Nejnovější komentáře

  • Jakub DXer: Na webu root.cz se objevila recenze na “ DENON ***** DAB“, zmiňuji to jen z důvodu, že; autor uvádí že…
    09:08 02.02.2026
  • Michal Merenda: Problém nalezen mezi židlí a klávesnicí.
    06:22 02.02.2026
  • Václav: No a taky při dopravě je PS R-Plus.
    23:46 01.02.2026
  • Honza K.: A také nemá delší dobu synchronizovaný zvuk na vysílačích: Příbram 87,6 vs. Sedlec Prčice 92,4.
    23:01 01.02.2026
  • Oviradio.cz: Plus na Pradědu 93,3 po urgenci aktualizoval tabulku AF, už jsou tam všechny potenciálně navazující frekvence včetně Zlína 101,8 a…
    22:55 01.02.2026
  • Oviradio.cz: Hitrádio FM Plus má v určitých časech odlišný tvar PS na FM vysílačích okruhu Karlovarsko. Je tam HITRADIO _FM_PLUS, zatímco…
    22:37 01.02.2026

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

O čem píšete?
31.4K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Václav 2
31. 8. 2025 18:35

V Plzni jsme se zatím nedočkali slibovaného navýšení výkonu multiplexu Color dab+ a jak to tak vypadá, tak se hned tak nedočkáme. Naopak – tento mux začal o půlnoci své vysílání vypínat. To vypadá na to, že jeho provozovatel má nemalé finanční problémy…

TÉMA
Mux color v Plzni
Jirkas
Reply to  Václav 2
31. 8. 2025 19:53

A to mají spouštět mrak dalších vysílačú, aby splnili další fázi kriterií.. To je zajímavé s tím vypínáním, nebude to spíše nějaká chyba?

Václav 2
Reply to  Jirkas
31. 8. 2025 20:47

Na chybu to nevypadá, protože už asi dva měsíce vždy přesně o půlnoci vysílač vypne. Kdyby to byla chyba, tak by ji asi už za tu dobu odstranili?

PetrPe
30. 8. 2025 21:34

Tak to Astra radio uz od vcera funguje v nejakem testovacim rezimu. Bud znelky, nebo hudba… Zkuste, co nas asi mozna v dohledne dobe ceka v DABu.

https://astraradio.cz/

TÉMA
Astra Radio
Reply to  PetrPe
30. 8. 2025 21:46

Je to tak, ve skutečnosti už pár týdnů, dalo se určitým způsobem dostat ke streamu. 😉

Reply to  frkotou
30. 8. 2025 21:57

Zde oficiální logo.

favicon
Soundwaver
Reply to  PetrPe
2. 9. 2025 08:14

bohužel stream mi v tuhle chvíli nejede, jaké songy například hráli? dá se přirovnat k jinému radiu?

PetrPe
Reply to  Soundwaver
2. 9. 2025 08:45

Zkousel bych v prubehu dne. Jak rikam, nekdy je tam opakujici se jedna znelka, jindy hudba. Je to asi urcite test, takze bych ani tu hudbu nebral nijak vazne.

PetrPe
Reply to  Soundwaver
2. 9. 2025 13:43

Takze opet hraji 👍
Haddaway – What Is Love (7″ Mix)

Michal R.
30. 8. 2025 12:59

Hitradia mají tento víkend speciální 90 retro víkend , který je celý vysílaný na podporu představení nového DAB+ Hitradia 90 . Navíc celý víkend vysílájí jen moderátoři tohoto Hitradia 90 (Michal Klein , Markéta Rachmannova a Ivo Alač ) . Takže tento víkend se vysílá na všech Hitradiich jednotný program i místo regionálních části 13-19 . Ve vysílání se taky soutěži o DAB+ radia .

TÉMA
Retro Víkend na Hitradiich
Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 14:36

To ano, ještě když mají na svém webu toto: „Radiomagnetofon Sencor je vybaven tunerem pro zachycení DAB+, FM a RDS – zobrazí informace o skladbě nebo aktuálním obsahu“.

