rvalo usi a bylo to neprijemny. Kdyz nad tim tak premyslim, muze byt hlasitost jednim z duvodu „nepreladovani“ u radii jako je Beat, Country, Kiss….

Michal R.
29. 9. 2025 11:59

Tak sleduji bedlivě od září program jednotlivých Hitradii a kromě toho že se od září nově odbavuje komplet centrální neděle z Prahy . Tak k tomu přibude nejspíše od 1.října tedy této středy i společný polední čas 12-15 z Prahy přes týden . Znamená to tedy že kromě nedělního času 13-19 s Katkou Pechovou z Prahy přibude pro ni i čas 12-15 přes týden pro všechny Hitradia . Samozřejmě jinak vše zůstává mezitím při tom jak bylo . Jaksi se nám to však čím dál tím vice nehezky zužuje . Nakonec zůstanou na konci roku jen regionální odpolední show ne ?

TÉMA
Společný program všech Hitradii
Lukáš
Reply to  Michal R.
29. 9. 2025 18:11

Média bohemia začala šetřít aby úplně nezrušila regiony.

M.
Reply to  Michal R.
29. 9. 2025 19:13

Jak jste na ten čas a vůbec tuto možnost přišel? Je to někde uvedeno, nebo se někdo o něčem zmiňoval? Ve všední dny vysílají regiony 9 – 18, takže mi moc nedává logiku, aby se vysílalo nejprve 9 – 12 z regionů, pak centrální program a pak zase zbytek do 18. Jinak víkendy nejsou do 19:00, ale do 18:00 (13 – 18).

Michal R.
Reply to  M.
29. 9. 2025 19:57

Stačí se podívat na web některého z Hitradii a na program 1.října a co tam je psáno v čase od 12 hodin ? No nějaký program o to by nešlo jde o to že je pod tím psáno jen slovo Hitradio a to znamená centrála jak už je známo díky neděli že ? No a shodou od 12 hodin vysílá na Hitradiu City z Prahy Kateřina Pechová . Která nově vysílá i právě nedělní celonárodní odpoledne .

Michal R.
Reply to  Michal R.
30. 9. 2025 10:51

Tak se toho na Hitradiich chystá více . Nově je v sekci moderátorů uveden navrátilec bývalý programový ředitel a moderátor Radia Impuls Jakub Urban . Jde tak zřejmě o výměnu za nového programového ředitele Radia Impuls Ondru Cikana, který působil dříve jako programový ředitel Fajn Radia později i na chvíli Rock Radia (sesterské stanice Hitrádii) . Že by on měl na starosti právě čas 12-15 od zítřka (1. října) ? No nechme se překvapit co se na nás chystá . Dodám ještě jen že dneska naposledy vysílá v čase 9-12 moderátor Hitradia City (Praha) Vojta Přívětivý. Uvedl to na svém instastories.

Last edited 25 dní před by Michal R.
Marek
Reply to  Michal R.
30. 9. 2025 11:08

Od 12 do 15 zitra Jakub Urban
už je to v programu

Michal R.
Reply to  Marek
30. 9. 2025 11:49

Přesně tak program na Hitradiich tak bude takový no kočkopes:
6-9 Snídaně Šampionů z Prahy
9-12 regionální vysílání z Regionů
12-15 centrální poledne z Prahy pro všechny Hitradia s Jakubem Urbanem
15-18 regionální odpolední show
18-21 večerní vysílání z Prahy (Po , Út, Čtv , Pá – Michal Pospíchal a ve Středu Vaše Středa aneb Hity na přání s Leonou)
Sobota
7-13 Víkendové dopoledne centrálně z Prahy
13-18 Víkendové odpoledne z regionů
Neděle
7-18 Víkendové vysílání pro všechny Hitradia z Prahy

Honza K.
Reply to  Michal R.
30. 9. 2025 17:53

Tak přeci jen jsem nakonec rád, že ty regionální studia Kissu „zařízli“ v tom nejlepším, než z nich dělat toto.

Co má ale Hitrádio docela chytře vymyšlený narozdíl od jiných (celoplošných) rádií je internetový poslech a jeho regionální mutace/reklama mířená přímo na oblast poslechu.
Ale zase naopak u FM/DAB je celorepublikový poslech např. Snídaně šampionů nemožný bez neustálého ladění místniho Hitrádia.

Last edited 24 dní před by Honza K.
RIP
Reply to  Honza K.
30. 9. 2025 22:15

Pořád lepší, než když odřízli moderátory, kteří to mnohdy ani nevěděli (viz. Kiss Publikum), to byla opravdu ohavnost. Hitrádio to alespoň postupně likviduje stylem „pomalá smrt“, takže to nebude takový šok.

