Nejnovější komentáře

  • Václav: Kromě toho na World radiu byla pozvánka na funk po, út, ČT 16 hod
    11:12 01.05.2025
  • Míra: Díky za tip. Není v lidských silách navzorkovat 5544 položek. Nějaký důvod, proč ještě stále nejsou na těchto platformách uváděny…
    10:35 01.05.2025
  • Václav: Aha tak asi se taková reklama musí zobrazit přímo uživateli, zkopírovaná už to nedokáže. Jinak si nedovedu vysvětlit proč by…
    10:10 01.05.2025
  • Václav: Přijde mi že v některém našem rádiu jsem ji dodnes slyšel.
    09:59 01.05.2025
  • Václav: Včera jsem viděl tuto reklamu na Facebooku, snažil jsem se ověřit s mapkou ve tvaru banánu, avšak nevedu v patrnosti,…
    09:55 01.05.2025
  • Arcivévoda Spytihněv Hrdobec z Hovězí Lhoty: PS: EXPRESFM RT: EXPRESFM LIBEREC 103.3 FM PI: 203B PTY: Pop (10) AF: 93.4, 94.5, 107.6, 107.8 Příznak TP se…
    09:49 01.05.2025

Všechny komentáře

Komentáře

Ivo Harvánek

Odebírat
Upozornit na
O čem píšete?
28K Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub DXer
17. 3. 2025 07:35

Dobrý rozhovor s majitelem Rádia Otava na DigiZone „DAB nejsou jenom poplatky…‘ – zajímavé je to: „…regionální podnikatelé vám řeknou, že mají balíček od Radiohouse“…

Míra
Reply to  Jakub DXer
17. 3. 2025 11:31

Jedinou DAB volbou pro rádio Otava by v současné době byl jihočeský segmet sítě RTI. Javornik s Kletí se pěkně doplňují. Zde ale chybí Příbram.

PVo
Reply to  Míra
17. 3. 2025 14:33

No nevím jestli by se měli hrnout do DABu.
Z toho rozhovoru mi plyne akorát že členství v asociaci = účast na Radioprojektu by měla být povinná pro všechny licencované provozovatele (=něco jako je advokátní komora nebo česká lékařská komora) a ty výhodné balíčky má prošetřit antimonopolní úřad…

Míra
17. 3. 2025 06:50

Rozhovor s Romanem Andělem.
Když už nic jiného, tak bych vypíchl alespoň názor na Evropu 2 + že rotace na KISSu je 600+.
https://m.youtube.com/watch?v=QcxmOqJHbD4&pp=ygUMUm9tYW4gYW5kxJts

Last edited 1 měsíc před by Míra
Václav
Reply to  Míra
17. 3. 2025 14:36

Od nedávna na Kissu tu a tam v playlistu přibylo RnB ze začátku milenia např. Outcast, Busta Rhymes – I Know what you want. Může to být i akce kupodivu DJ Baslickera, který to zařadil i v Horečce se spontánním uvedením, že chtějí potěšit všechny a zahrál Nely a Kely – Dilema. Jinak si myslím že běžný posluchač moc nepozná rozdíl, že se rádio věnovalo čistěji průřezu tanečnímu popu. Zda si všiml Pvo, který tím potěšen asi nebude, avšak není to často, tak jednou do hodiny.

Anděl – taková hudba chyběla pár roků dozadu ale všichni si jen obhajovali rotace novinek

Last edited 1 měsíc před by Václav
Květák
Reply to  Václav
17. 3. 2025 19:29

Za mě osobně RnB interpreti jako Outcast či Busta Rhymes nejsou zrovna vhodnou a potěšitelnou volbou co se playlistu Kissu týče. Nicméně z řady Kissáků se určitě najdou tací, kteří zrovna toto naopak přivítají.

TÉMA
Kiss a RnB zač. Milenia
Václav
Reply to  Květák
17. 3. 2025 21:21

Osobně mi to nevadí, taky jsem je poslouchal ve svém playlistu společně s tanečními hity již před sjednoceném Kissu, protože se skoro nehráli.

Myslím si že, to nevadí i proto, protože Kiss z nějaké své povinnosti musí mít zařazenou současnou hudbu a její vyšší opakování a přitom není tolik výživná jak interpreti o kterých se bavíme, možná i proto ta současná přestane bavit svým opakováním, to raději to RnB, pokud nedojdou k tomu že budou hrát Rude boy od Rihany https://youtu.be/e82VE8UtW8A?feature=shared, to by měli rozlišit, to bych si do playlistu nedal.

Kiss beztak přesahuje i jinak, že někdy dá 80s. Od prvních dnů sjednocení je tam Eminem Without me. Takže teď snad Kiss nekazí reputaci a v dobré víře zpestřuje, chápe že je třeba používat víc unikátních písniček, udržet se samozřejmě v mantinelech, tak že nesklouzne do stredoproudu 90 (rem)
Kiss stejně není jen taneční jak např staré Danceradio. Samozřejmě někdo to možná právem může brát že je tam toho hodně napacaneho a teď ještě toto 🙂

Jinak by s hity z širšího výběru René Hniličky, tzn 90 00s 10s resp do současnosti mohlo být rádio např Hitrádia, která chvilkami připomínají ale stále nejvíce času utratí opakováním pár dnešních hitů.