Reply to  Honza K.
30. 8. 2025 16:52

Ono i to označení radiomagnetofon není správné, Sencor SPT 6200DB kazety nepřehrává.

Michal R.
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 17:23

Ono jde spíše o to aby u těchto jednotných víkendu z Prahy nezůstala Hitradia natrvalo. Přeci jen už se přes víkend vysílal regionální program jen odpoledne (13-18) a co víme co bude příští týden . Blíží se přeci jen další zvýraznění Hitradia a upozadeni regionálních studií ? Aby od září nezůstalo jen u regionálního vysílání od pondělí do pátku v čase 9-19.

Last edited 5 měsíců před by Michal R.
Lukáš
Reply to  Michal R.
30. 8. 2025 22:34

Co jsou regionální rádia ty které vysílají svůj program z daného regionu 24 hodín denně například moravskoslezský kraj má tyto rádia čas, čas rock a fresh radio.

Reply to  Michal R.
2. 9. 2025 13:44

Tak jste nejspíš nebyl daleko od pravdy, vypadá to na společnou neděli.

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
2. 9. 2025 08:35

s tim souhlasim, to by měl být, nejen v DABu základ, stejně jako stereo (ne umělé) . zkoušel se na ty názvy mimochodem někdo ptát přímo u nich? (ja několikrát zprávou přes fcb Hitradia a bohbez odezvy)

abychom se třeba dozvedeli ‚ano, doplníme to v nejbližší době apod.? a

Václav
Reply to  Michal R.
30. 8. 2025 19:11

Počet fanoušků FB hitradia 90 vzrostl během prvního dne akce z 124 na 264.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
31. 8. 2025 12:49

Ano, otázka zda posluchači nebo vysilatele. Očekávane kritérium asi není jen datum vzniku, ale i to co se v 90 hrálo (u kauzálních věcí), neříkám že je to správně. Stejně tak v některých proklamovanych 90 pořadech slycham i ranné milénium, přestože si danou věc pamatuji jako několikrát denně hranou novinku např roku 2003, čili třeba Sash – I believe. Off topic si na htr 90 dokázali v uplynulém měsíci obhájit Unchainded Melody ze 60 let s tím že to bylo z filmu který se hrál v 90 letech. Nevadilo mi to, nepreladil jsem když dokážou dělat stanici která aby nesklouzla k opakování novinek tak potřebuje k tomu dekadovy název. Některé z věcí tebou vyjmenovanych by mě vadili, neboť jsou průměrné a proto stále opakovány na průměrných stanicích. Za další je zajímavé kolik lidí potřebuje obyčejné české 90 většinou zní jak pěst na oko, ale v nějakých komentářích snad ne fiktivních lidi takové tituly bohužel sázely jako odpověď na otázku, která věc se vám vybaví z 90 , asi to bylo do té aktuální soutěže htr. Teoreticky by Hitrádia tento víkend mohla vysílat to samé i na DAB htr 90, ale asi chtějí ukázat že Dab htr 90 je samostatná stanice a o víkendu se na ni nekecá.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 10:29

Čím je garantovaná nezávislost ověřovny? Jak jsme si jistí že ke svému vysvětlování nepoužívá dezinformace? Není to spíš o úhlu pohledu? Je ověřovna opravdu ten poslední článek na zemi který rozhoduje co je pravda? Čím se stalo že dříve prakticky veškerá opozice nebyla nedemokratická – a v rukou těch kdo to říkají mají ověřovnu.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Honza K.
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 11:36

Každý by se měl svobodně rozhodnout podle svého a svých zkušeností, čemu bude věřit a čemu ne. Na to není potřeba žádná „ověřovna“. V opačném případě se vracíme do totalitních let. Je smutné jak se pomalu, ale jistě připravujeme o svobodu jen kvůli pohodlnosti. Otázky jaké položil Václav jsou velmi důležité, a ne jen jako ovce s ověřovnou souhlasit a tupě jí důvěřovat. (Myšleno obecně, ne osobně)

Last edited 5 měsíců před by Honza K.
PVo
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 12:22

Honza K to napsal přesně

Václav
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 12:22

Ano v pohledu tehdejších místních médií Svobodná Evropa přinášela dezinformace.

