Nejnovější komentáře

  • Míra: Tak snad pár technických parametrů: Tuner section [FM]Receiving Range: 87.50 MHz – 108.00 MHzEffective sensitivity: 1.2 μV / 75 Ω/ohmsFM…
    10:27 02.02.2026
  • Jakub DXer: Na webu root.cz se objevila recenze na “ DENON ***** DAB“, zmiňuji to jen z důvodu, že; autor uvádí že…
    09:08 02.02.2026
  • Michal Merenda: Problém nalezen mezi židlí a klávesnicí.
    06:22 02.02.2026
  • Václav: No a taky při dopravě je PS R-Plus.
    23:46 01.02.2026
  • Honza K.: A také nemá delší dobu synchronizovaný zvuk na vysílačích: Příbram 87,6 vs. Sedlec Prčice 92,4.
    23:01 01.02.2026
  • Oviradio.cz: Plus na Pradědu 93,3 po urgenci aktualizoval tabulku AF, už jsou tam všechny potenciálně navazující frekvence včetně Zlína 101,8 a…
    22:55 01.02.2026

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

O čem píšete?
31.4K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Václav
21. 8. 2025 10:35

Výsledky RP za 1. letošní pololetí jsou již přítomny. Pořadí celoplošek i v denní poslechovosti se od minula vyrovnává charakteristikám za větší období, z toho vyplývá že E2 se propadla; hitrádio pokles, ostatní se drží nebo nárust (RU, Fajn, Čas)
Asi největší propadák v měsíčním dosahu Free 968 -> 266

Last edited 5 měsíců před by Václav
Václav
Reply to  Václav
21. 8. 2025 10:57

Tak se dívám na ten Fajn, a drobný pokles. Jinak je tam zvlášt Metropole, Haná Skyrock a i Netro life, možná dali na mě, neboť jsem byl dotázán na konci června, rádio Orlicko však není.

Last edited 5 měsíců před by Václav
PVo
Reply to  Václav
21. 8. 2025 14:16

A kde vidíš ta podrobná čísla?

Dj Basslicker
Reply to  PVo
21. 8. 2025 14:38

Median.cz, poprve maji komplet cisla

PVo
Reply to  Dj Basslicker
21. 8. 2025 16:46

jojo díky už to vidím, jen že jsem kouknul tady na JIDX a tam nic nebylo

PVo
Reply to  PVo
21. 8. 2025 17:30

Přepuštění frekvencí od Signálu ke Spinu se jeví v číslech nového způsobu měření jako kontraproduktivní .Jinak platí že od kombinovaného měření jsou tehdejší hvězdy první vlny na tom vesměs jaksi hůře. „Alternativní“ rádia (tedy vč. Dechovky … jen aby to někoho třeba neurazilo 🙂 ) si od prvního měření mírně polepšila, ale stejně nedosahují ani zdaleka čísel jako v jen deklarativním způsobu měření.

Last edited 5 měsíců před by PVo
Václav
Reply to  Václav
23. 8. 2025 22:57

Pokud nemění historii chybný údaj, tak E2 v Praze historicky opustila první 2 pozice a zařadila se mezi zbytek průměrných pozic. Avšak za hranicemi hl města, ve stc kraji vypadá že je svět ještě v pořádku. 🙂 Dodám subjektivní komentář z kdysi pod příspěvkem L Zibury že za Prahou zas dotyčná všude slyšela Blaník, bylo to k příspěvku Jak zibura jel autobusem možná student Agency a ridic si pouštěl stredoproude hity v dechovkové úpravě 🙂

