Nejnovější komentáře

  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: Na Větruši by se mi to taky líbilo. 100W 270°
    12:49 30.04.2025
  • Oviradio.cz: Aha, takže „nemocnice“ není nemocnice.
    12:13 30.04.2025
  • MichalP: Včera i dnes jsem zkoušel fungování 100,2 ve srovnání s bývalou Dálnicí ze stejného místa, a musím konstatovat, že pokrytí…
    12:12 30.04.2025
  • Tuxik: Druhá. První byl Třinec.
    10:11 30.04.2025
  • Marcel: a kdy se spustí Color 101,2?
    09:51 30.04.2025
  • Jakub DXer: Přeji klidné prožití zítřejšího státního svátku, (zase pár dní sem nebudu psát žádný komentář….)
    09:49 30.04.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
H.
Reply to  Oviradio.cz
9. 4. 2025 17:12

Ta zpráva je dost zvláštní už i po formální stránce. Až tak zvláštní, jako by ji psal žák zvláštní školy.
Nejdřív jsem si říkal, co je to za stanici, to Hitrádio Total? Pak mi došlo, že je to asi součet všech Hitrádií, ovšem potom nechápu, proč třeba na Ostravsku má Hitrádio FM Plus více posluchačů než je celkový počet posluchačů Hitrádií. Cože? FM Plus na Ostravsku? Líbí se mi též kreativní použití slova „Radio“. Jednou je to „Rádio“, pak „Radio“, najdeme i „rádio“ a nechybí ani čtvrtý tvar „radio“. Je to paskvil, bohužel.

Last edited 21 dní před by H.
Honza K.
Reply to  H.
9. 4. 2025 17:19

„Ústecký kraj – rádio Haná“ – apríl už byl…

PVo
Reply to  Honza K.
9. 4. 2025 17:57

V době internetu tam nějaké posluchače mít může i když na tak velké číslo to je výsledek kolika respondentů?
To Hitrádio Total a pak jednotlivé hitrádia taky vypadá že nejde sčítat ( to by celkový republikový výsledek nebyl horší než třeba Kiss), ale zároveň je evidentně nezahrnuje.. nesoulad v těch jednotlivých tabulkách pro kraje je zjevný

Last edited 21 dní před by PVo
Reply to  Honza K.
9. 4. 2025 18:34

Nebo Hitrádio City Brno v Moravskoslezském a Královéhradeckém kraji… Kdo to proboha dělal?

Last edited 21 dní před by frkotou
PVo
Reply to  frkotou
9. 4. 2025 23:55

Nebo Proglas v Praze 24 tisíc… a to je v éteru dostupný jen v DABu… je taky dobrý vtip. I když uznávám že v Praze je penetrace DAB přijímačů už poměrně vysoká

JM.
Reply to  H.
10. 4. 2025 00:33

Vše ovšem válcuje brněnské Free Radio 107FM, které si s 500W vysílačem ve městě s 400 tisíci obyvateli došlo k poslechovosti 494 tisíc lidí, která je vyšší než Fajn Radio s pokrytím takřka celé ČR, to má „pouhých“ 456 tisíc. Frajeři prostě, asi poslouchá i celá ČR po internetu.

Z dalších frajeřin – COLOR Music Radio má dvojnásobnou poslechovost (49 tisíc), HEY Radio rovnou skoro čtyřnásobnou (119 tisíc), ČRo Radio Wave raději v tabulce úplně chybí a je sloučeno do řádku „ostatní stanice ČRo“, kde těch dohromady pět stanic ČRo sahá na poslechovost 147 tisíc týdně, což je docela bída, když měl prý samotný Wave původně 45 tisíc, tedy víc než HEY….

Už chápete, proč se tu psalo, že Radioprojekt je pohádka? A to ani tahle čísla pořád nejsou přesná, tu „novou metodiku“ tam dali jen „částečně“.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  JM.
10. 4. 2025 07:28

Nevím v čem tkví ta „nová metodika“, ale ten poslední výstup RP je totální bullshit. Sorry jako.

Screenshot_20250410-072600_Drive
PVo

Nejspíš proto že ta část pro adMeter má v průzkumu 3x větší váhu než z dotazování telefonem * viz prezentace . A zároveň je u této části jen malý vzorek. Jestli to tedy dobře chápu.