Pokud jsem Honzu dobře pochopil tak lidi by měli být schopni sami rozlišovat a tudíž by nemělo docházet k tomu aby věřili že si Elvis letos bude užívat devadesatin ať už by takovou informaci našli v dezinformačních webech nebo na Oveřovně.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 14:15

Relativně to lze chápat i tak, pokud se nahlíží na to, že slovenská média jsou v rukou státu tak „Fico“ ověřovnu velkoryse zrušil aby mu nebylo vytýkáno, že on přesvědčuje o jeho pravdách, respektive si ji udělá k obrazu svému, dokázali by tak uvažovat i u nás?

Určitě s posledním odstavcem souhlasím. Musel bych si oživit konkrétní témata Ověřovny, ale co si tak všeobecně pamatuji často to smrdělo tím co jsem popsal, hraním si na deux ex machina. Mam dotaz: je například aktuálně.cz dezinformační médium?

Last edited 5 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 12:20

Taky díky, snažím se pochopit i jiný názor. A tak by mě zajímalo proč nemůžeme mít nějakou silnou nezávislou stranu, tak aby nebyla závislá na aktuální vládě a zároveň aby nevykazovala negativní jevy. Rovněž je zajímavé že původní občanští demokraté svoji stranu dnes odmítají.

Pozitivně vnímáš vyvážení Prostoru podcastem Kecy a politika , jehož jsem takto zřejmě neobvyklý občasný konzument narozdíl od většiny předplatitelů. Zvláštní je jak Velký vlastenecký výlet tam vykládají jeho tvůrci a jak účastnice jen ve videu na sítích, je jen vymyšlená? Je pohled jen jedné strany 100% správný? Proč i Čro si zve jen tvůrce a nikoli účastnici?
Podplácí snad Okamura Syřany aby útočili v Německu?

Last edited 5 měsíců před by Václav
Václav
29. 8. 2025 21:32

Právě běží poslední vydání ninetees párty na rádiu Kiss, vyšlo to přesně na 100. Vydání . Slyšel jsem hlavně začátek , kde to uvedl Martin Hovorka a dodal že v průběhu řekne co bude místo toho. Kvitovat to bude Pvo, já chápu že tam byly stejné věci, ale to stredoproude věci jsou taky stejné a na více stanicích a to nevadí? Jednou za týden na Kissu v poho, však někde takové pořady jsou nebo bývaly denně.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
30. 8. 2025 00:01

Co bude za týden před chvílí prozradil songem Robbie Williams – Milénium, čili návaznost. Na Hitrádiu se každý všední den cca 2010 až 2020 hrávalo v 19 90s a v 20 milénium, na Kissu prvních 100 dílů 90s , kolik asi bude mít dílů milénium a pak dohromady?
Pvo to nepomůže.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Michal R.
Reply to  Václav
30. 8. 2025 10:03

Tak logicky to bude navazující pořád který bude navazovat na 90’s party . Nyní to bude tedy nejspíše něco ve stylu Millenium Party s hity Millenia. Navíc Radio Kiss bude už 3. rokem mít koncem listopadu velkou akci v O2 aréně i s hvězdy Millenia známou pod názvem Radio Kiss Millenium Explosion .

PVo
Reply to  Václav
30. 8. 2025 10:49

PVo je to vcelku jedno páč na éter rezignoval a neočekává že by se něco změnilo k lepšímu.