Na předních příčkách v historickém centru zůstalo ušlechtilé trio Čro Rž, dvojka, Plus. Řekl bych že hlavní město udávalo trend a tak to teď ironicky vypadá jak posluchači chtějí rádio s rotacemi novinek, o čem hovoří i pokles Hitrádia napříč ČR, které je prakticky už jen v HK a Vysočině lepší než Kiss. Mohl by někdo místní říci zda vůbec v Praze na veřejných místech lze slyšet rádio, coz bude mít i neblahý dopad na hudební rádia která jsou alternativní. Pripočtu li k tomu že jsou to výsledky za první pololetí kdy byla sezóna Mareše v plném proudu, tedy hlavní lákadlo stanice, už si lidi nachází jiné osobnosti a influencery v podcastech. No uvidíme jak Mareš nastoupí po jeho volnu, co se letos táhne. Jako by se neúspěch E2 držel historických center našich celků, neboť i na Moravě v Olomouci (kraji) zůstala E2 na konci tabulky, která má 20 tis práh. Do té doby relativně silná pozice E2 tam byla překonána mimo jiné Kissem, který jako by dával najevo že v pokrytí nepokulhava a nemusí pomýšlet na Praděd u něhož se bude měnit program.
Potěšen nebude ani p. Berger, o Hané stručna tabulka nevi, zato zlato v kraji má Blaník z Čech, který i ve zl kraji je lepší než htr Zlín , na jižní Moravě lepší než krokodýl a na severní 2x lepší než Čas, kde jako v jediném domácím kraji se na konci tabulky objeví, ale dobrovolně dal přednost všem českým stanicím avšak nepochopil, že mohl posloužit pro osazenstvo Helaxu, čili zůstal na půl cesty. Ivo říkal že v RTi by měl větší smysl čas rock, dle podobných čísel obou mutací v msk je to na pováženou i tady.
Radiožurnál už málo kde drží prvenství narozdíl od covidu kdy byl prakticky ve všech krajích číslo 1.
Co je neúspěch? Prostor s 21 tis nebo celoplošná Vltava s 28 tis, či RŽ Sport s 32 tis který jede šetrně bez FM vysílačů?

Last edited 5 měsíců před by Václav
Marek
Reply to  Václav
24. 8. 2025 10:34

Pan Berger je potěšen, klid..:-)

TÉMA
RP
Václav
Reply to  Marek
24. 8. 2025 12:19

Ano, ne zřídka dojmy broadcasteru neodpovídají výsledkům RP.

Třeba tomu je i v případě Hitrádia, které není nikde lepší než E2 a Blaník kromě msk kraje a nikde lepší než F1 kromě plzeňského kraje. Zajímalo by mě jak to bude interagovat s dabem, bude se zvlášť vykazovat hitrádio 90? Nějak mi nejde k sobě že by se posluchači přiřazovali htr City nebo dokonce k jednotlivým hitradiim. Dále pomalu přibývá míst kde se Evropa 2 propadá pod frekvenci 1, hlavně na východě ČR.

Dále je vidět že v průběhu delšího času přestalo bavit posluchače rock radio na jihozápadě, odkud pochází, v jc zabírá náročnější beat, rovněž se snižuje efekt prevzane gamy na severozápadě, před propadem jej drží střed a východ ČR, kde se bránili fanoušci zrušeného rockmaxu, převzatá 91,6 ve vč nevykazuje větší efekt ve stručné tabulce. Tento výstup naposledy neovlivňuje DAB v případě daného rádia, a tak to vypadá že velká část Jihlavy a Třebíče musí ladit Rock rádio, jinými slovy bezezbytku jsou využity tyto dva dokryvace tak aby se rock radio objevilo v tabulce.

Last edited 5 měsíců před by Václav
Marek
Reply to  Václav
24. 8. 2025 19:52

Behem 2 let nez se preleje vaha z callu na komplet mobilni mereni to porad budou vic „hausnumera“ nahoru dolu.

Václav
Reply to  Marek
24. 8. 2025 21:28

Zdá se že výsledky nyní nejsou v rozporu s dispozicemi stanic ve srovnání s prvními výsledky nové metody, zvláště když jde o dlouhodobé trendy a úspěch či neúspěch se potvrzuje ve více regionech. Tehdy musely být korigovány, potom co se např objevil Čro Karlovy Vary v msk kraji na třetím místě. Nyní je to třetí výstup, ale chápu tak jak bylo řečeno na začátku – počkat.

Last edited 5 měsíců před by Václav
PVo
Reply to  Oviradio.cz
25. 8. 2025 09:01

jojo tak, rádia zařazené do nižší kategorie vypadají jako vítězi ač ve skutečnosti jimi třeba ani nejsou
Signál je jen nadregionální stále, pokrytí v DAB bych zatím stále nepočítal jako významný faktor dostupnosti.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
25. 8. 2025 09:37

Podle této logiky prakticky už žádné regionální studio Čro není ryze regionální , to platí i pro soukromníky, kromě mini rádií Kroměříž, Netro, Metropole, Dance, Jihlava… Respektive jaké je kritérium regionálního rádia? Hranice kraje?

Last edited 5 měsíců před by Václav
Míra
Reply to  Václav
25. 8. 2025 09:45

Nevím teď, ale bývalo snad rozdělení na lokální a regionální, ale v jaké souvislosti??