Míra
Reply to  Václav
18. 3. 2025 07:25

Vždycky budou songy, které jedni nenávidí a druzí milují (napřiklad názory žen a mužů na jednotlivé tracky jsou mnohdy neslučitelné).
Již toto nikdy úplně nevyřešíš, aniž jsem zmínil individuální preference jedinců.

PVo
Reply to  Václav
18. 3. 2025 11:24

Nevšiml, protože Kiss poslouchám čím dál méně, ale nepřekvapuje mě to. Ale nemyslím, že hrají podobné věci až teď.
A naštěstí nemusím.. .neumím si představit poslouchat třeba ten příšerný mix neprofláklejších 90 „hitů“, co bývá teď v pátek večer, jako když jsem před covidem jezdil pravidelně z Prahy a poslouchal Diskopříběh.. za těch 50% mně (to maximálně, spíš méně) libých věcí mě to rádio nestojí za pozornost… už leda v sobotu večer – nepravidelně, když něco kutím v dílně.

Pro mě už klasické rádio je mrtvé médium = už moc nevěřím že bych se v terestice v ČR ani v DABu něčeho solidního dočkal.

Václav
Reply to  PVo
19. 3. 2025 19:44

A co hrál Retro DJ?

PVo
Reply to  Václav
19. 3. 2025 23:43

1) Retro DJ není terestické 2) nelibé music je na Retro DJ snesitelné množství, 50% na Kissu je už dost nesnesitelné

Míra
Reply to  Oviradio.cz
18. 3. 2025 22:31

Mě osobně přišlo už na konci devadesátek, že je R&Bíčka moc. Modlil jsem se, kdy už ta vlna zmizí.
Evidentně jsem v té době vůbec neposlouchal česká rádia. Vlastně mi do cesty na několik měsíců skočil Kiss Proton, páč jsem byl na vojně.

Jirikovo
Reply to  Míra
19. 3. 2025 18:30

Tady mi mluvíš úplně z duše. Po konci euro dance období jsem se modlil, aby tahle doba pominula a nerad bych se k ní jakkoliv vracel 😂

Václav
Reply to  Jirikovo
19. 3. 2025 19:54

A přitom ona je snad do teď. Asi hlavně na Fajnu. Mimochodem není třeba pro přehled nějaký playlist yt, Spotify, kde by byly pohromadě ty hity z posledních 5 let, které jsou předělanými devedesatkami? Mimo jiné pro to abychom věděli kolik jich ještě zbývá předělat 🙂

Last edited 1 měsíc před by Václav
Václav
Reply to  Václav
23. 3. 2025 19:10

Nevěděl by teda někdo o takovém playlistu? Dnešní hity předělané z 90 hitů, především eurodance. Nepodařilo se mi najít.

Last edited 1 měsíc před by Václav
Soundwaver
Reply to  Míra
19. 3. 2025 09:43

Dříve tu nekdo z návštěvníků fóra daval v Excelu mj celkový počet hraných skladeb u vybraných radií za měsíc, škoda, že se to tu již neobjevuje. 

pokud si zároveň pamatuji dobře z jiného dřívějšího playlistového serveru – Songster.sk (seznamy songů, statistiky hranosti atd) – okolí let 2010-2015,
tak maximum songů, co jsem zahlidnul mělo za jeden měsíc z našich radií snad

Relax Radio (celkem 3.700 songů. / měs.,z toho nejhranější song hrál 44x/měs.
Evropa 2 oproti tomu celkem jen v průměru 400 songů, nejhranější song 227x/měs. 

samozřejmě jak je to statisticky teď, např. u Relaxu nebo právě Kissu těžko odhadovat, protože podobné stránky již neexistuji (nebo o nich nevím 🙂 ) . 

TÉMA
Playlist – rotace
Míra
Reply to  Soundwaver
19. 3. 2025 15:12
Míra
17. 3. 2025 06:05

V Color muxu v CB zmizela pozice TEST HQ a nově se objevila Americana.