Míra
Reply to  PVo
10. 4. 2025 13:45

Nyní byl počet mobilních telefonů kolem 2000, finálně nejpozději v roce 2027 to mají být 4000. Doplněné to může být maskou online poslechu.
Akorát prostě mi prijde 4000 na tak detailní průzkum málo.

PVo
Reply to  Míra
12. 4. 2025 21:22

no nejspíš je to dost málo , peoplemetry u tv měření má 1900 domácností takže lidí je to tak cca 4500-5000…

Btw: taky při změně červenec roku 1997) z deníčkového měření na peoplemetry byla dost velká změna.. i když ne v pořadí ale podílech ano.
v deníčkovém měření vycházela Nova výrazně líp než pak podle peoplemetrů (tuším 70% ku 50% pak)
Ale tam se změna provedla střihem a ne nějaký přepočítáváním a podíly obou metod do kupy během dvou let.

Václav
Reply to  PVo
12. 4. 2025 22:29

Zajímalo by mě zda s nasbíranými daty správně pracují. Pokud je zajímá aspoň čtvrthodina poslechu, kterou si zapíšou, tak by měli stejnou váhou i započíst čas kdy se neposlouchá nic. Pokud to bylo dodrženo, pak by měla být relevantní ta senzační čísla. Pokud provádí nábor respondentů aby byly rovnoměrně zastoupen věk jednotlivců, tak dost pochybuju kolik toho hlavně u mladých naměří, i když nějaký ten nedobrovolný poslech Blaníku u rodičů taky je jak zmiňuje jeden článek a tím se dostávám k Pvo že pro soukromníky je to berna mince, trh nezajímá posluchačská preference, sympatie, bohužel….

H.
Reply to  Václav
12. 4. 2025 22:56

Vycházíte z předpokladu, že RP je průzkum poslechovosti. On je tak sice prezentován, ale ve skutečnosti takovým produktem není, resp. nikoli primárně. Účelem RP je maximalizovat zisky z rozhlasových reklam. Tedy vytvořit v inzerentech nejlépe ten pocit, že všichni všude pořád poslouchají rádio, hlavně ty velké značky, samozřejmě. Smyslem tudíž není ukázat, že král je (mnohdy) nahý. Oni se tím ani netají: Už několikrát měnili metodiku a vždy se u toho pochlubili, že obecná poslechovost tím výrazně vzrostla, což prezentovali jako měřítko lepší kvality celého průzkumu. Nevím, k čemu to přirovnat. Třeba k realiťákovi, to je v podstatě komik, který má za úkol zahrát divadlo o dokonalosti nabízené nemovitosti. RP je takový realiťák na poli rozhlasu. Nemířím tím proti nikomu ani neříkám, že je to nutně špatně.

Last edited 18 dní před by H.
Václav
Reply to  H.
13. 4. 2025 00:02

No dokud jim to inzerenti žerou… Je to už chvíle kdy jsem byl na přednášce, kde paní z nějaké agentury mluvili o tom jak zjišťují zpětnou vazbu reakci čili účinnost televizní reklamy. Ptal jsem se zda se dělá něco takového u rádií, tak že tím se nezabývají.
Takže otázka jak dlouho budou žít v bublině až jednoho dne budou zadavatelé ti mladí a reálně se podívají kolem sebe a zjistí že rádio skoro nikdo neposlouchá a toto si dokážou přiznat i přes senzační čísla RP I když např u Kissu díky dobré komunikaci s posluchači to nevypadá.

Nejen JM pochybocal i pri staré metodě. Ačkoli poslední průzkum vypadal jako generátor náhodných čísel, tak právě naopak mohl ukázat nějaké zmínky narušující stereotyp, tzn poslech překračující hranice primárního dosahu, i když jde vidět jak asi irelevantne byl implementovan na počet obyvatel a tak byl korigován na výstup který konzervativně reflektuje velké značky na základě terestriky, což s přihlédnutím k tomu že velká část konzumace je realizována tímto stylem je pravda.