Jak jinde píšeš, že je doba neradiová tak vzhledem k nastavení poměrů tady a „radiovější době“ všude okolo (mimo Slovenska) si za to členové APSV mohou sami tím jak si to prostředí tady dlouhodobým působením nastavili.
Teď mi může zase nějaká potrefená husa nadávat že znevažuju lidi pracující poctivě v rádiích. Neznevažuju. Větší potrefený pitomec (to Honza není a alespoň se solidně představil) může oznámit velkou novinu jak návodnými otázkami zjistil, že nepracuju v oboru. Přitom jsem to nikdy a nikde netvrdil a ani netajil.
Situace je pak taková ,že i takový fanda oboŕu jako autor tohoto webu, tvrdí že důraz na stolní radiopříjímače je nadnesený. Z toho lze akorát usoudit že sám poslouchá prakticky jen v autě, kde nejde jednodušeji konzumovat jiné audio (tedy kromě vlastního). Takhle se ale fakticky projevuje umírání oboru.
Nemám žádné zázračné řešení jen konstatuji stav jak jej vidím já. APSV si „dobyté pelechy“ drží vší silou ač evidentně ztratili už jakýkoliv tah na branku… a vlastně jim to pomalé umírání i vyhovuje, mohou se vymlouvat záměnou příčin a důsledků.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 12:16

Nevím jestli menšinové/alternativní je tak významné řešení, nebude problém spíš že většinové rádia jsou dost takové jako bramboračky/eintopf se snahou uspokojit všechny?

Taková transformace pokud je o poslech rádia menší zájem než v okolních zemích (i s vyšší životní úrovní umožňující i vyšší využívání alternativních zdrojů audia) tak nějak umírání asi bude.
Tedy nevím jak je to jinde v Evropě, třeba nejsme tak na chvostu jak předkládám.… jen dohaduji že to slavný nebude. – kdysi podle článku p.Koiše na radiotv když DABu po vypnutí FM v Norsku vyčítal pokles celkové poslechovosti na úroveň, která byla i tak vyšší než v tehdy ČR.

K tomu co jsem napsal předtím: to bylo ale zásadní prohlášení co ? Ale význam to bude mít akorát, že se tomu budou na poradě vedení MB uchechtávat jak to tady kdysi někdo napsal…. 🙁

PVo
Reply to  Oviradio.cz
30. 8. 2025 16:25

Shovívavější samozřejmě jistě ano, rozhodně bych vnímal situaci pozitivněji. Jen bych se ohradil zařazovat dance2trance mezi alternativy, to leda až tam bude zařazen třeba rock. Dlouhodobě opakuji že tento aspoň mě chybějící žánr nepatří mezi alternativní, ostatně CZ rádia jej vysílající, téměř vždy patřila mezi široce přijímaná. Výjimka snad byla jen taneční Vox…taky to ale byla víc bramboračka sázející na max rok starou tvorbu. Pro kombinovaný poslech se Zlatou Prahou (tehdy zrovna taky v žánrově slabším období) super.

Alternativní rádia i jinde než v Praze poslechovost/zájem o rádia dramaticky nezvýší, potenciál mají jako v Praze. A jak se ukazuje ve změně metodiky sběru dat poslechovosti je skutečný zájem nižší než by se podle projevu příznivců zdálo. Kupodivu já o dance2trance mluvím taky dost hlasitě ale je mi to k ….

Jako ne že by mě nějak vadili – je jistě super že zvýší razantně dostupnost, ale očekávat jakýsi zástup posluchačů, který mají konečně možnost tato rádia poslouchat je nesmysl. Sám dost často tvrdíte že obyvatelé větších sídel je preferují víc (viz třeba jak jsme se bavili o tritikále), já si naopak myslím že i „v balíkovech“ mají šanci na podobné % posluchačů ale to % bude vždycky malé

Když učiním takové „zásadní prohlášení“ jako dopoledne (nezní to moc sebestředně?) tak pak o tom dále furt dlouho přemýšlím, tak jen krátce dvě poznámek o čem