Jakub DXer
15. 3. 2025 07:40

Doporučuji si poslechnout, jak odpovídal na Plusu člověk z Greenpeace – v podstatě neodpověděl ani na jednu otázku konkrétně, vždy se s odpovědi někam posunul, aby řekl to, co ví.
Na otázku: „Dá se podobným haváriím tankerů do budoucna nějak zabránit? “ začal svoji odpověď tím, že je to jak v automobilové dopravě…:-) (Plus – 15.3.2025 cca od 7:25)

Václav
Reply to  Jakub DXer
15. 3. 2025 08:59

Neposlechl jsem ještě , ale obecně těžko říct kde je soudnost aby host správně odpovídal na otázky a zároveň aby redakce nezneužívala postavení že ho chce někam vmanipulovat. Dával jsem příklady např o kolik víc se dozvíme u stejného hosta např L. Kovandy na Prostoru versus Čro. Typickym příkladem konfliktního rozhovoru je ČT 24 s Vyvadilem, který i přes nesnáze rozhovoru už v roce 2014 popsal čehož jsme dnes svědky na Ukrajině. Určitě by jej označili za deziformatora, byla by to jen nálepka ČT24 nebo obecná pravda? Na Čro (Plusu) se dnes a denně spekuluje jaká je opozice např. proruská bez faktů avšak kriticky se podívat , nebo dokonce přinést nepohodlné fakta na koalici – to už ne. Však taky když komentátorem je politolog Lubomír Kopeček z Masarykovy univerzity který díky formátu pořadu (komentovat věci z nadhledu) dělá pro Laiky dojem nestrannosti, přitom i způsobem mluvy snad zní podobně jako Fiala. Srovnám li že je přeneseně náhrada za za Hoffmana z dob nezávislých komentátorů, díky čemuž se ten pořad vybudoval a setrvačně je tak vnímán. No a Witowska manželka poradce prezidenta…

Last edited 1 měsíc před by Václav
Václav
Reply to  Oviradio.cz
15. 3. 2025 10:12

Ano to bude zajímavé. Pokud třeba neprožijeme demokracii na Rumunský způsob, či pokus o zpochybneni v průběhu jak na Slovensku. Lépe než vládní a protivládní by bylo oznacit ti co si říkají liberální vs jejich opozice a je jedno kdo je zrovna v danou dobu u moci. Veřejnoprávní médium by na těchto skupinách mělo být správně nezávislé. Pokud se personálně v Čro po demokratickych volbách nic nestane, provládní médium se změní na protivládní. Už tato skutečnost je zarážející ukazující jaka mira nezávislosti tam asi teď je. Z čehož plyne že je zajímavé kde najít hranici, tak aby médium bylo zdravě kritické a zároveň nevyvolávalo veřejné nepokoje.

V případě že dnes teoreticky považujeme Čro za nestranné a tak se bojíme co se stane po volbách. Jak to že při nástupu liberálnějšího Donalda Tuska* byly personální změny v polských médiích akceptovány? *další člověk co je jen poslušný všem nesmyslům z Bruselu

Většina tématů na Plusu o Babišovi, např rozbor článků novin redaktory Plusu je bez Babiše, nezaznamenal jsem jak kyne rukou na východ.

Last edited 1 měsíc před by Václav
PVo
Reply to  Oviradio.cz
15. 3. 2025 10:29

„Domněle“ fakt ne, rozhodně nejsou veřejnoprávní média k vládě ani zdaleka tak kritická jako když byl premiérem Babiš.
A to „posunující dozadu“ nebude taky nesmysl resp nepodložený názor ? Nebyli jsme na tom v životní úrovni nejlíp v roce 2019- 2020 za celou dobu existence ČR? viz graf na konci článku v odkazu, hledal jsem nějakou relevantnější tabulku ale dost často jsou „analýzy“ jen čísla nezahrnující stálé ceny kde to díky inflaci měn vypadá jak se máme stále líp 🙂 nebo poměry HDP, ke kterému díky vývozu dividend neodpovídá i poměr naší životní úrovně vůči většině západních zemí…

Jakub DXer
Reply to  Oviradio.cz
15. 3. 2025 10:56

Ano, tady je to výjimka, protože sem zavítali jen lidi, které spojuje zájem o rádia (a média obecně);a respektují se. Já mám osobně problém s tím zákonem o poplatcich, nejde mi o to, že se to zvedne o 10 Kč nebo o 20 Kč, ale s tím, že se automaticky stávají diváky (platícími), ti kteří mají chytré zařízení. To je v podstatě něco jako „presumpce viny“. Ten zákon je v tomto jednoznačně špatný a já věřím, že nebude platít to, co zde nedávno napsal pan majitel Ivo (oviradio), že Senátem a prezidentem už rychle projde, v diskuzi na DigiZone k tomuto pan Rožánek někomu napsal , že ani koaliční Senátoři nejsou jednotní.. tak uvidíme….

Václav
Reply to  Jakub DXer
15. 3. 2025 12:07

Já vím že to je v legislativě ČR ale stejně je zajímavé a promítá se do toho kdo je ve vládě a jak o nezávislých médiích rozhoduje. Zajímavé že vyhrály tato média a ne tištěný deník zajisté by rádi předplatné a nemusíte vůbec odebírat.

Mluví se o tom že ani není definováno něco ve smyslu co má takové médium přinášet. Zlý Babiš zmiňoval (dával za vzor) nějakou změnu v Rakouské ORF s cílem úspor. Ono ani ne všechny země EU mají poplatky.