Ják správně zmiňuje H. , jde o to ukázat ty velké značky neboť jak k tomu přijdou tradiční regionalky např krokodýl, který při staré metodě byl mezi prvními, teď je někde nízko, nezdá se mi to. To provozovatel na RP by chtěl zanevrit ale možná bude rád pokud ho tam vůbec nechají aby se mohl prokázat u inzerentů, tak takhle to vypadá jako by chtěli ho vyšachovat, podobně Haná není v tabulce domácího regionu, Relax jsem ani nezkoumal. Pak to vypadá že s Plachým to moc dobře nevypadá, možná proto tady býval dost nervózní Honza z rádia Jih. Avšak nyní v Buchlovských horách na okraji pokrýti na Bunči měli rádio Krokodýl. Pokud zrovna nekončila nějaká retro hodina tak na krokodýl hráli dost úpadkově , Jasná zpráva Olympic, pak nějaký Oldies, pak současný hit AC… I v Luzankach před necelým rokem jsem v nějaké tenisové restauraci jej viděl na novém rádiu naladěný.
Jak budu mít chvilku spočítám poznámky co jsem si dělal jaké rádia se poslouchají především v MHD Zlín za zimu a porovnáme s výstupy RP. Odhadem můžu říct že tam mám na první pohled hodně Impulsů a Kissu. Mám sice malý vzorek, ale Vysoká E2 v RP nesedí , té jsem měl minimálně, leda že se jí její poslech odbývá soukromne v osobních automobilů, které to dotahuji, ale až tak to se mi nezdá

Last edited 18 dní před by Václav
PVo
Reply to  H.
13. 4. 2025 08:56

Aby se průzkum nezvrhl v reklamu velkých komerčních rozhlasových skupin je nutná účast ČRo, Jak dobře funguje v praxi jako garant hodnověrných výstupů (v rámci možností) samozřejmě netuším ale i tak mi to dává přece jen větší důvěru než třeba k průzkumu, co si objednal Seznam pro svá 2 rádia.

Míra
Reply to  PVo
12. 4. 2025 22:54

Tato poslechová radioprojekce však probíhá již řadu měsíců a stejně má poněkud rozporuplné výsledky. Nabízelo se ladit ještě pár měsíců do zdi a pak metodu do výsledků přepnout střihem. Je-li záměrem CATI metodu opustit, pak nedává smysl jí míchat s „odposlechy“.
Myslím, že pokud máme na trhu desítky stanic a potřebujeme reprezentativní okresové, sociálně ekonomické … výsledky, tak čtyřtisícihlavý vzorek je nedostatečný.
Pak je otázkou, co s online tvrdými daty, která máme k dispozici již léta. S AdMetrovými daty se částečně překrývají, ale víme dost a posluchačích? Proto chápu, že jejich ev. začlenění do představeného pasivního elektronického měření může být problematické.

Last edited 18 dní před by Míra
H.
Reply to  PVo
10. 4. 2025 14:07

Jakákoli metodologie je naprosto k ničemu, pokud se ve veřejné prezentaci výsledků objeví hromada zjevných nesmyslů, které by trkly každého, kdo má aspoň trochu ponětí, co se zkoumalo.
Mimochodem, ta tisková zpráva byla potichu opravena, stáhněte si ji znova. No ale ukažte mi, kdo tomu ještě někdy bude věřit 🙂

PVo
Reply to  H.
10. 4. 2025 14:44

jojo koukám 😀
btw Free rádio uvedené přehledu regionálních stanic v tabulce po krajích za jižní Moravu úplně chybí, přitom by logicky mělo být na druhém místě

H.
Reply to  PVo
10. 4. 2025 16:28

Nojo, pořád jsou tam podivnosti. Divné je i R. Čas, které „ve svém“ kraji též vůbec nefiguruje, nebo Krokodýl, který má mít 86 tis. celkem, z toho prý 35 tis. v Jihomoravském kraji, a těch zbylých 51 tis. je kde? Některé tabulky uvádějí „poslechovost včera“, jinde jen „poslechovost“, tak těžko říct, jak to vlastně mysleli 🙂 Ach jo…

LU-
Reply to  H.
10. 4. 2025 16:47

Ještě dopoledne měl v PCE kraji DANCE 28 tisíc. V Hradci figurovalo Hitrádio FM Plus a City Brno…odpoledne už je to zase jinak 😀 důvěryhodné

photo_2025-04-10_06-45-21
Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  LU-
10. 4. 2025 17:25

Něco mi říká, že to byl historicky poslední výstup RadioProjektu. Po tomhle megaprůseru můžou rovnou zavřít krám.