  • až bude převažovat poslech rádia v autě tak to nebude jen umírání oboru ale spíš už jen předsmrtná agónie.
  • že dělám v kanclu tak to asi ryze manuální práce taky nebude. Abych mohl u toho přemýšlet potřebuju běžný a pro mě rušivý ruch v open space nějak odstínit, ideální je rádio. Respektive nějaké libé audio, v drtivé většině vnímám jen zda je mi libé nebo ne, konkrétnosti pak většinou ne. Bramboračky mě po chvíli dokážou tak naštvat že radši už i ten ruch. Btw zajímavé že když začal vysílat Prostor jsem poslouchal docela často, než začali s podcasty, Hudba sice nic moc taky ale tak málo že jsem se nestačil naštvat.
jouda
Reply to  Oviradio.cz
29. 8. 2025 16:27

Tentokrát je to už předem dohodnuté a předjednané lépe, než ta poslední blamáž s ČRo Liberec a 97,9 na Ještědu. A opět se to zdůvodní jako optimalizace sítě ČRo, tentokrát již s předchozím souhlasem RRTV (a ne následným souhlasem jako u Ještědu).

Jerry
Reply to  jouda
29. 8. 2025 16:39

Jj cro plus za me dobry

Míra
Reply to  Jerry
29. 8. 2025 17:46

Jako deštníkový vysílač pro Plus se to asi očekávat dalo. Na Olomoucku to nicméně bude brutální dabl.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
29. 8. 2025 18:45

Další extrémně lukrativní FM vysílač, který byl kdysi určen pro soukromé vysílání má přejít pod ČRo?

Opět ohromný zásah do duálního systému.

Nicméně, pokud to tak dopadne, tak doufejme ČRo opustí kmitočty v Šumperku, Jeseníku, Olomouci, Krnově, Bruntále, Javorníku a Opavě.

Mimochodem, už je datum, kdy se vypnou všechny ty doubly Ještědu? Mělo to být do dvou měsíců od spuštění Ještědu a ticho po pěšině, vše vysílá a nic se neděje.

Franz
Reply to  JM.
29. 8. 2025 19:16

Myslím, že kmitočty v Olomouci a Opavě by vráceny nebyly. Jeseník a Javorník možná. Šumperk, Krnov, Bruntál určitě.

Šeryf
Reply to  JM.
29. 8. 2025 21:16

Nerad bych se mýlil, ale nikde jsem nedohledal, že by z Pradědu na 93,3 MHz (na rozdíl od ještědského 97,9 MHz) někdy vysílalo něco jiného než Proglas. A ten bych při dělení na priváty a veřejnoprávní asi měl dost problém řadit k privátům… Za ohromný zásah do soukromoprávního vysílání bych spíš považoval přidělení kmitočtu jednomu z velkých mediálních domů a konkrétní stanici. Jak to zdůvodnit proč právě ten a ta? Za mě je jasný smyslem Plus. Dvojka je na tom v oblasti poměrně dobře. Viz (pravda trochu zasmrádlé) CRo_Plus_BS.png (4967×3508) a CRo_Dvojka_BS.png (4967×3508) Historický seznam VKV-FM vysílačů od Petra Hory z roku 1996 jsem našel na: Seznam VKV – FM vysílačů ČR a SR

H.
Reply to  Šeryf
29. 8. 2025 22:03

Tak zákon zná jenom „priváty“ a provozovatele ze zákona. Dle zákona je Proglas privát, ovšem neoficiálně se k Proglasu přistupovalo spíše jako k dalšímu okruhu ČRo. Je škoda, že na ty dva lukrativní kmitočty nebylo v souladu se zákonem vyhlášeno licenční řízení, a to se lhůtou pro přihlášení třeba i několik měsíců. Vyžadovalo by to holt trochu odvahy a kompetentního přístupu od RRTV, což je obojí naprostá utopie, a tato instituce jen dále demonstruje svou zbytečnost. Nikdy se tak nedozvíme, zda by se našel zájemce o provozování třeba i úplně nové stanice, na ty nabídky jsem se já tak trochu těšil (ano, tak trochu naivně). Místo toho tu máme příděl největších FM největšímu propagátorovi „doby DABové“, Proglas to opouští z finančních důvodů, Český rozhlas to bere, ač se pořád ohání tím, že nemá peníze. Ne, u nás to prostě nikdy nemůže jít normálně.