Na místě by měly být právě úspory jdoucí ruku v ruce s tím jak je dnes veřejnoprávní médium využíváno. Často se mluví o velkém počtu okruhů a tak se zamyslet zda je dražší je vyrábět nebo vysílat on air, když digitálně už to tolik nebolí ale pravda zredukovat počet regionálních okruhů, aby zbyla vyšší kvalita pro Vltavu, jejíž cilovka není seniorni a uvědomit si že ji potřebuje on air na FM konzumovat minimum lidí a když se říkalo že Proglasu uspoří vypnutí Ještědu 100k měsíčně, tak kolik takových vysílačů Vltava má… Samozřejmě šly by využít pro Plus pokud by o to lidé měli zájem ale jak to udělat aby o tom mohli rozhodovat posluchači, kterých se to týká a ne jen přihlížet rozhodnutí o nas bez nás: plaťte…

Zajímavé že neplatí shoda mezi členy koalice v senátu

Last edited 1 měsíc před by Václav
Šeryf
Reply to  Jakub DXer
15. 3. 2025 12:50

Nějaká presumpce viny je to odjakživa – máš bednu, máš rádio => můžeš sledovat ČT/ČRo. Dost obtížně si představuju zavedenou domácnost, která nemá televizi ani rádio. Kolik takových asi bude, aby tam nikdo nesledoval audiovizuální obsah (=>můžeš sledovat ČT/ČRo) na PC/Tabletu/chytrém telefonu? Podle mě to míří na pár vyčůránků a nestojí to za to z toho dělat nějaké téma. Sleduji několik podcastů, které končí tím: „zbytek najdete na Hero, ..xxx“ a tam si ten jeden konkrétní podcast můžete předplatit za částku odpovídající měsíční platbě za ČT/ČRo dohromady.

JM.
Reply to  Oviradio.cz
15. 3. 2025 21:18

Jako někdo, kdo je ve stejné skupině jako Ovi (tedy se děsím návratu Babiše k moci, tím spíš, pokud bude mít v koalici SPD nebo komouše) říkám, že se veřejnoprávní média dlouhodobě střílejí sama do nohy. A bohužel Babiš to využije proti nim, ač s jeho plány na „zestátnění“ médií nesouhlasím, Slovensko je odstrašující případ.

To navýšení poplatků zejména u rozhlasu je naprosto neopodstatněné, nebyly provedeny žádné studie proč je to třeba, nedošlo ke snaze o lepší hospodaření nebo o redukci naprosto extrémního počtu okruhů, které rozhlas má. Jsme snad jediná země v Evropě, kde má rozhlas sportovní stanici (ostatně to platí celkem i pro Českou televizi), jsme snad jediná země v Evropě, která má 14 regionálních rozhlasových stanic na tak malý počet obyvatel, která má několik okruhů, které se vzájemně kanibalizují (regiony vs. Dvojka. vs. Pohoda) a tak dále. Stejně tak je prostě skandální, že do veřejnoprávního média má přístup někdo takový jako je Apolena Rychlíková, marxistka a aktivistka z krajní levice – bohužel třeba v Německu je to podobné, tam jsou také veřejnoprávní média prolezlá ultralevičáky.

U televize pak ten bias taky bije do očí, a to opět píšu jako někdo, kdo s tím biasem vlastně celkem souhlasí, ale to, jak jsou tam tlačena levicová a zelená témata a naopak je tam kritika stran nebo názorů z pravicového nebo „vlasteneckého“ spektra je prostě přes čáru. Jedna věc je kritika vyložených lží a hoaxů, tam naprosto souhlasím, ale ono se tam takhle mnohdy přistupuje i k názorům, které redaktorům „nevoní“.

Bohužel i kvůli tomu všemu to bude mít Babiš o to snadnější, odpor veřejnosti k jeho plánům bude relativně malý. Opakuji, bohužel, protože nezávislá média jsou základem demokracie (a to i s tím, že s jejich názory nemusím vždy souhlasit).

Šeryf
Reply to  JM.
16. 3. 2025 00:21

K rozhlasovému poplatku: K navýšení na stávajících 45 Kč došlo téměř před 20 lety => vyjít se stejnými vstupy jako před 20 lety znamená, že se muselo hospodaření sakramentsky slušně zefektivnit. 14 regionů v zemi naší velikosti je celospolečenský problém a obrovská díra na peníze – mít v každém stanici ale ČRo ukládá zákon. Po mohutném zesíťování původních soukromých lokálních a regionálních stanic ale možná dnes (alespoň někde) nabývají regionální stanice ČRo svého významu jako jediné opravdu místní stanice. Nářky nad počtem stanic trochu evokují představu, že se rozpočet rovnoměrně rozdělí nad tím počtem stanic a pokud by nebyly, úměrná část by se ušetřila, což je dost mimo mísu. Náklady na jednotlivé stanice se budou diametrálně lišit a spousta nákladů jde úplně mimo staniční příslušnost. Například správa hudebních/zvukových archivů, dokumentární, dramatická a další tvorba.