LU-

No nevím, Radiohouse už se chlubí skvělými výsledky 🙂

JM.
Reply to  H.
10. 4. 2025 19:59

On je problém, že tomu všichni věřili doteď.

PVo
Reply to  JM.
11. 4. 2025 08:58

A čemu byste věřil vy? takovým průzkumům, který si objednal Seznam pro svá jen 2 rádia a výsledky pak porovnával s RP?
Abyste nebyl jako L.Červinka, který když se Fajnu relativně dařilo tak se tady natřásal jako páv a pak když už ne tak že RP dobře nepostihuje posluchače Fajnu… jen že to připadá jako v bajce o lišce a hroznech: když na ně holt nedosáhne tak jsou jistě beztak kyselé…

BTW: už jsem to tu psal že nejlepší by bylo kdyby povinnost být v průzkumu byla automaticky s přidělenou licencí, vysílání je podnikání na veřejném statku tak by si to mohl stát diktovat.

Last edited 19 dní před by PVo
PVo
Reply to  JM.
10. 4. 2025 13:34

Free rádio pokrývá cca polovinu jihomoravského kraje a ne jen to Brno, když už máme být přesní…

JM.
Reply to  PVo
10. 4. 2025 20:07

To snad ne, z toho dipólu na lampě to fakt nehrálo po půlce jižní Moravy.

PVo
Reply to  JM.
11. 4. 2025 08:48

no dobře tak jsem to trochu přehnal ale asi nebude dostupné jen v Brně kdy frkotou psal že poslouchá ve Znojmě (v šumu na externí anténu)
Ostatně přehnal jsem to podobně jako když jste prohlásil že Fajn pokrývá takřka celou ČR.

Last edited 19 dní před by PVo
Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
11. 4. 2025 09:33

To Brno venkov ve směru západ až sever od vysílače z toho provizoria ovšem téměř za nula..

Václav
Reply to  Oviradio.cz
11. 4. 2025 11:09

Ano, situace se s přesunem na Líšeň otočila. Zatímco i z Kohoutovické lampy jsem poslouchal až za Vyškov, někam k sjezdu na Němčice, tedy oproti myslivně malý úbytek; tak nyní se při příjezdu o 107 neví až k Holubici, tak jak to bývalo za Husovic. Naopak se obnovil původní dosah v podstatě v původní kvalitě až na hranu, kdy se začíná sjíždět k Velmezu. Což vzhledem k Pragocentrismu je asi perspektivnější. Z lampy jsem naladil nad Žopy u Holešova (konec západního svahu Hostýnských vrchů). Z myslivny, ze které byla anténa směr S (SV?) to šlo na obě strany Z-V, než byla u nás obsazena 107 Kroměříží, podařilo se mi dojet téměř spojitě až na hranu – Sovárna za Holešovem
Líšen je sice východní, ale na východ nepříhodná.
Na Tišnov odhaduji taky můžeme jen vzpomínat.

Last edited 19 dní před by Václav
Jakub DXer
Reply to  Václav
11. 4. 2025 18:25

Pane Václave, Vinohrady nejsou Líšeň – tj kopec směr sídliště Líšeň nyní zase blokuje signál směr východ až severovýchod. Zesililo to naopak směr západ, takže tomu VelMezu bych věřil…

Václav
Reply to  Jakub DXer
11. 4. 2025 23:35

Ok, nerozlisil jsem to. Bral jsem to tak že paneláky v té části je to jedno a to samé a že když např MHD jezdilo tím směrem tak je to Líšeň, byla odtamtud spolužačka VŠ, tak aspoň si tyto detaily uvědomím.

No a pokud se nepletu, podařilo se jim to umístit na obytnou budovu, což taky ne vždy je bez problémů, jaký je nyní výkon? V minulosti se zvedal, jaké bylo maximum?

Last edited 19 dní před by Václav
Míra
Reply to  Oviradio.cz
11. 4. 2025 09:58

Po staru hrálo do obce Dolní Věstonice.

Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty
Reply to  Oviradio.cz
9. 4. 2025 17:22

Generátor náhodných čísel.

PVo

no koukám zároveň do výsledků za první půlrok 2024 a výsledky až na výjimky tak nějak podobné. Výjimky: propad Fajnu, velký nárůst pro Prostor, Hey, Proglas, Radiožurnál Sport…. i když první dvě jmenované se výsledky jen přesunuly z oddílu lúzr do podprůměru.