Honza K.
Reply to  RIP
1. 10. 2025 07:17

Souhlas, to ohavnost byla, ale to co dělá MB (Hitrádio) se svými regiony a ještě se tváří jak jsou regionální o moc lepší neni.

An
Reply to  Michal R.
1. 10. 2025 14:18

Během listopadu a prosince bude centrálně i 9 – 12 a komplet celý víkend. Regiony odpoledne zatím zůstanou, než po novém roce proběhne potřebná administrativa a přípravy, aby se od jara mohlo vysílat komplet centrálně z Prahy pod značkou Hitrádio (už bez regionů) s tím, že samozřejmě zůstanou odpojované reklamy a částečně zpravodajství.

Honza K.
Reply to  An
1. 10. 2025 14:35

To bylo řečí jak se toto nikdy nestane…

Takže na jihu máme už fakt jen Netro life, ČRo ČB a Otavu.

Michal R.
Reply to  An
1. 10. 2025 14:43

To víte od koho ? Nebo to někde zaznělo ?

Benny
Reply to  Michal R.
1. 10. 2025 16:26

Také by mě zajímala ověřenost této informace. Z mého pohledu ale logický krok. Sloučení Kissu jsem před 8:lety také těžce nesl, ale doba pokročila. Sám to na sobě vidím, že nemám potřebu už regionální rádio poslouchat, pokud člověk chce info z regionu, na netu si vše najde, případně je napojeny na regionální servery, sociální sítě, hudbu si raději člověk pustí ze spotify bez reklam a podle gusta a nálady, dopravní info dává aplikace Waze nebo jemu podobné. Abych někde poslouchal 20 minut v hodině reklamy, pak x minut rádoby vtipy a nezajímavou hudbu, to fakt už ne, takže za mě ať to klidně vypnou úplně 😀

Míra
Reply to  Benny
1. 10. 2025 18:01

Chápu, že reklamy v rádiu jsou leckdy otravné, ale považte následující.
Momentálně funguje vybírání autorských poplatků z provozování rozhlasových stanic tak, že čím VÍCE rozhlasových STANIC v ČR vysílá a čím VÉTŠÍ POTENCIÁLNÍ ZÁSAH POKRYTÍM mají, tím VÍCE PROSTŘEDKŮ SE VYBERE.
Počet reálně možných posluchačů je však „pořád stejný“ a nezávislý na výše uvedeném. Asi se shodneme, že ho může ovlivnit (ne)vymírání místní populace, turismus a migrace.
Teď si představte situaci, že terestricky šířené rozhlasové stanice budou ukončovat svojí činnost, nebo se přesunou na online. Ten balík peněž za terestrická rádiová práva jen tak nezmizí…

PVo
Reply to  Míra
1. 10. 2025 22:46

„Počet reálně možných posluchačů“ nemusí být pořád stejný a je v ČR nižší než v okolních státech dle mého mínění kvůli možnostem= nabídce, kdy se cz rádia spíše navzájem suplují než že by vykrývala plně možné spektrum jak tvrdil prezident APSV p.Hrabák

Míra
Reply to  PVo
2. 10. 2025 05:20

Ne, to je prostě počet lidí, kteří se tu pohybují.
Co jste si měli domyslet?
Můj názor je, že balík peněz na autory …..by měl být každý rok „pořád stejný“ (počatecní balík + meziroční navýšení dle dohody s asociacemi…) a každá stanice by platila podle své poslechovosti = v udajích o poslechovosti by nebyly takové kopance.
Obecně. Každý, kdo se ohání onlinem (jak je skvělý) by si měl uvědomit, že pokud by se na to klasická rádia vykašlala, tak autorsky balík nezmizí, přesune se do online prostředí a tito lidé se pak přesunou maximálně tak na USB. Takže buďme rádi, že rádia existují i v romto nerovném prostředí…

Reply to  Michal R.
1. 10. 2025 17:01

Opět jen spekulace…

PVo
Reply to  frkotou
1. 10. 2025 22:50

Jediné co mi k popsanému plánu spojení nesedí že žádali samostatné DAB licence. Ale třeba to rozhodnutí padlo až nedávno…

Václav
Reply to  PVo
1. 10. 2025 23:10

Není to proto aby zbyly jednotlivé mutace pro reklamy, respektive jingly regionů? Ku příkladu sedí i to, že se zruší Zlín a bude Morava jih a Morava sever. Kdejaké zesíťovane rádia i když v analogu mělo/ má víc regionálních licencí – E2 , country….

Last edited 23 dní před by Václav
Lukáš
Reply to  An
1. 10. 2025 19:32

Odkud máš tyto informace.

Lukáš
Reply to  An
1. 10. 2025 20:42

Takže regionální hitrádia končí to znamená že média bohemia začíná šetřit.

PetrPe
Reply to  Lukáš
1. 10. 2025 23:08

Snazim se v hlave rozklicovat, jak by to mohlo vypadat v budoucnu. Dulezite je, snazit se premyslet jako vysilatel a ne jako posluchac.