Lukáš
Reply to  Šeryf
16. 3. 2025 12:30

Český rozhlas také obchoduje s poslancem Lacinou.

Václav
Reply to  Lukáš
19. 3. 2025 17:03

Nyní je s poslancem Lancinou rozhovor ve 20 min. na Čro Plus / Radiožurnál právě o zvýšení poplatku tak jsem zvědav jak na Čro se k tomu postaví.

Last edited 1 měsíc před by Václav
PetrPe
Reply to  Šeryf
16. 3. 2025 14:11

Nad tim financovamim CRo a CT jsem taky uz nekolik let zbezne uvazoval. Je pravda, ze vysilani radia pred 20 lety a dnes je po technicke strance nekde jinde. Neni treba mit vsude nocni moderatory, kteri by prohazovali CD, playlist take ulehci a pohlida SW. Taktez televize pro jeden okruh uz nevyuziva jednu sit vysilacu, ale pro vsechny stanice jeden multiplex. Hodne cinnosti ve vsech firmach usnadnila digitalizace. Snad jen poplatky se zvedaji. Co je pravda, tak ten sport na CT/CRo by nemusel byt na takove urovni. Osobne jsem velmi rad, kdyz treba MS v hokeji je na CT, nez na nejakem programu O2 Sport zakopanem v nejvyssim balicku na jedne platforme, kde pri sledovani vetsi populace platforma spadne. Z pohledu efektivity nakladu u tohoto typu media bych se spise vratil k puvodnimu poslani. To znamena podporu vyroby minoritnich zanru. Jinak receno zachovat CT Sport/CRo Sport, ale podporovat u nas opomijene sporty, ktere komercni stanice z logiky veci vysilat nechteji, nebo je nutne vysilat nemusi. Prvoligovy sport, ktery je o penezich a na sebe si hrave vydela, v klidu at je na komercnich TV. Nizsi ligy, sipkari, softball, plavani, regionalni a krajske sporty aj. at je podporovano na verejnopravnich okruzich.

Pravda je, ze Babis po legendarnim rozhovoru na CT s Witowskou by asi nejradeji celou CT zarizl 😀
Kazdopadne, jak se rika, kdo chce psa biti, hul si vzdy najde. To znamena, ze ne vse je vzdy 100% a kazda vlada si muze duvod najit, proc CT/CRo pretvorit k obrazu svemu.

Zajimace je, ze argumentem ANO a hlavne SPD je, ze bychom se meli podivat jak podobna media funguji v evropske unii (coz me zrovna u SPD hodne pobavilo).

Filozoficka otazka na zaver zni, zda naopak. Nezavideli by nam obyvatele tech jinych statu, jakou mame CT/CRo???

Václav
Reply to  Oviradio.cz
15. 3. 2025 08:02

U Proglasu jsou takové znaky předmětem kritiky. Konkrétně # je Hostýn. Kdyby nebyly za ale před názvem, ještě by na tom teoreticky získal.

Václav
Reply to  Oviradio.cz
15. 3. 2025 09:18

Pokud jsem viděl statistiky na play.cz, tak ano největší píky zaznamenával Proglas v době mší, růženců což je starší seniorský věk. Avšak kromě mě si někdo může všimnout že lze využít k nenáboženským účelům jako klidné rádio, tedy především hudbě pod vedením erudovaného Milana Tesaře, díky čemuž byl v rádiu ohlas že přispívá i posluchač mimo církev. Také při živém setkání Proglasu asi před měsícem ve Zlíně aby informovali o Dabu, tak se krátce zastavil tatínek s mladší rodinou aby se ubezpečil že Hostýn vypínat ještě nebudou a dodal že v autě má výhradně Proglas, ale chápu takových posluchačů kteří ví kdy si užívat klidné rádio bez reklam a aby je to bavilo moc nebude.

Last edited 1 měsíc před by Václav
PVo
14. 3. 2025 09:33

podle webů televizníweb&mediaguru&mediář: Radio Prostor chce po vstupu do celoplošné sítě DAB+ vrátit 8 frekvencí, nechá si pouze 4 v největších CZ městech). A já dodávám kdyby vrátili rovnou vše tak by se zbavili hned dvou zátěží 1) přebírání BBC a 2) licenční podmínky že mluvené slovo musí převažovat nad hudební částí

TÉMA
Rádio Prostor
PVo
Reply to  PVo
14. 3. 2025 10:40

Zkoušel jsem najít v poslední* uveřejněné detailní poslechovosti na JIDX po krajích a okresech jestli to zachování 4 fm pro rádio Prostor má ten důvod, že zrovna tam něco naměřili, ale není tam ani uvedený (*tedy za první půlrok 2024) ..

Btw poslední vlna za III+IV/2024 stále nebyla vůbec zveřejněna ani tiskovkou výzkumných agentur.