Václav
Reply to  H.
29. 8. 2025 23:19

Dnes nový provozovatel – devadesátkovy sen 🙂 tím spíše že by do teď neexistoval ani na netu – ještě větší utopie. Třeba by to částečně pomohlo Freshi ale víme proč je to nereálné, krom kdo dnes z obyčejných smrtelniku ujíždí na slídění v FM ? I když neuvedl jsem většinový příklad , ten FRESH je trochu výjimka.

Za mě licencko by bylo fér, krom toho by se zúžil výběr, bo nejeden i velký dnes nemá peníze na provoz, před pár lety by byla jiná mela, tím spíš by to zůstalo zažalovano ať už mezi soukromníky, nebo jen proto když by to úplně stejně naprimo dali Čro…

Zajímalo by mě jestli si ještě někdy všimne Čro bílého místa Plusu na mostecku a překryvu Čro Vltava z Jedlaku u Chomutova.

Last edited 5 měsíců před by Václav
H.
Reply to  Václav
30. 8. 2025 00:20

No jo, ale vedle toho jsme s velkou slávou spustili DAB, kde se těch nových provozovatelů očekávalo aspoň několik desítek :o) Co je tedy větší sen? No bohužel, nikdy na to nedostaneme odpověď, a to je škoda. Zkusit se to mohlo a mělo.

Václav
Reply to  H.
30. 8. 2025 00:44

Zkusit licencko na Praděd, to ano. Ale nové projekty alias sebevrazi bych nečekal. Jednak kvůli neradiove době ale i Dabu to dnes už není investice v podobě přírodního bohatství – frekvence FM, tak nějak se to relativně rychle změnilo.

Čím asi měli účastníci aukce zaslepeno, když se poddali bláhové vidině nováčků což pomohlo akorát pěkně nafouknout tu aukci a v realitě to probíhá že my nerdi tady a ve dvou skupinách na fb postupně a poslusne hlasime nové odnože zajetých domů a „hm dobrý akorát ta kvalita“ a další prosím bez ohledu že by ty samohrajky měly nějakou pověst ale proč ne, na Oldies jsem zvědav.

Šeryf
Reply to  H.
30. 8. 2025 10:07

To je myslím otázkou, kdo vlastně nakonec „očekával“. Obávám se, že u nás nějaká seriózní diskuse ani analýza neproběhla. Ministerstvo kultury od toho dalo ruce pryč a ČTÚ zavřelo všechny oči a nakopalo si něco po svém, co bylo z větší části +/- před deseti lety dané a jakékoliv další debaty (předcházející téměř těsně aukci) tak už neměly šanci to nějak velkoryse a smysluplně korigovat. Nakonec budeme rádi, pokud „úřad“ umožní dokorigovat kmitočtování těch třech smysluplných (skoro) celoplošných sítí na úkor těch, u kterých je už teď zjevné, že nemají šanci na reálnou ekonomickou existenci a zřejmě budou na prodej …

Marcel
Reply to  Václav
30. 8. 2025 00:40

Zrovna dnes jsem si zanadával při poslechu Plusu v Lounech 93,3(Radeč) je tam absolutně bez signálu, z 93,2 tam hrají dobře Poláci, podobná situace je v Chomutově. V Mostě je to trochu lepší Radeč tam trochu hraje, v oblasti bl.600-700, Zahražan a Hněvína hraje i 92,6 Žižkov. (93,9 z Ústí je slabé a hádá se to s Pardubicemi (Blaníkem, taktéž je to se signálem 103,6 z Teplic). Kdyby se v Mostě po roce 2004 nevyplýtvalo duublující frekvence pro Hitrádia a Fajn, mohl být Plus i v Mostě…. V Chomutově mohl být Plus na 89,7, kdyby se to zbytečně tenkrát nedalo Gamě, která to v pohodě dokrývá z 500W – 107,9