Míra
Reply to  Oviradio.cz
25. 8. 2025 09:43

Koukni na Color…

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
25. 8. 2025 09:24

Bude zajímavé sledovat, kam zařadí stanici, která má v FM jen několik vysílačů a v DABu už je celoplošná…

Václav
Reply to  Václav
14. 9. 2025 23:02

Někteří se probudili aby aspoň v jednom kraji našli úspěch hitrádia a zároveň pojmenovali stav rádia Čas. Místo relevantni veličiny DR, používají zesílenou WR, u které při nové metodě už najednou neplatí dlouholeté pravidlo WR=2xDR pro většinu stanic. Je to propagace Hitrádia a zamlceni Freshe zrovna když mu čas dá mux aby inzerenti věděli, nu a tak vzniká propagace v tisku nejen v rádiovém světě. https://www.patriotmagazin.cz/radioprojekt-ostravskym-radiim-vladne-orion-v-kraji-ma-dvakrat-vic-posluchacu-nez-cas

Last edited 4 měsíců před by Václav
Míra
Reply to  Oviradio.cz
15. 9. 2025 05:09

Aktuálně je Fresh také součástí muxu Fiera Černá Hora.

Lukáš
Reply to  Oviradio.cz
17. 9. 2025 21:33

Bohužel má Ondřej Tureček pravdu kdyby chtěl patriot magazín tak se zeptá všech rozhasovych stanic na území Ostravy. Za zmínku stojí že z Ostravy vysílají svůj program 24 hodín pouze rádia Fresh a radio Čas a Čas rock. HITRÁDIO Orion jen část dne zbytek z Prahy.

PetrPe
Reply to  Lukáš
18. 9. 2025 08:37

Patriot se nikoho nepta, jsou to PR reklamni clanky dle zadani zadavatele.

PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
18. 9. 2025 08:36

Je zarazejici, ze tento clanek vysel z pohrobku radia Orion. Jsou to vlastne byvali kolegove. Tady spise verim, ze zadavatelem teto reklamy v Patriotu bylo vedeni z Prahy. Jelikoz toto je evidentne smerovano na uspesny rust Fresh radia a jejich potencialni inzerenty.

Franz
Reply to  Oviradio.cz
18. 9. 2025 10:15

Zní to všechno krásně.

Statistiky poslechovosti neřešíme, vysíláme jen pro radost.

Konkurence si vážíme a respektujeme ji, dělají to dobře.

Nahrazení Helaxu Blaníkem v roce 2020 chápeme, jednalo se o logický krok.

Plánujeme spouštět nové FM a DAB vysílače po celé ČR. Paralelní vysílání na obou platformách evidentně není finančně žádný problém.

Až se člověk při čtení diví, proč mají některé ostatní rádia problémy a zbavují se FM vysílačů, či neutáhnou DAB. Proč takových projektů nejsou v ČR desítky?

A to má Fresh rádio Hot AC formát spíše pro mladší posluchače a nezdráhá se nasazovat novinky bez nějakých regulací.

Last edited 4 měsíců před by Franz
Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
20. 8. 2025 12:37

Na to Rock Radio Stage se upřímně těším, co to přinese za živé koncerty

poslouchac
Reply to  Jakub DXer
20. 8. 2025 14:34

Ja jsem zvedavej spis na Oldies, potazmo na pripadne provnani s Impuls Gold. Snad brzy 🙂

poslouchac
Reply to  Oviradio.cz
22. 8. 2025 13:47

Trochu mam u Oldies radia strach, aby to neskocilo samohrajkou ala Helax.

Jirkas
Reply to  poslouchac
22. 8. 2025 13:51

Spis zvuk bude stat za houby, samohrajka by navadila.

Míra
Reply to  Jirkas
22. 8. 2025 16:57

Mě přijde, že z tohoto pohledu vlastně existují jen dvě skupiny posluchačů. Jedna si samohrajku dokáže užít a druhá jí radikálně odmítá.
Ale z jiného soudku.
Pokrývání zemskými vysílači je na vysílací straně obecně opravdu technická pakárna. Někdy vás příjem překvapí příjemně a někdy je to k pláči.
Mě osobně hodně leží v žaludku nepředvídatelnost i chování „autorádií“ v režimech AF ON.
Už u FM only modelů jsem se setkával s naprosto nevhodným chováním.
Nyní jsem měl konečně čas rozklíčovat, jak se chová moje autorádio při příjmu DAB only stanice Helax. Mohl jsem se stavět na hlavu, ale výsledek byl pokaždé stejný: Počkám, až to vypadne a pak se přeladím. Tím pádem je vám přesah v pokrytí prd platný, pokud je realizován různými vysílacími kanály (mém případě 9B a 8D).
V takových případech zmaru už se mi zvuk DABu ani moc hodnotit nechce. Maximálně můžu zopakovat, že Energic v síti Color hraje celkem slušně, ale stanic, které vzorkuji je jen pár.