Václav
Reply to  PVo
14. 3. 2025 11:33

I u žádané stanice by bylo dost brzo vynášet soudy, ustálení programu který vypadá k světu došlo teprve před půl rokem. Avšak bez promo akce a soudě dle sociálních sítí like sledovanost, sotva 500/1000 lidí a čísla se nehnou, aktivita návštěvníků téměř nula nelze predikovat růst. Výsledky zaznamenávalo někdy radio ZET na Ostravsku, dala by se předpokládat odezva i na Prostor, neboť jeden z podcastů dělají už podle řeči pánové z toho kraje, jména si teď nevybavím, navíc by tam mohlo být hodně lidí kterým vadí více méně jednostranný pohled veřejnoprávních médií. Kdysi byli i nějací posluchači v Brně, takže aspoň tak že toto zachovají. Samozřejmě podobný pohled ns svět má i Ústecko, no a vysílač Pardubice/ HK bych tipoval že bude mít i větší zásah než Plzeň, i lepší návaznost na Prahu, Jihlava jako spojka do Brna.

Last edited 1 měsíc před by Václav
PVo
Reply to  Václav
14. 3. 2025 14:10

Co je „k světu“ může být dosti individuální… mě zaujala první verze „life“ vysílání a následným programem s přemíláním podcastů mě podpora přešla… Řekl bych že jestli majitelé chtějí dělat rádio tak zbavení těch dvou dosavadních licenčních podmínek novou licencí je docela zásadní a vzhledem k mizivé poslechovosti by opuštění celé FM už ji víc nesrazilo. I když otázkou je – pří tak nízkých číslech- jak významný podíl dělá to BBC, ale obecně platí že BBC je kámen na noze, to nemůže generovat žádný velký čísla nikdy.

Václav
Reply to  PVo
14. 3. 2025 18:48

Díky za postřeh aspoň vím že verze na začátku ti a treba ještě někomu byla sympatičtější. Když to zanalyzuju, tak dojdu k nelogickým programovým prvkům dané verze:

V 6.00 repríza včerejšího rozhovoru lifestyloveho tématu (např. kuchař)
(jasně může to teoreticky někdo ocenit, alee pokud se chce prosadit málo kdo bude chtít vstávat, začínat den takhle…)

Od sedmi proudové vysílání které se po odchodu seriózního moderátora změnilo na povrchní zábavu, která přicházela a zase odcházela podle toho jak se baviči chtělo, ale jen do čtvrtka v deset rozhovor, v 16 rozhovor aby na hodinku byl zas proud a v 18 rozhovor a kolikrát repríza taky snad z dopoledne.

Obsah i forma příspěvků s nižší profesionalitou stejně jak hudba od věcí které kvůli fadnosti vyřadili z nejprovarenejsiho mainstreamu po underground rap.

Tohle byl celkem nešťastný začátek který udělil značce to co udělil a bude se z toho hůř zbrchavat. To se mělo stát, nacvičit si to ještě pod hlavičkou Zet. Přesto že to dělal e-dvojkovy Vladyka, vypadalo to jako by se držel neprofisonich dogmat z devadesátek.

Lutonskemu to taky chvíli trvalo než to uspořádal, ale má to nějakou pravidelnost a získalo to i díky protažení do 22 hod, na proudové vysílání taky zbyde dost času v ucelenejsich blocích, hudbě se věnuje někdo pro to zapálenejsi, dostanou se tam i neohrane s chytlavými motivy, výběr je též ucelenější. Došlo jim že takový formát, obsah příspěvků má zůstat seriózní.

Ano je to na hranici typu Radiožurnál/ Plus , avšak celý den jet proud nebo naopak podcasty by taky bylo nic moc, v případě podcastů mají dobře rozvržené že hodinu začínají dvojicí skladeb na odlehčení a od dob Zet mají na to uvaděče.

Han1934
Reply to  Václav
16. 3. 2025 10:32

Vysílač z Opatovické elektrárny má jednoznačně větší zásah než Plzeňský , protože v okruhu kolem nej žije o dost více lidí a ta rovina je taky znát

TÉMA
HK-PA
Václav
Reply to  Han1934
26. 3. 2025 22:49

O osudu vysílačů se zamýšlí i Petr Kružík ve třech bodech. Mnou volně vyloženo: 1. Čro 2. Síť pro stávajícího broadcastera nebo jeho nový projekt 3. rozdělení po jednotlivých vysílačich.