PVo
Reply to  PVo
9. 4. 2025 18:06

ještě je zajímavý 3násobek pro Free rádio, vůči němu je výsledek koncepce Fajnu fakt hodně out…

Míra
Reply to  Oviradio.cz
9. 4. 2025 18:05

Počkáme si do srpna 2027, do té doby jsou všechny další debaty…..Možná že ani první kvartál 27 bude nesmyslný. Uvidíme.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
9. 4. 2025 18:23

Kouknu jsem na radiotv.cz a tam se raději chlubí milionovými dosahy v co nejdelším časovém období…..
🙂
Třeba za kvartál jsem -aspoň na pár sekund- slyšel skoro všechny fm rádia v dosahu míst, kde se pohybuju, většinou nechtěně… ale k čemu to je dobré?

Michal R.
8. 4. 2025 22:08

Tak a je to zřejmě oficiální . Dneska se poprvé vysílal společný i večerní program na Rádiu Blaník i pro Moravu a Slezsko. Tedy myšleno i společné písničky na přání , které byli poprvé od zavedení vysílání Blaníku na Moravě a ve Slezsku po zániku Helaxu (Ostrava ) a Rubi (Olomouc ) vysílany centrálně z Prahy . Je tedy dost možné že tímto momentem zaniklo vysílání z Ostravského studia Radia Blaník a bude se vše už odbavovat z Prahy. Šlo by o další významný krok Media Bohemia v rámci centralizace svých rádií. Ono se není čemu divit , když se DAB+ rozjíždí nyní plnou parou . Mám obavy o regionální studia a teamy Hitrádii aby je dříve či později nepostihl timpadem stejný osud jako nyní Blaník pro Moravu a Slezsko.

TÉMA
Konec Radia Blaník pro Moravu a Slezsko
Marcel
Reply to  Michal R.
9. 4. 2025 07:03

To je jejich taktika. Podobně kdysi dopadlo „Teplické“ studio po převzetí Rádia Tep, Rádia OK a dal…a máš pravdu, že stejný osud potká reg.studia Hitrádií po vstupu do DABu. Pan Sedláček tím ušetří spoustu peněz….

Last edited 21 dní před by Marcel
Marek
Reply to  Marcel
9. 4. 2025 11:57

Kdyby jen Hitrádia – nejhorší situace by nastala, kdyby jednoho dne skončila i regionální studia ČRO, vysílalo by se z karlínského studia v Praze a nastal by velký boj mezi celostátním Regionem a Dvojkou!

PVo
Reply to  Marek
9. 4. 2025 14:32

Čím a proč nejhorší? Denní poslechovost regionů je tak 370 tis z toho 1/3 Brno- asi by si toho teda všimlo méně lidí než u Hitrádia, kde je ta poslechovost přece jen trochu vyšší…

PVo
Reply to  PVo
9. 4. 2025 15:17

opravuji se : za první půlrok 2024 je poslechonost ČRo region v souhrnu 394 tis. denně což je asi 10 tis.za souhrnem pro Hitrádia a tedy rozdíl prakticky zanedbatelný.. takže asi tak stejná tragédie.. 😀

Marek
Reply to  Michal R.
9. 4. 2025 19:16

Vše funguje normálně, včera tam asi nikdo nebyl.

Jirkas
Reply to  Marek
9. 4. 2025 19:38

Takže žádný konec Radia Blaník pro Moravu a Slezsko se nekoná..

jouda
8. 4. 2025 12:41

Televizní web přestal existovat. 🙂

Reply to  jouda
8. 4. 2025 14:00

Lehce to upřesním: Přestal existovat jako samostatný web.
Nově je součástí webu Mediář (mediar.cz) a přímá URL adresa je:
https://televizniweb.mediar.cz/

jouda
Reply to  MichalP
8. 4. 2025 17:30

Nějakou dobu se objevovala pouze stránka webhostingu bez přesměrování. Takhle s přesměrováním už je to OK.

jouda
Reply to  jouda
11. 4. 2025 11:11

Nemají ale doladěné komentáře, t.č. nefunkční.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
9. 4. 2025 23:10

Stylem je to Hot AC radio – hrají dosti novinky, například před chvílí Matway, June – Walking Away (Infinity)
A obecně novinky mají relativně vysokou rotaci – soudím jak často slýchám třeba Verona – Na mě nečekej 
I když ne každou často slyšenou novinku beru jako nějak super.. tuším třeba stejně často slýchám Syndrom od Viktora Sheena, ale celkem se to rádio dá poslouchat.