Last edited 5 měsíců před by Míra
Jirkas
Reply to  Míra
22. 8. 2025 22:06

To chovani radia je u kazdeho modelu jine.U jednoho modelu je to ukazkove, u jineho bida.

Míra
Reply to  Jirkas
22. 8. 2025 22:46

Dokonce to výrobce vyšperkoval do extrému.
AF OFF: Občas dojde k nesmyslnému přeladění na jiný (slabší) kanál, pak dojedu k výpadku a je konec. Soupiska alternativních kanálů tomuto módu vůbec nevoní.
Prostě to občas zapomene původně uložený kanál a těká to po ostatních z tabulky
AF ON: Jedu až do výpadku, po deseti sekundách ticha to hrábne do ostatních bloků. Přepínat předvolby si nemůžu dovolit, protože naprosto nepochopitelně to volí původně uložený blok. Takže naprosto opačně….

Jirkas
Reply to  Míra
23. 8. 2025 08:31

Koncernove radio z 2017 se me chova ukazkove, ze ani nevim, ze to prepina mezi bloky, stare radio Pioneer, jedno z prvnich da mensi pauzu, pri prepnuti na jiny blok, asi 3-5 sec.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
23. 8. 2025 19:25

Ukázkové – dva DAB tunery
Bída – jeden tuner
RTI tomu navíc neprospívá tím, že nevysílá AF instrukce, takže tuner hledá alternativu na blind. Ale řeším to s jejich člověkem a měli by to brzy nasadit.

Míra

Řešení to nemá, protože když jsou vysílány, tak zase u některých autorádíí je problém v režimu AF OFF…. Vždycky to bude někomu blbnout. Je ale pravda, že dnes jsou již DAB sítě rozšířené po republice Takže půjde o to, vyhovět alespoň nějaké většině.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Míra
23. 8. 2025 23:33

Jo, je to k pláči. DAB+ není úplná novinka, tak by člověk čekal, že už ty firmwary mají dávno vychytané mouchy.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
23. 8. 2025 19:31

Pokud bude u RTI tak bych strach neměl. Těch 64 kbps u nich zní relativně dobře, narozdíl od ČRA.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
22. 8. 2025 19:18

Kde to vlastně má vysílat? U RTI nebo ČRA? Už v tom mám guláš.

Míra

Oldies i Stage u RTi.
Ono je to docela snadné, protože do CDG CRA půjde třetí IMPULS a tím pádem už bude síť skoro plná. Zatím to vypadá, že posledních cca 40kbps po vstupu třetího Impulsu si CRA ponechají jako volnou kapacitu pro případný bitový refarming a případně jí zaplní později.

poslouchac
Reply to  Oviradio.cz
26. 8. 2025 07:42

Uz funguji webovky Oldies radia vcetne streamu. Hudebne me zatim bavi vic nez Impuls Gold!

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  poslouchac
26. 8. 2025 08:29

Hudebně zatím super. Konečně pořádné oldies rádio pro lidi co mají vkus. Jen doufám, že se playlist nebude moc překrývat s rádiem Beat.

poslouchac

Jojo. Je to zatim takovy Beat posunuty vic do 60tek a 70tek. Me se moc libi. Pokud od zari pridaji kratke mluvene slovo, jak i na webu hlasaji, tak budu ladit!

Míra
Reply to  Oviradio.cz
26. 8. 2025 11:13

Už jsem se lekl, že ten název Oldies radio je zavádějící.

Martin Petera
Reply to  Míra
26. 8. 2025 12:57

Oldies Radio bude nemoderovaný, stanice to potvrdila na svém FB. Nevylučují do budoucna, že se to změní. Aktuálně ale nebude.

TÉMA
Oldies Radio
PVo
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2025 08:21

to je slušná „penze“

Last edited 5 měsíců před by PVo
PVo
Reply to  PVo
1. 9. 2025 09:23

Btw je třeba si uvědomit že je to platba za využívání státní majetku, nic jiného MB z bývalého rádia Rubi nepřevzala (žádný knowhow nebo něco takového …a jestli převzala vysílače -pokud byly v majetku rádia- tak si je MB už udržuje natuty sama)
Z jiného pohledu bude dobré na to vzpomenout až někdo z oligopolu bude tvrdit jak je to vysílání fakticky nevýdělečná charita (k řadovým zaměstnancům kvůli nízkým mzdám nebo k veřejnosti jako důvod k nabídce generující nižší poslechovost vůči okolním zemím)

Míra
Reply to  Oviradio.cz
1. 9. 2025 08:47

Nepovažuji se za znalce Moravy, navíc ani po shlédnutí mapy poktytí Blaníku nevím, jaká z nich je středomoravská. Tímto se táži, o kterou jde?