Ad 1. Čro bych reagoval že je to zbytečné. To co chtěli, to mají, bude se častěji hovořit o přemíře sítí a cilit se na DAB. Ale i kdyby, Čro má vyšší laťku než tyto kóty, smysl by měli chybějící ženevské vysílače, aby si pomohl Plus, k těm však síť opouštějící stanice nikdy nepřičuchla.. Pouštět další okruh na FM (snad ) nechtějí. Už dávno si zakázali adepta Wave. Swastika eeys od Primal screem znamenal že stačí když rádio skonci jen v jedné z platforem, kterou si však nemohli vybrat a černý Petr padl na FM. Leda že by ze zoufalství pochopili že doba se obrátila a chtěli se předvést, bojovat o přízeň dnes již posluchače ve středních letech a obhájit si poplatky, pochybuju…
Vrátím se na zem, nechtějí další síť do FM a nepředpokládám, že tam dají něco na truc co už mají ve stejné lokalitě, tak význam by dávali tak 2 vysílače na které by se mohl posunout Plus, a to C. Budějovice, jel by že stejného jak Dvojka a silou by si pomohl. Dále ve Zlíně avak s tím se pojí jak utopit 1 frekvenci, protože na současné výjimce 101.8 jiný než Čro vysílat nemůže, o tom Wave pochybuji…. 🙂 Např v Ol by si Plus akorát pohoršil 😉

2. Nový projekt, pokud nějaká síť nechce truc projekt , tak pochybuju. Ono se díky Dabu láme to „raději my, aby to nezbylo na konkurenci“ – i když řekneme si v 3 bodě

3. To bych viděl jako reálnou věc. Avšak začnu li Budějovicemi, tak kdo z tradičních sítí chtěl už tam je, samozřejmě může být uměle vytvořený Signál, kdyby to nevyšlo po Prostoru, ještě tam bude po Proglasu, byť stejná síla avšak díky omezení možná i problém prekoordinace

Vary, Ústí, Liberec, Zlín- Signál

Opatovice bude problém. Předpokládam, že ekonomicky uvažující broadcaster, což mimo dosavadního uživatele bude asi každý*, tak bude chtít prchnout z Křetínskeho elektrárny , no a RU by se efektivně nabízeli Hoděšovice ale kvůli frekvenční blízkosti to nesloučí, o dalším AS tam pochybuji, tak leda do HK,či PA ale typuju k Country do Pardubic
* Možná proto raději konci v lidnatejsim kraji, než na Plzeňsku

Je to pech, a tak na Vysočině ze stejného důvodu jako v Opatovicích asi nezazáří, i když nějaká naděje tu je z důvodu že jejich blízká frekvence je ve stejné stáji a tudíž by se mohli vzdát slabší 96.2. Motivovat by je mohla i vidina aby to nedostalo Rock radio, což by této síti bodlo nejvíce, posluchač by ocenil rozšíření nabídky, Beat však už méně, to platí i pro Praděd a v podstatě i Ještěd, nedržím li se že probírám jen frekvence po prostoru.

Skoro by se nabízelo říct, jak se to minulo že Country mohlo do Olomouce i bez přesunu PV, avšak rovněž pro optimální řešení chybí frekvenční odstup a ten neoklames ani jiným programem (Signál)
Takže Foretník/Berger? Ti by byli doma. Mají na základě čeho volit priority, vědí jaky úspěch jejich odnože mají? Podle toho kdo je v éteru dýl? Nebo shledají relativní progres u Metropole? Na zbylou 92 opráší třeba Country se kterým se ucházeli kdysi…

Last edited 1 měsíc před by Václav
Franz
Reply to  Václav
27. 3. 2025 08:43

Co se týče olomoucké 105.6 FM: Metropole by jistě tuze ráda pokryla Prostějov a Přerov… Vrácena by byla Olomouc 92.0 FM a možná i Mohelnice 103.7 FM.

TÉMA
Rádio Metropole
marek berger
Reply to  Franz
28. 3. 2025 16:11

Něco vymyslíme

Václav
Reply to  marek berger
28. 3. 2025 17:13

Takže na půl v kapse? 😀 Doplněk? Vždyť 105,6 pokrývá to, co 92 + větší okruh, Mohelnice nevím.

Pokud by měl přednost Čro, ještě v Liberci by si pomohl, možná Opatovice, když by chtěl zas dělat překryvy.

Odkud vlastně nyní vysílá E2 99,5 ve východních Čechách? To dost předurčuje jak může být využita 99,1 hlavně když by ji dostalo RU, kterému by se jí hodilo dát na Hoděšovice. V případě že 99,5 je stále v Opatovicích, žádný problém. Pokud je 99,5 na Hodesovicich, tak leda využít tu specialitu po vzoru plánu Expresu v Liberci tzn 2 blízké frekvence pracují se stejnou silou, v Liberci bylo myšleno do stejné antény? Stejně je to zajímavé, nemusí tam být nějaké lepší filtry?