Václav
Reply to  Marcel
30. 8. 2025 00:51

No mohla tam být 96,3…

Ale zajímavé je jak se sejdou číslovky frekvencí přitom postupně tvořené nejnovější sítě Čro na FM
Praha, Brno 92,6
Plzeň, (Praděd) hned kousek vedle 93,3
Černá Hora napovídá že si mohla polepšit i černá Ostrava 101,9

A měl bych největší města a aglomerace, polovinu obyvatel pokryto, třemi číslovkami.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Míra
Reply to  JM.
29. 8. 2025 21:25

Jelikož se jich má vypnout minimum, tak je to asi jedno.

Martin
Reply to  JM.
29. 8. 2025 23:05

Souběh Ještědu 97,9 MHz a původních vysílačů ČRo Liberec má trvat 4 měsíce, tedy do konce října ;-).

Václav
Reply to  Oviradio.cz
29. 8. 2025 20:32

Tipuji bohužel Dvojku, budou chtít budovat její silnou síť, Plus taky nedostal Ještěd.

JM.
Reply to  Václav
29. 8. 2025 20:38

Pro Dvojku to absolutně nedává smysl, tam je překryv s Kojálem, Radhoští a dalšími. Pokud by ji tam dali, jen by potvrdili hloupost. Jediný okruh, kde to dává smysl, je Plus, za podmínky vypnutí zmíněných vysílačů.

Václav
Reply to  JM.
29. 8. 2025 21:12

Jsem taky proti Dvojce, málo co by pokryla nového, otázka proč Radiožurnál je na Pradědu a přitom má Hošťálkovice, no pravda možná chybí Vrbno, Rýmařov, Opava, Javorník ale to by vrátila.

Šeryf
Reply to  Václav
29. 8. 2025 21:54

Jenže u Ještědu pro region (ČRo Liberec) hrál opravdu tristní stav pokrytí jeho vysílačů v rámci kraje. Viz přestřelka v rámci celé sítě ČRo regionů: CRo_regionalni_stanice_sit_BS.png (4967×3508)

Václav
Reply to  Šeryf
29. 8. 2025 22:57

Kdyby se to bralo jako jedna síť, tak pokryto, tedy od 20 hod do 5 a další pořady. Kolik to má vysílačů? Přesahy v mezích by byly omluvitelné že jde o různé regiony, avšak 97,9 v Jáchymově? Jen představa kdyby tam byl unikátní program, škoda že jsem zapomněl zmapovat trasu D6 ex post, jde tam Ještěd?, nebo šla Příbram 96? Regiony přebujelé, kdo to bude poslouchat? Při projížďce Krušnými horami jsem na různých místech ze zahrad a fusek slyšel F1, rock radio, Čro Sever, který byl na Cínovci.

Nebylo by špatné udělat mapu kde místo intenzity signálu má prioritu region, tak jak to bylo myšleno, zajímavé je že ani Praděd některá místa v severních Jeseníkách nespasi.

Podle této kresby by Praděd pokryl i nepokrytou půlku msk kraje Čro Ostravou, což se nám nezdálo že by příděl mířil sem, jak tu někdo psal dříve.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Šeryf
Reply to  Václav
30. 8. 2025 09:55

Ano, omalovánky za celou síť jsou jen střípkem do nějaké smysluplnější analýzky. Podobně jako v DABu by to chtělo doplnit „řezy“ za jednotlivé regiony. Ale i z tohoto je patrné, že 100 W bubláčky v Libereckém kraji mají pramalou šanci komplexněji dokrýt kraj mimo zasažená centra. Podobně divoce vypadá východ Vysočiny, kde taky hřmí silný ženevský vysílač od sousedů … ;). Otázkou samozřejmě je, jestli toto řešit v té „Době DABové“.