Zkoušel jsem jestli třeba není na onlineradioboxu aby se dal zjistit kompletní playlist ale není…

Soundwaver
Reply to  PVo
10. 4. 2025 09:59

zatím, aspoň do teď,, mi přijde že netočí dokola 90s songy zkraje hodiny, což je dobře. navíc 90s výběr je taky zajímavý (např. BBE – Flash).

PVo
Reply to  Soundwaver
10. 4. 2025 13:46

jojo tak.. , a když mě zrovna s..e tak překliknu na Retro DJ a když mě zrovna nas…e i to tak to jistí nějaký oblíbený kanál ruského Rekordu a český éter mohu v klidu ignorovat, ale na kvartální bázi jsem posluchačem dosti CZ fm rádií 🙂

PVo
Reply to  PVo
29. 4. 2025 23:03

Buď jsou na onlineradioboxu nově – a to i s playlistem, nebo jsem minule jen špatně hledal….
A Viktora Sheena jsem zaměnil za Mišíka-Opium, skladby Opium a Na mě nečekej hrají furt stejně často takže playlist bude nejspíš dosti statický.

Míra
5. 4. 2025 17:41

Orientační hodnoty latence DAB+ vysílání vůči FM.
DAB příjem na autorádiu Kenwood KDC-X7200DAB, vs současný
FM příjem na přenosném rádiu, které slyšitelnou latenci vůči jiným běžným FM přijímačům nevykazuje.
Názvy stanic berte jako orientační, neřeším přesnou identifikaci stance.

CRA CZ 10C:
Radio1 +1,3s vůči 100,2 FM
Beat +1s vůči 101,2 FM
Country +0,6s vůči 94,6 FM
Spin +0,8s vůči 106,8 FM
Kiss +0,6s vůči 87,8 FM

CRO DAB+ 12C:
RZURNAL +2,75 vůči 91,1 FM

RTI JC
*Beat* +10s vůči 101,2 FM
Proglas +2,7svůči 92,3 FM

COLOR
Color +3s vůči 104,8 FM

Radio Proglas evidentně stáhlo výkon vysílače v ČB na „minimum“.

A ještě jeden poznatek mimo téma.
InStore Rádio PEPCO hraje opravdu fajn.

TÉMA
Latence
Jirkas
Reply to  Míra
5. 4. 2025 22:04

Je to radio od radia jine. Takze se takto merit neda.

Míra
Reply to  Jirkas
5. 4. 2025 22:45

Každý přijímač si určitý fragment DAB streamu pozdrží a některé to dělají i s FM. Co je reálně ve vzduchu, v který okamžik v rámci toho a toho vysílacího standardu a případu se nedozvíme. Jediným, ale důležitým případem kdy oceníme synchronizaci jednotlivých platforem je příjem v autě. Pokud se vám autorádio mezi DAB a FM přepíná mžikově a zvuk navazuje přesně, pak vaše rádio vzájemný posuv kompenzuje. To je zásadní sdělení, které z výšeuvedeného vyplývá.

Reply to  Míra
6. 4. 2025 00:42

InStore Rádia často hrají kousky, které se běžně v rádiu nevyskytují, minulý čtvrtek jsem slyšel například toto u nás ve Znojmě v nákupním centru AVENTIN, tuším v NKD. https://www.youtube.com/watch?v=S4FuiZnQFfc Co je naopak absolutní katastrofa, snad ještě horší než Impuls, je InStore rádio drogerie Teta.

JM.
Reply to  frkotou
6. 4. 2025 13:51

Docela slušný mix má kupříkladu i Hornbach, nebo jsem byl fascinovaný, když jsem kdysi v Plzni v nákupním centru slyšel německou novou vlnu v podání kapely Rheingold a jejich Dreiklangsdimensionen.

Největší dno jsou naopak rádia Penny a Billa. Kvůli nim tyto obchody takřka nenavštěvuji. Český pop páté cenové skupiny míchaný s reklamami na „voňavé pečivo“ z Penamu a „chuťovky“ z Kosteleckých uzenin se opravdu nedá vydržet ani pět minut.