1.) Slouceni Hitradii je v budoucnu totalne logicky krok. Urcite taky maji i problem najit lokalni moderatory. Mladi uz o radio moc nemusi mit zajem. Podznacky Hitradia budou jen presmerovani na lokalni reklamu.

2.) MB rozjela digitalni radia. Idealni stav by byl posledni lokalni moderatory presunout na nove digitalni znacky, aby doslo k posilneni jejich kvality. Ale zase cena vykon. Dokazou se zaplatit?

Ted jen muj ostry osobni nazor. Proc se porad centralizuje a vsechno tlaci do Prahy? Muzeme se tu bavit o hudbe a kvalite, to jo. Ale treba ja jako ostravak tu nespisovnou cestinu opravdu radeji preladim. V tomto smeru se mi opravdu zamlouva koncept radia Hey (mozna i Color, neposloucham, tak nevim). Sidlo na jednom miste. Lokalni moderatori se pripojuji do vysilani dle svych moznosti a celkove vytvareji program radia. Je mnoho lokalnich moderatoru, co muzou neco nabidnout aniz by museli sidlit v Praze. I pro radio to ekonomicky musi davat smysl. Odpada cestovani a mzdove naklady v Pha…

Vojta Přívětivý
Reply to  Michal R.
2. 10. 2025 03:08

Zdravím, Michale, večery budu v pondělí, v úterý a ve čtvrtek moderovat já. Své středeční večery si nechává Lea. Já zároveň budu i dal moderovat patecni Snídani šampionů.

Michal R.
Reply to  Vojta Přívětivý
2. 10. 2025 08:55

Nechtěl by jste nám Vojto sdělit jak to tedy je ? Jak to bude s Hitrádii? Pokuď máte tedy nějaké informace.

PVo
Reply to  Michal R.
2. 10. 2025 09:40

Takhle to fakt nefunguje- i když třeba nějaké info má ale natuty nemůže sdělovat

Michal R.
Reply to  PVo
2. 10. 2025 14:46

Proč ne ? Rád bych tedy věděl odkuď má ty informace ten dotyčný že to zde takto vypálil . Ono na tom něco pravdy zřejmě bude . Já bych to viděl tak že MB bude brzy žádat o převedení všech regionálních přívlastků pod jedno velké Hitradio jak zde dotyčný psal . Přišlo nové vedení na Hitradio a co se změnilo? Nic jen pokračuje centralizace . Ono já jsem se hodně snažil ale i když utlumí moderátory tak k čemu jim budou ty regionální prostory se studii a platit za ně nájem ? Prostě vše spěje k tomu aby Hitradio bylo jen jedno z Prahy s jedním velkým teamem jako má Kiss . Jak na tom Kiss nyní benefituje . Sám programový ředitel a ranní moderátor Radia Kiss Roman Anděl mi sdělil jak moc se začali od nich ostatní stanice učit jak se má dělat program, playlist…atd . Hitradio určitě půjde po Radiu Kiss a tak bude muset zrušit regiony .

Last edited 22 dní před by Michal R.
Benny
Reply to  Michal R.
2. 10. 2025 18:21

Jsem si všimnul že na Kissu je čím dál víc moderátorů z dob počátku Danceradia, teď nově i Blazha 😀 původně jsem si myslel, ze tyto ikony od už neuslyším. Je to super, ještě chybí Vláda Apeltauer a Luboš Novák 😀

Jakub DXer
28. 9. 2025 10:29

Zítra v RUDLu: tak na stěhování už Proglas rozjel kampaň „Pod Špilberk!“, posluchači už přispívají… Tak ta sekera díky stěhování nevzroste o 2 mega, ale bude to méně.

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
28. 9. 2025 14:10

Proglas z mého pohledu už není čistě křesťanská stanice, ale spíše „kulturní stanice s křesťanským zaměřením/přesahem“. To vycházím ze srovnání s Rádiem 7, kde je to po hudebni stránce úplně jinde a např. tu world music, kterou pouští Proglas tam téměř vůbec neuslyšíte. Jinak nevypnutí sv. Hostýna – za 1) je to srdeční záležitost (první jejich spuštěný vysílač) za 2) v posledním RUDLu to odůvodnili, že vysílač má „pořád dobré pokryti“ (je to jen 500W). za 3) je to poutní místo. Takže ten průzkum ze „statistiky věřících v ČR“ v tom moc velkou roli nehraje.

Franz
26. 9. 2025 10:52

RTI koordinuje v Ostravě. Konkrétně 9D Ostrava-Lanová (20 kW).

Snad přibude i Hůrka na Opavsku.

Last edited 29 dní před by Franz
HOME
30.1K
0
Přidejte komentář, prosím.x