A ještě jsem si vzpomněl na Proglasu v RUDLu se Holík zmiňoval i o ekonomické situaci, že současné ztrátě mimo jiné pomůže vypnutí FM, jeho spolurecnik dodal že se to pozná v 2026. Holík rovněž povídal, že uspoří ještě kvůli jiným věcem než vypnutí FM, ale dodal že o tom se nyní zmiňovat nebude. Co pak to bude? Konec distribuce přes TV? Snížení zaměstnanců hlavně regionálních studií? , U nich mám dojem, že se již v minulosti redukovaly, to by odpovídalo tomu proč by se o něčem takovém teď nechtěl zmiňovat – aby to lidi nedemotivovalo přispívat. Sám však říkal, že je psychicky připraven, že klesne počet dárců s vypnutím FM. Ti co sledují i liturgii, říkají že v posledních letech ji vede i p. Holík, což dřív nebylo, poslední hitparádu taky dělal prvně on, personální krize? Nebo modlit by se mohla AI 🙂

Last edited 1 měsíc před by Václav
Rex
13. 3. 2025 22:05

Liblice končí 31.3.2025 – https://rrtv.gov.cz/cz/files/press/TZ_04_25.pdf

TÉMA
Liblice
Jiří
Reply to  Oviradio.cz
14. 3. 2025 07:57

Bylo by vhodné posluchače co jsou ještě na AM informovat,aby přešli na DAB+…
Stejně si myslím,že hlavní důvod není ani tak utáhnout provoz pouhých 20kW vysílače jako spíš končící životnost nosných lan Liblických stožárů.

Hori97
Reply to  Jiří
14. 3. 2025 08:47

Nepletu-li se, tak Country rádiu by letos stejně vypršela smlouva na šíření v pásmu středních vln (pro 1062 kHz / 639 kHz). Nejsem schopen tuto informaci zpětně dohledat, ale v některém z článků to bylo zmíněno. Liblice tak posloužily jako vhodný prostředek pro doběhnutí závazku místo zbourané Zbraslavi.

Jiří
Reply to  Hori97
14. 3. 2025 09:14

Máte pravdu,také jsem o tom někde četl.Ví někdo kolik mají posluchačů na AM,dělal se průzkum?Bude končit i 954kHz v Českých Budějovicích?Jinak teď si mi stěžoval zákazník co si má vlastně koupit za rádio když mu to nové (DAB+) v autě funguje stylem hraje/ticho) hraje/ticho.Oblast Lázně Bělohrad.Co k tomu dodat,pokud na vysílač místy „nevidí“,tak to prostě blbne.Bude třeba razantně posílit mnoha „převaděči“,tak jako BTS mobilních sítí.Ta frekvence je moc vysoko oproti FM a fyzikální zákony se obejít nedají.S tím bude v součtu narůstat energetická náročnost.

Ondřej
Reply to  Jiří
15. 3. 2025 08:17

A nevíte, jak to vypadá s Dechovkou? Ta pojede dál?
Našel jsem jen v licenci RRTV, že 792 kHz ze Stěžer je do října 2025…

Martin
Reply to  Ondřej
15. 3. 2025 10:27

Aktuální silný rozvoj DAB sítí do konce letošního roku pohřbý veškeré AM vysílače, které u nás ještě fungovaly. Je to zkrátka logický ekonomický krok a technický rozvoj. AM je na konci životní a technické éry, patří minulosti a je potřeba se s tím smířit, stejně jako s koncem existence nejen Liblických tyček. Všechno má prostě jednou svůj konec.

Last edited 1 měsíc před by Martin
Jiří
Reply to  Martin
15. 3. 2025 20:33

Potom bych velmi vítal povolení vysílání v režimu LPAM,tak jako je tomu v Holandsku.AM vysílání do rukou nadšenců ať už spolky sběratelů historické radiotechniky nebo třeba kroužek mladých radioamatérů,aby si mohli vyzkoušet krystalku.Myslím si,že to by mohla být cesta.Profesionální LPAM vysílač stojí lehce kolem 700 Euro což je v pohodě.
S výkonem max do 100W by nehrozilo rušení zemí kde je AM ještě bez útlumu.
Musela by se ještě vyřešit OSA,jak by to účtovali a s poplatkem ČTÚ v rozumné míře by asi problém nebyl.
Tak jen ta legalizace…

TÉMA
LPAM vysílaní
Václav
13. 3. 2025 21:29

Kdo a které rádio to asi mohlo být? Moc jich na výběr není.

Vrchní soud v Praze zpřísnil trest za surové týrání dvou malých chlapců. Bývalý redaktor celoplošného komerčního rádia Petr M. má místo původně uložených pěti let vězení strávit za mřížemi 6,5 roku. Rozsudek je pravomocný. Obě děti měl v péči jeho někdejší partner, který dostal za ohrožování jejich výchovy podmínku.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/deti-tyrani-biti-surove-chovani-hygiena-sprchy-zraneni-genitalie.A250313_063701_praha-zpravy_iri

Last edited 1 měsíc před by Václav
Marek
Reply to  Václav
14. 3. 2025 10:52

Jediný Petr M, který by se nabízel, je Mathauser, ale ten přece působí na Radiožurnálu Sport, o jeho rozhlasové minulosti mi není nic známo.

PVo
Reply to  Oviradio.cz
14. 3. 2025 14:13

hlavně Radiožurnál sport není komerční takže je ta úvaha blbost

HOME
28K
0
Přidejte komentář, prosím.x