Honza K.
Reply to  JM.
6. 4. 2025 14:32

Ano, Penny Live je fakt největší humus. Bohužel jsem ho jako externí servisák nucen poslouchat téměř denně a to kolikrát něco dělám nad podhledem, takže ty jejich „hity“ slyším v plné síle. Zlatý Impuls…

Jakub DXer
Reply to  Honza K.
6. 4. 2025 16:03

U PENNY je spíše problém to zboží, které mají z 95% furt stejné celý rok a je potřeba si počkat, až ho dají do „slevy“ za normální cenu a ne předražené, aby pak mohli dát na cenovku tu“opticky“ zajímavou slevu. A už jsem tu psal, jak v jednom brněnském Penny hrál asi měsíc jen „šum“ a oni si to nebyli schopni vypnout a poslouchali to celou směnu ..

Reply to  Jakub DXer
6. 4. 2025 18:23

Šum? Jak se to proboha může stát, když to jedou z internetového streamu? 😀

Michal R.
Reply to  frkotou
6. 4. 2025 19:08

Z jakého internetového streamu ? Vždyť žádný nemají . Jo kdysi na internetu minimálně Radio Penny Live vysílalo ale později to zrušili z důvodu nízké poslechovosti .

Reply to  Michal R.
6. 4. 2025 19:34

Penny Live je přenášeno po streamu, ale nyní už jen neveřejně pro prodejny. Ptal jsem se i na důvod, ale kvůli poslechovosti to nebylo. Spíš nechtěli platit 2x za OSU.

Last edited 24 dní před by frkotou
Honza K.
Reply to  frkotou
6. 4. 2025 20:42

Ze začátku byl veřejný stream, ale normální člověk by si toto doma, či na cesty snad nepustil ne?😀

Jakub DXer
Reply to  frkotou
6. 4. 2025 19:12

Tam byla nějaká porucha a oni pouštěli zákazníkům opravdu pouhý šum. Po 14 dnech jsem se ptal prodavačky a ta mi jen řekla, že je to nahlášené. A opravili až po měsíci…

Soundwaver
Reply to  JM.
6. 4. 2025 14:46

pamatuju si tenkrat, ze v r. 2003 jelo v Delvitě žive Fajn radio – tehdy ještě taneční, takže nakupovat a z reproduktorů poslouchat RMB-Spring v remixu TALLA 2XLC, to asi už nikdy nikde nezažiju. 😀

https://m.youtube.com/watch?v=vWPdx–YVUE

Peter Luts-Rain. jediné éterové radio, kde jsem tohle slyšel, bylo v 2010 Dance radio.

dobrou hudbu jsem zaznamenal např v Newyorkeru a C&A, neznámí interpreti a příjemný sound.. to vybírá stejně nejaky centralni automat toho retězce, ne?

Míra
Reply to  Oviradio.cz
6. 4. 2025 10:41

Pokud si vybavuji, tak R1 v DAB muxu CRA vysílá reklamy.
Nevím jestli mělo R1 na FM nějaké reg. odpoje. Pokud ne, tak zde se přepínání DAB/FM nabízelo logicky jako první.
Připodobnění odpojovaných DAB regionů vůči FM regionům bude plné nevyhnutelných kompromisů.

Jsem zvědav, jestli ještě dojde k aktivaci některých vysílačů muxu B.

Benny
4. 4. 2025 17:28

Tak jsem si tak vzpomněl, že značka Danceradio, letos slaví 20 let, myslím že někdy v létě, je to tak? Předpokládám, že žádné oslavy v éteru nebudou, kdo by je taky dělal, když tam už prakticky skoro žádní moderátoři nejsou. Je to škoda, už s úsměvem vzpomínám jak jsme si tam i tady s mnohými psávali i s moderátory na chatu 😀, Joo kde jsou ty časy…

PVo
Reply to  Benny
4. 4. 2025 20:56

od 1/7/2005, i když „do zdi“ vysílalo už i pár dnů předem, já poslouchal cca 2 dny předem páč jsem dostal od Viziho avízo s odkazem na stream
update: odkaz článekz ročního zhodnocení vysílání z radiotv.cz

Last edited 26 dní před by PVo
Soundwaver
Reply to  PVo
5. 4. 2025 09:06

no, letí to – 20 let, škoda i ‚nové‘ Zlatky, že nevydrželi, zajimalo by mě, zda by šli treba do DABu.

k moderatorům – z těch co pamatují ještě Holešovice, tam jsou tuším z běžného programu ještě Terka Ročeňová, plus Milan Krouzil s Clubmixem (mj. pořad snad ještě z původního Bontonu).
jinak k článku – kdo z Vás jste věřili, v době vzniku, že bude nekdy, byť jen v Praze, v eteru? přiznám se, že ja rozhodně ne, i když vnitřně asi nenápadně jo. ačkoliv je jasné, že i do r. 2010, než v FM začalo, se také různě vyvijelo, měnilo atd.