Václav
Reply to  Šeryf
30. 8. 2025 10:18

Není to o tom, že v některých případech o málo zvítězí priorita intenzity? Třeba ta Vysočina, vždyť strážník, rádio Vysočina jsem poslouchaval kdysi přesně po těch 9 křížů, v podstatě v podání Čro by to mělo mít stejné parametry ale nekontroloval jsem (Čro zesílil nebo zůstal stejný a htr oslabilo), není to tak omezené jako Dvojka 107,1 a prostor. Nevím jak je to v lb kraji, z bublacku se o moc nevytahne, ale přece když by je nedrtil 88,8, nicméně i tak chápu jako technický nedostatek, jen nerozumím tomu proč budovat infrastrukturu FM okruhů s podobným obsahem, vždyť tak podobné nemají okolní státy. V případě že je to tak důležité, dalo se i dát Vltavský Ještěd pro Čro Liberec. A některé bublacky či dokryvac Liberec by doplnil dosah ústecké a okolní silné vysílače Vltavy, či jak už říkám Vltava by vůbec stačila ciste v Dabu.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
31. 8. 2025 20:49

Poslední okamžiky se nachýlily , v mém případě vysílač sloužil jako záložní když jsem měl horší signál z Hostýna ale většinou jsem zjistil že byť s ženevským vysílačem jsem si nepomohl, avšak efekt měl při výpadcích Hostýna hlavně za bouřek, tedy výpadky nebyly úplnou vzácností, ale na popojíždění zl krajem to úplně nebylo

93,3 míval naladěné děda v Nivnici u Uh Brodu neboť horizont na sever byl nejpříhodnější, signál z později spuštěného Uh Brodu končil v půli cesty. Tedy do té doby než zemřel což v 2021 nebyl dotčen plánu vypnutí. Na jeho analogovém přijímači Panasonic by se dal taky chytit Hostýn o trochu hůře, což by bylo jedno z východisek až 16.1. 26 vypnou v DVB-T2, které používá babička

Čili jih území pokrytý Pradědem např Haná má k dispozici Hostýn, Haná jedno z mála míst, kde se v rámci hospodárného pokryti vysílače překrývaly , horší to bude na severu, v Ostravě kde jsem poslouchal tak s FM nejspíš konec, leda se spec tunerem aby rozlišil vs 90,7

Vypadá to že v některých místech na Zlínsku se zůstane u podobně zaměřeného rádia, neboť již v jednu chvíli vpadl na 93,3 Lumen z Trenčína, forma mě však nezaujala, spíše mainstream v hudbě a asi i reklamy;

Pokusím se zdokumentovat konec , nyní mi nejde nacist RDS na TeF, nyní je tam ukázka ze zahajovací mše mezinárodní pouti Říma

Václav
Reply to  Václav
31. 8. 2025 21:41

Natočeno za asistence přítelkyně 🙂 od 2. minuty a na konci rádio Lumen https://youtu.be/KRPVZuJTiek?feature=shared

frkotou
Reply to  Václav
1. 9. 2025 01:09

Takhle vypadal příjem 93,3 ve Znojmě.

https://youtu.be/gsE8EeF25YE?si=3ZUz75CyGeV22Js3

Samotné Znojmo 107,2 je pak další v pořadí. Vypadávající pravý kanál nestihl nikdo opravit, teď už je to stejně jedno.

Jakub DXer
28. 8. 2025 07:27

Tak jsem se konečně dostal k rannímu Coloru – hrají pěkně, ale Michael V nikde. Takže tipovacka, jestli se vrátí Svět podle Majkla nebo se ranní show ujme třeba někdo jiný a nebo zůstane jen hudba… Jsem zvědav, jak to dopadne třeba po 1. září nebo později… (možná jen nechávají „vychladnout“ RRTV)

Kristián
Reply to  Oviradio.cz
28. 8. 2025 20:49

ktovie, aké bude ďalšie pôsobisko Michaela V.

PVo
Reply to  Kristián
29. 8. 2025 17:03

točí pro TV Barrandov

HOME
31.4K
0
Přidejte komentář, prosím.x