Marek
19. 8. 2025 16:16

Existuje nějaký článek o historii rozhlasových hitparád a jukeboxů v českém, slovenském nebo dokonce československém éteru od roku 1990 a dál?

TÉMA
historie rozhlasových hitparád a jukeboxů od roku 1990
Jirkas
19. 8. 2025 12:42

Zajimavý krok, Radio ČAS dnes vstoupilo do celoplošného multiplexu RTI.

Last edited 5 měsíců před by Jirkas
PetrPe
Reply to  Oviradio.cz
21. 8. 2025 06:08

Asi tak jak bude nekomu v Ostrave imponovat radio Relax z Kladna. Nehledal bych v tom nic vic, nez jen zmenu moznosti sireni signalu. DAB otvira dvere novym moznostem a nikdo nevylucuje, ze treba dojde ke zmene zamereni Casu a jinych puvodne regionalnich radii. Jinak v Praze je dostatecna moravska naplava, ktera by mohla poslouchat tyto radia, ze 😉

poslouchac
Reply to  PetrPe
21. 8. 2025 07:52

V tomhle mi prijde, ze treba RockZone se „celoplosnosti“ ve vysilani docela prizpusobil. Jak zpravy, doprava, tak i kulturni akce uz jsou chvili z cele republiky.

poslouchac
Reply to  Oviradio.cz
22. 8. 2025 11:02

Pro me, ktery primarne posloucha DAB v aute, je Cas Rock v Praze a okoli k nicemu. Takze zatim ladim RockZone, ikdyz memu vkusu Cas Rock sedi o dost vic…..Pokud by se objevil taky v RTI, bylo by to super…..

Jirkas
Reply to  Oviradio.cz
21. 8. 2025 06:10

U Casu neni zvuk nic moc ani v jejich vlastnim mux/96kbps.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Jirkas
21. 8. 2025 08:15

Otázka pro všechny: Jak hodnotíte zvukovou kvalitu 64 kbps u RTI (Fajn, Helax, Čas…) vs u ČRA (Frekvence 1, Expres FM, Relax…)? Co vám zní líp?

Jirkas

Zvuk Media Bohemia vsech stanic je v DAB+ nadmíru hnusný (ikdyz na FM také žádná sláva). Takze tam uz bude na vstupu stát za houby. Snaží se to maskovat staženými vyskami, Expres je na tom o mnoho lepe (Play.cz) a poslouchatelny a nevadi me v aute ani po delší době, Relax hrůza, ten je hrůzný i na FM. Frekvnece 1 ma také hodne procesorovany zvuk na FM, takze ani v DAB žádná sláva, ale i tak, jeste horsi nez na FM.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
21. 8. 2025 09:44

Ptám se proto, že RTI používá u 64 kbps HE-AAC v1, kdežto ČRA má u 64 kbps HE-AAC v2. Mně to parametric stereo (v2) v autě prostě nezní dobře, je to takové hrozně syntetické. U vyšších datových toků už mi to tak nevadí (MusicOnly). Ale třeba ta Frekvence 1 zní vyloženě odpudivě. Evropa 2 má jen nepatrně vyšší bitrate zvuku, HE-AAC v1 a zní to výrazně lépe.

Last edited 5 měsíců před by Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Michal
18. 8. 2025 08:57

Ahoj, nevíte co se stalo u Hitradia už od soboty nejede AF jak u černé hory tak na dalších hitradiich. Ja hitradio neposlouchám jen jsem na to narazil.

TÉMA
Hitradio
LukeCZ
Reply to  Michal
19. 8. 2025 18:58

105.3 má zaseklé RDS PS na „CER.HORA“, 107.3 na „HITRADIO“.

Normálně se tyto dvě PS střídají.

V obou případech se v RT neukazuje aktuálně hraná skladba a je tam pouze slogan „HITRADIO CERNA HORA – VIC MUZIKY!“

TÉMA
Hitrádio
Michal
Reply to  LukeCZ
20. 8. 2025 08:59

Zaseklé RDS je i na 87.8,94.7 a 96.2 tam je jen CER.HORA.

HOME
31.4K
0
Přidejte komentář, prosím.x