TÉMA
Dand radio – historie
Last edited 25 dní před by Soundwaver
Benny
Reply to  Soundwaver
5. 4. 2025 09:44

Tak já jsem předpokládal, že budou FM a když se v něm objevili tak jsem měl velké očekávání, ale bohužel to bylo přesně naopak. Vždycky když slyším na Kissu Honzu Pruchu tak si na ty staré doby vzpomenu.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
4. 4. 2025 09:34

a RTI?

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
4. 4. 2025 10:16

To říkal několikrát pan Holík (Radio Proglas), že na ten Suchý vrch čekají.

Václav
Reply to  Jakub DXer
4. 4. 2025 11:42

No Proglas je i v Teleku, takže se brzy dočkají. V seznamu vypínaných vysílačů ubyl Třebíč 96,4. Proglas a Prostor jako jedni z mála mají v plánu z velké části splnit dávno vyřčené datum říjen 2025, kdy mělo být FM němé.

Last edited 26 dní před by Václav
Jerry
Reply to  Oviradio.cz
4. 4. 2025 12:48

Nemelo dnes ve 12.04h v dab odstartovat world radio? Ja nic nenaladil zatim:)

Soundwaver
Reply to  Oviradio.cz
5. 4. 2025 09:16

já měl s Děvínem místy u 5C problém (čistá nula}, byť na presnosňák Hama, i u Strešovické nemocnice, což je celkem vysoko. ovšem je otazka, zda to nebylo silným DR Deutschland na 5C (-9A MDR tam bylo skoro přes půl stupnice) (?).

TÉMA
Devín
Lohen1
Reply to  Oviradio.cz
4. 4. 2025 23:01

Ty jo, od vlacha po bacha, ale nějaká world music ve smyslu žánru mi tam moc nepřijde. Nějaký 60s,pak 90sRnB, poté cz/sk popový průměr. Pro koho to vlastně je?

jouda
Reply to  Oviradio.cz
4. 4. 2025 11:06

Jsem zvědav, protože Suchák hraje lépe do dálky než v regionu, viz zkušenosti z FM. U DABu to bude znát ještě víc, protože 2x vyšší kmitočet. Maximum výkonu půjde v ose JZ/J/JV, tj. směr Moravská Třebová, Lanškroun, Zábřeh.

Šeryf
Reply to  jouda
4. 4. 2025 15:55

comment image

jouda
Reply to  Šeryf
4. 4. 2025 18:30

Mapku DABu znám, reálný příjem FMka také. 🙂 A najít jedno místo, odkud se dají efektivně pokrýt okresy RK, UO, SY a SU, není lehká úloha. V západní části území dříve dost pomáhal Litický chlum. Osobně si ale myslím, že jsou potřeba dvě stanoviště. Z jednoho to pořád není ono i když jde o 995 m n.m.

Šeryf
Reply to  jouda
4. 4. 2025 23:11

Tohle navíc, jak už zmiňuje Ivo, nebude na vrcholu, ale zřejmě na rozhledně. Budu muset mapku přepočítat ;). Koordinace a mapka byla počítána pro vrchol na stožáru ve 40 m. Tohle bude cca v 1000 m.n.m. Minimálně východní směr bude tedy znatelně horší.. Prostě, aby něco šilo do krajiny jako krkonošská Černá hora, krušnohorský Klínovec nebo Kleť nebo beskydská Lysá hora není až tak obvyklé…

Pevy
Reply to  Šeryf
5. 4. 2025 09:48

Teleko si ve východní části Pardubického kraje dost polepší (vzhledem ke kolizi na 7C Černá hora vs. CDG Kojál). Pravdou je, že to zhoršení momentálně asi nikomu nebude vadit – díky programové nabídce Teleka.

HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x